کالای دیجیتال

نکات مهم و راهنمای خرید پرینتر به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید پرینتر باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

درست است که فناوری، جهان را به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌دهد و مثلا کتاب‌های دیجیتالی و فایل‌های pdf بخش زیادی از استفاده افراد را در اختیار گرفته‌اند، اما هنوز هم برای انجام بسیاری از کارها نیاز است که شما فایل‌های متنی یا تصاویر مورد نظر خود را به روی کاغذ چاپ کنید. برای انجام این کار قطعا به پرینتر نیاز خواهید داشت، اما آیا با انواع پرینتر و موارد مهم در خرید یک پرینتر آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب همراه نکته خرید باشید تا به نکات مهم و راهنمای خرید پرینتر بپردازیم و شما را با نکات مهم آشنا کنیم.

انواع پرینتر

بسته به مواردی که قصد چاپ آن را دارید و تعداد دفعاتی که از پرینتر استفاده می‌کنید، در بازار خرید این دستگاه با تصمیم‌گیری مهمی بین چاپگرهای جوهر افشان و لیزری روبرو هستید. به طور کلی هر یک از پرینترها نقاط قوت و ضعف خود را دارند، که در ادامه درباره‌ی تک تک این موارد صحبت می‌کنیم.

پرینتر جوهر افشان (Inkjet Printer)

یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که معمولاً ترکیبی از متن، تصاویر گرافیکی و عکس را چاپ می‌کنند، نوع جوهر افشان انتخابی مناسب است. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که متاسفانه رضایت مالکین برای مدل‌های جوهرافشان کمتر از لیزری است.

به طور کلی بیشتر پرینترهای جوهر افشان متون سیاه و سفید را با سرعت ۵ تا ۱۸ صفحه در دقیقه چاپ می‌کنند، اما برای عکس‌های رنگی این فرآیند کندتر جلو می‌رود. به منظور به دست آوردن درکی از سرعت چاپ تصاویر رنگی با این نوع از پرینترها باید اذعان کرد که طبق آزمایش‌های صورت گرفته، چاپ یک تصویر رنگی به ابعاد ۸×۱۰ و با کیفیتی بالا توسط این مدل چاپگرها، از ۱.۵ تا ۴ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

پرینتر لیزری (Laser Printer)

اگر فقط به دنبال چاپ اسناد متنی آن هم به تعداد زیاد هستید، خرید پرینتر لیزری گزینه‌ای بسیار منطقی است. مدل‌های لیزری متن سیاه و سفید را به شکل واضحی چاپ می‌کنند، در عین حال، کار این نوع پرینترها برای چاپ تصاویر رنگی هم قابل‌قبول است. اما در حالت کلی باید بدانید که پرینترهای لیزری معمولاً برای چاپ عکس مناسب نیستند. حتی اگر از کاغذهای براق یا سایر کاغذهای تخصصی استفاده می‌کنید، باز هم نتیجه، چندان عالی نخواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که پرینترهای لیزری معمولاً نمی‌توانند کاغذهایی با اندازه‌های غیر استاندارد مانند کارت‌های تبریک یا کاغذهایی با ابعاد ۶×۴ را در خود جای دهند. پرینترهای لیزری معمولاً از نظر سرعت، عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های جوهرافشان دارند و متن سیاه و سفید را با سرعت ۹ تا ۲۵ صفحه در دقیقه چاپ می‌کنند. جالب است بدانید که طبق داده‌های جمع‌آوری شده و نظر سنجی درباره‌ی انواع پرینتر، پرینترهای لیزری نسبت به جوهرافشان قابل اعتمادتر و رضایت‌بخش‌تر هستند.

پرینتر سه‌کاره

به طور کلی تنها عملکرد یک پرینتر معمولی (تک‌کاره) چاپ اسناد و تصاویر است. بنابراین اگر نیازی به اسکن، کپی گرفتن یا فکس ندارید، یا دستگاه‌هایی مستقل برای انجام این کار دارید، یک پرینتر تک‌کاره محصولی مناسب و با ارزش خرید بالا است که قیمت کمتری نسبت به مدل‌های سه‌کاره دارد.

پرینتر سه‌کاره، کالایی با قابلیت اسکن، کپی و (گاهی اوقات) فکس است. جالب است بدانید که این مدل‌ها چندان جاگیر نیستند و قیمت کمتری نسبت به خرید مستقل این دستگاه‌ها دارد. البته باید توجه داشته باشید که اکثر پرینترهای همه‌کاره دارای ویژگی‌های کمتری نسبت به اسکنرها، دستگاه‌های کپی و فکسِ مستقل هستند. به عنوان مثال، برای محیط‌های اداری، یک اسکنر جداگانه گزینه‌ای معقول‌تر و با قابلیت‌های بیشتر است.

در صورتی که تمایل به خرید پرینتری همراه با قابلیت اسکن هستید، به دنبال مدلی با طراحی تخت باشید. چراکه برخلاف مدل‌هایی که کاغذ را به داخل می‌کشند، پرینترهای چندکاره و تخت به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر برگه‌های کاغذ، صفحات کتاب و عکس‌ها را هم به راحتی اسکن کنید. لازم به تاکید است که مدل‌های سه کاره، مجهز به ساختاری دو راهه (Built-in Duplexers) هستند که چاپ اتوماتیک از هر دو طرف را ممکن می‌کند.

پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی چند سال است که به بازار وارد شده‌اند و می‌توانند جسم دیجیتالی مورد نظر شما را به صورت سه بعدی چاپ کنند. این پرینتر به صورت لایه به لایه جسم مورد نظر را چاپ می‌کند تا شکل کلی آن به دست بیاید. قیمت این محصولات هنوز مقداری بالا است و همه به سراغ آن‌ها نمی‌روند.

در این مطلب می خوانید: نکات مهم و راهنمای خرید پرینتر

نکات مهم هنگام خرید پرینتر

پرینتر وایرلس یا سیمی

در ابتدا باید در مورد سیمی یا بدون سیم (وایرلس) بودن دستگاه خود تصمیم‌گیری کنید. اگر به دنبال پرینتری سیمی هستید، حداقل مدلی را انتخاب کنید که آخرین نسخه‌ی USB را پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه‌ی USB 4.0 به عنوان جدیدترین فناوری همراه با پرینتر در بازار وجود دارد؛ با این حال، این نوع از پرینترها به راحتی در دسترس نیستند.

اگر به دنبال پرینتر بی‌سیم هستید، در هنگام خرید دقت کنید که محصول انتخابی از چاپ ابری گوگل (Google Cloud Print)، پرینت بی‌سیم (AirPrint) یا وای‌فای مستقیم (Wi-Fi direct) پشتیبانی کند. چراکه در صورت وجود چنین قابلیت‌هایی، پرینتر شما می‌تواند با کروم بوک یا مک ارتباط برقرار کند.

توجه به نوع پرینتر انتخابی

نوع جوهرافشان در مقایسه با پرینترهای لیزری، برای چاپ تصاویر و اسناد با کیفیت بالا، شناخته می‌شوند، بنابراین برای اداره‌ها و مدارس گزینه‌هایی مناسب‌تری هستند. با توجه به همین موضوع توصیه می‌شود، برای کاربردهای خانگی نوع لیزری را انتخاب کنید، چراکه معمولا استفاده‌های خانگی شامل فعالیت‌هایی با دقت بسیار بالا نمی‌شود.

قابلیت‌های چاپی پرینتر

زمانی که به سراغ شناخت قابلیت‌های پرینتر به منظور چاپ می‌روید، ممکن است واژه‌ی «مدیا هندلینگ» (Media Handling) را بشنوید. مدیا هندلینگ اصطلاحی است که طیف وسیعی از امکانات پرینتر برای چاپ را پوشش می‌دهد، به طور کلی این موارد می‌تواند شامل چاپ لیبل، بریدن لیبل‌ها، چاپ عکس، پاکت نامه و غیره باشد. قبل از خرید پرینتر با توجه به نیازهای خود حتما بررسی کنید که محصول انتخابی چه نوع کاغذهایی با چه اندازه‌هایی را پشتیبانی می‌کند. چراکه بسیاری از افراد پس از خرید متوجه می‌شوند که نیاز آن‌ها با نوع پرینتر مطابقت ندارد.

سرعت چاپ پرینتر

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی که در هنگام خرید باید رعایت شود، سرعت چاپ پرینتر است. چراکه مسلما خرید دستگاهی که برای چاپ حتی یک تکه کاغذ زمان زیادی صرف می‌کند، چندان رضایت‌بخش نیست. به یاد داشته باشید که اگر این دستگاه را صرفا برای مصارف شخصی خریداری می‌کنید، نیازی به هزینه برای خرید سریع‌ترین پرینتر باشد. با این حال، اگر قرار است از آن برای اهداف تجاری و اداری استفاده کنید، سرعت اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

قابلیت چاپ دو رو

پرینترهایی که امکان چاپ دورو دارند، تجربه سریع‌تر و کارآمدتری را ارائه می‌کنند. با این حال، اگر شما یا شرکتتان نیازهای چاپی ساده‌ای دارید، ممکن است نیازی به در نظر گرفتن این گزینه نباشد.

وضوح تصاویر چاپی

وضوح تصاویر چاپی فاکتور دیگری است که باید به آن توجه جدی شود. به طور کلی وضوح چاپگر بر حسب پیکسل در اینچ (DPI) مشخص می‌شود. در همین راستا، مقدار بیشتر DPI به معنای کیفیت بیشتر تصاویر چاپی است که قطعاً همان چیزی است که می‌خواهید. توصیه می‌شود در هنگام خرید پرینتری با وضوح حداقلی ۱۲۰۰۰ DPI را انتخاب و خریداری کنید.

اندازه‌ی پرینتر

اندازه‌ی پرینتر یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که هنگام خرید دستگاه چاپ به خصوص برای خانه باید به آن توجه کنید. اگر اتاق یا دفتر کار کوچکی دارید، مطمئناً یک مدل فشرده انتخاب مناسبی خواهد بود. البته دستگاهی با اندازه‌ی جمع و جور به این معنی نیست که شما باید از ویژگی‌هایی که برای شما مهم است، چشم‌پوشی کنید.

قیمت پرینتر

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد باید بگوییم که هر کدام از این موارد در قیمت نهایی پرینتر تاثیرگذار است. مانند نوع پرینتر، سایز، رنگی یا سیاه و سفید بودن و … . شما می توانید با توجه به نیاز خود و در نظر گرفتن این نکات بهترین پرینتر مورد نیاز خود را به راحتی تهیه نمایید.

باتوجه به نکاتی که در این نکات مهم و راهنمای خرید پرینتر گفته شد، می توانید پرینتر مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه پرینتر ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری اچ‌ پی مدل Color LaserJet Pro MFP M479dw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر «HP Color LaserJet Pro MFPM479dw» ازجمله پرینتر‌های لیزری رنگی شرکت « اچ پی « (HP) است. این دستگاه در کنار قابلیت چاپ رنگی ، می‌تواند اسناد را به طور رنگی کپی، اسکن کند که البته چاپ آنها را به شکل دورو نیز انجام میدهد، شایان ذکر است امکان اسکن اسناد یک رو و چاپ همان اسناد به شکل دورو نیز از خصوصیات ویژه این چاپگر میباشد. همچنین تمامی موبایلها و تبلتهای اپل ، اندرویدی و .. میتوانند بسهولت به آن متصل شوند و اسناد مورد نیاز را پرینت کنند، علاوه بر آن امکان اتصال USB FLASH وچاپ فایلها از روی فلش و اسکن مدارک و ذخیره روی فلش را داراست، از همین‌رو یکی از قلدرهای همه‌فن‌حریف‌ حوزه‌ی پرینتر‌ها محسوب می‌شود. این محصول به یک سینی 250 برگی و یک سینی چند منظوره‌ی 50 برگی مجهز شده است؛ این دو سینی کاغذ می‌توانند نیازهای یک دفتر اداری با حجم کاری متوسط را تامین کنند، همچنین نمایشگر بزرگ رنگی لمسی این دستگاه امکان استفاده آسانتر از دستگاه و بکارگیری اپلیکیشنهای فوق العاده جالب موجود در دستگاه را براحتی میسر میسازد. مدل MFPM479dw رزولوشن چاپی 600 × 600 dpi دارد که با تکنیک Enhanced میتواند تا رزلوشن 38400× 600 idp نیز چاپ کند ؛ با این رزولوشن، اسناد و تصاویر با بالاترین کیفیت لیزری چاپ می‌شوند. چاپ رنگی این دستگاه همانند دیگر پرینترهای لیزری، برای چاپ بروشور و چارت‌ها مناسب است و برای چاپ عکس پیشنهاد نمی‌شود. این دستگاه به قابلیت چاپ دورو مجهز شده است که هم در مصرف کاغذ هم در زمان انجام وظایف محوله، باعث صرفه جویی بزرگی میگردد. اسکنر قوی این پرینتر شرکت اچ پی سند را با سرعت 29 صفحه در دقیقه اسکن میکند که کاربر می‌تواند اسناد را باکیفیت قابل ملاحظه 1200dpi x 1200 اپتیکال و زمان بسیار کوتاه به فایل دیجیتالی تبدیل کند. مجهز شدن این دستگاه به اسکنر، قابلیت کپی را نیز فراهم کرده است؛ مدل Color LaserJet Pro MFPM479dw می‌تواند اسناد را با رزولوشن 600 × 600 dpi و با سرعت تا 27 برگ دقیقه کپی کند. اتصالات این پرینتر چندکاره لیزری رنگی شامل USB، شبکه و وایرلس می‌شود. همچنین کارتریجهای با ظرفیت چاپ بیشتر به صورت آپشنال میسر است که باید جداگانه خریداری شوند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل Color LaserJet Pro MFP M479fnw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر HP Color LaserJet Pro MFP M479fnw یکی از محصولات قدرتمند و کاربردی شرکت اچ پی است که قابلیت‌های متنوعی را در چنته دارد. این محصول که به‌صورت 4 کاره تهیه شده است با ظرفیت 250 برگی سینی ورودی خود برای استفاده‌های خانگی یا اداری مناسب است. البته برای خرید این دستگاه برای استفاده‌های خانگی بهتر است حجم کاری بالایی داشته باشید. پرینترهای رنگی لیزری اگرچه قادر هستند که به‌صورت رنگی هم چاپ کنند اما بااین‌حال همچنان لیزری هستند و پرینتری‌های لیزری برای چاپ متن و اسناد طراحی شده‌اند. رنگی بودن پرینترهای لیزری آن‌ها را برای چاپ کاتالوگ و اشکال گرافیکی مانند اسلایدهای پاورپوینت مناسب می‌سازد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری کانن مدل imageCLASS MF267dw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در تمامی ادارات، مراکز خدماتی، کافی نت ها، مدارس، دانشگاه ها و بسیار مکان های دیگر و گاهی منازل هم از پرینترها استفاده می شود. این دستگاه ها می توانند چندکاره (اسکنر، پرینتر و کپی کننده) و یا تک کاره (پرینت کننده) باشند. پرینتر لیزری کانن مدل imageCLASS MF267dw یکی از این پرینترهایی است که چندکاره بوده و تمامی موارد یاد شده را دارا است. این پرینتر قابلیت چاپ دورو را دارد ولی تک رنگ (سیاه و سفید) است. این پرینتر توسط پورت های USB 2.0 و Ethernet یه سیستم های کامپیوتری متصل شده و به کار خود در شبکه ادامه می دهد. یکی از خوبی های این پرینتر این است که از طریق WIFI می توان از آن استفاده کرد.

مقدمه

دستگاه MF267dw ساخت شرکت کانن یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین پرینترهای 4 کاره است که در بازار موجود است. علی‌رغم قیمت نه‌چندان بالا، MF267dw  سرعت‌بالایی در پرینت، کپی و اسکن ارائه می‌دهد و درعین‌حال کیفیت بالایی را در چاپ به همراه دارد. سیستم تغذیه‌ی خودکار اسناد «ADF» در MF267dw قادر است تا 35 برگ را در خود جای دهد و توان ماهانه‌ی آن به 2500 صفحه می‌رسد. در دستگاه MF267dw  ظرفیت کارتریج آن 1700صفحه می‌رسد که درتاحدودی در کاهش هزینه‌های چاپ مؤثر است. این مدل دارای سینی چندمنظوره‌ بوده و سینی ورودی کاغذ آن‌ تا 250 برگ را در خود جای می‌دهد.

طراحی

  برای کنترل این پرینتر چندکاره بدون کامپیوتر، می‌توانید از صفحه‌نمایش 6-خطی آن استفاده کنید. برای قابلیت‌های کپی و اسکن دکمه‌های فیزیکی طراحی نشده‌اند و تنها دکمه‌های فیزیکی موجود بر روی بدنه برای «Home» و «Back» تعبیه شده‌اند درنتیجه برای اسکن و کپی مجبور به استفاده از صفحه‌ی لمسی هستید. شماره‌گیر 10 دکمه‌ای برای فکس موجود است اما دکمه‌های بالا و پایین و همچنین دکمه‌ی OK برای انتخاب گزینه‌های منو غایب هستند.  

پرینتر MF267dw دارای حالت بی‌صدا «Quiet Mode» است که در کاهش صداهای تولیدی دستگاه تأثیر بسزایی دارد و در محیط‌های کوچک اداری بسیار سودمند است. درصورتی‌که پرینتر نزدیک به میز کاری شما باشد قطعاً این ویژگی برایتان بسیار خوشایند خواهد بود. فعال‌سازی این گزینه صدای تولیدی دستگاه را کاهش داده ولی در عوض سرعت پرینت را کمی کاهش می‌دهد. با بلند کردن سیستم تغذیه‌ی اتوماتیک ADF 35 برگی به بستر شیشه‌ای اسکنر برمی‌خوریم. لولایی که برای درپوش اسکنر تعبیه‌ شده است می‌تواند آن را تا زاویه‌ی 45 درجه تحمل کند. این قابلیت برای فضاهایی مناسب است که نمی‌توان در اسکنر را کاملاً به‌صورت عمودی باز کرد. کمی پایین‌تر از بستر شیشه‌ای اسکنر خروجی کاغذ قرار دارد. این سینی به‌صورت کشویی به بیرون کشیده شده و قسمت دوم آن به حالت تاشو باز می‌شود. در حالت کاملاً باز طول دستگاه افزایش‌یافته و نباید دستگاه را در محل‌های پر رفت و آمد قرار داد زیرا احتمال ضربه و شکستن سینی وجود دارد. بااین‌حال اگر تعداد صفحات چاپی کمی است نیازی به باز کردن قسمت دوم سینی کاغذ نیست.

سرعت چاپ

سرعت چاپ در MF267dw قابل‌قبول است و آزمایشات مختلف سربلند بیرون آمده است. سرعت چاپ سیاه‌وسفید 30 صفحه در دقیقه بوده و این دستگاه قابلیت چاپ دو رو ولی به‌صورت تک رنگ (سیاه و سفید) را دارد.

کیفیت چاپ

درصورتی‌که کیفیت چاپ مناسب نباشد سرعت چاپ چندان اهمیتی ندارد و در این زمینه سرعت‌مناسب MF267dw از کیفیت چاپ نکاسته و تأثیر چندانی بر روی آن ندارد. کیفیت چاپ در متن و اشکال گرافیکی مناسب است و حروف وضوح و کیفیت بسیار خوبی دارند. کیفیت کپی به همین شکل بسیار خوب ارزیابی می‌شود و جزئیات در کپی با مدل‌های رده‌بالای این سری از پرینترهای چندکاره برابری می‌کند. شاید انتظار داشته باشید که کپی‌هایی که با وضوح کم و سرعت‌بالا انجام می‌شوند کیفیت چندان خوبی نداشته باشند اما در عمل تأثیر سرعت‌بالا و وضوح کم بسیار ناچیز است. متون همچنان با جزئیات کپی می‌شوند اما اشکال گرافیکی کمی تحت تأثیر وضوح کمتر کپی قرار می‌گیرند.

کارتریج

در این پرینتر چندکاره تنها از یک کارتریج تونر می‌توانید استفاده کنید. توان چاپ بالای این کارتریج به میزان 1700 صفحه هزینه‌های چاپ را در این محصول تاحدودی کاهش می‌دهد.

نصب

پرینتر چندکاره‌ی MF267dw به‌سرعت راه‌اندازی می‌شود. با روشن کردن دستگاه بعد از 11 ثانیه قابل‌استفاده است. مدت‌زمان آماده‌سازی در پرینترهای لیزری به‌صورت میانگین برابر با 21 ثانیه است که این میزان تقریباً نصف آن است. برای نصب دستگاه در شبکه‌ی بی‌سیم بایستی کمی با تنظیمات شبکه کلنجار بروید و دکمه‌ی WPS را بر روی روتر خود فشار دهید.

نرم‌افزار

نرم‌افزار MF Toolbox که از سوی شرکت کانن ارائه شده است قابلیت‌های پرینت، اسکن، کپی و فکس را شامل می‌شود. می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار فایل‌های اسکن شده را ایمیل کرده و یا به نرم‌افزار تشخیص اتوماتیک متن بفرستید. قابلیت‌های نرم‌افزار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارند.

نتیجه‌گیری

پرینتر چندکاره‌ی MF267dw امکاناتی زیادی در چنته دارد که می‌تواند در محیط‌های خانگی،تجاری و اداری مورداستفاده قرار گیرد. این دستگاه دارای قابلیت چاپ دورو بوده واز طریق wifi می‌توان از آن استفاده کرد . از معایب این محصول می‌توان به صفحه‌نمایش لمسی آن اشاره کرد که گاهی اوقات بایستی چندین بار فشرده شود که در صورت استفاده با کامپیوتر و کنترل آن از رایانه مشکل بزرگی نخواهد بود.  

جمع بندی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر مخصوص چاپ عکس کانن مدل PIXMA iP7240 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دستگاه «PIXMA iP7240» ساخت شرکت «کانن» (Canon)، پرینتر مخصوص چاپ عکس است که از 5 جوهر مجزا استفاده می‌کند و از اتصال WiFi برای چاپ از طریق تلفن‌های همراه هوشمند سود‌ می‌برد. به‌گفته‌ی شرکت سازنده، کیفیت چاپ عکس در این دستگاه بسیار خوب بوده و با عکس‌های چاپخانه‌ای رقابت می‌کند و سرعت بالایی دارد. چاپ روی CD از دیگر قابلیت‌های این دستگاه قدرتمند است. سینی‌های کاغذ دستگاه به‌صورت کامل درون پرینتر جمع شده و برای کسانی که در فضای کاری خود محدودیت دارند، بسیار مناسب است. اتصال WiFi و نرم‌افزار Canon PRINT انجام چاپ را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت بسیار آسان می‌کند. همچنین دستگاه‌های Apple مانند iPhone، iPad و iPod Touch به صورت مستقیم می‌توانند با استفاده از Apple AirPrint، عکس، ایمیل، صفحات وب و دیگر اسناد را به‌صورت مستقیم چاپ کنند. پرینت هد به‌کاررفته در این محصول با وضوح 9600 dpi جزئیاتی دقیق و سرعت بالایی را به ارمغان آورده است و تا 10 صفحه در دقیقه به‌صورت رنگی توانایی چاپ دارد. برای چاپ عکس با کیفیت فوق‌العاده در اندازه‌ی 10×15 سانتی‌متر تنها باید 21 ثانیه صبر کنید. این پرینتر به سیستم چاپ دوروی اتوماتیک «Duplex» مجهز است. قابلیت هوشمند خاموش و روشن شدن اتوماتیک «Auto on/off» در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

مشخصات فنی و کیفیت ساخت

پرینترها نسبت به کارایی و نوع تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها دارای ابعاد و وزن‌های مختلفی هستند. پرینتر 7240 دارای ابعاد 451x368x128 میلی‌متر و وزن 6.6 کیلوگرم است. وزن و ابعاد این دستگاه نسبتا زیاد است؛ ولی مشکل‌ساز نیست. تکنولوژی به‌کاررفته در پرینترها جوهرافشان یا لیزری بوده که در این دستگاه از نوع جوهرافشان است. مسئله‌ی بعدی که باید به آن توجه داشت، کاربری پرینتر است. پرینترهای امروزی تک‌کاره یا چندکاره هستند؛ یعنی قابلیت پرینت، کپی، فکس و اسکن دارند؛ ولی پرینتر 7240 در سری دستگاه‌های تک‌کاره قرار دارد و فقط قابلیت پرینت دارد. سایز و قابلیت چاپ در این پرینتر روی کاغذ A4 امکان‌پذیر است که سایزی استاندارد محسوب می‌شود. پرینترهای جوهرافشان قابلیت چاپ به صورت رنگی را هم دارند که این مشخصه برای اکثر کاربران بسیار مهم است.

مسئله‌ی مهمی که در این دستگاه‌ها وجود دارد، سرعت چاپ در پرینترهاست. سرعت چاپ رنگی و سیاه‌سفید با یکدیگر بسیار متفاوت است؛ البته این رقم در پرینترها مختلف است. پرینتر 7240 در حالت رنگی قابلیت چاپ 10 برگ در دقیقه و در حالت سیاه‌سفید، قابلیت 15 برگ در دقیقه را دارد. مورد بعدی که باید به آن توجه داشت، کیفیت چاپ یا همان رزولوشن است که در این دستگاه 9600x2400dpi بوده که برای چاپ عکس بسیار مناسب است؛ ولی باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم که چاپ پرینت لیزری و جوهرافشان با یکدیگر بسیار متفاوت است و توقعی را که از دستگاه لیزری داریم، نباید از جوهرافشان داشته باشیم. پرینتر جوهرافشان 7240 دارای قابلیت‌های بسیار خاصی است که می‌توان به قابلیت چاپ روی CD و چاپ دورو در آن اشاره کرد که از مزیت‌های بالای این دستگاه به حساب می‎آید. همان‌طورکه می‌دانید، پرینترها برای چاپ احتیاج به کارتریج دارند. پرینتر 7240 احتیاج به پنج عدد کارتریج جوهری دارد که رنگ‌های آن‌ها متفاوت است. از دیگر قابلیت‌های بسیار بالای این پرینتر وجود WiFi در آن است که به کاربر این امکان را می‌دهد، بدون اتصال کابل با پرینتر دستور چاپ را صادر کند.

جمع‌بندی

پرینتر جوهرافشان مدل PIXMA IP7240 در سری دستگاه‌های پر کار و تک‌کاره‌ی شرکت کانن قرار دارد. این پرینتر از لحاظ سرعت و داشتن شبکه‌ی بی‌سیم در سری دستگاه‎‌های با قابلیت جوهرافشان قرار دارد. دستگاه 7240 نسبت به کارایی که از خودش نشان داده، طرفداران زیادی پیدا کرده است که برای مصارف خانگی و اداری توصیه می‌شود.  

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری رنگی کانن  مدل i-SENSYS MF641Cw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مدل «MF641Cw» از سری i-SENSYS ازجمله پرینتر‌های لیزری رنگی شرکت «کانن» (Canon) است. این دستگاه در کنار قابلیت چاپ رنگی ، می‌تواند اسناد را به طور رنگی کپی، اسکن کند ، همچنین تمامی موبایلها و تبلتهای اپل ، اندرویدی و .. میتوانند بسهولت به آن متصل شوند و اسناد مورد نیاز را پرینت کنند، علاوه بر آن امکان اتصال USB FLASH وچاپ فایلها از روی فلش و اسکن مدارک و ذخیره روی فلش را داراست، از همین‌رو یکی از همه‌فن‌حریف‌ حوزه‌ی پرینتر‌ها محسوب می‌شود. این محصول به یک سینی 250 برگی و یک اسلات ورودی کاغذ تک برگی چند منظوره مجهز شده است؛ این دو ورودی کاغذ می‌توانند نیازهای یک دفتر اداری با حجم کاری کم یا متوسط را تامین کنند، همچنین نمایشگر بزرگ رنگی لمسی این دستگاه امکان استفاده آسانتر از دستگاه و بکارگیری اپلیکیشنهای فوق العاده جالب موجود در دستگاه را براحتی میسر میسازد. مدل I-SENSYS MF641Cw رزولوشن چاپی 1200× 1200 dpi دارد؛ با این رزولوشن، اسناد و تصاویر با بالاترین کیفیت لیزری چاپ می‌شوند. چاپ رنگی این دستگاه همانند دیگر پرینترهای لیزری، برای چاپ بروشور و چارت‌ها مناسب است و برای چاپ عکس پیشنهاد نمی‌شود. اسکنر قوی این پرینتر شرکت کانن سند را با سرعت 27 صفحه در دقیقه اسکن میکند که کاربر می‌تواند اسناد را باکیفیت قابل ملاحظه‌ای(تا 9600 dpi) و زمان بسیار کوتاه به فایل دیجیتالی تبدیل کند. مجهز شدن این دستگاه به اسکنر، قابلیت کپی را نیز فراهم کرده است؛ مدل I-SENSYS MF641Cw می‌تواند اسناد را با رزولوشن 600 × 600 dpi و با سرعت تا 18 برگ دقیقه کپی کند. اتصالات این پرینتر چندکاره لیزری رنگی شامل USB، شبکه و وایرلس می‌شود. همچنین کارتریجهای با ظرفیت چاپ بیشتر به صورت آپشنال میسر است که باید جداگانه خریداری شوند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل LaserJet MFP M438n خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر سه کاره لیزری HP LaserJet MFP M438n، با قابلیت پرینت و اسکن و کپی در واقع یکدستگاه کپی سایز A3 بسیار مناسب با قابلیت پرینت، اسکن و کپی می باشد که قابلیت اتصال به شبکه را داراست. امکانات دیگر مانند چاپ کم مصرف و اقتصادی و اسکن و پرینت و کپی سایز A3 ، این دستگاه را درجایگاهی منحصر بفرد و بی رقیب در بین مصرف کنندگان قرار میدهد. این دستگاه از سرعت و کشش کاری بالایی برخوردا است. پرینتر لیزری اچ پی LaserJet MFP M438n برای مصارف سازمانی و اداری در صورتیکه نیازی به فکس نداشته باشند مناسبت است. هم چنین این دستگاه پرینتر لیزری از صفحه نمایش LCD برخوردار می باشد.پرینتر لیزری HP LaserJet MFP M438n، می تواند به عنوان یک پرینتر لیزری مشکی اداری روی میز کار قرار گیرد. این پرینتر مجهز به پورت شبکه می باشد و با سرعت 22 برگ در دقیقه با رزولوشن 1200x1200 dpi پرینت می گیرد. این پرینتر سه کاره دارای دو ورودی کاغذ که اولی با ظرفیت 100 برگ و دومی سینی کاغذ 250 برگی است که برای پرینتری با این مشخصات مناسب است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر رنگی لیزری اچ پی مدل Color Laser 150a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این پرینتر جهت کار با کامپیوتر فقط با سیستم عامل ویندوز 7 و یا بالاتر سازگار است و با سیستم عاملهای غیر از ویندوز ذکر شده کار نمیکند ، هنگام سفارش دقت لازم را جهت سازگاری این دستگاه با سیستم عامل کامپیوتر مورد نظرتان بفرمایید

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید رینگ لایت به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12w خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دستگاه «LaserJet Pro M12w» ساخت شرکت «hp» یکی از مدل‌های پایین‌رده‌ی این شرکت در دسته‌ی پرینترهای لیزری و سیاه‌و‌سفید است که درواقع می‌توان آن را جایگزینی برای مدل‌های HP LaserJet Pro P1109w یا HP LaserJet P1102W دانست. پرینترهای لیزری برای چاپ متن به کار می‌روند و سرعت و کیفیت خوبی در این زمینه ارائه می‌دهند. این پرینتر ظرفیتی برابر با 150 برگ در سینی ورودی خود دارد و ازاین‌رو برای استفاده‌های خانگی بسیار مناسب است. همچنین اتصال بی‌سیم WiFi که در این پرینتر تعبیه شده است به کاربر اجازه می‌دهد که بتواند به‌صورت بی‌سیم و بی‌نیاز از کابل و حتی رایانه، اسناد خود را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت به پرینتر ارسال کرده و به چاپ برساند. با توجه به کاربری دستگاه، می‌توانید آن را در محیط‌های اداری کوچک هم استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که تعداد رایانه‌هایی که از این پرینتر استفاده می‌کنند از 3 دستگاه تجاوز نکند.

طراحی

جدا از مشخصات پرینتر LaserJet Pro M12w، از ظاهر و طراحی آن نیز می‌توان به کوچک و جمع‌وجوربودن آن پی برد. ابعاد این پرینتر 298x250x400 میلی‌متر است و به‌راحتی می‌تواند بدون اشغال‌کردن فضای زیادی، روی میز کامپیوتر جا بگیرد. این پرینتر لیزری از کوچک‌ترین پرینترهای شرکت اچ‌پی محسوب می‌شود. اگر محل کار کوچکی دارید یا قصد خرید پرینتری برای منزل دارید، پرینتری با چنین ابعادی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. وزن این پرینتر 5.2 کیلوگرم است و جابه‌جایی آن بسیار راحت است. همانند دیگر پرینترها که در این رده عرضه می‌شوند، LaserJet Pro M12w نیز فاقد دکمه‌های کنترلی متعدد و صفحه‌نمایش است و تنها سه دکمه روی آن قرار دارند که شامل خاموش/روشن، وای-فای و لغو پرینت و یک چراغ LED است.

ویژگی‌ها

قابل‌اعتماد و کیفت خوب، دو صفتی هستند که با درنظرگرفتن قابلیت‌های این پرینتر به ذهن می‌رسند. همیشه پرینترهای پایین‌رده با قیمت کمی عرضه می‌شوند؛ اما قیمت ارزان برابر با کیفیت پایین نیست. بازار پایین‌رده‌ها بدون درنظرگرفتن حوزه ( تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و ...) همیشه رقابتی است و شرکت HP با درک این مسئله، پرینتر لیزری LaserJet Pro M12w را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به رقیبان خود عرضه کرده است. البته این قیمت پایین باعث افت کیفت این پرینتر لیزری نشده و با کارتریج نوع HP 79A، خروجی این پرینتر لیزری تک‌رنگ از کیفیت خوبی برخوردار است که به‌وضوح می‌توان آن را مشاهده کرد. کیفیت در کنار صرفه‌جوبی در مصرف انرژی، از مباحثی به‌شمار می‌رود که دنیای امروز را بیش‌ازپیش به خود درگیر کرده است. شرکت اچ‌پی به‌ منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی پرینترهای خود، فناوری‌ای به کار برده است که دستگاه را در مواقع بی‌کاری، به حالت خاموش می‌برد و در صورت ارسال دستور و انجام پرینت از این حالت خارج می‌شود. این فناوری آماده‌به‌کار تأثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی محل کار یا منزل شما خواهد داشت.

در پرینترهای لیزری سرعت بسیار مهم است و فقط کیفیت حرف اول را نمی‌زند. این پرینتر تک‌کاره در هر دقیقه 19 برگ پرینت می‌کند و رزولوشن چاپ آن 600x600 است. شما می‌توانید تا 150 برگ را در سینی کاغذ این پرینتر قرار دهید. این مقدار مناسب مصارف خانگی است. البته بسته به حجم کاری، مشکلی در استفاده آن در محل کار بین دو تا سه همکار دیگر وجود ندارد. همانند بسیاری دیگر از پرینترهای پایین‌رده، قابلیت چاپ دورو در این دستگاه وجود ندارد؛ پس اگر قصد پرینت دورو دارید، باید خودتان به‌طور دستی کاغذ را پشت‌رو کنید و پرینت بگیرید.

از ویژگی‌هایی که امروزه بیش‌ازپیش مورد توجه قرار می‌گیرد، قابلیت بی‌سیم است و این پرینتر لیزری نیز به این فناوری مجهز شده است. امروزه اکثر دستگاه‌ها از اتصال وای-فای بهره‌مند هستند؛ چون سهولت انجام امورات را دوچندان می‌کند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به وصل‌کردن فیزیکی تلفن هوشمند، تبلت یا نوت بوک با کابل، به‌وسیله HP ePrint از فایل‌های خود پرینت بگیرید. شایان‌ذکر است که این قابلیت در دستگاه‌های موبایل با اندروید نسخه 4.4 یا بالاتر و همچنین سیستم‌عامل‌های گوگل کروم امکان‌پذیر است و شما می‌توانید حتی بدون نیاز به وصل‌شدن به شبکه بی‌سیم، به‌صورت مستقیم پرینت بگیرید.

نتیجه‌گیری

پرینتر لیزری LaserJet Pro M12w محصولی پایین‌رده از شرکت اچ‌پی است. به‌طورکلی این پرینتر در مقایسه باقیمتی که دارد از کیفیت خوبی برخوردار است و با کارتریج HP 79A توانایی زیادی در پرینت متون دارد؛ البته به یاد داشته باشید که این کیفیت تنها در مقایسه با هم‌رده‌ها و رقیبان خود است. برترین ویژگی این دستگاه نسبت به دیگر پرینترها، ابعاد آن است. شما می‌توانید به‌راحتی این پرینتر لیزری تک‌کاره را روی میز و کنار مانیتور گذاشته و دچار هیچ‌گونه مزاحمتی نشوید. اتصال وای-فای را می‌توان از دیگر نکات مثبت این پرینتر دانست که نیاز به اتصالات فیزیکی را از بین می‌برد و شما می‌توانید به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به اتصال شبکه بی‌سیم، پرینت بگیرید. همان‌طور که آشکار است، این پرینتر کاربران خاص خود را دارد و نمی‌توان گفت نبود چاپ دورو و حتی ظرفیت سینی پایین از نقاط منفی و بسیار بزرگ آن محسوب می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل Color LaserJet Pro MFP M283fdw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw از نوع لیزری رنگی شرکت «اچ پی» (HP) است. این دستگاه علاوه بر پرینت، قابلیت اسکن، فکس و کپی نیز دارد. سینی این دستگاه تا 250 برگ را در خود جای می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت برای دفاتر با حجم کاری متوسط مناسب است. سرعت چاپ رنگی و سیاه‌وسفید در پرینتر HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw برابر با 21 برگ در دقیقه است. این دستگاه رزولوشن چاپی برابر با 600x600 dpi دارد و کیفیت مناسب در تمامی چاپ‌ها مشهود است. اسکن مدارک با رزولوشن 1200x1200 dpi انجام می‌شود و حداکثر سایز اسکن 297x 215.9 میلی‌متر است. کپی از رزولوشن 600x600 dpi بهره می‌برد و 21 برگ را در هر دقیقه کپی می‌کند. بزرگنمایی همانند بیشتر دستگاه‌های کپی از 25 تا 400 درصد امکان‌پذیر است. اتصال این دستگاه به‌وسیله سه درگاه شبکه، Wireless و USB انجام می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر «MFP M130fw» ساخت شرکت «اچ پی» (hp) پرینتری چندکاره است که علاوه‌بر پرینت، قابلیت‌های کپی، اسکن و فکس را هم در اختیار کاربر می‌گذارد. پرینترهای چندکاره به دلیل اینکه قابلیت‌های متنوع را در قالب دستگاهی واحد به کاربر ارائه می‌دهند، در فضا و هزینه‌های کاربر صرفه‌جویی می‌کنند. تصور کنید که بخواهید تک‌تک این دستگاه‌ها را به‌صورت مجزا خریداری کنید. علاوه‌بر هزینه‌های بالا، فراهم‌کردن فضای کافی برای این‌همه دستگاه، چالش بزرگی است. اگرچه پرینترهای چندکاره عملکردهای اسکن، کپی و فکس را به‌صورت عالی انجام نمی‌دهند، بسیاری از کاربران هم به این قابلیت‌ها در حد عالی نیاز نداشته و همان کیفیت موجود در پرینترهای چندکاره برایشان کافی است. پرینتر فوق، با ظرفیت کاغذ ورودی 150 برگ، هم برای مصارف خانگی مناسب است و هم می‌توان از آن در محیط‌های کاری کوچک استفاده کرد. البته انتظارات خود را در همین حد نگه دارید و اگر حجم کاری شما سنگین‌تر است، بهتر است به سراغ مدل‌های با توان کاری بالاتر بروید. صفحه‌نمایشی که روی این دستگاه تعبیه شده از نوع LCD رنگی و لمسی بوده و کنترل دستگاه را بسیار آسان ساخته است. 

طراحی و ساخت

بااینکه در دنیای فناوری همیشه شاهد طراحی‌های نو هستیم؛ اما این مورد در حوزه‌ی پرینترها چندان صدق نمی‌کند و این دستگاه‌ها همانند مدل‌های قبلی در یک بدنه‌ی پلاستیکی و شکل و شمایل مستطیل جادویی روانه‌ی بازار می‌شوند و مدل LaserJet Pro MFP 130fw از این قاعده مستثنی نیست. این پرینتر شرکت اچ پی، که چندکاره طراحی شده، در عین سادگی، زیبایی خاص خود را دارد.  طبق معمول اسکنر آن در بالای دستگاه تعبیه‌شده است و سینی کاغذ در قسمت پایین دستگاه قرار دارد که با بازکردن درب، در دسترس خواهد بود.

  صفحه‌نمایش در سمت چپ پرینتر M130fw قرارگرفته است و برخلاف مدل 130a خبری از کلیدهای کنترلی نیست. صفحه‌نمایش این پرینتر 2.7 اینچی و از نوع LCD است؛ از نقاط قوت این صفحه‌نمایش می‌توان به پنل لمسی و کاربری بسیار آسان آن اشاره کرد. در سمت مخالف این صفحه‌نمایش نیز کلید پاور برای روشن و خاموش کردن دستگاه، قرار گرفته است.

قابلیت‌ها

شرکت اچ پی، پرینتر لیزری LaserJet Pro MFP M130fw را چندکاره طراحی کرده است که علاوه بر چاپ، می‌تواند اسکن، کپی و فکس کند. این پرینتر از رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi بهره می‌برد و متون را با مشکی عمیق و کیفیت مطلوب به چاپ می‌رساند. سرعت چاپ در پرینترهای لیزری بسیار حائز اهمیت است، و این مدل می‌تواند در هر دقیقه در حدود 23 برگ چاپ کند. چاپ اولین برگه در پرینتر M130fw در حدود 7.3 ثانیه طول می‌کشد که برای پرینتر رده میانی متوسط و قابل‌قبول است. سینی کاغذ پرینتر اچ پی می‌تواند تا 150 برگ در خود جای دهد که این مقدار برای امور چاپی با حجم کاری متوسط، مناسب و ایدئال است. تعداد پرینت ماهیانه‌ی پیشنهادشده برای مدل M130fw در حدود 150 تا 1500 برگ است تا طول عمر دستگاه کاهش نیابد. قابلیت کپی این دستگاه نیز رزولوشن 600 × 600 dpi دارد و در هر دقیقه 23 برگ کپی می‌کند. گفتنی است کاربر می‌تواند تا 99 برگ را به‌صورت متوالی کپی کند و  تنظیمات بزرگنمایی آن نیز از 25 تا 400 درصد متغیر و قابل تنظیم است.

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، پرینتر LaserJet Pro MFP M130fw به یک اسکنر نیز مجهز شده است. این اسکنر می‌تواند اسناد رنگی را با رزولوشن 600 dpi و تک‌رنگ را با رزولوشن 1200 dpi اسکن کند. کیفیت اسکن این پرینتر نیز همانند پرینت و کپی در سطح مطلوبی قرار دارد و راضی‌کننده است. این مدل برخلاف M130a به تغذیه خودکار (ADF) مجهز شده که تاثیر بسزایی در پیشبرد سریع امورات دارد. اتصالات این دستگاه شامل Hi-Speed USB 2.0، شبکه، وای-فای و ورودی/خروجی خط تلفن می‌شود. اتصال وای-فای باعث شده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به ارتباط کابلی به پرینتر وصل شوند و فایل خود را برای چاپ ارسال کنند.

نتیجه‌گیری

پرینتر LaserJet Pro MFP M130fw دستگاهی چندکاره از شرکت اچ پی است که برای مصارف اداری و خانگی با حجم کاری کم و متوسط، گزینه ی مناسب و ایدئالی محسوب می‌شود. پرینتر M130fw به‌عنوان یک مدل رده میانی، با رزولوشن 600 × 600 dpi متون را با مشکی عمیق چاپ می‌کند و حتی در چاپ تصاویر و چارت‌ها عملکرد قابل‌ملاحظه‌ای از خود نشان می‌دهد. این مدل فاقد چاپ دورو است و کاربر بایستی به‌صورت دستی برگه‌ها را پشت‌و‌رو کند که امری زمان‌بر است. اگر قصد دارید این پرینتر را در محل کار کوچک و بین چند کاربر به اشتراک بگذارید، مدل M130fw با اتصال وای-فای می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. شایان ذکر است این دستگاه برخلاف مدل M130a به تغذیه خودکار مجهز است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر چندکاره‌ی اچ‌پی مدل «Laserjet Pro MFP M26a» با تکنولوژی چاپ لیزری و تک‌رنگ، برای مصارف اداری و خانگی مناسب است. این دستگاه قابلیت پرینت، اسکن و کپی دارد. پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد مناسب هستند و در کنار کیفیت عالی چاپ متون، سرعت خوبی هم دارند. سینی کاغذ این پرینتر تا 150 برگ ظرفیت دارد و می‌تواند تا 18 برگ در دقیقه پرینت بگیرد. متاسفانه این دستگاه از شبکه بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان بدون اتصال به دستگاه، به‌طور مستقیم از تلفن هوشمند خود هر فایلی را که می‌خواهید پرینت بگیرید. اتصال در پرینتر Laserjet Pro MFPM26a صرفا از طریق کابل انجام می‌شود. این پرینتر چند‌کاره دارای تکنولوژی خاموش‌شدن خودکار برای صرفه‌جویی در انرژی است، یعنی هنگامی که شما در حال کارکردن با دستگاه نیستید، این پرینتر به‌طور خودکار خاموش و هنگام پرینت‌گرفتن و یا ارسال فایلی از کامپیوتر روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند. در سمت راست این دستگاه یک صفحه‌نمایش برای کنترل عملکردهای دستگاه و اطلاع از وضعیت آن تعبیه شده است. در مجموع این پرینتر یک مجموعه‌ی کار‌آمد است و برای مصارف مختلف اداری و خانگی گزینه مناسبی بشمار می‌رود.

طراحی و ساخت

پرینتر LaserJet Pro MFP M26a از سه‌کاره های لیزری شرکت اچ پی است که از ابعاد جمع‌وجوری برخوردار است و می‌تواند به‌راحتی در گوشه‌ای از محل کار و یا حتی میز کار شما قرارگرفته و فضای زیادی را اشغال نکند. مطمئنا این طراحی کوچک برای افرادی که محل کار کوچکی دارند نعمت بزرگی محسوب می‌شود چون بیشتر پرینترهای چندکاره برای مصارف اداری ابعاد بزرگ‌تری دارند. این دستگاه پرینتر با ابعاد 420x266x254 میلی‌متری، 8 کیلوگرم وزن دارد؛ به همین دلیل جابجایی آن آسان است و به‌تنهایی می‌توانید آن را حمل کنید. بر روی این پرینتر یک صفحه‌نمایش تعبیه‌شده است و در پایین آن 5 دکمه برای اعمال تنظیمات و ... قرار دارند؛ دکمه پاور برای روشن کردن دستگاه نیز در لبه سمت راست دستگاه قرار دارد.

سرعت و کیفیت چاپ

در پرینتر LaserJet Pro MFP M26a طراحی زیبا با عملکرد بسیار خوبی ادغام شده است. سینی این پرینتر همانند دیگر پرینترها در این دسته، 150 برگ ظرفیت دارد و به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی حجم کاری نچندان زیاد باشد. سرعت پرینت آن 18 برگ در دقیقه و رزولوشن چاپ 600x600 dpi برخوردار است. این پرینتر می‌تواند ماهانه توان کاری تا 5000 برگ را ارائه کند، البته تعداد چاپ توصیه‌شده 1000 برگ است. کپی این دستگاه تا 99 برگ را مقدور ساخته و بزرگنمایی آن از 25 تا 400 درصد قابل تغییر است. نوع اسکنر آن Flatbed و از رزولوشن 1200 dpi   بهره می‌برد. همانند دیگر پرینترهای شرکت HP، این پرینتر نیز برای کاهش مصرف انرژی از فناوری HP Auto On/Off بهره می‌برد. هنگامی‌که در حال انجام کاری نیستید، این پرینتر به‌صورت خودکار خاموش می‌شود و هنگام ارسال چاپ، روشن و شروع به کار می‌کند. USB تنها درگاه در این پرینتر است و متاسفانه خبری از اتصال وای-فای نیست.

نتیجه‌گیری

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26a ازنظر کیفیت ساخت و عملکرد تحسین‌برانگیز است و می‌تواند در یک اداره با حجم کاری متوسط تمامی نیازهای شما را برطرف سازد. نکته قابل‌توجه ابعاد آن است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. سرعت پرینت آن در حالت کلی مناسب است اما می‌توانست بیشتر از این باشد. کیفیت چاپ متون در حد عالی قرار دارد و حتی کیفیت چاپ اسناد گرافیکی مانند چارت‌ها و پاورپوینت از درجه کیفیت خوبی برخوردار هستند. درگاه USB  تنها درگاه برای اتصال در این پریننر است و برخلاف برادر بزرگ تر خود، پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw  از اتصال وای-فای بهره مند نیست .پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26a در مقایسه با رقیبان و همچنین قابلیت‌هایی که دارد از قیمت معقولی برخوردار است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ‌پی مدل LaserJet Pro 4003dn خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر LaserJet Pro 4003dn اچ‌پی همانند سایر محصولات این شرکت با قدمت و با سابقه با توجه به کیفیت ساخت فوق‌العاده بالای خود به عنوان یکی از پرطرفدارترین پرینترهای موجود در بازار شناخته می‌شود. این پرینتر با بهره‌مندی از ویژگی‌های مختلف می‌تواند در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانه و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بسیار کاربردی باشد. این پرینتر دارای مشخصات و امکانات قابل توجه‌ای است که هر کدام می‌توانند به ارزش خرید آن بیفزایند. پرینتر تک کاره لیزری مدل LaserJet Pro 4003dn اچ‌پی توان پرینت 41 تا 50 برگ در دقیقه را با وضوح حداکثری 1200x1200 dpi را دارا است. همچنین، یک نمایشگر LCD برای مدیریت هر چه بهتر برای این پرینتر در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های این پرینتر می‌توان به درگاه‌های ارتباطی متنوع، توان کار ماهانه 80000 برگ و قابلیت چاپ دو رو اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری رنگی اچ‌پی مدل LaserJet Enterprise M554dn خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت اچ پی پرینتر لیزری رنگی LaserJet Enterprise M554dn را به سینی 550 برگی، چاپ در ابعاد A4 و قابلیت چاپ دورو مجهز کرده و از این رو برای مصارف اداری و .. با حجم کاری زیاد گزینه مناسبی است. کیفیت چاپ این پرینتر 1200 × 1200 dpi است این رزولوشن با فناوری ImageREt به 3600dpi میرسد که کیفیت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد و می‌تواند کاتالوگ و بروشورها را با کیفیت بالایی به چاپ برساند و در یک مقایسه کوتاه می توان گفت در مقایسه با هم رده هایش در سطح قابل قبولی قرار میگیرد؛ گفتنی است، قابلیت چاپ رنگی پرینترهای لیزری به‌هیچ‌وجه با پرینترهای جوهرافشان قابل‌مقایسه نیست. این پرینتر رنگی به یک صفحه‌نمایش 4 خطی رنگی مجهز شده است که کاربری آسانی را رقم‌زده تا کاربر بتواند در کسری از ثانیه تنظیمات موردنظر خود را اعمال و به چاپ برساند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل LaserJet MFP M442dn خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر سه کاره لیزری HP M442dn ، با قابلیت پرینت و اسکن و کپی در واقع یک دستگاه کپی سایز A3 بسیار مناسب با قابلیت پرینت و اسکن می باشد که قابلیت چاپ دورو و اتصال به شبکه را داراست. امکانات دیگر مانند چاپ کم مصرف و اقتصادی و اسکن و پرینت و کپی سایز A3 ، این دستگاه را درجایگاهی منحصر بفرد و بی رقیب در بین مصرف کنندگان قرار میدهد. این دستگاه از سرعت و کشش کاری بالایی برخوردا است. پرینتر لیزری اچ پی M442dn برای مصارف سازمانی و اداری در صورتیکه نیازی به فکس نداشته باشند مناسبت است. هم چنین این دستگاه پرینتر لیزری از صفحه نمایش LCD برخوردار می باشد. این پرینتر مجهز به پورت شبکه می باشد و با سرعت 24 برگ در دقیقه با رزولوشن 1200x1200 dpi پرینت می گیرد. این پرینتر سه کاره دارای دو ورودی کاغذ که اولی با ظرفیت 100 برگ و دومی سینی کاغذ 250 برگی است که برای پرینتری با این مشخصات مناسب است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره رنگی لیزری اچ‌پی مدل HP Color LaserJet Pro MFP M282nw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر LaserJet Pro MFP M282nw ساخت شرکت HP پرینتری رنگی لیزری و چندکاره است که علاوه‌ بر پرینت، کپی و اسکن را انجام می‌دهد؛ درنتیجه برای محیط‌های اداری و تجاری کوچک بسیار مناسب است. این چاپگر به نسبت محصولات رقیب، قابلیت‌های متعددی دارد و با توجه به قیمت مناسبش، کالایی با ارزش محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش2.7 LCD اینچی تعبیه‌شده در قسمت جلویی، علاوه‌بر کنترل عملکردهای دستگاه قابلیت‌های دیگری مانند صدها App را در زمینه‌ی محتوای قابل‌چاپ ارائه می‌دهد. درگاه USB که زیر صفحه‌ نمایش قرار گرفته است به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از کامپیوتر به‌صورت مستقیم، اسناد خود را چاپ یا اسکن کرده و در فلش‌مموری ذخیره کند؛ همچنین قابلیت‌های Wireless دستگاه، پرینت و اسکن را با استفاده از سرویس‌های «Cloud» ممکن می‌سازد. قابلیت «Direct Wireless» هم چاپ اسناد را از طریق تلفن‌های هوشمند و تبلت بدون نیاز به رایانه امکان‌ پذیر می‌کند. پرینتر قادر است ماهانه تا 40.000 برگ را به چاپ برساند؛ سخت‌افزار دستگاه با 256 مگابایت Memory در عرض 10.6 ثانیه، اولین برگه را به چاپ می‌رساند و قادر است تا 21 صفحه را به‌صورت رنگی یا سیاه‌وسفید در دقیقه با وضوح 600 dpi چاپ کند؛ قسمت کپی در این مدل می‌تواند تا 21 برگه را به‌صورت سیاه‌وسفید یا رنگی کپی کند؛ همچنین می‌توانید اسناد خود را برای کپی، بین 25 تا 400 درصد کوچک یا بزرگ کنید. تونرهای رنگی پرینتر تا 1250 صفحه و تونر سیاه‌وسفید تا 1350 صفحه ظرفیت چاپ دارند. بزرگ‌ترین اندازه‌ی چاپ در این مدل برابر با A4 است. قابلیت تغذیه‌ی اتوماتیک اسناد ADF می‌تواند تا 50 برگ را در خود نگه‌داشته و وارد دستگاه کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ‌پی مدل Color LaserJet Enterprise M652dn خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر مدل Color LaserJet Enterprise M652dn شرکت اچ‌پی، از جمله محصولات بالا رده و با کیفیت این شرکت است و بیشتر برای امور سنگین اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرینتر از فناوری چاپ لیزری به صورت رنگی بهره‌مند است. همچنین، پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ اسناد متن به همراه اشکال گرافیکی مانند بروشور، کاتالوگ و موارد مشابه به کار می‌روند. توان کاری این پرینتر بسیار بالا بوده و می‌توان سینی‌های حجیم کاغذ را برای آن مورد استفاده قرار داد. این پرینتر قادر است تا میزان 100،000 برگ در ماه را به چاپ برساند و عمل چاپ را با سرعت حداکثری 50 برگ در دقیقه انجام دهد. لازم به ذکر است که این عدد رابطه‌ی مستقیم با وضوح چاپ و محتوای چاپی دارد و این سرعت با اضافه کردن اشکال گرافیکی کاهش می‌یابد. این پرینتر حافظه‌ی داخلی 1 گیگابایتی به همراه پردازنده‌ی 2.1 گیگاهرتزی دارد و قابلیت‌هایی نظیر چاپ دو رو به صورت اتوماتیک هم در آن دیده می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره لیزری کانن مدل Image CLASS MF264dw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر لیزری کانن مدل «i-SENSYS MF264dw» یک دستگاه سه کاره(پرینت، کپی، اسکن) در سایز A4 می باشد. «MF264dw» استاندارد با زبان PCL می باشد و این امکان، چاپگر را برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی تجاری فراهم می کند که در مقایسه با مدل جایگزین پرینتر سه کاره لیزری کانن مدل «MF244dw» از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. این پرینتر ایده آل دارای اتصالات بی سیم (Wi-Fi), که به شما این امکان را می دهد از هرجایی از اتاق یا اداره دستور چاپ بدهید. پرینتر لیزری «MF264dw» همچنین دارای قابلیت چاپ دورو(Duplex) می باشد که می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و هزینه های کاغذ را کاهش دهید. از دیگر قابلیت های پرینتر لیزری «MF264dw» فیدر خودکار سند می باشد که به منظور ارائه عملکرد با کیفیت بالا می باشد و شما می توانید اسناد خود را بصورت دسته ای اسکن کنید. علاوه بر آن اتصال از طریق شبکه مستقیم (Wi-Fi Direct) می باشد که اتصال آسان تلفن همراه و تبلت بدون نیاز به روتر را فراهم می کند. از دیگر گزینه های اتصال عبارتند از Apple AirePrint، Google Cloud Print، خدمات چاپ Mopria و Canon Print Business که یک برنامه رایگان اندروید یا iOS است که می توانید اسناد و عکس های خود را به چاپ برسانید. رزولیشن چاپ این پرینتر قدرتمند 600x600dpi(از لحاظ نرم افزاری تا1200dpi افزایش می یابد) است. ظرفیت سینی ورودی کاغذ دستگاه 250 برگ می باشد و سرعت چاپ آن 30 صفحه در دقیقه است. با استفاده از پنل عملیات، کاربران می توانند پنل را طبق اولویت های خود تنظیم کنند و همچنین به راحتی تنظیمات چاپگر را با صفحه نمایش 5خط هدایت و تنظیم کنند. این دستگاه از کارتریج 051 استفاده می کند که کارکرد ماهانه آن 250 تا 2500 برگ می باشد. رزولیشن اپتیکال اسکنر این دستگاه 600x600dpi می باشد که با کیفیت بالایی می توانید اسناد خود را اسکن نمایید و همچنین میتوانید از آن برای اسکن تصاویر هم استفاده کنید.این پرینتر مقرون به صرفه با کارایی بالا آنچه که شما نیاز دارید را فراهم میکند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G3410 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر«کانن» (Canon) مدل  «PIXMA G3410»باقابلیت چاپ رنگی برای مصارف خانگی و اداری گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. این دستگاه، علاوه بر پرینت، از قابلیت‌های اسکن و کپی نیز بهره می‌برد. اگر محل کار کوچکی دارید، این پرینتر با ابعاد جمع‌وجور، فضای کوچکی از میز کارتان را اشغال خواهد کرد و با وزن 6.3 کیلوگرمی به‌راحتی قابل جابه‌جایی است. با مجهز شدن به سیستم مخزن جوهر، پرینتر PIXMA G3410 هزینه‌ها را بسیار کاهش داده است. در این سیستم کافی است کاربر جوهر را در مخزن موردنظر و همرنگ بریزد و به امور چاپی بپردازد. پرینترهای پیکسما برای چاپ تصاویر گزینه‌ی بسیار ایدئالی هستند. این پرینتر به رزولوشن چاپ 1200 × 4800 dpi مجهز شده است و تصاویر رنگی و متون سیاه‌وسفید را با کیفیت بالایی به چاپ می‌رساند. از دلایلی که باعث شده تا پرینتر PIXMA G3410 برای چاپ تصاویر مناسب باشد، قابلیت چاپ بدون حاشیه است؛ با این ویژگی کاربر می‌تواند تصاویر موردنظر خود را در تمام صفحه و بدون هیچ حاشیه‌ی سفید اضافی چاپ کند. این پرینتر کانن می‌تواند در هر دقیقه 5 عکس رنگی و 8.8 عکس سیاه‌وسفید را چاپ کند. پرینتر PIXMA G3410 به اتصال USB 2.0 و وای‌فای مجهز شده است. به وسیله‌ی اتصال وای‌فای کاربران می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و بدون اتصال کابلی، به پرینتر متصل  شده و تصاویر و اسنادشان را به چاپ برسانند.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید باتری استاندارد به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

طراحی و ساخت

شرکت کانن پرینترهای سری PIXMA را با شکل و شمایل شبیه به هم وارد بازار می‌کند و این در حالی است که تنها چند تغییر کوچک را بسته به قابلیت‌های دستگاه تغییر می‌دهد. شرکت کانن از رنگ مشکی در این سری استفاده می‌کند که ظاهری جذاب به آن بخشیده است؛ البته در سوی دیگر باعث شده تا اثرانگشت را به راحتی جذب کنند؛ بنا به طبیعت این رنگ، لکه‌ها به‌آسانی دیده می‌شوند و همین امر توجه و نگه‌داری بسیاری را می‌طلبد. پرینتر PIXMA G3410 به مخزن جوهر مجهز شده است که سه مخزن آن در سمت راست و مخزن مشکی در سمت مخالف قرار دارد. این پرینتر که طراحی چندکاره دارد، طبق معمول اسکنر آن‌ در قسمت بالا تعبیه شده است و ورودی کاغذ نیز در پشت آن قرار دارد.

    صفحه‌نمایش و کلیدهای کنترلی پرینتر PIXMA G3410 در سمت راست و بانظم خاصی که شرکت کانن به آن شهرت دارد، چیده شده است. کیفیت ساخت این پرینتر در سطح بالایی قرار دارد و از پلاستیک باکیفیت در ساخت آن استفاده شده است؛ کلیدها از دوام بالایی برخوردار هستند و در استفاده‌های طولانی‌مدت، کیفیت روز اول را خواهند داشت. این کلیدها نیاز به اتصال پرینتر به کامپیوتر و کار با نرم‌افزار را حذف می‌کنند.

پرینتر

پرینتر جوهرافشان کانن PIXMA G3410 علاوه بر پرینت، قابلیت کپی و اسکن دارد. این پرینتر برای مصارف اداری و خانگی گزینه‌ی مناسب و ایدئالی است. این پرینتر سری PIXMA شرکت کانن از رزولوشن چاپی 1200 × 4800 dpi بهره می‌برد و می‌تواند تصاویر و متون را با وضوح قابل‌توجهی به چاپ برساند. در این پرینتر، تصاویر با رنگ‌های زنده و شفاف چاپ می‌شوند که از نقاط قوت این پرینتر محسوب می‌شود. سرعت چاپ در پرینترها بسیار حائز اهمیت است و شرکت کانن پرینتر PIXMA G3410 را به‌سرعت چاپ 8.8 عکس در دقیقه به‌صورت سیاه‌وسفید و 5 عکس در دقیقه به‌صورت رنگی مجهز کرده است. از مهم‌ترین نقاط قوت پرینترهای PIXMA قابلیت چاپ بدون حاشیه است که این دستگاه‌ها را به یکی از گزینه‌های مناسب برای چاپ تصاویر بدل می‌کند. گفتنی است چاپ بدون حاشیه شامل سایز کاغذهای A4، Letter، 25 × 20 سانتی‌متر، 18 × 13، 13 × 13 و 15 × 10 سانتی‌متر می‌شود. سینی کاغذ پرینتر PIXMA G3410 ظرفیت 100 برگ دارد.

اسکنر

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، شرکت کانن PIXMA G3410 را چندکاره طراحی کرده و آن را به اسکنر نیز مجهز کرده است. این پرینتر اسکنری از نوع CIS دارد. رزولوشن اسکن اپتیکال آن 1200 × 600 dpi است و توانایی بالایی در اسکن تصاویر و اسناد دارد. پرینتر PIXMA G3410 می‌تواند در 19 ثانیه یک سند A4 را اسکن کند. حداکثر ابعاد اسکن این دستگاه 297 × 216 میلی‌متر است.

کپی

پرینتر PIXMA G3410 که از قابلیت کپی نیز بهره می‌برد، می‌تواند تا حداکثر تا 20 برگ را به‌صورت متوالی کپی کند. بزرگنمایی کپی این دستگاه از 25 تا 400 درصد قابل تنظیم است. شرکت کانن تنظیمات کیفیت کپی، Draft، Standard و High را در PIXMA G3410  لحاظ کرده است. ناگفته نماند کپی این محصول می‌تواند اسناد یا تصاویر را به‌صورت بدون حاشیه، Two-On-One، Four-On-One و کارت شناسایی را کپی کند.

از مهم‌ترین مزایای پرینتر PIXMA G3410، مجهز شدن آن به جوهر مخزن است که در کاهش هزینه‌ها تاثیر بسزایی داشته است. این پرینتر 4 مخزن با رنگ‌های زرد، ارغوانی، آبی و مشکی دارد. مدل جوهر این دستگاه GI-490 است و کارکرد بسیار بالایی دارد که نشان از هزینه‌ی پایین PIXMA G3410 است. این دستگاه می‌تواند در حدود 6000 برگ را به‌صورت سیاه‌وسفید و 7000 برگ را به‌صورت رنگی به چاپ برساند.

درگاه‌ها

  دیگر اتصال این دستگاه Hi-Speed USB است و از رابط‌های Google Cloud Print، Mopria اندروید، اپلیکیشن SELPHY و PIXMA Cloud Link نیز پشتیبانی می‌کند. این پرینتر با اپل AirPrint سازگار نیست اما در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های متعددی در App Store برای این قبیل از دستگاها معرفی شده‌اند  تا کاربران سیستم عامل‌های مک و iOS نیز بتوانند به راحتی اسناد را به چاپ برسانند. اتصال USB در کنار وای‌فای باعث شده تا این دستگاه به راحتی به طیف وسیعی از دستگاه‌ها وصل شود.

نتیجه‌گیری

پرینتر چندکاره‌ی PIXMA G3410 از شرکت کانن برای مصارف اداری و خانگی گزینه‌ی مناسب و ایدئالی محسوب می‌شود. این دستگاه به مخزن جوهر مجهز شده است که در کاهش هزینه‌ها تاثیر به‌سزایی دارد. این پرینتر کانن می‌تواند اسناد و عکس‌ها را با وضوح 1200 × 4800 dpi و رنگ‌هایی زنده به چاپ برساند. از دلایلی که باعث شده تا این مدل برای چاپ تصاویر مناسب باشد، قابلیت چاپ بدون حاشیه است. مدل PIXMA G3410 از اتصال بی‌سیم بهره می‌برد تا کاربر بتواند بدون اتصال کابلی و در کوتاه‌ترین زمان تصاویر و اسناد را به چاپ برساند؛ این ویژگی به هنگام چاپ تصاویر از دوربین‌های دیجیتال بسیار کاربردی‌تر است، چون نیاز به خارج کردن کارت حافظه و وصل کردن آن به کامپیوتر را حذف می‌کند. در یک جمع‌بندی کوتاه می‌توان گفت پرینتر چندکاره PIXMA G3410 در برابر قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند از قیمت بسیار خوبی برخوردار است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-Sensys MF237w خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دستگاه «i-Sensys MF237w» ساخت شرکت «کانن» (Canon) پرینتری 4 کاره و لیزری است که علاوه بر پرینت قابلیت‌های اسکن، کپی و فکس را هم ارائه می‌دهد. این پرینتر ظرفیتی برابر با 250 برگ در سینی ورودی کاغذ داشته و ازاین‌رو برای استفاده در محیط‌های اداری کوچک مناسب است. البته می‌توانید از این دستگاه برای مصارف خانگی هم استفاده کنید. با استفاده از اتصال شبکه‌ی باسیم Ethernet می‌توانید دستگاه را در میان چندین رایانه به اشتراک گذاشته و استفاده کنید. تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های اندرویدی و iOS هم می‌توانند با استفاده از اتصال بی‌سیم به پرینتر متصل شوند. قسمت اسکنر دستگاه هم از وضوح 600 × 600 dpi پشتیبانی می‌کند که برای اسکن اسناد و تصاویر مناسب است. همچنین قابلیت تشخیص هوشمند متن OCR در اسکنر طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا متون انگلیسی اسکن شده را با استفاده از نرم‌افزار تشخیص داده و به‌صورت فایل متنی ذخیره کند. صفحه‌نمایش LCD و لمسی تعبیه‌شده در این مدل ساده و آسان بوده و کنترل وضعیت پرینت و عملیات در حال انجام را برای کاربر آسان می‌سازد. Canon i-Sensys MF237w دارای طراحی جمع و جور است که آن را برای فضاهای کوچک ایده آل می کند و تغذیه کننده خودکار اسناد آن امکان اسکن سریع و آسان را فراهم می کند. Canon i-Sensys MF237w یک چاپگر اداری کوچک همه کاره است که طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله اتصال بی سیم و چاپ دورو را ارائه می دهد. Canon i-Sensys MF237w یک انتخاب برتر برای مشاغلی است که به یک چاپگر قابل اعتماد و کاربر پسند نیاز دارند. بنابراین، Canon i-Sensys MF237w یک دستگاه ایده آل برای هر فرد یا کسب و کاری است که به دنبال استفاده از دستگاهی منحصر به فرد با کارایی بالا هستند.

طراحی و ساخت

مدل i-SENSYS MF237w همانند دیگر پرینترها بدنه‌ای پلاستیکی دارد. این پلاستیک بسیار باکیفیت است. پرینترها برخلاف دیگر دستگاه‌ها از قبیل گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و ... برای چندین سال سرویس‌دهی می‌کنند و به همین دلیل بایستی دوام بالایی داشته باشند و پرینتر i-SENSYS MF237w نیز بسیار بادوام است و در برابر صدمات احتمالی و ضربات نه‌چندان سخت، جان سالم به در می ببرد. طبق معمول سینی کاغذ این پرینتر نیز در پایین‌ترین قسمت تعبیه‌شده است. یک پنل کلیدی در قسمت بالای پرینتر قرار دارد. این پنل برای اعمال تنظیمات بدون نیاز به اتصال کامپیوتری در نظر گرفته‌شده است. این پنل یک صفحه‌نمایش LCD 5 خطی لمسی دارد که از وضوح و زاویه‌ی دید مطلوبی برخوردار است.

پرینتر

پرینتر i-SENSYS MF237w با فناوری چاپ لیزری، از چهارکاره های شرکت کانن است. این پرینتر علاوه بر چاپ، می‌تواند اسکن، کپی و فکس کند. این دستگاه ظرفیت سینی کاغذ استاندارد 250 برگی دارد و برای محیط‌هایی با حجم کاری متوسط گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. پرینتر چندکاره‌ی  i-SENSYS MF237w می‌تواند در هر دقیقه 23 برگ را با رزولوشن 600 × 600 dpi چاپ کند. متون با مشکی عمیق چاپ می‌شوند و این کیفیت در سطح متوسطی قرار دارد؛ به‌طوری‌که با دیگر مدل‌های هم‌رده رقیب، هم‌سطح است. چاپ اولین برگه در حدود 6 ثانیه طول می‌کشد. پرینتر   i-SENSYS MF237w توان کاربرد ماهانه 15000 برگی دارد و مقدار پیشنهادشده‌ی آن 500 تا 2000 برگ در نظر گرفته است تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. تونر این دستگاه می‌تواند 2400 برگ را به چاپ برساند؛ گفتنی است این پرینتر دارای یک حالت Saver برای صرفه‌جویی در مصرف تونر است؛ البته این حالت با کاهش کیفیت نیز همراه است و توصیه می‌شود برای چاپ اسناد مهم از این حالت استفاده نشود.

اسکنر

  اسکنر پرینتر  i-SENSYS MF237w از نوع تخت و رنگی است. رزولوشن اسکن اپتیکال این دستگاه 600 × 600 dpi و دیجیتال آن 9600 × 9600 dpi است. اسناد باکیفیت بالایی اسکن می‌شوند و می‌توان از آن برای اسکن تصاویر نیز استفاده کرد.این اسکنر می‌تواند در هر دقیقه 20 برگ سند یا عکس را به صورت سیاه‌وسفید در رزولوشن 300 × 300 dpi  و 15 برگ را به صورت رنگی اسکن کند؛ که این سرعت در مقایسه با مدل‌های هم‌رده، نسبتا سریع‌تر است. حداکثر عرض اسکن این دستگاه 216 میلی‌متر است. از دیگر نقاط قوت این پرینتر، مجهز شدن به تغذیه خودکار است که اسکن دسته‌ای را امکان‌پذیر ساخته است و دیگر نیازی به اسکن تکی نیست. اسناد و متون با فرمت TIFF، JPEG، PDF، Compact PDF و Searchable PDF اسکن می‌شوند. اسکن به سرویس ابری نیز در 4 فرمت TIFF، JPEG، PDF و PNG انجام می‌شوند.

کپی

قابلیت کپی در پرینتر  i-SENSYS MF237w از رزولوشن 600 × 600 dpi برخوردار است. کپی اولین برگه در حدود 9 ثانیه طول می‌کشد و کاربر تنها برای یک کپی بایستی مدت‌زمان طولانی را منتظر بماند؛ البته این میزان در اکثر مدل‌های رقیب هم‌رده نیز دید مشاهده می‌شود. حالت‌های کپی در پرینتر  i-SENSYS MF237w شامل Text/Photo، Text/Photo (High Speed)، Photo و Text می‌شود و کاربر می‌تواند بسته به محتوای سندی که قصد کپی دارد، حالت مناسب را انتخاب کند. کپی متوالی تا 999 برگ و بزرگنمایی از 25 تا 400 درصد امکان‌پذیر است. از دیگر ویژگی‌های کپی می‌توان به 2 On 1، 4 On 1، Memory Sort و کپی کارت شناسایی می‌شود. کپی دسته‌ای نیز با مجهز شدن MF237w به تغذیه‌ی خودکار فراهم‌شده است.

فکس

فکس از دیگر قابلیت‌های پرینتر i-SENSYS MF237w همه‌فن‌حریف است. این پرینتر با سرعت مودم  33.6 Kbps  از حالت‌های مختلف فکس بهره می‌برد. در حالت Normal، فکس با رزولوشن 100 × 200 dpi، در حالت Fine و Photo با رزولوشن 200 × 200 dpi و در حالت Super Fine با رزولوشن 400 × 200 dpi فکس انجام می‌شود. شرکت کانن حافظه 256 برگی را برای فکس این پرینتر چندکاره در نظر گرفته است. تماس سریع نیز تا 104 شماره امکان‌پذیر است.  از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به Fax Forwarding، Dual Access، Remote Reception و Auto Redial اشاره کرد. فکس دستگاه i-SENSYS MF237w دارای حالت‌های دریافت، فقط فکس، سوئیچ خودکار Fax/Tel، حالت پاسخ‌دهی و Manual است.

اتصالات

جدا از قابلیت‌های چاپی مانند سرعت و کیفیت، اتصالات نیز بسیار حائز اهمیت هستند؛ اگر دستگاهی در چاپ بسیار توانمند باشد اما نتوانید آن را بین چندکاربر به اشتراک بگذارید، بدون شک دچار مشکل جدی خواهید شد. پرینتر لیزری  i-SENSYS MF237w دارای درگاه USB، شبکه، وایرلس و وایرلس دایرکت است. اگر در محیط کاری‌تان ارتباط شبکه‌ای دارید، می‌توانید این پرینتر را بین کاربران به اشتراک بگذارید تا به‌طور مستقیم  اسناد را به پرینتر ارسال کنند و نیازی به حضور فیزیکی و انتقال فایل به کامپیوتر اصلی و چاپ نباشد. اگر فاقد ارتباط شبکه‌ای هستید، جای نگرانی نیست چون می‌توانید باقابلیت بی‌سیم، پرینتر را به اشتراک بگذارید. از دیگر ویژگی‌های این پرینتر می‌توان به Google Cloud Print، AirPrint، Canon Print Busiiness App برای سیستم‌عامل iOS و Mopria certified، Canon Print Service Plug-in، Canon PRINT Business app برای اندروید اشاره داشت.

نتیجه‌گیری

پرینتر لیزری  i-SENSYS MF237w از چهارکاره‌های کانن است که گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های کاری با حجم کاری متوسط محسوب می‌شود. این پرینتر در هر دقیقه 23 برگ را به چاپ می‌رساند که با رزولوشن 600 × 600 dpi همراه است. کیفیت چاپ با مدل‌های هم‌رده  در یک سطح قرار دارد. اسکنر این دستگاه از رزولوشن اپتیکال 600 × 600 dpi برخوردار است و از تغذیه‌ی خودکار بهره می‌برد؛ بنابراین اسکن و کپی دسته‌ای امکان‌پذیر است ونیازی نیست که به صورت تکی اقدام به اسکن یا کپی کنید. از مهم‌ترین مزایای این پرینتر، اتصالات متنوع است. شما می‌توانید پرینتر  i-SENSYS MF237w را از طریق درگاه شبکه یا وایرلس در محیط کاری به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M227fdw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر چندکاره‌ی شرکت «اچ‌پی» (HP) مدل «LaserJet Pro MFP M227fdw» با فناوری چاپ لیزری و تک‌رنگ، برای مصارف اداری مناسب است. این دستگاه قابلیت پرینت، اسکن، کپی و فکس دارد. پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد مناسب هستند و در کنار کیفیت عالی چاپ متون، سرعت خوبی هم دارند. سینی کاغذ این پرینتر تا 250  برگ ظرفیت دارد و می‌تواند تا 30 برگ در دقیقه پرینت بگیرد. این پرینتر چندکاره به تغذیه خودکار ADF نیز مجهز شده است و 35 برگ ظرفیت دارد. در این پرینتر، امکان چاپ دو رو وجود دارد. یکی از نکات مثبت آن اتصال وای-فای است. به‌وسیله وای-فای دایرکت طیف وسیعی از دستگاه‌ها قادر به اتصال و پرینت در کمترین زمان ممکن خواهند بود. این پرینتر چند‌کاره دارای فناوری خاموش شدن خودکار برای صرفه‌جویی در انرژی است، یعنی هنگامی‌که شما در حال کارکردن با دستگاه نیستید، این پرینتر به‌طور خودکار خاموش و هنگام پرینت گرفتن و یا ارسال فایلی از تلفن هوشمند روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند. در سمت چپ این دستگاه یک صفحه‌نمایش LCD  لمسی 6.9 سانتی‌متری تعبیه شده است. ناگفته نماند، پرینت مستقیم با وصل کردن حافظه فلش نیز امکان پذیر است. درمجموع این پرینتر یک مجموعه‌ی کار‌آمد است که برای مصارف مختلف اداری می توان روی آن حساب کرد.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری برادر مدل HL-L3270CDW Laser Printer خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر تک کاره لیزری رنگی Printer Laser L3270CDW-HL Brother ،یک دستگاه سایز A4 بسیار مناسب است. این پرینتر قابلیت چاپ دورو، اتصال به شبکه و وای فای را داراست. این پرینتر لیزری از سرعت و کشش کاری نسبتا خوبی برخوردار حواهد بود. پرینتر برادر مجهز به پورت شبکه بوده و می‌تواند تا سرعت 24 برگ در دقیقه با رزولوشن dpi 600x600 پرینت بگیرد. این پرینتر تک کاره دارای ورودی کاغذ با ظرفیت 250 برگی است که برای پرینتری با این مشخصات مناسب است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M102a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر LaserJet Pro M102a»» از شرکت «اچ‌پی» (HP) برای مصارف خانگی و اداری با حجم کاری کم گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. ابعاد این دستگاه جمع‌وجور است و بدون اشغال فضای زیاد می‌توانید آن را کنار مانیتور کامپیوتر قرار دهید. به نسبت ابعاد، این پرینتر وزن مناسبی دارد و جابه‌جایی آن به‌تنهایی امکان‌پذیر است. سرعت و کیفیت این پرینتر در سطح متوسطی قرار دارد و در مدت‌زمان یک دقیقه، می‌تواند 22 برگ را چاپ کند. این چاپ با کیفیت 600 dpi همراه است؛ البته با فناوری HP FastRes این رزولوشن به 1200 dpi نیز می‌رسد. در سینی LaserJet Pro M102a می‌توان 150 برگ را قرار داد که برای حجم کاری متوسط، مناسب به نظر می‌رسد. اولین برگ فقط در 7.3 ثانیه چاپ می‌شود و دیگر نیازی نیست که برای چاپ یک برگ، زمان زیادی را برای گرم‌شدن دستگاه منتظر بمانید. کارتریج این دستگاه تا 1600 برگ را چاپ می‌کند. در حالت بی‌کاری، دستگاه به لطف فناوری HP On/Off به حالت استندبای رفته و با ارسال پرینت، شروع به کار می‌کند. این فناوری تاثیر بسزایی در مصرف انرژی دارد. پورت USB تنها درگاه ارتباطی این پرینتر شرکت اچ‌پی است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ پی مدل Neverstop Laser 1000A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر یکی از مهمترین و پرکاربرد‌ترین وسیله‌هایی است که در بیشتر ادارات و سازمان ها و در برخی از منازل یافت می‌شود. پرینتر لیزری اچ پی مدل Neverstop Laser 1000A ساخت شرکت «اچ‌پی» (hp) درواقع یکی از مدل‌های پایه اما از نسل جدید پرینترهای این شرکت است که با همان نگاه اول متوجه طراحی مدرن این محصول می‌شوید که می‌تواند جایگزین مدل‌های قدیمی شود. دستگاه سرعت مناسبی دارد و قادر است در بیشترین حالت تا 30 برگه در دقیقه را چاپ کند؛ البته در نظر داشته باشید که میزان ذکرشده حداکثر توان دستگاه است و با افزایش وضوح و همچنین تغییر محتوای چاپ از متن به اشکال گرافیکی و عکس، سرعت چاپ کاهش می‌یابد. همچنین کاغذ ورودی دستگاه ظرفیتی برابر با 150 برگ دارد که در نتیجه‌ آن می‌توان گفت دستگاه برای مصارف شخصی و خانگی مصارف سبک اداری و سازمانی طراحی شده است؛ البته به شرطی که حجم کاری کمی داشته باشید، می‌توان از آن در محیط‌های اداری هم استفاده کرد. نکته قابل توجه و یکی از مزایای مهم این دستگاه‌ها مواد مصرفی آن است که به‌صورت سرنگی تزریق می‌شوند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر جوهر افشان اپسون مدل L1800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینترهای جوهرافشان یکی ازموارد لازم در ادارات و کاربردهای خانگی هستند و استفاده‌های گوناگونی از آنها می‌شود. پرینتر «L1800» از شرکت «اپسون» (Epson) با 6 مخزن رنگ در ابعاد 705 × 322 × 215 میلی‌متر و وزن 12.5 کیلوگرم عرضه می‌شود. چاپ به صورت جوهرافشان و رنگی در وضوح 1440 × 5760 dpi با استفاده از 90 نازل مشکی و 90 نازل رنگی انجام می‌شود. سرعت چاپ 2.6 برگ در دقیقه به صورت سیاه و سفید و 2.6 برگ در دقیقه به صورت رنگی است. چاپ عکس به اندازه‌ی 10 × 15 سانتی‌متر در مدت 45 ثانیه صورت می‌گیرد. همچنین می‌توانید 30 برگ در دقیقه سیاه و سفید و 17 برگ در دقیقه به صورت رنگی بر روی کاغذ معمولی چاپ کنید. کاغذهایی با اندازه‌های A3+، A3، A4، A5، A6، B4، B5، C6 (Envelope)، DL (Envelope)، 10 × 15، 13 × 18،Legal پشتیبانی می‌شوند. چاپ دورو به صورت دستی انجام می‌شود. ظرفیت سینی کاغذ 100 برگ کاغذ استاندارد و 30 برگ Photo Paper است. ظرفیت سینی خروجی 50 برگ است. چاپگر از طریق درگاه USB به یارانه وصل شده با برق شهری تغذیه می‌شود. برق مصرفی دستگاه در حالت چاپ برابر با 20 وات و در حالت Sleep Mode برابر با 7 وات است. این چاپگر به مخزن جوهر مجهز بوده و می‌توانید با استفاده از جوهرهای T6735، T6736، T6734، T6733، T6732، T6731 تانکر جوهر را پر کنید.

تانکر جوهر

چاپگرهای ارزان در بازار کم نیستند. آیا تا به حال به دلیل این موضوع فکر کرده‌اید که چرا گاهی کارتریج‌های پرینترهای جوهرافشان از خود دستگاه گران‌تر هستند؟ دلیل این موضوع روشن است. این پرینترها قابلیت شارژ مجدد نداشته و باید با اتمام جوهر کارتریج جدیدی تهیه کنید. به همین دلیل خود پرینتر قیمت چندانی ندارد. اما با پرینترهای دارای مخزن جوهر شاید مجبور باشید پول بیشتری برای خرید دستگاه بپردازید اما قطعا کارکرد زیاد جوهر با قیمت صدالبته ارزنتر جوهر شارژی این قیمت بالا را جبران خواهد نمود. در واقع هزینه‌ی بالایی که شما در ابتدای کار برای خرید این دستگاه‌ها می‌پردازید سرمایه‌گذاری بلند مدت شماست. در مدل جدید L1800 هر رنگ در محفظه‌ی جداگانه خود قرار می‌گیرد. این بدین معنی است که شما تنها محفظه‌ی رنگی را که به اتمام رسیده است پر می‌کنید.

اندازه کاغذ A3

L1800 یکی از معدود پرینترهایی است که به چاپ سایز A3+ می‌پردازد. عکاسی‌ها می‌توانند این پرینتر را برای نیازهای چاپ عکس خود خریداری کنند. البته سایزهای بسیار دیگری نیز پشتیبانی می‌شوند. بسته به نوع کاغذ استفاده حسی که عکس به شما می‌دهد ممکن است متفاوت باشد اما کیفیت همیشه یکسان و عالی است. L1800 گزینه‌ای ایده‌آل برای انواع نیازهای چاپی است.

چاپ بدون حاشیه

مهمتر از همه این است که با قابلیت چاپ بدون حاشیه L1800 تمامی عکس‌های چاپ شده بسیار زیبا به نظر می‌رسند. پرینترهای زیادی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. چاپگرهای جوهرافشان اپسون از فن‌آوری پیشرفته‌ای برای هد چاپ به نام «Micro Piezo» استفاده می‌کنند. این فن‌آوری از مواد «پیزوالکتریک» خاصی برای پاشش جوهر با دقت بالا استفاده می‌کند که کیفیت بالا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دربر دارد. از سال 1993 که این تکنولوژی به اختراع رسید تا به امروز اپسون تنها تولید کننده‌ی هدهای پیزوالکتریک بوده است.

اتصالات

چاپگر L1800 از درگاه پرسرعت USB 2.0  برای انتقال داده از رایانه استفاده می‌کند. با این حال ارتباطات Ethernet و Wi-Fi در این مدل وجود ندارند و جزو نقاط ضعف این دستگاه محصوب می‌شوند.

کیفیت چاپ

چاپگر L1800 می‌تواند با استفاده از 90 نازل مشکی و 90 نازل رنگی اسناد و تصاویر را با وضوح بالای 5760 dpi چاپ کند. سرعت چاپ برای اسناد سیاه و سفید 2.6 برگ در دقیقه و برای اسناد و تصاویر رنگی 2.6 برگ در دقیقه است. اگرچه با کمی کاهش در کیفیت و وضوح چاپ می‌توانید سرعت چاپ را تا 15 در دقیقه افزایش دهید. اگر می‌خواهید صفحاتی دو رو چاپ کنید متاسفانه قابلیت Duplex Printing در این مدل تعبیه نشده و باید آن را به صورت دستی انجام دهید.

جوهر مصرفی

این دستگاه از جوهرهای اصلی اپسون استفاده می‌کند و ما هم به شما توصیه می‌کنیم از مصرف جوهرهای متفرقه خودداری کنید. استفاده از جوهرهای متفرقه می‌تواند به دستگاه آسیب برساند.  برای رنگ مشکی این مدل از جوهر T6731 با ظرفیت چاپ 2600 برگ استفاده می‌کند. برای رنگ Cyan (آبی) جوهر T6732، رنگ Magneta (قرمز) جوهر T6733 و برای رنگ زرد جوهر T6734، رنگ Light Magneta «قرمز روشن» جوهر T6736 و برای رنگ Light Cyan «آبی روشن» جوهر T6735 با ظرفیت چاپ 4700 برگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تغذیه کاغذ

چاپگر L1300 از روش Friction Feed برای تغذیه کاغذ استفاده می‌کند که در آن غلتک‌های پلاستیکی و یا لاستیکی کاغذ را گرفته و به داخل دستگاه می‌کشند. این تکنولوژی امروزه تقریبا در تمامی چاپگرهای لیزری و جوهرافشان استفاده می‌شوند. سینی جلویی تا 100 برگ کاغذ معمولی و 30 برگ کاغذ گلاسه‌ی عکس را در خود جای می‌دهد. ظرفیت سینی خروجی 50 برگ کاغذ معمولی و حدود 20 برگ کاغذ گلاسه است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل imageCLASS MF247dw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

دستگاهی قدرتمند از برندی معتبر

کانن ازجمله شرکت‌هایی است که نیازی به تعریف ندارد و سال‌ها است که از شرکت‌های قدرتمند در حوزه‌ی ماشین‌های اداری ازجمله پرینترها به شمار می‌رود. پرینتر  imageCLASS MF247dw از چندکاره‌های این شرکت است که از فناوری چاپ لیزری  و ابعاد چاپ A4 بهره می‌برد. این پرینتر چندکاره با رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi توانایی بالایی در چاپ متون دارد و در هر دقیقه 27 برگ را چاپ می‌کند. اسکنر این دستگاه از نوع تخت است و با رزولوشن 600 × 600 dpi، کیفیت اسکن مطلوبی دارد. در ادامه‌ی این معرفی با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

مدل  imageCLASS MF247dw همانند دیگر پرینترها بدنه‌ای پلاستیکی دارد. این پلاستیک بسیار باکیفیت است. پرینترها برخلاف دیگر دستگاه‌ها از قبیل گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و ... برای چندین سال سرویس‌دهی می‌کنند و به همین دلیل بایستی دوام بالایی داشته باشند و پرینتر  imageCLASS MF247dw نیز بسیار بادوام است و در برابر صدمات احتمالی و ضربات نه‌چندان سخت، جان سالم به در می ببرد. طبق معمول سینی کاغذ این پرینتر نیز در پایین‌ترین قسمت تعبیه‌شده است. یک پنل کلیدی در قسمت بالای پرینتر قرار دارد. این پنل برای اعمال تنظیمات بدون نیاز به اتصال کامپیوتری در نظر گرفته‌شده است. این پنل یک صفحه‌نمایش LCD پنج خطی لمسی دارد که از وضوح و زاویه‌ی دید مطلوبی برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید یو پی اس به همراه قیمت و خرید آنلاین

پرینتر

پرینتر  imageCLASS MF247dw با فناوری چاپ لیزری، از چهارکاره های شرکت کانن است. این پرینتر علاوه بر چاپ، می‌تواند اسکن، کپی و فکس کند. این دستگاه ظرفیت سینی کاغذ استاندارد 250 برگی دارد و برای محیط‌هایی با حجم کاری متوسط گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. پرینتر چندکاره‌ی   imageCLASS MF247dw می‌تواند در هر دقیقه تا 27 برگ را با رزولوشن 600 × 600 dpi به صورت تک رو چاپ کند. متون با مشکی عمیق چاپ می‌شوند و این کیفیت در سطح متوسطی قرار دارد؛ به‌طوری‌که با دیگر مدل‌های هم‌رده رقیب، هم‌سطح است.. پرینتر   imageCLASS MF247dw توان کاربرد ماهانه 15000 برگی دارد و مقدار پیشنهادشده‌ی آن 500 تا 2000 برگ در نظر گرفته است تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. تونر این دستگاه می‌تواند 2400 برگ را به چاپ برساند؛ گفتنی است این پرینتر دارای یک حالت Saver برای صرفه‌جویی در مصرف تونر است؛ البته این حالت با کاهش کیفیت نیز همراه است و توصیه می‌شود برای چاپ اسناد مهم از این حالت استفاده نشود.

اسکنر

اسکنر پرینتر   imageCLASS MF247dw از نوع تخت و رنگی است. رزولوشن اسکن اپتیکال این دستگاه 600 × 600 dpi است. اسناد باکیفیت بالایی اسکن می‌شوند و می‌توان از آن برای اسکن تصاویر نیز استفاده کرد.این اسکنر می‌تواند در هر دقیقه 20 برگ سند یا عکس را به صورت سیاه‌وسفید در رزولوشن 300 × 300 dpi  و 15 برگ را به صورت رنگی اسکن کند؛ که این سرعت در مقایسه با مدل‌های هم‌رده، نسبتا سریع‌تر است. از دیگر نقاط قوت این پرینتر، مجهز شدن به تغذیه خودکار است که اسکن دسته‌ای را امکان‌پذیر ساخته است و دیگر نیازی به اسکن تکی نیست. اسناد و متون با فرمت TIFF، JPEG، PDF، Compact PDF و Searchable PDF اسکن می‌شوند. اسکن به سرویس ابری نیز در 4 فرمت TIFF، JPEG، PDF و PNG انجام می‌شوند.

کپی

قابلیت کپی در پرینتر   imageCLASS MF247dw از رزولوشن 600 × 600 dpi برخوردار است. حالت‌های کپی در پرینتر   imageCLASS MF247dw شامل Text/Photo، Text/Photo (High Speed)، Photo و Text می‌شود و کاربر می‌تواند بسته به محتوای سندی که قصد کپی دارد، حالت مناسب را انتخاب کند. کپی متوالی تا 999 برگ و بزرگنمایی از 25 تا 400 درصد امکان‌پذیر است. از دیگر ویژگی‌های کپی می‌توان به 2 On 1، 4 On 1، Memory Sort و کپی کارت شناسایی می‌شود.

فکس

فکس از دیگر قابلیت‌های پرینتر  imageCLASS MF247dw همه‌فن‌حریف است. در حالت Normal، فکس با رزولوشن 100 × 200 dpi، در حالت Fine و Photo با رزولوشن 200 × 200 dpi و در حالت Super Fine با رزولوشن 400 × 200 dpi فکس انجام می‌شود. شرکت کانن حافظه 256 برگی را برای فکس این پرینتر چندکاره در نظر گرفته است. تماس سریع نیز تا 104 شماره امکان‌پذیر است. فکس دستگاه  imageCLASS MF247dw دارای حالت‌های دریافت، فقط فکس، سوئیچ خودکار Fax/Tel، حالت پاسخ‌دهی و Manual است.

اتصالات

جدا از قابلیت‌های چاپی مانند سرعت و کیفیت، اتصالات نیز بسیار حائز اهمیت هستند؛ اگر دستگاهی در چاپ بسیار توانمند باشد اما نتوانید آن را بین چندکاربر به اشتراک بگذارید، بدون شک دچار مشکل جدی خواهید شد. پرینتر لیزری   imageCLASS MF247dw دارای درگاه USB، شبکه و وایرلس است. اگر در محیط کاری‌تان ارتباط شبکه‌ای دارید، می‌توانید این پرینتر را بین کاربران به اشتراک بگذارید تا به‌طور مستقیم  اسناد را به پرینتر ارسال کنند و نیازی به حضور فیزیکی و انتقال فایل به کامپیوتر اصلی و چاپ نباشد. اگر فاقد ارتباط شبکه‌ای هستید، جای نگرانی نیست چون می‌توانید باقابلیت بی‌سیم، پرینتر را به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

پرینتر لیزری   imageCLASS MF247dw از چهارکاره‌های کانن است که گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های کاری با حجم کاری متوسط محسوب می‌شود. این پرینتر در هر دقیقه ۲۷ برگ را به چاپ می‌رساند که با رزولوشن 600 × 600 dpi همراه است. کیفیت چاپ با مدل‌های هم‌رده  در یک سطح قرار دارد. اسکنر این دستگاه از رزولوشن اپتیکال 600 × 600 dpi برخوردار است و از تغذیه‌ی خودکار بهره می‌برد؛ بنابراین اسکن و کپی دسته‌ای امکان‌پذیر است ونیازی نیست که به صورت تکی اقدام به اسکن یا کپی کنید. از مهم‌ترین مزایای این پرینتر، اتصالات متنوع است. شما می‌توانید پرینتر   imageCLASS MF247dw را از طریق درگاه شبکه یا وایرلس در محیط کاری به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Enterprise 700 printer M712dn خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر «LaserJet Enterprise 700 printer M712dn» محصول شرکت «HP» است که در واقع یک پرینترلیزری تک‌کاره برای استفاده‌های نیمه حرفه‌ای است. پرینتر LaserJet Enterprise 700 printer M712dn در هر دقیقه می‌تواند 40 برگ چاپ کند. توان چاپ در طی یک ماه برای این پرینتر 100 هزار برگ است. این پرینتر برای چاپ نوشته بسیار مناسب است. حافظه‌ی موقت پرینتر اچ پی مدل LaserJet Enterprise 700 printer M712dn برابر با 512 مگابایت است که امکان به یادآوری دوباره‌ی دستورات چاپ از دست رفته را ممکن می‌سازد. این پرینتر شرکت HP می‌تواند به صورت دورو چاپ کند. برای اتصال به رایانه LaserJet Enterprise 700 printer M712dn از دو پورت USB و Ethernet  بهره می‌برد. درگاه USB ارایه شده روی این محصول برای اتصال عادی به رایانه و درگاه Ethernet   برای اتصال به شبکه‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در قسمت جلویی پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Enterprise 700 printer M712dn یک نمایشگر برای انجام تنظیمات و نمایش اطلاعات پرینتر مشاهده می‌شود. از ویژگی‌های بسیار مناسب در LaserJet Enterprise 700 printer M712dn امکان چاپ دورو در آن است که برای بسیاری از کاربران می‌تواند عامل تعیین کننده باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری کانن مدل LASER SHOT LBP2900 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر لیزری کانن مدل «Canon LASER SHOT LBP2900» یک چاپگر بسیار موفق در میان هم کلاس های خود میباشد .مدل قبلی این پرینتر آنقدر در میان خریداران محبوب و پرفروش و پرطرفدار بود که شرکت سازنده پس از پایان تولید مدل قدیمی ، با راه اندازی دوباره خط تولید ، مدل جدید آن را با طراحی شیک تر و بروزتر به بازار فرستاده. چاپگر «LBP2900» برای مصارف خانگی و محیط های اداری کوچک طراحی شده است و از کاربردی ترین چاپگر ها در رده خود است. این پرینتر در مقایسه با پرینترهای مشابه کوچکتر و سبکتر است و میتوانید آن را بسهولت در تمامی فضاهای دفترتان جا دهید و به راحتی هرچه تمامتر پروژه های خود را به انجام برسانید. پرینتر «LASER SHOT LBP2900» در عین تکنولوژی ساده خود ، به دلیل عملکرد مطمئن و کاربردی، از آن دسته دستگاههایی است که از همه درباره آن میشنویم: »این مدل امتحان خوشو پس داده« یا »فقط کارتریج بنداز و پرینت بگیر، خرابی نداره « و اظهارنظرهای مثبت دیگری از این قبیل. رزولوشن بالای چاپ این پرینتر 600x600dpi تا 2400x600dpi می باشد ، در حالی که سرعت آن برای چاپ سیاه و سفید 12 صفحه در دقیقه می باشد ، با این حال رزولوشن این پرینتر در مقایسه با پرینترهای هم رده و هم قیمت خود بشکل چشمگیری بیشتر است. این دستگاه با ظرفیت سینی ورودی کاغذ 150برگی به اضافه یک ورودی چند منظوره تک برگی جداگانه دیگر ، با دو ورودی کاغذ ، آزادی و سرعت عمل بسیار بالایی را جهت چاپ با انواع سایز کاغذ ممکن میسازد. همچنین «Canon LASER SHOT LBP2900» مجهز به تکنولوژی جلوگیری از گیرکردن یا مچاله شدن کاغذ داخل پرینتر حین کار است که باعث طولانی تر شدن عمر دستگاه و صرفه جویی در مصرف وقت و کاغذ میگردد. اتصال این پرینتر لیزری USB می‌باشد. همچنین کارتریج طرح اوریجینال این دستگاه با قیمت ارزان در بازار موجود است که باعث بسیار بصرفه شدن چاپ با آن میگردد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری رنگی اچ پی مدل Color Laser 150nw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این پرینتر جهت کار با کامپیوتر فقط با سیستم عامل ویندوز 7 و یا بالاتر سازگار است و با سیستم عاملهای غیر از ویندوز ذکر شده کار نمیکند ، هنگام سفارش دقت لازم را جهت سازگاری این دستگاه با سیستم عامل کامپیوتر مورد نظرتان بفرمایید

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری کانن مدل i-SENSYS LBP223dw خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر لیزری «کانن» (canon) مدل «i-SENSYS LBP223dw» یک دستگاه تک کاره در سایز A4 می باشد. این دستگاه جایگزین پرینتر لیزری تک کاره کانن مدل «LBP251dw» می باشد که توسط شرکت کانن به بازار عرضه شده است. پرینتر «i-SENSYS LBP223dw» کانن برای محیط های کوچک طراحی شده است. این چاپگر دارای صفحه نمایش LCD می باشد که براحتی میتوانید تنظیمات دستگاه را مدیریت کنید. همچنین این دستگاه بی سیم در طراحی شیک و جمع وجور برای چندین کاربر شبکه آماده است که با لمس دکمه WPS در چاپگر و روتر شما در حال اجرا باشد.پرینتر «LBP223dw» همراه با آخرین راه حل کسب و کار (موبایل) کانن است بنابراین شما می توانید اسناد، عکس ها، صفحات وب و ایمیل ها را از هر برنامه ای چاپ کنید. توجه داشته باشید که کارتریج این پرینتر استارتر می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره جوهر افشان کانن مدل PIXMA TS 3340 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دستگاه «PIXMA TS3340» ساخت شرکت «Canon» پرینتری جوهرافشان و چندکاره است که در قبال قابلیت‌های متنوع خود، قیمت بسیار مناسبی دارد. این پرینتر که علاوه‌بر پرینت، قابلیت‌های اسکن و کپی هم دارد، می‌تواند با وضوح 600×4800 dpi برای چاپ عکس رنگی روی کاغذ مخصوص عکس هم استفاده شود. دستگاه PIXMA TS3340 بسیار اقتصادی بوده و برای کاربرانی مناسب است که نمی‌خواهند برای خرید پرینتر هزینه‌ی زیادی بپردازند. اسکنر این محصول از نوع تخت است و می‌تواند کاغذهای در اندازه‌ی A4 را اسکن (درواقع عملا آن‌ها را کپی) کند. با توجه به رنگی‌بودن سیستم چاپ، دستگاه سرعت زیادی ندارد؛ از سوی دیگر اگرچه دستگاه قادر است متن هم چاپ کند، بهتر است برای چاپ متن از آن استفاده نکنید؛ زیرا پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی طراحی شده‌اند و در صورت تمایل به چاپ متن، بهتر است سراغ پرینترهای لیزری بروید که سرعت بسیار بیشتری را در چاپ متن ارائه می‌دهند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل LaserJet MFP M141a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

پرینتر همه کاره اچ پی

پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل LaserJet MFP M141a با ساختار ظاهری در قالب بدنه مقاوم به ابعاد (378x198x22) میلی‌متر و تنها با 5.3 کیلوگرم وزن قادر است اسناد و مدارک موردنظر شما را با سرعت 21 تا 30 برگ در دقیقه در حالت تک رنگ یا سیاه و سفید به چاپ برساند و به‌طور کلی فقط مختص چاپ مشکی است. همچنین سینی ورودی این چاپگر تا 150 برگ و خروجی آن تا 100 برگ گنجایش کاغذ دارد. سایز چاپ در این چاپگر حداکثر تا سایز (A4) برآورد و تعیین شده است.

کاربری آسان پرینتر اچ پی

 کنترل پنلی با سه کلید از نوع (LED) در این پرینتر تجهیز شده است تا کاربر از تنظیمات عملکردی دستگاه مطلع شود، از سوی دیگر ظرفیت چاپ ماهانه آن به میزان 8000 برگ است ولی متأسفانه از قابلیت چاپ دورو و اتوماتیک (Auto Duplex) بهره نمی‌برد و کاربر باید این کار را به‌صورت دستی یا (Manual) انجام دهد.

قابلیت انجام پرینت، اسکن و کپی

 همانطورکه اشاره شد پرینتر مدل (M141A) علاوه بر قابلیت چاپ از دو کارایی مهم و تأثیرگذار کپی و اسکن اسناد و مدارک نیز بهره می‌برد و سرعت کپی آن نیز همانند چاپ به میزان 21 تا 30 برگ در دقیقه برآورد شده است. همچنین فرآیند اسکن اسناد و مدارک نیز به‌صورت تخت یا (Flatbed) انجام می‌گیرد. به‌طور کلی فرآیند پرینتر و کپی اسناد در پرینتر فوق با وضوح 600x600 dpi انجام می‌گیرد و در بحث اسکن نیز امکان ارسال مستقیم فایل‌های اسکن شده به پست الکترونیکی وجود دارد.

دارای حافظه قوی و ماندگار

 از دیگر امکانات پرینتر چند کاره لیزری اچ‌پی مدل LaserJet MFP M141aمی‌توان به حافظه 64 مگابایتی و همچنین استاندارد مصرف انرژی (Energy STAR) اشاره کرد. در انتها کارتریج مصرفی پرینتر مدل (M141A) اچ پی تولیدی همین برند یعنی کارتریج لیزری مشکی مدل (150A) است که ظرفیت چاپ آن به میزان 975 برگ برآورد و محاسبه شده است.

و اما پورت‌های پرینتر

این پرینتر اچ پی دارای درگاه‌های ارتباطی متفاوتی نیز است که پرینتر فوق به یک پورت (USB 2.0) و یک پورت (High Speed USB 2.0) مجهز است.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G2410 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر«کانن» (Canon) مدل «PIXMA G2410»باقابلیت چاپ رنگی برای مصارف خانگی و اداری گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. این دستگاه، علاوه بر پرینت، از قابلیت‌های اسکن و کپی نیز بهره می‌برد. اگر محل کار کوچکی دارید، این پرینتر با ابعاد جمع‌وجور، فضای کوچکی از میز کارتان را اشغال خواهد کرد و با وزن 6.32 کیلوگرمی به‌راحتی قابل جابه‌جایی است. با مجهز شدن به سیستم مخزن جوهر، پرینتر PIXMA G2410 هزینه‌ها را بسیار کاهش داده است؛ در این سیستم کافی است، کاربر جوهر را در مخزن موردنظر و همرنگ بریزد و به امور چاپی بپردازد. پرینترهای پیکسما برای چاپ تصاویر گزینه‌ی بسیار ایدئالی هستند. این پرینتر به رزولوشن چاپ 1200 × 4800 dpi مجهز شده است و تصاویر رنگی و متون سیاه‌وسفید را با کیفیت بالایی به چاپ می‌رساند. از دلایلی که باعث شده تا پرینتر PIXMA G2410 برای چاپ تصاویر مناسب باشد، قابلیت چاپ بدون حاشیه است؛ با این ویژگی کاربر می‌تواند تصاویر موردنظر خود را در تمام صفحه و بدون هیچ حاشیه‌ی سفید اضافی چاپ کند. این پرینتر کانن می‌تواند در هر دقیقه 5 عکس رنگی و 8.8 عکس سیاه‌وسفید را چاپ کند. پرینتر PIXMA G2410 به اتصال USB 2.0 مجهز شده است و از طریق آن به کامپیوتر و لپ‌تاپ وصل می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15w خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اگر قصد خرید پرینتر دارید؛ پرینتر لیزی یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. سرعت و دقت این نوع پرینتر بسیار بالاتر از سایر دستگاه‌ها است از این رو از این مدل برای مصارف خانگی یا اداری استفاده می‌کنند. یکی از کمپانی‌های تولید کننده پرینتر٬ شرکت اچ پی است. این را باید بدانید که پرینترهای این کمپانی دارای کیفیت بالایی هستند و به همین دلیل فروش بسیار زیادی در دنیا دارند. یکی از این پرینترها٬ پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15w است. این پرینتر بسیار مناسب فضاهای کوچک مثل منزل یا شرکت‌های کوچک است. همچنین هزینه آن در میان پرینترهای لیزری کوچک پایین بوده و به همین دلیل مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آید. اگر دوست دارید پرینت حرفه‌ای و با کیفیتی در محیط کوچکی که هستید٬ داشته باشی؛٬ پرینتر لیزری اچ پی مدل Pro M15w توصیه عالی برای این منظور است. با این پرینتر زمان کمتری را برای پرینت گرفتن فایل‌ها خرج می‌کنید.

نگاه کلی

نوع کارتریج و راه‌های ارتباطی

کارتریج 48A اصلی این پرینتر تا ۱۰۰۰ کاغذ ظرفیت چاپ دارد. شاید اکنون برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا کارتریج‌های غیر اصل هم در بازار وجود دارند؟ بله. سازنده‌های پرینتر مثل شرکت HP کارتریج‌های تولید شده خود را روی دستگاه در بازار عرضه می‌کنند. اما خریداری این کارتریج‌ها به صورت جداگانه قیمت بالایی دارند و برای همین شرکت‌های ثالت کارتریج‌های سازگار با این پرینترها را تولید می‌کنند. این کارتریج‌ها با کارتریج‌های اصلی از لحاظ کیفیت و ظرفیت چاپ متفاوت هستند. در نتیجه توصیه می‌کنیم که حتما کارتریج اصل را خریداری کنید. کارتریج تونر این دستگاه به صورت کشویی در آن تعبیه شده و چاپ ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ کاغذ در ماه توسط این پرینتر قابل انجام است. این پرینتر با کارتریج‌هایHP 48A  و HP 44A سازگار است. همانطور که گفتیم این پرینتر به دلیل ظرفیت چاپی که دارد برای کارهای خانگی و شرکت‌های کوچک مناسب است و با آن می‌توانید در هر دقیقه ۱۹ کاغذ سیاه و سفید را پرینت بگیرید. داشتن Wi-Fi یکی از ویژگی‌های خوب این محصول است. امروزه گوشی‌های موبایل تنها برای صحبت کردن و فرستادن پیام‌های کوتاه به کار نمی‌روند و حتی مدیریت فایل‌ها نیز با گوشی قابل انجام است. یکی از قابلیت‌های امروزه پرینترها که باعث مقایسه کردن آن‌ها می‌شود٬ امکان ارتباط آن‌ها با گوشی‌های هوشمند است. با وجود وای-فای شما می‌توانید پرینتر را به گوشی هم وصل کنید و به راحتی فایل‌های مورد نظر خود را از طریق گوشی و تبلت پرینت بگیرید. اگر به مودم و شبکه بی‌سیم دسترسی نداشته باشید با وجود قابلیت Wifi Direct به راحتی و به صورت مستقیم به پرینتر وصل خواهید شد و کار پرینت انجام می‌گیرد. پرینتر اچ پی مدل ام ۱۵ دبلیو٬ فقط برای پرینت گرفتن ساخته شده که می‌توانید از طریق کامپیوتر٬ لپ‌تاپ یا گوشی فایل خود را پرینت بگیرید. با این حال به وسیله گوشی هم می‌توانید فایل‌های خود را اسکن کنید و به وسیله اپلیکیشن اچ پی، آن را از طریق این پرینتر، پرینت کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی از موبایل و تبلت پرینت بگیرید٬ منابع و فایل‌های خود را از طریق دسترسی به شبکه وایرلس به راحتی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید گوشی همراه‌تان را به طور مستقیم به پرینتر وصل کنید و بدون استفاده از شبکه٬ فایل‌های مورد نظر خود را پرینت بگیرد.

مناسب برای فعالیت‌های خانگی و اداره‌های کوچک

سرعت چاپ در اولین برگه ۸.۱ ثانیه است و همانطور که از نام این دستگاه مشخص است این پرینتر با تکنولوژی لیزر کار می‌کند. سرعت پردازش در این پرینتر ۵۰۰ مگا هرترز است و هر صفحه سیاه و سفید را با رزولوشن بالای 600×600 dpi چاپ می‌کند. این به این معناست که در یک اینچ ۶۰۰ نقطه چاپ می‌شود. این مقدار رزولوشن برای چاپ اسنتاد متنی مناسب بوده در حالی که برای چاپ عکس با جزئیات زیاد مناسب نیست. ممکن است شما هم به ظاهر وسایلی که خریداری می‌کنید اهمیت بدهید و دوست داشته باشید وسایل الکتریکی که خریداری می‌کنید ظاهری شیک داشته باشند. اچ پی این خواسته شما را در پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15w برآورده کرده است. این پرینتر علاوه بر کارآیی سریع٬ دارای ظاهری سفید٬ پلاستیکی و بدون دکمه‌های اضافی است. به دلیل استفاده این پرینتر برای کارهای خانگی یا اداره‌های کوچک، ظاهر آن بسیار ساده با کاربری آسان ساخته شده است. در نتیجه صفحه LCD ندارد و کاربر برای مدیریت آن دچار سردرگمی نمی‌شود. دکمه‌های پاور در بالای پرینتر و سمت چپ آن قرار دارد٬ پورت USB و کابل آن در پشت و پایین دستگاه تعبیه شده است. پرینتر دارای سینی کاغذ ورودی و خروجی است که سینی کاغذ ورودی ۱۵۰ برگ و سینی خروجی ۱۰۰ برگ ظرفیت دارد. از لحاظ سازگاری با سیستم‌های ‌عامل‌٬ این پرینتر با iOS و Windows سازگار است. تا الان درباره ویژگی‌های مثبت این پرینتر صحبت کردیم و جا دارد درباره نقطه ضعف‌های آن نیز بگوییم. یکی از ضعف‌های این پرینتر ظرفیت پایین چاپ آن است و به همین دلیل شما مجبور هستید تا در فاصله زمانی کمتری٬ کارتریج تونر خود را شارژ یا تعویض کنید. کارتریج تونر HP اصل نیز قیمت بالایی دارد. علاوه بر این بیشترین اندازه کاغذ چاپی که این پرینتر می‌تواند آن را چاپ کند کاغذ A4 است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این پرینتر جهت کار با کامپیوتر فقط با سیستم عامل ویندوز 7 و یا بالاتر سازگار است و با سیستم عاملهای غیر از ویندوز ذکر شده کار نمیکند ، هنگام سفارش دقت لازم را جهت سازگاری این دستگاه با سیستم عامل کامپیوتر مورد نظرتان بفرمایید

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135w خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اگر قصد خرید پرینتر دارید؛ پرینتر لیزی یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. سرعت و دقت این نوع پرینتر بسیار بالاتر از سایر دستگاه‌ها است ازاین‌رو از این مدل برای مصارف خانگی یا اداری استفاده می‌کنند. شرکت اچ پی یکی از برندهای پرقدرت در تولید لوازم‌های الکترونیکی و دیجیتال است. اگر قصد خرید یک پرینتر بسیار پرکاربرد را دارید که سالیان سال برای شما کار کند؛ پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135w بسیار مناسب شما است. این مدل قابلیت سه‌گانه پرینت، چاپ و اسکن را انجام می‌دهد و در حقیقت با خرید این دستگاه خود را بی‌نیاز از سایر دستگاه‌های اضافی کرده‌اید. مدل Laser MFP 135w قادر به چاپ تک‌رنگ روی برگه A4 است و قابلیت چاپ 20 برگ در دقیقه را دارد. این پرینتر جهت کار با کامپیوتر تنها با سیستم‌عامل ویندوز 7 یا نسخه‌های جدیدتر سازگار است و با سیستم‌عامل‌های غیر ویندوزی کار نمی‌کند. ویژگی اتصال بی‌سیم Wi-fi از امکانات کاربردی و ویژه این پرینتر چندکاره است. همچنین از طریق آن می‌توانید پرینت با موبایل و تبلت را نیز انجام دهید. این پرینتر چندکاره اچ پی با حافظه 128 مگابایت، پردازنده 600 مگاهرتز و حداکثر توان چاپ ماهانه 10000 صفحه، یک دستگاه اقتصادی و کامل برای افرادی که نیازی به قابلیت فکس ندارند محسوب می‌شود. همچنین قابلیت کار با اپلیکیشن‌های HP Smart App ، HP ePrint ،Apple AirPrint™ ،Mopria™-certified ،Wireless Direct Printing ،Mobile Apps، Google Cloud Print برای پرینت بی‌سیم و از راه دور را دارد. از طریق قابلیت وای فای دایرکت نیز چندین دستگاه‌ قادر به اتصال و پرینت در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهند بود.

نگاه کلی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA MG2545s خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر PIXMA MG2545 ساخت شرکت کانن درواقع مدل به‌روزشده‌ی پرینتر بسیار پرفروش PIXMA MG2540 است و درعمل تفاوت چندانی با آن ندارد. این پرینتر که شباهت‌های بسیاری در ظاهر به مدل قبلی خود دارد، پرینتری ارزان‌قیمت و چندکاره است که علاوه‌بر پرینت، قابلیت‌های اسکن و کپی را هم در اختیار کاربران می‌گذارد.این دسته از پرینترها برای کاربرانی طراحی شده‌اند که به دنبال دستگاهی چندکاره با تأکید بر چاپ عکس هستند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر لیزری اچ‌پی مدل LaserJet Enterprise M611dn خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر لیزری اچ‌پی مدل LaserJet Enterprise M611dn از جمله محصولات بالا رده و پرطرفدار این شرکت است که تمامی نیازهای افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی کاربری خود را بدون هیچ چالشی برطرف می‌کند. این پرینتر توان کاری بسیار بالایی داشته و می‌توان سینی‌های کاغذ با حجم بالا را در آن به کار گرفت و در مجموع می‌توان آن را یک پرینتر فوق‌العاده برای استفاده‌های سنگین اداری و تجاری قلمداد کرد. این دستگاه قادر است تا میزان 275000 برگ را در طی یک ماه به چاپ برساند و عمل چاپ را با سرعت حداکثر 61 برگ در دقیقه انجام دهد. پرینتر لیزری اچ‌پی مدل LaserJet Enterprise M611dn به حافظه‌ی داخلی 512 مگابایتی به همراه پردازنده‌ی 2.1 گیگاهرتزی مجهز شده است. قابلیت چاپ دورو هم یکی دیگر از مزیت‌های این دستگاه بوده و به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد که در مصرف کاغذ و زمان صرفه جویی قابل توجه‌ای شود. با توجه به طراحی این دستگاه و وجود یک درگاه شبکه، می‌توان از آن در زمینه‌های تجاری و اداری و قابلیت ارتباط بین چندین رایانه هم استفاده کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پرینتر جوهر افشان اپسون مدل EcoTank L3211 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پرینتر چندکاره جوهرافشان اپسون L3211 جزو پرینترهای سه‌کاره دسته‌بندی می‌شود که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا پشتیبانی می‌کند. پرینتر چندکاره جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری سرعت چاپ کمتری دارد، اما برخلاف آن‌ها کیفیت چاپ رنگی بسیار بالایی دارند. امروزه این پرینترها به‌صورت چندکاره تولید می‌شوند. پرینترهای چندکاره علاوه بر پرینت، قابلیت چاپ و اسکن را نیز دارند.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا