کالای دیجیتال

نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید لپ تاپ باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

در دنیای امروزی هر شخصی نیاز دارد تا در هر مکان و موقعیتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. از این رو بازار رایانه‌های همراه به یکی از پر رونق‌ترین کسب‌و‌کار‌ها در جهان تبدیل شده و شرکت‌های متفاوتی به تولید لپ‌تاپ مشغول هستند. اما مساله ای که در اینجا حائز اهمیت است انتخاب و خریدی هوشمندانه می باشد. زیرا لپ تاپ با مدل‌های گوناگون و طیف‌ وسیعی از مشخصات در بازار موجود هستند که علاوه بر دانستن نکات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم باید نوع نیاز خود را به خوبی شناسایی کرده باشید. برای آشنایی بیشتر با انواع لپ تاپ ها در ادامه مقاله راهنمای خرید لپ تاپ همراهمان باشید.

لپ تاپ چیست؟

لپ‌تاپ (به انگلیسی: Laptop) به معنی “روی دامان‏” (در مقابل رایانه رومیزی)، به رایانه شخصی کوچک، سبک و قابل حمل گفته می‌شود که فرهنگستان زبان فارسی عبارت رایانه کیفی را به جای “لپ‌تاپ” پیشنهاد داده است.

انواع لپ تاپ

برای لپ تاپ دسته بندی های متفاوتی می توان قائل شد، اما اگر بخواهیم بصورت کلی دسته بندی و انواع لپ تاپ را نام ببرید به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند:

  • انواع لپ تاپ بر اساس اندازه
  • انواع لپ تاپ بر اساس نوع کاربری

انواع لپ تاپ بر اساس اندازه

نوت بوک

اگر بخواهیم لپ تاپ را بر اساس اندازه و وزن تقسیم بندی کنیم، نوت بوک یکی از انواع لپ تاپ های با اندازه و وزن بسیار کوچک است. مشخصات اصلی نوت بوک سبک بودن، قابل حمل بودن، ارزان بودن و مشخصات سخت افزاری پایین تر نسبت به لپ تاپ است. بازه صفحه نمایش نوت بوک به صورت معمول بین 10 تا 15 اینچ است.
اولین رونمایی از نوت بوک در سال 1989 توسط شرکت ژاپنی NEC بوده است. کاربرد اصلی نوت بوک ها برای کارهای روزمره و عادی طراحی و ساخته شده است. البته با پیشرفت های زیادی که در این صنعت ایجاد شده لپ تاپ ها به لحاظ سبکی و حمل ونقل توانستند تا حد زیادی به نوت بوک ها نزدیک کنند.
کابرد اصلی نوت بوک انجام کارهای روزمره، تایپ کردن، انجام کارهای دانشجویی، چک کردن ایمیل و … است.

مزایای استفاده از نوت بوک ها

  • وزن کم
  • راحتی در حمل و نقل
  • قیمت مناسب

معایب استفاده از نوت بوک ها

  • حذف برخی موارد مثل درایو نوری

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ

اولترابوک

یکی از شاخص ترین خانواده های لپ تاپ که به تازگی یعنی سال 2011 معرفی شد، اولترابوک ها هستند. اولترابوک توسط شرکت آمریکایی اینتل به بازار لپ تاپ معرفی شد. همانگونه که در توضیحات نوت بوک گفته شد، با وجود پیشرفت بسیار زیاد در ساخت لپ تاپ، نوت بوک ها و لپ تاپ دیگر تفاوت خاصی نسبت به هم ندارند اما اولترابوک ها گونه ای از لپ تاپ ها هستند که بین تبلت و لپ تاپ قرار می گیرند.
از ویژگی های ظاهری اولترابوک ها می توان به ضخامت زیر 20 میلی متری، سبکی، قدرت و پردازنده قابل قبول این گونه از لپ تاپ می توان اشاره کرد.

مزایا استفاده از اولترابوک ها

  • سبکی و راحتی در حمل ونقل
  • فناوری جدید تر
  • زیبایی و طراحی کاربرپسند

معایب استفاده از اولترابوک ها

  • ظرافت بیش از حد
  • قیمت بالاتر نسبت به نوت بوک
لپ تاپ هیبریدی

در واقع لپ تاپ لمسی هیبریدی، فرزند تبلت و لپ تاپ است. یکی از ویژگی های اصلی تبلت، لمسی بودن آن است که در لپ تاپ های هیبریدی نیز رعایت شده. مشخصات هر گروه از لپ تاپ های زیر بر اساس نوع کاربرد مخاطبان آن دسته تغیر می کند. به عنوان مثال در لپ تاپ گیمینگ و گرافیکی همانگونه از نامش پیداست مواردی از جمله گرافیک و پردازنده و صفحه نمایش با کیفیت مهم است.

مزایا استفاده از لپ تاپ هیبریدی

  • مناسب مسافرت و کار کردن در مکان های مختلف
  • بسیار سبک

معایب استفاده از لپ تاپ هیبریدی

  • قیمت بالا
  • عدم وجود فضای کافی برای قرار دادن دست

انواع لپ تاپ بر اساس نوع کاربری

اگر بخواهیم لپ تاپ ها را بر اساس نوع کاربرد دسته بندی کنیم می توان موارد زیر را نام ببریم:

  • لپ تاپ دانشجویی
  • لپ تاپ مالتی مدیا
  • لپ تاپ صنعتی (تجاری)
  • لپ تاپ برای مصارف خانگی
  • لپ تاپ گیمینگ و گرافیکی

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ

در راهنمای خرید لپ‌تاپ فاکتورها و مسائل به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم بندی می شود. فاکتورهای عمومی شامل نکاتی مانند ابعاد، هزینه، نیازهای کاری و … می شود. در حالیکه فاکتورهای تخصصی در راهنمای خرید لپ‌تاپ شامل مواردی مانند کارت حافظه، پردازنده، کارت گرافیک و … است. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید و هیچ اطلاعی راجع به آن ندارید، نگران نبوده و در ادامه همراهمان باشید.

نوع نیاز

قبل از خرید لپ‌تاپ، باید مشخص کنید که دستگاه خود را برای چه استفاده‌ای می‌خواهید؟ به‌ طور کلی می‌توانیم نیازهای کاربران لپ تاپ را در چهار دسته‌بندی زیر قرار دهیم. در ادامه این نوشته نیز، کانفیگ مورد نیاز هر دسته‌بندی را ذکر خواهیم کرد.

  • فوق حرفه ای: گیمینگ، فیلم و انیمیشن سازی و طراحی های سنگین
  • حرفه ای: امور مهندسی و طراحی نیمه سنگین
  • نیمه حرفه ای: دانشجویی، اداری و تجاری
  • عادی: خانگی، مولتی مدیا و سایر امور

CPU

دقیقا مانند بدن انسان که مغز وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد، در لپ تاپ نیز CPU یا همان واحد پردازش مرکزی، تمامی پردازش‌ها و محاسبات لازم را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت CPU مهم‌ترین بخش لپ تاپ شما به‌حساب می‌آید.

اکثر پردازنده‌های موجود در بازار، توسط دو شرکت Intel و AMD ساخته شده‌اند. حال ببینیم هر کدام از کاربران به چه پردازنده‌ای نیاز دارند:

  • فوق حرفه‌ای: فقط و فقط به دنبال پردازنده‌Core i۹ یا Core i۷ برند Intel و یا Ryzen ۷ برند AMD باشید و حتی به سایر پردازنده‌ها فکر هم نکنید.
  • حرفه‌ای: پردازنده Core i۷ یا Core i۵ اینتل و Ryzen ۵ یا FX برند AMD برای این دسته کارآمد خواهد بود.
  • نیمه حرفه‌ای: پیشنهاد ما برای خرید لپ تاپ به شمایی که کاربر نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شوید، پردازنده Core i۵ یا Core i۳ از برند اینتل و ۳Ryzen یا FX از برند AMD می‌باشد.
  • عادی: برای این نوع کاربری، پردازنده Core i۳ یا Celeron اینتل را انتخاب کنید. اما به‌ هیچ‌ عنوان انتظار کار حرفه‌ای از آن نداشته باشید!

رم

RAM حافظه‌ای تصادفی است که برای ذخیره‌سازی، خواندن و نوشتن سریع اطلاعات بکار می‌رود. البته در نظر داشته باشید که رم برای ذخیره‌سازی اطلاعات در بلند مدت استفاده نمی‌شود.

هر چقدر که میزان رم دستگاه شما بالاتر باشد، سرعت و قدرت بالاتری را نیز تجربه خواهید کرد. اما از آنجایی که هر چقدر پول دهیم آش می‌خوریم! بازهم برای هر دسته‌بندی، میزان رم مورد نیاز را مشخص کردیم تا با توجه به بودجه خود ایده‌آل‌ترین انتخاب را داشته باشید.

  • فوق حرفه‌ای: اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ و یا یک دستگاه فوق حرفه‌ای را دارید، فقط به رم ۳۲ گیگابایت به بالا فکر کنید، ولا غیر!
  • حرفه‌ای: برای طراحی‌های گرافیکی و مهندسی باید به سراغ لپ تاپ‌هایی با حداقل ۱۲ یا ۱۶ گیگ رم بروید.
  • نیمه حرفه‌ای: برای شما ۸ یا ۱۲ گیگ رم مناسب است.
  • عادی: در بهترین حالت رم هشت گیگ، در غیر این صورت رم چهار گیگ هم کفاف کار شما را می‌دهد.

گرافیک

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، کارت گرافیک وظیفه تبدیل اعداد صفر و یک به تصاویر قابل‌ نمایش در مانیتور را دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که هر چقدر کارت گرافیک قوی‌تری روی لپ تاپ خود داشته باشید، توانایی انجام کارهای گرافیکی و طراحی‌های سنگین‌تری را خواهید داشت. البته سایر عواملی که در بالا ذکر کردیم را نیز باید علاوه بر کارت گرافیک در نظر بگیرید.

  • فوق حرفه‌ای: حافظه اختصاصی گرافیکی برای این کاربران باید بیش از ۴ گیگابایت باشد. پیشنهاد ما به شما از برند NVIDIA مدل GeForce RTX ۲۰۸۰ Ti و GeForce RTX ۲۰۷۰ می‌باشد.
  • حرفه‌ای: افراد حرفه‌ای نیز به حافظه گرافیکی اختصاصی با ظرفیت حداقل ۴ گیگابایت احتیاج دارند. GeForce MX۱۵۰، یا حداقل MX۲۵۰ و MX۲۳۰ برند NVIDIA گزینه‌های مناسبی هستند.
  • نیمه حرفه‌ای: برای این کاربران شاید گرافیک لپ تاپ از اهمیت خیلی بالایی برخوردار نباشد؛ به همین دلیل کارت گرافیک با حافظه اختصاصی دو گیگابایت کفایت می‌کند. GeForce MX۱۳۰ یا ۱۱۰ MX انویدیا مدل‌های پیشنهادی برای این دسته می‌باشد.
  • عادی: برای کاربری ساده، به کارت گرافیک اختصاصی (مجزا) احتیاجی نیست و با همان کارت گرافیک مجتمعی که روی پردازنده وجود دارد، کارتان راه می‌افتد.

حافظه داخلی

برای حافظه داخلی لپ تاپ طبیعی است که هرچقدر بیشتر باشد بهتر است و می‌توان از آن استفاده‌های متنوع‌تری داشت. اما توجه به SSD و یا HDD بودن حافظه نیز بسیار مهم است. اگر به دنبال سرعت و کارآیی بالاتری هستید از حافظه SSD استفاده کرده و در غیر این صورت هارد HDD پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

سیستم عامل

یکی از نکات تخصصی در راهنمای خرید لپ تاپ توجه به نوع سیستم عامل و خرید لپ تاپ با داشتن سیستم عامل و یا بدون آن است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که لپ تاپ هایی با سیستم عامل و بدون آن چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تفاوت عملکردی و کاربردی چندانی با یکدیگر ندارند.

در صورتی که شما یک لپ تاپ با سیستم عامل نسخه اصلی را خریداری کنید که ویندوز اورجینال به صورت پیش فرض روی هارد آن ها نصب شده است، از قانون کپی رایت برخوردار بوده و می توانید به راحتی در زمان نیاز اقدام به به روز رسانی آن کنید. بدون شک با داشتن نسخه اورجینال و اصلی سیستم عامل در لپ تاپ شما دچار مشکلات ناشی از باگ ها و ویندوزهای غیر اصل نخواهید شد.

در صورت خرید لپ تاپ بدون سیستم عامل نیز شما می توانید ویندوز مورد علاقه تان را روی دستگاه نصب کرده و آن را مناسب با سلیقه و نیاز خود پارتیشن بندی کنید. البته همانطور که می دانید این ویژگی در لپ تاپ های دسته اول نیز مجددا قابل انجام است. البته در صورت غیر اورجینال بودن نسخه سیستم عامل ممکن است تنها مدت کوتاهی بعد از استفاده مشکلاتی در کارایی سیستم برای شما پیش بیاید.

  • ویندوز یکی از محبوب ترین انواع سیستم عامل است که که به وسیله مایکروسافت به بازار عرضه شده است. این پلت فورم یکی از انعطاف پذیرترین سیستم های عامل است که افراد زیادی به دلیل آشنایی چند ساله با آن، آن را به سیستم های دیگر ترجیح می دهند. این نوع از پلت فورم ویژگی های متنوعی مانند اسکنر اثر انگشت، نمایشگر لمسی و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.
  • لینوکس سیستم عامل دیگری است که در دستگاه های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این پلت فورم امنیت بسیار بالایی داشته و شرکت های معتبر ترجیح می دهند که برای جلوگیری از انتشار اطلاعات خود از این پلت فورم استفاده کنند. کار کردن با این پلت فورم بیشتر مناسب افراد حرفه ای و برنامه نویس ها است زیرا کار کردن با آن نسبتا سخت می باشد. سیستم عامل لینوکس جز سیستم های عامل باز محسوب شده و برنامه نویسان می توانند کدهای آن را جهت تغییرات دلخواه دستکاری کنند.
  • کروم او اس یکی دیگر از سیستم های عامل محدود در راهنمای خرید لپ تاپ است. این پلت فورم یک سیستم عامل محدود اما بسیار ایمن است که بیشتر در لپ تاپ های برند لنوو مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم عامل دارای ویژگی هایی مشابه با ویندوز بوده با این تفاوت که یک منو نرم افزاری و میز کار را برای راحتی بیشتر در اختیار شما قرار می دهد. یکی از معایب این نوع سیستم عامل در مرورگر کروم آن است. در این پلت فورم بیشتر صفحه های مجازی در حالت آفلاین خوانده نمی شوند.

نکته: علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، عوامل دیگری نیز دخیل هستند که هنگام خرید لپ تاپ باید آن‌ها را در نظر بگیرید. موضوعاتی مانند تعداد و نوع پورت‌های ورودی دستگاه، چرا که ممکن است بخواهید لپ تاپ خود را به یک مانیتور وصل کرده و با استفاده از یک موس و کیبورد مجزا از آن استفاده نمائید.

همچنین کیفیت و اندازه صفحه نمایش نیز از آن دسته مواردی است که در انتخاب کاربران مختلف تاثیر گذار خواهد بود.

برندهای شناخته شده در زمینه تولید لپ تاپ

HP (اچ پی): شرکتی آمریکایی که در سال ۱۹۳۹ در کالیفرنیا ساخته شده و نام آن از اول نام های هیولت و پاکارد Hewlett-Packard، سازندگان شرکت گرفته شده است. HP دارای کیفیت بالا، طراحی بی نظیر و خلاقیت ارزشمند می باشد.

ASUS (ایسوس): در سال ۱۹۹۰ در تایوان توسط ۴ مهندس کامپیوتر تاسیس شده که نام شرکت ایسوس از کلمه پگاسوس به معنای اسب بالدار افسانه های یونان، الهام گرفته شده است. برند ایسوس به علت نوآوری در صنعت و تنوع محصول از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد.

Dell (دل): این کمپانی در سال ۱۹۸۴در شمال شهر آستین، تگزاس آمریکا توسط مایکل دل به ثبت رسید. Dell دارای سری های سطح بالا، مدل های پر قدرت و ظاهرهای زیبا و باریک می باشد.

 Alienware (الین ور): کمپانی دل، لپ تاپ های گیمینگ خود را در شرکت زیر مجموعه اش با نام Alienware ارائه داده و لپ تاپ هایی با کیفیت، قدرت بالا و صفحه نمایش بزرگ که طرفداران خاص خود را دارد، تولید و روانه بازار کرده است.

Lenovo (لنوو): این شرکت در سال ۱۹۸۴ در شهر پکن تاسیس گردیده و نام LENOVO از دو کلمه Legend  و Novo گرفته شده است.

 Acer (ایسر): ایسر شرکت تایوانی است که در سال ۱۹۷۶ توسط استن شیه، کارولین یه و جورج هوانگ تاسیس شده است که در حوزه کامپیوتر و الکترونیک فعالیت دارند.

Apple (اپل): سال ۱۹۷۶ شرکت اپل تاسیس شد که استیو جابز نقش به سزایی در پیشرفت این شرکت داشت.

تست لپ تاپ هنگام خرید

حالا که مدل لپ تاپ خود را انتخاب کردید و به مرحله خرید رسیدید باید لپ تاپ را کاملا امتحان کنید:

  • برسی کنید که مشخصات فنی دقیقا همان هایی است که باید باشد. لپ تاپ را روشن کنید و با آن کار کنید و از سلامت سیستم مورد نظرتان اطمینان کسب نمائید.
  • شارژر، باتری و اکسسوری ها را تست کنید.
  • درایورهای مناسب لپ تاپ را تهیه کنید.
  • اگر DVD ریکاوری دارد آن را تهیه کنید.
  • گارانتی را چک کنید و مهر فروشنده را روی آن بررسی کنید.

نحوه صحیح شارژ کردن باتری لپ تاپ

بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد. یادتان باشید اگر باتری شما مدام در حال شارژ باشد، از طول عمر آن به سرعت کاسته خواهد شد.در صورتی که شارژ دستگاه کامل شده باشد به طور اتوماتیک، عمل شارژ متوقف خواهد شد. اما رعایت این موضوع در افزایش طول عمر باطری دستگاه، موثر است.

طریقه نگهداری از باطری به چه صورت است؟ توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر ۱۰% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتماً آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود. بدینوسیله فشار کمتری در حین عملیات شارژ، به باطری وارد می شود.

باتوجه به نکاتی که در این راهنمای خرید لپ تاپ گفته شد، می توانید لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه لپ تاپ با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL-i5 12GB 1SSD MX450 - کاستوم شده خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ تاپ ThinkBook 15 جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد که در سال 2021 رونمایی شده و مجهز به پردازنده‌های نسل 11 شرکت اینتل است. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را نیز یدک می‌کشد. استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار باکیفیت باعث شده تا ضخامت این لپ‌تاپ 18.9 میلی‌متر و و وزن آن 1.7Kg باشد که اعدادی فوق‌العاده برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچ محسوب می‌شوند. تفاوت این‌لپ تا با سری ThinkBook 15 در طراحی قاب‌پشتی و پردازنده جدیدتر است. این لپ‌تاپ دارای حافظه 1 ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) بوده و می‌تواند ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی را به شما هدیه دهد. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 با پردازنده مرکزی i5 مناسب مصارف روزمره و عمومی و سطح بالا است. ThinkBook 15 دارای کیفیت تصویر Full HD بوده و درون خود یک رم 12 گیگاباتی را یدک می‌کشد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کالای دیجیتال به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX707VI-HX052-i7 13620H 32GB 1SSD RTX4070 - کاستوم شده خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

سری لپ تاپ TUF Gaming F17 ایسوس همانطور که از نامش هم پیداست، یکی از سری لپ‌‌ تاپ‌های ایسوس برای گیمرها است و البته از بسیاری از جهات انتخاب بسیار خوبی هم هست. با وجود مشخصات فنی بسیار خوب و اندازه بزرگ 17.3 اینچی، این لپ تاپ حدود 2.6 کیلوگرم وزن دارد که وزن معقول و استانداری محسوب می‌شود. استفاده از پردازنده نسل 13 اینتل با مدل Core i7 سبب شده بتوانید عملکرد خوبی را از این لپ تاپ انتظار داشته باشید. همچنین گرافیک RTX 4070 با داشتن حافظه هشت گیگابایتی یک انتخاب بسیار خوب برای انواع بازی‌های سبک و سنگین و البته اجرای نرم افزارهای گرافیکی دیگر است. با داشتن رم 32 گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایت از نوع SSD، هم خیال‌تان از داشتن فضای کافی برای ذخیره اطلاعات راحت است و هم عملکرد روان و راحت لپ تاپ تضمین می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به صفحه نمایش IPS با دید وسیع و نرخ به روز رسانی 144 هرتز اشاره کرد که علاوه بر ویژگی‌های فنی خوب، تجربه بصری مناسبی را هم به شما هدیه می‌کند. این لپ تاپ توسط شرکت وارد کننده کاستوم شده و برخی از مشخصات آن ارتقا یافته است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IML05-i581128330 - کاستوم شده خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت لنوو از شرکت‌های خوشنام فعال در زمینه‌ی تولید لپ تاپ است و لپ تاپ‌های میان‌رده‌ی این شرکت بیش از سایرین از محبوبیت برخوردار هستند. لپ تاپ IdeaPad 3 15IML05-i581128330 لنوو از جمله محصولات پرفروش این شرکت است که در کنار مشخصات سخت افزاری قابل قبول، قیمت معقولی هم دارد. این لپ تاپ به پردازنده‌ی مرکزی Core i5 10210U شرکت اینتل مجهز شده است و در کنار آن هشت گیگابایت رم DDR4 قرار دارد. همچنین، یک ترابایت و 128 گیگابایت حافظه‌ی هیبریدی این لپ تاپ از دیگر مشخصه‌های قابل توجه آن است. از این میزان یک ترابایت به صورت HDD و 128 گیگابایت به صورت SSD NVMe در این لپ تاپ تعبیه شده است. لازم به ذکر است که تراشه‌ی گرافیکی این لپ تاپ GeForce MX330 از انویدیا بوده و می‌تواند عملکرد قابل قبولی در پردازش‌های نیمه سنگین و سبک داشته باشد. این لپ تاپ توسط شرکت وارد کننده کاستوم شده و برخی از قطعات آن ارتقا یافته است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.0 اینچی مایکروسافت مدل Surface 4 - BB خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مایکروسافت با استفاده از پردازنده‌های جدید، عملکرد سرفیس لپ‌تاپ 4 را نسبت به نسل قبلی بهبودی 70 درصدی بخشیده و مایکروسافت اعلام کرده که این لپ‌تاپ از نظر عمر باتری هم حرف بیشتری برای گفتن دارد. به گفته و ادعای مایکروسافت لپ تاپ 15 اینچی مدل Surface Laptop 4 - BB از عمر باتری 16.5 ساعته بهره می‌برد. سرفیس لپ‌تاپ 4 از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و دوباره همان ویژگی‌های ظاهری استفاده شده‌اند. در بدنه این لپ‌تاپ یک پورت USB-C، یک پورت USB-A ، جک هدفون و پورت شارژ دیده می‌شود. در بدنه این لپ‌تاپ هم خبری از پورت تاندربولت نیست. به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت برای کاربری‌های عمومی و مالتی‌مدیا گزینه‌ای مناسب و راضی‌کننده است. شما در این لپ‌تاپ محبوب مایکروسافت دارای مغز متفکر i7 هستید و می‌توانید عملیات پردازشی و محاسباتی و اجرایی سنگین را به راحتی انجام دهید.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G17 G713RM-KH071-R9 32GB 2SSD RTX 3060 - کاستوم شده خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ‌تاپ‌های سری ROG شرکت ایسوس (Asus) در کنار لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری TUF به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالارده و قدرتمند این شرکت شناخته می‌شوند. لپ‌تاپ‌های سری ROG شرکت ایسوس علاوه بر بهره‌گیری از مشخصات فنی و سخت‌افزاری قدرتمند، از نظر طراحی ظاهری هم بسیار جذاب هستند. در واقع، طراحی ظاهری منحصر به فرد این محصولات یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های لپ‌تاپ‌های سری ROG محسوب می‌شود و آن‌ها را از لپ‌تاپ‌های دیگر این شرکت و حتی شرکت‌های دیگر متمایز می‌کند. بهره‌‌گیری از نورپردازی RGB در کیبرد و بدنه‌ی این لپ‌تاپ‌ها جلوه‌ی بسیار زیبایی به ظاهر آن می‌بخشد. لپ‌تاپ ROG Strix G17 G713RM-KH071 با بهره‌گیری از تمامی‌ویژگی‌های ظاهری ذکر شده، از جمله جدیدترین لپ‌تاپ‌های سری ROG شرکت ایسوس قلمداد می‌شود. این لپ‌تاپ وزنی معادل 2.9 کیلوگرم دارد و روی آن از لوگوی بزرگ و زیبای ROG و طراحی مات ساده با الگوهای نقطه‌ای استفاده شده است. همچنین، نوار RGB تعبیه شده در بخش‌های کناری لپ‌تاپ و کیبرد، جلوه‌ی فوق‌العاده زیبایی به ظاهر آن می‌بخشد. شرکت ایسوس برای این لپ‌تاپ از یک نمایشگر 17.3 اینچی مات از نوع IPS با وضوح 1080 × 1920 یا FULL HD استفاده کرده است. در کنار این طراحی زیبا نمی‌توان از مشخصات و قابلیت‌های سخت‌افزاری قدرتمند این لپ‌تاپ چشم‌پوشی کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-i7 8GB 1HDD 128SSD MX450 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ تاپ Ideapad 5 جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر جدیدترین لپ تاپ 15 اینچ سری Ideapad این شرکت در بازار کشور محسوب می‌شود. این لپ تاپ از نظر امکانات سخت‌افزاری یک رده بالاتر از Ideapad 3 قرار دارد و با سخت افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی،گرافیکی نرمال، اداری و مهندسی با پردازش رو به بالا است. ضخامت این دستگاه کمتر از 20 میلی‌متر و وزن دستگاه 1.66 کیلوگرم است که اعدادی بسیار عالی برای یک لپ تاپ 15 اینچی میان‌رده محسوب می‌شوند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ از نوع IPS و با کیفیت FULL HD است. شرکت لنوو برای این مدل پورت های ارتباطی متنوعی در نظر گرفته که که دست شما را برای انتقال اطلاعات باز خواهد گذاشت. مدل Ideapad 5 از حافظه و پردازنده ایده‌آلی برخوردار است که آن را برای انجام کارهای روزمره و اداری مناسب می‌کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 11.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05-Athlon Silver 3050e 4GB 128SSD خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بدون شک «لنوو» ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان رده تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ IdeaPad 1 11ADA05 athlon 4 128 vega3 هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. در کنار طراحی زیبای محصول، از مهترین مزایای آن پردازنده و صفحه‌نمایش 11.6‌ اینچ با کیفیت‌ HD است. پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری کاملا ایده آل هستند. لنوو در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده نسل جدید‌‌ 3050e از شرکت AMD و از گرافیک RADEON RX VEGA 3 از AMD استفاده کرده است. درمجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ برای کاربری عمومی و استفاده‌ی روزمره هستید، لنوو گزینه‌های متعددی برای شما دارد که ایدیاپد یکی از آن‌ها است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 3 - B خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مایکروسافت جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های خود را با نام سرفیس لپ‌تاپ ۳ رونمایی کرد،سرفیس لپ‌تاپ ۳ در دو نسخه‌ی ۱۳/۵ اینچ و ۱۵ اینچ تولید خواهد شد.در بخش طراحی تفاوت فاحشی در ابعاد نسخه‌ی ۳ و نسخه‌ی ۲ لپ‌تاپ مایکروسافت مشاهده نمی‌شود؛ اما مشخصه‌ی حائز اهمیت، ترک‌پد لپ‌تاپ جدیدتر است که حدود ۲۰ درصد از ترک پد قبلی بزرگ‌تر شده است. در بخش فنی، دستاورد بزرگ مایکروسافت در نسخه‌ی جدید طراحی نسبتا ماژولار است؛ به‌طوری که حافظه‌ی SSD در این نسخه قابل تعویض و ارتقا است.هر دو نسخه‌ی ۱۳ اینچی مورد مقایسه به نمایشگری با نسبت تصویر ۳ به ۲ و رزولوشن ۱۵۰۴ × ۲۲۵۶ مجهز هستند؛ اما مایکروسافت برای ثابت نگه‌داشتن تراکم پیکسلی رزولوشن نمایشگر نسخه‌ی ۱۵ اینچی را به ۱۶۶۴ × ۲۴۹۶ ارتقا داده است تا هر سه سرفیس لپ‌تاپ مورد مقایسه تراکم پیکسل ۲۰۱ پیکسل در هر اینچ داشته باشند.گفتنی است مایکروسافت در جدیدترین سرفیس لپ‌تاپ خود سرانجام از درگاه USB نوع C بهره گرفته است.سرفیس لپ‌تاپ 3 به پردازنده‌های نسل دهم اینتل ارتقا پیدا کرده است و کارت‌های گرافیک نیز به Iris Plus به‌ روزرسانی شده‌اند؛ در نسخه‌ی ۱۵ اینچی کاملا از پردازنده‌های شرکت AMD بهره گرفته شده است. در حال حاضر بالاترین نسخه‌ی سرفیس لپ‌تاپ ۱۳ اینچی از پردازنده‌ی اینتل Core i7-1065G7 بهره می‌برد و بالاترین نسخه‌‌ی سرفیس لپ‌تاپ ۱۵ اینچی به پردازنده‌ی AMD رایزن ۷ مدل 3780U و گرافیت رادئون RX وگا ۱۱ مجهز شده است. در خصوص حافظه‌ی رم، هر دو مدل مورد مقایسه دارای نسخه‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی هستند و تنها مدلی که با رم ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود، مدل ۱۵ اینچی با پردازنده‌ی رایزن ۷ است؛ نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، این است که سرفیس لپ‌تاپ قدیمی حافظه‌ی رمی از نوع LPDDR3 دارد که سرعت آن ۱۸۶۶ مگاهرتز است؛ درحالی‌که نسخه‌های امسال که با پردازنده‌ی اینتل عرضه می‌شوند، به رم‌های LPDDR4X با سرعت ۳۷۳۳ مگاهرتز مجهز شده‌اند و رم نسخه‌های مجهز به پردازنده‌ی AMD از نوع DDR4 با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز هستند. عمر باتری ۱۱/۵ ساعت را نشان می‌دهند؛ این یعنی نسخه‌های امسال در حدود ۳ ساعت کمتر شارژدهی دارند؛ در عوض، مایکروسافت برای اولین‌بار شارژ سریع را به لپ‌تاپ آورده و مدعی است، سرفیس لپ‌تاپ‌های امسال با سرعت گوشی‌های هوشمند شارژ می‌شوند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل E41-45 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ‌تاپ‌ها در عصری که ما زیست می‌کنیم تبدیل به یکی از اعضای خانواده ما شده‌اند. این وسایل بسیار مهروف و پرمصرف الکترونیکی و کامپیوتری یک دستیار تمام عیار هستند که هرکسی برای اکثر کسب‌وکارها از آن‌ها استفاده‌های مفیدی می‌کنند. بدون شک «لنوو» ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ Lenovo E41-45 هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این دستگاه حدود 20 میلی‌متر ضخامت و 1.6 کیلوگرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده‌ انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 14 اینچ HD با پنل‌ TFT، کیفیت‌ HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری کاملا ایده آل هستند. لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل E41-45 دارای پردازنده‌ای ساخت شرکت AMD با نسل 7350B و سری A6 است که می‌تواند در پردازش‌های نیمه‌سنگین اداری و خانگی به‌خوبی انجام وظیفه کند. شما در این لپ‌تاپ دارای 1 ترابایت حافظه از نوع HDD (هارد دیسک درایو) (Hard Disk Drive) هستید که فضای بسیار خوبی محسوب شده و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات قابل قبولی دارد.

مشخصات کلی

شرکت لنوو سال‌هاست که شهرت به تولید لپ‌تاپ‌ها با کیفیت و اقتصادی دارد و این موضوع را نیز در ساخت مدل E41-45نیز رعایت کرده است. لپ تاپ لنوو یک لپ‌تاپ 14 اینچی و نسبتا سبک است که شما می‌توانید آن را حمل کنید. بدنه این لپ‌تاپ از جنس کربن فیبر است که مقاومت بالایی در مقابل ضربه و خط و خش دارد. ابعاد این دستگاه 35.6x 23.4 x 2  سانتی‌متر و وزنی حدود 2.5 کیلوگرم دارد که البته لپ‌تاپ‌های سبک‌تر هم در بازار موجود هست. طراحی ظاهری لولای این لپ‌تاپپ به گونه‌ای است که در حالت زاویه 90 درجه، باعث ایجاد فاصله بین فن زیرین دستگاه با سطح می‌شود که این موضوع به عملکرد بهتر فن و خنک شدن لپ‌تاپ کمک کرده و آسیب کمتری ناشی از استفاده طولانی به آن وارد می‌شود.

نمایشگر

    صفحه نمایشگر این لپ‌تاپ HD  و از نوع «TN» است. نمایشگرهای «TN» از قدیمی‌ترین نوع نمایشگر کریستال مایع یا LCD هستند که به نظر می‌رسد شرکت لنوو به خاطر مقرون به صرفه بودن و کیفیت قابل قبول آن‌ها از این نوع نمایشگر در این لپ‌تاپ استفاده کرده است اما مشکلی که در هنگام استفاده از این لپ‌تاپ با آن مواجه می‌شوید این است که فقط از زاویه رو به رو و مستقیم صفحه‌ی نمایش قابل دیدن هست. همچنین نمایشگرهای «TN» قادر به تولید و نمایش رنگ‌های واقعی ۲۴ بیتی نیستند بنابراین این لپ‌تاپ نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را برای شما نشان دهد و انتخاب خوبی برای طراحان نیست. صفحه نمایشگر این لپ‌تاپ مات است که باعث می‌شود مات مقاومت بیشتری به لکه اثر انگشت به نسبت صفحه‌های نمایش براق داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید ماوس ( موشواره ) به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

پردازنده سخت افزاری

    لپ‌تاپ لنوو مدل E41-45 دارای پردازنده AMD  سری A6 است که جز پردازنده‌های اقتصادی و مناسب برای کارهای سبک و روزانه است و شما نمی‌توانید انتظار انجام کارهای حرفه‌ای که نیار به سرعت بالا دارند را از این لپ‌تاپ داشته باشید. حافظه RAM این دستگاه 4 گیگابایت از نوع DDR4 است که حافظه قابل قبولی با توجه به کاربری ذکر شده به حساب می‌آید.

باتری

لنوو در تولید این مدل از باتری لیتیومی 6 سلولی استفاده کرده است. باتری‌های 6 سلولی با وجود حجم و وزن بالای خود عمر کارکرد بیشتری نسبت به سایر باتری‌ها دارند. با توجه به این ویژگی در لپ‌تاپ لنوو مدل E41-45 شما می‌توانید تا مدت 4 ساعت  بدون نیاز به شارژر از این لپ‌تاپ استفاده کنید.

سایر ویژگی‌ها

این لپ‌تاپ دارای دو بلندگو داخلی است. تکنولوژی به کار رفته در طراحی این بلندگوها باعث می‌شود که از تغییرفرکانس صدا در هنگام وجود نویز جلوگیری کند.همچنین میکروفون داخلی و وب‌کم به کار رفته در این لپ‌تاپ به شما امکان حضور صوتی و تصویری در جلسات آنلاین را فراهم می‌کند. علاوه بر این، لپ‌تاپ لنوو مدل E41-45 قابلیت اتصال به شبکه WIFI را دارد و از بلوتوث نسخه V4.2 نیز بره می‌گیرد. این دستگاه دارای 2 پورت USB3 و یک پورت USB2 و همچنین درگاه HDMI نیز می‌باشد اما لازم است بدانید که این مدل از لپ‌تاپ‌های لنوو فاقد درایو نوری است

اقتصادی و کاربردی

به طور کلی لپ‌تاپ لنوو مدل E41-45 یک لپ‌تاپ کاملا اقتصادی است مناسب برای کسانی است که صرفا کارهای خیلی ساده روزانه مانند ارسال ایمیل و یا تایپ نامه اداری و یا برگزاری جلسات آنلاین و گردش در فضای مجازی و ازین قبیل استفاده‌ها دارند بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است. در واقع لنوو تمامی امکانات مورد نیاز یک کاربر با استفاده معمولی را با کمترین هزینه در این لپ‌تاپ گنجانده است. اما اگر شما کمی حرفه‌ای تر به یک لپ‌تاپ نگاه‌ میکنید و به طور مثال نیاز دارید که حداقل یک نرم افزار طراحی و یا یک بازی بر روی آن نصب کنید، خرید این دستگاه را به شما توصیه نمی‌کنیم. چراکه همانطور که گفته شد، باتوجه به نمایشگر و پردازنده موجود در آن، این لپ‌تاپ مناسب شما نخواهد بود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 17.3 اینچی ام اس آی مدل Vector GP76 - 12U خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ‌‌تاپ‌های مخصوص بازی امروزه طرفداران زیادی دارند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت این محصولات باعث شده است که این دستگاه‌‌های قدرتمند امکانات بسیار خوبی داشته باشند. مدل Vector GP76 - 12U شرکت MSI یکی از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی ا‌ست که بدنه‌ی فلزی و مقاومی دارد و با پردازنده‌‌ی نسل جدید اینتل، یعنی ALER LAKE I7 12700HK با فرکانس پردازنده‌ی 3.5 تا 4.7 گیگاهرتز و 24 مگابایت کش، یک لپ‌‌تاپ قدرتمند به حساب می‌آید. لپ‌تاپ مخصوص بازی به یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی نظیر RTX3070TI, GDDR6 8GB انویدیا نیاز دارد؛ صفحه ‌نمایش 17.3 اینچی با دقت QHD با تراکم پیکسلی 2560x1440 برای بازی و کارهای گرافیکی کاملا مناسب است. این لپ‌‌تاپ یک دستگاه کامل و قوی است که نیازهای کاربر علاقه‌مند به بازی را رفع می‌‌کند. گفتنی است این مدل دارای درگاه‌های متنوع ارتباطی است که دست شما را برای انتقال اطلاعات باز خواهد گذاشت.

پیشتاز در عملکرد

سری جدید Vector GP لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی، از نسل لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ هستند که طراحی ظاهری و سخت‌افزار قوی مخصوص‌بازی دارند. لپ‌تاپ ام اس آی Vector GP76 – 12U دارای صفحه‌نمایش 17.3 اینچی با پنل IPS که به روکش مات مجهز شده است. نرخ به‌روزرسانی این صفحه‌نمایش 360 هرتز است و هیچ جزئیاتی را از چشم بیننده پوشیده نخواهد گذاشت. این لپ‌تاپ دارای ابعاد 39.7×28.4×2.5 سانتی‌متر است و لازم است اطمینان حاصل کنید که برای حمل آن از کیف یا کوله‌پشتی با ابعادی مناسب لپ‌تاپ‌های بزرگتر از 17 اینچ استفاده کنید. Vector GP76 – 12U 2.9 کیلوگرم وزن دارد که برای یک لپ‌تاپ وزن نسبتا بالایی محسوب می‌شود؛ اما با در نظر گرفتن ابعاد صفحه‌نمایش و سخت‌افزار مخصوص‌بازی، می‌توان آن را وزن قابل‌قبولی دانست. کیبورد این لپ‌تاپ توسط استیل‌سریز طراحی شده و دارای صفحه‌کلید عددی و مجهز به نور پس‌زمینه است.

در بدنه این دستگاه درگاه‌های HDMI، Mini-Display Port، جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت لن، USB Type-C و سه عدد درگاه USB 3.0 به‌کار رفته که می‌توان گفت تمام نیازهای یک کاربر را برای اتصال به دیگر دستگاه‌ها برطرف می‌کند.

با MSI Vector GP76 – 12U، نهایت سرعت و قدرت را تجربه کنید

ام اس آی در این مدل از پردازنده  نسل دوازدهم اینتل یعنی Core i7-12700H استفاده کرده است. این پردازنده با 24 مگابایت حافظه Cache در کنار پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 3070TI GDDR6 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی قرار گرفته است تا هیچ مانعی برای عملکرد و سرعت لپ‌تاپ در اجرای بازی‌های سنگین باقی نگذارد. 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه SSD در کنار سرعت انتقال داده‌ی خوب، مقدار حافظه مورد خوبی در اختیار کاربر گذاشته و می‌تواند او را تا مدت‌ها از هارد اکسترنال بی‌نیاز کند.

در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به‌دلیل صرف انرژی زیاد، سیستم خنک‌کننده و فن‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند که به نظر می‌رسد ام اس آی توانسته است در مدل‌های گیمینگ خود عملکرد بهتری را نسبت به سایر مدل‌ها به نمایش بگذارد. لپ‌تاپ ام اس آی Vector GP76 – 12U برای تامین انرژی از باتری چهار سلولی 65 وات‌ساعتی بهره گرفته‌است. این باتری که شارژ کامل آن حدود 2.5 ساعت زمان لازم دارد، قادر است تا حدود 5 ساعت در حالت استفاده از مرورگر و اینترنت و 1.5 ساعت اجرای بازی سنگین را برای کاربر تامین کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ723 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ723 یکی از باریک ترین لپ‌تاپ های 15.6 اینچی میان رده و با قیمت اقتصادی ایسوس می‌باشد که در سال 2021 رونمایی شد و با قیمت پایین تر نسبت به سری Zenbook این شرکت وزن و سخت افزار مناسبی را نیز دارا می‌باشد. این لپ‌تاپ ترکیبی از دو مدل R564 و R565 ایسوس می‌باشد و در دیگر مناطق جهان با نام X513EP شناخته می‌شود. وزن دستگاه 1.8 کیلوگرم است که اعدادی بسیار مناسب برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی میان رده محسوب می‌شوند و این لپ‌تاپ را به گزینه ای مناسب برای کسانی که حمل و نقل زیادی با دستگاه خود دارند و صفحه نمایش بزرگ را نیز مورد نیاز خود می‌دانند مبدل کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- B خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر 15 اینچی یک ترکیب بی‌نظیر از طراحی زیبا و خلاقانه درکنار سخت‌افزارهای قدرتمند است. وضوح تصویری متفاوت برابر با 3240 در 2160 پیکسل نشانگر همیشگی سرفیس بوک‌هاست. مایکروسافت 3 Surface Book جدید را با سخت‌افزاری پرقدرت روانه بازار کرده است که از پس همه کارهای سنگین به راحتی آب خوردن بر می‌آید. لپ‌تاپ Surface Book 3 را می‌توان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی محسوب کرد. نسل دهم پردازنده‌های سری Core i7 اینتل، حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم، از جمله عوامل قدرتمند بودن این دستگاه هستند. کاربرانی که قصد اجرای برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای و البته حرفه‌ای را دارند یا می‌خواهند بازی‌های کامپیوتری را با کیفیت قابل قبولی بازی کنند، این مدل می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد باتری پرقدرت این لپ‌تاپ قادر است تا 17 ساعت انرژی سرفیس بوک 3 را تامین کند. در مجموع می‌توان Surface Book 3 را خوش‌ساخت‌ترین دستگاه ویندوزی حال حاضر دانست که با قابلیت‌های متعدد خود تجربه کاربری کاملا متفاوتی را خلق خواهد کرد.

شروع به کار کنید همه‌چیز آسان می‌شود

مایکروسافت یک شرکت چند ملیتی است که در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این شرکت در ۴ آوریل سال ۱۹۷۵ توسط بیل ‌گیتس و پل آلن تاسیس شد. مایکروسافت آوازه‌ی خود را مدیون سیستم‌عامل‌های ویندوز و محصولات نرم‌افزاری خود است. پل آلن و بیل گیتس دوستان دوران کودکی بودند. آن‌ها در سال ۱۹۷۲ تصمیم گرفتند به کمک هم شرکتی را پایه‌گذاری کنند. گفتنی است شرکت Traf-O-Data که برای کنترل ترافیک بود اولین کار مشترک این دو به شمار می‌آید. در ۴ آوریل ۱۹۷۵ تاسیس مایکروسافت بود که تحولی عظیم در دنیای تکنولوژی ایجاد کرد. اولین محصول نابغه‌های دنیا به‌صورت نسخه‌ای از یونیکس با نام Xenix بود. با کمی تعمل متوجه سیر پیشرفت این محصول شده و به نبوغ آن دو بیش از پیش پی می‌بریم. اکنون تعداد کارمندان این شرکت به بیش از ۱۲۴ هزار نفر در سرتاسر جهان رسیده است.

قدرت بیشتر، مشکلات بیشتر

Surface Book3، لپ‌تاپی است که شرکت مایکروسافت با اجزای داخلی جدید و سریع‌تر نسبت به نسخه قبل در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کرده است. با مقایسه این نسخه نسبت به نسخه قبل، شاهد تفاوت هایی در داخل آن شده ولی ظاهر آن بدون تغییر باقی‌مانده است. ظاهر این لپ‌تاپ به‌حدی زیباست که هدف از خرید آن داشتن یک لپ‌تاپ پیشرفته با باطنی قدرتمند است. Surface Book3 نه تنها یک لپ‌تاپ بلکه یک تبلت برای شما است.

    Surface Book3 یک لپ‌تاپ معمولی نیست. معمولی نبودن یعنی ایراداتی در این لپ‌تاپ وجود دارد. ابعاد این لپ‌تاپ به‌نحوی است که وقتی در حالت لپ‌تاپ است تا حدی بزرگ به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۱۵ اینچی آن بزرگ و تا حدی ضخیم است. البته علت بزرگ بودن صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ قدرتمند آن است که پشت صفحه پر از اجزای یک کامپیوتر است و برای همین یکم وزن آن زیاد است.  البته به این نکته توجه کنید که وزن لپ‌تاپ خسته‌کننده نیست و شما را ناامید نمی‌کند.

    Surface Book3 بسیار خوش‌ساخته و صفحه‌کلید آن عالی است. تاچ‌پد این لپ‌تاپ مقداری برای نسخه ۲۰۲۰ آن کوچک است اما بسیار روان و دقیق است. بهتر بود برای Surface Book3 درگاه  Thunderbolt نیز در نظر گرفته می‌شد ولی مایکروسافت اعتقاد دارد درگاه‌های Thunderbolt امن نیستند. این لپ‌تاپ یک درگاه USB Type-C و یک خشاب SD  دارد.

صفحه‌نمایش، دیگر چه نیاز دارید؟

صفحه‌نمایش Surface Book3 دارای دقت 3240x2160 است و نسبت تصویر آن ۳:۲ است و بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی دیگر به نظر می‌آید. حاشیه‌های لپ‌تاپ تا حدی زیاد است حتی زمانیکه به عنوان تبلت نیز از آن استفاده می‌کنید باز هم بزرگ به نظر می‌آید. دقت کنید این لپ‌تاپ مثل یک تبلت فوق‌پرتابل نیست و این نکته خیلی مهم است. وجود لولای تجملاتی و مارمانند برای قفل کردن و بستن دستگاه باعث شده این سیستم به درستی کار کند. وقتی لپ‌تاپ را می‌بندید فاصله‌ی بین لولاها زیاد است و باعث شده این لپ‌تاپ نسبت به لپ‌تاپ‌های مدرن دیگر ضخیم‌تر به‌نظر برسد.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface 4 - E خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ‌تاپ‌ها در هرجایی مانند از سازمان‌ها، شرکت‌ها، منازل، دفاتر و یسیاری دیگر از مکان‌ها یافت می‌شوند و دیگر مانند عصوی از خانواده و اموال مهم دفاتر و شرکت‌ها شده‌اند. کار با لپ‌تاپ‌ها به دلیل یک‌پارچه بودن و قابلیت جابجایی بسیار راحت است. مایکروسافت در سال 2021 جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های خود را با عنوان سرفیس لپ‌تاپ 4 رونمایی کرد. استفاده از پردازنده‌های جدید، عملکرد سرفیس لپ‌تاپ 4 را نسبت به نسل قبلی با بهبود 70 درصدی روبه‌رو کرده و مایکروسافت اعلام کرده که این لپ‌تاپ از نظر عمر باتری هم حرف بیشتری برای گفتن دارد. به گفته و ادعای مایکروسافت لپ تاپ 13.5 اینچی مدل Surface Laptop 4 - E از عمر باتری 17 ساعته بهره می‌برد. سرفیس لپ‌تاپ 4 از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و دوباره همان ویژگی‌های ظاهری استفاده شده‌اند. در بدنه این لپ‌تاپ یک پورت USB-C، یک پورت USB-A 3.1، جک هدفون و پورت شارژ دیده می‌شود. در بدنه این لپ‌تاپ هم خبری از پورت تاندربولت نیست و حافظه SSD آن مانند نسل قبلی به‌راحتی از بدنه جدا می‌شود. وب‌کم این مدل با قابلیت اعتبار سنجی چهره و کیفیت 720 پیکسل برای ویدیو این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای تماس‌های ویدیویی و کنفرانس‌ها تبدیل کرده است. به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت برای کاربری‌های عمومی و مالتی‌مدیا گزینه‌ای مناسب و راضی‌کننده است. شما در این لپ‌تاپ محبوب مایکروسافت دارای مغز متفکر i7 با نسل یازدهم هستید و می‌توانید عملیات پردازشی و محاسباتی و اجرایی سنگین را به راحتی هندل کنید. در کنار این قدرت CPU، پردازنده شما دارای حافظه کَش 12 مگابایت هم است که در سرعت تاثیر به‌سزایی دارد.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HC-B خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت ایسوس در سال 2020 جدیدترین لپتاپ خود را با نام ASUS TUF Gaming F15 FX506HC که یک لپ‌تاپ مخصوص بازی (گیمینگ) است را به بازار معرفی کرد. از ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ می‌توان به وجود پردازنده و کارت گرافیک جدید و بسیار قدرتمند اشاره کرد که باعث می‌شود تا یک گیمر به ‌صورت حرفه‌ای و بسیار آسان بتواند با آن بازی کرده و از آن لذت ببرد. اندازه و ضخامت این لپ‌تاپ‌ به‌علت وجود سخت‌افزارهای نیرومند، نمایشگر بزرگ و سیستم خنک‌سازی قدرتمند، زیاد بوده و طراحی آن‌ها نیز به‌گونه‌ای است که مورد پسند گیمرها است. این لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ به‌صورت سبک و با قابلیت حمل و نقل آسان طراحی شده و استفاده از رنگ نوک مدادی در قاب این مدل، شکل ویژه‌ و جذابی به دستگاه داده است. وزن لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HC برای حمل در کوله یا کیف مخصوص بسیار مناسب بوده و کاربر می‌تواند بدون اذیت شدن، آن را با خود حمل کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN93 2020 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

موردانتظارترین و تأثیرگذارترین رویداد اپل در سال 2020، نخستین کامپیوتر‌های مک با پردازنده‌ی اختصاصی این شرکت را به‌ارمغان آورد. مک‌بوک ایر نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده‌ی مبتنی‌بر ARM کوپرتینونشین‌ها موسوم به M1 خواهد بود.همان‌طور که انتظار می‌رفت مک‌بوک ایر به‌لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اینتل ندارد و همانند گذشته است. تغییرات اصلی مک‌ بوک ایر در داخل آن رخ می‌دهد؛ جایی‌که تراشه اختصاصی M1 توان پردازشی موردنیاز کاربر را با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌سازد. این تراشه در دو نسخه‌ با گرافیک 7 یا 8 هسته‌ای درون مک بوک ایر به‌کار می‌رود؛ اما در هر دو نسخه، پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای و واحد پردازش عصبی 16 هسته‌ای دردسترس هستند. به‌مدد بهینگی بسیار بیشتر تراشه‌‌ی اختصاصی M1، کوپرتینونشین‌ها مک‌ بوک ایر را با سیستم خنک‌کننده‌ی پسیو (بدون فن) تولید می‌کنند.اپل می‌گوید CPU داخل تراشه‌ی M1 به‌مدد 4 هسته‌ی قدرتمند و 4 هسته‌ی کم‌مصرفش در مجموع بالغ‌بر 3٫5 برابر و GPU هشت هسته‌ای آن نیز تا 5 برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کنند. از سوی دیگر به‌لطف واحد پردازش عصبی 16 هسته‌ای M1 پردازش‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره یا شناسایی اجسام تا 9 برابر سریع‌تر صورت می‌گیرد. براساس ادعای اپل، تراشه‌ی M1 موجود در داخل مک بوک ایر از «98 درصد لپ‌تاپ‌های فروخته‌شده در سال گذشته» سریع‌تر است. اپل می‌گوید به‌لطف کنترلر حافظه‌ی موجود در M1 و حافظه‌های جدید، ماژول‌های SSD مک‌بوک ایر بالغ‌بر 2 برابر سریع‌تر از گذشته هستند.اولترابوک محبوب اپل جک 3٫5 میلی‌متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت‌برثانیه) و تاندربولت 3 (پهنای باند 40 گیگابیت‌برثانیه) را دراختیار کاربر می‌گذارد. این پورت‌‌ها هم‌اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما به‌کمک آن‌ها می‌توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح 6K و نرخ نوسازی 60 هرتز را به مک‌بوک ایر متصل کرد.مک بوک ایر اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 را در بطن خود دارد. این لپ‌تاپ همانند گذشته از وب‌کم 720p استفاده می‌کند؛ اما اکنون به‌لطف پردازنده‌ی سیگنال تصویر داخل تراشه‌ی M1 تصاویر را با نویز کمتر و گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری ثبت می‌کند.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3-GAB خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ تاپ IdeaPad 3-GAB یکی از لپ تاپ‌های کمپانی لنوو است. این لپ تاپ 15.6 اینچی دارای صفحه نمایشی از نوع TN است. این صفحه نمایش کیفیت HD به شما ارائه می‌دهد. رزولوشن این لپ تاپ 1366x768 است. سازنده پردازنده این لپ تاپ اینتل بوده و سری این پردازنده پنتیوم است. مدل این پردازنده N5030 خواهد بود. پردازنده گرافیکی این مدل اینتل بوده و مدل آن UHD است. مقدار رمی که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است 4 گیگابایت از نوع DDR4 است. همچنین مقدار حافظه داخلی که لپ تاپ را با آن ارائه می‌دهند یک ترابایت از نوع HDD بوده و 128 گیگابایت SSD خواهد بود. این لپ تاپ دارای درگاه‌هایی از جمله دو عدد USB 3.0، یک عدد USB2.0 و اچ دی ام آی است. این لپ تاپ بدون سیستم عامل ارائه می‌شود. باتری آن دو سلولی بوده و 2 تا 4 ساعت می‌تواند شارژ را نگه دارد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید شارژر تبلت و موبایل به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-EA خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ تاپ V15 جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد و درحال‌حاضر یکی از خوش قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر این شرکت محسوب می‌شود که در سال 2020 رونمایی شد. این لپ‌تاپ جایگزین سری نه‌چندان موفق V155 شده و با سخت‌افزار مناسب و وزن نه‌چندان بالا مناسب امور روزمره، خانگی، گرافیکی سبک و پایین، اداری و مهندسی با پردازش متوسط است. ضخامت این دستگاه کمتر از 20 میلی‌متر و وزن دستگاه 1.85 کیلوگرم است که اعدادی بسیار مناسب برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی میان‌رده محسوب می‌شوند و از این حیث گزینه مناسبی برای کسانی که حمل‌ونقل زیادی با دستگاه خود دارند است و به‌نسبت سایر رقبا و دسته‌بندی خود گزین‌های اقتصادی به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15 این است که دارای فضای بسیار خوب ذخیره‌سازی 1 ترابایت و 128 گیگابایت SSD بوده و می‌توانید مقادیر زیادی از فایل‌ها و مدیاهای خود رو در آن ذخیره کنید. شما در این لپ‌تاپ دارای 4 گیگابایت حافظه RAM هستید که می‌توان با آن تعداد برنامه‌های قبال توجهی را باهم در حال اجرا داشت. کیفیت تصویر این لپ‌تاپ HD است و می‌توان در آن جزییات تصویر را تماشا کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-RC خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ای هستید که در کنار قیمتی مقرون به‌صرفه، از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده باشد، لپ‌تا‌پ‌های برند لنوو می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشند. لنوو V15-RC هم یکی از این محصولات با‌کیفیت است که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. ابعاد به نسبت باریک و وزن مناسب 1.7 کیلو‌گرمی این لپ‌تاپ سبب شده تا هیچ مشکلی در جا‌به‌جایی با خود به‌همراه نداشته باشد. صفحه‌نمایش با ابعاد 15.6 اینچ و رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع TN این لپ‌تاپ را همراهی می‌کند و از طرفی این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را هم دارد. صفحه‌نمایش مات هم سبب شده تا در استفاده طولانی مدت خستگی برای چشم به‌همراه نداشته باشد. پیش از اینکه به مشخصات سخت‌افزاری در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ بپردازیم، باید بگوییم که لنوو V15-RC در این بازه قیمتی، توانایی ارائه عملکرد قابل قبولی را در اجرای نرم‌افزار‌های کاربردی و البته کار‌های روزمره دارد. لنوو V15-RC به پردازنده سری Core i3 مدل 1115G4 شرکت اینتل و پردازنده گرافیکی GEFORCE MX350 شرکت NVIDIA مجهز شده است. پردازنده در نظر گرفته شده با توجه به توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 4.1 گیگاهرتز، عملکرد خوب و قابل قبولی را به‌نمایش می‌گذارد. حافظه یک ترابایت از نوع HDD یا همان هارددیسک در کنار 128 گیگابایت SSD، فضای کافی را برای ذخیره اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد که البته امکان ارتقاء حافظه هم وجود دارد. باتری دو سلولی در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ میان‌رده هم به ازای هر بار شارژ صد درصدی، توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) یک الی سه ساعت را دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل X415EP-EK162 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت ایسوس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید قطعات کامپیوتر و لپ‌تاپ شناخته می‌شود. لپ‌تاپ‌های این شرکت به چندین دسته‌بندی مختلف تقسیم می‌شوند و هر کدام از این دسته‌بندی‌ها جامعه‌ی هدف خاص خود را دارد. لپ‌تاپ‌های این شرکت بیشتر به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالا و قیمت‌های معقول مورد استقبال قرار می‌گیرند و از جمله محصولات پرطرفدار ایسوس می‌توان به لپ‌تاپ 14 اینچی مدل X415EP-EK162 اشاره کرد. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند نسل 11 شرکت اینتل با مدل i7 1165G7 بهره می‌برد و علاوه بر آن، تراشه‌ی گرافیکی شرکت انویدیا با مدل Geforce MX330 در آن تعبیه شده است. همچنین، شرکت ایسوس برای این لپ‌تاپ از 8 گیگابایت رم (4 گیگابایت به صورت آنبورد و 4 گیگابایت به صورت SO-DIMM) استفاده کرده است و حافظه‌ی داخلی 512 گیگابایتی از نوع M.2 NVMe نسل سوم می‌تواند سرعت بسیار بالای آن در انجام امور روزمره را تضمین کند.

نگاه کلی

ایسوس، برندی خوش‌نام و مطمئن در سرزمین لپ تاپ‌ها

ایسوس برند خوش‌نام بازار لوازم الکترونیکی به ویژه لپ‌تاپ‌های با کیفیت در ایران است که افراد بسیاری نسبت به این برند تعصب خاصی دارند. محصولات برند ایسوس از کارایی، کیفیت و تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند؛ از این رو، بسیاری از افراد هنگام خرید لپ‌تاپ ابتدا نام این برند به ذهنشان می‌آید و مدل‌های آن را جست‌وجو می‌کنند چراکه از کیفیت و کارایی آن مطلع هستند. علاوه بر این، ایسوس لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه می‌کند که متناسب با بودجه‌های قیمتی متفاوت باشد؛ در حقیقت قدرت ایسوس در تعادل خوب آن در بالانس بین قیمت و کیفیت است. لپ‌تاپ 14 اینچی ایسوس مدل X415EP-EK162 از همان دسته لپ‌تاپ‌های خوب این برند است که شما می‌توانید برای انجام کارهای گوناگون روی آن حساب کنید. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ خواهیم پرداخت.

استاندارد و قابل‌حمل

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در هر لپ‌تاپی اندازه، ابعاد صفحه‌نمایش و وزن کلی آن است. در حقیقت شما در ابتدا باید نوع کاربری خود را با یک لپ‌ تاپ تعیین کنید و سپس به سراغ خرید یک لپ‌تاپ بروید. لپ‌تاپ ایسوس مدل X415EP-EK162 دارای صفحه‌نمایش 14 اینچی است که این اندازه تقریباً یکی از استانداردترین و محبوب‌ترین اندازه‌ها در یک لپ‌تاپ است. با اندازه 14 اینچ، تصاویر به خوبی قابل نمایش بوده و شما می‌توانید کارهای زیادی را به‌ وسیله آن انجام دهید. نکته بعدی این لپ‌تاپ، وزن 1.6 کیلوگرمی آن است؛ این لپ تاپ جز لپ تاپ‌های سبک تلقی می‌شود و این ویژگی حمل و نقل آن را بسیار ساده کرده است. نوع صفحه‌نمایش این مدل از نوع Full HD و دقت صفحه‌نمایش آن 1080* 1920 پیکسل است که شما می‌توانید به راحتی تصاویر را با کیفیت مناسب تماشا کنید. نکته بسیار مثبت این صفحه‌نمایش پوشش مات آن است. صفحه‌نمایش‌های مات، میزان کارایی کاربران را از یک سیستم افزایش می‌دهد؛ زیرا در این نوع صفحه‌نمایش‌ها نور محیط با صفحه برخورد نمی‌کند و همین امر مانع اذیت شدن چشم می‌شود.

عملکرد باورنکردنی، پورت‌های کاربردی

لپ‌تاپ ایسوس مدل X415EP-EK162 از یک پردازنده Core i7 شرکت اینتل، 8 گیگابایت رم، حافظه 512 گیگابایت، کارت گرافیکی NVIDIA و دو گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند که همه این عوامل نشان‌دهنده سرعت خوب و نوشتن سریع داده‌ها است. وجود سری پردازنده‌های بسیاری قوی مانند Core i7 این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید برنامه‌های مختلف مانند فتوشاپ یا دیگر برنامه‌های ادیت فیلم و تصاویر و هم‌چنین انواع بازی‌ها را به راحتی و بدون هیچ مشکلی روی لپ‌ تاپ باز کنید. باتری به کار رفته در این مدل، دو سلولی و با ظرفیت ۳۷ وات ساعت است. پورت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک لپ‌تاپ است چرا که به شما امکان استفاده بیشتر از یک دستگاه را می‌دهد. لپ‌تاپ ایسوس مدل X415EP-EK162 دارای یک پورت USB Type-c، دو عدد پورت USB 2.0، یک عدد پورت USB 3.2، یک عدد پورت HDMI، یک خروجی هدفون، پورت Wi-Fi و Bluetooth است. با این قابلیت شما به راحتی می‌توانید به دستگاه‌های دیگر متصل شوید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5 - MKA خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

سری Legion از سری‌های با کیفیت کمپانی لنوو است. این سری دارای لپ تاپ های میان رده و قدرتمندی است که می‌توانند برای اغلب سلیقه‌ها با بودجه‌های مالی متفاوت مناسب باشد. لپ تاپ Legion 5 - MKA از این لپ تاپ‌ها بوده و 15.6 اینچی است. سازنده پردازنده این لپ تاپ اینتل بوده، سری آن i7 است و مدل آن 11800H خواهد بود. این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی قدرتمند انویدیا مدل GEFORCE RTX 3050TI بهره می‌برد و قدرت پردازش امور گرافیکی نسبتا سنگین را هم دارد. این لپ تاپ مخصوص بازی 2.4 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن 362.5x260.6x25.7 میلی‌متر خواهد بود. برای این لپ تاپ 24 مگابایت حافظه کش در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن 24 گیگابایت هم رم از نوع DDR4 دارد. این لپ تاپ دارای یک ترابایت از نوع SSD به عنوان حافظه داخلی است. این لپ تاپ از تمامی جهات لپ‌تاپ پرقدرتی به حساب می‌آید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 - AB خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لنوو یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای حال حاضر بازار لوازم الکترونیکی است که وسایل گوناگونی همچون لپ‌تاپ تولید می‌کند. لپ‌تاپ‌های این برند در دسته‌های مختلفی از حرفه‌ای تا معمولی قرار می‌گیرد. لپ‌تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 یکی از لپ‌تاپ‌هایی است که می‌تواند تمامی انتظارات گیمینگ و گرافیکی شما را برآورده سازد. این لپ‌تاپ دارای پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800H است که می‌تواند پردازش‌های سنگینی را برای شما انجام دهد. این پردازنده دارای ضریب مالتیپر باز است و می‌تواند از تنظیمات بایوس بنا به میزان مورد نیاز خود قدرت و سرعت پردازشی آن را بالا و پایین کنید. این لپ‌تاپ دارای کارت گرافیکی GeForce RTX 3060 GDDR6 ساخته شرکت nVidia با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی است و می‌تواند برای شما قدرت بسیار بالایی در پردازش‌های بازی‌های سنگین گرافیکی و تسک‌های گرافیکی سنگین دارد. IdeaPad Gaming 3 15ACH6 دارای 512GB SSD M.2 حافظه حافظه داخلی است که هم ظرفیت خوب و سرعت بسیار بالا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 17.3 اینچی لنوو مدل Legion 5-Legion 5-EAA خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ تاپ Legion 5-EAA یکی از لپ تاپ‌های کمپانی لنوو است. این لپ تاپ 17.3 اینچی دارای صفحه نمایشی از نوع IPS است. این صفحه نمایش کیفیت Full HD به شما ارائه می‌دهد. رزولوشن این لپ تاپ 1920x1080 است. سازنده پردازنده این لپ تاپ AMD بوده و سری این پردازنده Ryzen 7 است. مدل این پردازنده 5800H خواهد بود. پردازنده گرافیکی این مدل انویدیا بوده و مدل آن GEFORCE RTX 3070 GDDR6 است. مقدار رمی که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است 16 گیگابایت از نوع DDR4 است. همچنین مقدار حافظه داخلی که لپ تاپ را با آن ارائه می‌دهند یک ترابایت از نوع SSD خواهد بود. این لپ تاپ دارای درگاه‌هایی از جمله دو عدد USB Type C، سه عدد USB 3.0، اچ دی ام آی و LAN است. این لپ تاپ بدون سیستم عامل ارائه می‌شود. باتری آن چهار سلولی بوده و 2 تا 4 ساعت می‌تواند شارژ را نگه دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-EI - کاستوم شده خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لنوو یکی از پرکارترین کمپانی‌های تولید کننده لوازم الکترونیکی است. این کمپانی‌ها با تولید تعداد زیادی لپ تاپ سری آیدیاپد توانسته است به نیاز کاربران با سلیقه‌ها و بودجه‌های متفاوت پاسخ بدهد. لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-EI از لپ‌تاپ‌های پرقدرت این کمپانی است. این لپ تاپ 2.2 کیلوگرم وزن دارد. ابعاد آن برابر 359×249.6×24.9 میلی‌متر است. سازنده پردازنده این لپ تاپ اینتل سری Core i7 بوده و مدل آن 10750H است. این لپ تاپ 12 مگابایت حافظه کش دارد. علاوه بر آن برای این لپ تاپ 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 در نظر گرفته شده است. 512 گیگابایت SSD برای این لپ تاپ به عنوان حافظه داخلی وجود دارد. این لپ تاپ 15.6 اینچی دارای صفحه نمایش با کیفیت تصویر FullHD است و رزولوشن آن 1920x1080 پیکسل است. پنل این لپ تاپ از نوع IPS است. لازم به ذکر است که 512 گیگابایت حافظه‌ی SSD به صورت کاستوم شده به این لپ تاپ افزوده شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-UHH خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

لپ تاپ V15-UHH جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد و یکی از خوش‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر این شرکت محسوب می‌شود که در سال 2020 رونمایی شده است. این لپ‌تاپ جایگزین سری نه‌چندان موفق قبل از خود شده و با سخت‌افزار مناسب و وزن نه‌چندان بالا مناسب امور روزمره، خانگی، گرافیکی سبک و پایین، اداری و مهندسی با پردازش متوسط است. وزن دستگاه 1.85 کیلوگرم است که عدد بسیار مناسبی برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی میان‌رده محسوب می‌شود و از این حیث گزینه مناسبی برای کسانی است که حمل‌ونقل زیادی با دستگاه خود دارند. همچنین می‌توان گفت به‌نسبت سایر رقبا و در دسته‌بندی خود گزینه‌ای اقتصادی به نظر می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-UHH می‌توان به فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی از نوع SSD درایو حالت جامد (Solid State Drive) که حجمی متوسط برای ذخیره اطلاعات با سرعت خوب انتقال داده است و 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 اشاره کرد.

نگاه کلی

انتخابی اقتصادی برای امور روزمره

اگر برای انجام کارهای روزمره یا تماشای فیلم و سریال، تماشای کلاس‌های آنلاین و گشت‌و‌گذار در اینترنت به دنبال لپ‌تاپی با قیمت مناسب هستید، باید بدانید که لپ تاپ لنوو V15-UHH برای شما طراحی شده است. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی از نوع TN، با وضوح تصویر Full HD کیفیت مناسبی از تصویر را به شما ارائه خواهد داد. صفحه نمایش‌های براق ضریب کنتراست و شفافیت رنگی بیشتری را به همراه دارند؛ اما متاسفانه تابش نور مستقیم به این نوع نمایشگرها، منجر به بازتاب نور می‌شود و این امر در برخی شرایط می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در محیط‌هایی که در معرض تابش نور خورشید باشید یا دیگر محیط‌های پر نور، تقریبا محتوای به تصویر کشیده شده بر روی صفحه‌نمایش براق غیرقابل تشخیص و مشاهده خواهد بود. اما صفحه‌نمایش‌های مات که برای حل این موضوع ساخته شده‌اند، از پوشش ضدبازتاب نور برخوردار هستند که به موجب آن در شرایط تابش نور مستقیم به نمایشگر، بازتابی صورت نگرفته و نهایتا از این طریق محتوای نمایشگر کاملا قابل مشاهده خواهد بود. اما تصویر در صفحه‌نمایش‌های مات به دلیل داشتن پوشش ضدبازتاب نور، تا حدی تیره و مرده به نظر می‌رسد و شادابی تصویر صفحه‌نمایش‌های براق را به همراه ندارد. این دستگاه به صفحه‌نمایش مات مجهز شده که استفاده از آن را در هر محیطی ممکن می‌سازد.

طراحی بدنه، حمل و نقل آسان

لنوو V15-UHH در بدنه خود دارای درگاه‌های HDMI، شیار کارت‌خوان، یک پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.2 است که امکان اتصال آن به لوازم جانبی را فراهم می‌کنند. وبکم این لپ تاپ، شرکت در جلسات و کلاس‌های آنلاین را آسان‌تر می‌کند. وزن 1.85 کیلوگرمی و ابعاد مناسب و ضخامت کمتر از 2 سانتی‌متری، لنوو V15-UHH را به لپ تاپی با قابلیت حمل و جابه‌جایی آسان تبدیل کرده که می‌تواند ویژگی مهمی برای دانشجویان و افرادی باشد که عادت دارند لپ تاپ را با خود همراه داشته باشند یا در بیرون از منزل با آن کار کنند.

بررسی سخت‌افزاری لنوو V15-UHH

لنوو در این لپ‌تاپ از پردازنده نسل دهم اینتل سری core i3 با 4 مگابایت حافظه کش استفاده کرده که به‌خوبی پاسخگوی نیازهای روتین و عادی کاربر خواهد بود. اما اگر قرار است از لپ‌تاپتان برای انجام کارهای سنگین استفاده کنید، می‌توانید به سراغ مدل‌های دیگر این برند بروید. پردازنده گرافیکی این مدل نیز مانند پردازنده مرکزی ساخت اینتل و از نوع integrated است که سرعت پردازش بیشتری از مدل‌های آنبرد ارائه می‌کند. این دستگاه 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع ssd  در اختیار کاربر می‌گذارد که در کنار 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات خوبی ارائه کند. این مقدار حافظه داخلی می‌تواند تا حد خوبی نیازهای کاربر را رفع کند؛ اما اگر اهل ذخیره فایل‌های حجیم مانند فیلم و سریال هستید و حافظه زیادی نیاز دارید شاید بد نباشد کنار لپ‌تاپتان از یک هارد اکسترنال هم استفاده کنید.

وظیفه تامین انرژی این لپ‌تاپ به عهده باتری یکپارچه 35 وات‌ساعتی است. وقتی صحبت از مدت پاسخگویی باتری لپ‌ تاپ می‌شود، نوع استفاده و برنامه‌های در حال اجرا اهمیت زیادی دارند و تاثیر زیادی بر مدت عملکرد باتری دارند؛ بنابراین نمی‌توان یک عدد دقیق را اعلام کرد. این باتری 35 وات‌ساعتی به طور تقریبی می‌تواند برای مدت 4 تا 5 ساعت انرژی مورد نیاز کاربر را فراهم کند.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر به دنبال یک لپ تاپ برای بردن به محل کار یا دانشگاه و انجام محاسبات و امور روزمره هستید، یا برای وب‌گردی و تماشای فیلم و امور سبک به دنبال خرید لپ تاپی با قیمت مناسب هستید، لنوو V15-UHH می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا