کتاب، لوازم تحریر و هنر

نکات مهم و راهنمای خرید مدادرنگی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید مدادرنگی باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

مداد رنگی ها همیشه یکی از جذاب ترین و همچنین پرکاربرد ترین ابزار های رنگ آمیزی بوده اند. اما شاید در نگاه خیلی از ما، مدادهای رنگی صرفاً وسیله ای برای آموزش و سرگرمی کودکان بنظر برسد ولی وقتی به آثاری از هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ و داوینچی و… بر می خوریم که با گچ و مداد خلق شده اند، می فهمیم که این ابزار نقاشی، نقش مهمی در دنیای هنر داشته است. به هر حال، استفاده از مداد رنگی علاوه بر رشد خلاقیت کودکان، به طرح و تابلویی که توسط بزرگسالان کشیده شده، جلوه و نمای بسیار زیبا و خاصی می بخشد. اگر قصد خرید مداد رنگی دارید باید یکسری نکات در مورد خرید آن بدانید. از این رو با ادامه مقاله راهنمای خرید مداد رنگی همراهمان باشید تا این نکات را به شما آموزش دهیم.

مداد رنگی چیست؟

مداد رنگی نوعی مداد است که قسمت وسط یا مغز آن هنگام استفاده طرحی رنگی از خود بر جای گذاشته و معمولا از موادی که بافت فشرده‌ای دارند (موم و کائولین) ساخته می شوند. قسمت رنگی مداد بافتی نرم دارد و به راحتی بر روی کاغذ، رنگ می‌گیرد. برای استفاده از مداد رنگی می‌توانید از انواع کاغذها بهره ببرید، به جز کاغذ گلاسه که سطحی صیقلی دارد.

انواع مداد رنگی

مداد رنگی ها با توجه به افرادی که از آنها استفاده می کنند به چند دسته تقسیم می شوند.

  • مداد رنگی های حرفه ای
  • مداد رنگی های نیمه حرفه ای
  • مداد رنگی های معمولی یا آماتور

البته تقسیم بندی های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به یکی دیگر از آنها که نوع جنس مغز مداد رنگی است، اشاره می کنیم.

  • مداد رنگی پارافینی
  • مداد رنگی روغنی

مداد رنگی پارافینی

اولین و رایج ترین مداد رنگی نوع پارافینی آن است. این مداد رنگی ها به نسبت همتای روغنی خود ارزان تر بوده و برای یادگیری نقاشی و رنگ آمیزی می توانند بسیار مناسب باشند. پارافین توسط چوب احاطه شده تا بتواند به راحتی در دست قرار گیرد. همچنین از استحکام بالاتری برخوردارند و معمولا به سادگی نمی شکنند. از دیگر مزایای مهم این نوع قیمت مناسب تر آنها می باشد. یادتان باشد که این نوع از مداد رنگی می تواند مغز سخت یا نرمی داشته باشد.

مداد رنگی روغنی

نوع دیگری از این نوشت افزار دوست داشتنی از جنس روغن بوده و این روغن معمولا گیاهی می باشد. این مدادرنگی ها انتخاب اکثر نقاشان در سرتاسر دنیا بوده و به نسبت نمونه ی قبلی قیمت بالاتری دارند و می توانند در رنگ های متنوعی مورد استفاده قرار گیرند. ناگفته نماند که خلق آثار هنرمندانه توسط این نوع از مداد، چشم نوازتر است. حال فارغ از نوع مداد رنگی، از خرید آنها و گذراندن اوقاتتان با آنها نهایت لذت را تجربه کنید.

نکات مهم هنگام خرید مداد رنگی

  • اگر در نقاشی کشیدن فردی میتدی هستید، سعی کنید به سراغ مدل‌های با‌کیفیت و گران قیمت نروید. چون مدادهایی که
  • خیلی باکیفیت نیستند و قیمت پایینی دارند به راحتی جوابگوی نیازهای شما می باشند.
  • اگر در نقاشی خیلی ماهر هستید، حتما مدل باکیفیت مدادرنگی را خریداری نمائید.
  • در بازار انواع مختلفی از مداد رنگی‌ به لحاظ تعداد وجود دارد. سعی کنید به سراغ مداد‌هایی با تعداد رنگ بالا بروید.
  • دقت داشته باشید که مدادرنگی انتخابیتان دارای جعبه باشد، تا حملش آسان و جا‌به‌جایی آن به راحتی صورت گیرد.
  • حتما می‌دانید که نمی‌توان بر روی کاغذ صیقلی از مداد رنگی بهره ببرید. پس سعی کنید که هنگام خرید آن، کاغذ مخصوص را هم خریداری نمائید.
  • جنس مدادرنگی را مورد بررسی قرار دهید. اگر قصدتان از خرید این وسیله، برای کودکتان است، به سراغ جنس های باکیفیت بروید تا مبادا در آنها از فلزهایی چون کادمیوم، کروم و… به کار رفته باشد. این فلزات به شدت سمی هستند.
  • اگر جزو طرفداران محیط زیست هستید، مدادی را خریداری نمایید که در ساخت آنها از چوب‌های درختان استفاده نشده باشد. بلکه بدنه‌ی آنها پوشیده از کاغذ باطله می‌باشد.
  • بدنه‌ی مداد رنگی‌ها معمولا صاف، شش ضلعی و یا هشت ضلعی می‌باشد. قبل از خرید آن یک مدل را در دست بگیرید تا متوجه شوید با کدامشان احساس راحتی می‌کنید.
  • حتما به کیفیت ساخت مدادرنگی دقت کرده و تا از باکیفیت بودن آن اطمینان حاصل نکردید، اقدام به خرید مداد رنگی نکنید.
  • برند و قیمت مداد رنگی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید. از برندهای معتبر و باکیفیت می توان به فابرکاستل، لیرا، ادمیرال، استدلر و … اشاره کرد.

باتوجه به نکاتی که در این راهنمای خرید مدادرنگی گفته شد، می توانید مداد رنگی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه مدادرنگی با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 60 رنگ فابر-کاستل مدل Polychromos خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

«پلی کروموس» (Polychromos) به معنای «چند رنگ یا رنگ‌های زیاد» است. این مدادها در سال 1908 کمی پیش از 150امین سالگرد تاسیس شرکت در 1911 تولید شدند. «فابر کاستل» (Faber-Castell) یکی از قدیمی‌ترین صنایع تولید مداد در جهان است. مدادهای پلی کروموس در ابتدا شامل 60 رنگ بودند. امروزه تنوع رنگی این مدادها به 120 رنگ رسیده است. این مدادها به دلیل کیفیت بی‌رقیب‌شان مورد استفاده و علاقه‌ی هنرمندان سراسر جهان قرار گرفته‌اند. در تمام مراحل تولید مدادهای پلی کروموس استانداردهای کیفی فابر کاستل اعمال شده‌اند. مواد با کیفیت، با تجربه‌ی فابر کاستل در هم آمیخته و منجر به تولید مدادهایی با نوک بسیار مقاوم در برابر شکستن، مقاوم در برابر نور و کم‌رنگ شدن، ضد آب و با رنگ‌هایی بسیار زنده شده است که روی کاغذ پخش نمی‌شوند. علاوه بر این، این مدادها بدون اسید بوده و برای استفاده روی انواع سطوح مناسب‌اند. رنگ پایه روغنی این مدادها را می‌توان برای ایجاد افکت‌های لایه‌ای و سایه روشن، به راحتی با هم ترکیب کرد. همچنین امکان ترکیب آن‌ها با سایر رنگ‌ها از جمله مدادهای مومی هم وجود دارد. نوک 3.8 میلی‌متری این مدادها درون پوششی از بهترین چوب‌های سرو کالیفرنیا قرار گرفته است. این نوک مقاوم قادر به ترسیم خطوطی با رنگ‌های شفاف، زنده و دائمی هستند. هر یک از مدادهای پلی‌ کروموس دارای درجه‌ای از مقاومت در برابر نور و کم‌رنگ شدن هستند. این درجه با یک یا چند ستاره روی مداد مشخص شده است. مدادهایی با نشان xxx (بسیار خوب) در برابر نور بسیار مقاوم‌اند و رنگ آن‌ها تا بیش از 100 سال ثابت می‌ماند. بقیه مدادها دارای درجه‌ی xx (خوب) و x (قابل قبول) هستند. کیفیت اثبات‌شده‌ی محصولات فابر کاستل به همراه مهر تایید اغلب نقاش‌های تکنیک مداد رنگی دلیل خوبی برای انتخاب مداد رنگی‌های پلی کروموس توسط افرادی است که به نقاشی حرفه‌ای با مداد رنگی علاقمندند.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید مدادشمعی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

برای حرفه‌ای‌ها

  اگر به‌تازگی نقاشی حرفه‌ای را شروع کرده‌اید و رویای برگزاری یک نمایشگاه نقاشی را در سر می‌پرورانید، از همین‌الان کار خود را با مداد رنگی‌های حرفه‌ای پلی‌کروموس شروع کنید. با این مداد رنگی‌ها کار شما جلوه‌ی زیباتری پیدا می‌کند و آماده‌ی جلوه گری روی دیوار مشهورترین گالری‌های نقاشی می‌شود. تصویرسازها و گرافیست‌هایی هم دستی در طراحی شخصیت‌های کارتونی دارند، می‌توانند در طراحی‌های تک‌رنگ خود از این مدادها استفاده کنند.

یک نوک همه‌فن‌حریف

      مداد رنگی پلی‌کروموس شهرت خود را مدیون بافت نرمی است که نوک آن روی کاغذ ایجاد می‌کند. این نوک حالت پاستلی روغنی دارد تا هنرمند علاوه بر ایجاد بافت از پس اجرای تکنیک‌هایی از جمله هاشور زدن و محو کردن هم به‌خوبی بربیاید.

به‌سرعت باد نقاشی کنید

      این مدادها می‌توانند با نوک محکم و رنگ‌دانه‌های غلیظشان به کار شما سرعت بیشتری بدهند. نوک پاستلی روغنی مدادهای پلی‌کروموس محکم است و بنابراین مثل دیگر مدادها با هر فشاری نمی‌شکند. پس با خیال راحت مداد را روی کاغذ بکشید و از سرعت کار خود لذت ببرید. رنگ‌دانه‌های غلیظی که در این مداد استفاده شده باعث می‌شود که شما بتوانید سطح موردنظر خود را سریع‌تر پر و رنگ‌آمیزی کنید. درواقع خطوط ضخیمی که نوک پاستلی این مداد می‌تواند ایجاد کند، به‌سرعت زمینه را پر می‌کند. البته واضح است که شما می‌توانید با تغییر فشاری که به نوک وارد می‌کنید و همچنین میزان تراشیدن نوک مداد، ضخامت خطوط ترسیمی را تغییر دهید.

جادوگری با رنگ‌ها

    یکی از ویژگی‌های مهم مدادهای پلی‌کروموس قابلیت ترکیب رنگ‌های مختلف آن با یکدیگر است. پس اگر به دنبال یک رنگ خاص می‌گردید و الآن به آن دسترسی ندارید، کافی است در مورد رنگ‌ها و نحوه‌ی ترکیبشان بدانید. خواهید دید که چقدر راحت می‌توانید از یک یا چند رنگ مدادهای پلی‌کروموس به یک رنگ جدید و خارق‌العاده روی زمینه نقاشی‌تان برسید.

یک نقاشی تمیز

  با مداد رنگی‌های پلی‌کروموس رنگ‌ها کمتر روی سطح کاغذ پخش می‌شوند. پس لازم نیست همیشه مراقب حرکت دست‌تان باشید تا به سطح کاغذ برخورد نکند.

بدنه‌ی طبیعی پرراز و رمز

        بدنه‌ی مدادهای پلی‌کروموس از چوب سرو کالیفرنیا ساخته شده است. اغلب از این چوب به دلیل نرمی و قابلیت تراشیده شدن آسان در ساختن مداد استفاده می‌شود.

روی بدنه نمادهایی حک شده که می‌تواند به شما در شناخت بیشتر رنگ‌ها کمک کند. به هر مداد بسته به میزان مقاومت آن در برابر نور یک تا سه ستاره داده شده که به ترتیب نشانه‌ی مقاومت بسیار خوب، خوب و قابل‌قبول در برابر نور است. عدد روی هر مداد هم کد مربوط به رنگ آن است.

به چارت رنگی پلی‌کروموس اعتماد کنید

        مدادهای پلی‌کروموس 120 رنگ مختلف دارند. همه‌ی این 120 رنگ در چارتی استاندارد و قابل استناد فهرست شده‌اند؛ به این معنا که رنگ هر مداد به رنگ اصلی شباهت زیادی دارد و با انتخاب یکی از آن‌ها در چارت رنگی خیالتان راحت است که  رنگ مطلوبتان که را خواهید داشت.

همیشه در دسترس

    یکی از ویژگی‌ها ممتاز و منحصربه‌فرد مداد رنگی‌های پلی‌کروموس امکان تهیه‌ی هر رنگ آن به‌صورت مجزا است. بنابراین اگر زمانی احساس کردید که به رنگی غیر از رنگ‌های داخل بسته نیاز دارید، می‌توانید آن را از روی چارت انتخاب و به‌صورت جداگانه بخرید. این ویژگی نگرانی شما را بابت تمام شدن یکی از مدادها و ناقص شدن ست مداد رنگی‌تان برطرف می‌کند.

یک مداد باسابقه

    شاید جالب باشد که بدانید پلی‌کروموس به معنای رنگ‌های زیاد است. مدادهای پلی‌کروموس نخستین بار در سال 1908 در شرکت فابر کاستل تولید و به‌زودی در سراسر جهان شناخته شد. این برند توسط کابینت‌ساز آلمانی «کسپر فابر» (Kaspar Faber) در سال 1761، یعنی حدود 255 سال پیش، ثبت شد.  

از آن زمان تاکنون هشت نسل مختلف شرکت بزرگ فابرکاستل را اداره کرده‌اند. در طی این سال‌ها این برند جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان نوشت‌افزار در دنیا حفظ کرده و اکنون شعبه‌های آن در بیشتر از 100 کشور به تولید و عرضه‌ی محصولات آن مشغول هستند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 24 رنگ فابر-کاستل مدل پلی کروم خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

«پلی کروموس» (Polychromos) به معنای «چند رنگ یا رنگ‌های زیاد» است. این مدادها در سال 1908 کمی پیش از 150امین سالگرد تاسیس شرکت در 1911 تولید شدند. «فابر کاستل» (Faber-Castell) یکی از قدیمی‌ترین صنایع تولید مداد در جهان است. مدادهای پلی کروموس در ابتدا شامل 60 رنگ بودند. امروزه تنوع رنگی این مدادها به 120 رنگ رسیده است. این مدادها به دلیل کیفیت بی‌رقیب‌شان مورد استفاده و علاقه‌ی هنرمندان سراسر جهان قرار گرفته‌اند. در تمام مراحل تولید مدادهای پلی کروموس استانداردهای کیفی فابر کاستل اعمال شده‌اند. مواد با کیفیت، با تجربه‌ی فابر کاستل در هم آمیخته و منجر به تولید مدادهایی با نوک بسیار مقاوم در برابر شکستن، مقاوم در برابر نور و کم‌رنگ شدن، ضد آب و با رنگ‌هایی بسیار زنده شده است که روی کاغذ پخش نمی‌شوند. علاوه بر این، این مدادها بدون اسید بوده و برای استفاده روی انواع سطوح مناسب‌اند. رنگ پایه روغنی این مدادها را می‌توان برای ایجاد افکت‌های لایه‌ای و سایه روشن، به راحتی با هم ترکیب کرد. همچنین امکان ترکیب آن‌ها با سایر رنگ‌ها از جمله مدادهای مومی هم وجود دارد. نوک 3.8 میلی‌متری این مدادها درون پوششی از بهترین چوب‌های سرو کالیفرنیا قرار گرفته است. این نوک مقاوم قادر به ترسیم خطوطی با رنگ‌های شفاف، زنده و دائمی هستند. هر یک از مدادهای پلی‌ کروموس دارای درجه‌ای از مقاومت در برابر نور و کم‌رنگ شدن هستند. این درجه با یک یا چند ستاره روی مداد مشخص شده است. مدادهایی با نشان *** (بسیار خوب) در برابر نور بسیار مقاوم‌اند و رنگ آن‌ها تا بیش از 100 سال ثابت می‌ماند. بقیه مدادها دارای درجه‌ی ** (خوب) و * (قابل قبول) هستند. کیفیت اثبات‌شده‌ی محصولات فابر کاستل به همراه مهر تایید اغلب نقاش‌های تکنیک مداد رنگی دلیل خوبی برای انتخاب مداد رنگی‌های پلی کروموس توسط افرادی است که به نقاشی حرفه‌ای با مداد رنگی علاقمندند. بسیاری از نقاشان حرفه‌ای با تجربه‌ای که از کار با مداد رنگی‌ «پلی‌کروموس» دارند، آن را یکی از بهترین ابزارها برای کار حرفه‌ای می‌دانند. این مداد رنگی‌های خوش‌سابقه‌ی «فابر کاستل» (Faber-Castell) به نقاشی شما جلوه‌ی خاصی می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتر و دردسر کم‌تر کارتان را به پایان برسانید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 12 رنگ فکتیس طرح هیولا مدل F0711 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دنیای رنگ‌ها، دنیای متنوعی است که مفهوم زیبایی و جذابیت را می‌توان در آن جستجو کرد. از طریق نقاشی و رنگ‌های بکار رفته در آن می‌توان احساسات خود را بیان کرد. بدنه شش ضلعی این مداد رنگی مانع از درد انگشتان می شود؛ همچنین نوک نرم این محصول امکان نقاشی کشیدن را راحت کرده و نیازی به فشار اضافی ندارد. این نوع از مداد رنگی فکتیس گزینه‌ای مناسب برای کار در مدارس و مهد‌های‌کودک‌ است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید دفتر مشق به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
شرکت factis در سال 1995 در کشور پرتغال راه‌اندازی شد. در این کمپانی، محصولات متفاوتی از لوازم‌التحریر ساخته و به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود. شاید برای بیشتر افراد نام فکتیس تداعی‌کننده پاک‌کن‌های نرم این برند باشد که همیشه سر جلسه امتحان همراهشان بوده، اما امروزه با نگاهی اجمالی به سری محصولات این کمپانی در می‌یابیم که فکتیس علاوه‌ بر شناخت نیاز بازار و مخاطبان، در نوآوری و تولید کالاهای خلاقانه نیز پیشرفت زیادی داشته است. محصولاتی چون انواع مداد و مداد رنگی، انواع دفتر، تراش و خودکار در ردیف نوشت افزار این برند قرار دارد. قیمت مناسب محصولات در کنار کیفیت و عمر طولانی‌شان موجب شده تا نام factis در سبد خرید لوازم‌التحریر افراد خودنمایی کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 24 رنگ اسکای گلوری مدل Plastic خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مداد رنگی 24 رنگ اسکای گلوری مدل Plastic دارای رنگ‌های اصلی و کاربردی برای کودکان تهیه شده است. مهمترین رنگ این مدادرنگی‌ها از این قرار است: آبی آسمانی، آبی، سرمه‌ای، صورتی، قرمز، نارنجی، گلبهی، زرد، سبز روشن، سبز تیره، قهوه ای و مشکی. این مدادها با بدنه‌ی ارگونومیک طراحی شده‌اند. این مزیت از وارد آمدن فشار زیاد به انگشتان فرزند شما جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد پس از ساعت‌ها نقاشی احساس خستگی کند. مدادهای این مجموعه رنگ‌های درخشانی دارند و به راحتی تراشیده می‌شوند. البته باید گفت نوک این مدادها محکم و در برابر شکستن در حین کار مقاوم هستند. 12 مدادرنگی اریک کراوزه داخل یک جعبه‌ی مقوایی قرار گرفته‌اند. با خرید این مدادرنگی دنیایی شگفت‌انگیز از رنگ‌ها را برای کودکتان به ارمغان بیاورید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد مشکی آریا مدل Premium Quality کد 3050 بسته 12 عددی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مداد از آن نوشت‌افزارهایی است که هیچ‌گاه کاربرد خود را از دست نمی‌دهد و به فراموشی سپرده نمی‌شود. برند آریا جزء بهترین‌های نوشت‌افزار در ایران بوده که برای همه‌ی ما شناخته شده است. مداد مشکی پیش رو دارای سطح مقطع 6 ضلعی است و این امر باعث می‌شود که هنگام نوشتن از دست کاربر لیز نخورد و درنتیجه نوشتن راحت‌تر انجام می‌شود. این محصول موفق به کسب نشان استاندارد نیز شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 12رنگ ادمیرال مدل 761 C خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مداد رنگی 12رنگ ادمیرال با تنوع رنگ خوب مناسب برای دانش آموزان میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد طراحی فابر کاستل مدل Gold H3H 4H بسته 3 عددی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مداد گرافیتی گلدفابر 1221، 4H مداد گرافیتی گلدفابر یک مداد گرافیتی همه کاره برای طراحی و طراحی است. این مدادهای گرافیتی با عملکرد خوب نوشتاری خود متقاعد می شوند. شکل شش ضلعی و سرب مقاوم در برابر شکستگی با اتصال معمولی Faber-Castell SV آنها را به همراهی ایده آل در هنگام طراحی و طراحی برای دانشجویان و هنرمندان جوان تبدیل می کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 12 رنگ سی بی اس مدل JM 480-12 کد 2 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کمپانی CBS تولید کننده مداد رنگی سی بی اس و از برندهای با قدمت ایرانی در صنعت لوازم التحریر است. نام آن به صورت مخفف و برگرفته شده از سیمای بی نظیر استقامت است. این برند ایرانی محصولات بسیار متنوعی را در زمینه نوشت افزار با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تولید می‌کند. پاک کن، مداد رنگی، گواش، خمیربازی، پاستل و سایر نوشت افزارها از جمله محصولات تولیدی این کمپانی است. کودکان معمولا از مداد رنگی برای نقاشی کردن در دفترهای نقاشی و خلق آثار کودکانه استفاده می کنند. استفاده از این نوشت افزار می تواند اوقات فراغت مناسبی را برای کودک شما به همراه داشته باشد. همچنین قادر است تا استعدادهای هنری فرزند دلبند شما را از حالت بالقوه به حالت بالفعل در آورده و شکوفا نماید. مداد رنگی سی بی اس مدل JM 480-12 دارای کیفیتی خوب و بافت مغز نرم بوده و با آن می توان رنگهای ترکیبی زیادی ایجاد نمود. می توان رنگ های مختلف را با زاویه های مناسب روی یکدیگر سایه یا هاشور نمود. بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که کاغذ یا مقوای مورد نظر سطح نرمی داشته باشد و درصورت امکان از کاغذ یا مقوای مخصوص استفاده کرد. جعبه فلزی مداد رنگی سی بی اس مدل JM 480-12 باعث افزایش عمر نگهداری آن توسط دانش آموزان می شود.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید چراغ مطالعه به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد رنگی 12 رنگ سی بی اس مدل JM 480-12 کد 3 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کمپانی CBS تولید کننده مداد رنگی سی بی اس و از برندهای با قدمت ایرانی در صنعت لوازم التحریر است. نام آن به صورت مخفف و برگرفته شده از سیمای بی نظیر استقامت است. این برند ایرانی محصولات بسیار متنوعی را در زمینه نوشت افزار با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تولید می‌کند. پاک کن، مداد رنگی، گواش، خمیربازی، پاستل و سایر نوشت افزارها از جمله محصولات تولیدی این کمپانی است. کودکان معمولا از مداد رنگی برای نقاشی کردن در دفترهای نقاشی و خلق آثار کودکانه استفاده می کنند. استفاده از این نوشت افزار می تواند اوقات فراغت مناسبی را برای کودک شما به همراه داشته باشد. همچنین قادر است تا استعدادهای هنری فرزند دلبند شما را از حالت بالقوه به حالت بالفعل در آورده و شکوفا نماید. مداد رنگی سی بی اس مدل JM 480-12 دارای کیفیتی خوب و بافت مغز نرم بوده و با آن می توان رنگهای ترکیبی زیادی ایجاد نمود. می توان رنگ های مختلف را با زاویه های مناسب روی یکدیگر سایه یا هاشور نمود. بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که کاغذ یا مقوای مورد نظر سطح نرمی داشته باشد و درصورت امکان از کاغذ یا مقوای مخصوص استفاده کرد. جعبه فلزی مداد رنگی سی بی اس مدل JM 480-12 باعث افزایش عمر نگهداری آن توسط دانش آموزان می شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد گرافیت گراف فون فابر کاستل مدل Perfect GvFC Brown Edition کد 118536 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

نکته‌ای که این مداد را از بقیه متمایز میکند اینست که تمام قطعات آن ازجمله: مداد و پاک‌کن انتهای آن، سروپش فلزی محافظ پاک‌کن، درپوش مداد و تراش تعبیه شده در آن، همگی بصورت جداگانه قابل خرید و تعویض هستند، پس نگران تمام شدن مداد، پاک‌کن و قطعات دیگر نباشید. لذت نوشتن و طراحی با مداد کلاسیک بستگی زیادی به این دارد که خوب تراشیده شود. اما بهترین مکان برای نگهداری یک تیز کن تا همیشه در دسترس باشد کجاست؟ مداد Perfect Pencil GvFC گراف فون محصول شرکت فابر کاستل آلمان با درپوشی از جنس تیتانیوم و پوشش قهوه‌ای سخت زنگ‌آمیزی شده با تکنولوژی PVD ، پاسخی ساده اما ظریف ارائه می دهد: دقیقاً در جایی که مورد نیاز است، روی خود مداد در کلاه محافظ تعبیه شده که همچنین باعث افزایش طول مداد نیز میگردد و با پاک کن قابل تعویض زیر انتهای سرپوش، همه چیز را با هم به شکلی ایده‌آل، جمع و جور و همیشه آماده برای نوشتن، تصحیح و تیز کردن دارید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مداد طراحی فابر کاستل مدل l 9000 2B Pencil خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مداد متداول‌ترین وسیله‌ی طراحی است. مغز مداد از «گرافیت» (Graphite) ساخته می‌شود. مداد وسیله‌ای ارزان، کارآمد و تر و تمیز است که آن را می‌توان به طرق مختلف در طراحی به کار برد. طراح می‌تواند با مداد خطوط نرم و لطیف یا خشک و تیز پدید آورد. رایج‌ترین مدادهای گرافیتی برای طراحی از نوع مدادهای غلاف چوبی شش‌ضلعی‌ با طول 17.5 سانتی‌متر هستند.هرچه نسبت گرافیت به رس در مغز مداد بیش‌تر باشد، مداد مرغوب‌تر است و می‌توان با آن خطوط نرم‌تری رسم کرد. مغز مدادها از 9H تا 9B درجه‌بندی می‌شود. مدادهای HB و F در وسط این طیف قرار دارند.H) = Hardness (سفتی)، B = Blackness (سیاهی)، F = Fineness (نرمی)( سفتی یا نرمی مغز مداد گرافیتی در کیقیت خط تاثیر تعیین‌کننده دارد. مدادی با سختی متوسط (HB، H یا B) برای طراحی سریع و مستقیم از مدل زنده بسیار مناسب است و با آن می‌توان خطوط ممتد و نازک کشید. بر عکس مدادی از رده‌ی نرم (3B تا 7B) خطوط نرم، کلفت و مخملی پدید می‌آورد. مداد نرم 2B متداولترین مداد برای طراحی است؛ ولی مدادی از رده‌ی سخت (مثلاً 2H) نیز قابلیت‌های خاص خود را دارد، به ویژه اگر تماس زیادی با خود کاغذ نداشته باشد. «فابر کاستل» (Faber-Castell) قدیمی‌ترین کارخانه تولید لوازم تحریر دنیا به شمار می‌آید. این کارخانه سالانه نزدیک به 2 میلیارد مداد می‌سازد. یکی از محصولات این شرکت، مدادهای سری 9000 هستند. این مدادها در سال 1905 به بازار عرضه شدند. کیفیت و تنوع سختی این مدادها توجه هنرمندان زیادی را به خود جلب نمود. نوک این مدادها کاملاً به چوب چسبیده است. این امر نوک مداد را در برابر شکستن بسیار مقاوم کرده است. پوشش بر پایه‌ی آب مدادهای 9000 برای محیط زیست کاملاً بی‌ضرر است. از این مدادها می‌توان برای نوشتن و طراحی استفاده کرد.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا