نکات مهم خرید کولر گازی به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)

گولر گازی، وسیله انکار نشدنی خانه های امروزی، نکات مهم خرید آن را در ادامه ببینید و بشنوید

با پیشرفت تکنولوژی در کولرهای گازی موجود در بازار علاوه بر حالت سرمایش و ایجاد هوای خنک می توان به گرمایش در این محصولات و استفاده در فصول سرد سال اشاره کرد. وجود این ویژگی در اسپیلت های دو منظوره یک امتیاز محسوب شده و کارایی و عملکرد بهتری را نشان می‌دهند. کولرهای گازی در حالت گرمایشی درست مانند حالت سرمایشی با به گردش در آوردن گاز فریون گرما را به بیرون منتقل می‌کنند. عملکرد این دستگاه پرکاربرد به این نحو است که در تابستان های گرم هوای داخل را به بیرون منتقل کرده و باعث خنک شدن هوای محیط می شوند. اما در فصول سرد که از حالت گرمایش استفاده می شود و جریان گاز به حالت معکوس عمل می کند. هوا از محیط بیرون توسط لوله‌های کندانسور جذب گاز فریون می شود این گرمای جذب شده در لوله های اواپراتور پنل اسپیلت را گرم کرده و باعث جریان پیدا کردن هوای گرم از روی این لوله‌ها به هوای محیط داخل می‌شود. این حالت معکوس در کولرهای گازی از حالت سرمایش به گرمایش با وجود قطعه ای به نام شیر برقی که در قسمت خارجی آن قرار دارد، حاصل می‌شود. کولرهای گازی در انواع مختلفی موجود می باشند که در ادامه مقاله راهنمای خرید کولر گازی به توضیح کامل انواع و نحوه کاراییشان می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

انواع کولر گازی

کولر گازی یک تکه یا پنجره ای

کولر های گازی پنجره ای فاقد حالت گرمایشی هستند. در این کولرها کندانسوری تعبیه شده که در انتهای یک اتاقک و به سمت بیرون می باشد. در پشت آن یک فن کندانسور وجود دارد، که هوا از طریق آن دمیده شده و به خنک کردن کندانسور کمک می کند. این کولرها به دلیل نصب راحت در قاب پنجره خیلی متداول و مورد توجه هستند و این محصول مصرف برق بسیار بیشتری از نمونه‌های دیگری داشته که هنگام خرید باید به ابعاد پنجره و کولر گازی دقت داشته باشید.

کولر گازی دو تکه یا اسپیلت

این نوع کولر گازی از دو قسمت مجزا تولید می‌شود. قسمت خارجی که بیرون از ساختمان نصب می‌شود، کندانسینگ یونیت نام دارد. کندانسینگ یونیت از کمپرسور و کندانسور تشکیل می‌شود. یونیت داخلی که قسمت تبخیر یعنی اواپراتور در آن قرار گرفته و داخل ساختمان مورد نظر قرار جای می گیرد. این دو یونیت توسط یک لوله مسی یا آلومینیومی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. این لوله ها از دو قطر تشکیل شده تشکیل شده اند. لوله با قطر باریکتر مایع پرفشار را از کندانسینگ یونیت به اواپراتور یونیت خارجی به یونیت داخلی انتقال می‌دهد. لوله با قطر بیشتر گاز کم فشار را به کمپرسور انتقال می دهد. این محصول دارای کنترل از راه دور می باشد.

کولر گازی پرتال

این مدل کولر گازی که با نام پرتابل یا  قابل حمل شناخته می‌شود، در ظرفیت های پائین طراحی و تولید می‌شوند. کولر گازی های پرتابل علاوه بر ریموت کنترل، دارای حالت گرمایشی می باشند. این محصول مناسب فضای کوچک و موقتی است. به دلیل اینکه تمام قسمت های مختلف کولر گازی ( کندانسور و اواپراتور و … ) در یک مجموعه کنار هم قرار گرفته اند و گرمای موتور در مواقعی که بر روی حالت سرمایشی است، از طریق لوله خرطومی تعبیه شده در پشت دستگاه به بیرون می رود. این لوله خرطومی باید از پنجره یا هر منفذ دیگری به بیرون متصل شود، تا هوا را به بیرون انتقال دهد. اگر این عمل به درستی انجام نشود، گرمای خارج شده از هوا، مجدد به فضای محیط اطراف برگشته و کار تهویه و سرمایش به درستی صورت نمی‌گیرد. در حالت استفاده از گرمایش کولر گازی های پرتابل نیازی به این خرطوم نمی باشد. زیرا گرمایش از طریق هیتر صورت گرفته، که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نیستند. با ادامه مقاله راهنمای خرید کولر گازی همراهمان باشید.

کولر گازی ایستاده

کولر های گازی ایستاده در دو نوع تک فاز و سه فاز، معمولی و اینورتر تولید شده و دارای دو تکه می باشند. در کولر گازی ایستاده بر خلاف نوع پرتابل امکان جابجایی و حمل و نقل وجود ندارد. پنل داخلی این دستگاه داخل فضای موجود و پنل خارجی، خارج از محیط نصب می گردد. ظرفیت در کولرهای گازی ایستاده 48000 BTU به بالا تولید شده که به همین دلیل مناسب برای فضاهای بزرگ و وسیع می باشند.

کولر گازی سقفی

کولر گازی سقفی یکی دیگر از انواع متنوع در سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد، که امکان قرارگیری در سقف های کاذب را داشته و کارایی منحصر به فردی دارند. در این محصول کندانسور خارجی مانند نوع اسپیلتی در خارج از محیط قرار گرفته و پنل توسط لوله‌های مسی به کندانسور متصل شده و در سایزها و ظرفیت های متفاوت موجود می باشند. از مزایای بارز آن ها چرخش چهار جهت باد بوده که از برخورد مستقیم هوای سرد به یک نقطه جلوگیری می کنند.

کولر گازی داکتی یا کانالی

در این نوع کولر گازی یونیت داخلی درون سقف کاذب یا راهروها نصب شده و هوای خروجی توسط کانال کشی در اتاق ها و سایر نقاط مختلف ساختمان بعد از فیلترکردن و تنظیم دما درون آن ها توزیع می شود. باید توجه داشت که داکت اسپیلت فقط در نوع سرمایشی مشابه کولر گازی بوده و در گرمایشی کاملاً متفاوت عمل می کند. به این صورت که در یونیت داخلی کویل آب گرم وجود داشته و توسط آب گرم موجوداز پکیج یا موتورخانه ایجاد شده درون کویل ها حرکت کرده و با چرخش فن یونیت داخلی و برخورد هوا با سطح گرم کویل هوا نیز گرم می شود. عملاً یونیت خارجی داکت اسپیلت در فصل زمستان کارایی نداشته و خاموش می باشد. میزان ظرفیت در داخل داکت اسپیلت ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی میزان مصرف انرژی بالاتری دارند که می توان در فضاهای بزرگتر مورد استفاده قرار گیرند.

مزایا و معایب کولر گازی

مزایای استفاده از کولر گازی

معایب استفاده از کولر گازی

تکنولوژی اینورتر چیست؟

اینورتر با تغییر و تنظیم دو پارامتر مهم یعنی ولتاژ و فرکانس باعث تغییر سرعت موتور کمپرسور می‌شود. در سیستم کولر گازی های امروزی قابلیت اینورتر به کار گرفته شده است. نحوه عملکرد سیستم کولر گازی های قدیمی این گونه بود که موتور کمپرسور هنگام شروع به کار جریان الکتریکی زیادی مصرف کرده و با رسیدن موتور به دور مناسب، مصرف جریان الکتریکی اولیه حدود یک سوم کاهش پیدا می‌کرد. با رسیدن کولر گازی به دمای تنظیم شده ترموستات به طور ناگهانی فرمان خاموش شدن موتور را صادر می کند. زمانی که دما بین 1 الی 3 درجه سلسیوس بالا رود، ( این واحد در حالت گرمایش بین 1 تا 3 درجه کاهش می باشد ) موتور به صورت ناگهانی در حالت سرمایش شروع به کار مجدد می‌کند. به دلیل این که موتورهای الکتریکی در این محصول به مقدار قابل توجهی در هر بار خاموش/روشن شدن دستگاه برق مصرفی زیادی را صرف می‌کنن،د وجود تکنولوژی اینورتر در مدل‌های امروزی تر بسیار کاربردی می باشد. کولر گازی های که کمپرسورهای آن ها دارای واحدهای اینورتر جریان مستقیم ) درایو فرکانس_متغیر ) هستند، امکان کنترل سرعت راه اندازی و ادامه کار الکتروموتور را دارند. کمپرسور آهسته شروع به کار کرده و با نزدیک شدن به دمای تنظیمی سرعت آن کاهش پیدا می کند و نیازی به خاموش/روشن شدن های مکرر نیست. این عملکرد باعث صرفه جویی در میزان برق مصرفی و نهایتاً تولید عمر بیشتر در این دستگاه می شود.

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی

نوع آب و هوا

در اولین قدم در انتخاب نوع کولر گازی آشنایی دقیق با شرایط آب و هوایی و تعیین میزان حداکثر دما در منطقه زندگی می باشد. کلاسهای T2, T1 و T3 نشانگر دامنه دمای در هر منطقه‌ای است که:

می باشد. قبل از هرگونه تصمیمی، رده بندی کلاس آب و هوای منطقه خود را بشناسید. به این نحو می توانید کولر گازی با بهترین کمپرسور را انتخاب نمائید.

ظرفیت

تمامی کولرهای گازی از هر مدل با هر امکاناتی که باشد، دارای ظرفیت‌های متغیری هستند. پس هنگام خرید به میزان ظرفیت توجه بسیار داشته باشید. توجه به ظرفیت مهم ترین مولفه در خرید این محصول است. اگر میزان ظرفیت انتخابی‌تان با نیازهای روزمره زندگیتان همخوانی نداشته باشد، به طور حتم هنگام استفاده با مشکل روبرو خواهید شد.  علاوه بر این بحث میزان مصرف انرژی هم در یک انتخاب اشتباه در جای خود قرار دارد.

یکای اندازه گیری ظرفیت در کولرهای گازی BTU است، که میزان سرمایش و گرمایش در واحد زمان می باشد. میزان ظرفیت در کولر گازی ها وابسته به عوامل مختلفی مانند مساحت، نوع فضا، آب و هوا، تعداد افراد خانواده، آفتابگیر بودن فضا، ارتفاع سقف، گردش هوا و … بستگی دارد.

تعداد یونیت داخلی

برای تعداد کولر گازی در فضای موجود به نظر یک متخصص نیاز دارید. به عنوان مثال: اگر یک کولر با ظرفیت بالا خریداری کنید و آن طور که انتظار دارید جوابگوی نیازهای تان نباشد، بعد از گذشت مدتی متوجه می شوید که دو کولر با ظرفیت پایین تر برای فضای موجود تان بهتر و کارآمدتر خواهد بود. البته عکس این موضوع ممکن است اتفاق بیفتد. پس یک بار برای مشورت گرفتن از متخصص هزینه کنید تا در دراز مدت جواب مطلوب تر و بهینه تری داشته باشید.

نوع کمپرسور

کمپرسور ها دارای انواع متفاوتی هستند، که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. هنگام خرید کولر گازی، کمپرسور محصول را مورد بررسی قرار دهید. کمپرسورها قلب تپنده در این نوع دستگاه ها محسوب می شود.

کمپرسور پیستونی: کمپرسور های پیستونی تحمل حرارت متوسط، مصرف برق و سر و صدای بسیار کمی دارند.

کمپرسور اسکرول: این کمپرسورها نسبت به نوع پیستونی تحمل حرارت بالا در قبال مصرف انرژی بیشتر و سر و صدای بالاتری دارند.

کمپرسورهای روتاری ( موشکی ): این نوع از کمپرسور ها تحمل حرارت پایین و میزان انرژی مصرفی و سر و صدای بسیار بالاتری نسبت به دو نوع بالا دارند.

با توجه به توضیحات ذکر شده در مورد انواع کمپرسورها نتیجه میگیریم که اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید و به توان خنک کنندگی بیشتری نیاز دارید، کمپرسورهای اسکرول و پیستونی بهترین گزینه برای خریداری می باشند.  و اگر در منطقه معتدل و مرطوب از کولر گازی می خواهید بهرمند شوید، کمپرسور روتاری گزینه مناسب تری است.

میزان مصرف انرژی

در مورد میزان برق مصرفی محصول مورد نظرتان تحقیق کامل داشته باشید. همانطور که در بالا اشاره کردیم کولر گازی های پنجره ای مصرف برق بالایی دارند، که همین دلیل، علت اصلی ارزان بودن این نوع کولر گازی است.

نوع برق مصرفی از نکات مهم دیگری می‌باشد که باید بررسی شود. کولرهای گازی خانگی به برق تک فاز و برخی دیگر به سه فاز نیاز دارند. به عنوان مثال برای کولرهای پنجره ای و اسپیلت ها همان برق تک فاز کافی بوده اما برای کولر گازی ایستاده که برای استفاده در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ طراحی شده برق سه فاز نیاز دارید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

قابلیت اینورتر

اما عنصر مهم دیگری که کولر گازی می‌تواند داشته باشد، قابلیت اینورتر است. کمپرسورهای که این قابلیت را دارند، به دلیل بهینه سازی مصرف برق بسیار کمتری خواهند داشت.

قابلیت EER

این قابلیت به معنای میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی است که توسط آن می‌توان متوجه شد کولر انتخابی چه میزان از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می کند. EER با میزان خنک کنندگی رابطه مستقیم داشته و بازدهی دستگاه را بالا می برد.

تصفیه هوای دوبل

این ویژگی به منظور گیر انداختن گرد و غبار بیش از 10 میکرومتر و حذف آلاینده‌های موجود در هوا مثل کنه ها طراحی شده که محیط سالم تر و پاکیزه ای را فراهم می آورند.

کنترل از راه دور

می توان از کنترل راه دور کولر گازی به عنوان تکنولوژی جدید و بسیار ضروری در این محصول اشاره کرد. در این قابلیت با فشردن چند دکمه از گوشی موبایل همراهتان، پیش از ورود به منزل دستور شروع به کار دستگاه را بدهید.

میزان سروصدا

هر چه دستگاه خریداری شده سر و صدای کمتری داشته باشد، حین استفاده آرامش بیشتری خواهد داشت. به عدد دسیبل ( db ) توجه نمائید. این شاخص به معنای میزان صدا است. هرچه عدد دسیبل کمتر باشد، صدای خروجی کمتر است.

پرتاب باد

این ویژگی یعنی کولر گازی تا چه فاصله ای را می تواند خنک و یا گرم کند. این قابلیت با عددی بر حسب متر اعلام می شود. سعی کنید حداقل میزان پرتاب، عدد 10 باشد.

وجود فناوری جدیدی در این دستگاه باد را فقط در جهتی که افراد نشسته اند، پخش کرده و اگر فردی نباشد قدرت دستگاه را به حداقل می رساند. با این عملکرد میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می کند.

شناسایی هوشمند

فناوری پیشرفته ویژه‌ای است که در کولر گازی های جدید می‌توان مشاهده کرد. به این گونه که میزان دمای بدن افراد به میزان سرمادهی و گرمادهی دستگاه تاثیر می گذارد.

جنس بدنه

استفاده از مواد ضد زنگ در بدنه باعث عمر طولانی در محصول می شود. بنابراین سعی در انتخاب بهترین بدنه داشته باشید.

ظاهر زیبا

ظاهری زیبا در پنل کولر گازی بسیار حائیز اهمیت می باشد. زیرا تنها چیزی که پس از نصب دستگاه قابل دیدن است، پنل زیبای آن می باشد. هرچه پنل محصول خریداری شده زیباتر باشد، حس رضایت بخش بیشتری از خرید خود خواهید داشت. مسلما میزان زیبایی پنل ارتباط مستقیم در قیمت کولر گازی دارد. هرچه پنل زیباتر باشد، گرانتر است. پس سعی کنید هنگام خرید نسبت به میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید، زیباترین پنل را برگزینید.

سایر قابلیت ها

از ویژگی های منحصر به فرد در برخی نمونه های جدید می‌توان به دکمه Sleep، زمانسنج، محافظ شوک الکتریکی، رطوبت گیر، ریست اتوماتیک، طراحی سه وجهی و … نام برد.

بهترین برند کولر گازی

عوامل مختلفی مانند کیفیت، بازدهی انرژی، سهولت در استفاده و … نکاتی هستند که یک برند را نسبت به سایر برندها برتری می‌دهند. از امکانات و ویژگی های موجود در هر برندی را مد نظر داشته باشید. با توجه به موارد ذکر شده چند نمونه از برندهای معتبر و قابل اطمینان برای سولت در  انتخاب و خرید را معرفی می کنیم. که شامل جنرال، ال جی، سامسونگ، گری، اسنوا و ایران رادیاتور می‌شوند.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

گارانتی کولر گازی

از آنجا که وجود گرانتی برای کالاها اجباری نبوده، فقط یک مزیت محسوب می‌شوند. هنگام خرید حتماً کالایی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش فعال را انتخاب کنید. زیرا وجود این ویژگی در محصولات برقی می‌تواند بسیار ضروری باشد.

قیمت کولر گازی

قیمت وسایل گرمایشی و سرمایشی با توجه به فصول مربوطه متغیر است که بهترین کار پرسیدن قیمت دقیق از سوی شرکت تولید کننده می باشد. حتما هواستان به هزینه‌های کناره در خرید این محصول باشد. به عنوان مثال نصب اکثر کولرها رایگان است، اما تهیه وسایل مانند لوله و … به عهده خریدار می باشد.

نحوه راه اندازی سیستم گرمایش در کولر گازی

هنگام تنظیم کردن برای حالت گرمایش باید دستگاه خاموش باشد. از منوی دستگاه گزینه HATE که به صورت یک آیکون خورشید مانند نشان داده می‌شود، انتخاب کنید. سپس مورد دمای نظر را تنظیم کنید. ( معمولا 30 درجه سانتیگراد توصیه می‌شود ).  2 الی 15 دقیقه صبر کنید. در این مدت پنل داخلی گم شده و فن هوای گرم را به بیرون انتقال می‌دهد. اگر بعد از گذشت این مدت باد گرمی از اسپیلت خارج نشود، احتمال تمام شدن گاز دستگاه وجود دارد. به یاد داشته باشید که وقتی اسپیلت را بر روی حالت گرمایش روشن می کنید، تمام اجزا به جز فن روشن شده و شروع به کار می‌کنند. فن داخلی اسپیلت تا وقتی که به دمای تنظیم شده نرسند، شروع به کار نخواهد کرد. همانطور که در بالا گفته شد، این زمان بین 2 الی 15 دقیقه می باشد.

علت باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کولر گازی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کولرگازی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

جنرال گلد همواره با مهندسی، طراحی، تولید و عرضه محصولاتی بی نقص و متمایز نسبت به محصولات سایر برند های موجود در بازار جهانی به تمامی چالش ها و مشکلات تمامی خریداران و مشتریان به نحو احسنت پاسخ داده به گونه ای کولر گازی های این برند با دارا بودن سری های مختلف با بهره گیری از ویژگی های متمایز و خلاقانه برای انواع مناطق و کاربری ها نیاز های مشتریان را در قالب محصولاتی کامل رفع کرده است سری دلتا از مجموعه سری های پرطرفدار و محبوب کولر گازی های برند جنرال گلد است که از خریدران و مشتریان بسیاری برخوردار بوده و به خوبی رضایت اکثریت آنها را جلب کرده است

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اینورتر کازوکی 30000 مدل IAC-30CH/XA-I/A یکی دیگر از محصولات مشترک برند کازاکی اسپانیا و ایران رادیاتور به شمار می رود که با بهره گیری از بروز ترین فناوری های روز دنیا تولید شده است. این کولر گازی دارای ویژگی های منحصر به فردی است و توانسته نزد خریداران به محبوبیت برسد. این محصول برای استفاده در خانه ها، محیط های اداری، تجاری، صنعتی با متراژ 50 تا 75 متر مربع مناسب می باشد و در ساختار این دستگاه جهت تبرید، از گاز R410 که گازی سازگار با محیط زیست می باشد استفاده شده است. تکنولوژی اینورتر یک قابلیت جدید در کولرگازی است که با تغییر فرکانس برق در یونیت خارجی موجب تغییر دور موتور میشود. دستگاه اینورتر هنگام روشن شدن با دور شروع به کار میکند و سپس به اوج میرسد و هنگامی که دمای محیط به دمای موردنظر رسید موتور بصورت کامل خاموش نمیشود و در حالت standby قرار میگیرد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی دیواری اینورتر 30 هزار مدل DC-30HRNIV2 ابکازو‌ مانند هر دستگاه دیگری از یک سری فناوری‌ها استفاده کرده است تا بتواند مسیر پیشرفت را بسیار سریع‌تر از حالت معمول طی کند. این دستگاه دارای موتور توشیبا GMCC روتاری میباشد که با پرتاب هوا به صورت 360 درجه در کمترین زمان ممکن دمای دلخواه را در محیط برقرار کند. گفتنی است که فیلتر متراکم ضدباکتری این دستگاه باعث کیفیت بالا هوا می‌شود‌. از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده این دستگاه می‌توان به قابلیت عیب‌یابی هوشمند ، امکان ری استارت ، خنک کنندگی هوشمند ، حالت بی صدا و تنظیم فعالیت 24 ساعته اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی جی پلاس GAC-HF24MN1 با ظرفیت 24000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی دیواری اینورتر 24 هزار مدل DC-24HRNIV2 ابکازو‌ مانند هر دستگاه دیگری از یک سری فناوری‌ها استفاده کرده است تا بتواند مسیر پیشرفت را بسیار سریع‌تر از حالت معمول طی کند. این دستگاه دارای موتور توشیبا GMCC روتاری میباشد که با پرتاب هوا به صورت 360 درجه در کمترین زمان ممکن دمای دلخواه را در محیط برقرار کند. گفتنی است که فیلتر متراکم ضدباکتری این دستگاه باعث کیفیت بالا هوا می‌شود‌. از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده این دستگاه می‌توان به قابلیت عیب‌یابی هوشمند ، امکان ری استارت ، خنک کنندگی هوشمند ، حالت بی صدا و تنظیم فعالیت 24 ساعته اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

داکت اسپلیت (Duct Split) اصطلاحی است که بسیاری از کارشناسان برای اسپلیت های کانالی مورد استفاده قرار می دهند که امروزه یکی از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش در آپارتمان ها محسوب می شود. داکت اسپلیت یا اسپلیت های کانالی با تامین هوای خنک در تابستان و تامین هوای گرم در زمستان برای کلیه فضاها در یک واحد آپارتمان و انتقال هوای سرد یا گرم توسط کانال‌های اجرا شده در داخل سقف کاذب، دمای محیط مورد نظر را به شرایط آسایش و دلخواه تنظیم شده ی ترموستات می رساند. داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) می باشند که این 2 بخش توسط 2 لوله مسی به یکدیگر مرتبط می شوند، هوای سرد را تامین می کنند و آن ها را توسط کانال های اجرا شده داکت اسپلیت اینورتر در اتاق ها یا سالن هر واحد آپارتمانی (در داخل سقف کاذب) توزیع می نمایند.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اسپلیت تراست 30000 دارای مشخصات متعدد و ویژه ای میباشد که در ادامه قصد داریم به مهم ترین این موارد اشاره کنیم. این کولر گازی از یک کمپرسور با قدرت کافی برخوردار است که علاوه بر مصرف بسیار پایین انرژی الکتریکی دارای صدای بسیار کم و همچنین بازدهی بالایی است که قادر است در مدت زمان کوتاهی نسبت به تامین سرمایش و گرمایش محیط اقدام کند در واقع این جز مهم کولر گاز مبرد را از اواپراتور فراخوانده و با پس دادن گرمایش درون محیط آن را از طریق کندانسور با کیفیت و با انتقال حرارت بالا به بیرون منتقل می کند لازم به ذکر است این فرایند بسیار دقیق به کمک فن کندانسور کامل می گردد که با بالانس بسیار دقیق نصب گردیده و هیچ گونه سر وصدایی ندارد. کولر گازی اسپلیت تراست 30000از گاز مبرد R410 در جهت ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می کند که دارای استاندرد های لازم برای تامین حرارت و برودت در درون همچین دستگاه هایی را به واسطه پشت سر گذاشتن تست ها و آزمایش های متفاوت به دست آورده است. این گاز مبرد همچنین دارای سازگار لازم با محیط زیست می باشد و هیچ گونه عامل مخربی برای محیط زیست ندارد کولر گازی اسپلیت تراست 30000 به جهت بهره مندی از مکانیزم های نوینی که این شرکت برای آن در نظر گرفته است دارای رده مصرفی A می باشد که به همین جهت محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی ارج با بالاترین کیفیت ساخت در تمام مراحل ، تولید شده مخصوص مناطق گرمسیر تا 60 درجه سانتیگراد ( موتور روتاری تروپیکال T3 ) با کندانسور و پنل سایز بزرگ در تمام حجم ها . داری فن پنل بسیار قوی با پرتاب باد 5 حالته که این کولر گازی را بسیار موفق تر از تمام رقبای داخی و خارجی نموده . (( همراه با نصب رایگان توسط تکنسینهای نمایندگی ارج ))

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ویژه منطق گرمسیری با بالاترین توان قابلیت کارکرد تا دمای 55 درجه ، گاز R410 دوست دار محیط زیست ، مجهز به فیلتر 4IN1 ، صرفه جوئی در انرژی و عملکرد فوق العاده ، مجهز به فین پره طلائی ( ضد خورندگی )

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

استفاده از کولرهای گازی به مراتب احساس رضایت بیشتری نسبت به کولرهای آبی به همراه دارد و امروزه بسیاری از افراد استفاده از این کولرها را به دیگر وسایل سرمایشی ترجیح می‌دهند. خوشبختانه امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه‌ی تولید کولرهای گازی فعالیت دارند و با رجوع به بازار می‌توان تعداد زیادی از این کولرها را با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف یافت. همچنین، دیگر عامل مهمی که به عنوان یک فاکتور اساسی در انتخاب یک کولر گازی قلمداد می‌شود، ظرفیت سرمایش آن‌ها است. شرکت تی سی ال به عنوان یکی از تولید کنندگان محصولات خانگی از جمله کولر گازی شناخته می‌شود و محصولات این شرکت از نظر ظاهری و قیمتی مشتریان را به خرید آن‌ها ترغیب می‌کند. اسپلیت کولر گازی تی سی ال مدل TAC-12CHSA1/XAD1IT3 از جمله محصولات پرطرفدار این شرکت است که با ظرفیت سرمایشی معادل 12000می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای مکان‌های کوچک و متوسط باشد. این کولر گازی از نوع اینورتر است و این موضوع می‌تواند یکی از مزیت‌های آن تلقی شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 12 هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV12TVN1 یک دستگاه خنک کننده هوا است که برای استفاده در فضاهای بزرگ و کاربردهای صنعتی و تجاری طراحی شده است. جریان نامی سرمایش در این کولر 1096/5.1، جریان نامی گرمایش 1099/4.9، میزان گردش هوا سرمایش/ گرمایش پنل داخلی 600، میزان نویز فشار صدا (پنل داخلی):39/37/30، میزان نویز فشار صدا ( پنل خارجی): 53 است. این کولر مجهز به پره های طلایی Golden Fin بوده و به کمپرسور هوشمند اینورتر دی سی روتاری دوقلو تجهیز شده است. قابلیت کارکرد این کولر تا دمای 48 درجه است. این کولر گازی دارای طراحی زیبا و مناسب برای محیط های صنعتی و تجاری است و به دلیل تکنولوژی اینورتر و راندمان انرژی بالا، مناسب برای کاهش مصرف انرژی و هزینه های سوخت است. همچنین، دارای ویژگی هایی مانند فیلتر هوای قابل شستشو و تکنولوژی سرمایش سریع است که سبب می شود کارایی و راحتی استفاده از این دستگاه بیشتر شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی ایوولی 24000 گلدن خط طلایی جذاب‌ترین طراحی، چشم‌نوازترین نمایشگر و تا حدی قابلیت های خیلی خوبی دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم. این دستگاه با دو عملکرد سرمایش و گرمایش، گاز R410a، رادیاتور مسی طلایی و… می باشد. کولر گازی ایوولی 24000 گلدن مدل MD1 (خط طلایی)، جدید ترین اسپلیت بالارده‌ی Evvoli، برخلاف روند حاکم بر بازار از تکنولوژی‌های بسیار باکیفیت قدرت می‌گیرد؛ و تجربه‌ای در سطح عالی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در ساخت این مدل از گاز R410a استفاده شده که با محیط کاملا سازگار است و قدرت پرتاب باد بیشتری نسبت به گاز‌های دیگر دارد. نوع کمپرسور این دستگاه روتاری می‌باشد. کولر گازی ایوولی 24000 مدل گلدن MD1 (خط طلایی) دارای منبع تغذیه 220-240 ولت ، 50 هرتز و مقدار 1PH می‌باشد. نسبت راندمان انرژی این دستگاه 2.81 وات می‌باشد. ظرفیت سرمایش آن 24000 و گرمایش آن 26000 است. نوع کمپرسور کولر 24 هزار ایوولی PA280G2CS-4MTL است که زیر مجموعه شرکت GMCC می‌باشد. اگر در دما‌های مختلف ( باز و بسته ) میزان دمای کولر گازی را بخواهیم محاسبه کنیم، در فضای داخلی 17~32 / 0~30 درجه سانتی گراد و در فضای خارجی 18~43 / -7~24 درجه سانتی گراد عملکرد دارد. موتور فن داخلی آن YKT-75-6-200L است که 144 وات ورودی دارد و سرعت آن 860 می‌باشد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دستگاه ساخت چین می باشد. دستگاه قابلیت کارکرد تا دمای 43 درجه سانتیگراد را دارد. مجهز به تمامی محافظ ها جهت بالا بردن اطمینان می باشد. مجهز به پوشش ضد خوردگی می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اسپلیت 12000 BTU گرین برای مساحت 15 تا 25 متر مربع (براساس شرایط اقلیمی و ساختمان) و نیز قدرت پرتاب باد عالی (10 متر در 4 جهت) می باشد. کولر گازی اسپلیت گرین دارای چند لایه فیلتراسیون قوی است که با کمک فن دمنده هوای موجود در محیط را به درون خود کشیده و آن را از انواع گردوخاک درشت، ریزگردها، عوامل آلرژی زا، عوامل بیماری زا و بوهای نامطبوع پاکسازی می کند. گاز استفاده شده در این محصول از نوع R410a مبرد بوده و دارای برچسب انرژی رده A می باشد. دامنه عملکرد اسپلیت گرین در بازه دمایی 15- الی 55 درجه سانتی گراد می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌ وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود. همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد؛ بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری دارد. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

معرفی کولرهای گازی پیستون پاکشوما

ویلیس کریر مبدع سیستم‌های تهویه‌مطبوع مدرن در سال 1902 میلادی اولین سیستم تهویه‌مطبوع خود را طراحی کرد. بخش تهویه‌مطبوع گروه پاکشوما به پاس قدردانی از این مبدع، اولین سری محصولات تولیدشده خود را با‌عنوان Willis Series نام‌گذاری کرده است . سری Willis مناسب برای مناطق گرمسیری و سرمادهی قوی حتی در گرمترین بیابان‌ها تا دمای 67 درجه سانتی‌گراد (High-Ambient Cooling) است. همچنین کمپرسور قدرتمند این دستگاه از نوع پیستونی KK با ضمانت 5 ساله و دارای سیستم Powerful Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و پرتاب باد آن تا 12 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند؛ باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضد خورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود؛ مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می‌برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

از ویژگی های اسپلیت های گرین به مواردی همچون به کار گیری فین های طلایی با قابلیت در امان بودن از عناصر خورنده ، کارکرد در رنج دمایی منفی 15 الی 55 درجه سلسیوس ، کنترل از راه دور با قابلیت اتصال به وای فای به صورت سفارشی ، سطح صدای بسیار پایین و توزیع یکنواخت جریان هوا میتوان اشاره نمود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

از ویژگی های اسپلیت های گرین به مواردی همچون به کار گیری فین های طلایی با قابلیت در امان بودن از عناصر خورنده ، کارکرد در رنج دمایی منفی 15 الی 55 درجه سلسیوس ، کنترل از راه دور با قابلیت اتصال به وای فای به صورت سفارشی ، سطح صدای بسیار پایین و توزیع یکنواخت جریان هوا میتوان اشاره نمود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی جی پلاس GAC-HF12MN3 با ظرفیت 12000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی گرمسیری کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410A بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 30000 لاویتا مجهز به کمپرسور روتاری تکفاز همراه با گاز مبرد R410a است. استفاده از متریال مناسب و درجه یک در ساخت یونیت خارجی محصولات لاویتا از جمله ضد زنگ بودن، باعث افزایش طول عمر موتور کولر گازی لاویتا شده است.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 یکی از محصولات محبوب شرکت تراست می باشد که شاید دلیل آن را می توان ظرفیت مناسب و راندمان بالای این دستگاه در کنار زیبایی ظاهر و همچنین قدرت و راندمان آن در نظر گرفت. این دستگاه دارای کمپرسور و کندانسور قدرتمندی است که در درون یونیت بیرونی آن قرار گرفته است و با عملکرد مناسب خود گاز مبرد R410 را به درون کویل های مسی رابط بین یونیت داخلی و خارجی ارسال می کند این گاز مبرد به درون یونیت داخلی پمپاژ شده و در آنجا سرمایش و گرمایش مصرف کننده را تامین می کند. کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 دارای کیت اینورتر است که در واقع این تکنولوژی مدرن موجب گشته است به همراه سایر سیستم هایی که برای آن در نظر گرفته اند یکی از کولر های با صرفه جویی زیاد در مصرف انرژی الکتریکی باشد. همچنین این دستگاه کولر گازی علی رغم راندمان و کیفیت مناسبی که دارد دارای قیمت تمام شده بسیار مقرون به صرفه ای است که کاربردهای زیادی را خواهان خود می بیند. کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 دارای بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه و محکمی است که آن را در برابر زنگ زدگی و دیگر عوامل مخرب حفظ می کند. لازم به ذکر است که این کولر در واحد داخلی خود یک ترموستات دارد که به صورت دوره ای دمای درون اتاق را اندازه گرفته و از طریق صفحه نمایشگر به مصرف کننده نمایش می دهد.کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 دارای مکانیزم لازم برای فعال سازی حالت SLEEP است که در واقع با فعال نمودن این مهم استفاده از حداکثر توان کولر ممکن می گردد که برای ایجاد گرمایش و سرمایش و به حداقل رساندن دور فن دمنده موجود در درون پنل دیواری کولر گازی و همچنین ماکزیمم فعالیت کمپرسور قدرتمند این دستگاه انجام می شود که کاربر می تواند از این حالت برای مهیا نمودن شرایط مناسب یک خواب دلپذیر استفاده کند.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این کولرها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و شما می توانید در زمستان از گرمای آن استفاده و در تابستان از سرمای آن برای خنک شدن استفاده کنید.کمپرسور آنها هوشمند و روتاری می باشد و تا زمانی که هوا خنک نشود خاموش نمی شوند و در مصرف برق صرفه جویی می شود سطح مصرف انرژی آنها از نوع A است و گاز و سطح بازدهی بالایی دارند این کولرها دارای پره های طلایی که علاوه بر ایجاد تعادل دما باعث ماندگاری بالای کندانسور و اپراتور کولر می شود و از ساییدگی و فرسودگی جلوگیری و عمر دستگاه را افزایش می دهند دارای پرتاب باد چهار جهت و امکان تهویه هوای اتاق را به صورت یکنواخت را انجام می دهند.کمپرسور روتاری نقش اساسی را در این کولرها ایفا می کنند و از مهمترین اجزای ساختار این نوع تهویه مطبوع است و به خاطر نوع ساختار انرژی کمتری مصرف می کنند و میزان تولید صدای این نوع کمپرسور نسبت به انواع دیگر کمتر است و این نوع کمپرسورها از قطعات مکانیکی کمتری استفاده می کنند و این نوع کولر گازی به خاطر داشتن کمپرسور در مناطق با فشار هوای بالا مانند شمال و شمال غرب کشور کاربرد بیشتری دارند.کولر گازی جی پلاس GAC-HV24MU1 با ظرفیت 24000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.با وجود تکنولوژی هوشمند اینورتر با کارایی بیشتر و صدای کمتر زمانی که کولر جی پلاس دمای محیط را به حد سرمایش یا گرمایش مطلوب میرساند دستگاه به جای خاموش شدن به گونه ای هوشمند فعالیت خود را کنترل کرده و به آن ادامه میدهد تا ضمن حفظ هوای مطبوع مانع از استارت های مکرر موتور و مصرف بالای برق و انرژی شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

استفاده از کولر گازی با کیفیت مناسب از ملزومات هوای تابستان است. پیدا کردن یک کولرگازی مناسب می‌تواند چالش‌هایی را به دنبال داشته باشد. دانستن ویژگی‌های مهم یک کولر گازی می‌تواند به راحتی انتخاب شما کمک کند. کولر گازی مدل NLAF-24HRN1 از اسپلیت های کولر گازی است که می‌توان از آن در منزل استفاده کرد. این کولر گازی تایمر 24 ساعته دارد. در واقع در فواصل 24 ساعته خود به خود ای ندستگاه روشن یا خاموش می‌شود. علاوه بر آن دارای ری استارت خودکار نیس هست. شروع به کار مجدد آن به صورت خودکار صورت می‌گیرد. این کولر دارای حالت بی‌صداست. درواقع واحد داخلی آن بیصدا و آرام بوده و آن را تا 20 دسی‌بل نگه می‌دارد. جریان هوایی که در این کولر جریان می‌یابد، هوای آرام و یکنواختی است که 360 درجه جریان پیدا می‌کند. این کولر دارای خنک کننده هوشمند است. درواقع دما و طوبت به طور یکنواخت و طبیعی جریان پیدا می‌کند. این کولر دارای ویژگی جالب عیب یابی هوشمند نیز هست. این ویژگی می‌تواند برای کابران بسیار مفید واقع شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

دایکین

برند دایکین با داشتن بیش از 90 سال قدمت، یکی از برندهای مطرح در زمینه تهویه مطبوع و تولید محصولات نوآورانه شناخته می‌شود. شرکت دایکین در سال 1924 تأسیس شد و برای نخستین بار در سال 1953 اقدام به ساخت و تولید اسپلیت کرد. شرکت دایکین با اختراع سیستم کولر گازی مرکزی مولتی پنل VRV نام خود را به‌عنوان یک پیشرو در زمینه تولید تهویه مطبوع ماندگار کرد. امروزه شرکت دایکین با حضوری پررنگ در آسیا، اروپا، آمریکا و خاورمیانه به‌عنوان یکی از شرکت‌های با تجربه شناخته می‌شود. دفتر اصلی شرکت در اساکا ژاپن واقع شده است و بیش از 90 سایت تولیدی در سراسر جهان دارد. کشورهای چین، مالزی، بلژیک، جمهوری چک، و کانادا میزبان خط تولیدهای بزرگ این شرکت چندملیتی است.

داکت اسپلیت

کولرهای گازی به دو دسته کلی یک تکه و چند تکه طبقه بندی می شوند. از انواع کولرگازی یکه تکه می‌توان به کولرگازی پنجره‌ای و پرتابل اشاره نمود که ویژگی بارز آن‌ها، عدم نیاز به لوله‌کشی است. کولرگازی دوتکه یا اسپلیت ها که شامل واحد داخلی و خارجی مجزا بوده و از طریق لوله‌های مسی با هم در ارتباط قرار می‌گیرند، با دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر مصرف کمتر برق و ظاهر زیباتر جهت استفاده در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مدل‌های اسپلیت دو تکه که امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، داکت اسپلیت  است.  یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد داکت اسپلیت ها، امکان خنک کردن چندی فضای تفکیک شده به‌وسیله یک دستگاه است که این امر به لطف کانال‌کشی‌های مخفی در سقف کاذب ممکن شده است. همچنین در ساختمان‌های دارای داکت اسپلیت، اثری از پنل­های دیواری و فن‌ها مشاهده نمی‌شود و فقط دریچه‌های خروجی هوا و کنترلر دیواری در معرض دید قرار دارند. این ویژگی‌ها، داکت اسپلیت­ها را تبدیل به محصولی ایدئال برای انواع  ساختمان‌ها کرده است.

 

داکت اسپلیت سری FDMRN دایکین از یک کمپرسور تروپیکال بهره می‌برد که از استحکام و دوام بالایی برخوردار بوده و می‌تواند در شرایط سخت آب و هوایی حاره‌ای با رطوبت بالا و تا دمای 54 درجه سانتی‌گراد کارکرد مطلوبی داشته باشد. وجود فن گالوانیزه در یونیت داخلی داکت اسپیلیت دایکین، امکان استفاده از کویل آب گرم در پشت دستگاه را به‌منظور تأمین گرمایش مقرون‌به‌صرفه، بدون افزایش سطح صدا و کاهش راندمان و هوادهی دستگاه فراهم نموده است. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که در صورت استفاده از فن‌های دمنده پلاستیکی، کویل آب گرم باید به‌ناچار در قسمت جلوی فن تعبیه شود و  این امر موجب کاهش راندمان و هوادهی و افزایش سطح صدای تولیدی توسط دستگاه می‌شود. یونیت داخلی این محصول بسیار کم‌صدا بوده و صدای یونیت خارجی آن برای همسایه‌ها و اتاق‌های نزدیک آزار دهنده نیست.در مسیر هوای برگشت یونیت داخلی، یک فیلتر تصفیه هوا قابل شستشو نصب شده است که از ورود گرد و غبار به هوای ورودی به دستگاه جلوگیری می‌کند.

گاز مبرد R410a

یکی از گازهای خنک‌کننده که به‌تازگی در سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی از آن استفاده می‌شود R410a نام دارد که استاندارد ایالات متحده تا سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص می‌دهد، نام علمی این گاز هیدروفلوئورو کربن (HFC) است که دوستدار محیط‌زیست بوده و آسیبی به لایه ازون نمی‌رساند. با اینکه امروزه، اغلب دستگاه‌های تهویه مطبوع  به‌طور خودکار از گاز   R410aاستفاده می‌کنند، اما لازم است قبل از خرید دستگاه‌های تهویه مطبوع، نوع گاز مورد استفاده در آن‌ها را بررسی نمایید . داکت اسپلیت­های دایکین دارای گاز مبرد R410a هستند.

حالت Turbo ،Dry و Sleep

برای استفاده از این محصول دایکین حالت‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که آسایش و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این حالت‌ها شامل  Turbo، Dry و Sleep می‌شود. با انتخاب حالت Turbo محیط با سرعتی بیشتر از حالت عادی به دمای مورد نظر می‌رسد. حالت Sleep  با تنظیم مرحله‌ای دمای محیط در شب، موجب خوابی راحت و آسوده می‌شود. با وجود اینکه نشستن زیر باد سرد کولر در روزهای گرم تابستان لذت زیادی دارد، بودن در معرض باد خنک به مدت طولانی می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود. گرفتگی عضلات، استخوان‌درد، گلودرد، سردرد، خشک‌شدن پوست و ایجاد حس رخوت و خستگی از مشکلات باد مستقیم کولر است. این مشکلات در زمان خواب شدت بیشتری پیدا می‌کنند و روشن‌بودن مداوم کولر در طول شب می‌تواند باعث سرماخوردگی یا بیدارشدن با حالت کوفتگی بدن شود. حالت Dry در این اسپلیت، برای پایین آوردن درصد رطوبت محیط استفاده می‌شود.  

پرتاب باد

میزان پرتاب باد نشان می‌دهد که یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد. پرتاب باد در این محصول از برند دایکین به لطف فشار استاتیکی بالا در یونیت داخلی، می‌تواند به دورترین نقاط در فضای مورد نظر شما برسد. این ویژگی امکان کانال‌کشی طولانی در فضاهای با متراژ زیاد را میسر می‌کند.

استاندارد ضد خورندگی قطعات

روی مبدل حرارتی آلومینیومی در قسمت یونیت خارجی، از پره‌های (Fin) طلایی استفاده شده‌ است که باعث می‌شود این قسمت در مقابل تغییرات شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی داشته‌ باشد و از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود. به‌این‌ترتیب این محصول دایکین در شرایط سخت آب و هوایی نظیر جزیره کیش و بندرعباس در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نگاه کلی

داکت اسپلیت دایکین مدل FDMRN با ویژگی‌هایی مانند مصرف کم انرژی، کیفیت و دوام بالا، قابلیت لوله‌کشی طولانی تا 50 متر، کمپرسور حاره‌ای با گاز R410 و قابلیت کارکرد تا دمای +54 درجه سانتیگراد ، امکان گرمایش با کویل آبگرم و یونیت داخلی کم صدا گزینه ای مناسب برای تأمین تهویه مطبوع در هر نوع ساختمان است.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این کولرها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و شما می توانید در زمستان از گرمای آن استفاده و در تابستان از سرمای آن برای خنک شدن استفاده کنید.کمپرسور آنها هوشمند و روتاری می باشد و تا زمانی که هوا خنک نشود خاموش نمی شوند و در مصرف برق صرفه جویی می شود سطح مصرف انرژی آنها از نوع A است و گاز و سطح بازدهی بالایی دارند این کولرها دارای پره های طلایی که علاوه بر ایجاد تعادل دما باعث ماندگاری بالای کندانسور و اپراتور کولر می شود و از ساییدگی و فرسودگی جلوگیری و عمر دستگاه را افزایش می دهند دارای پرتاب باد چهار جهت و امکان تهویه هوای اتاق را به صورت یکنواخت را انجام می دهند.کمپرسور روتاری نقش اساسی را در این کولرها ایفا می کنند و از مهمترین اجزای ساختار این نوع تهویه مطبوع است و به خاطر نوع ساختار انرژی کمتری مصرف می کنند و میزان تولید صدای این نوع کمپرسور نسبت به انواع دیگر کمتر است و این نوع کمپرسورها از قطعات مکانیکی کمتری استفاده می کنند و این نوع کولر گازی به خاطر داشتن کمپرسور در مناطق با فشار هوای بالا مانند شمال و شمال غرب کشور کاربرد بیشتری دارند.کولر گازی جی پلاس GAC-HV30MU1 با ظرفیت 30000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.با وجود تکنولوژی هوشمند اینورتر با کارایی بیشتر و صدای کمتر زمانی که کولر جی پلاس دمای محیط را به حد سرمایش یا گرمایش مطلوب میرساند دستگاه به جای خاموش شدن به گونه ای هوشمند فعالیت خود را کنترل کرده و به آن ادامه میدهد تا ضمن حفظ هوای مطبوع مانع از استارت های مکرر موتور و مصرف بالای برق و انرژی شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر‌های گازی اسپلیت با توجه به مصرف انرژی مناسب و عملکرد بسیار خوبی که دارند، طرفداران بسیار زیادی در بازار فروش دارند و همین امر سبب شده تا شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت داشته باشند. یکی از شرکت‌های فعال در عرصه کولر‌های گازی، شرکت MILON است که می‌توان گفت عملکرد مناسب و خوبی داشته است. یکی از محصولات با‌کیفیت این شرکت، کولر گازی مدل MLAF-12HRN7 است که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده، توانایی ارائه عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. جنس بدنه خارجی فلزی در نظر گرفته شده برای این محصول سبب شده تا طول عمر مفید خوبی داشته باشد. برای پنل داخلی هم از متریال پلاستیک فشرده استفاده شده است. کولر گازی میلون MLAF-12HRN7 حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 30 درجه سانتی‌گراد را به شما ارائه می‌کند که بازه دمای مناسب و مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این کولرها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و شما می توانید در زمستان از گرمای آن استفاده و در تابستان از سرمای آن برای خنک شدن استفاده کنید.کمپرسور آنها هوشمند و روتاری می باشد و تا زمانی که هوا خنک نشود خاموش نمی شوند و در مصرف برق صرفه جویی می شود سطح مصرف انرژی آنها از نوع A است و گاز و سطح بازدهی بالایی دارند این کولرها دارای پره های طلایی که علاوه بر ایجاد تعادل دما باعث ماندگاری بالای کندانسور و اپراتور کولر می شود و از ساییدگی و فرسودگی جلوگیری و عمر دستگاه را افزایش می دهند دارای پرتاب باد چهار جهت و امکان تهویه هوای اتاق را به صورت یکنواخت را انجام می دهند.کمپرسور روتاری نقش اساسی را در این کولرها ایفا می کنند و از مهمترین اجزای ساختار این نوع تهویه مطبوع است و به خاطر نوع ساختار انرژی کمتری مصرف می کنند و میزان تولید صدای این نوع کمپرسور نسبت به انواع دیگر کمتر است و این نوع کمپرسورها از قطعات مکانیکی کمتری استفاده می کنند و این نوع کولر گازی به خاطر داشتن کمپرسور در مناطق با فشار هوای بالا مانند شمال و شمال غرب کشور کاربرد بیشتری دارند.کولر گازی جی پلاس GAC-HV18MU1 با ظرفیت 18000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.با وجود تکنولوژی هوشمند اینورتر با کارایی بیشتر و صدای کمتر زمانی که کولر جی پلاس دمای محیط را به حد سرمایش یا گرمایش مطلوب میرساند دستگاه به جای خاموش شدن به گونه ای هوشمند فعالیت خود را کنترل کرده و به آن ادامه میدهد تا ضمن حفظ هوای مطبوع مانع از استارت های مکرر موتور و مصرف بالای برق و انرژی شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی ایستاده 55 هزار هایسنس سرد و گرم سری 2022 با موتور روتاری در ظرفیت 36 هزار با طراحی خاص تولید و در بازار عرضه می شود. این سری از کولر های گازی ایستاده از جدید ترین مدل های موجود در بازار می باشد که ساخت سال 2022 می باشد. کولرگازی ایستاده 55 هزار هایسنس مجهز به فیلتر 4in1 می باشد که هوایی به مراتب مطلوب تر را عرضه می کند. گاز مبرد این دستگاه R410 می باشد که باعث کم مصرف تر شدن کولرگازی می شود. از ویژگی های کولرگازی 36 هزار ایستاده هایسنس می توان به: دارای دمپر برقی برای تنظیم اتوماتیک پرتاب باد عمودی، تنظیم دستی جهت تنظیم پرتاب باد افقی، سه دور فن به همراه حالت اتوماتیک، دارای ریموت کنترل هوشمند، قابلیت شستشوی فیلتر های پنل، سه دور فن به همراه حالت اتوماتیک، دارای ریموت کنترل هوشمند، حالت خواب و ریست اتوماتیک دستگاه و حالت عملکرد Turbo اشاره کرد. از دیگر ویژگی های کولرگازی هایسنس ایستاده 55 هزار سرد و گرم می توان به کمپرسور مجهز به فین پره طلایی اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی «هایسنس» مدل «HRH-18TQ» از دستگاه‌های اسپلیت ساخت این شرکت است. این دستگاه کمپرسور روتاری دارد که با عملکرد چرخشی خود هوا را خنک می‌کند. کمپرسورهای روتاری در واقع با چرخش 360درجه‌ی پروانه، هوا را با قدرت مکش و فشرده می‌کنند و سپس این هوا با فشار از دریچه‌ی خروجی کمپرسور خارج می‌شود. اسپلیت مدل HRH-18TQ از دو عملکرد سرمایش و گرمایش برخوردار بوده و در تمام فصول قابل‌استفاده است. این کولر گازی از ظرفیت 18000 بهره می‌برد که این نشانگر میزان سرمادهی اسپلیت در واحد زمان است. دستگاه HRH-18TQ مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود، بدنه‌ی فلزی دارد و باید روی پایه‌های مخصوص نصب شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. پنل داخلی طراحی زیبایی دارد، داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند. از دیگر مزایای این مدل برخورداری از ریموت کنترل است که تنظیم و کنترل دستگاه را از راه دور ممکن کرده است. برخورداری از فیلتر قابل‌شست‌وشو و حالت خواب نیز از دیگر خصوصیات کاربردی این مدل است.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

از ویژگی های اسپلیت های گرین به مواردی همچون به کار گیری فین های طلایی با قابلیت در امان بودن از عناصر خورنده ، کارکرد در رنج دمایی منفی 15 الی 55 درجه سلسیوس ، کنترل از راه دور با قابلیت اتصال به وای فای به صورت سفارشی ، سطح صدای بسیار پایین و توزیع یکنواخت جریان هوا میتوان اشاره نمود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از برندهای تولیدکننده کولرهای باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، برند جنرال گلد است. جنرال گلد محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار جهانی عرضه کرده است. یکی از این محصولات، دستگاه سرمایشی گرمایشی جنرال گلد 24000 است که برای آپارتمآن‌های متوسط و بزرگ امروزی بسیار مناسب است. این دستگاه 4 فصل می‌تواند در تمام طول سال، دمای خانه را به دلخواه خانواده دربیاورد. همچنین به تصفیه و پاکسازی آن نیز کمک کند.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی مدل TAC-12CHSA/XA81I محصولی از برند « تی سی ال » (TCL) است که در دو حالت سرمایش و گرمایش عمل می‌کند. این محصول هم مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی، وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. یونیت داخلی طراحی زیبایی دارد و داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند. این محصول از TCL به کمپرسور اینورتر مجهز شده است که علاوه بر یکنواختی سرمایش و گرمایش، موجب کاهش چشمگیر مصرف برق می‌شود. کمپرسور این مدل از نوع روتاری است و با عملکرد قدرتمند خود، هوا را با قدرت مکش و فشرده می‌کند و سپس با فشار زیاد از دریچه‌ی خروجی بیرون می‌دهد. برای این محصول حالت خواب (Sleep Mode) هم در نظر گرفته شده است؛ در این حالت دستگاه به‌صورت خودکار بهترین شرایط خواب شما را تشخیص داده و همواره دما را در حالت مناسب نگه می‌دارد.

بیشتر بدانید . . . !
خروج از نسخه موبایل