مد و پوشاک

نکات مهم خرید شال و روسری به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید شال و روسری باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

از اهمیت شال و روسری نمی‌توان به راحتی گذشت. با توجه به تاثیر زیادی که شال یا روسری روی چهره، تیپ و استایل خانم‌ها دارد، بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که انواع مختلف آنها را بشناسیم. از این رو در این نکته خرید نیز با مقاله راهنمای خرید شال و روسری همراهمان باشید.

شال چیست؟

شال در معنای اصیل خودش به پارچه پشمی و کرکی مستطیل شکلی گفته شده که در شهرهای کرمان، مشهد و خلخال بافته می‌شوند. از این تکه پارچه برای دوختن لباس‌های زمستانی مثل پالتو استفاده می‌شده و گاهی هم در لباس‌های سنتی دور کمر بسته می‌شده است.

به مرور زمان شال به سرپوشی برای خانم‌ها تغییر کاربری داد و در جنس‌ها و اندازه‌های مختلف تولید شد. حتی گاهی با توجه به سایز شال، اسم آن متفاوت می شود. مثلاً به شال‌هایی با طول 2.5 تا 3 متر، شال هنرمندی می گویند.

انواع جنس شال زنانه

  • شال نخی ساده
  • شال پلیسه
  • شال لمه دار
  • شال شنی
  • شال هنرمندی
  • و …

قواره‌های شال

  • 70 * 180 که معمول‌ترین سایز تولید شال است.
  • 80 * 180
  • 70 * 160
  • 90 * 200
  • 100 * 280 که شال هنرمندی هم نام دارد.

روسری چیست؟

روسری پارچه‌ای مثلث یا مربع شکل است که برای پوشاندن سر و گردن به کار می‌رود. روسری مربع شکل را برای سر کردن باید تا کرد و به شکل مثلث درآورد. روسری در دنیای غرب برای محافظت از موها در برابر باد و جلوگیری از بهم ریختن آنها استفاده می شود، اما در کشور ما جزئی از حجاب و قانون است.

انواع روسری

  • روسری نخی
  • روسری پلیسه
  • روسری مامی
  • روسری حریر یا کرپ
  • روسری ساتن ابریشم
  • روسری لمه دار
  • و …

قواره‌های روسری

  • قواره ۶۵ * ۶۵: بیشتر دور مچ یا دور گردن استفاده می‌شود.
  • قواره ۷۵ * ۷۵: کوچک‌ترین سایز روسری است و بیشتر از پارچه‌های لوکس مانند ابریشم و ساتن تولید می‌شود.
  • قواره ۹۰ * ۹۰: محبوب‌ترین سایز روسری بین خانم‌ها هستند.
  • قواره ۱۲۰ * ۱۲۰ به بالا: این نوع روسری ها به روسری قواره بزرگ معروف هستند.

مزایای استفاده از شال و روسری

بسیاری از ما به علت موازین شرعی و اسلامی از حجاب استفاده می‌کنیم و از فواید آن آگاهی خاصی نداریم. در بسیاری از کشورهای غیر مسلمان بانوان از روسری و شال استفاده می کنند. فواید این پوشش باعث شده که غیر مسلمانان نیز از آن بهره ببرند و ما در این مطلب به چند مورد از مزیت های آن اشاره می نماییم.

یکی از مواردی مزایای استفاده از این نوع پوشش سر، جلوگیری از آسیب های ماورای بنفش به پوست و موی سر است. این لباس مو و سر را از نور ماوراء بنفش و تاثیرات منفی آن محافظت می کند. اثر نور ماوراء بنفش خورشید بر روی موهای رنگ شده بشدت بیشتر و منفی تر است. لذا خانم هایی که موی رنگ شده دارند، روسری برایشان تاثیر حفاظتی بیشتری دارد.
محافظت از پوست و موی سر از برخورد مستقیم با مواد آلاینده موجود در هوا. این مواد آلاینده مانند گرد و غبار و آلودگی سوخت های فسیلی می توانند برموها بنشینند و مو و پوست سر را آلوده کنند. از این رو، روسری با محافظت از مو و سر در برابر این آلودگی ها، مزیت دیگری نیز برای خانم ها دارد.
و اما زیبایی؛ سر پوشی که با لباس و چهره‌ی افراد در تناسب و هماهنگی باشد، در جای خود می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و مد داشته باشد.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید شال و روسری

انواع شال و روسری

تقسیم بندی انواع شال و روسری را می‌توان از چند دیدگاه بررسی کرد که در ادامه به صورت تفکیک شده برایتان آورده ایم.

  • تقسیم بندی بر اساس نوع جنس پارچه: شال و روسری را می توان از لحاظ جنس به انواع مختلف نخی، حریر، ساتن، ابریشمی و … تقسیم کرد، که شناخت انواع آن نیازمند مهارت لازم در این زمینه را دارد.
  • تقسیم بندی بر اساس نوع بافت پارچه: بافت مورد استفاده در روسری ها معمولا از نوع ساده می باشد، اما در شال هم از بافت ساده و هم بافت کجراه مورد استفاده قرار می گیرد. بافت کجراه را می توان به دو نوع ریز بافت و درشت بافت تقسیم کرد، که معمولا عموم مردم ریزبافت آن را بیشتر می پسندند.
  • تقسیم بندی بر اساس فصل مورد استفاده: شال و روسری بر اساس فصول مصرفی به چهار نوع بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه تقسیم‌بندی می‌شود. بیشترین میزان مصرف مشتریان به شال و روسری های بهاره و پاییزه می رسد. زیرا در فصول تابستان و زمستان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • تقسیم بندی بر اساس نوع چاپ: شال و روسری به روش های مختلف از قدیم تا امروز رنگ آمیزی می شده که امروزه می توان بر اساس نوع چاپ اینگونه تقسیم بندی کرد: چاپ دیجیتال یا سابلیمیشن، چاپ خیس با دستگاه های بزرگ روتاری و ساده چاپی تک رنگ مثل شال های ساده تک رنگ و روسری های نخی تک رنگ
  • تقسیم بندی بر اساس نوع طرح: شال و روسری بر اساس نوع طرح را می توان به صورت کلی به سه دسته تقسیم کرد: طرح های سنتی مانند ترمه ترکمنی، طرح های طیفی و انتزاعی مانند رنگین کمانی و طرح های امروزی با سلیقه مورد نیاز مصرف کنندگان
  • تقسیم بندی بر اساس نوع مصرف: شال و روسری را می توان بر اساس نوع مصرفی به دو دسته مجلسی و غیر مجلسی تقسیم کرد که معمولا نوع مجلسی بیشتر در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود و غیر مجلسی جنبه مصرف عمومی دارد که در منزل و بیرون مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم هنگام خرید شال و روسری

شال و روسری از متنوع‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. این تنوع مدل و طرح هم دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و هم تصمیم‌گیری را برای شما سخت می‌کند. اما با توجه به نکات ذکر شده در ادامه خریدی هوشمندانه تر خواهید داشت.

  • به استایل خود، جنس و طرح شال و روسری توجه کنید.
  • اندازه ی شال و روسری را مدنظر داشته باشید.
  • به درجه ی هوا توجه کنید.
  • به راحتی بیشتر از مد توجه کنید.
  • برند و قیمت شال را براساس کیفیت موجود بسنجید.

نگهداری از شال و روسری زنانه

معمولا شال و روسری زنانه دارای بخشی هستند که اطلاعات مهم از قبیل جنس، درصد نخ و الیاف، حرارت آب، حرارت اتو و … در آن مشخص شده است. بنابراین قبل از شستشو و یا هر اقدام دیگر به آن نکات توجه فرمایید.

  • درجه شست و شوی با آب: یکی از مهمترین عوامل تغییر نکردن کیفیت شال و روسری درجه حرارت آبی است که شال و روسری با آن شسته می شوند. هرچه درجه حرارت آب بیشتر باشد، عمر شال و روسری کمتر می شود. مناسب تر است شال و روسری نخی را با آب ولرم و ترجیحاً شامپو بشوئید.
  • اتو کردن: حرارت مستقیم به بافت پارچه آسیب می زند. همچنین اگر شال یا روسری شما دارای الیافی از جنس نایلون باشد. حرارت زیاد باعث آب شدگی و تغییر بافت پارچه ی آن یا حتی سوختن آن می شود. از این رو برای اطمینان بیشتر به اطلاعات دوخته شده به شال یا روسری دقت کرده و مشخصات آن را در نظر بگیرید. بهتر است از اتو کردن با حرارت مستقیم پرهیز کنید و هنگام اتو کردن، پارچه ی سفید و تمیزی روی شال یا روسری قرار دهید و سپس اتو کنید.
  • خشک شوئی شال و روسری زنانه: تنها شال یا روسری ساتن یا ابریشم خود را به خشک شوئی بفرستید. در خشکشوئی ها از مواد پاکننده ای استفاده می کنند که از عمر محصول کاسته و به کیفیت تار و پود ضربه می زند.

باتوجه به نکاتی که در این نکات خرید شال و روسری گفته شد، می توانید شال و روسری مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه شال و روسری هدفون ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم خرید کیف پول مردانه به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)

نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل پلیسه با برش اریب کد 4 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال پلیسه با برش اریب که جنس آن بسیار نرم و لطیف است. رنگ آن ترکیبی از رنگ مشکی و نسکافه ای است. برش قسمت انتهایی شال دارای برش اریب می باشد(طبق تصویر) این شال روی سر بسیار سبک و راحت است و پهنای خوبی نیز دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی شاین دار 2023 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال نخی فوق العاده سبک و راحت . مناسب ترین پارچه برای فصل گرم تابستان . پارچه کار به صورت راه راه هستش که ما بین انها خط شاین داره و کار از حالت ساده به شیک تبدیل میشه .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال گردن بافتنی زنانه اسمارا مدل 4031704230112 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال گردن بافتنی زنانه اسمارا کد 4031704230112 تولید شده در کشور آلمان و دارای 2 استاندارد ساخت از اروپا که شامل استاندارد VERTRAUN VEXTLIES میباشد و منظور این نشان این است که اگر یک کالای نساجی دارای برچسب STANDARD 100 است می توانید مطمئن باشید که هر مؤلفه این کالا ، یعنی هر نخ ، دکمه و سایر لوازم جانبی ، برای مواد مضر آزمایش شده است و بنابراین این کالا از نظر اکولوژیکی انسان بی ضرر است. این آزمون توسط مؤسسات همکار مستقل OEKO-TEX ما بر اساس کاتالوگ گسترده معیارهای OEKO-TEX ما انجام می شود. فهرست معیارها حداقل سالی یک بار به روز می شود و با دانش علمی جدید یا الزامات قانونی گسترش می یابد. کارشناسان ما از موسسات OEKO-TEX این کار را برای شما انجام می دهند پس پیشنهاد ما به شما خرید این محصول با خاطری اسوده میباشد .این شال ساخته شده از 61 % اکرولیک و 39% پلیستر و بدون حساسیت گرمای خوبی را برای شما به ارمغان می آورد این محصول در طوسی و خاکستری طراحی و به بازار عرضه شده است .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه سالینو کد 4634 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این روسری از جنس نخی و مناسب استفاده روزمره و مجلسی در هر چهار فصل می باشد. همچنین این محصول از کیفیت، لطافت و ایستایی مناسبی برخوردار است. قواره روسری بزرگ و ابعاد آن 140x140 سانتی‌متر می‌باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه کد 532 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال و روسری از اکسسوری‌های جذاب و شیکی هستند که می‌توانند یک تیپ ساده و معمولی را به یک استایل چشم‌نواز و منحصربه‌فرد تبدیل کنند. معمولاً انتخاب شال بسیار سخت و دشوار است زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند از یک شال برای تیپ‌ها و استایل‌های مختلف استفاده کنند. روسری و شال تنها ابزارهایی برای حجاب و پوشاندن موی سر نیستند بلکه اگر درست و متناسب با استایل انتخاب شوند، تکمیل‌کننده‌ی تیپ هستند. همچنین برای ایجاد تنوع در تیپ می‌توان با یک مدل بستن جدید شال یا روسری تغییری چشمگیر در استایل روزانه ایجاد کرد. مهم‌ترین موضوع در انتخاب شال رنگ، طرح و کیفیت آن است. بهتر است رنگ را براساس رنگ پوست صورت، رنگ مو و تم آرایشی همیشگی انتخاب کرد. شال مناسب برای پوست‌های تیره و گندمی متفاوت از شال چهره‌های سفید و روشن است. گاهی رنگ چشم نیز در انتخاب شال و روسری تأثیرگذار است. فصل و آب‌وهوا هم در انتخاب شال و روسری تأثیرگذار است. شال‌های پشمی، کاموایی برای فصل‌های سرد سال پیشنهاد می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با انواع کت، پالتو و بارانی ست کرد و از داشتن یک استایل خاص در زمستان لذت برد. شال‌های تابستانی از جنس حریر، نخ و ابریشم هستند و معمولاً رنگ‌های شاد و طرح‌های شلوغ دارند. همچنین پارچه‌ی شال و روسری باید قابلیت عبور هوا را داشته باشد، استفاده‌ی مکرر از شال‌های سنگین و کلفت می‌تواند سبب شکستگی موهای سر و ریزش مو شود. این مدل شال ها از جنس نخ و سبک هستند و مناسب فصل بهار و تابستان هستند .برای استفاده روزمره مناسب میباشند و به دلیل تنوع رنگ میتوان با تیپ خود ست کرد و ابعاد آن 80x190 میباشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل مزونی اسلپ دورگان دار گل پردار کد 004 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال مزونی اسلپ دورگان دار با کیفیت اعلا در دیجی کالا عرضه میشود . از ویژگی های مهم شال و روسری های اسلپ ، جنس بسیار خنک آن ها و ظرافت و لطیف بودن در هنگام لمس بافت است. با داشتن ضخامت پایین برای بهار و تابستان بسیار مناسبند . از نکات مهم دیگر ایستایی بالایی آنهاست (روی سر لیز نمیخورد). همچنین به سبب رنگی مشکی این کالا برای ایام محرم و صفر نیز مناسب است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی اسلپ فیل تمام رخ منگوله هندی کد 003 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال مزونی اسلپ طرح فیل نیمرخ منگوله هندی با کیفیت اعلا در دیجی کالا عرضه میشود . از ویژگی های مهم شال و روسری های اسلپ ، جنس بسیار خنک آن ها و ظرافت و لطیف بودن در هنگام لمس بافت و در عین حال ضخامت پایین و ایستایی بالا است به همین دلیل برای بهار و تابستان بسیار مناسبند. قواره این شال 200 در 70 است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه مدل ابریشم ژاکارد کد 001 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ژاکارد یک نوع خاص از پارچه ‌های طرح ‌دار است. پارچه ژاکارد از همان ابتدای ماجرا در نقش و نگاری معین بافته می ‌شود. شال و روسری ژاکارد الگوی طراحی ماندگاری دارد و از آنجا که در تهیه آنها از پارچه‌ های ژاکارد استفاده ‌شده است، نمونه ‌هایی اصیل و با دوام در طرح و نقش هستند. در واقع طرح پارچه بر روی آن چاپ نمی ‌شود؛ بلکه همراه تار و پود پارچه در حین بافته شدن نقش می ‌گیرد. این روش تهیه ما را به یک نوع طرح و نقشه ماندگارتر می ‌رساند. روسری های ژاکارد ابریشمی مدل‌ های جذاب، زیبا، لطیف و در عین ‌حال کاملاً مجلسی می‌ باشند. در دسته روسری قواره بزرگ یکی از محبوب ترین اندازه ها روسری قواره 140 سانتی متر است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه مدل مینی خال خالی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مینی اسکارف یا بیبی اسکارف ترند جدید در دنیای مد و فشن است که به زیبایی با استایل های رسمی مثل کت و شلوار و استایل های روزمره مثل شومیز و مانتو ست میشود. بیبی اسکارف های گالری مریپوش با کیفیت عالی و جنس خنک مناسب تابستان میباشند.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید لباس زیر زنانه به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه مدل مینی کد 01 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مینی اسکارف یا بیبی اسکارف ترند جدید در دنیای مد و فشن است که به زیبایی با استایل های رسمی مثل کت و شلوار و استایل های روزمره مثل شومیز و مانتو ست میشود. بیبی اسکارف های گالری مریپوش با کیفیت عالی و جنس خنک مناسب تابستان میباشند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل حریر ابریشم مجلسی کد 6697 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع پارچه برای استفاده در روسری‌ ها و شال‌ ها، پارچه حریر می‌باشد. از دیگر پارچه‌ هایی که با به کار رفتن در شال و روسری، زیبایی چشمگیری به آن می‌بخشد، پارچه ابریشم است.باید بدانید که این پارچه‌ ها بسیار ظریف هستند و بافتشان به آسانی دچار خوردگی و خرابی می‌شود،بدون شک پارچه‌ های حریر از پارچه‌ های زیبا و چشمگیر می‌باشند. این پارچه‌ ها با ظرافت و لطافت خاصی که دارند، هر کسی را به خود جلب می‌کنند. نازک بودن و سبک بودن بیش از حد آن‌ ها راحتی خاصی در آن‌ ها ایجاد نموده است. با توجه به همین امر، یعنی سبک و نازک بودن این نوع از پارچه، می‌توانیم به جرئت بگوییم که پارچه مناسبی برای استفاده در فصل‌ های سرد نمی‌باشد، اما در عوض یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استفاده در فصل تابستان و یا حتی بهار می‌باشد.نکته جالب درباره پارچه‌ های حریر این است که در بافت آن‌ها از ابریشم نیز استفاده شده است. اما مسئله اصلی این جاست که بسته به نوع پارچه حریری که تولید می‌شود، میزان و نسبت ابریشم به کار رفته در بافت نیز متفاوت خواهد بود. حضور ابریشم در بافت این پارچه آن را لطیف تر و ظریف تر می‌گرداند و کاربرد آن را دستخوش تغییر می‌نماید. همان طور که گفتیم، پراچه حریر انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ ها می‌توانیم به حریر کرپ، حریر کریشه و حریر ژورژت اشاره کنیم.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه فندی مدل حریر ابریشم مجلسی کد 0852 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع پارچه برای استفاده در روسری‌ ها و شال‌ ها، پارچه حریر می‌باشد. از دیگر پارچه‌ هایی که با به کار رفتن در شال و روسری، زیبایی چشمگیری به آن می‌بخشد، پارچه ابریشم است.باید بدانید که این پارچه‌ ها بسیار ظریف هستند و بافتشان به آسانی دچار خوردگی و خرابی می‌شود،بدون شک پارچه‌ های حریر از پارچه‌ های زیبا و چشمگیر می‌باشند. این پارچه‌ ها با ظرافت و لطافت خاصی که دارند، هر کسی را به خود جلب می‌کنند. نازک بودن و سبک بودن بیش از حد آن‌ ها راحتی خاصی در آن‌ ها ایجاد نموده است. با توجه به همین امر، یعنی سبک و نازک بودن این نوع از پارچه، می‌توانیم به جرئت بگوییم که پارچه مناسبی برای استفاده در فصل‌ های سرد نمی‌باشد، اما در عوض یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استفاده در فصل تابستان و یا حتی بهار می‌باشد.نکته جالب درباره پارچه‌ های حریر این است که در بافت آن‌ها از ابریشم نیز استفاده شده است. اما مسئله اصلی این جاست که بسته به نوع پارچه حریری که تولید می‌شود، میزان و نسبت ابریشم به کار رفته در بافت نیز متفاوت خواهد بود. حضور ابریشم در بافت این پارچه آن را لطیف تر و ظریف تر می‌گرداند و کاربرد آن را دستخوش تغییر می‌نماید. همان طور که گفتیم، پراچه حریر انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ ها می‌توانیم به حریر کرپ، حریر کریشه و حریر ژورژت اشاره کنیم.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل مجلسی کد 7474 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع پارچه برای استفاده در روسری‌ ها و شال‌ ها، پارچه حریر می‌باشد. از دیگر پارچه‌ هایی که با به کار رفتن در شال و روسری، زیبایی چشمگیری به آن می‌بخشد، پارچه ابریشم است.باید بدانید که این پارچه‌ ها بسیار ظریف هستند و بافتشان به آسانی دچار خوردگی و خرابی می‌شود،بدون شک پارچه‌ های حریر از پارچه‌ های زیبا و چشمگیر می‌باشند. این پارچه‌ ها با ظرافت و لطافت خاصی که دارند، هر کسی را به خود جلب می‌کنند. نازک بودن و سبک بودن بیش از حد آن‌ ها راحتی خاصی در آن‌ ها ایجاد نموده است. با توجه به همین امر، یعنی سبک و نازک بودن این نوع از پارچه، می‌توانیم به جرئت بگوییم که پارچه مناسبی برای استفاده در فصل‌ های سرد نمی‌باشد، اما در عوض یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استفاده در فصل تابستان و یا حتی بهار می‌باشد.نکته جالب درباره پارچه‌ های حریر این است که در بافت آن‌ها از ابریشم نیز استفاده شده است. اما مسئله اصلی این جاست که بسته به نوع پارچه حریری که تولید می‌شود، میزان و نسبت ابریشم به کار رفته در بافت نیز متفاوت خواهد بود. حضور ابریشم در بافت این پارچه آن را لطیف تر و ظریف تر می‌گرداند و کاربرد آن را دستخوش تغییر می‌نماید. همان طور که گفتیم، پراچه حریر انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ ها می‌توانیم به حریر کرپ، حریر کریشه و حریر ژورژت اشاره کنیم.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه مدل حریر ساتن مجلسی کد 05541 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع پارچه برای استفاده در روسری‌ ها و شال‌ ها، پارچه حریر ساتن می‌باشد. از دیگر پارچه‌ هایی که با به کار رفتن در شال و روسری، زیبایی چشمگیری به آن می‌بخشد، پارچه ابریشم است.باید بدانید که این پارچه‌ ها بسیار ظریف هستند و بافتشان به آسانی دچار خوردگی و خرابی می‌شود،بدون شک پارچه‌ های حریر ساتن از پارچه‌ های زیبا و چشمگیر می‌باشند. این پارچه‌ ها با ظرافت و لطافت خاصی که دارند، هر کسی را به خود جلب می‌کنند. نازک بودن و سبک بودن بیش از حد آن‌ ها راحتی خاصی در آن‌ ها ایجاد نموده است. با توجه به همین امر، یعنی سبک و نازک بودن این نوع از پارچه، می‌توانیم به جرئت بگوییم که پارچه مناسبی برای استفاده در فصل‌ های سرد نمی‌باشد، اما در عوض یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استفاده در فصل تابستان و یا حتی بهار می‌باشد.نکته جالب درباره پارچه‌ های حریر این است که در بافت آن‌ها از ابریشم نیز استفاده شده است. اما مسئله اصلی این جاست که بسته به نوع پارچه حریری که تولید می‌شود، میزان و نسبت ابریشم به کار رفته در بافت نیز متفاوت خواهد بود. حضور ابریشم در بافت این پارچه آن را لطیف تر و ظریف تر می‌گرداند و کاربرد آن را دستخوش تغییر می‌نماید. همان طور که گفتیم، پراچه حریر انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ ها می‌توانیم به حریر کرپ، حریر کریشه و حریر ژورژت اشاره کنیم.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه مدل ژاکارد ابریشم خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ژاکارد یک نوع خاص از پارچه ‌های طرح ‌دار است. پارچه ژاکارد از همان ابتدا با نقش و نگاری معین بافته می ‌شود. پارچه ژاکارد الگوی طراحی ماندگاری دارد و نمونه ‌هایی اصیل و با دوام در طرح و نقش هستند.در آن الیاف ابریشم طبیعی به کار رفته است. کیفیت بالای پارچه ابریشم، درخشش ، لطافت، مقاومت در برابر ساییدگی از ویژگی های این روسری است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید شلوار مردانه به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روسری زنانه مدل ژاکارد ابریشم خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ژاکارد یک نوع خاص از پارچه ‌های طرح ‌دار است. پارچه ژاکارد از همان ابتدا با نقش و نگاری معین بافته می ‌شود. پارچه ژاکارد الگوی طراحی ماندگاری دارد و نمونه ‌هایی اصیل و با دوام در طرح و نقش هستند.در آن الیاف ابریشم طبیعی به کار رفته است. کیفیت بالای پارچه ابریشم، درخشش ، لطافت، مقاومت در برابر ساییدگی از ویژگی های این روسری است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل مجلسی کد 9966 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پارچه های نخی در گذشته با نام پارچه پنبه ای هم شناخته می شده اند که از ویژگی های آن می توان به عبور هوا از میان آن اشاره کرد. همچنین نرم بودن و گوله نشدن این گونه پارچه ها نیز همیشه مورد توجه مردم قرار داشته است. از دیگر ویژگی های پارچه های نخی می توان به منتقل کردن گرمای بدن به بیرون نام برد.با ویژگی هایی که عنوان کردیم از پارچه نخی بدون هیچ دغدغه ای می توان در فصل های گرم استفاده کرد که یکی از پرمصرف ترین موارد آن در دوخت شال و روسری نخی خواهد بود. همانطور که عرض کردیم روسری و شال ها در طرح های مختلفی تولید می شوند

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال نخی با طرح زیبا و رنگ های زیبا اماده شده است تا استایل شیکی داشته باشید. برای روزمره و مهمانی ها کاملا مناسب لست و کاملا اسپرت اند. دارای قواره 200x70 میباشد. دور دوخت است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی منگوله دار خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شال به شما در خلق استایل های شیک کمک کند. . اگر قصد خرید شال دارید این مدل زیبا را از دست ندهید. ایستایی این شال نخی روی سر عالیست. همچنین جنس بسیار خنک و لطیفی دارد و همراه بسیار خوبی برای روزهای گرم سال خواهد بود. قواره این شال زیبا 70 در 200 سانتی متر می باشد. طرح آن راه راه میباشد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی مخمل کد 001 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال نخی بوده و دارای بخش هایی از مخمل و لمه است. با جنس عالی خنک، سبک و راحت هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند. همچنین برای تابستان، پاییز و بهار خیلی مناسب‌اند. سبک بودن و لطافت و ایستایی بالا از ویژگی‌های مهم این شال به حساب می‌آید که باید در یک شال درجه یک این ویژگی‌ها باشد و حس خوشایندی را منتقل نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی مخمل کد 004 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال نخی بوده و دارای بخش هایی از مخمل است. با جنس عالی خنک، سبک و راحت هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند. همچنین برای تابستان، پاییز و بهار خیلی مناسب‌اند. سبک بودن و لطافت و ایستایی بالا از ویژگی‌های مهم این شال به حساب می‌آید که باید در یک شال درجه یک این ویژگی‌ها باشد و حس خوشایندی را منتقل نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی مخمل کد 005 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال نخی بوده و دارای بخش هایی از مخمل و لمه است. با جنس عالی خنک، سبک و راحت هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند. همچنین برای تابستان، پاییز و بهار خیلی مناسب‌اند. سبک بودن و لطافت و ایستایی بالا از ویژگی‌های مهم این شال به حساب می‌آید که باید در یک شال درجه یک این ویژگی‌ها باشد و حس خوشایندی را منتقل نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی مخمل کد 009 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال نخی بوده و دارای بخش هایی از مخمل و لمه است. با جنس عالی خنک، سبک و راحت هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند. همچنین برای تابستان، پاییز و بهار خیلی مناسب‌اند. سبک بودن و لطافت و ایستایی بالا از ویژگی‌های مهم این شال به حساب می‌آید که باید در یک شال درجه یک این ویژگی‌ها باشد و حس خوشایندی را منتقل نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه مدل نخی مخمل کد 010 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال نخی بوده و دارای بخش هایی از مخمل و لمه است. با جنس عالی خنک، سبک و راحت هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند. همچنین برای تابستان، پاییز و بهار خیلی مناسب‌اند. سبک بودن و لطافت و ایستایی بالا از ویژگی‌های مهم این شال به حساب می‌آید که باید در یک شال درجه یک این ویژگی‌ها باشد و حس خوشایندی را منتقل نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه دیور مدل 00F24 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال که از جنس ابریشم ساخته شده است , این شال زیبا از برند دیور است. در زمان های قدیم نحوه ساختن این نوع پارجه ابریشمی یک راز محسوب می شده است و این پارچه پر خرج و گرانبها با مشقت و هزینه ای گزاف تولید می شده است و تنها در خانواده های اشرافی استفاده می شده است ولی بعدها به دلیل این که دانش ساخت این نوع پارچه فراگیر شد استفاده از آن از انحصار خانواده های سلطنتی خارج شده و به یک کالای لوکس عمومی تبدیل شد . شال توییل به این صورت است که خطوط کج راه دارد که این خطوط باعث می شود باعث ایستایی بهتر بر روی سر می شود و از جنس ابریشم ساخته شده است .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه فندی مدل 00F29 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال که از جنس نخ ابریشم سوزنی ساخته شده است , این شال زیبا از برند فندی است. در زمان های قدیم نحوه ساختن این نوع پارجه ابریشمی یک راز محسوب می شده است و این پارچه پر خرج و گرانبها با مشقت و هزینه ای گزاف تولید می شده است و تنها در خانواده های اشرافی استفاده می شده است ولی بعدها به دلیل این که دانش ساخت این نوع پارچه فراگیر شد استفاده از آن از انحصار خانواده های سلطنتی خارج شده و به یک کالای لوکس عمومی تبدیل شد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز شال زنانه دیور مدل 00F30 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این شال که از جنس نخ ابریشم کاغذی ساخته شده است , این شال زیبا از برند دیور است. در زمان های قدیم نحوه ساختن این نوع پارجه ابریشمی یک راز محسوب می شده است و این پارچه پر خرج و گرانبها با مشقت و هزینه ای گزاف تولید می شده است و تنها در خانواده های اشرافی استفاده می شده است ولی بعدها به دلیل این که دانش ساخت این نوع پارچه فراگیر شد استفاده از آن از انحصار خانواده های سلطنتی خارج شده و به یک کالای لوکس عمومی تبدیل شد .

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا