خانه و آشپزخانه

نکات مهم خرید کولر آبی به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید کولر آبی باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در فصول گرم سال دارند، میزان بالا رفتن درجه هوا و گرمی آن است. با صنعتی شدن شهرها، زیاد شدن هر روزه ماشین آلات مختلف و کارخانه های متعدد سبب بالا رفتن دمای کره زمین و در نهایت گرمی بیشتر هوا شده است. امروزه به علت بالا رفتن میزان گرما دیگر پنکه ها جوابگوی تمامی نیازهای اغلب مردم نبوده و باید مشکل را با خرید یک کولر آبی مناسب حل کرد. کولر ها انواع مختلفی دارند. از کولرهای گازی گرفته تا نوع آبی. اغلب بیشتر افراد توانایی خرید کولرهای گازی را به علت قیمت بالا و مصرف زیاد برق نداشته و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید یادآور شد که در حال حاضر با وجود پیشرفت تکنولوژی از قیمت بالای کولر های گازی که بگذریم، مصرف انرژی آنها تا حد زیادی بهینه شده است. هنگام خرید کولر های آبی باید نکاتی را مورد بررسی قرار داد، تا در نهایت بتوان بهترین نمونه را خریداری کرد. ما در این مقاله راهنمای خرید کولر آبی سعی در معرفی هر چه بهتر و کامل تر این محصول مفید داریم. لطفاً با ما تا انتهای مطلب نیز همراه باشید.

کولر آبی چیست؟

کولر یا به لاتین cooler به معنی خنک کننده، همانطور که از نامش پیداست، وظیفه خنک کردن هوا را دارد. کولر آبی به وسیله تبخیر آب باعث خنک کردن دمای محیط می شود. کولر آبی این کار را به وسیله ی فرآیند سرمایش تبخیری انجام می دهد.

اجزای سازنده کولر آبی

  • کانال خروجی کولر (این کانال بین دریچه هوا و برزنت قرار گرفته و به دلیل تلفات کمتر هوای سرد راندمان خنک کنندگی را بالا می‌برد.)
  • کانال داخلی (این کانال داخل کولر قرار داشته و پروانه مقابل آن می‌باشد.)
  • بدنه کولر (برای پیشگیری از انتقال لرزش های کولر و هدر رفت هوای خنک، کانال داخلی باید با عایقی پوشانده شود.)
  • ناودان ها (درپوش های کولر دارای مسیرهایی جهت ورود آب و توزیع آن دارند، که به ناودان معروف هستند.)
  • شناور (استفاده از این قطعه آب داخل مخزن همیشه ثابت است.)
  • فیوز (برای پیشگیری از خطرات احتمالی مانند افزایش بار به کار گرفته شده است.)
  • جعبه ترمینال (این جعبه برای اتصال مطمئن و عایق می باشد.)
  • الکتروموتور دو سرعته (این قسمت برای به چرخش در آوردن فن کولر می باشد.)
  • پمپ آب (به وسیله این پمپ آب به بالا منتقل شده و از طریق ناودانها بر روی پوشال ها ریخته می‌شود.)

مزایای استفاده از کولر آبی

  • درصد هوادهی بالاتر و ایجاد هوای تازه در محیط های بسته
  • مصرف برق کمتر
  • سهولت در استفاده
  • کارایی آسان

انواع کولرهای آبی

در حال حاضر کولرهای آبی در دو مدل از لحاظ نوع پوشال وجود دارند. که در ادامه مقاله راهنمای خرید کولر آبی به توضیح آنها می پردازیم.

  • کولرآبی معمولی با پوشال
  • کولرآبی با پد سلولزی

کولرآبی معمولی با پوشال

کولرهای آبی پوشالی نسبت به نوع سلولزی میزان برق مصرفی بیشتری دارند. پوشال های به کار رفته در این دستگاه از خرده چوب ها ساخته می شوند، که هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

کولرآبی با پد سلولزی

پدهای سلولزی به کار رفته در این مدل کولر آبی خواص شگفت انگیزی را ایجاد کرده است. مانند راندمان بیشتر در قبال مصرف برق کمتر. وجود این پد ها نسبت به نوع پوشالی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. زیرا هر چند سال نیاز به تعویض دارند، پس از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشند.

انوع کولر آبی از لحاظ ساختاری

کولرهای آبی از لحاظ ساختاری و نوع عملکرد هم در انواع متنوعی در بازار موجود می باشند، که به توضیح یکایک آنها خواهیم پرداخت.

کولر آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل نیاز به کانال کشی نداشته و در نوع های رومیزی، پایه دار و بدون پایه تولید می شوند. در برخی از کولرهای پرتابل به جای پوشال از پد سلولزی استفاده شده که راندمان خنک کنندگی را بسیار بالا برده است. این کولرها برای نصب نیاز به کارشناس نداشته و به راحتی قابل جابجایی هستند. برای سهولت در استفاده از این محصول، گنجایش حجم زیاد آب و چرخ دار بودن پایه ها به کار گرفته شده است. البته از معایبی همچون سر و صدای تولیدی زیاد و خالی کردن مخزن برای تخلیه آب در برخی مدل ها را می توان نام برد. باید یادآور شد که مخزن این کولر یا به صورت دستی پر شده و یا قابلیت اتصال مستقیم به شلنگ و شیر آب را دارد.

کولر آبی ثابت

این نوع معمول ترین نوع کولرآبی است. به دلیل داشتن ابعاد بزرگ، بر روی پشت بام یا تراس یا بعضا در حیاط نصب می شوند. در این کولرها با استفاده از کانال کشی میتوان از هوای خنک آنها بهره مند شد.

نکات مهم هنگام خرید کولر آبی

ظرفیت و توان

در کشور عزیزمان ایران کولرهای آبی 5، 7 و 12 هزار کاربرد بیشتری دارند. این رقم‌ها معرف توان مکش کوله می باشد. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد، قدرت مکیدن هوای بیشتری داشته و سرمایش بیشتری را ایجاد می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که ظرفیت و توان کولر باید متناسب با فضای مورد استفاده همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت انرژی بسیار زیادی مصرف خواهد شد. البته عواملی همچون تعداد دریچه ها، تعداد اتاق ها، ضخامت دیوارها، آفتاب گیر بودن و یا نبودن و عوامل این چنینی تاثیر مستقیمی بر روی جوابگو بودن کولر آبی خواهد گذاشت. به عنوان مثال کولر آبی توان 3500 جوابگوی یک منزل 120 متری که عایق بندی مناسبی نداشته و آفتابگیر است، مناسب نبوده و سرمایش خوبی را حاصل نمی کند.

نوع پوشال

کولرهای آبی از لحاظ پوششی دارای دو نوع پوشالی و پد سلولزی هستند. نوع پوشالی دردسر های مخصوص به خود را دارند. مانند تعویض سالانه پوشال ها، ایجاد حساسیت، بوی نامطبوع، نا هنگن خیس شدن، بروز انواع میکروب و قارچ در این نوع می باشد. اما در نوع پد سلولزی واسطه تبخیری نوعی پد می باشد. این پدهای سلولزی علاوه بر دارا نبودن مشکلات و معایب نوع پوشالی، دوام بسیار بالایی دارند. پد های سلولزی نسبت به نوع پوشالی گرانتر هستند. اما به دلیل تعویض نشدن سالانه فرق چندانی در هزینه ها نخواهید داشت.

رده مصرف انرژی

هرچه میزان مصرف انرژی در دستگاه های برقی کمتر باشد برچسب انرژی آنها به A نزدیک‌تر می‌شود. هنگام خرید کولرهای آبی دقت به میزان مصرف و نزدیک بودن به رده A باید مورد توجه تمامی خریداران قرار گیرد. این موضوع در هزینه‌های جاری خانواده کمک شایانی می‌کند.

محل سکونت

هنگام خرید به نوع آب و هوای محل سکونت خود توجه کافی داشته باشید. با توجه به اینکه اغلب شهرهای ایران از کولرهای آبی در منازل و محل کار استفاده می‌کنند، اما این وسیله در شهرهای جنوبی ناکارآمد می باشد. زیرا کولرهای آبی هوای شرجی را تشدید می‌کند. برای این نوع شهرها استفاده از کولرهای گازی بهترین گزینه می باشد.

جنس بدنه

هنگام انتخاب کولر آبی جنس بدنه محصول را در کاتالوگ آن بررسی کنید. ورق های گالوانیزه بهترین جنس به کار رفته در بدنه کولرهای آبی می باشند.

با ادامه مقاله راهنمای خرید کولر آبی همراهمان باشید.

جنس و ضخامت کف کولر

کف کولر به دلیل مجاورت با آب مستعد خوردگی و پوسیدگی می باشد. هر چه میزان ضخامت جنس به کار رفته در کف کولر بیشتر باشد، طول عمر دستگاه بیشتر شده و دیرتر فرسوده می شود. سعی کنید از پوشش های دارای اپوکسی استفاده کنید.

رنگ آمیزی بدنه

رنگ آمیزی های نوع الکترو استاتیک و مقاومت در برابر UV بهترین گزینه است. دقت داشته باشید که رنگ پاشیده شده بر روی بدنه محصول مورد نظر چسبندگی خوبی داشته باشد.

دهانه خروجی هوا

دهانه خروجی هوا در کولرهای آبی به دو شکل می باشد. دریچه از بالا و دریچه از بغل. دریچه های بالا برای مکان هایی که فضای کافی برای کانال ندارند، کاربردی تر بوده و با محدودیت فضا می توان از آن استفاده کرد.

کنترل دما

یکی از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد در کولرهای آبی کنترل دمای محیط توسط ترموستات است. این قبلیت از مداوم کار کردن دستگاه جلوگیری می‌کند. به این صورت که در زمان تعیین شده سیستم را خاموش کرده و در روند کاهش مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد.

سایر قابلیت ها

وجود قابلیت هایی مانند نشانگر تعویض پوشال، حفاظت از جان،حالت اقتصادی، تایمر، خاموش کن خودکار، خاموش شدن پمپ‌ آب، سرعت های مختلف، نمایشگر دمای محیط و … باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه ها و عملکرد بهتر دستگاه و سهولت در استفاده شده است.

گارانتی کولر آبی

پس از خرید بهتر است نصب دستگاه کولر آبی خریداری شده را به شرکت سازنده واگذار کنید، تا محصول شما دارای ضمانت نامه باشد. پس از نصب و اجرا شدن، امضاء برگه گارانتی توسط نصاب را فراموش نکنید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر آبی

بهترین برند کولر آبی

کولرهای آبی با برند های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند، که می‌توان به جنرال، حایر، آبسال و برفاب اشاره کرد.

قیمت کولر آبی

محصولات سرمایشی در فصول سرد سال قیمت مناسب تری دارند. اما باید در نظر داشت که بسیار کم یافت می‌شوند. در صورت امکان، خرید محصولات سرمایشی و گرمایشی را در فصول نامربوط  انجام دهید. با این نحوه خرید هزینه کمتری را متحمل می شوید.

نحوه نگهداری از کولر آبی

  • هنگام نصب موارد ایمنی را رعایت کنید.
  • کولر آبی را در محیط مناسب نصب کنید.
  • از سایبان برای ایجاد سایه بهره ببرید.
  • در صورت امکان سالانه پوشال ها را تعویض کنید.
  • توصیه می شود سالانه تسمه‌کولر تعویض شود.
  • شلنگ های انتقال آب را جرم گیری کنید.
  • هر ماه یاتاقان های کولر را روغن کاری کنید.
  • فاصله حداقل ۳۰ سانتی متری از سطح زمین را رعایت کنید.
  • بعد از روشن کردن موتور 5 تا 10 دقیقه قبل پمپ آب را روشن کنید.
  • آب کف کولر را پس از اتمام فصل گرما تخلیه کنید.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کولر آبی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کولرآبی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی جنرال پویا مدل P plus 8500S خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت جنرال پویا تولید کننده لوازم خانگی دارای بیش از نیم قرن تجربه می باشد. این شرکت همواره تلاش نموده است تا با عرضه محصولات با کیفیت، نیازها و انتظارات مصرف کنندگان داخلی و خارجی را برآورده نموده و در جهت بهبود سطح زندگی مصرف کنندگان پیش رود.این کولر دارای 2 پمپ موتوژن میباشد ورق به کار رفته در این کولر یک میل گالوانیزه است لازم به ذکر است این کولر دارای فن دیسکی هوشمند میباشد برای جلوگیری از افت فشار باد در اثر طول کانال این کولر نیز دارای ابرسانی دوگانه هوشمند نیز است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی نیرو تهویه البرز مدل 18 هزار پایین زن خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر سلولزی پلیمری البرز مدل NTAC9/180D اولین کولر پلیمری تولید شده در ایران است که با طراحی منحصر به فرد، کاربرد وسیعی در مصارف صنعتی و خانگی دارد، بدنه پلیمری این کولر علاوه بر کاهش وزن چشمگیر دستگاه، سبب مقاومت آن در برابر شرایط جوی و تابش مستقیم نور شده است. استفاده از مرغوبترین پدهای سلولزی در کولر، موجب جذب بالای آب در پدها شده که میزان خنک کنندگی کولر را در بالاترین حد تامین می کند، همچنین نیاز به تعویض هرساله‌ پوشال که در کولرهای آبی معمول و مرسوم است را مرتفع می‌کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE500 چمپیون خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای آبی از جمله محصولات پرفروش در بازار هستند که به واسطه‌ی مصرف برق به مراتب کمتر از کولرهای گازی همچنان مورد استقبال گسترده‌ی عموم قرار می‌گیرند. این کولرها در انواع مختلف تولید می‌شوند و شرکت‌های مختلفی در زمینه‌ی تولید آن‌ها فعالیت دارند. شرکت سپهر الکتریک از جمله شرکت‌های فعال در این زمینه است و محصولاتی با کیفیت ساخت بالا و قیمتی معقول تولید می‌کند. کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE500 چمپیون از محصولات پرفروش این شرکت است که به دلیل درب آسان باز شو می‌تواند ارزش خرید بالایی داشته باشد. این کولر آبی از ورق گالوانیزه با پوشش 19میکرون روی با مشخصه Z270 ساخته شده است و این موضوع به عمر مفید طولانی آن منجر خواهد شد. همچنین، بهره‌مندی از کلید امنیتی هم از دیگر ویژگی‌های این کولر آبی به شمار می‌رود. کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE500 از نظر راندمان خنک کنندگی به دلیل استفاده از پوشال مرغوب در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. همچنین، این کولر دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم دربرابر UV است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی مدل 6000 ایرومکس خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کارخانه کولر ایرومکس با ساخت کولر پلیمری با موتور BLDC توانسته گام موثری در نوآوری در صنعت ساخت کولر آبی بعد از نیم قرن داشته باشد و آن را با نام تجاری آیرومکس به بازار ارائه نماید

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم خرید دستگاه تصفیه هوا به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی 6000 ایران شرق مدل 6000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی ایران شرق از با کیفیت ترین کولرهای بازار ایران است که توانسته با امکانات جانبی بالا از جمله ترموستاتیک بودن ( تنظیم دما ) ، تایمر خواب ، صفحه کلید لمسی ( فول تاچ ) ، کلید حفاظت جان و کنترل از راه دور ، رضایت بالای مصرف کنندگان داخلی و خارجی را جلب کند . ترموستات نصب شده روی کولر این امکان را به شما می دهد تا در یک بازه دمایی معین اقدام به تنظیم دمای محیط نمایید . تایمر خواب این کولر امکان برنامه دهی زمان خاموش شدن کولر در یک بازه زمانی 1 الی 9 ساعته را برای شما فراهم می کند . صفحه کلید لمسی جایگزین کلیدهای دکمه ای قدیمی شده . کلید حفاظت جان کولر امکان هر گونه برق گرفتگی از طریق کولر را از بین می برد . یکی از بهترین آپشن های این کولر ریموت کنترل رادیویی است که امکان کنترل دور موتور ، پمپ آب ، تنظیم دما و خاموش و روشن شدن کولر را از فواصل دور فراهم می کند . کولر مدل IS 60 ایران شرق از یک الکترو موتور برند الکتروژن بهره می برد که دارای سیم پیچ مسی است . برای رنگ بدنه نیز از رنگ پولی استر مقاوم در برابر رطوبت و ضربه استفاده شده است .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی ایران شرق مدل 6000 BLDC خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای آبی با فن آوری موتوری BLDC ایران شرق نسل جدید از کولرهای آبی فوق کم مصرف با گرید انرژی A می باشند که علاوه بر صرفه جویی چشم گیر در مصرف برق ، تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه برق کاربر کولر دارند . کولر آبی 6000 با موتور BLDC ایران شرق امکان دور متغیر را برای مصرف کننده کولر فراهم کرده و امکان فقط دور کند و تند از این مدل کولر حذف شده که خود این مهم نیز تاثیر زیادی در هزینه برق و جریان مصرفی برق کولر خواهد داشت . این مدل کولر مجهز به ترموستات برای تنظیم دما می باشد . از دیگر امکانات جذاب این کولر مجهز بودن به کنترل از راه دور و یک صفحه کلید لمسی می باشد که جایگزین کلید های قدیمی دکمه ای شده است . این مدل کولر هم چنین مجهز به تایمر خواب دیجیتال می باشد که این امکان را با شما می دهد تا برنامه خاموش شدن خودکار کولر را در یک بازه زمانی 1 تا 9 ساعت تنظیم کنید . از ویژگی های دیگر این کولر مجهز بودن کلید حفاظت جان می باشد . مهمترین ویژگی کلید محافظ جان ، محافظت از شما در برابر هرگونه برق گرفتکی از طریق کولر است . پوشش رنگ این کولر پلی استر مقاوم در برابر رطوبت و ضربه است . راندمان این مدل کولر بیش از 80% می باشد و دور موتور 1800 دور در دقیقه . این مدل کولر مجهز به دستگاه PFC برای مقاومت در برابر نوسانات برقی می باشد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی 11000 کاوه مدل پلیمری جلوزن BLDC خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای سلولزی به دلیل حذف قطعات مکانیکی نظیر پولی، تسمه، محفظه‌ی حلزونی و یاتاقان‌ها نیازی به سرویس و نگهداری ندارند و با توجه به بدنه‌ی پلیمری خود فاقد هرگونه صدا و لرزش هستند. همچنین، بدنه‌ی پلیمری این دستگاه‌ها علاوه بر کاهش وزن چشمگیر، در برابر شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارد. کولر آبی سلولزی پلیمری کاوه کویر مدل جلوزن 11000 با موتور کم مصرف BLDC از جمله محصولات پرفروش موجود در بازار است که از مزایای فوق بهره می‌برد. این کولر دارای بستر پد سلولزی مرغوب بوده و لایه‌ی خارجی آن آغشته به لمینت ضد رسوب است. این موضوع باعث می‌شود تا شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری این دستگاه باشیم. لازم به ذکر است که گرید انرژی این محصول A+ می باشد که منجر به مصرف برق پایین می گردد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی هیتما مدل EHPC_06H خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی پرتابل هیتما، چهارکاره، سرمایش و گرمایش، فن بهمراه تصفیه هوا. مجهز به دو پمپ‌. پرتاب باد 15 متری و مخزن 15 لیتری آب. طراحی بسیار زیبا و منحصربفرد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی 13000 آبسال مدل AC/AX13000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

خانه محلی برای آرامش انسان است. با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا بعد از یک روز طولانی و پر فشار هیچ چیزی مانند یک وسیله سرمایشی مطلوب این آرامش را برای ما فراهم نمی‌کند. یکی از این وسایل سرمایشی کولر آبی است که همگی با آن آشنایی داریم. یکی از برندهای پیشرو بازار در زمینه تولید کولر آبی، آبسال است. در مدل‌های مختلف آبسال می‌توانید هر آنچه از یک کولر آبی با کیفیت انتظار دارید را بیابید. از مدل‌های پوشالی گرفته تا سلولزی و کم مصرف، آبسال قادر است رضایت شما را برای خرید فراهم کند. اگر قصد خرید کولر آبسال دارید، بایستی مدل‌های مختلف این برند را بررسی و مقایسه کنید. در ادامه با یکی از مدل‌های کولر آبی پوشالی این برند به نام AC-AX130 آشنا خواهیم شد. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر برای سرمایش خانه خود می‌خواهید از محصولات آبسال خریداری کنید

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولزی 15000 پلیمری نیرو تهویه البرز مدل پایین زن 15000D خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این مدل از کولر، بدلیل حذف قطعات مکانیکی نظیر پولی، تسمه، محفظه‌ی حلزونی و یاتاقان ها نیاز به سرویس و نگهداری نداشته و با توجه به بدنه پلیمری فاقد هرگونه صدا و لرزش می باشد. بدنه ی پلیمری دستگاه علاوه بر کاهش وزن چشمگیر دستگاه، در برابر شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید، مقاومت بسیار بالایی دارد. بستر پد سلولزی، از مرغوبترین سلولز موجود تهیه شده است که لایه خارجی آن آغشته به لمینت ضد رسوب جهت افزایش راندمان و بهره وری بالا می باشد و در نواحی که سختی آب بالا باشد با توجه به وجود پمپ تخلیه که به صورت اتوماتیک اقدام به تخلیه آب تشت و آبگیری مجدد می نماید، می توان با خیالی آسوده در دوره طولانی مدت، از آن استفاده نمود. با توجه به پلتفرم خاص فن آکسیال ، می توان در هر دو جهت دمش و مکش از این مدل از کولرها استفاده نمود. قابلیت تغییر دور که باعث تنظیم حجم هوادهی دقیق این کولرها می باشد، باعث آسایش و راحتی هر چه بیشتر شده است. این نسل از کولرها در مدل های بالازن، پایین زن و روبروزن ارائه می شود و دارای خروجی با سطح مقطع گرد و چهارگوش جهت اتصال به سیستم کانال کشی بی نیاز از واسط یا برزنت ساخته می شود. به منظور تسهیل در حمل و نقل و عبور از مکان های با عرض کم جهت نصب در پشت بام یا تراس، این مدل از کولرها در مدل دمونتاژ نیز موجود بوده و شامل دو پک بسته بندی شده مستقل می باشد، که با توجه به نقشه مونتاژ که همراه با دستگاه ارسال میشود، می توان در کمترین زمان ممکن و به راحتی آن را مونتاژ و آماده به کار نمود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی 3500 جنرال مدل f3500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی 3500 جنرال یکی از محصولات با کیفیت شرکت جنرال است ، این محصول ساخت تبریز با موتور و پمپ آب پر قدرت درجه یک است . از ویژگی های این محصول می توان به سیستم آبرسانی جدید ، بدنه گالوانیزه مقاوم ، بدنه شاسی کشی شده ، کلید دو پل کم و زیاد ، پوشال های شرکتی ، اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی برفاب مدل BF5-O/PLUSE خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی پرتابل مدل BF5-O برفاب از دیگر محصولات باکیفیت و بادوام این برند مطرح و شناخته شده محسوب می شود. برخورداری از توان خنک کنندگی بسیار بالا، در کنار طراحی زیبا و کاربردی، این مدل کولر آبی را به یک گزینه مناسب برای محیط های اداری و مسکونی تبدیل ساخته است. استفاده از پدهای سلولزی در دیواره ها، از نقاط قوت کولر آبی پرتابل برفاب تلقی می گردد. در پرتو استفاده از این پدها، بازده و قدرت سرمایشی محصول افزایش چشمگیری پیدا نموده است. مدل جدید بعنی +bf5-o دارای یک محفظه یخ در قسمت بالایی کولر دارد که در مدل قبلی وجود نداشت.که این امکان جدبد میزان خنک کنندگی را بالا می برد.در اینجا به صورت کامل به راه و روش کارکرد این محفظه می پردازیم. آب به وسیله پمپ به داخل این جعبه وارد می شود و بعد از عبور از بین قالب های یخ روی پدهای سلولزی ریخته می شود. چون با عبور آب از میان یخ ها دمای آب کمتر می شود به صورت طبیعی هوایی که با پدهای سلولزی برخورد می کند و پس از آن به محوطه مورد نظر وارد می شود خنک تر از حالت عادی می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی کوپکس مدل TP-9K خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پیشرفت های شگفت انگیز کولر های آبی در سالهای اخیر صنعت برودت را به طور کامل متحول کرده است. آخرین نسل این کولر ها که به کولر های پلیمری-سلولوزی معروف هستند با مصرف آب و برق کمتر میتوانند خنکی بسیار بیشتری برای محیط فراهم کنند. کولر 9000 کوپکس یکی از بهترین انتخاب ها در بین این نوع کولر ها محسوب میشود. بدنه این کولر از جنس پلیمر منعطف ساخته شده است و نه تنهامقاوم تر از کولر های گالوانیزه ای است بلکه پوسیده و زنگ زده نیز نمیشود و خطر برق گرفتگی ندارد. همچنین وزن اندک کولر و چرخ های فلزی و مستحکم به این کولر قابلیت پرتابل میدهد تا در هر مکانی بتوانید از آن استفاده کنید. این کولر قابلیت آبگیری دستی و اتوماتیک را حتی به صورت همزمان را دارد. در حالت اتوماتیک کولر به آب شهری وصل شده و هنگام پر شدن مخزن جریان آب را قطع میکند. پنل تاچ و رابط کاربری آسان سهولت در استفاده از قابلیت های این وسیله را در اختیار شما قرار میدهد. از قابلیت های شگفت انگیز این کولر میتوان به حالت توربو اشاره کرد که شما را به نهایت قدرت این کولر یعنی توان 3000 متر مربع پرتاب باد در ساعت میرساند، همچنین حالت SLEEP که با تولید کمترین صدای ممکن آرامش را مخصوصا در هنگام خواب برای شما فراهم میکند و تایمر کولر با قابلیت خاموش شدن خودکار که بین نیم تا هفت ساعت و نیم قابل تنظیم است. گرید انرژی این کولر A+++ میباشد به این معنا که بیشترین بازدهی با کمترین مصرف را در اختیار شما قرار میدهد این مهم با استفاده از پد های سلولوزی بدست آمده است. این پد ها به علت ساختار خاصشان 30 درصد خنک کنندگی بیشتری نسبت به پوشال های قدیمی دارند و همچنین به علت استفاده از فیلتر های هوای قابل شستشو در این کولر نیازی به تعویض سالیانه نخواهند داشت. علاوه بر این وجود کپسول یخ در این کولر موجب میشود تا با قرار دادن آن در فریزر و سپس بازگرداندنش به کولر 40 درصد باد خنک تری در اختیار داشته باشید. این کولر نه تنها قابلیت تنظیم جهت باد دستی را دارد بلکه میتوانید در حالت اتوماتیک آن را تنظیم کرده و جهت باد را به صورت سینوسی به چپ و راست به گردش در آورید تا تمام محیط را به طور یکسان خنک کنید. این کولر قابلیت تسویه هوا با یونیزه کردن را نیز دارد. این فرایند موجب فرونشستن ذرات بیماری زا و آلوده در محیط میشود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آزمایش مدل AZ750 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش یکی از شرکت‌های برتر ایران در زمینه تولید کولر های آبی است. این کولرها عموما به‌وسیله آب با خنک‌کاری پوشال‌ها و موتور داخلی هوای خنک را از طریق کانال به محیط منزل هدایت می‌کنند. همه کولرهای فلزی آزمایش برای ایمنی بیشتر مصرف‌کنندگان به کلید حفاظت از جان (RCCB) مجهز شده‌اند. کولرهای 7500 آزمایش که با مدل AZ-750 ارائه می‌کند مجهز به الکتروموتور قدرتمند و درعین‌حال کم‌مصرف موتوژن (CRS) بوده و همچنین از الکتروپمپ موتوژن بهره می‌برد.این کولرها با رنگ الکترواستاتیک و مقاوم در برابر اشعه (UV) خورشید عرضه می‌شوند. این نوع کولر برای منازل مسکونی نسبتا بزگ طراحی شده تا بتواند به سرعت هوای مکان های مسکونی بزرگ را به‌راحتی خنک کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی تاپینا مدل 280P خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی تاپینا مدل 280 با یک کولر قابل حمل با سرمادهی فوق العاده شیک و بادوام میباشد که میتواند رضایت مشتری را از بابت سرمادهی و کیفیت کاملا جلب نماید .این کولر میتواند فضای یک اتاق 12 تا 20 متری را براحتی خنک نماید. حجم این کولر 2800 بوده و با ظرفیت هوادهی 1000 متر مکعب در ساعت بوده و میتواند یک کولر ایده آل در این حجم از لحاظ مقدار هوادهی باشد. از دیگر مسخصات فنی آن می توان به توان 190 واتی این محصول در کنار قدرت موتور 1/8 اشاره کرد. همچنین این کولر دارای 4 پایه فلزی مستحکم چرخدار میباشد که براحتی میتوان مکان آن را حتی حین کار تغییر داد. با همه این تفاسیر اگر بدنبال کولری یا قیمت بسار مناسب در کنار کیفیت بالا هستید کولر تاپینا میتواند انتخاب درستی برای مصرف شما در روزهای گرم تابستانی باشد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم خرید گاز رومیزی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز الکترو موتور کولر آبی موتوژن مدل 1/3 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

موتور کولر مخصوص کولرهای آبی 3000 و 3500 می باشد بوده و قدرت بالایی دارد. این موتور کولر با سیم پیچ تمام مس تهیه شده است . درجه حفاظت این موتور کولر IP 22 بوده و همچنین دارای روتور قفس سنجابی می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آبسال مدل AC58 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آبسال AC58 از سری کولر های خروجی از بالا است که دارای چهر بدنه مشبک که باعث افزایش بازده خنکی است، می باشد. این نوع کولر برای مکان هایی با ورودی کانال کولر از طریق پنجره یا بالکن است بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که باعث صرفه جویی در کانال و همچنین اشغال فضای کمتر به دلیل قرارگیری دهانه دهانه خروجی در سقف کولر می شود. از دیگر ویژگی های این کولر می توان به پروانه یکپارچه آن، بدون لرزش و صدا بودن، بالانس شده با دستگاه های تمام خودکار ( که باعث افزایش عمر یاتاقان ها میشود) و سپر محافظ موتور برای جلوگیری از ریختن آب روی آن اشاره کرد. بدنه کولر آبی آبسال AC58 و قسمت های فلزی آن از ورق گالوانیزه مرغوب با پوشش ضخیمی از رنگ پودری ساخته شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال شرق مدل G3200 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال شرق مدل G3200 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد کرده و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند. به دلیل یکپارچه بودن پروانه و بالانس شدن آن توسط دستگاههای تمام اتوماتیک مانع از بروز لرزش پروانه و صدا در حین کار می شود، درنتیجه عمریاطاقانها وکولربسیارطولانی است. به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب ، پوشالها با ضخامت یکسان در تمام سطوح پخش گردیده و با دستگاههای اتوماتیک دوخته شده است به همین علت از ورود گرد وغبار به درون اتاق جلوگیری کرده وهوای خنک و مطبوعی را به شما هدیه می کند.شرکت جنرال به عنوان اولین تولید کننده، اقدام به طراحی و ساخت نگهدارنده پوشال از جنس پلاستیک نموده است که علاوه بر سهولت نصب، خطرات احتمالی آسیب دیدن دست سرویسکار را برطرف نموده است. بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای جنرال از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است .کولرهای جنرال مجهز به سیستم جدید آبرسانی است .بطوری که : باعث افزایش بازده خنکی کولر می شود و از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری می کند در نتیجه امکان سوختن آن وجود ندارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آبسال مدل AC70 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آبسال مدل AC70 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد کرده و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند. به دلیل یکپارچه بودن پروانه و بالانس شدن آن توسط دستگاههای تمام اتوماتیک مانع از بروز لرزش پروانه و صدا در حین کار می شود، درنتیجه عمریاطاقانها وکولربسیارطولانی است. به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب ، پوشالها با ضخامت یکسان در تمام سطوح پخش گردیده و با دستگاههای اتوماتیک دوخته شده است به همین علت از ورود گرد وغبار به درون اتاق جلوگیری کرده وهوای خنک و مطبوعی را به شما هدیه می کند.شرکت آبسال به عنوان اولین تولید کننده، اقدام به طراحی و ساخت نگهدارنده پوشال از جنس پلاستیک نموده است که علاوه بر سهولت نصب، خطرات احتمالی آسیب دیدن دست سرویسکار را برطرف نموده است. بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای آبسال از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است .کولرهای آبسال مجهز به سیستم جدید آبرسانی است .بطوری که : باعث افزایش بازده خنکی کولر می شود و از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری می کند در نتیجه امکان سوختن آن وجود ندارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال مدل 2800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال فور مدلG2800 از تولیدات با کیفیت این شرکت است و از مشخصات آن می توان به مواردی همچون ورق گالوانیزه -دارای کلید حفاظت از جان، راندمان بالای خنک کنندگی با استفاده از پوشال های مرغوب اشباع، پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم اشاره نمود. تمامی بخش ها از لحاظ فنی - موتور و بدنه مطابق با مدل فوق میباشد و تنها تفاوت این مدل حذف بخش دیجیتال و یا در اصطلاح عدم وجود سیستم کنترل از راه دور در آن می باشد . این مدل نیز مجهز به پمپ و موتور الکتروبیژن می باشد . همچنین طراحی این کولر به نوعی است که صدای تولید شده حاصل از کارکرد موتور در کمترین میزان خود قرار بگیرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال بیتل مدل 2800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر ابی ۲۸۰۰ جنرال بیتل باید دانست این است که این پوشال ها به صورت لایه لایه به مانند لانه زنبور بوده که همین امر باعث جلوگیری از ورود مواد معلق و ریزگرد ها به داخل فضای کولر و در نتیجه محیط داخلی می شود. یکی از متداول ترین مشکلات فرسایشی موجود در کولر های آبی مثل که مربوط به نظارت لازمه برای تامین و نگهداری از آن ها می شود فرسایش و خوردگی تسمه کولر ها می باشد.این مشکل به دلیل تلرانس دو محور فولی دینام و فولی پروانه استوانه ای شکل کولر رخ می دهد. این مهم با دقت بر هم راستا سازی فولی ها بشدت کاهش یافته و از فرسایش و خوردگی تسمه جلو گیری می شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آبسال مدل AC55 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آبسال مدل AC55 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد کرده و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند. به دلیل یکپارچه بودن پروانه و بالانس شدن آن توسط دستگاههای تمام اتوماتیک مانع از بروز لرزش پروانه و صدا در حین کار می شود، درنتیجه عمریاطاقانها وکولربسیارطولانی است. به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب ، پوشالها با ضخامت یکسان در تمام سطوح پخش گردیده و با دستگاههای اتوماتیک دوخته شده است به همین علت از ورود گرد وغبار به درون اتاق جلوگیری کرده وهوای خنک و مطبوعی را به شما هدیه می کند.شرکت آبسال به عنوان اولین تولید کننده، اقدام به طراحی و ساخت نگهدارنده پوشال از جنس پلاستیک نموده است که علاوه بر سهولت نصب، خطرات احتمالی آسیب دیدن دست سرویسکار را برطرف نموده است. بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای آبسال از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است .کولرهای آبسال مجهز به سیستم جدید آبرسانی است .بطوری که : باعث افزایش بازده خنکی کولر می شود و از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری می کند در نتیجه امکان سوختن آن وجود ندارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آزمایش مدل AZ-7500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آزمایش مدل AZ7500 به دلیل خشکی آب و هوا یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی در ایران کولرهای آبی است .تفاوت های اقلیمی و منطقه ای و تنوع ساختمانها در نقاط مختلف ایران آزمایش را بر آن داشته است تا به منظور تامین خواسته های تمامی مصرف کنندگان کولرهای آبی خود را در مدل ها و اندازه های مختلف تولید نماید . استفاده از کولرهای آبی در اکثر شهرهای ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوا , امکان پذیر است . کولرهای آبی باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند زیرا جهت تبخیر آب , انرژی الکتریکی بسیار کمی را مصرف می کنند.این کولرها باعث ایجاد رطوبت در هوای خشک شده و از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند. رطوبت ایجاد شده توسط این کولرها از شوک های ناشی از الکتریسیته ساکن جلوگیری کرده و مانع از ترک خوردن وسایل چوبی می شود . کولرهای آبی آزمایش به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد می نماید و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند.کولرآبی آزمایش مدل AZ7500 با پشتیبانی شبکه ی منظم خدمات پس از فروش خود برای شما یک عمر آسایش به همراه می آورد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آزمایش مدل AZ-8000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آزمایش مدل AZ8000 به دلیل خشکی آب و هوا یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی در ایران کولرهای آبی است .تفاوت های اقلیمی و منطقه ای و تنوع ساختمانها در نقاط مختلف ایران آزمایش را بر آن داشته است تا به منظور تامین خواسته های تمامی مصرف کنندگان کولرهای آبی خود را در مدل ها و اندازه های مختلف تولید نماید . استفاده از کولرهای آبی در اکثر شهرهای ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوا , امکان پذیر است . کولرهای آبی باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند زیرا جهت تبخیر آب , انرژی الکتریکی بسیار کمی را مصرف می کنند.این کولرها باعث ایجاد رطوبت در هوای خشک شده و از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند. رطوبت ایجاد شده توسط این کولرها از شوک های ناشی از الکتریسیته ساکن جلوگیری کرده و مانع از ترک خوردن وسایل چوبی می شود . کولرهای آبی آزمایش به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد می نماید و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند.کولرآبی آزمایش مدل AZ8000 با پشتیبانی شبکه ی منظم خدمات پس از فروش خود برای شما یک عمر آسایش به همراه می آورد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی آکوا مدیا مدل Megamedia-ak3500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی َAQUA MEDIA یک محصول با کیفیت صادراتی است که در تولید آن از با کیفیت ترین متریال ها و تجهیزات موجود استفاده شده است این محصول دارای استاندارد CE صادرات به حوزه اروپا را داراست و تمام آزمون های کیفی استاندارد ملی را با موفقیت گذرانده است . موتور باکیفیت ، ریموت کنترل ،پنل دیجیتال یا طراحی گرافیکی زیبا آمپرهای نمایشکر وضعیت ، چرخهای 360 درجه در پایه ،کانالهای هوای ورودی دارای پشه گیر توری و اواپریتور سلولوزی از ویژگیهای اینمحصول با دوام و باکیفیت است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی ایزووات مدل Double Pump خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی ایزووات مدل Double Pump به گونه ای طراحی و ساخته شده است که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد کرده و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند. به دلیل یکپارچه بودن پروانه و بالانس شدن آن توسط دستگاههای تمام اتوماتیک مانع از بروز لرزش پروانه و صدا در حین کار می شود، درنتیجه عمریاطاقانها وکولربسیارطولانی است. به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب ، پوشالها با ضخامت یکسان در تمام سطوح پخش گردیده و با دستگاههای اتوماتیک دوخته شده است به همین علت از ورود گرد وغبار به درون اتاق جلوگیری کرده وهوای خنک و مطبوعی را به شما هدیه می کند. بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای ایزووات از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری الکترواستاتیک با مقاومت بالا پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است .کولرهای ایزووات مجهز به سیستم جدید آبرسانی است .بطوری که : باعث افزایش بازده خنکی کولر می شود و از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری می کند در نتیجه امکان سوختن آن وجود ندارد همچنین کولر های ایزووات دارای موتور CRS کم مصرف با رده انرژی B میباشند و همچنین دارای کلید محافظت از جان نیز میباشند و از دیگر ویژگی های مهم این محصول میتوان به 2پمپ بودن آن اشاره کرد که به نحوی است که دارای 2پمپ میباشد که این امر در سرعت آبرسانی به پوشالها سرعت بیشتری داشته که باعث سرمای بالاتری در محیط شده و از نظر مصرف برق این محصول باعث کاهش هزینه های برق نیز میشود ..این کولر دارای پمپ و موتور الکتروژن بوده وبا توجه به کیفیت این برند در سطح جهانی با نمونه های مشابه رقابت می کند ..

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید همزن برقی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال مدل 2800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال مدل 2800 از تولیدات با کیفیت این شرکت است و از مشخصات آن می توان به مواردی همچون ورق گالوانیزه ، دارای کلید حفاظت از جان ، راندمان بالای خنک کنندگی با استفاده از پوشال های مرغوب اشباع ، پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم اشاره نمود . این مدل مجهز به پمپ و موتور الکتروژن می باشد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی پلار مدل 5000 پوشالی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرح کلی: مکانیزم عملکرداین محصول براساس خنک شدن هوای گرم وارد شده از طریق شیارهای درب ها و تماس با آب روی پوشال ها و انتقال به داخل پروانه ونتیلاتور و هدایت به داخل کانال های فلزی ساختمان می باشد، حرکت ونتیلاتور بوسیله یک الکتروموتور انجام می شود، همچنین یک پمپ الکتریکی، آب داخل کولر را از تشتک پایین جمع آوری و بر روی پوشال ها پخش می نماید، یک شناور نیز وظیفه کنترل میزان آب داخل تشتک را بر عهده دارد. شرح عملکرد: آب از طریق لوله ورودی وارد تشتک کولر شده و با یک شناور کنترل می شود، سپس بوسیله الکتروپمپ، مکیده شده و از طریق لوله های پلاستیکی، بر روی پوشال هال های چوبی یا سلولزی پخش می گردد، با حرکت الکتروموتور اصلی و پروانه، هوای بیرون به داخل کولر مکیده می شود، این هوای گرم با آب روی پوشال ها تماس پیدا کرده و سریعاً تبخیر می شود و پس از ورود به پروانه، به داخل کانال های ساختمان منتقل می گردد. اجزای اصلی: الکتروموتور: یک موتور الکتریکی است که حرکت چرخشی آن توسط یک تسمه به پروانه منتقل شده و آنرا می چرخاند، موتور کولرهای آبی از نوع قفس سنجابی‌اند که راه‌انداز خازنی یا مقاومتی دارند و دو-دور هستند. الکتروپمپ آب: یک پمپ آب الکتریکی است که آب داخل تشتک را از طریق لوله های پلاستیکی به پوشال ها می رساند پروانه: پروانه یا بلوور به شکل استوانه ای بوده و با حرکت موتور الکتریکی می چرخد و هوای تبخیر شده را از وسط به داخل مکیده و از محیط بیرونی خود به داخل کانال کشی ساختمان هدایت می نماید. پوشال: از نوع چوبی یا کاغذ سلولزی بوده و محل تماس آب با هوای گرم ورودی به کولر می باشد، در این قسمت از کولر، هوای گرم باعث تبخیر آب می شود و در نتیجه گرمای نهان آن به آب منتقل می گردد و خود هوا خنک می گردد. کاربرد: مناسب محیط های خصوصی وعمومی مانند منازل،فروشگاه ها،بانک ها،ادارات، رستوران ها،مساجد،سالن های اجتماعات و…. در آب وهواهای گرم و خشک و معتدل قابل استفاده است سیستم خنک کردن به روش تبخیری مجهز به سیستم آبرسانی جدید مجهز به الکتروموتور موتوژن و الکتروپمپ الکتروژن مجهز به خازن راه انداز و خازن تعدیل جریان برق دارای رنگ الکتروستاتیک پودری مجهز به موتور کم مصرف CRS ورق گالوانیزه گرم مرغوب مقاوم دربرابر خوردگی مجهز به کلید محافظت از جان ودوقطبی می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی پلار مدل 5800 بالازن خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرح کلی: مکانیزم عملکرداین محصول براساس خنک شدن هوای گرم وارد شده از طریق شیارهای درب ها و تماس با آب روی پوشال ها و انتقال به داخل پروانه ونتیلاتور و هدایت به داخل کانال های فلزی ساختمان می باشد، حرکت ونتیلاتور بوسیله یک الکتروموتور انجام می شود، همچنین یک پمپ الکتریکی، آب داخل کولر را از تشتک پایین جمع آوری و بر روی پوشال ها پخش می نماید، یک شناور نیز وظیفه کنترل میزان آب داخل تشتک را بر عهده دارد. شرح عملکرد: آب از طریق لوله ورودی وارد تشتک کولر شده و با یک شناور کنترل می شود، سپس بوسیله الکتروپمپ، مکیده شده و از طریق لوله های پلاستیکی، بر روی پوشال هال های چوبی یا سلولزی پخش می گردد، با حرکت الکتروموتور اصلی و پروانه، هوای بیرون به داخل کولر مکیده می شود، این هوای گرم با آب روی پوشال ها تماس پیدا کرده و سریعاً تبخیر می شود و پس از ورود به پروانه، به داخل کانال های ساختمان منتقل می گردد. اجزای اصلی: الکتروموتور: یک موتور الکتریکی است که حرکت چرخشی آن توسط یک تسمه به پروانه منتقل شده و آنرا می چرخاند، موتور کولرهای آبی از نوع قفس سنجابی‌اند که راه‌انداز خازنی یا مقاومتی دارند و دو-دور هستند. الکتروپمپ آب: یک پمپ آب الکتریکی است که آب داخل تشتک را از طریق لوله های پلاستیکی به پوشال ها می رساند پروانه: پروانه یا بلوور به شکل استوانه ای بوده و با حرکت موتور الکتریکی می چرخد و هوای تبخیر شده را از وسط به داخل مکیده و از محیط بیرونی خود به داخل کانال کشی ساختمان هدایت می نماید. پوشال: از نوع چوبی یا کاغذ سلولزی بوده و محل تماس آب با هوای گرم ورودی به کولر می باشد، در این قسمت از کولر، هوای گرم باعث تبخیر آب می شود و در نتیجه گرمای نهان آن به آب منتقل می گردد و خود هوا خنک می گردد. کاربرد: مناسب محیط های خصوصی وعمومی مانند منازل،فروشگاه ها،بانک ها،ادارات، رستوران ها،مساجد،سالن های اجتماعات و…. در آب وهواهای گرم و خشک و معتدل قابل استفاده است سیستم خنک کردن به روش تبخیری مجهز به سیستم آبرسانی جدید مجهز به الکتروموتور موتوژن و الکتروپمپ الکتروژن مجهز به خازن راه انداز و خازن تعدیل جریان برق دارای رنگ الکتروستاتیک پودری مجهز به موتور کم مصرف CRS ورق گالوانیزه گرم مرغوب مقاوم دربرابر خوردگی مجهز به کلید محافظت از جان ودوقطبی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولزی انرژی مدل EC0710e خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در طول فصل دمای هوای خروجی کولر سلولزی تا 30درصد خنک‌تر از کولر پوشالی است. افتادگی پوشال به دلیل عدم استحکام، معمولا راندمان تبخیر آن را در مدت سه هفته از حدود 70درصد به 50درصد کاهش می‌دهد. کولر سلولزی تا شرایط دمای محیطی 40 درجه سانتی‌گراد پاسخگو است، در حالی که کولر پوشالی حداکثر و در بهترین حالت تا شرایط دمایی 37 درجه پاسخگو ‌است. برخلاف کولر پوشالی توزیع آب بر روی سطح پد سلولزی یکنواخت است و ناحیه‌های خشک ایجاد نمی‌شود. از آن‌جا که با استفاده از پد سلولزی دمای هوای خروجی از کانال حدودا سه درجه کمتر است، در برخی از مواقع که در کولر پوشالی ناچار به استفاده از دور تند هستیم، در کولر سلولزی می‌توان از دور کند استفاده کرد. این امر صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف برق به همراه دارد. پوشال بستر مستعدی برای رشد قارچ و باکتری به حساب می‌آید، در حالی‌که پد سلولزی به دلیل رزین‌های صنعتی به‌کار رفته در آن چنین شرایطی را ندارد. ضمن این‌که در کولرهای سلولزی، برخلاف کولرهای پوشالی، حمل قطرات ریز آب به صورت تبخیر نشده، در مسیر جریان هوا به حداقل می‌رسد. از این رو انتقال باکتری‌های مضر تنفسی بسیار کاهش یافته و هوای سالم‌تری تامین می‌شود. همچنین به دلیل عدم انتقال ذرات ریز آب به داخل ساختمان، حالت شرجی نامطبوع از بین می‌رود. استفاده از پد سلولزی عبور گرد و غبار به داخل ساختمان را کاهش داده و دیگر از ذرات پوشال در هوای ورودی خبری نیست. در مجموع کولر سلولزی انرژی به توصیه اغلب منابع و سایت‌های مرتبط برای افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های ریوی مناسب است. در صورتی که میزان نشت جریان برق در سیستم سیم‌کشی برق کولر بالاتر از 30 میلی‌آمپر (حد خطر برای انسان) باشد، عملکرد کولر به صورت اتوماتیک توسط سیستم جلوگیری از برق گرفتگی (RCCB) قطع می‌شود. همچنین کولرهای انرژی دارای قابلیت قطع دو قطب هستند که به‌منظور حفاظت در برابر خطاهای ناشی از سیم‌کشی اشتباه فاز و نول در هنگام نصب کولر، هر دو قطب هم‌زمان قطع می‌شوند. بالانس دقیق استاتیکی و دینامیکی فن در کولر سلولزی انرژی بعلاوه استفاده از لرزه‌گیر و واشر مناسب در محل اتصال پایه فن و بدنه، میزان انتقال صدا به داخل را به حداقل می‌رساند. تنها تفاوت کولر اقتصادی انرژی با کولر ترموستاتیک انرژی حذف ترموستات و ریموت کنترل است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولزی انرژی مدل EC0570e خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در طول فصل دمای هوای خروجی کولر سلولزی تا 30درصد خنک‌تر از کولر پوشالی است. افتادگی پوشال به دلیل عدم استحکام، معمولا راندمان تبخیر آن را در مدت سه هفته از حدود 70درصد به 50درصد کاهش می‌دهد. کولر سلولزی تا شرایط دمای محیطی 40 درجه سانتی‌گراد پاسخگو است، در حالی که کولر پوشالی حداکثر و در بهترین حالت تا شرایط دمایی 37 درجه پاسخگو ‌است. برخلاف کولر پوشالی توزیع آب بر روی سطح پد سلولزی یکنواخت است و ناحیه‌های خشک ایجاد نمی‌شود. از آن‌جا که با استفاده از پد سلولزی دمای هوای خروجی از کانال حدودا سه درجه کمتر است، در برخی از مواقع که در کولر پوشالی ناچار به استفاده از دور تند هستیم، در کولر سلولزی می‌توان از دور کند استفاده کرد. این امر صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف برق به همراه دارد. پوشال بستر مستعدی برای رشد قارچ و باکتری به حساب می‌آید، در حالی‌که پد سلولزی به دلیل رزین‌های صنعتی به‌کار رفته در آن چنین شرایطی را ندارد. ضمن این‌که در کولرهای سلولزی، برخلاف کولرهای پوشالی، حمل قطرات ریز آب به صورت تبخیر نشده، در مسیر جریان هوا به حداقل می‌رسد. از این رو انتقال باکتری‌های مضر تنفسی بسیار کاهش یافته و هوای سالم‌تری تامین می‌شود. همچنین به دلیل عدم انتقال ذرات ریز آب به داخل ساختمان، حالت شرجی نامطبوع از بین می‌رود. استفاده از پد سلولزی عبور گرد و غبار به داخل ساختمان را کاهش داده و دیگر از ذرات پوشال در هوای ورودی خبری نیست. در مجموع کولر سلولزی انرژی به توصیه اغلب منابع و سایت‌های مرتبط برای افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های ریوی مناسب است. در صورتی که میزان نشت جریان برق در سیستم سیم‌کشی برق کولر بالاتر از 30 میلی‌آمپر (حد خطر برای انسان) باشد، عملکرد کولر به صورت اتوماتیک توسط سیستم جلوگیری از برق گرفتگی (RCCB) قطع می‌شود. همچنین کولرهای انرژی دارای قابلیت قطع دو قطب هستند که به‌منظور حفاظت در برابر خطاهای ناشی از سیم‌کشی اشتباه فاز و نول در هنگام نصب کولر، هر دو قطب هم‌زمان قطع می‌شوند. بالانس دقیق استاتیکی و دینامیکی فن در کولر سلولزی انرژی بعلاوه استفاده از لرزه‌گیر و واشر مناسب در محل اتصال پایه فن و بدنه، میزان انتقال صدا به داخل را به حداقل می‌رساند. تنها تفاوت کولر اقتصادی انرژی با کولر ترموستاتیک انرژی حذف ترموستات و ریموت کنترل است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی ارج تهویه مدل 2800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی سلولوزی ارج تهویه مدل2800 از سری جدید کولر های آبی کارخانه جات ارج تهویه میباشدکه با گارانتی18 ماهه یک کولر با حجم 2800 است که دارای پمپ و موتور الکتروژن استاندارد میباشد . این کولر کوچک و قابل حمل میباشد و جهت خنک نمودن محیط های کوچکی مثل اتاق ها تا 50مترمکعب مورد استفاده قرار میگیرد. وهمچنین پد های سلولوزی دستگاه کاهش رطوبت تا 80 درصد وبازده خنکی نسبت به کولر های پوشالی بیشتر و یکی از محصولات بسیار با کیفیت شرکت ارج تهویه بوده و به دلیل مواردی همچون پرتابل بودن که سبب ایجاد حمل و نقل راحت واستفاده ی از مواد و اجناس با کیفیت در ساخت آن همواره به عنوان یکی از محصول های تولید شده بی نظیر این شرکت به شمار می آید. توجه فرمایید بوی حاصل از دستگاه به دلیل تازه بودن پد های سلولزی میباشد وتا 72 ساعت از بین میرود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی مگا میدیا مدل سلولوزی پرتابل  SK450 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی سلولوزی پرتابل مگا میدیا مدل SK450 یک محصول با کیفیت صادراتی است که در تولید آن از با کیفیت ترین متریال ها و تجهیزات موجود استفاده شده است این محصول دارای استاندارد CE صادرات به حوزه اروپا را داراست و تمام آزمون های کیفی استاندارد ملی را با موفقیت گذرانده است . موتور با کیفیت ، ریموت کنترل ، پنل دیجیتال با طراحی گرافیکی زیبا ، آمپر های نمایشگر وضعیت،چرخ های 360 درجه در پایه ، دارای محفظه یخ برای خنکی بیشتر ، بدنه فایبر گلاس ، گردش 360درجه هوا اتوماتیک، مجهز به نشانگر وضعیت میزان آب ، دارای شناور سرخود ، کانال های هوای ورودی دارای پشه گیر و توری و اواپریتور سلولوزی از ویژگی های این محصول با دوام و با کیفیت است

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا