نکات مهم و راهنمای خرید چراغ مطالعه به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید چراغ مطالعه باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

یکی از لوازم بسیار مهم در هنگام مطالعه یا کار مخصوصا فعالیت‌های هنری، چراغ مطالعه است. دلیلش این است که این کارها به نورپردازی مناسب و مستقیم نیاز دارند. نور مهتابی بالای سرتان یا نوری که از پنجره به اتاق می‌تابد برای کارهایی که نیاز به تمرکز دارند مناسب نیستند. با خرید چراغ مطالعه می‌توانید روشنایی لازم برای میزکارتان را تأمین کنید. البته خرید چراغ مطالعه به این راحتی‌ها نیست و باید حتما آن را مطابق اهداف و نیازهایتان خریداری کنید. در این نکات مهم و راهنمای خرید چراغ مطالعه تمام نکات ضروری برای خرید چراغ مطالعه را گنجانده‌ایم تا کار انتخاب آن را برایتان آسان می‌کند.

انواع چراغ مطالعه

شاید چراغ‌های مطالعه یکی از ساده‌ترین لوازم تحریر باشند اما گستر‌ه زیادی از استایل و طراحی را شامل می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. به طور کلی چراغ‌های مطالعه بر اساس نوع گردنی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

چراغ مطالعه با بازوی قابل تنظیم (Adjustable Arm)

منبع نور در این مدل از چراغ‌های مطالعه قابل جابجایی است و می‌توانید آن را نسبت به فضای کار خود دور یا نزدیک کنید و فوکوس نور را تنظیم نمایید. این مدل برای میزهای بزرگ مناسب‌تر است. این استایل از چراغ‌های مطالعه در بازار با اصطلاح چراغ مطالعه الاکلنگی یا چراغ مطالعه متحرک شناخته می‌شود.

چراغ مطالعه کلیپسی (Clip-on)

همانگونه که از نام آن پیداست یک انبر یا گیره در پایه این چراغ تعبیه شده است تا به میز یا سطح کار شما متصل شود. چنانچه در محیط کار یا روی میز خود فضای زیادی ندارید این ابزار سبک و کوچک بسیار مفید است به نحوی که حتی در مواقعی که به آن احتیاج ندارید می‌توانید آن را در کشو نگهداری کنید.

چراغ مطالعه ذره بینی (Magnifying)

این چراغ مطالعه دارای یک ذره بین بوده و مناسب افرادی است که در حین انجام کاری با جزئیات زیاد در بازه زمانی طولانی هستند. مطابق با اصول راهنمای خرید چراغ مطالعه، این مدل مانع از خستگی چشم خواهد شد.

چراغ مطالعه بنکر (Banker)

یکی از جالب ترین مدل‌ها در راهنمای خرید چراغ مطالعه، چراغ مطالعه بنکر یا پیانویی است. ما این مدل کلاسیک را معمولا با قاب سبز رنگ، بزرگ و افقی، پایه برنجی و همچنین یک زنجیر به عنوان کلید خاموش و روشن می‌شناسیم.

چراغ مطالعه ارگانایزر (Organizer)

یکی دیگر از مدل‌های جذاب راهنمای خرید چراغ مطالعه، این ابزار هستند که دیگر یک چراغ مطالعه ساده نیستند و به پایه آن‌ها یک ارگانایزر (جاقلمی) جهت قرار دادن خودکار، مداد، خط کش، ماشین حساب و… افزوده شده است.

چراغ مطالعه درختی (Tree / Multi-arm)

یک چراغ مطالعه چند شاخه با بازوهای چندگانه است که علاوه بر استایل شیک، چندین منبع نور دارند که هم در جهات مختلف و هم در یک جهت متمرکز خواهند شد.

در ادامه بخوانید: نکات مهم و راهنمای خرید چراغ مطالعه

نکات مهم هنگام خرید چراغ مطالعه

همه لامپ‌ها و چراغ‌های رومیزی با هدف روشنایی محیط اطرافشان خریداری می‌شوند. اما وقتی صحبت از چراغ مخصوص مطالعه است باید تخصصی‌تر فکر کنید. اگر انتخاب چراغ رومیزی و مطالعه شما به درستی انتخاب شود، بازدهی و راندمان کارتان بالاتر خواهد رفت. همچنین با انتخاب چراغ‌ مناسب از آسیب‌های چشمی و خستگی جسمی جلوگیری می‌کنید. بنابراین نکات ذکر شده در ادامه را هنگام خرید چراغ مطالعه مدنظر داشته باشید.

هدف از خرید چراغ مطالعه

انتخاب بهترین نوع چراغ مخصوص مطالعه کاملا به سلیقه شخصی شما و هدفتان از استفاده آن بستگی دارد. اگر به درستی بدانید هدف شما از انتخاب این نوع چراغ‌ها چیست می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

افرادی که دائما با اشیا ریز سروکار دارند و یا اهل تعمیر وسایل مختلف هستند، بهتر است از چراغ ذره بینی مطالعه استفاده کنند. این چراغ‌ها معمولا به صورت گیره‌ای، رومیزی و شارژی تولید می‌شوند.
اما اهالی درس و کتاب خواندن یا افرادی که به کارهای هنری علاقه‌مندند باید به دنبال چراغی با گردن و بازوی قابل تنظیم باشند. در این صورت می‌توانند نور را در یک جهت مورد نظر متمرکز نگه دارند.

همچنین برای کودکان بهتر است به دنبال چراغ‌های مطالعه فانتزی به صورت شارژی و بدون سیم باشید. این نوع چراغ‌های مخصوص مطالعه به دلیل دور ماندن از پریز برق خطر کمتری خواهند داشت. اما اگر هدف شما از انتخاب چراغی برای مطالعه افزایش جلوه دکوراسیون داخلی است، می‌توانید به سراغ مدل‌های ایستاده بروید که با تنوع بسیار بالایی تولید خواهند شد.

تناسب چراغ مناسب مطالعه و میز آن

مهمترین نکته در انتخاب چراغ رومیزی برای مطالعه وجود تناسب بین آن و میز کار است. یعنی اگر میز مطالعه یا کار شما بزرگ باشد باید چراغی انتخاب کنید که شعاع بیشتری را روشن نگه دارد. در این صورت می‌توانید از فضای میز کار و مطالعه خود به طور کامل استفاده کنید. در صورت خرید میز کوچک حتما چراغ مطالعه مناسبی از لحاظ سایز انتخاب کنید تا علاوه بر اشغال فضای کمتر، برق به صورت بهینه مصرف شود.

قابلیت تنظیم تابش نور در چراغ های مطالعه

وجود قابلیت تنظیم نور در چراغ‌های مخصوص مطالعه یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب این نوع چراغ است. در این صورت می‌توانید با جابه‌جا شدن زاویه تابش نور را تنظیم کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود چراغی برای مطالعه انتخاب کنید که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و بتوان میزان نور و زاویه آن را تغییر داد. با این قابلیت زاویه تابش نور را متناسب با نیاز چشمتان تغییر می‌دهید و از آسیب‌های احتمالی یا خستگی آن جلوگیری خواهید کرد.

نوع لامپ چراغ مطالعه

آشنایی با لامپ مناسب برای چراغ‌های مطالعهانتخاب لامپ مناسب برای چراغ مطالعه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این وسیله پرطرفدار است. اگر لامپ مورد نظر شما به درستی انتخاب شده باشد، بدون آسیب رساندن به چشم‌ها نور کافی تامین می‌کند. برخی از چراغ های مطالعه قابلیت تعویض لامپ ندارند. در واقع ساختار آن‌ها با لامپی ساخته شده که دوام و کیفیت بالایی دارند، اما در صورت خرابی لامپ متاسفانه باید از نگه داشتن چراغ مورد نظر چشم‌پوشی کرد.

در زیر با انواع لامپ‌هایی آشنا خواهید شد که برای چراغ‌های مطالعه مناسب هستند:

قیمت خرید چراغ مطالعه

با مشخص شدن بودجه مورد نظرتان می‌توانید به سراغ چراغ‌هایی بروید که در همان سطح قیمت قرار دارند. در این صورت وقت و انرژی شما به هدر نخواهد رفت. همچنین به راحتی می‌توانید چراغ‌های رومیزی و مطالعه هم قیمت را مقایسه کنید و انتخاب درست‌تری داشته باشید.

باتوجه به نکاتی که در این نکات مهم و راهنمای خرید چراغ مطالعه گفته شد، می توانید چراغ مطالعه مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه چراغ مطالعه ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

چراغ مطالعه فانتزی دوربین خرگوشی، ترکیبی از زیبایی و کاربردی بودن است که هر میز کار یا مطالعه‌ای را متحول می‌کند. این چراغ با طراحی منحصر به فرد خود که الهام گرفته از شکل یک خرگوش است، نه تنها یک وسیله روشنایی است، بلکه یک عنصر دکوراتیو جذاب نیز به شمار می‌آید همچنین با دارا بودن تراش و جا مدادی بسیار کاربردی تر از یک چراغ مطالعه عادی است. روشنایی LED: استفاده از لامپ‌های LED باعث صرفه‌جویی در انرژی و عمر طولانی چراغ مطالعه می‌شود. قابل تنظیم: قابلیت تغییر زاویه و شدت نور دادن به کاربر اجازه می‌دهد تا نور را بر اساس نیاز خود تنظیم کند.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این محصول فانتری زیبا و با کیفیت که بسیار مناسب هدیه دادن و یا عیدی است یک چراغ مطالعه شارژری می باشد. بدنه از نوع مواد بسیار سبک و محکم ABS و چراغ انعطاف پذیر می باشد. برای شارژ اولیه این محصول حتما بین 3 تا 6 ساعت از طریق فیش USB بوسیله کامپیوتر شارژ کنید. کلید پاور در پشت چراغ قرار دارد .چراغ مطالعه قابلیت چرخشی و تغییر زاویه 180 درجه ای دارد.چراغ ها از نظر نور بسیار مطلوب است و با توجه به ظاهر جمع و جور بودنش بسیار پر نور است. با توجه به شارژی بودن این محصول قابل حمل و مناسب سفر و یا محل کار و یا مدرسه است.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

چراغ مطالعه فوق العاده کاربردی ویداسی مدل WD-6041 با دارا بودن گردنی منعطف، لمسی بودن و بی سیم بودن باعث می شود شما در هر شرایطی بدون اینکه مجبور به استفاده از برق شهری یا میز مطالعه باشید نیاز خود را از لحاظ روشنایی برطرف کنید. این چراغ مطالعه از لامپ‌های SMD بهره می‌برد که طول عمر بالایی دارند. در این محصول انعطاف پذیری و تغییر شکل با توجه به شرایط مختلف در نظر گرفته شده تا قابلیت‌های محصول به عنوان استفاده در مکان های مختلف بیشتر شود. برای معرفی مشخصات منحصر به فرد این محصول می‌توان به چند مورد اشاره کرد: 1- داشتن هولدر موبایل (مطابق عکس های آلبوم). 2- تنظیم لمسی میزان روشنایی ( با هر بار لمس کردن دکمه پاور ) به طوریکه برای تنظیم روشنایی ( دکمه را سه بار لمس کنید توجه کنید که به دکمه لمسی باید ضربه بزنید و نباید انگشتتان را روی آن را نگه ندارید ) و برای بار چهارم که دکمه را لمس کنید نور خاموش یا روشن می‌شود. 3- دارای شب خواب (با لمس دکمه شب خواب می توان از آن استفاده کرد). 4- از دیگر امکانات این محصول باید به لامپ SMD ( 16 عددی ) به صورت رشته‌ای اشاره کنیم که برای ایجاد نور آبی و مناسب به کار گرفته می‌شود. بنابراین به راحتی می‌توان از آن در فضاهای مختلف استفاده کرد. 5- همانطور که می دانید اکثر چراغ مطالعه های شارژی بایستی پس از شارژ استفاده شوند. اما از این چراغ مطالعه می توان به طور مستقیم از طریق آداپتور و برق مستقیم استفاده کرد. (توضیحات روی جعبه نوشته شده است). 6- از دیگر امکانات فوق العاده این محصول قابل حمل بودن آن است به طوریکه با چند ساعت شارژ کردن آن قابلیت استفاده برای محیط بیرون از خانه بدون اتصال به برق شهری یا پورت USB برای شما فراهم می شود. برای این چراغ مطالعه یک پایه پلاستیکی سنگین در نظر گرفته شده که وظیفه نگهداری از چراغ بر روی میز بر عهده دارد. اتصال لامپ SMD به پایه پلاستیکی با استفاده از یک دسته فلزی انجام می‌گیرد که امکان تغییر حالت آن برای شرایط مختلف وجود دارد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

چراغ مطالعه مدل خرس کابین دار xjd-09 با قابلیت LED شارژی و چراغ خواب با تغییر مداوم رنگ است . این چراغ مطالعه دارای ویژیگی های منحصر بفردی از جمله: 1- تنظیم نور چراغ 2- باتری داخلی قابل شارژ 3- دارای پورت USB و 4- م قابلیت شارژ به وسیله پاوربانک و شارژ انواع تلفن همراه و دستگاه های دیگر نیز میتوان از آن استفاده نمود 5- ساختار چراغ مطالعه گردنی منعطف است که باعث انعطاف پذیری چراغ مطالعه میشود و هم چنین براحتی قابل تنظیم است و به هر جهتی خواسته باشید قابل چرخش است.

بیشتر بدانید . . . !
خروج از نسخه موبایل