نکات مهم و راهنمای خرید ماشین حساب به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

نکات مهم و راهنمای خرید ماشین حساب به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

یک ماشین حساب مناسب نه تنها محاسبات شما را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند در یادگیری مفاهیم ریاضی نیز به شما کمک کند. یک ماشین حساب با قابلیت‌های مناسب، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای حل مسائل پیچیده ریاضی و آماری باشد. از این رو در ادامه با این نکات مهم و راهنمای خرید ماشین حساب در نکته خرید همراهمان باشید تا اطلاعات جامعی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

انواع ماشین حساب

نکات مهم هنگام خرید ماشین حساب

کاربری ماشین حساب
قابلیت‌های ماشین حساب
صفحه نمایش ماشین حساب
منبع تغذیه ماشین حساب
بدنه ماشین حساب

جنس: بدنه ماشین حساب باید از جنس مقاوم و باکیفیت باشد تا در برابر ضربه و سقوط مقاوم باشد.
اندازه و وزن: اندازه و وزن ماشین حساب به نوع استفاده شما بستگی دارد. اگر قصد دارید ماشین حساب را همیشه همراه خود داشته باشید، بهتر است ماشینی با اندازه و وزن کم انتخاب کنید.

برند ماشین حساب

برندهای معتبر مانند کاسیو، شارپ و هپ، محصولات با کیفیت و با گارانتی ارائه می‌دهند.

باتوجه به نکاتی که در این نکات مهم و راهنمای خرید ماشین حساب گفته شد، می توانید ماشین حساب مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ماشین حساب ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ماشین‌حساب‌ «fx-991EX»‌ ساخت شرکت «کاسیو» (Casio)، یکی از مدل‌های مهندسی یا علمی این شرکت است که از نسل جدیدتر این ماشین‌حساب‌ها محسوب می‌شود. این ماشین‌حساب مهندسی از سیستم نمایشی مبتنی بر منوهای آیکونی استفاده می‌کند؛ درنتیجه‌، کار‌کردن با دستگاه و انتخاب عملکردهای مختلف آسان‌تر شده است. داده‌های ورودی، اعشار، توان، لگاریتم، جذر و دیگر فرمول‌های محاسباتی دقیقا مانند کتاب‌های درسی نمایش داده می‌شوند و درک آن‌ها راحت‌تر است. متغیرها و نتایج محاسبات آماری در حافظه نگهداری می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در فهرستی مشاهده کرد. برخلاف مدل‌های قبلی به بازیابی و تایید مقادیر نیازی نیست. تقریبا تمامی لغات انگلیسی موجود در این مدل به‌صورت کامل و خلاصه نشده نمایش داده می‌شوند؛ درنتیجه، درک آن‌ها ساده‌تر است. سری‌ ClassWiz‌ دارای توابع محاسباتی است که حتی از عملیات پیشرفته‌ی ریاضی مانند محاسبات ماتریسی 4 × 4، محاسبه‌ی هم‌زمان معادلات با چهار مجهول و محاسبات توزیع آماری پیشرفته پشتیبانی می‌کنند.

طراحی و ساخت

ماشین‌حساب FX-991EX به شکل مستطیل طراحی‌ شده است. این دستگاه ابعادی برابر با 11.1×165.5×77 میلی‌متر دارد و بدون اشغال فضای زیاد، می‌تواند به‌راحتی درون جیب کیف یا حتی جیب لباس قرار گیرد. همانند دیگر ماشین‌حساب‌های سری Classwiz، این ماشین‌حساب نیز طراحی زیبایی دارد و شرکت کاسیو سه رنگ در طراحی آن به کار برده است. کلیدهای ماشین‌حساب FX-991EX ابعاد مناسبی دارند و به‌طورکلی ابعاد کلی دستگاه، نسبت به صفحه‌نمایش و کلیدها به‌خوبی رعایت شده است. دکمه‌ها با سلیقه‌ی خاص و همیشگی کاسیو چیده شده‌اند، البته استفاده از هر مدل ماشین‌حساب علمی و مهندسی کمی دقت می‌طلبد تا هنگام انجام سریع محاسبات، با فشردن کلید اشتباهی، خطایی در محاسبات رخ ندهد. به‌کاربردن مواد درجه‌یک در ساخت FX-991EX، باعث شده تا این دستگاه دوام زیادی داشته باشد و به یار محاسباتی چندین ساله‌ی شما بدل شود.

عملکرد و ویژگی‌ها

صفحه‌نمایش مدل FX-991EX رزولوشنی برابر با 62×192 پیکسل دارد؛ این صفحه‌نمایش که سیاه‌وسفید است، می‌تواند محاسبات را به‌صورت کتابی و نوشتاری نمایش دهد. این ویژگی باعث می‌شود که کاربر درک بهتری از عملیات انجام‌شده داشته باشد. ماشین‌حساب کاسیو دارای 552 عملکرد است و توان محاسباتی بالایی دارد. مدل FX-991EX می‌تواند نتایج محاسبات را در حافظه ذخیره کند و هنگام نیاز کاربر آن‌ها را به‌صورت لیست نمایش دهد؛ با این قابلیت یادگیری سریع و جامع امکان‌پذیر می‌شود. برخلاف بعضی مدل‌ها، ماشین‌حساب FX-991EX تمامی پیام‌ها را به زبان انگلیسی و کلمات را به‌صورت کامل ارائه می‌کند تا از بروز هرگونه ابهام جلوگیری کند.

ماشین‌حساب کاسیو می‌تواند محاسبات ماترسی، با 4 ردیف و 4 ستون انجام دهد. اگر حل محاسبات انتگرال، دیفرانسیل، معادلات دومجهولی، نامساوی و توزیع نرمال، توزیع دوجمله‌ای، توزیع پواسون و تناسب، جزو محاسباتتان می‌شود، مدل FX-991EX، گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. گفتنی است در این مدل امکان تبدیل واحدها، از قبیل طول، حجم و... امکان‌پذیر است. شرکت کاسیو این ماشین‌حساب را به صورت List Based STAT طراحی کرده است؛ با این ویرایشگر، کاربر می‌تواند داده‌ها را به صورت لیست، مشاهده و ویرایش کند.

جمع‌بندی

مدل FX-991EX یک ماشین‌حساب علمی-مهندسی است که قابلیت محاسبه‌ی ماتریس، انتگرال، دیفرانسیل، معادلات دومجهولی و... دارد. این محاسبات به‌صورت کتابی، در ماشین‌حساب انجام می‌شوند؛ بنابراین درک آسان را ممکن ساخته است. این ماشین‌حساب کاربری بسیار آسانی دارد و از 552 عملکرد بهره می‌برد. صفحه‌نمایش بزرگ در کنار کلیدهایی با ابعاد متناسب، کار با این دستگاه را بسیار آسان کرده است. باتری و پنل خورشیدی دو منبع انرژی این ماشین‌حساب محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ماشین‌حساب cs-2194h ساخت شرکت شارپ یکی از مدل‌های رده‌بالای این شرکت است که برای استفاده در محیط‌های تجاری و فروشگاهی طراحی شده است. این ماشین‌حساب که از صفحه‌نمایشی با قابلیت نمایش 12 عدد بهره می‌برد بسیار قدرتمند بوده و مناسب مصارف حرفه‌ای است. پرینتری دورنگ در این ماشین‌حساب تعبیه شده است که از 2 رنگ قرمز و مشکی استفاده می‌کند. مقادیر مثبت با رنگ مشکی و مقادیر منفی با رنگ قرمز در این ماشین‌حساب چاپ می‌شوند. پرینتر تعبیه شده در این ماشین‌حساب به کاربر این اجازه را می‌دهد تا 12 عدد، 2 سمبل و همچنین جداسازی ارقام را به‌صورت 3 رقمی چاپ کند. 4 دکمه هم برای عملیات حافظه در این ماشین‌حساب طراحی شده که کار با دستگاه و درنتیجه انجام محاسبات را آسان می‌کند. دکمه‌ای چندکاره (MU) در این ماشین‌حساب تعبیه شده است که محاسبات را ساده کرده و در زمان صرفه‌جویی می‌کند و ازاین‌رو کارایی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

عموما ماشین حساب دستگاهی برای محاسبه اعداد است. ساده‌ترین محاسبه در ماشین حساب انجام جمع، تفریق، ضرب و تقسیم است. ماشین حساب کاسی مدل MD-1168 یک دستگاه به صورت چاپ‌گر است. این مدل دستگاه در ابعاد 27 × 21 × 6 سانتی‌متر و وزن 1190 گرم را دارد. نوع نمایشگر این محصول به صورت دیجیتال و رنگ آن مشکی است. توجه داشته باشید که محصول فوق فاقد قابلیت انجام عملیات مثلثی و محاسبات آماری بوده و از طریق بق شهری نیز تغذیه می‌کند. ماشین حساب کاسی یک ماشین حساب مدرنی بوده که قابلیت چاپ‌گر اطلاعات را روی کاغذ دارد. خوب است بدانید از اقلام همراه این کالا می‌توان به یک عدد رول کاغذی برای چاپ اشاره کرد. اگر به دنبال یک ماشین حساب با کیفیت و کارساز هستید، محصول بالا می‌تواند بدون شک یک انتخاب ایده‌آل برای شما در محل کار باشد. لازم به ذکر است که ماشین حساب فوق بدون کیس محافظ به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت «کاسیو» (Casio) ماشین‌حساب «FR-2650RC» را برای انجام محاسبات و پرینت آن‌ها به بازار عرضه کرده است. ماشین‌حساب FR-2650RC یکی از مدل‌های قدرتمند این شرکت است که برای استفاده‌های فروشگاهی و تجاری بسیار مناسب است. سرعت پرینتری که در این محصول شرکت کاسیو به کار گرفته شده است میزانی برابر با 2 خط بر ثانیه را در 2 رنگ چاپ می‌کند. در این پرینتر رنگ مشکی برای مقادیر مثبت و رنگ قرمز برای مقادیر منفی به کار می‌رود. از قابلیت‌های فنی این ماشین‌حساب می‌توان به محاسبه‌ی قیمت خرید، قیمت فروش و حاشیه‌ی سود با در دست داشتن 2 مورد از این 3 مورد اشاره نمود. بدین معنا که اگر 2 مورد از این 3 مورد را داشته باشید می‌توانید مورد سوم را محاسبه کنید. قابلیت دیگر محاسبه‌ی خودکار قیمت با محاسبه‌ی مالیات، قیمت بدون مالیات، تخفیف، قیمت فروش، نرخ مالیات، نرخ تخفیف و دیگر موارد اشاره کرد. قابلیت پرینتر دوباره به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به واردکردن دوباره داده‌ها، چندین نسخه از آن‌ها را دوباره چاپ کند. چاپ تاریخ و زمان دیگر ویژگی این محصول است که ارزش آن را بسیار بالا برده است. ماشین‌حساب FR-2650RC امکان محاسبه 12 رقم را دارد که برای یک ماشین‌حساب تجاری میزانی بسیار مطلوب است. پنل نمایشگر این ماشین‌حساب از نوع FLDP است که اعداد را به‌صورت کاملاً واضح و با نور زیاد نمایش می‌دهد و زاویه دید گسترده و کاملاً رضایت بخشی دارد. این محصول از کلید های پلاستیکی باکیفیت ساخته شده‌ است. میزان صدای چاپ هم در این مدل از ماشین‌حساب‌های کاسیو کمتر شده است تا استفاده از آن را در محیط‌های مختلف مناسب کند. کاسیو این ماشین‌حساب را در رنگ سفید و با مواد اولیه باکیفیت به‌عنوان ماشین‌حسابی فروشگاهی و تجاری روانه بازار کرده است.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
خروج از نسخه موبایل