خودرو، موتور سیکلت و لوازم یدکی

نکات مهم و راهنمای خرید روغن موتور به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید روغن موتور باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

وجود سیالات یا به زبان عامیانه مواد مایع، در هر خودرویی نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا می‌کند. روغن موتور ها باعث روانکاری، خنک کاری، عدم اصطکاک بین قطعه‌ها، افزایش عمر قطعه‌ها، آب بندی و … می شوند. در حال حاضر انتخاب و خرید یک روغن موتور مناسب و کاربردی از دغدغه اغلب صاحبان خودرو است. انتخاب روغن موتور با کیفیت علاوه بر سلامت هرچه بیشتر موتور، باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌ها و در نهایت کاهش هزینه‌های جاری در استفاده از خودرو می‌شود. پارامترهای ذکر شده در ادامه مقاله راهنمای خرید روغن موتور خودرو باعث انتخاب بهترین نوع این محصول برای وسیله نقلیه شما می شود. لطفاً در ادامه با این مقاله از نکته خرید همراهمان باشید.

ویژگی های مهم روغن موتور

میزان ویسکوزیته

گرانروی و یا همان ویسکوزیته میزان مقاومت مایع در برابر جاری شدن را بیان می‌کند. این پارامتر از مهم ترین نکات در خرید روغن موتور می باشد. میزان ویسکوزیته با دما رابطه عکس دارد. به طوری که با افزایش دما میزان گرانروی مایع کم می شود. به طور مثال روغن موتورهایی که ویسکوزیته بالاتری دارند، باعث روغن کاری بهتر و عملکرد نرم تر در موتور می‌شوند. روغن هایی که ویسکوزیته بالایی دارند مدت زمان بیشتری برای رسیدن به تمام اجزای موتور و گردش در همه نقاط نیاز دارند. اما روغن موتورهای با ویسکوزیته پایین با شروع کار موتور در مدت زمان کوتاه به تمام اجزای موتور می‌رسند. روغن موتورهای با ویسکوزیته پایین میزان روان کنندگی کمتری دارند. میزان ویسکوزیته و کیفیت تمام روغن ‌موتور ها بر روی بسته بندی آنها قید شده است. با توجه به نوع خودرو، میزان هزینه و دمای محیط زندگی بهترین گزینه را برای استفاده انتخاب کنید.

استانداردهای روغن موتور

استانداردهای API (موسسه نفت آمریکا) و ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) از مهم ترین نکات قید شده بر روی بطری روغن ها است. تمامی روغن موتورهای با کیفیت این دو نشان را دارا می باشند.
به طور حتم مناسب ترین روغن موتور برای خودرو، روغنی است که درون دفترچه راهنما توسط شرکت سازنده قید شده است. در صورت لزوم می توانید از روغن های با کیفیت موجود در بازار بهره ببرید، اما به هیچ عنوان از روغن موتورهای با کیفیت پایین تر از نمونه درج شده درون دفترچه راهنما استفاده نکنید. روغن‌های با کیفیت بالا تر نه تنها ضرری برای موتور نداشته، بلکه باعث عملکرد بهتر در موتور خواهد شد.

غلظت روغن موتور ( SAE )

شاخص SAE برای تعیین میزان ویسکوزیته یا گرانروی روغن ها توسط انجمن مهندسین خودرو بیان شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی و نحوه عملکرد از بهترین غلظت روغن موتور استفاده کنید.

مولتی گرید

در حال حاضر روغن هایی که برای استفاده در موتور به کار گرفته می شوند، از نوع مولتی گرید بوده که در برابر دماهای مختلف انعطاف پذیری زیادی از خود نشان می‌دهند. این روغن‌ها توسط مهندسین شرکت های تولید روغن موتور تهیه شده و با نام چهارفصل شناخته می شوند.
در زمان های گذشته و قبل از ساخت روغن های مولتی گرید روغن های نسبتاً ارزان قیمت در بازار وجود داشت که فقط در یک بازه دمایی خاص کارایی داشتند که با نام مونوگرید و سینگل گرید معروف بودند که با نشان SAE 30 نشان داده می شده اند. اما روغن های مولتی گرید با اعدادی مانند 10W-40 نشان داده می شوند.
  • اصطکاک بین اجزا را کاهش می دهد.
  • گرما را از چرخه احتراق دور می‌کند.
  • مواد جانبی ناخواسته را جذب می کند.
  • زنگ زدگی را به حداقل می رساند.

انواع روغن موتور

روغن موتور ها نسبت به نوع تولید به سه دسته با ویژگی‌های کاربردی تقسیم می‌شوند. در حال حاضر روغن موتور های بهتری با پیشرفت مهندسی خودرو روانه بازار شده است. در ادامه مقاله راهنمای خرید روغن موتور خودرو به سه نوع اصلی این محصول می پردازیم.

روغن موتور سینتتیک

این نوع روغن موتور با مواد شیمیایی به طور کامل در آزمایشگاه های مجهز تولید می شوند. استفاده از این نوع روغن به دلیل بالا بردن توانایی عملکرد در موتور و بهینه کرد موجب افزایش راندمان مصرف سوخت خودرو می شوند. این روغن ها ارزش و کارآیی خود را دیرتر از دست داده که باعث تعویض دیرتر روغن می شود. از تمام فواید استفاده از این محصول که بگذریم، دارای معایبی هم می باشند. که از گران تر بودن و مناسب نبودن برای برخی از وسایل نقلیه به دلیل لغزندگی بیش از حد می‌توان نام برد.

روغن موتور نیمه سینتتیک

عملکرد این روغن به نحوی است که از اجزای متحرک موتور به خوبی مراقبت کرده و بسیار مناسب تر و بهتر از روغن موتورهای مینرال هستند. این روغن به اندازه روغن تمام سینتتیک گران نیست، اما تمام ویژگی های کاربردی آن را هم شامل نمی شوند. با استفاده از این روغن موتور حداقل 10 دقیقه بعد از استارت باید صبر کنید، تا موتور گرم شود.

روغن موتور معمولی ( مینرال )

پایه اصلی این روغن ها از نفت خام تشکیل می‌شود. روغن موتورهای معمولی از ترکیب چند روغن پایه که شامل پلی اینترنال الفین، هیدروکربن و آلفا الفین ها است،تولید می‌شوند. این محصول ابتدایی ترین و ساده ترین معیارهای مراقبت از موتور را رعایت کرده و قیمت ارزانی دارد. این روغن ها برای آب بندی خودروهای صفر کیلومتر و خودروهایی که موتور ساده‌ای دارند، مناسب می باشند. روغن های معمولی در برابر گرما به سرعت کارایی خود را از دست داده و در سرما شدید هم توانایی محافظت کامل از موتور را ندارند. علاوه بر تمام موارد گفته شده این را هم بدانید که مدت تعویض روغن های معمولی نسبت به سایر روغن ها بیشتر است و تقریباً هر 4000 کیلومتر باید تعویض شوند. این عمل هزینه زیادی را بر جای می‌گذارد.

روغن موتور با کارکرد بالا

با توجه به پیشرفت در تکنولوژی، خودروها توانایی کارکردن بالایی پیدا کرده اند. اگر دارای یک ماشین با کارکرد بالا و قدیمی هستید، بهتر است سراغ روغن موتورهای با کارکرد بالا بروید. نحوه ساخت این روغن ها به گونه ای است که با نفوذ در لابه‌لای واشر‌ها، رینگ ها و درز‌های موتور رفته و باعث به وجود آمدن شرایطی می‌شوند که قطعات شکل اولیه خود را بازسازی کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری به دست می آورند. با چنین شرایطی نشت روغن از موتور متوقف شده و شاهد لکه های ریخته شده و به جا مانده از موتور بر روی زمین نخواهید بود.

تعیین میزان غلظت روغن موتور

غلظت روغن های موتور با اعدادی مانند 20W-50 ، 05W-40 و 10W-40 بر روی بطری درج می شوند. این اعداد برای تعیین میزان غلظت بسیار کاربردی هستند. عدد اولی که قبل از W قرار دارد، میزان گرانروی در هوای سرد را نشان می دهد. هرچه این عدد پایین‌تر باشد، روغن رقیق تر بوده و نقش مهمی در سلامت خودرو در روزهای سرد ایفا می‌کند. غلظت بالا در روغن باعث کاهش روانکاری قطعات داخلی موتور می شود. عدد بعد از W تحمل درجه حرارت و حفظ گرانروی روغن می باشد. اگر به هر دلیلی دمای داخل موتور بالا رود، ممکن است روغن بیش از اندازه رقیق شده و چسبندگی خود را از دست بدهد. این عمل به هر دلیلی که اتفاق بیفتد، باعث آسیب های فراوانی به اجزای موتور می‌شود. هر چقدر عدد بعد از W بالاتر باشد، روغن در دمای بالا چسبنده تر و سفت تر خواهد بود.

نکات مهم در استفاده از روغن موتور

  • هیچگاه چند روغن موتور را با هم مخلوط نکنید.
  • بعد از استارت زدن ماشین چند ثانیه برای روانکاری روغن در نظر داشته باشید.
  • در صورت اطمینان سازگاری کامل روغن موتور با افزودنی ها، از آنها استفاده کنید. در غیر اینصورت اجتناب کنید.
  • از روغن موتور هایی که از تاریخ مصرفشان گذشته خریداری نکنید.
  • عدم سیاه شدن روغن، عدم قابلیت جذب ذرات را مشخص می‌کند. در صورت سیاه نشدن باید عوض شود.
  • نوع روغن موتور را با توجه به کاتالوگ خودرو انتخاب نمائید.
  • هنگام خرید روغن موتور باید شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید. با هر بار تعویض روغن، فیلتر را هم عوض کنید.
  • اهمیت افزودنی های روغن موتور
استفاده از افزودنی ها یکی از روش‌های بهتر کردن عملکرد و کیفیت در روغن ها می باشند. افزودنی‌ها از ایجاد لجن و کثیفی جلوگیری می کنند.
نقش افزودنی ها
  • پاک کننده
  • پراکنده ساز
  • ضد خوردگی
  • اصلاح کننده اصطکاک
  • کاهنده نقطه ریزش
  • ضد کف
  • آنتی اکسیدان

قیمت روغن موتور

قیمت روغن موتور به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع برند، میزان گرانروی، نوع ماده افزوده شده، کیفیت و بسیاری از عوامل دیگر، همگی در قیمت روغن مناسب موتور تاثیرگذار هستند.

نکته: قیمت روغن موتورهای وارداتی به ایران، به دلیل نوسانات قیمت دلار و مغایرت بسیار زیاد قیمت دلار با واحد پولی ایران، بسیار زیاد خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر روغن‌های خارجی موجود در بازار اصل بودند، قیمتی در حدود 4 الی 6 میلیون داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که روغن‌هایی که به اسم روغن‌های خارجی در بازار ایران به فروش می‌رسند، اصل نبوده و تقلبی هستند.

باتوجه به نکاتی که در این راهنمای خرید روغن موتور گفته شد، می توانید روغن مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه روغن موتور با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل 0W20-SN-16000 ULTRA ACE حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو با گرانروی 0W20 و سطح کیفی SN بر مبنای روغن پایه تماما سنتتیک و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فن آوری و تولید شده است. این محصول برای خودروهای هیبریدی HEV & PHEV، موتورهای توربوشارژ، تنفس طبیعی و همچنین خودرو هایی که با سوخت الکلی (محتوی اتانول تا E85) کار می کنند، مناسب است. روغن موتور زادو 0W20 مخصوص خودرو های هیبریدی است. این روغن موتور با موتور خودروهای لکسوس NX300H هیبرید، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید، سوناتای هیبرید، کیا اوپتیمای هیبرید، تویوتا کمری هیبرید، تویوتا پریوس هیبرید و نیز تویوتا CHR هیبرید، تویوتا GT-86 کاملا سازگار میباشد. برخی از مزایای این روغن موتور شامل: - با ویژگی HTHS مناسب و محافظت خوب در برابر سایش - کاهش شدید مصرف سوخت (صرفه جویی اقتصادی یا خاصیت FE) - محافظت عالی در برابر تشکیل لجن و رسوب - طول عمر بسیار بالا و کارکرد طولانی روغن موتور - خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز - سیالیت در دمای پایین و حفاظت از موتور در لحظه استارت - فرمولاسیون منحصر به فرد جهت حفظ سیستم کاتالیست خودرو خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور (غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید .قابل ذکر است جهت اصالت کالا و اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد و دارای کارت گارانتی زادو می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور آدینول 5w40 SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور ادینول مدل SP با درجه گرانروی 5w40 تولید شده در کشور آلمان میباشد. این روغن یکی از با کیفیت ترین روغن موتور های موجود در بازار است. روغن پایه این روغن موتور با استفاده از گروه 3 و 4 و با جدیدترین تکنولوژی ها تولید شده است. یکی از نقاط تمایز این روغن موتور با سایر روغن موتور ها کارکرد بسیار بالا این روغن موتور میباشد. یکی از تفاوت های این روغن موتور با دیگر روغن موتور ها قدرت معلق کنندگی این روغن موتور میباشد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید جک خودرو به همراه قیمت و خرید آنلاین
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور توتاچی مدل 10w-40 حجم چهار لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

توتاچی از سال 1998 در ژاپن فعالیتش را آغاز کرد و پس از دو دهه حضور در بازار جهانی، انواع محصولاتش در کنار بهترین‌ها قرار می‌گیرد. روغن موتورهای توتاچی براساس مدل خودرو و عملکرد در چند نوع تولید شده‌اند؛ روغن سری ایکو (Eco)، از محصولات نیمه‌سنتتیک توتاچی بوده که برای خودروهای بنزینی و دیزلی با موتور چهارزمانه مناسب است. روغن موتور توتاچی ایکو با مشخصه‌های API SN و ACEA A3/B4 با فناوری ZFM انحصاری این شرکت تولید شده و در تمام خودروهایی که با این استانداردها سازگار باشند، قابل استفاده خواهد بود. فناوری ZFM توتاچی، فرمولاسیون منحصربه‌فرد این شرکت در ترکیب با افزودنی‌های متنوع است؛ به‌لطف این فرمولاسیون جدید، روغن موتور مقاومت بالایی در دمای بالا و پایین دارد و سخت‌ترین شرایط طبق استاندارد اعلام شده، گران‌روی و کیفیتش را حفظ می‌کند. روغن موتور توتاچی ایکو با انواع خودروهای سواری، شاسی‌بلند و وانت‌های سبک سازگار است؛ مشخصه‌های API SN و ACEA A3/B4 استاندارد تعریف شده‌ای هستند که در این محصول رعایت شده، بنابراین در هر خودرویی نیازمند روغن موتور با این استانداردها، می‌توان از محصول باکیفیت توتاچی ژاپن استفاده کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو تویوتا مدل 5W30 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این روغن که فول سنتتیک می باشد بالاترین کیفیت تولید را در بین روغن های موجود تویوتا و لکسوس می باشد . تفاوت این محصول با سایر روغنها علاوه بر کیفیت می توان به کارکرد حداقل 10000 کیلومتری آن اشاره نمود .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور میتسوبیشی موتورز مدل 20W50 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

همیشه توصیه تولیدکنندگان خودرو استفاده از روغن موتور با کیفیت برای موتور خودرو می باشد . به همین منظور خود سازندگان خودرو اقدام به تولید روغن و سایر محصولات مصرفی و عرضه آنها برای استفاده مشتریان خود می باشند و همیشه با کیفیت ترین محصولات را در برند خودشان تولید می نمایند . محصول پیش روی شما میتسوبیشی موتورز، که مورد تایید این شرکت برای خودروهای تولیدی آن می باشد. در صورت استفاده از این روغن بهتر است به توصیه شرکت هر 5000 کیلومتر همراه با فیلتر روغن اصلی آن را تعویض نمایید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو الف مدل Evolution 900 FT 5W-40 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

محصولی را که مشاهده می‌کنید، روغن موتور مدل (Evolution 900 FT) است که آن را شرکت (Elf) «الف» به بازار عرضه کرده است. این روغن موتور از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی تولید شده است. روغن موتور الف مدل ELF EVOLUTION 900 FT 5w40 با فن آوری مصنوعی و با عملکرد فوق العاده . این محصول برای تمامی خودروهای با موتورهای توربو شارژر ، تزریق مستقیم ، بنزین چند سوپاپ ، دیزلی و LPG که در شرایط رانندگی سخت , کار می کنند ، توصیه می شود . ساخته شده بر پایه نفت خام 100% که در فرانسه فرموله شده است . ساخت امارات متحده عربی در Total Lubricants UAE Co Ltd.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور شل مدل Shell Formula 5W-30 حجم 4.73 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور شل 5W-30 مدل فرمولا می باشد که در آن از بهترین فرمولاسیون ساخت روغن موتور استفاده شده است که عملکرد خاصی در تمیز کردن موتور خودروها دارد. خاصیت شویندگی شل در کارکرد 5000 کیلومتر این امکان را به شما میدهد که دریک دوره مصرف، تمام جرم و رسوب داخل موتور را لایه برداری کرده و تمام قطعات به روز اول برگردند. این مزیت باعث بازگشت کیفیت و قدرت موتور و کاهش صدای آن خواهد شد. از دیگر ویژگی های روغن موتور شل 5W-30 مدل فرمولا می توان به کاهش اصطکاک قطعات و محافظت عالی در برابر زنگ زدگی موتور اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 20W-50 SN PLUS حجم 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 20W-50 مدل +econTECH بر مبنای روغن پایه نیمه سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث افزایش کارایی موتور خودرو و کاهش مصرف سوخت میشود. روغن موتور 20W-50 آیسین برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 5W-20 SN PLUS حجم 1000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 5W-20 مدل +synTECH بر مبنای روغن پایه تمام سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است. این روغن برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه قابل استفاده است و برای خودروهای میتسوبیشی، نیسان، تویوتا، هوندا، هیوندای، کیا پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 0W-30 SN PLUS حجم 1000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک آیسین با گرانروی 0W-30 مدل +evoTECH بر مبنای افزودنی های پلی آلفا اولفین PAO و مواد استری Ester که برای خودروهای مسابقه ای کارایی آن اثبات شده است. این روغن برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی، کامیونت ها و ماشینهای مسابقه این روغن موتور با موتور خودروهای مازراتی، پورشه، بی ام و، مرسدس بنز، فولکس واگن کاملا سازگار است روغن پایه پلی آلفا اولفین از روغنهای پایه تمام سنتزی گروه چهار محسوب میشود که دارای نقطه ریزش بسیار پایین تا منفی 50 درجه سانتیگراد و شاخص گرانروی بالا (150 تا 250) میباشد. روغنهای پایه استری جزو روغن پایه گروه پنج میباشند. لازم بذکر است روغنهای پایه هرچه از گروه یک به گروه پنج پیش میروند درصد اشباع روغن پایه بیشتر و میزان گوگرد کمتر خواهد شد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 10W-30 SN PLUS حجم 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 10W-30 مدل +greenTECH بر مبنای روغن پایه نیمه سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است و با الزامات استانداردهای API SN PLUS/RC و ILSAC GF-5 همخوانی دارد. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث افزایش کارایی موتور خودرو و کاهش مصرف سوخت میشود. این روغن برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 0W-20 SN PLUS حجم 1000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک آیسین با گرانروی 0W-20 مدل +greenTECH بر مبنای روغن پایه با ویسکوزیته بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است و با الزامات استانداردهای API SN PLUS و ILSAC GF-5 همخوانی دارد. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI کاربرد مناسب برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه این گرید روغن برای آب و هوای سرد و مناطق سردسیر مناسب میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Super tec 5W30 SN حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER SuperTec SAE 5W-30 یک روغن موتور سبک با پایه تمام سینتتیک و تکنولوژی هایتک می باشد که مخصـوص موتورهای بنزینی و دیزلی با فشار زیاد تولید شده است. این روغن جهت پاسخگویی به تولید کنندگان خودرو با کیفیت بالا تولید شده است. این روغن به جهت دارا بودن شاخص های بسیار بالا دارای خاصیت تعویض در دوره های طولانی و همچنین موتورهایی که دارای پاشش مستقیم هستند، بسیار کاربرد دارد. به علاوه گزینه ایده آلی جهت استفاده درون شهری و برون شهری محسوب می گردد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 10W40-SN-ULTRA MAX حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 10W-40/SN یک روغن موتور با خاصیت کاهش مصرف سوخت و اصطکاک است. این روغن موتور با آخرین تکنولوژی سنتتیک و با بهترین مواد پایه و ادتیوهای بسیار با کیفیت فرموله شده است که باعث ایجاد اطمینان کامل از پاکیزگی موتور, جلوگیری و محافظت در برابر سایش و خوردگی قطعات داخلی پیشرانه می‌باشد. روغن موتور زادو تحت لسیانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. روغن موتور زادو SN با جلوگیری از پدیده‌های LSPI یا همان سرعت کم احتراق در موتورهای T-GDI آسیب ناکهانی اجزای کلیدی موتور (مانند حلقه های پیستون, میله های اتصال و غیره ) را به حداقل می‌رساند. کاهش گاز دمنده پیستون با اثر تمیزکنندگی روغن می‌تواند قدرت موتور را حفظ کند و با جلوگیری از تشکیل لجن موتور باعث افزایش طول عمر موتور می‌شود. این روغن با کارایی بسیار بالا, مناسب استفاده در خودروهای بنزینی چهار زمانه تنفس طبیعی و همچنین موتورهای توربو شارژ می‌باشد و به صورت ویژه مناسب برای موتورهای توربو پیشرفته, موتورهای با تکنولوژی مولتی والو (چند سوپاپ), مبدل‌های کاتالیزوری و تکنولوژی پاشش سوخت ریلی معمولی(Commom rail injection technoligy) مناسب می‌باشد. این محصول برای انواع اتومبیل‌های وارداتی و داخلی مانند تویوتا و نیسان, رنو و پژو, کیا و هیوندای, انواع خودروهای وارداتی و مونتاژ و اکثر محصولات ایران خودرو و سایپا و... مناسب است. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا و اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید خوشبو کننده ماشین به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور آلپاین مدل HC 10W-40 SN حجم 5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتورهای آلپاین نتیجه آخرین تحقیق و توسعه بزرگترین گروه متخصصان تهیه روانساز مستقل در جهان هستند و دارای تاییدیه از بزرگترین کمپانیهای مطرح خودروسازی جهان(Mercedes benz,BMW,SUBARU,SUZUKI,HONDA,KIA,HYUNDAI,OPEL,TOYOTA,RENAULT,PEUGEOT,...)را دارا میباشد. این کالا از کشور آلمان وارد شده و پوشش مناسبی بر روی قطعات موتور خودروی شماست

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 10W40-16000-SM حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور بنزینی 10W-40/SM با استفاده از روغن پایه سنتتیک با اندیس گرانروی بالا و بکارگیری از بهترین مواد افزودنی مرغوب جهت مصرف در تمامی فصول و شرایط اب و هوایی ایران تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لسیانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این محصول که مطابق با یکی از بالاترین سطوح کارایی API تولید گردیده و جهت مصرف در خودروهای بنزینی مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور شامل: استارت آسان و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو ممتاز, به منظور روانکاری در دماهای پایین پایداری برشی ممتاز محصول که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می‌گردد. قابلیت ممتاز در حدف حرارت زائد از موتور برای حفظ ساختار متالوژیکی قطعات خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز می‌باشد. این روغن موتور جهت خودروهای نیسان, رونیز, پیکاپ, چانگانCS35, آریوS300, تویوتا یاریس, ماتریکس, کمری, آوالون, FJکروز, کیا ریو, سراتو, لنسر, هیوندای اکسنت و کلیه خودروهایی که استانداردهای فوق با ویسکوزیته 10W40 توسط سازنده خودرو توصیه شده است. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا و اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Super tec 5W40 SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER SuperTec SAE 5W-40 یک روغن موتور سبک تمام سینتتیک از نوع فرآیند هیدروکراکینگ و با تکنولوژی هایتک می باشد که مخصوص موتورهای بنزینی و دیزلی با فشار زیاد تولید شده است. WOLVER SuperTec SAE 5W-40 روغنی است که جهت پاسخگویی به تولید کنندگان خودرو با کیفیت بالا تولید شده است. این روغن به جهت دارا بودن شاخص های بسیار بالا دارای خاصیت تعویض در دوره های طولانی و همچنین موتورهایی که دارای پاشش مستقیم هستند، بسیار کاربرد دارد. به علاوه گزینه ایده آلی جهت استفاده درون شهری و برون شهری محسوب می گردد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 10W40-SL حجم 4.5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 10W-40/SL با استفاده از روغن پایه‌ی نیمه سنتتیک گزینش شده و مواد افزودنی مرغوب, جهت استفاده در تمامی فصول و شرایط آب و هوایی تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لیسانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتور جهت مصرف در خودروهای بنزینی طراحی شده تا سال 2004 میلادی و دیزلی سوپر شارژ در مواقعی که استانداردهای فوق توسط سازنده خودرو توصیه شده است. مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور شامل: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور خاصیت خنثی کنندگی اسیدهای حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استارت آسان موتور و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو ممتاز, به منظور روانکاری در دمای‌های پایین پایداری برشی ممتاز محصول که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می‌گردد. کنترل ممتاز مصرف روغن و کاهش هزینه می باشد. روغن موتور 10W-40/SL جهت مصرف در موتورهای که در دفترچه فنی آنها, این سطح ویسکوزیته توصیه شده باشد مانند: (سایپا, ایران خودرو, برلیانس, لیفان, هایما, بسترن, رنو و ...)قابل مصرف می‌باشد. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا, اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 5W-40 SN PLUS حجم 1000میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک آیسین با گرانروی 5W-40 مدل +synTECH بر مبنای روغن پایه با ویسکوزیته بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است و با الزامات استانداردهای API SN PLUS و ILSAC GF-5 همخوانی دارد. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI کاربرد مناسب برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه این گرید روغن برای آب و هوای سرد و مناطق سردسیر مناسب میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 0W-20 SN PLUS حجم 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک آیسین با گرانروی 0W-20 مدل +greenTECH بر مبنای روغن پایه با ویسکوزیته بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است و با الزامات استانداردهای API SN PLUS و ILSAC GF-5 همخوانی دارد. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI کاربرد مناسب برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه این گرید روغن برای آب و هوای سرد و مناطق سردسیر مناسب میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 20W-50 CF -4 ظرفیت 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 20W-50 بر مبنای روغن پایه نیمه سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث افزایش کارایی موتور خودرو و کاهش مصرف سوخت میشود. روغن موتور 20W-50 آیسین برای انواع موتورهای دیزلی چهار زمانه پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 20W-50-SL حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 20W-50/SL با استفاده از روغن پایه پارافینیک حاصل از پالایش برشی از نفت خام به نام لوب کات (Lube Cut) با شاخص گرانروی بالا با انجام فرایند هیدروژن و مواد افزودنی مرغوب, جهت مصرف در تمامی فصول و شرایط آب وهوایی ایران تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لیسانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتور جهت مصرف در خودروهای بنزینی طراحی شده تا سال 2004 میلادی و دیزلی سوپر شارژ در مواقعی که استاندارهای فوق توسط سازنده خودرو توصیه شده است, مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور عبارتند از: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز, خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون, خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور, خاصیت خنثی کنندگی اسیدهای حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور, محافظت ممتاز از موتور تحت هر شرایط کارکرد آب و هوایی, افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد ممتاز می‌باشد. خریدار محترم : لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا, اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 20W50-SL حجم 4.5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 20W-50/SL با استفاده از روغن پایه پارافینیک حاصل از پالایش برشی از نفت خام به نام لوب کات (Lube Cut) با شاخص گرانروی بالا با انجام فرایند هیدروژن و مواد افزودنی مرغوب, جهت مصرف در تمامی فصول و شرایط آب وهوایی ایران تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لیسانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتور جهت مصرف در خودروهای بنزینی طراحی شده تا سال 2004 میلادی و دیزلی سوپر شارژ در مواقعی که استاندارهای فوق توسط سازنده خودرو توصیه شده است, مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور عبارتند از: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز, خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون, خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور, خاصیت خنثی کنندگی اسیدهای حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور, محافظت ممتاز از موتور تحت هر شرایط کارکرد آب و هوایی, افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد ممتاز می‌باشد. خریدار محترم : لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا, اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کمک فنر خودرو به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Super light 10W40 SN حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER Super Light SAE 10W-40 یک روغن موتور بنزینی و دیزلی سبک با عیار بسیار بالا است که با توجه به افزودنی های آن و نوع روغن های پایه بکارگرفته شده و همچنین گرانروی مطلوب آن، سبب صرفه جویی در مصرف سوخت در موتورهای دیزلی خودرو می شود. برای تضمین کمترین بازه گرانروی در محدوده SAE 10W و همچنین کاهش میزان روغن به دلیل تبخیر روانکارها، این روغن از روغن پایه های تمام سنتتیک بهره برده است که نیازمند بهره گیری از فناوری پیشرفته می باشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو کاسپین مدل سینتتیک آریان کد SM SAE 10W40 حجم 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور سینتتیک مولتی گرید کاسپین ، معادل با API SM و با فرمولاسیون و مواد پیشرفته و افزودنی های اروپایی ( Afton )، حفاظت مداوم موتور در تمامی شرایط و سبک های رانندگی و درجه و حرارت های متفاوت ، و با بهره گیری از تکنولوژی روغن پایه سینتتیک وارداتی، مناسب برای انواع خودروهای بنزینی مدل 2004 به بالا می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Super dynamic 10W40 SN حجم 5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER Super Dynamic SAE 10W-40 یک روغن موتور بنزینی و دیزلی سبک با کیفیت بسیار بالا است که با توجه به افزودنی های آن و نوع روغن پایه های بکارگرفته شده و همچنین گرانروی مطلوب آن، سبب صرفه جویی در مصرف سوخت در موتورهای دیزلی خودرو می شود. برای تضمین کمترین بازه گرانروی در محدوده SAE 10W و همچنین کاهش میزان روغن به دلیل تبخیر روانکارها، روغن WOLVER Super Dynamic SAE 10W-40 از روغن پایه های تمام سنتتیک بهره برده است که نیازمند بهره گیری از فناوری پیشرفته می باشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور کاسترول مدل Magnatec 5W30 SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور 5W-30 4L SN کاسترول از پرفروش ترین روغن موتورهای این برند به شمار می آید. این روغن موتور تمام سنتتیک، با داشتن حجم 4 لیتری و میزان گرانروی 5W-30 عرضه شده است. سطح کیفی این روغن موتور SN می باشد. روغن کاسترول 5W30 SN بهترین روغن موتور 5W-30 تولید داخل کشور می‌باشد. این محصول دارای برچسب اصالت طلایی خودرو مدیک می‌باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور فورکس مدل 10W-40 SL/CF حجم 3.5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

اهمیت روغن موتور:

روغن موتور وظیفه‌ی روانکاری و تمیزکردن قلب تپنده‌ی خودرو یعنی موتور را بر عهده دارد.  به طوری که انتخاب روغن موتوری استاندارد و با کیفیت، قدرت و طول عمر موتور را بالا برده  و مصرف سوخت آن را کاهش می دهد.

روش تولید:

روغن موتور به روش های مختلفی ساخته می شود که تعیین کننده میزان خلوص و کیفیت روغن می باشد.  بطور کلی سه روش تولید برای روغن موتور وجود دارد: روش سنتی (معدنی با حداقل پالایش)،  نیمه سنتی (نیمه معدنی یا نیمه سنتتیک با پالایش متوسط) و روش مدرن (تمام سنتتیک با حداکثر پالایش) روغن موتورهای تمام سنتتیک در نتیجه یک فرایند پیچیده پالایش در آزمایشگاه های  تخصصی و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می گردند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید روغن موتورهای تمام سنتتیک با داشتن مولکولهای یک دست،  قادر به روانکاری تمام سطوح و منافذ دور از دسترس موتور می باشند.  این در حالی است که  سایر روغن موتور ها به دلیل گوناگونی اندازه مولکول ها سطوح کمتری را پوشش داده و در نتیجه به مرور زمان موجب  نیاز به تعمیرات بیشتر و کاهش طول عمر موتور می گردند.

دمای محیط و تکنولوژی موتور:

روغن موتور تمام سنتتیک فورکس  با داشتن گرانروی 40W-10  مناسب دمای محیطی از منفی ۲۵ درجه تا مثبت ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد که عملا برای اکثر شهرهای ایران، روغن موتوری چهار فصل محسوب می گردد.  این محصول  برای انواع موتورهای خودرو اعم از 8 و 16 سوپاپ که تکنولوژی ساخت آنها از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد باشد، مناسب است.  (اکثر موتورهای خودروهای داخلی و  وارداتی از کشور چین دارای تکنولوژی ساخت متناسب با این محصول می باشند.)

استانداردهای بین المللی و استاندارد ملی:

روغن موتور های دارای گواهینامه رسمی SL ، SJ  و SM  از انجمن  فرآورده های نفتی آمریکا، محصولاتی به روز و استاندارد تلقی می گردند ولی به دلیل نبودن رابطه بین ایران و آمریکا امکان راستی‌آزمایی این علائم وجود نداشته  و بعضاً مشاهده می‌شود که برخی محصولات که حتی توان کسب نشان استاندارد سازمان استاندارد کشور ایران را  نداشته اند، با درج نام های شناخته شده، اقدام به درج این علامت ها  بر روی محصولات خود نموده که منجر به خسارات جبران ناپذیری به موتور خودروها شده و هزینه های زیادی را بر دارندگان خودرو تحمیل می کند.

ضمانت کیفیت محصول:

روغن موتور تمام سنتتیک فورکس دارای بالاترین نشان استاندارد ملی بوده و با مشارکت شرکت سهامی بیمه ایران، موتور خودروهای استفاده کننده از این محصول را برای 4000 کیلومتر و یا مدت 6 ماه تا سقف 1 میلیارد تومان بیمه می نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Super light 10W40 SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER Super Light SAE 10W-40 یک روغن موتور بنزینی و دیزلی سبک با عیار بسیار بالا است که با توجه به افزودنی های آن و نوع روغن های پایه بکارگرفته شده و همچنین گرانروی مطلوب آن، سبب صرفه جویی در مصرف سوخت در موتورهای دیزلی خودرو می شود. برای تضمین کمترین بازه گرانروی در محدوده SAE 10W و همچنین کاهش میزان روغن به دلیل تبخیر روانکارها، این روغن از روغن پایه های تمام سنتتیک بهره برده است که نیازمند بهره گیری از فناوری پیشرفته می باشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور فورکس مدل 10W-40 SL/CF حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

اهمیت روغن موتور:

روغن موتور وظیفه‌ی روانکاری و تمیزکردن قلب تپنده‌ی خودرو یعنی موتور را بر عهده دارد.  به طوری که انتخاب روغن موتوری استاندارد و با کیفیت، قدرت و طول عمر موتور را بالا برده  و مصرف سوخت آن را کاهش می دهد.

روش تولید:

روغن موتور به روش های مختلفی ساخته می شود که تعیین کننده میزان خلوص و کیفیت روغن می باشد.  بطور کلی سه روش تولید برای روغن موتور وجود دارد: روش سنتی (معدنی با حداقل پالایش)،  نیمه سنتی (نیمه معدنی یا نیمه سنتتیک با پالایش متوسط) و روش مدرن (تمام سنتتیک با حداکثر پالایش) روغن موتورهای تمام سنتتیک در نتیجه یک فرایند پیچیده پالایش در آزمایشگاه های  تخصصی و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می گردند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید روغن موتورهای تمام سنتتیک با داشتن مولکولهای یک دست،  قادر به روانکاری تمام سطوح و منافذ دور از دسترس موتور می باشند.  این در حالی است که  سایر روغن موتور ها به دلیل گوناگونی اندازه مولکول ها سطوح کمتری را پوشش داده و در نتیجه به مرور زمان موجب  نیاز به تعمیرات بیشتر و کاهش طول عمر موتور می گردند.

دمای محیط و تکنولوژی موتور:

روغن موتور تمام سنتتیک فورکس  با داشتن گرانروی 40W-10  مناسب دمای محیطی از منفی ۲۵ درجه تا مثبت ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد که عملا برای اکثر شهرهای ایران، روغن موتوری چهار فصل محسوب می گردد.  این محصول  برای انواع موتورهای خودرو اعم از 8 و 16 سوپاپ که تکنولوژی ساخت آنها از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد باشد، مناسب است.  (اکثر موتورهای خودروهای داخلی و  وارداتی از کشور چین دارای تکنولوژی ساخت متناسب با این محصول می باشند.)

استانداردهای بین المللی و استاندارد ملی:

روغن موتور های دارای گواهینامه رسمی SL ، SJ  و SM  از انجمن  فرآورده های نفتی آمریکا، محصولاتی به روز و استاندارد تلقی می گردند ولی به دلیل نبودن رابطه بین ایران و آمریکا امکان راستی‌آزمایی این علائم وجود نداشته  و بعضاً مشاهده می‌شود که برخی محصولات که حتی توان کسب نشان استاندارد سازمان استاندارد کشور ایران را  نداشته اند، با درج نام های شناخته شده، اقدام به درج این علامت ها  بر روی محصولات خود نموده که منجر به خسارات جبران ناپذیری به موتور خودروها شده و هزینه های زیادی را بر دارندگان خودرو تحمیل می کند.

ضمانت کیفیت محصول:

روغن موتور تمام سنتتیک فورکس دارای بالاترین نشان استاندارد ملی بوده و با مشارکت شرکت سهامی بیمه ایران، موتور خودروهای استفاده کننده از این محصول را برای 4000 کیلومتر و یا مدت 6 ماه تا سقف 1 میلیارد تومان بیمه می نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو فلومکس مدل Mega Tech 10w-40 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور فلومکس طراحی شده برای اخذ تائیدیه از OEM که بسیار سختگیرانه تر از API می باشد.در این روغن موتور از بهترین روغن های پایه گروه III که بسیار به PAO نزدیک هستند و مواد افزودنی استایرن تایپ با کارکرد بسیار عالی در دما و فشار بالا به جای مواد افزودنی پایه اولفین استفاده شده است.این محصول به منظور سازگاری هرچه بیشتر روغن با الاستومرهای نشت بندهایقطعات و ذخیره سازی بیشتر دوده در بستر سیال روغن طراحی شده است و سازگاری حداکثری با محیط زیست را دارد.با استفاده از روغن موتور فلومکس شاهد کاهش میزان مصرف بنزین به دلیل بالاتر رفتن شاخص گرانروی خواهید بود.روغن موتورفلومکس بر اساس رسیدن به نقطه ریزش بسیار پایین و ایجاد شرایط مطلوب رفتار در سرما با استفاده از ادتیوهای استایرن تایپ به دلیل عدم مشارکت در تشکیل واکس طراحی شده است.همچنین این روغن موتور خودرو با مقاومت حرارتی بالا بر اساس دمای عملیاتی بالای موتورهای جدید طراحی و تهیه شده است.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا