کتاب، لوازم تحریر و هنر

نکات مهم و راهنمای خرید مدادشمعی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید مدادشمعی باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

امروزه هم افراد حرفه ای و هم افراد مبتدی از پاستل برای کشیدن نقاشی های مختلف استفاده می‌کنند و این ابزار از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. نکته خرید در این مطلب قصد ارائه نکات مهم و راهنمای خرید مدادشمعی و معرفی بهترین برند های مداد شمعی به کاربران را دارد. بنابراین چنانچه قصد خرید پاستل و مداد شمعی دارید و می خواهید انواع مختلف آن را بشناسید پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مدادشمعی چیست؟

مداد شمعی ترکیبی چسبنده از موم، رنگدانه و سایر مواد می‌باشد که برای طراحی و رنگ آمیزی استفاده می‌شود. اگر در ساختار مداد شمعی از ترکیب‌های روغنی استفاده شود پاستل روغنی نامیده می‌شود، بقیه مواردی که صرفا از رنگدانه و موم و اتصال دهنده خشک ساخته می‌شود پاستل نامیده می‌شود.

نکات مهم هنگام خرید مداد شمعی

  • قیمت: مدادهای پاستلی می‌توانند گران باشند، اما به دلیل ویژگی‌های برجسته منحصر به فرد و جزئیات ظریفی که به آثار هنری اضافه می کنند، ارزش سرمایه گذاری را دارند. مبتدی‌ها می‌توانند روی یک مجموعه با کیفیت خوب با قیمت حدود ۳۰ دلار سرمایه گذاری کنند، در حالی که مجموعه‌های حرفه‌ای با رنگدانه‌های زیاد می‌توانند چند صد دلار قیمت داشته باشند.
  • تنوع رنگ: متمایز از سایر رسانه‌ها، پاستل‌ها مات هستند و برای ایجاد رنگ‌های مختلف به خوبی با هم ترکیب نمی‌شوند، بنابراین متخصصان یا هنرمندانی که قبلا از پاستل استفاده کرده‌اند و کاربرد و تکنیک آن را درک کرده‌اند، با تنوع رنگی زیاد به خوبی عمل می کنند. برای مبتدیان، شروع با چند رنگ برای تسلط بر تکنیک و درک تفاوت پاستل با سایر رسانه‌ها بهترین است.
  • ثبات: بیشتر مداد شمعی‌ها محلول در آب هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهد رنگ‌های صاف‌تر ترکیب شوند و مانند پاستل‌های سخت یا نرم، کمتر گچی و زبر باشند. رنگ‌ها لایه لایه می شوند. مدادهای پاستلی می‌توانند بافتی نرم و پودری داشته باشند که برای سایه‌زنی، لایه‌بندی و توزیع رنگ مناسب است، در حالی که مدادهای سخت «پیت» برای جزئیات بهتر مناسب‌تر هستند. به همان اندازه که انتخاب رنگ‌هایی با قوام مناسب مهم است، انتخاب بهترین کاغذ برای مداد پاستلی است که ضخیم‌تر و دندانه‌دار است و به رنگ‌ها اجازه می‌دهد تا با کاغذ یکپارچه شوند.
  • تمیزتر و لکه دار شدن کمتر: کار با مدادهای پاستلی راحت‌تر از کار با میله‌های پاستلی سخت یا نرم است، زیرا کار با آن‌ها تمیزتر است و لک روی کاغذ ایجاد نمی‌کند. هنرمندان اغلب از ترکیبی از پاستل نرم یا سخت، پاستل روغنی و مداد پاستلی در یک قطعه استفاده می‌کنند، بنابراین لازم نیست یکی یا دیگری را انتخاب کنید.
  • ایمنی: هنگام کار با مداد شمعی‌های نرم، باید بسیار مراقب باشید، زیرا معمولاً ذرات ریز گرد و غبار را در هوا آزاد می‌کنند که در صورت استنشاق می‌تواند منجر به بیماری‌های تنفسی جدی شود. هنگام استفاده از پاستل‌های نرم یا کار در فضای باز که ذرات گرد و غبار به راحتی راه خود را پیدا می‌کنند، می‌توانید از این امر جلوگیری کنید.
  • نوع پاستل: همانطور که قبلا ذکر شد، پنج نوع اصلی از پاستل وجود دارد: پاستل سخت، نرم، مدادی و پاستل روغنی. تفاوت در نحوه نصب آن‌ها به یکدیگر ایجاد می‌شود. پاستیل‌های نرم، مدادی و سخت با چسب رزین چسبانده می شوند، به این معنی که سازگار هستند و می توانند با هم روی یک نقاشی اعمال شوند

بهترین برندهای تولیدکننده پاستل و مداد شمعی

برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور به کار تولید پاستل و مداد شمعی مشغول هستند. هر یک از این برندها سعی کرده اند تا فرمولاسیون متفاوتی را برای تولید محصولات خود مورد استفاده قرار دهند و همین موضوع سبب شده تا کیفیت، دوام و غلظت رنگ محصولات تولیدی توسط آنها با یکدیگر متفاوت باشد. از جمله برندهای ایرانی که به کار تولید پاستل و مدادشمعی مشغول است می‌توان به برند آریا اشاره نمود. این برند با تولید محصولات با کیفیت توانسته در بین مشتریان داخلی محبوبیت بالایی کسب کند و فروش محصولات خود در بازار را افزایش دهد.

از جمله برندهای خارجی تولید کننده و عرضه کننده پاستل و مداد شمعی نیز می‌توان به برندهای نظیر چیکی چیکی، فابر کاستل، برونزیل و… اشاره نمود. بنابراین بسته به این که می خواهید پاستل و مداد شمعی را برای چه منظوری استفاده کنید و آیا کاربرد شما حرفه ای می باشد یا معمولی می توانید اقدام به خرید پاستل و مداد شمعی با برند دلخواه خود نمایید. قیمتی که برای عرضه پاستل ها و مداد شمعی های خارجی در نظر گرفته شده نسبت به مدل های مشابه ایرانی بالاتر می باشد.

دلیل این امر هم پرداخت هزینه های جانبی برای واردات این محصول نظیر هزینه گمرکی، هزینه های مربوط به حمل و نقل و غیره است. بنابراین با خرید پاستیل ها و مداد شمعی های تولید داخل علاوه بر اینکه می‌توانید مبلغ کمتری برای این خرید این محصولات هزینه کنید، با حمایت از تولیدات داخلی می توانید منجر به شکوفایی اقتصادی کشور نیز شوید.

باتوجه به نکاتی که در این نکات مهم و راهنمای خرید مدادشمعی گفته شد، می توانید مداد شمعی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه مدادشمعی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید جامدادی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

نکته خرید - قیمت روز پاستل 120 رنگ رامبراند مدل General Selection خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

حرکت نرم پاستل 120 رنگ رامبراند مدل General Selection روی کاغذ و مقوا برای هر هنرمندی تجربه‌ای، لذت‌بخش خواهد بود. این پاستل‌ها دست ما را خسته نمی‌کنند و باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند. این 120 پاستل در سریع‌ترین زمان ممکن نقاش را به نتیجه‌ی دلخواهش می‌رسانند و به او امکان می‌دهند تا نقاشی‌اش را به شکلی که دوست دارد تغییر دهد. امکان ترکیب پاستل با دیگر ابزارهای نقاشی از دیگر قابلیت‌های جذاب این محصول به شمار می آید. این پاستل‌ها در یک جعبه‌ی مقوایی شکل و جمع‌وجور قرار گرفته‌اند و به همین دلیل جای زیادی را اشغال نخواهند کرد. شکل دایره‌ای پاستل به‌خودی‌خود باعث می‌شود تا انگشتان شما در راحت‌ترین وضعیت ممکن روی پاستل قرار بگیرند و به آن‌ها فشاری وارد نشود. روکش کاغذی پاستل هم از عرق‌کردن دست و سرخوردن پاستل جلوگیری می‌کند. خطوط ضخیمی که پاستل‌ 120 رنگ رامبراند ترسیم می‌کند در کنار حرکت روان آن روی کاغذ، باعث انجام سریع‌تر کار نقاشی می‌شود. همین ویژگی می‌تواند عاملی باشد برای علاقه‌مند‌ شدن به سبک نقاشی با پاستل شود. بافت زیبایی که پاستل 120 رنگ رامبراند مدل General Selection روی کاغذ ایجاد می‌کند، در نوع خود منحصربه‌فرد است و تجربه‌ای جدید برای همه به همراه خواهد داشت.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل روغنی 48 رنگ آریا مدل Artist-Bazaar کد 2604 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اگر می خواهید طرح های خود را با رنگ آمیزی پر رنگ به تصویر بکشید، استفاده از پاستل حرفه ایی آرتیست از برند آریا را به شما پیشنهاد می کنیم. از ویژگی مهم این نوع از پاستل ها ، مواد به کار رفته در آن ها است که مانع شکنندگی آن می شود.و همچنین پوشش کاغذی که دور پاستل رو احاطه کرده است مانع از کثیف شدن دست های ما در زمان کار با آنها می شود. مهمترین مزیت این پاستل جنس روغنی آن است، که احتیاج به تثبت کننده ندارد و ماندگاری رنگ آن بالاست. نکته قابل توجه برای رنگ آمیزی طرح ها با پاستل حرفه ایی آرتیست این است که باید از سطوح صاف استفاده کرد تا نتیچه مطلوب کسب نمود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل روغنی 18 رنگ کوییلو کد 912002 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

حتی کودکانی با حساس‌ترین پوست‌ هم می‌توانند بدون نگرانی از پاستل روغنی 18 رنگ «کوییلو» (Quilo) استفاده کنند. این پاستل‌ها به شکلی ساخته شده‌اند که کودک بتواند مدت‌های طولانی بدون خستگی نقاشی کند. پاستل‌های کوییلو نه‌تنها دست کودک را خسته نمی‌کنند، بلکه نقاشی خلاقانه‌ی او را به یک اثر هنری زنده و شاداب تبدیل می‌کنند. این محصول کوییلو از مواد غیرسمی و ایمن برای کودکان ساخته شده است و به‌این‌ترتیب باعث ایجاد حساسیت و بیماری نخواهد شد. هر 18 پاستیل روغنی کوییلو به شکل شش‌ضلعی طراحی شده‌اند‌ و مانند هر نوشت‌افزار شش‌ضلعی دیگری ارگونومیک هستند. منظور از ارگونومیک‌بودن، طراحی شده بر اساس آناتومی و ساختار دست انسان است. این ویژگی باعث می‌شود که انگشتان کودک در راحت‌ترین وضعیت ممکن روی بدنه‌ی ماژیک‌ها قرار بگیرند و او بتواند مدت‌های طولانی بدون احساس خستگی نقاشی کند. روی این بدنه‌ی خوش‌دست، پوششی کاغذی قرار گرفته است که از تماس مستقیم پاستل با دست و درنتیجه رنگی‌شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین این پوشش مانع برخورد پاستل‌ها و رنگی‌شدنشان می‌شود. هجده رنگ پاستل کوییلو زنده و شفاف هستند و به نقاشی کودک، جلوه‌ای شاداب و پرانرژی می‌دهند. پاستل‌های خوش‌دست کوییلو می‌توانند کودک را مدت‌ها با نقاشی سرگرم کنند. این پاستل‌ها بدون اینکه خطری برای سلامت کودک ایجاد یا دست‌هایش را کثیف کنند، نقاشی او را به اثر هنری خلاقانه و جذابی تبدیل می‌کنند. 

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کتاب، لوازم تحریر و هنر به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل گچی 24 رنگ فابر کاستل سری Creative Studio مدل Studio Quality خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

برای خلق یک اثر هنری حرفه‌ای می‌توانید نقاشی با پاستل «فابرکاستل»(FaberCastel) را تجربه کنید. پاستل 24 رنگ فابر‌کاستل سری (Creative Studio) مدل (Studio Quality) از هر نظر برای هنرمندان مبتدی و حرفه‌ای ایدئال است. رنگ‌های فابرکاستل بسیار درخشان هستند و خلوص رنگی خود را روی بستر نقاشی حفظ می‌کنند. یک پوشش کاغذی روی هر پاستل در نظر گرفته شده تا دستتان هنگام کار کثیف نشود. پاستل مدل Studio Quality از نوع گچی و بسیار نرم است و هر رنگ با دیگر رنگ‌ها به راحتی ترکیب می‌شود. پاستل گچی را می توانید روی بوم، مقوا، کاغذ و مخمل به کار ببرید. پس از پایان یافتن اثر، حتماً باید از یک اسپری تثبیت‌کننده روی آن استفاده شود تا عمر و دوام طولانی پیدا کند. هر پاستل فابرکاستل دارای شماره است و در صورت تمام شدن یکی از آن‌ها می‌توانید به‌صورت تکی تهیه کنید و نگرانی از بابت ناقص شدن رنگ‌هایتان نداشته باشید. استفاده از رنگ‌مایه‌های غلیظ و اصیل در تولید پاستل گچی فابرکاستل، آن را به محصولی ایدئال و منحصربه‌فرد برای هنرمندان تبدیل کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل گچی 48 رنگ گالری مدل مونگیو خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پاستل یک ابزار هنری برای طراحی و تشکیل‌شده از پودر خالص رنگدانه و چسباننده است. رنگدانه‌های مورد استفاده در گچ‌رنگ همان‌هایی است که در ساخت دیگر وسایل رنگ‌آمیزی همانند رنگ و روغن به کار برده می‌شوند. پاستل شامل رنگ‌دانه‌های پودری است که به هم چسبیده‌اند. این رنگدانه‌ها اساساً همان‌هایی هستند که برای دیگر ابزارهای نقاشی مانند آبرنگ، اکریلیک و مدادرنگی نیز به کار می‌روند. اما پاستل به دلیل تأثیری که از خود بر کاغذ باقی می‌گذارد به تکنیکی خاص و متفاوت تر نیاز دارد. همهٔ پاستل‌ها ویژگی‌های یکسانی ندارند. بر خلاف سایر رنگ‌های مایع، سرعت و احتمال تخریب و از بین رفتن رنگ‌های پاستل در صورت تماس با سطح نقاشی، بسیار زیاد است. در این حالت می‌توان پس از اتمام نقاشی از اسپری فیکساتیو استفاده کرد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل گچی 48 رنگ گالری مدل وایلد تولیپ خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پاستل یک ابزار هنری برای طراحی و تشکیل‌شده از پودر خالص رنگدانه و چسباننده است. رنگدانه‌های مورد استفاده در گچ‌رنگ همان‌هایی است که در ساخت دیگر وسایل رنگ‌آمیزی همانند رنگ و روغن به کار برده می‌شوند. پاستل شامل رنگ‌دانه‌های پودری است که به هم چسبیده‌اند. این رنگدانه‌ها اساساً همان‌هایی هستند که برای دیگر ابزارهای نقاشی مانند آبرنگ، اکریلیک و مدادرنگی نیز به کار می‌روند. اما پاستل به دلیل تأثیری که از خود بر کاغذ باقی می‌گذارد به تکنیکی خاص و متفاوت تر نیاز دارد. همهٔ پاستل‌ها ویژگی‌های یکسانی ندارند. بر خلاف سایر رنگ‌های مایع، سرعت و احتمال تخریب و از بین رفتن رنگ‌های پاستل در صورت تماس با سطح نقاشی، بسیار زیاد است. در این حالت می‌توان پس از اتمام نقاشی از اسپری فیکساتیو استفاده کرد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل گچی 90 رنگ جنرال لویتان کد 02 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

90 رنگ متنوع در این بسته قرار دارد که می تواند برای خلق یک تابلوی بی نظیر کافی باشد. این پاستل از نوع گچی و قابل استفاده روی مقوا، مخمل، کاغذ و بوم است. رنگ های لویتان بدلیل استفاده از پیگمنت های مرغوب ، بسیار درخشان و اصیل هستند و به راحتی با یکدیگر قابل ترکیب است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کارت هدیه به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل روغنی 12 رنگ آریا کد 2010 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

حرکت نرم 12 پاستل «آریا» روی کاغذ و مقوا برای کودک تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. این پاستل‌ها دست کودک را خسته نمی‌کنند و باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند. این 12پاستل در سریع‌ترین زمان ممکن کودک را به نتیجه‌ی دلخواهش می‌رسانند و به او امکان می‌دهند تا نقاشی‌اش را به شکلی که دوست دارد تغییر دهد. امکان ترکیب پاستل با دیگر ابزارهای نقاشی از دیگر قابلیت‌های جذاب این محصول برای بیشتر کودکان خواهد بود. 12 پاستل‌ آریا به‌عنوان یک ابزار نقاشی موقت و مقرون‌به‌صرفه می‌توانند به‌راحتی در کیف مهدکودک و مدرسه‌ی کودک قرار بگیرند. این پاستل‌ها در یک جعبه‌ی پلاستیکی استوانه‌ای شکل و جمع‌وجور قرار گرفته‌اند و به همین دلیل جای زیادی را در کیف کودک اشغال نخواهند کرد. شکل شش‌ضلعی پاستل به‌خودی‌خود باعث می‌شود تا انگشتان ظریف کودک در راحت‌ترین وضعیت ممکن روی پاستل قرار بگیرند و به آن‌ها فشاری وارد نشود. روکش کاغذی پاستل هم از عرق‌کردن دست و سرخوردن پاستل جلوگیری می‌کند. خطوط ضخیمی که پاستل‌ 12 رنگ آریا ترسیم می‌کند در کنار حرکت روان آن روی کاغذ، باعث انجام سریع‌تر کار نقاشی و درنتیجه کلافه‌نشدن کودک می‌شود. همین ویژگی می‌تواند عاملی باشد برای علاقه‌مند‌شدن کودک به نقاشی. بافت درشتی که پاستل روی کاغذ ایجاد می‌کند، در نوع خود منحصربه‌فرد است و تجربه‌ای جدید برای کودک خواهد بود. ایجاد خراش در بافت پاستلی یا ترکیب پاستل با مدادرنگی و گواش از دیگر کارهای خلاقانه‌ای است که می‌توان با این محصول انجام داد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل گچی 24 رنگ درونت کد 24 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت درونت جز معروف ترین شرکت ها در تولید مداد طراحی، مداد رنگی و پاستل کچی می باشد. پاستل گچی 24 رنگ درونت ساخت انگلستان و محتویات داخل جعبه فلزی 24 عدد پاستل گچی به همراه 1 عدد بلندر می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پاستل گچی 36 رنگ فابر کاستل مدل polychromos خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این پاستل از نوع گچی است و قابل استفاده روی مقوا، مخمل، کاغذ و بوم است. رنگ های پاستل گچی پلی کروموس فابرکاستل بسیار درخشان و اصیل هستند و به راحتی با یکدیگر قابل ترکیبند. این پاستل های گچی برای هنرمندان در تمام سطوح ایدئال و مناسب است. پس از پایان یافتن اثر، حتماً باید از یک اسپری تثبیت‌کننده روی آن استفاده شود تا عمر و دوام طولانی پیدا کند. فابرکاستل کیفیتی اثبات شده و مورد قبول برای تمام هنرمندان دارد.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا