خودرو، موتور سیکلت و لوازم یدکی

نکات مهم و راهنمای خرید روغن موتور به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید روغن موتور باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

وجود سیالات یا به زبان عامیانه مواد مایع، در هر خودرویی نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا می‌کند. روغن موتور ها باعث روانکاری، خنک کاری، عدم اصطکاک بین قطعه‌ها، افزایش عمر قطعه‌ها، آب بندی و … می شوند. در حال حاضر انتخاب و خرید یک روغن موتور مناسب و کاربردی از دغدغه اغلب صاحبان خودرو است. انتخاب روغن موتور با کیفیت علاوه بر سلامت هرچه بیشتر موتور، باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌ها و در نهایت کاهش هزینه‌های جاری در استفاده از خودرو می‌شود. پارامترهای ذکر شده در ادامه مقاله راهنمای خرید روغن موتور خودرو باعث انتخاب بهترین نوع این محصول برای وسیله نقلیه شما می شود. لطفاً در ادامه با این مقاله از نکته خرید همراهمان باشید.

ویژگی های مهم روغن موتور

میزان ویسکوزیته

گرانروی و یا همان ویسکوزیته میزان مقاومت مایع در برابر جاری شدن را بیان می‌کند. این پارامتر از مهم ترین نکات در خرید روغن موتور می باشد. میزان ویسکوزیته با دما رابطه عکس دارد. به طوری که با افزایش دما میزان گرانروی مایع کم می شود. به طور مثال روغن موتورهایی که ویسکوزیته بالاتری دارند، باعث روغن کاری بهتر و عملکرد نرم تر در موتور می‌شوند. روغن هایی که ویسکوزیته بالایی دارند مدت زمان بیشتری برای رسیدن به تمام اجزای موتور و گردش در همه نقاط نیاز دارند. اما روغن موتورهای با ویسکوزیته پایین با شروع کار موتور در مدت زمان کوتاه به تمام اجزای موتور می‌رسند. روغن موتورهای با ویسکوزیته پایین میزان روان کنندگی کمتری دارند. میزان ویسکوزیته و کیفیت تمام روغن ‌موتور ها بر روی بسته بندی آنها قید شده است. با توجه به نوع خودرو، میزان هزینه و دمای محیط زندگی بهترین گزینه را برای استفاده انتخاب کنید.

استانداردهای روغن موتور

استانداردهای API (موسسه نفت آمریکا) و ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) از مهم ترین نکات قید شده بر روی بطری روغن ها است. تمامی روغن موتورهای با کیفیت این دو نشان را دارا می باشند.
به طور حتم مناسب ترین روغن موتور برای خودرو، روغنی است که درون دفترچه راهنما توسط شرکت سازنده قید شده است. در صورت لزوم می توانید از روغن های با کیفیت موجود در بازار بهره ببرید، اما به هیچ عنوان از روغن موتورهای با کیفیت پایین تر از نمونه درج شده درون دفترچه راهنما استفاده نکنید. روغن‌های با کیفیت بالا تر نه تنها ضرری برای موتور نداشته، بلکه باعث عملکرد بهتر در موتور خواهد شد.

غلظت روغن موتور ( SAE )

شاخص SAE برای تعیین میزان ویسکوزیته یا گرانروی روغن ها توسط انجمن مهندسین خودرو بیان شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی و نحوه عملکرد از بهترین غلظت روغن موتور استفاده کنید.

مولتی گرید

در حال حاضر روغن هایی که برای استفاده در موتور به کار گرفته می شوند، از نوع مولتی گرید بوده که در برابر دماهای مختلف انعطاف پذیری زیادی از خود نشان می‌دهند. این روغن‌ها توسط مهندسین شرکت های تولید روغن موتور تهیه شده و با نام چهارفصل شناخته می شوند.
در زمان های گذشته و قبل از ساخت روغن های مولتی گرید روغن های نسبتاً ارزان قیمت در بازار وجود داشت که فقط در یک بازه دمایی خاص کارایی داشتند که با نام مونوگرید و سینگل گرید معروف بودند که با نشان SAE 30 نشان داده می شده اند. اما روغن های مولتی گرید با اعدادی مانند 10W-40 نشان داده می شوند.
  • اصطکاک بین اجزا را کاهش می دهد.
  • گرما را از چرخه احتراق دور می‌کند.
  • مواد جانبی ناخواسته را جذب می کند.
  • زنگ زدگی را به حداقل می رساند.

انواع روغن موتور

روغن موتور ها نسبت به نوع تولید به سه دسته با ویژگی‌های کاربردی تقسیم می‌شوند. در حال حاضر روغن موتور های بهتری با پیشرفت مهندسی خودرو روانه بازار شده است. در ادامه مقاله راهنمای خرید روغن موتور خودرو به سه نوع اصلی این محصول می پردازیم.

روغن موتور سینتتیک

این نوع روغن موتور با مواد شیمیایی به طور کامل در آزمایشگاه های مجهز تولید می شوند. استفاده از این نوع روغن به دلیل بالا بردن توانایی عملکرد در موتور و بهینه کرد موجب افزایش راندمان مصرف سوخت خودرو می شوند. این روغن ها ارزش و کارآیی خود را دیرتر از دست داده که باعث تعویض دیرتر روغن می شود. از تمام فواید استفاده از این محصول که بگذریم، دارای معایبی هم می باشند. که از گران تر بودن و مناسب نبودن برای برخی از وسایل نقلیه به دلیل لغزندگی بیش از حد می‌توان نام برد.

روغن موتور نیمه سینتتیک

عملکرد این روغن به نحوی است که از اجزای متحرک موتور به خوبی مراقبت کرده و بسیار مناسب تر و بهتر از روغن موتورهای مینرال هستند. این روغن به اندازه روغن تمام سینتتیک گران نیست، اما تمام ویژگی های کاربردی آن را هم شامل نمی شوند. با استفاده از این روغن موتور حداقل 10 دقیقه بعد از استارت باید صبر کنید، تا موتور گرم شود.

روغن موتور معمولی ( مینرال )

پایه اصلی این روغن ها از نفت خام تشکیل می‌شود. روغن موتورهای معمولی از ترکیب چند روغن پایه که شامل پلی اینترنال الفین، هیدروکربن و آلفا الفین ها است،تولید می‌شوند. این محصول ابتدایی ترین و ساده ترین معیارهای مراقبت از موتور را رعایت کرده و قیمت ارزانی دارد. این روغن ها برای آب بندی خودروهای صفر کیلومتر و خودروهایی که موتور ساده‌ای دارند، مناسب می باشند. روغن های معمولی در برابر گرما به سرعت کارایی خود را از دست داده و در سرما شدید هم توانایی محافظت کامل از موتور را ندارند. علاوه بر تمام موارد گفته شده این را هم بدانید که مدت تعویض روغن های معمولی نسبت به سایر روغن ها بیشتر است و تقریباً هر 4000 کیلومتر باید تعویض شوند. این عمل هزینه زیادی را بر جای می‌گذارد.

روغن موتور با کارکرد بالا

با توجه به پیشرفت در تکنولوژی، خودروها توانایی کارکردن بالایی پیدا کرده اند. اگر دارای یک ماشین با کارکرد بالا و قدیمی هستید، بهتر است سراغ روغن موتورهای با کارکرد بالا بروید. نحوه ساخت این روغن ها به گونه ای است که با نفوذ در لابه‌لای واشر‌ها، رینگ ها و درز‌های موتور رفته و باعث به وجود آمدن شرایطی می‌شوند که قطعات شکل اولیه خود را بازسازی کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری به دست می آورند. با چنین شرایطی نشت روغن از موتور متوقف شده و شاهد لکه های ریخته شده و به جا مانده از موتور بر روی زمین نخواهید بود.

تعیین میزان غلظت روغن موتور

غلظت روغن های موتور با اعدادی مانند 20W-50 ، 05W-40 و 10W-40 بر روی بطری درج می شوند. این اعداد برای تعیین میزان غلظت بسیار کاربردی هستند. عدد اولی که قبل از W قرار دارد، میزان گرانروی در هوای سرد را نشان می دهد. هرچه این عدد پایین‌تر باشد، روغن رقیق تر بوده و نقش مهمی در سلامت خودرو در روزهای سرد ایفا می‌کند. غلظت بالا در روغن باعث کاهش روانکاری قطعات داخلی موتور می شود. عدد بعد از W تحمل درجه حرارت و حفظ گرانروی روغن می باشد. اگر به هر دلیلی دمای داخل موتور بالا رود، ممکن است روغن بیش از اندازه رقیق شده و چسبندگی خود را از دست بدهد. این عمل به هر دلیلی که اتفاق بیفتد، باعث آسیب های فراوانی به اجزای موتور می‌شود. هر چقدر عدد بعد از W بالاتر باشد، روغن در دمای بالا چسبنده تر و سفت تر خواهد بود.

نکات مهم در استفاده از روغن موتور

  • هیچگاه چند روغن موتور را با هم مخلوط نکنید.
  • بعد از استارت زدن ماشین چند ثانیه برای روانکاری روغن در نظر داشته باشید.
  • در صورت اطمینان سازگاری کامل روغن موتور با افزودنی ها، از آنها استفاده کنید. در غیر اینصورت اجتناب کنید.
  • از روغن موتور هایی که از تاریخ مصرفشان گذشته خریداری نکنید.
  • عدم سیاه شدن روغن، عدم قابلیت جذب ذرات را مشخص می‌کند. در صورت سیاه نشدن باید عوض شود.
  • نوع روغن موتور را با توجه به کاتالوگ خودرو انتخاب نمائید.
  • هنگام خرید روغن موتور باید شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید. با هر بار تعویض روغن، فیلتر را هم عوض کنید.
  • اهمیت افزودنی های روغن موتور
استفاده از افزودنی ها یکی از روش‌های بهتر کردن عملکرد و کیفیت در روغن ها می باشند. افزودنی‌ها از ایجاد لجن و کثیفی جلوگیری می کنند.
نقش افزودنی ها
  • پاک کننده
  • پراکنده ساز
  • ضد خوردگی
  • اصلاح کننده اصطکاک
  • کاهنده نقطه ریزش
  • ضد کف
  • آنتی اکسیدان

قیمت روغن موتور

قیمت روغن موتور به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع برند، میزان گرانروی، نوع ماده افزوده شده، کیفیت و بسیاری از عوامل دیگر، همگی در قیمت روغن مناسب موتور تاثیرگذار هستند.

نکته: قیمت روغن موتورهای وارداتی به ایران، به دلیل نوسانات قیمت دلار و مغایرت بسیار زیاد قیمت دلار با واحد پولی ایران، بسیار زیاد خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر روغن‌های خارجی موجود در بازار اصل بودند، قیمتی در حدود 4 الی 6 میلیون داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که روغن‌هایی که به اسم روغن‌های خارجی در بازار ایران به فروش می‌رسند، اصل نبوده و تقلبی هستند.

باتوجه به نکاتی که در این راهنمای خرید روغن موتور گفته شد، می توانید روغن مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه روغن موتور با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز روغن موتور الف مدل 10w40 700 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور ELF مدل EVOLUTION 700 STI با ویسکوزیته 10W40 و تکنولوژی ساخت نیم سنتتیک است. این محصول از روغن های پایه معدنی با کیفیت و افزودنی های سنتتیک اختصاصی کمپانی الف فرموله شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به ویسکوزیته پایدار در دماهای مختلف، مقاومت بالا در برابر سایش و فرسایش، عملکرد نرم و روان موتور، کاهش مصرف سوخت به سبب کارکرد صحیح موتور و افزایش طول عمر پیشرانه خودرو اشاره کرد. استانداردهای مهم این محصول شامل موارد زیر است: SN/CF - A3/B4 - MB 220.3 - VW 501.01/505.00

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور الف مدل Evolution 700 STI 10w40 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور ELF مدل EVOLUTION 700 STI با ویسکوزیته 10W40 و تکنولوژی ساخت نیم سنتتیک است. این محصول از روغن های پایه معدنی با کیفیت و افزودنی های سنتتیک اختصاصی کمپانی الف فرموله شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به ویسکوزیته پایدار در دماهای مختلف، مقاومت بالا در برابر سایش و فرسایش، عملکرد نرم و روان موتور، کاهش مصرف سوخت به سبب کارکرد صحیح موتور و افزایش طول عمر پیشرانه خودرو اشاره کرد. استانداردهای مهم این محصول شامل موارد زیر است: SN/CF - A3/B4 - MB 220.3 - VW 501.01/505.00

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور توتال مدل FUTURE FGC 9000 5w30 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور TOTAL مدل FUTURE FGC 9000 با ویسکوزیته 5w30 و تکنولوژی ساخت تمام سنتتیک و حجم 4 لیتر است. این محصول از روغن های پایه مصنوعی با کارایی بالا به همراه افزودنی های سنتتیک خاص و اختصاصی کمپانی توتال فرموله شده است. مقاومت بالا در شرایط خاص و تغییرات دما، ویسکوزیته پایدار و محافظت کامل از پیشرانه خودرو در برابر سایش و فرسایش، عملکرد نرم و روان موتور و کاهش مصرف سوخت به سبب کارکرد صحیح موتور و افزایش پیشرانه خودرو از ویژگی های بارز این محصول است. استانداردهای مهم این محصول شامل موارد زیر است: SP - GF.6A - DEXOS 1 Gen2

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو موتوسل مدل SN 5W_40 حجم 4.73 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک موتوسل SN- 5W40 روغن موتوری طراحی شده با کیفیت ممتاز از روغن پایه ی سنتتیک و مواد افزودنی مرغوب برای حداکثر حفاظت از موتور خودرو در سخت ترین شرایط رانندگی است . این روغن موتور عملکردی فراتر از روغن های معمولی داشته و از اصطکاک ، سایش و فرسایش موتور در لحظه ی استارت جلوگیری نموده و همچنین از موتور در برابر تشکیل رسوبات محافظت می کند . این روغن برای اتومبیل های سواری با قدرت بالا ، خودرو های اسپرت ، بنزینی و سایر وسایل نقلیه توصییه می شود . روغن موتور تمام سینتتیک موتوسل SN- 5W40 به طور کامل مطابق با رتبه بندی API SN بوده و سازگار با طبقه بندی های پیش از آن می باشد . این روغن صدا و لرزش اضافی موتور را در شرایط ترافیک سنگین به طور کامل به حداقل می رساند . نکتۀ قابل تمایز در مورد این روغن موتور نسبت به سایر روغن موتورها قدرت تحمل گرما و حفظ حالت تعلیق در موتور و جلوگیری از رسوب در آن می باشد. این امر موجب می‌شود که در زمان تعویض روغن موتور کارکرده، تمامی جرم معلق در داخل آن تخلیه شود و با هر بار تخلیه روغن، موتور اتومبیل نیز تمیز شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو موتوسل مدل SN 5W_30 حجم 4.73 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک موتوسل SN- 5W30 روغن موتوری طراحی شده با کیفیت ممتاز از روغن پایه ی سنتتیک و مواد افزودنی مرغوب برای حداکثر حفاظت از موتور خودرو در سخت ترین شرایط رانندگی است . این روغن موتور عملکردی فراتر از روغن های معمولی داشته و از اصطکاک ، سایش و فرسایش موتور در لحظه ی استارت جلوگیری نموده و همچنین از موتور در برابر تشکیل رسوبات محافظت می کند . این روغن برای اتومبیل های سواری با قدرت بالا ، خودرو های اسپرت ، بنزینی و سایر وسایل نقلیه توصییه می شود . روغن موتور تمام سینتتیک موتوسل SN- 5W30 به طور کامل مطابق با رتبه بندی API SN بوده و سازگار با طبقه بندی های پیش از آن می باشد . این روغن صدا و لرزش اضافی موتور را در شرایط ترافیک سنگین به طور کامل به حداقل می رساند .

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم خرید لاستیک خودرو به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)
نکتۀ قابل تمایز در مورد این روغن موتور نسبت به سایر روغن موتورها قدرت تحمل گرما و حفظ حالت تعلیق در موتور و جلوگیری از رسوب در آن می باشد. این امر موجب می‌شود که در زمان تعویض روغن موتور کارکرده، تمامی جرم معلق در داخل آن تخلیه شود و با هر بار تخلیه روغن، موتور اتومبیل نیز تمیز شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور آدینول مدل 10w40 sp حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور ادینول 10W40 مدل SEMI SYNTH با درجه کیفی SP نیمه سنتتیک از ترکیب روغن‌های معدنی با کیفیت بالا و روغن پایه سنتتیک همراه با افزودنی‌های مدرن و با کیفیت کمپانی ادینول از تشکیل جرم و رسوب در موتور خودرو جلوگیری می‌کند و در طولانی مدت باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور میتسوبیشی موتورز مدل 20W50 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

همیشه توصیه تولیدکنندگان خودرو استفاده از روغن موتور با کیفیت برای موتور خودرو می باشد . به همین منظور خود سازندگان خودرو اقدام به تولید روغن و سایر محصولات مصرفی و عرضه آنها برای استفاده مشتریان خود می باشند و همیشه با کیفیت ترین محصولات را در برند خودشان تولید می نمایند . محصول پیش روی شما میتسوبیشی موتورز، که مورد تایید این شرکت برای خودروهای تولیدی آن می باشد. در صورت استفاده از این روغن بهتر است به توصیه شرکت هر 5000 کیلومتر همراه با فیلتر روغن اصلی آن را تعویض نمایید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو الف مدل Evolution 900 FT 5W-40 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

محصولی را که مشاهده می‌کنید، روغن موتور مدل (Evolution 900 FT) است که آن را شرکت (Elf) «الف» به بازار عرضه کرده است. این روغن موتور از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی تولید شده است. روغن موتور الف مدل ELF EVOLUTION 900 FT 5w40 با فن آوری مصنوعی و با عملکرد فوق العاده . این محصول برای تمامی خودروهای با موتورهای توربو شارژر ، تزریق مستقیم ، بنزین چند سوپاپ ، دیزلی و LPG که در شرایط رانندگی سخت , کار می کنند ، توصیه می شود . ساخته شده بر پایه نفت خام 100% که در فرانسه فرموله شده است . ساخت امارات متحده عربی در Total Lubricants UAE Co Ltd.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو توتال مدل TotalEnergies 7000 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

رو‌غن موتور وظیفه روانکاری و تمیز کننده موتور را دارد.این محصول یکی از روغن موتورهای کارخانه توتال است و 100 درصد اورجینال میباشد. این روغن موتور مبتنی بر سنتیتیک با کارایی بسیار بالا است و برای همه موتورهای بنزینی (توربو شارژ و چند سوپاپ) مناسب است. روغن موتور فوق موتورها را در شرایط سخت استفاده در شهر و یا اطراف شهر به طور تمیز و کارآمد حفظ میکند. گرانروی این محصول 10W-40میباشد و مناسب 4 فصل میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور شل مدل Shell Formula 5W-30 حجم 4.73 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور شل 5W-30 مدل فرمولا می باشد که در آن از بهترین فرمولاسیون ساخت روغن موتور استفاده شده است که عملکرد خاصی در تمیز کردن موتور خودروها دارد. خاصیت شویندگی شل در کارکرد 5000 کیلومتر این امکان را به شما میدهد که دریک دوره مصرف، تمام جرم و رسوب داخل موتور را لایه برداری کرده و تمام قطعات به روز اول برگردند. این مزیت باعث بازگشت کیفیت و قدرت موتور و کاهش صدای آن خواهد شد. از دیگر ویژگی های روغن موتور شل 5W-30 مدل فرمولا می توان به کاهش اصطکاک قطعات و محافظت عالی در برابر زنگ زدگی موتور اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو تویوتا مدل 20W50 حجم 5 لیتر بسته دو عددی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرح کالا: برای داشتن خودرویی سالم موارد زیادی وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری است و روغن موتور را نیز می‌توان جزو آن‌ها دانست. روغن موتور وظیفه‌ی روانکاری و تمیزکردن قلب تپنده‌ی خودرو یعنی موتور را بر عهده دارد. محصول فوق با کیفیت ترین روغن موتور عرضه شده توسط تویوتا موتور کورپوریشن بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است. سطح کیفی API این محصول SL/CF است و به توصیه تویوتا از آن می‌توان برای کلیه خودروهای جدید تولیدی این شرکت (به غیر از خودروهای لکسوس ، خودروهای هیبریدی و جی تی ) استفاده کرد. این محصول علاوه‌بر روانکاری، قدرت تمیزکنندگی مناسبی دارد و مانع از ایجاد رسوبات و ایجاد خوردگی و واکنش اکسیداسیون در بخش‌های متحرک موتور خودرو می‌شود. این موضوع موجب افزایش راندمان موتور خودرو شده و در کاهش میزان مصرف سوخت تاثیر مثبتی دارد. گرانروی این روغن موتور 20W50 است که موجب می‌شود به‌ راحتی بتوان از آن در آب‌وهوای گرم و سرد (چهار فصل سال) استفاده کرد. توصیه شرکت برای تعویض این روغن موتور 5000 کیلومتر همراه با تعویض فیلتر روغن اصلی می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 20W-50 SN PLUS حجم 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 20W-50 مدل +econTECH بر مبنای روغن پایه نیمه سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث افزایش کارایی موتور خودرو و کاهش مصرف سوخت میشود. روغن موتور 20W-50 آیسین برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور آدینول مدل 0w20 SP حجم 5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور ادینول مدل SP با درجه گرانروی 0w20 تولید شده در کشور آلمان میباشد. این روغن یکی از با کیفیت ترین روغن موتور های موجود در بازار است. یکی از نقاط تمایز این روغن موتور با سایر روغن موتور ها کارکرد بسیار بالا این روغن موتور میباشد. یکی از تفاوت های این روغن موتور با دیگر روغن موتور ها قدرت معلق کنندگی این روغن موتور میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 5W-30 SN PLUS حجم 1000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک آیسین با گرانروی 5W-30 مدل +greenTECH بر مبنای روغن پایه با ویسکوزیته بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است و با الزامات استانداردهای API SN PLUS و ILSAC GF-5 همخوانی دارد. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI کاربرد مناسب برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه این گرید روغن برای آب و هوای سرد و مناطق سردسیر مناسب میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 5W-20 SN PLUS حجم 1000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 5W-20 مدل +synTECH بر مبنای روغن پایه تمام سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است. این روغن برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه قابل استفاده است و برای خودروهای میتسوبیشی، نیسان، تویوتا، هوندا، هیوندای، کیا پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 5W40-SN حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتورهای زادو ZADO با سطح کیفی SN با کارایی بسیار بالا با تکنولوژی تمام سنتتیک و افزودنی‌های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرآوری و تولید شده است. مقاومت بالای این روغن موتور در برابر تنش‌های برشی, باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI جلوگیری نموده همچنین باعث افزایش کارایی پیشرانه‌ی خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت می‌شود. این محصول برای طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT و موتورهای توربو شارژ پیشنهاد شده است. روغن موتور زادو تحت لسیانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتورها بسیار بهتر از روغن موتور های متعارف جهت حفاظت و پیشگیری از تشکیل لجن عمل می‌کند و موتور را قادر می‌سازد که بتواند تا زمان بعدی تعویض روغن با حداکثر توان کار کند. روغن موتورهای نسل 5W-40/SN برای موتورهای با تکنولوژی جدید و حجم و شتاب بالا طراحی شده است. این محصول باعث کاهش صدای موتور می‌شودو از تنش اضافی در شرایط ترافیک با توقف و حرکت زیاد محافظت می‌کند. تعویض روغن در کارکرد بالا از خصوصیات این روغن موتور محسوب می‌گردد. روغن موتور 5W-40/SN جهت مصرف در موتورهای نسل جدید که در دفترچه فنی آنها, این سطح ویسکوزیته توصیه شده باشد مانند: (فورد, مرسدس بنز, کیا, ام وی ام و ...)قابل مصرف می‌باشد. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا و اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 0W-20 SN PLUS حجم 1000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور تمام سنتتیک آیسین با گرانروی 0W-20 مدل +greenTECH بر مبنای روغن پایه با ویسکوزیته بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است و با الزامات استانداردهای API SN PLUS و ILSAC GF-5 همخوانی دارد. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI کاربرد مناسب برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT، موتورهای توربوشارژ و دیزلی و موتورسیکلتهای با موتور بنزینی چهارزمانه و ماشینهای مسابقه این گرید روغن برای آب و هوای سرد و مناطق سردسیر مناسب میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Ultra tec 5W30 SN حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER HighTec SAE 0W-20 روغن موتور سنتتیک که سبب کاهش سایش قطعات و مصرف روغن خودرو می گردد و جهت استفاده در موتورهای مدرن اتومبیل های سواری (توربوشارژ ها یا سیستم پاشش مستقیم) قابلیت استفاده دارد. کاهش شدید مصرف سوخت و همچنین میزان سایش سبب ایجاد صرفه اقتصادی در بهره گیری از این روغن می شود به علاوه اینکه به علت طول عمر زیاد این روغن، سبب گردیده که زمان تعویض روغن طولانی تر گردد . WOLVER HighTec SAE 0W-20 تضمین می نماید که کیفیت درجه گرانروی روغن حتی در انتهای بازه زمانی تعویض روغن، تغییر نکند. به علاوه عملکرد عالی روانکاری در هنگام راه اندازی، پتانسیل قابل توجهی در صرفه جویی مصرف سوخت را ضمانت می نماید

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Ultra tec 5W40 SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER UltraTec SAE 5W-40 یک روغن موتور جهانی چهار فصل (مولتی گرید) تمام سینتتیک هیدروکراکینگ می باشد که میزان مصرف سوخت را کاهش می دهد. مشخصات خارق العاده این روغن موتور با توجه کارایی بالا آن، مطابق با الزامات و شرایط عملکردی امروزی است. به علاوه این روغن جهت افزایش طول دوره زمانی تعویض روغن بهینه شده است. این روغن یک روغن موتور جهانی تمام سنتتیک هیدروکراکینگ از نسل جدید "SAP پایین" (خاکستر سولفاته پایین ، فسفر پایین) محسوب می شود که مصرف سوخت را به شدت کاهش می دهد. این روغن موتور به دلیل ترکیبات خاص خود جهت پاسخگویی به تجهیزات مربوط به سازندگان اصلی قطعات می باشد. این ویژگی ها سبب گردیده است که بهره گیری از این نوع روغن موتور در خودروهای بنزینی و دیزلی معمولی و توربوشارژر و همچنین خودروهای دارای سیستم مبدل کاتالیستی اگزوز (فیلتر ذرات دیزل ( و بدون سیستم های کاتالیستی در اتومبیل های سواری و وانت ها را تضمین شود.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید ردیاب خودرو به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 10W40-SM حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور بنزینی 10W-40/SM با استفاده از روغن پایه سنتتیک با اندیس گرانروی بالا و بکارگیری از بهترین مواد افزودنی مرغوب جهت مصرف در تمامی فصول و شرایط اب و هوایی ایران تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لسیانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این محصول که مطابق با یکی از بالاترین سطوح کارایی API تولید گردیده و جهت مصرف در خودروهای بنزینی مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور شامل: استارت آسان و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو ممتاز, به منظور روانکاری در دماهای پایین پایداری برشی ممتاز محصول که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می‌گردد. قابلیت ممتاز در حدف حرارت زائد از موتور برای حفظ ساختار متالوژیکی قطعات خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز می‌باشد. این روغن موتور جهت خودروهای نیسان, رونیز, پیکاپ, چانگانCS35, آریوS300, تویوتا یاریس, ماتریکس, کمری, آوالون, FJکروز, کیا ریو, سراتو, لنسر, هیوندای اکسنت و کلیه خودروهایی که استانداردهای فوق با ویسکوزیته 10W40 توسط سازنده خودرو توصیه شده است. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا و اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 20W50-SL حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 20W-50/SL با استفاده از روغن پایه پارافینیک حاصل از پالایش برشی از نفت خام به نام لوب کات (Lube Cut) با شاخص گرانروی بالا با انجام فرایند هیدروژن و مواد افزودنی مرغوب, جهت مصرف در تمامی فصول و شرایط آب وهوایی ایران تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لیسانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتور جهت مصرف در خودروهای بنزینی طراحی شده تا سال 2004 میلادی و دیزلی سوپر شارژ در مواقعی که استاندارهای فوق توسط سازنده خودرو توصیه شده است, مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور عبارتند از: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز, خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون, خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور, خاصیت خنثی کنندگی اسیدهای حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور, محافظت ممتاز از موتور تحت هر شرایط کارکرد آب و هوایی, افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد ممتاز می‌باشد. خریدار محترم : لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا, اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل ULTAR PRIME کد SAE 5W40-SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتورهای زادو ZADO با سطح کیفی SN با کارایی بسیار بالا با تکنولوژی تمام سنتتیک و افزودنی‌های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرآوری و تولید شده است. مقاومت بالای این روغن موتور در برابر تنش‌های برشی, باعث کاهش خرابی اجزای اصلی موتور از جمله رینگ پیستون شده و از پدیده احتراق زودرس در دور پایین LSPI در موتورهای T-GDI جلوگیری نموده همچنین باعث افزایش کارایی پیشرانه‌ی خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت می‌شود. این محصول برای طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی چهار زمانه و خودروهای تجهیز شده با DOHC و EFI و VVT و موتورهای توربو شارژ پیشنهاد شده است. روغن موتور زادو تحت لسیانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتورها بسیار بهتر از روغن موتور های متعارف جهت حفاظت و پیشگیری از تشکیل لجن عمل می‌کند و موتور را قادر می‌سازد که بتواند تا زمان بعدی تعویض روغن با حداکثر توان کار کند. روغن موتورهای نسل 5W-40/SN برای موتورهای با تکنولوژی جدید و حجم و شتاب بالا طراحی شده است. این محصول باعث کاهش صدای موتور می‌شودو از تنش اضافی در شرایط ترافیک با توقف و حرکت زیاد محافظت می‌کند. تعویض روغن در کارکرد بالا از خصوصیات این روغن موتور محسوب می‌گردد. روغن موتور 5W-40/SN جهت مصرف در موتورهای نسل جدید که در دفترچه فنی آنها, این سطح ویسکوزیته توصیه شده باشد مانند: (فورد, مزدا, رنو, آئودی, کیا, ام وی ام و ...)قابل مصرف می‌باشد. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور (غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید .قابل ذکر است جهت اصالت کالا و اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 10W40-SL حجم 4.5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 10W-40/SL با استفاده از روغن پایه‌ی نیمه سنتتیک گزینش شده و مواد افزودنی مرغوب, جهت استفاده در تمامی فصول و شرایط آب و هوایی تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لیسانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتور جهت مصرف در خودروهای بنزینی طراحی شده تا سال 2004 میلادی و دیزلی سوپر شارژ در مواقعی که استانداردهای فوق توسط سازنده خودرو توصیه شده است. مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور شامل: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور خاصیت خنثی کنندگی اسیدهای حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استارت آسان موتور و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو ممتاز, به منظور روانکاری در دمای‌های پایین پایداری برشی ممتاز محصول که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می‌گردد. کنترل ممتاز مصرف روغن و کاهش هزینه می باشد. روغن موتور 10W-40/SL جهت مصرف در موتورهای که در دفترچه فنی آنها, این سطح ویسکوزیته توصیه شده باشد مانند: (سایپا, ایران خودرو, برلیانس, لیفان, هایما, بسترن, رنو و ...)قابل مصرف می‌باشد. خریدار محترم : خودروهای معرفی شده صرفا از جهت نمونه معرفی شده است و قطعا خودروهای دیگری نیز از این روغن موتور استفاده می کنند.لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا, اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو موبیل مدل One 5W-40 حجم 946 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

محصولی را که مشاهده می‌کنید از تولیدات شرکت مطرح (Mobil) «موبیل» است که اخیرا تحت عنوان مدل (One 5W-40) به بازار عرضه شده است. این محصول از قدرت روانکاری بسیار بالایی برخوردار است. بر اساس استاندارد SAE، میزان گرانروی تعریف شده برای این محصول 5W-40 است. این میزان کمتر از روغن‌های 10W-40 بوده و نشان‌دهنده‌ی عملکرد بهتر آن در محیط‌هایی با درجه حرارت کمتر و همچنین استارت اولیه‌ی موتور خودرو است. روش ساخت این روغن موتور به‌صورت تمام سنتتیک است. این روش که جدیدترین شیوه‌ی ساخت روغن موتور در دنیا محسوب می‌شود، باعث شده تا روغن موتور موبیل از ویژگی‌هایی همچون حفاظت از موتور خودرو در دماهای بسیار بالا، جلوگیری از سایش بیش‌ازحد در جهت افزایش طول عمر قطعات موتور خودرو و تمیزکنندگی بسیار قوی موتور از گل و لای و لجن و رسوبات، بهره ببرد. این محصول توانایی بسیار زیادی در روانکاری قطعات داخلی موتور داشته و از ایجاد هرگونه اصطکاک و سایش جلوگیری می‌کند.

برند موبیل

گرانروی

  گرانروی یا همان ویسکوزیته، اندازه مقاومت سیال در برابر جاری شدن است. گرانروی سیال به‌صورت معکوس با دما تغییر می‌کند. در مایعات با افزایش دما نیروی بین مولکولی کاهش یافته و در نتیجه گرانروی نیز کاهش پیدا می‌کند. البته گرانروی کمیت ثابتی نسیت و به عوامل مختلفی همچون دما، فشار و شرایط روانکاری بستگی دارد. وقتی دمای سیال بالا می‌رود، کشش میان مولکول‌های سیال کم شده و گرانروی آن کاهش پیدا می‌کند. بی‌شک یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب روغن‌موتور، شرایط دمایی یا همان درجه حرارت محیطی است. برای نمونه زمستان 40- درجه سوئد بازمستان 5- درجه در ایران کاملاً ازنظر شرایط آب و هوایی متفاوت است و گرید روغن‌موتور مصرفی هم متفاوت است. این محصول شرکت موبیل سازگار بسیار زیادی با شرایط آب و هوایی کشور ایران دارد.

استاندارد SAE

انجمن مهندسین خودرو (SAE)، در همکاری با خودروسازان یک سیستم طبقه‌بندی گرانروی برای روغن موتور را توسعه داده‌اند. از این استاندارد برای تعیین میزان گرانروی روغن موتورهای مختلف استفاده می‌شود. این استاندارد از اعدادی بین ۰ تا ۶۰ تشکیل شده و در برخی مواقع حرف W نیز در آن دیده می‌شود. عدد ۰ در این استاندارد نشان‌دهنده‌ی کمترین میزان گرانروی بوده و نمایانگر روغنی است که به راحتی جاری می‌شود در عوض با حرکت به سمت عدد ۶۰ میزان گرانروی افزایش می‌باید و SAE 60 نشانگر روغنی با گرانروی بسیار بالا است که یعنی سخت جاری می‌شود. استفاده از حرف W در این استاندارد نیز برای نشان دادن حداقل میزان گرانروی در سرمای زمستان است که از کلمه‌ی Winter می‌آید. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، میزان گرانروی تعریف شده برای این روغن موتور 5W-40 است. این میزان گرانروی کمتر از روغن‌های 10W-40 بوده و نشان‌دهنده‌ی عملکرد بهتر آن در فصول سرد و استارات اولیه‌ی خودرو است.

روش ساخت

عموما روغن موتور از دو قسمت اساسی تشکیل شده است: الف: روغن پایه ب: مواد شیمیایی یا مواد افزودنی   روغن پایه ماده‌ای است که از پالایش نفت خام به‌دست می‌آید و معمولا بین 80 الی 90 درصد از حجم روغن‌ها را تشکیل می‌دهد. اما این روغن هنوز ویژگی‌های لازم را برای استفاده در موتور خودرو ندارد و تنها تعدادی از خواص ضروری روانکارها در روغن پایه وجود دارد. برای این‌که روغن موتور همه‌ی خواص لازم را داشته باشد و بتواند وظایف خود را به‌طور کامل انجام دهد و مقاومت لازم برای شرایط سنگین کار و حرارت و فشار زیاد موتور خودرو به‌صورت بهینه انجام شود، مواد افزودنی به‌آن‌ها اضافه می‌شود. جدیدترین روش تولید روغن موتور، روش تمام سنتتیک است. در این روش افزودنی‌هایی نظیر مواد ضد اکسیداسیون، مواد ضد سائیدگی، مواد ضد خوردگی و زنگ زدگی و ترکیبات مقاوم‌کننده در برابر فشار به روغن موتور اضافه می‌شود. روغن موتور موبیل هم به‌روش تمام سنتتیک ساخته شده و ازاین رو جز باکیفیت‌ترین روغن موتورهای موجود در بازار به‌شمار می‌آید.

نتیجه‌گیری

روغن موتور موبیل با مدل One 5W-40 به بازار عرضه شده است. از این محصول می‌توان در خودروهای بنزینی و دیزلی استفاده کرد. تکنولوژی بالای ساخت آن باعث شده تا علاوه بر حفاظت از موتور خودرو در دماهای بسیار بالا، عملکرد بسیار خوبی هم در فصول سرد و استارت اولیه‌ی خودرو داشته باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو آیسین مدل 20W-50 CF -4 ظرفیت 4000 میلی لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور آیسین با گرانروی 20W-50 بر مبنای روغن پایه نیمه سنتتیک با ویسکوزیته بسیار بالا VHVI و افزودنی های با کارکرد بالا و بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته فرموله و بهینه سازی شده است. این روغن موتور مقاومت بالایی در برابر تنش های برشی دارد و باعث افزایش کارایی موتور خودرو و کاهش مصرف سوخت میشود. روغن موتور 20W-50 آیسین برای انواع موتورهای دیزلی چهار زمانه پیشنهاد شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو زادو مدل SAE 20W-50-SL حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور زادو 20W-50/SL با استفاده از روغن پایه پارافینیک حاصل از پالایش برشی از نفت خام به نام لوب کات (Lube Cut) با شاخص گرانروی بالا با انجام فرایند هیدروژن و مواد افزودنی مرغوب, جهت مصرف در تمامی فصول و شرایط آب وهوایی ایران تولید گردیده است. روغن موتور زادو تحت لیسانس و فرمولاسیون انگلستان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات زادو علاوه بر نشان استاندارد ملی, توانسته است استاندارد CE اروپا, ایزو 9001, ایزو 14001, ایزو 18001بین المللی را نیز کسب نماید که بر روی محصول درج شده است. این روغن موتور جهت مصرف در خودروهای بنزینی طراحی شده تا سال 2004 میلادی و دیزلی سوپر شارژ در مواقعی که استاندارهای فوق توسط سازنده خودرو توصیه شده است, مناسب می‌باشد. برخی از مزایای این روغن موتور عبارتند از: خاصیت ضد اکسیداسیون و پایداری حرارتی ممتاز, خاصیت پاک کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسیداسیون, خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور, خاصیت خنثی کنندگی اسیدهای حاصل از اکسیداسیون و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور, محافظت ممتاز از موتور تحت هر شرایط کارکرد آب و هوایی, افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد ممتاز می‌باشد. خریدار محترم : لطفا قبل از انتخاب روغن موتور با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو و یا جستجو در مراجع قابل اطمینان در حوزه روانکار، از مناسب بودن نوع روغن موتور ( ویسکوزیته یا غلظت ) با خودرو خود اطمینان حاصل فرمایید . قابل ذکر است جهت اصالت کالا, اطمینان مشتری از خرید, این محصول مستقیما توسط کارخانه عرضه می‌گردد

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید ملزومات خودرو و موتورسیکلت به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور کاسترول مدل Magnatec 5W30 SN حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور 5W-30 4L SN کاسترول از پرفروش ترین روغن موتورهای این برند به شمار می آید. این روغن موتور تمام سنتتیک، با داشتن حجم 4 لیتری و میزان گرانروی 5W-30 عرضه شده است. سطح کیفی این روغن موتور SN می باشد. روغن کاسترول 5W30 SN بهترین روغن موتور 5W-30 تولید داخل کشور می‌باشد. این محصول دارای برچسب اصالت طلایی خودرو مدیک می‌باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو لوکینی مدل Super Gold-5W30 حجم 5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اگر قصد دارید از یک روغن موتور مرغوب و باکیفیت برای خودروی خود استفاده کنید، می‌توانید محصول فوق را در لیست روغن‌ موتورهای منتخبتان بگنجانید. این روغن موتور تولید شرکت «لوکینی» (Lookini) بوده و در مقایسه با روغن‌های 10W-40 عملکردی بسیار بهتر در آب و هوای سرد دارد. این روغن موتور با توجه به چهار فصل بودن کشور ایران انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود و سازگاری بالایی با این نوع آب و هوا دارد. این ویژگی به لطف گرانروی 5W-30 این محصول حاصل شده است. این گرانروی موجب شده تا بتوانید از این روغن موتور نه تنها در دمای متعادل بلکه در شرایط آب و هوایی گرم و سرد نیز استفاده کرده و فرایند روانکاری به شکل مناسبی انجام خواهد شد. این محصول دارای افزودنی‌های ویژه‌ای بوده که آن را به یک روغن تمام سنتتیک با کیفیت تبدیل کرده است. این فرمولاسیون موجب روانکاری هرچه بهتر قطعات متحرک موتور می‌شود، از سویی دیگر با ایجاد لایه‌ای محافظ مانع از ایجاد خوردگی، سایش و زنگ‌زدگی خواهد شد. سطح کیفی این روغن موتور SN بوده و تحت عنوان مدل سوپر گلد به بازار عرضه می‌شود. این محصول برای بسیاری از خودروهای مصرفی کشور ایران مناسب بوده و برای انتخاب آن باید به توصیه‌ی شرکت خودروساز توجه کنید. این روغن حجمی 4 لیتری دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور فورکس مدل 10W-40 SL/CF حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

اهمیت روغن موتور:

روغن موتور وظیفه‌ی روانکاری و تمیزکردن قلب تپنده‌ی خودرو یعنی موتور را بر عهده دارد.  به طوری که انتخاب روغن موتوری استاندارد و با کیفیت، قدرت و طول عمر موتور را بالا برده  و مصرف سوخت آن را کاهش می دهد.

روش تولید:

روغن موتور به روش های مختلفی ساخته می شود که تعیین کننده میزان خلوص و کیفیت روغن می باشد.  بطور کلی سه روش تولید برای روغن موتور وجود دارد: روش سنتی (معدنی با حداقل پالایش)،  نیمه سنتی (نیمه معدنی یا نیمه سنتتیک با پالایش متوسط) و روش مدرن (تمام سنتتیک با حداکثر پالایش) روغن موتورهای تمام سنتتیک در نتیجه یک فرایند پیچیده پالایش در آزمایشگاه های  تخصصی و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می گردند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید روغن موتورهای تمام سنتتیک با داشتن مولکولهای یک دست،  قادر به روانکاری تمام سطوح و منافذ دور از دسترس موتور می باشند.  این در حالی است که  سایر روغن موتور ها به دلیل گوناگونی اندازه مولکول ها سطوح کمتری را پوشش داده و در نتیجه به مرور زمان موجب  نیاز به تعمیرات بیشتر و کاهش طول عمر موتور می گردند.

دمای محیط و تکنولوژی موتور:

روغن موتور تمام سنتتیک فورکس  با داشتن گرانروی 40W-10  مناسب دمای محیطی از منفی ۲۵ درجه تا مثبت ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد که عملا برای اکثر شهرهای ایران، روغن موتوری چهار فصل محسوب می گردد.  این محصول  برای انواع موتورهای خودرو اعم از 8 و 16 سوپاپ که تکنولوژی ساخت آنها از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد باشد، مناسب است.  (اکثر موتورهای خودروهای داخلی و  وارداتی از کشور چین دارای تکنولوژی ساخت متناسب با این محصول می باشند.)

استانداردهای بین المللی و استاندارد ملی:

روغن موتور های دارای گواهینامه رسمی SL ، SJ  و SM  از انجمن  فرآورده های نفتی آمریکا، محصولاتی به روز و استاندارد تلقی می گردند ولی به دلیل نبودن رابطه بین ایران و آمریکا امکان راستی‌آزمایی این علائم وجود نداشته  و بعضاً مشاهده می‌شود که برخی محصولات که حتی توان کسب نشان استاندارد سازمان استاندارد کشور ایران را  نداشته اند، با درج نام های شناخته شده، اقدام به درج این علامت ها  بر روی محصولات خود نموده که منجر به خسارات جبران ناپذیری به موتور خودروها شده و هزینه های زیادی را بر دارندگان خودرو تحمیل می کند.

ضمانت کیفیت محصول:

روغن موتور تمام سنتتیک فورکس دارای بالاترین نشان استاندارد ملی بوده و با مشارکت شرکت سهامی بیمه ایران، موتور خودروهای استفاده کننده از این محصول را برای 4000 کیلومتر و یا مدت 6 ماه تا سقف 1 میلیارد تومان بیمه می نماید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو ولور مدل Super dynamic 10W40 SN حجم 1 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

WOLVER Super Dynamic SAE 10W-40 یک روغن موتور بنزینی و دیزلی سبک با کیفیت بسیار بالا است که با توجه به افزودنی های آن و نوع روغن پایه های بکارگرفته شده و همچنین گرانروی مطلوب آن، سبب صرفه جویی در مصرف سوخت در موتورهای دیزلی خودرو می شود. برای تضمین کمترین بازه گرانروی در محدوده SAE 10W و همچنین کاهش میزان روغن به دلیل تبخیر روانکارها، روغن WOLVER Super Dynamic SAE 10W-40 از روغن پایه های تمام سنتتیک بهره برده است که نیازمند بهره گیری از فناوری پیشرفته می باشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو لوکینی مدل Super Gold حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این محصول از جمله روغن موتورهای چهارفصل بوده که به‌لطف گرانروی متغیری که دارد می‌توان از آن در آب و هوای مختلف استفاده کرد. میزان گرانروی این روغن موتور 5W-40 بوده که نشان می‌دهد عملکرد خوبی به‌خصوص در هوای سرد خواهد داشت. این محصول به‌شکل تمام‌سنتتیک تولید می‌شود و می‌توان از آن برای خودروهای جدید نیز استفاده کرد. برای این منظور باید توصیه‌ی شرکت خودروساز را مد نظر قرار دهید و از روغن مناسب برای خودرو استفاده کنید. بر اساس سطح کیفیت API، این روغن موتور در رده‌ی SN قرار می‌گیرد. این کیفیت نشان می‌دهد که روغن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عملکرد خوبی در شرایط پرفشار موتور خواهد داشت.این محصول قابلیت روانکاری مناسبی دارد و مانع از ایجاد خوردگی قطعات متحرک موتور می‌شود. روغن موتور فوق یکی از محصولات تولیدی شرکت «لوکینی» (Lookini) بوده که تحت عنوان مدل «Super Gold» به بازار عرضه می‌شود. این روغن تنها برای خودروهای بنزینی مناسب بوده و در ظرف‌هایی 4.5 لیتری عرضه می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو دلکور مدل 10w40 حجم 5 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور 10W40 دلکور که با فرمولاسیون الف فرانسه تولید شده و دارای درجه کیفی SL برای خودروهای بنزینی و درجه کیفی CF4 برای خودرو های دیزلی به صورت نیمه سنتتیک میباشد. لازم بذکر است که تمامی روغن های شرکت دلکور با روغن پایه اول وارداتی و ادتیو های اروپایی تحت لایسنس روغن ELF فرانسه تولید شده ودارای استاندارد های جهانی و مجوز ثبت لوگوی الف فرانسه روی بسته بندی های خود میباشد. این روغن برای تمامی خورو ها بخصوص خودرو های 206 و 207 و 2008 و پژو پارس و L90 و مگان و سیتروین و تمامی خودرو های فرانسوی مناسب میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو توتال مدل Quartz 5000 SL حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

محصول فوق یکی دیگر از روغن موتورهای باکیفیت شرکت معتبر «توتال» (Total) است. این روغن موتور از ساختار روغن‌های مینرال (معدنی) برخوردار بوده و برای استفاده در خودروهای سبک و نیمه‌سنگین بنزینی و دیزلی مناسب است. سطح کیفیت API این محصول از نوع SL/CF است و از استاندارد ACEA A2/B2 بهره می‌برد. این روغن موتور گرانروی 20W50 دارد که همین موضوع موجب استفاده از آن به صورت چهارفصل شده است. گرانروی این محصول به‌گونه‌ای است که در فصل تابستان، کارایی مناسبی دارد و به‌محض استارت‌خوردن می‌تواند فرایند روانکاری را انجام دهد. محصول فوق توسط شرکت پژو سیتروئن تایید شده و این موضوع بیانگر کیفیت قابل‌قبول آن است. برای انتخاب روغن موتور بهتر است به دفترچه‌ راهنمای خودرو مراجعه کنید. انتخاب روغن موتور مناسب در شتاب خودرو و مصرف سوخت آن تاثیر زیادی دارد. این روغن بیشتر برای خودروهای قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دمای بالا و کارکرد پرفشار موتور خودرو نه‌تنها دچار افت کیفیت نمی‌شود بلکه عملکرد مناسب‌تری خواهد داشت.

روغن موتور خودرو توتال مدل Quartz 5000 SL حجم 4 لیتر

روش ساخت

این روغن موتور به‌صورت مینرال (معدنی) تولید شده که از ساختارهای قدیمی روغن موتورها محسوب می‌شود. در این روغن‌ها ترکیبات چندانی به روغن افزوده نمی‌شود و وظیفه‌ی اصلی آن‌ها روانکاری قطعات متحرک موتور است. این موضوع شاید در مقایسه با روغن‌های سنتتیک که می‌توانند نقشی محافظتی ایفا کنند، نشان از عملکرد ضعیف این روغن‌ها داشته باشد؛ اما باید سازگاری این روغن با نوع موتور خودرو را نیز در نظر گرفت. در خودروهای قدیمی‌تر روغن سازگار با موتور معدنی است و نباید از روغن‌هایی با ساختار سنتتیک استفاده شود؛ ازاین‌رو ساختار روغن و سازگاری آن با موتور خودرو در اولویت قرار دارد. در مورد این روغن موتور می‌توان اظهار کرد که در میان روغن موتورهای معدنی از کیفیت و عملکرد مناسبی برخوردار است و می‌تواند وظیفه‌ی روانکاری خود را به‌خوبی انجام دهد.

گرانروی

یکی از شاخصه‌های مهم در روغن موتورها گرانروی آن‌هاست که عموما با دو عدد و یک حرف W از هم جدا می‌شوند. گرانروی بیان‌کننده‌ی میزان روان‌بودن روغن موتور است و نقش مهمی در کیفیت روانکاری موتور خودرو دارد. درصورتی که دمای محیط کم باشد، روغن موتور حالتی متراکم و غلیظ به خود می‌گیرد و در این شرایط در هنگام استارت اولیه‌ی خودرو ممکن است روغن عملکرد مناسبی نداشته باشد. از سوی دیگر دمای بسیار بالا ممکن است ساختار روغن را بیش از حد رقیق و روان کند که در این شرایط نیز روانکاری به‌خوبی انجام نمی‌شود. با توجه به نکات ذکرشده باید روغن مناسب را با توجه به دمای محیط و دما و فشار عملیاتی موتور خودرو در حین کار انتخاب کرد. محصول فوق دارای گرانروی 20W50  بوده و در مقایسه با روغن‌های 10W40، از غلظت و تراکم بیشتری برخوردار است؛ ازاین‌رو این روغن برای دماهای بسیار پایین انتخاب مناسبی نخواهد بود و بهترین عملکرد آن در دماهای بالاست. این موضوع به این معنی نیست که نمی‌توان از این روغن در فصل زمستان استفاده کرد؛ بلکه منظور ما این است که در دمای پایین و در مقایسه با روغن 10W40  قدرت روانکاری کمتری آن هم در ابتدای کار و استارت‌زنی خواهد داشت. این روغن از نوع چهارفصل بوده و در تمام فصول سال قابل‌استفاده است؛ بنابراین در شرایط سخت کاری موتور بسیار خوب عمل می‌کند. این روغن در مقایسه با روغن 10W40  گرانروی بیشتری دارد؛ درنتیجه در دمای بالای موتور بیش از حد رقیق و روان نمی‌شود، خواص خود را حفظ می‌کند و می‌تواند به‌خوبی موتور خودرو را روانکاری کند.

سطح کیفیت

  از این محصول می‌توانید برای خودروهای بنزینی و دیزلی استفاده کنید. این موضوع از روی استاندارد API روغن قابل‌تشخیص است که مقداری برابر SL/CF دارد. کیفیت این روغن نیز در حد مناسبی بوده و با توجه به معدنی بودنش، کاملا رضایت‌بخش است.

سخن آخر

این روغن موتور که در ظرف‌های 4 لیتری عرضه می‌شود، موردتایید شرکت پژو سیتروئن است و عملکرد مناسبی دارد. این محصول برای موتور خودروهای مدرن مناسب نبوده و برای خودروهای قدیمی‌تر انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.  

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز روغن موتور خودرو فلومکس مدل Mega Tech 10w-40 حجم 4 لیتر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

روغن موتور فلومکس طراحی شده برای اخذ تائیدیه از OEM که بسیار سختگیرانه تر از API می باشد.در این روغن موتور از بهترین روغن های پایه گروه III که بسیار به PAO نزدیک هستند و مواد افزودنی استایرن تایپ با کارکرد بسیار عالی در دما و فشار بالا به جای مواد افزودنی پایه اولفین استفاده شده است.این محصول به منظور سازگاری هرچه بیشتر روغن با الاستومرهای نشت بندهایقطعات و ذخیره سازی بیشتر دوده در بستر سیال روغن طراحی شده است و سازگاری حداکثری با محیط زیست را دارد.با استفاده از روغن موتور فلومکس شاهد کاهش میزان مصرف بنزین به دلیل بالاتر رفتن شاخص گرانروی خواهید بود.روغن موتورفلومکس بر اساس رسیدن به نقطه ریزش بسیار پایین و ایجاد شرایط مطلوب رفتار در سرما با استفاده از ادتیوهای استایرن تایپ به دلیل عدم مشارکت در تشکیل واکس طراحی شده است.همچنین این روغن موتور خودرو با مقاومت حرارتی بالا بر اساس دمای عملیاتی بالای موتورهای جدید طراحی و تهیه شده است.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا