کتاب، لوازم تحریر و هنر

نکات مهم و راهنمای خرید مدادرنگی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید مدادرنگی باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

مداد رنگی ها همیشه یکی از جذاب ترین و همچنین پرکاربرد ترین ابزار های رنگ آمیزی بوده اند. اما شاید در نگاه خیلی از ما، مدادهای رنگی صرفاً وسیله ای برای آموزش و سرگرمی کودکان بنظر برسد ولی وقتی به آثاری از هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ و داوینچی و… بر می خوریم که با گچ و مداد خلق شده اند، می فهمیم که این ابزار نقاشی، نقش مهمی در دنیای هنر داشته است. به هر حال، استفاده از مداد رنگی علاوه بر رشد خلاقیت کودکان، به طرح و تابلویی که توسط بزرگسالان کشیده شده، جلوه و نمای بسیار زیبا و خاصی می بخشد. اگر قصد خرید مداد رنگی دارید باید یکسری نکات در مورد خرید آن بدانید. از این رو با ادامه مقاله راهنمای خرید مداد رنگی همراهمان باشید تا این نکات را به شما آموزش دهیم.

مداد رنگی چیست؟

مداد رنگی نوعی مداد است که قسمت وسط یا مغز آن هنگام استفاده طرحی رنگی از خود بر جای گذاشته و معمولا از موادی که بافت فشرده‌ای دارند (موم و کائولین) ساخته می شوند. قسمت رنگی مداد بافتی نرم دارد و به راحتی بر روی کاغذ، رنگ می‌گیرد. برای استفاده از مداد رنگی می‌توانید از انواع کاغذها بهره ببرید، به جز کاغذ گلاسه که سطحی صیقلی دارد.

انواع مداد رنگی

مداد رنگی ها با توجه به افرادی که از آنها استفاده می کنند به چند دسته تقسیم می شوند.

  • مداد رنگی های حرفه ای
  • مداد رنگی های نیمه حرفه ای
  • مداد رنگی های معمولی یا آماتور

البته تقسیم بندی های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به یکی دیگر از آنها که نوع جنس مغز مداد رنگی است، اشاره می کنیم.

  • مداد رنگی پارافینی
  • مداد رنگی روغنی

مداد رنگی پارافینی

اولین و رایج ترین مداد رنگی نوع پارافینی آن است. این مداد رنگی ها به نسبت همتای روغنی خود ارزان تر بوده و برای یادگیری نقاشی و رنگ آمیزی می توانند بسیار مناسب باشند. پارافین توسط چوب احاطه شده تا بتواند به راحتی در دست قرار گیرد. همچنین از استحکام بالاتری برخوردارند و معمولا به سادگی نمی شکنند. از دیگر مزایای مهم این نوع قیمت مناسب تر آنها می باشد. یادتان باشد که این نوع از مداد رنگی می تواند مغز سخت یا نرمی داشته باشد.

مداد رنگی روغنی

نوع دیگری از این نوشت افزار دوست داشتنی از جنس روغن بوده و این روغن معمولا گیاهی می باشد. این مدادرنگی ها انتخاب اکثر نقاشان در سرتاسر دنیا بوده و به نسبت نمونه ی قبلی قیمت بالاتری دارند و می توانند در رنگ های متنوعی مورد استفاده قرار گیرند. ناگفته نماند که خلق آثار هنرمندانه توسط این نوع از مداد، چشم نوازتر است. حال فارغ از نوع مداد رنگی، از خرید آنها و گذراندن اوقاتتان با آنها نهایت لذت را تجربه کنید.

نکات مهم هنگام خرید مداد رنگی

  • اگر در نقاشی کشیدن فردی میتدی هستید، سعی کنید به سراغ مدل‌های با‌کیفیت و گران قیمت نروید. چون مدادهایی که
  • خیلی باکیفیت نیستند و قیمت پایینی دارند به راحتی جوابگوی نیازهای شما می باشند.
  • اگر در نقاشی خیلی ماهر هستید، حتما مدل باکیفیت مدادرنگی را خریداری نمائید.
  • در بازار انواع مختلفی از مداد رنگی‌ به لحاظ تعداد وجود دارد. سعی کنید به سراغ مداد‌هایی با تعداد رنگ بالا بروید.
  • دقت داشته باشید که مدادرنگی انتخابیتان دارای جعبه باشد، تا حملش آسان و جا‌به‌جایی آن به راحتی صورت گیرد.
  • حتما می‌دانید که نمی‌توان بر روی کاغذ صیقلی از مداد رنگی بهره ببرید. پس سعی کنید که هنگام خرید آن، کاغذ مخصوص را هم خریداری نمائید.
  • جنس مدادرنگی را مورد بررسی قرار دهید. اگر قصدتان از خرید این وسیله، برای کودکتان است، به سراغ جنس های باکیفیت بروید تا مبادا در آنها از فلزهایی چون کادمیوم، کروم و… به کار رفته باشد. این فلزات به شدت سمی هستند.
  • اگر جزو طرفداران محیط زیست هستید، مدادی را خریداری نمایید که در ساخت آنها از چوب‌های درختان استفاده نشده باشد. بلکه بدنه‌ی آنها پوشیده از کاغذ باطله می‌باشد.
  • بدنه‌ی مداد رنگی‌ها معمولا صاف، شش ضلعی و یا هشت ضلعی می‌باشد. قبل از خرید آن یک مدل را در دست بگیرید تا متوجه شوید با کدامشان احساس راحتی می‌کنید.
  • حتما به کیفیت ساخت مدادرنگی دقت کرده و تا از باکیفیت بودن آن اطمینان حاصل نکردید، اقدام به خرید مداد رنگی نکنید.
  • برند و قیمت مداد رنگی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید. از برندهای معتبر و باکیفیت می توان به فابرکاستل، لیرا، ادمیرال، استدلر و … اشاره کرد.

باتوجه به نکاتی که در این راهنمای خرید مدادرنگی گفته شد، می توانید مداد رنگی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه مدادرنگی با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 60 رنگ فابر-کاستل مدل Polychromos خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

«پلی کروموس» (Polychromos) به معنای «چند رنگ یا رنگ‌های زیاد» است. این مدادها در سال 1908 کمی پیش از 150امین سالگرد تاسیس شرکت در 1911 تولید شدند. «فابر کاستل» (Faber-Castell) یکی از قدیمی‌ترین صنایع تولید مداد در جهان است. مدادهای پلی کروموس در ابتدا شامل 60 رنگ بودند. امروزه تنوع رنگی این مدادها به 120 رنگ رسیده است. این مدادها به دلیل کیفیت بی‌رقیب‌شان مورد استفاده و علاقه‌ی هنرمندان سراسر جهان قرار گرفته‌اند. در تمام مراحل تولید مدادهای پلی کروموس استانداردهای کیفی فابر کاستل اعمال شده‌اند. مواد با کیفیت، با تجربه‌ی فابر کاستل در هم آمیخته و منجر به تولید مدادهایی با نوک بسیار مقاوم در برابر شکستن، مقاوم در برابر نور و کم‌رنگ شدن، ضد آب و با رنگ‌هایی بسیار زنده شده است که روی کاغذ پخش نمی‌شوند. علاوه بر این، این مدادها بدون اسید بوده و برای استفاده روی انواع سطوح مناسب‌اند. رنگ پایه روغنی این مدادها را می‌توان برای ایجاد افکت‌های لایه‌ای و سایه روشن، به راحتی با هم ترکیب کرد. همچنین امکان ترکیب آن‌ها با سایر رنگ‌ها از جمله مدادهای مومی هم وجود دارد. نوک 3.8 میلی‌متری این مدادها درون پوششی از بهترین چوب‌های سرو کالیفرنیا قرار گرفته است. این نوک مقاوم قادر به ترسیم خطوطی با رنگ‌های شفاف، زنده و دائمی هستند. هر یک از مدادهای پلی‌ کروموس دارای درجه‌ای از مقاومت در برابر نور و کم‌رنگ شدن هستند. این درجه با یک یا چند ستاره روی مداد مشخص شده است. مدادهایی با نشان xxx (بسیار خوب) در برابر نور بسیار مقاوم‌اند و رنگ آن‌ها تا بیش از 100 سال ثابت می‌ماند. بقیه مدادها دارای درجه‌ی xx (خوب) و x (قابل قبول) هستند. کیفیت اثبات‌شده‌ی محصولات فابر کاستل به همراه مهر تایید اغلب نقاش‌های تکنیک مداد رنگی دلیل خوبی برای انتخاب مداد رنگی‌های پلی کروموس توسط افرادی است که به نقاشی حرفه‌ای با مداد رنگی علاقمندند.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید لیبل زن به همراه قیمت و خرید آنلاین

برای حرفه‌ای‌ها

  اگر به‌تازگی نقاشی حرفه‌ای را شروع کرده‌اید و رویای برگزاری یک نمایشگاه نقاشی را در سر می‌پرورانید، از همین‌الان کار خود را با مداد رنگی‌های حرفه‌ای پلی‌کروموس شروع کنید. با این مداد رنگی‌ها کار شما جلوه‌ی زیباتری پیدا می‌کند و آماده‌ی جلوه گری روی دیوار مشهورترین گالری‌های نقاشی می‌شود. تصویرسازها و گرافیست‌هایی هم دستی در طراحی شخصیت‌های کارتونی دارند، می‌توانند در طراحی‌های تک‌رنگ خود از این مدادها استفاده کنند.

یک نوک همه‌فن‌حریف

      مداد رنگی پلی‌کروموس شهرت خود را مدیون بافت نرمی است که نوک آن روی کاغذ ایجاد می‌کند. این نوک حالت پاستلی روغنی دارد تا هنرمند علاوه بر ایجاد بافت از پس اجرای تکنیک‌هایی از جمله هاشور زدن و محو کردن هم به‌خوبی بربیاید.

به‌سرعت باد نقاشی کنید

      این مدادها می‌توانند با نوک محکم و رنگ‌دانه‌های غلیظشان به کار شما سرعت بیشتری بدهند. نوک پاستلی روغنی مدادهای پلی‌کروموس محکم است و بنابراین مثل دیگر مدادها با هر فشاری نمی‌شکند. پس با خیال راحت مداد را روی کاغذ بکشید و از سرعت کار خود لذت ببرید. رنگ‌دانه‌های غلیظی که در این مداد استفاده شده باعث می‌شود که شما بتوانید سطح موردنظر خود را سریع‌تر پر و رنگ‌آمیزی کنید. درواقع خطوط ضخیمی که نوک پاستلی این مداد می‌تواند ایجاد کند، به‌سرعت زمینه را پر می‌کند. البته واضح است که شما می‌توانید با تغییر فشاری که به نوک وارد می‌کنید و همچنین میزان تراشیدن نوک مداد، ضخامت خطوط ترسیمی را تغییر دهید.

جادوگری با رنگ‌ها

    یکی از ویژگی‌های مهم مدادهای پلی‌کروموس قابلیت ترکیب رنگ‌های مختلف آن با یکدیگر است. پس اگر به دنبال یک رنگ خاص می‌گردید و الآن به آن دسترسی ندارید، کافی است در مورد رنگ‌ها و نحوه‌ی ترکیبشان بدانید. خواهید دید که چقدر راحت می‌توانید از یک یا چند رنگ مدادهای پلی‌کروموس به یک رنگ جدید و خارق‌العاده روی زمینه نقاشی‌تان برسید.

یک نقاشی تمیز

  با مداد رنگی‌های پلی‌کروموس رنگ‌ها کمتر روی سطح کاغذ پخش می‌شوند. پس لازم نیست همیشه مراقب حرکت دست‌تان باشید تا به سطح کاغذ برخورد نکند.

بدنه‌ی طبیعی پرراز و رمز

        بدنه‌ی مدادهای پلی‌کروموس از چوب سرو کالیفرنیا ساخته شده است. اغلب از این چوب به دلیل نرمی و قابلیت تراشیده شدن آسان در ساختن مداد استفاده می‌شود.

روی بدنه نمادهایی حک شده که می‌تواند به شما در شناخت بیشتر رنگ‌ها کمک کند. به هر مداد بسته به میزان مقاومت آن در برابر نور یک تا سه ستاره داده شده که به ترتیب نشانه‌ی مقاومت بسیار خوب، خوب و قابل‌قبول در برابر نور است. عدد روی هر مداد هم کد مربوط به رنگ آن است.

به چارت رنگی پلی‌کروموس اعتماد کنید

        مدادهای پلی‌کروموس 120 رنگ مختلف دارند. همه‌ی این 120 رنگ در چارتی استاندارد و قابل استناد فهرست شده‌اند؛ به این معنا که رنگ هر مداد به رنگ اصلی شباهت زیادی دارد و با انتخاب یکی از آن‌ها در چارت رنگی خیالتان راحت است که  رنگ مطلوبتان که را خواهید داشت.

همیشه در دسترس

    یکی از ویژگی‌ها ممتاز و منحصربه‌فرد مداد رنگی‌های پلی‌کروموس امکان تهیه‌ی هر رنگ آن به‌صورت مجزا است. بنابراین اگر زمانی احساس کردید که به رنگی غیر از رنگ‌های داخل بسته نیاز دارید، می‌توانید آن را از روی چارت انتخاب و به‌صورت جداگانه بخرید. این ویژگی نگرانی شما را بابت تمام شدن یکی از مدادها و ناقص شدن ست مداد رنگی‌تان برطرف می‌کند.

یک مداد باسابقه

    شاید جالب باشد که بدانید پلی‌کروموس به معنای رنگ‌های زیاد است. مدادهای پلی‌کروموس نخستین بار در سال 1908 در شرکت فابر کاستل تولید و به‌زودی در سراسر جهان شناخته شد. این برند توسط کابینت‌ساز آلمانی «کسپر فابر» (Kaspar Faber) در سال 1761، یعنی حدود 255 سال پیش، ثبت شد.  

از آن زمان تاکنون هشت نسل مختلف شرکت بزرگ فابرکاستل را اداره کرده‌اند. در طی این سال‌ها این برند جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان نوشت‌افزار در دنیا حفظ کرده و اکنون شعبه‌های آن در بیشتر از 100 کشور به تولید و عرضه‌ی محصولات آن مشغول هستند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 24 رنگ پریسماکالر مدل طیف پوست کد 8 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مداد رنگی پریسما کالر 24 رنگ طیف رنگ پوست با جعبه فلزی است دارای 24 رنگ مورد استفاده برای تمام رنگهای پوست در سراسر جهان است دارای بدنه چوبی گرد و مغزی پر رنگ و قابل ترکیب با یکدیگر بر روی کاغذ و مقوا است پوشانندگی بسیار عالی دارد و مناسب کارهای حرفه ای است. قابل استفاده در آثار گرافیکی و سبکهای مختلف هنری است ساخته شده از رنگدانه های بسیار با کیفیت و دارای مقاومت رنگ در برابر نور و دارای نوک با مقاومت زیاد در برابر شکستن است قابلیت ایجاد بافت نرم روی زمینه و همچنین ترکیب رنگها با یکدیگر را دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 36 رنگ فکتیس طرح موجودات فضایی مدل F0711 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

محصول حاضر شامل36 رنگ از مداد رنگی‌های «افکتیس» (Factis) است. این مدادها دارای بدنه‌ای با طراحی شش‌ضلعی و ارگونومیک هستند. این بدنه در صورت استفاده‌ی طولانی مدت آسیبی به دست نخواهد زد. با این مداد رنگی کودک قادر است ساعت‌های طولانی بدون خستگی به نقاشی بپردازد. علاوه بر این زاویه‌دار بودن این مدادها از لیز خوردن مداد در دست و روی میز جلوگیری می‌کند. نوک این مدادها در برابر فشار بسیار مقاوم است و به راحتی نمی‌شکند. در بسته‌بندی فلزی و محکم این محصول، هر مداد رنگی جای مخصوص به خود را دارد. این ویژگی از ایجاد بی‌نظمی در جعبه جلوگیری می‌کند. در این جعبه به صورت لولایی و بسیار آسان باز می‌شود. اغلب کودکان از بازی کردن با رنگ‌ها و ترکیب کردن آن‌ها لذت می‌برند. پدر و مادر با کمی دقت بیش‌تر در نقاشی کودک می‌توانند تا حد زیادی با روحیه، احساسات و علاقمندی‌های او آشنا شوند. به نظر می‌رسد بسیاری از کودکان هر آن‌چه را که با زبان نتوانند بیان کنند، در غالب نقاشی‌های خلاقانه خود نشان می‌دهند. اشکال استفاده شده در نقاشی، بزرگی و کوچکی عناصر نقاشی نسبت به یکدیگر، نحوه و نوع کاربرد رنگ‌ها ، همه و همه می‌توانند نشانه‌ای از وضعیت روحی کودک در آن لحظه و مکان باشند. کودک می‌تواند از ابزارهای متفاوتی برای نقاشی استفاده کند و مداد رنگی یکی از پرطرفدارترین این ابزارها در میان کودکان است. مدادی نرم با رنگ‌های متنوع و با حرکتی روان بر روی کاغذ. ترکیب کردن این رنگ‌ها و کشف رنگی تازه می‌تواند برای هر کودکی جذاب و هیجان انگیز بوده و راه شکوفایی خلاقیت کودک را باز کند. بنابراین فراهم کردن فرصت و امکان بروز این خلاقیت برای کودک امری مهم به نظر می‌رسد. از همین رو انتخاب ابزار نقاشی به عنوان هدیه برای کودک، نشان هوشمندی پدر و مادر است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کتاب، لوازم تحریر و هنر به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 12 رنگ فکتیس طرح زرافه و دوستان مدل F0711 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دنیای رنگ‌ها، دنیای متنوعی است که مفهوم زیبایی و جذابیت را می‌توان در آن جستجو کرد. از طریق نقاشی و رنگ‌های بکار رفته در آن می‌توان احساسات خود را بیان کرد. بدنه شش ضلعی این مداد رنگی مانع از درد انگشتان می شود؛ همچنین نوک نرم این محصول امکان نقاشی کشیدن را راحت کرده و نیازی به فشار اضافی ندارد. این نوع از مداد رنگی فکتیس گزینه‌ای مناسب برای کار در مدارس و مهد‌های‌کودک‌ است. شرکت factis در سال 1995 در کشور پرتغال راه‌اندازی شد. در این کمپانی، محصولات متفاوتی از لوازم‌التحریر ساخته و به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود. شاید برای بیشتر افراد نام فکتیس تداعی‌کننده پاک‌کن‌های نرم این برند باشد که همیشه سر جلسه امتحان همراهشان بوده، اما امروزه با نگاهی اجمالی به سری محصولات این کمپانی در می‌یابیم که فکتیس علاوه‌ بر شناخت نیاز بازار و مخاطبان، در نوآوری و تولید کالاهای خلاقانه نیز پیشرفت زیادی داشته است. محصولاتی چون انواع مداد و مداد رنگی، انواع دفتر، تراش و خودکار در ردیف نوشت افزار این برند قرار دارد. قیمت مناسب محصولات در کنار کیفیت و عمر طولانی‌شان موجب شده تا نام factis در سبد خرید لوازم‌التحریر افراد خودنمایی کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی ام کیو مدل Light & Dark SKIN مجموعه 24 عددی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

M.Q برندی است که در زمینه تولید محصولات هنری و انواع مداد رنگی فعالیت دارد، مداد رنگی های ام کیو بسیار خوش ساخت هستند، مداد رنگی M.Q مدل SKIN در دو طیف پوست تیره و روشن تولید میشود، جنس بدنه این مداد ها از چوب مرغوب است، طراحی ارگونومیک مداد رنگی SKIN مانع از خستگی انگشتان دست هنگام نقاشی میشود، همچنین فرم شش ضلعی مداد ها از لیز خوردن آن از دست یا روی میز جلوگیری میکند، مغزی و نوک مداد رنگی SKIN بسیار نرم و با کیفیت است تا با کمک آن یک اثر هنری خارق العاده خلق کنید، مداد رنگی M.Q مدل SKIN در بسته بندی فلزی با طرح بسیار جذاب عرضه میشود و میتوانید به راحتی آنها را در کیف یا کنار وسایل خود، جابجا کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدگی مداد رنگی باشید، این ویژگی ها در کنار کیفیت و قیمت مناسب، M.Q را به یک انتخاب هوشمندانه برای هنرمندان تبدیل کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 15رنگ آریا طرح قلعه مدل 3021 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

رنگ آمیزی یکی از فعالیت‌های محبوب کودکان بوده که موجب افزایش استعداد و همچنین پرورش خلاقیت آنها می‌شود. حال آنکه باید در خرید مداد رنگی دقت کرد تا محصولی مناسب برای دستان ظریف و حساس کودک پیدا کرد. مداد رنگی 12 رنگ آریا با توجه به ارگونومی بدن و مطابق با حالت انگشتان به صورت شش وجهی طراحی شده، تا نه تنها از خستگی و عرق کردن دستان جلوگیری کند بلکه استفاده طولانی مدت را نیز امکان‌پذیر سازد. گرافیت این مداد رنگی به گونه‌ای ساخته شده که رنگ‌‎های غلیظ و ماندگار از خود برجای می‌گذارد. کودکان با دردست داشتن 12 رنگ از مداد رنگی آریا می‌توانند به نقاشی‌های خود جان ببخشند. برند آریا به عنوان هدیه سه مداد به رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی در این بسته قرار داده است. این بسته مداد رنگی 3+12 در طرح‌های مختلف ارائه شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد قرمز فکتیس مدل Red Copy کد F20 بسته 4 عددی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این بسته نوشت‌افزار شامل 4 عدد مداد قرمز «فکتیس» (Factis) است. از مداد قرمز می‌توان برای نگارش‌های روزمره که احتیاج به علامت گذاری یا نیاز به نگارش با رنگ دیگری به غیر از مشکی دارند، استفاده کرد. رنگ بدنه آن‌ها قرمز بوده که با رنگ اصلی مداد هماهنگ است به همین دلیل تشخیص رنگ آن برای کاربر راحت‌تر است. این مدادها دارای بدنه‌ای به طول تقریبا 17 سانتی‌متری و سطح مقطعب شش ضلعی به طول 7 میلی‌متر هستند. بدنه شش ضلعی آن باعث می‌شود تا هنگام استفاده به انگشتان فشار زیادی وارد نشده و دچار خستگی نگردند; همچنین مانع از لیز خوردن آن‌ها از دست و روی میز می‌شود. مداد ابزاری است که افراد در شرایط مختلف شغلی و تحصیلی، از آن استفاده‌های متعدد می‌کنند. از این وسیله برای نوشتن، طراحی و نقاشی استفاده می‌شود. در زبان فارسی، مداد به معنای مرکب تحریر بوده و در متون کهن نیز همین معنا را می‌دهد. بخش خارجی مدادها معمولا از چوب یا کاغذ ساخته شده و درون آن، بخش استوانه‌ای شکل و باریکی است که مغزی نامیده می‌شود. این مغزی از ماده سیاهی به نام گرافیت یا مواد رنگی به همراه ترکیبات دیگر تشکیل می‌شود. در سال 1560 میلادی، یک زوج ایتالیایی با قرار دادن یک تکه گرافیت میان دو تکه چوب سرو، اولین مداد به شکل امروزی را اختراع کردند. پس از آن، این ایده تاکنون با اندکی تغییر به عنوان ایده اصلی طراحی مداد به کار گرفته شده است. «فکتیس» (Factis) به عنوان یکی از شرکت‌های شناخته شده در تولید نوشت‌افزار، شکل‌های متنوعی از انواع نوشت‌افزار را به بازار عرضه کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 12 رنگ لاک پشت کد 22 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

محصولات لاک پشت ایرانی با بیش از سه دهه فعالیت برند نام آشنایی است زیرا علاوه وجود نظارت بالا بر بهداشتی بودن تولید مدادها برای ایمنی هرچه بیشتر کودک عزیز شما مداد رنگی های لاکپشت دارای دوام بسیار بالا و رنگدانه های کاملا روان و پررنگ می باشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 18 رنگ بیک مدل Tropicolors 2 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یک مداد رنگی با کیفیت با طراحی جلد جذاب برای کودکان. مداد رنگی 18 رنگ بیک از رنگ‌های درخشان و شفاف تشکیل شده‌اند که به راحتی با هم ترکیب می‌شوند و ماندگاری بسیار بالایی دارند. با این ویژگی‌ شما می‌توانید نقاشی خودتان یا کودتان را برای مدت طولانی نگه دارید بدون این‌که از زیبایی آن کاسته شود. بدنه‌ی این مداد رنگی به‌شکل شش ضلعی طراحی و ساخته شده است. این بدنه‌ی شش ضلعی به مداد شکل ارگونومیکی داده است که در استفاده‌ی طولانی مدت دست کودک عزیز شما را خسته نمی‌کند همچنین شش ضلعی بودن بدنه از لیز خوردن مداد در دست یا روی میز هم جلوگیری می‌کند. طراحی جعبه مداد رنگی نیز به‌گونه‌ای است که برای کودکان جذابیت دارد. نکته دیگر اینکه نوک این مدادها در برابر فشار بسیار مقاوم است و به‌ سادگی نمی‌شکند و کودک شما می‌تواند تمام تمرکز خود را روی نقاشی کشیدن بگذارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 60 رنگ فابر کاستل مدل pit pastell خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از تولیدات شرکت فابرکاستل، مداد رنگی پاستلی 60 رنگ، مدل پیت فابرکاستل است. این تعداد رنگ در یک بسته، این محصول را به یکی از بزرگ‌ترین پالت‌های مداد پاستلی در جهان تبدیل کرده است. می‌توان گفت مداد پاستلی 60 رنگ فابرکاستل، برای هنرمندانی که به کار کردن با پاستل علاقه دارند، و تنها به دلیل کثیف شدن دست‌ها و غبارهای رنگی از آن‌ فراری‌اند، انتخاب بسیار مناسبی است. آن‌چه این مدادها را از دیگر محصولات معمولی متمایز می‌کند، پوشش چوبی آن‌هاست. به طوری که این پوشش چوبی از کثیف شدن دست در حین نقاشی و طراحی جلوگیری می‌کند. این مدادها به دلیل نوک بدون روغن خود، می‌توانند به عنوان مکمل پاستل هم استفاده شوند. این نوک بسیار نرم بوده و در عین حال با تراشیدن زیاد، نمی‌شکند. از طرفی ذرات تشکیل‌دهنده‌ی آن، بسیار فشرده بوده و به همین دلیل نیازی به استفاده از آن‌ها با سرعت بالا نیست. این امر مداد‌رنگی پاستلی فابرکاستل را به محصولی مقرون به صرفه و بادوام تبدیل کرده است. از این مداد می‌توان برای ترسیم جزئیات دقیق در نقاشی و طراحی، سایه زدن، ترسیم خطوط، هاشور زدن، نقاشی‌های «پورتره» (Portrait) و منظره استفاده کرد. رنگدانه‌های به کار رفته در این محصول، بسیار درخشان و پر رنگ است. همچنین در برابر نور بسیار مقاوم بوده و با گذشت زمان، تغییر رنگ نمی‌دهد. رنگ‌های موجود در این بسته را می‌توان به راحتی پاک یا با هم ترکیب کرد. به همین دلیل استفاده از یک «ثابت کننده‌» (Fixative) ملایم، پس از تکمیل اثر ضروری است. «فابرکاستل» (Faber-Castell)، به عنوان قدیمی‌ترین کارخانه‌ی تولید لوازم تحریر، سالانه، حجم انبوهی از لوازم تحریر جهان را تولید می‌کند. برای اغلب افرادی که دستی در هنر نقاشی و طراحی دارند، مداد رنگی یکی از کاربردی‌ترین ابزار به‌حساب می‌آید. آن‌چه کاربرد مداد رنگی را آسان می‌کند، شکل قرارگرفتن مداد در دست و قابلیت تراشیدن آن است. پاستل هم یکی دیگر از ابزار پرکاربرد در طراحی و نقاشی است. طراحی پاستلی کیفیتی نرم و مات دارد. یکی از خصوصیات پاستل‌ها، امکان ایجاد بافت در نقاشی است؛ چرا که ذرات تشکیل دهنده‌ی آن مانند غبار، روی زمینه‌ی کاغذ می‎‌نشینند. در نظر داشته باشید که این ذرات را می توان با فوت کردن یا به کمک دست پراکنده کرد. با این حال این غبار در هوا، کف زمین، روی دست‌ و لباس‌ پخش می شوند.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا