خانه و آشپزخانه

نکات مهم خرید کولر آبی به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید کولر آبی باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در فصول گرم سال دارند، میزان بالا رفتن درجه هوا و گرمی آن است. با صنعتی شدن شهرها، زیاد شدن هر روزه ماشین آلات مختلف و کارخانه های متعدد سبب بالا رفتن دمای کره زمین و در نهایت گرمی بیشتر هوا شده است. امروزه به علت بالا رفتن میزان گرما دیگر پنکه ها جوابگوی تمامی نیازهای اغلب مردم نبوده و باید مشکل را با خرید یک کولر آبی مناسب حل کرد. کولر ها انواع مختلفی دارند. از کولرهای گازی گرفته تا نوع آبی. اغلب بیشتر افراد توانایی خرید کولرهای گازی را به علت قیمت بالا و مصرف زیاد برق نداشته و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید یادآور شد که در حال حاضر با وجود پیشرفت تکنولوژی از قیمت بالای کولر های گازی که بگذریم، مصرف انرژی آنها تا حد زیادی بهینه شده است. هنگام خرید کولر های آبی باید نکاتی را مورد بررسی قرار داد، تا در نهایت بتوان بهترین نمونه را خریداری کرد. ما در این مقاله راهنمای خرید کولر آبی سعی در معرفی هر چه بهتر و کامل تر این محصول مفید داریم. لطفاً با ما تا انتهای مطلب نیز همراه باشید.

کولر آبی چیست؟

کولر یا به لاتین cooler به معنی خنک کننده، همانطور که از نامش پیداست، وظیفه خنک کردن هوا را دارد. کولر آبی به وسیله تبخیر آب باعث خنک کردن دمای محیط می شود. کولر آبی این کار را به وسیله ی فرآیند سرمایش تبخیری انجام می دهد.

اجزای سازنده کولر آبی

  • کانال خروجی کولر (این کانال بین دریچه هوا و برزنت قرار گرفته و به دلیل تلفات کمتر هوای سرد راندمان خنک کنندگی را بالا می‌برد.)
  • کانال داخلی (این کانال داخل کولر قرار داشته و پروانه مقابل آن می‌باشد.)
  • بدنه کولر (برای پیشگیری از انتقال لرزش های کولر و هدر رفت هوای خنک، کانال داخلی باید با عایقی پوشانده شود.)
  • ناودان ها (درپوش های کولر دارای مسیرهایی جهت ورود آب و توزیع آن دارند، که به ناودان معروف هستند.)
  • شناور (استفاده از این قطعه آب داخل مخزن همیشه ثابت است.)
  • فیوز (برای پیشگیری از خطرات احتمالی مانند افزایش بار به کار گرفته شده است.)
  • جعبه ترمینال (این جعبه برای اتصال مطمئن و عایق می باشد.)
  • الکتروموتور دو سرعته (این قسمت برای به چرخش در آوردن فن کولر می باشد.)
  • پمپ آب (به وسیله این پمپ آب به بالا منتقل شده و از طریق ناودانها بر روی پوشال ها ریخته می‌شود.)

مزایای استفاده از کولر آبی

  • درصد هوادهی بالاتر و ایجاد هوای تازه در محیط های بسته
  • مصرف برق کمتر
  • سهولت در استفاده
  • کارایی آسان

انواع کولرهای آبی

در حال حاضر کولرهای آبی در دو مدل از لحاظ نوع پوشال وجود دارند. که در ادامه مقاله راهنمای خرید کولر آبی به توضیح آنها می پردازیم.

  • کولرآبی معمولی با پوشال
  • کولرآبی با پد سلولزی

کولرآبی معمولی با پوشال

کولرهای آبی پوشالی نسبت به نوع سلولزی میزان برق مصرفی بیشتری دارند. پوشال های به کار رفته در این دستگاه از خرده چوب ها ساخته می شوند، که هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

کولرآبی با پد سلولزی

پدهای سلولزی به کار رفته در این مدل کولر آبی خواص شگفت انگیزی را ایجاد کرده است. مانند راندمان بیشتر در قبال مصرف برق کمتر. وجود این پد ها نسبت به نوع پوشالی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. زیرا هر چند سال نیاز به تعویض دارند، پس از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشند.

انوع کولر آبی از لحاظ ساختاری

کولرهای آبی از لحاظ ساختاری و نوع عملکرد هم در انواع متنوعی در بازار موجود می باشند، که به توضیح یکایک آنها خواهیم پرداخت.

کولر آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل نیاز به کانال کشی نداشته و در نوع های رومیزی، پایه دار و بدون پایه تولید می شوند. در برخی از کولرهای پرتابل به جای پوشال از پد سلولزی استفاده شده که راندمان خنک کنندگی را بسیار بالا برده است. این کولرها برای نصب نیاز به کارشناس نداشته و به راحتی قابل جابجایی هستند. برای سهولت در استفاده از این محصول، گنجایش حجم زیاد آب و چرخ دار بودن پایه ها به کار گرفته شده است. البته از معایبی همچون سر و صدای تولیدی زیاد و خالی کردن مخزن برای تخلیه آب در برخی مدل ها را می توان نام برد. باید یادآور شد که مخزن این کولر یا به صورت دستی پر شده و یا قابلیت اتصال مستقیم به شلنگ و شیر آب را دارد.

کولر آبی ثابت

این نوع معمول ترین نوع کولرآبی است. به دلیل داشتن ابعاد بزرگ، بر روی پشت بام یا تراس یا بعضا در حیاط نصب می شوند. در این کولرها با استفاده از کانال کشی میتوان از هوای خنک آنها بهره مند شد.

نکات مهم هنگام خرید کولر آبی

ظرفیت و توان

در کشور عزیزمان ایران کولرهای آبی 5، 7 و 12 هزار کاربرد بیشتری دارند. این رقم‌ها معرف توان مکش کوله می باشد. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد، قدرت مکیدن هوای بیشتری داشته و سرمایش بیشتری را ایجاد می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که ظرفیت و توان کولر باید متناسب با فضای مورد استفاده همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت انرژی بسیار زیادی مصرف خواهد شد. البته عواملی همچون تعداد دریچه ها، تعداد اتاق ها، ضخامت دیوارها، آفتاب گیر بودن و یا نبودن و عوامل این چنینی تاثیر مستقیمی بر روی جوابگو بودن کولر آبی خواهد گذاشت. به عنوان مثال کولر آبی توان 3500 جوابگوی یک منزل 120 متری که عایق بندی مناسبی نداشته و آفتابگیر است، مناسب نبوده و سرمایش خوبی را حاصل نمی کند.

نوع پوشال

کولرهای آبی از لحاظ پوششی دارای دو نوع پوشالی و پد سلولزی هستند. نوع پوشالی دردسر های مخصوص به خود را دارند. مانند تعویض سالانه پوشال ها، ایجاد حساسیت، بوی نامطبوع، نا هنگن خیس شدن، بروز انواع میکروب و قارچ در این نوع می باشد. اما در نوع پد سلولزی واسطه تبخیری نوعی پد می باشد. این پدهای سلولزی علاوه بر دارا نبودن مشکلات و معایب نوع پوشالی، دوام بسیار بالایی دارند. پد های سلولزی نسبت به نوع پوشالی گرانتر هستند. اما به دلیل تعویض نشدن سالانه فرق چندانی در هزینه ها نخواهید داشت.

رده مصرف انرژی

هرچه میزان مصرف انرژی در دستگاه های برقی کمتر باشد برچسب انرژی آنها به A نزدیک‌تر می‌شود. هنگام خرید کولرهای آبی دقت به میزان مصرف و نزدیک بودن به رده A باید مورد توجه تمامی خریداران قرار گیرد. این موضوع در هزینه‌های جاری خانواده کمک شایانی می‌کند.

محل سکونت

هنگام خرید به نوع آب و هوای محل سکونت خود توجه کافی داشته باشید. با توجه به اینکه اغلب شهرهای ایران از کولرهای آبی در منازل و محل کار استفاده می‌کنند، اما این وسیله در شهرهای جنوبی ناکارآمد می باشد. زیرا کولرهای آبی هوای شرجی را تشدید می‌کند. برای این نوع شهرها استفاده از کولرهای گازی بهترین گزینه می باشد.

جنس بدنه

هنگام انتخاب کولر آبی جنس بدنه محصول را در کاتالوگ آن بررسی کنید. ورق های گالوانیزه بهترین جنس به کار رفته در بدنه کولرهای آبی می باشند.

با ادامه مقاله راهنمای خرید کولر آبی همراهمان باشید.

جنس و ضخامت کف کولر

کف کولر به دلیل مجاورت با آب مستعد خوردگی و پوسیدگی می باشد. هر چه میزان ضخامت جنس به کار رفته در کف کولر بیشتر باشد، طول عمر دستگاه بیشتر شده و دیرتر فرسوده می شود. سعی کنید از پوشش های دارای اپوکسی استفاده کنید.

رنگ آمیزی بدنه

رنگ آمیزی های نوع الکترو استاتیک و مقاومت در برابر UV بهترین گزینه است. دقت داشته باشید که رنگ پاشیده شده بر روی بدنه محصول مورد نظر چسبندگی خوبی داشته باشد.

دهانه خروجی هوا

دهانه خروجی هوا در کولرهای آبی به دو شکل می باشد. دریچه از بالا و دریچه از بغل. دریچه های بالا برای مکان هایی که فضای کافی برای کانال ندارند، کاربردی تر بوده و با محدودیت فضا می توان از آن استفاده کرد.

کنترل دما

یکی از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد در کولرهای آبی کنترل دمای محیط توسط ترموستات است. این قبلیت از مداوم کار کردن دستگاه جلوگیری می‌کند. به این صورت که در زمان تعیین شده سیستم را خاموش کرده و در روند کاهش مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد.

سایر قابلیت ها

وجود قابلیت هایی مانند نشانگر تعویض پوشال، حفاظت از جان،حالت اقتصادی، تایمر، خاموش کن خودکار، خاموش شدن پمپ‌ آب، سرعت های مختلف، نمایشگر دمای محیط و … باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه ها و عملکرد بهتر دستگاه و سهولت در استفاده شده است.

گارانتی کولر آبی

پس از خرید بهتر است نصب دستگاه کولر آبی خریداری شده را به شرکت سازنده واگذار کنید، تا محصول شما دارای ضمانت نامه باشد. پس از نصب و اجرا شدن، امضاء برگه گارانتی توسط نصاب را فراموش نکنید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر آبی

بهترین برند کولر آبی

کولرهای آبی با برند های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند، که می‌توان به جنرال، حایر، آبسال و برفاب اشاره کرد.

قیمت کولر آبی

محصولات سرمایشی در فصول سرد سال قیمت مناسب تری دارند. اما باید در نظر داشت که بسیار کم یافت می‌شوند. در صورت امکان، خرید محصولات سرمایشی و گرمایشی را در فصول نامربوط  انجام دهید. با این نحوه خرید هزینه کمتری را متحمل می شوید.

نحوه نگهداری از کولر آبی

  • هنگام نصب موارد ایمنی را رعایت کنید.
  • کولر آبی را در محیط مناسب نصب کنید.
  • از سایبان برای ایجاد سایه بهره ببرید.
  • در صورت امکان سالانه پوشال ها را تعویض کنید.
  • توصیه می شود سالانه تسمه‌کولر تعویض شود.
  • شلنگ های انتقال آب را جرم گیری کنید.
  • هر ماه یاتاقان های کولر را روغن کاری کنید.
  • فاصله حداقل ۳۰ سانتی متری از سطح زمین را رعایت کنید.
  • بعد از روشن کردن موتور 5 تا 10 دقیقه قبل پمپ آب را روشن کنید.
  • آب کف کولر را پس از اتمام فصل گرما تخلیه کنید.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کولر آبی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کولرآبی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی جنرال پویا مدل P plus6400S خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت جنرال پویا تولید کننده لوازم خانگی دارای بیش از نیم قرن تجربه می باشد. این شرکت همواره تلاش نموده است تا با عرضه محصولات با کیفیت، نیازها و انتظارات مصرف کنندگان داخلی و خارجی را برآورده نموده و در جهت بهبود سطح زندگی مصرف کنندگان پیش رود.این کولر دارای 2 پمپ موتوژن میباشد ورق به کار رفته در این کولر یک میل گالوانیزه است لازم به ذکر است این کولر دارای فن دیسکی هوشمند میباشد برای جلوگیری از افت فشار باد در اثر طول کانال این کولر نیز دارای ابرسانی دوگانه هوشمند نیز است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی آزمایش مدل 6000 BLDC هوشمند خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی کولر آبی سلولزی 6000 BLDC هوشمند موتور BLDC شاهکار بی نظیر با مشخصاتی استثنایی فوق کم مصرف همراه با قابلیت تنظیم سرعت باد به صورت اتوماتیک بااستفاده از موتور BLDC فوق کم مصرف دارای پد های سلولزی قابل شستشو بدون نیاز به تعویض کلید کولر هوشمند لمسی دارای کلید محافظ جان برای جلوگیری از هرنوع برق گرفتگی دارای ریموت و ترموستات لمسی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی 3500 آبسال مدل AC33K خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آبسال مدل AC33K از سری کولر های کوچک و قابل حمل شرکت آبسال است که امکان قرارگیری داخل اتاق(نزدیک پنجره)یا خارج از اتاق(پشت پنجره) را دارد. این دستگاه امکان پر کردن مخزن آب به دو روش دستی و اتصال به شبکه آب شهری را نیز داراست. بدنه و قسمت های فلزی این کولر آبسال از ورق گالوانیزه مرغوب با پوشش ضخیمی از رنگ پودری است. از دیگر ویژگی های این کولر می توان به پروانه یکپارچه پلاستیکی، مقاوم در برابر ضربه، بدون جذب ذرات گرد و غبار، بدون نیاز به بالانس، نشانگر سطح آب داخل مخزن و موتور 3 دور اشاره کرد. از نکات قابل توجه این کولر که آن را با انواع مشابه متفاوت می کند کلید الکترونیکی همراه با کنترل از راه دور و تایمر خاموش و روشن تا 7 ساعت است که با توجه به مصرف انرژی آن کم مصرف و مقرون به صرفه در مقایسه با وسیله های خانگی مشابه است.

ابعاد، وزن و جنس کولر آبی 3500 آبسال مدل AC33K

کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K دارای ابعاد 70*60*60 سانتی‌متر است. چنین اندازه کوچکی باعث می‌شود حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و بتوانید در هر نقطه‌ای که تمایل دارید کولر را نصب کنید. حتی می‌توانید آن را پشت پنجره اتاق خواب یا آشپزخانه قرار دهید. با توجه به باددهی از بغل این دستگاه، قرار گرفتن در بالکن بهترین گزینه است ولی امکان نصب بر پشت بام را هم دارید. وزن این کولر 29 کیلوگرم است که باعث شده جزو سبک‌ترین کولرهای آبی بازار به‌حساب آید. بدنه این دستگاه نیز از جنس گالوانیزه تولید شده و چون از رنگ پودری هم بر سطح بیرونی آن استفاده شده، بدنه کاملا ضد زنگی دارد و در شرایط جوی گوناگون دوام می‌آورد.

ویژگی و مشخصات فنی کولر آبی 3500 آبسال مدل AC33K

کولرهای آبی با به گردش درآوردن آب در داخل کولر و مرطوب کردن و خنک کردن باد، هوای تازه، مرطوب و سردی را برای شما ایجاد می‌کنند. کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K دارای سه حالت دور موتور است و می‌توانید دور کند، متوسط و تند را بر اساس دمای محیط انتخاب کنید. حتی این کولر مجهز به سیستم کنترل از راه دور است تا بتوانید به سادگی دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید. کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K دارای سیستم تایمر است و کاربر این امکان را دارد که تایمر کولر را روی هر ساعتی از شبانه‌روز تنظیم کند و با خیال راحت به استراحت کردن بپردازد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید تلویزیون به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

حجم کولر

حجم کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K به‌صورت 3500 فوت مکعب بر دقیقه است. چنین حجمی برای یک کولر آبی نشان‌دهنده این است که دستگاه می‌تواند محیط داخلی شما را با مساحت کوچک یا متوسط به‌خوبی خنک سازد. در نتیجه، اگر محل کار یا زندگی شما کمتر از 100 متر مربع است، این کولر گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

قدرت پمپ و موتور

موتور کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K دارای قدرت 44204 اسب بخار است. بنابراین، می‌توانید مطمئن باشید که این دستگاه مجهز به یک موتور استاندارد و قدرتمند است و حتی در دور کند نیز بازدهی بسیار خوبی دارد. اگر بتوانید تا جای ممکن از دور کند یا متوسط استفاده کنید، عمر و دوام موتور بیشتر هم خواهد شد. پمپ کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K دارای قدرت مکش 1.6hp بوده و با چنین قدرتی، به‌خوبی آب را در داخل سیستم آب‌رسانی کولر به جریان درمی‌آورد تا موتور دائما خنک بماند و هوای سرد را برای شما تولید کند.

حداکثر حجم باددهی

حداکثر باددهی در کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K حدودا 2200 متر مکعب در ساعت است. به‌عبارت دیگر، در هر ساعت چیزی در حدود 2200 متر مکعب باد سرد وارد محیط شما می‌شود و هوای خانه یا محل کار را تهویه می‌کند. این کولر آبی توانایی مرطوب نگاه داشتن هوای محیط به‌اندازه استاندارد را دارد و این ویژگی خصوصا برای کسانی‌که در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنند، یک امکان مناسب و جذاب به‌شمار می‌آید.

مقایسه کولر آبی 3500 آبسال مدل AC33K با کولر آبی 3500 آبسال مدل AC35

کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K در مقایسه با کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC35 شباهت‌ها و تفاوت‌های مختلفی دارد. کولر آبی مدل AC35 ابعاد 85*73*73 و وزن 45 کیلوگرم دارد که می‌توان گفت هم بزرگ‌تر و هم سنگین‌تر از کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K است. حداکثر قدرت باددهی آن نیز 3900 است که از کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K با حداکثر باددهی 2200 باد خنک بیشتری تولید می‌کند. توان موتور مدل  AC35نیز بیشتر است و در نتیجه، برای محیط‌های بزرگ‌تر و مناطقی که گرما و خشکی بیشتری دارند، گزینه بهتری است. اما کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33Kبرای محیط‌هایی با مساحت کم‌تر گزینه مناسبی‌تری است و موتورش در هر سرعت می‌تواند رضایت کاربر را به‌خوبی جلب کند.

شرایط نگهداری کولر آبی 3500 آبسال مدل AC33K

برای نگهداری بهتر از کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K این نکات را رعایت فرمایید:

•  از تابش نور مستقیم خورشید به این کولر کاملا جلوگیری کنید.

•  هر سال پوشال‌های کولر خود را عوض کنید و مطمئن شوید که گیره‌های پلاستیکی پوشال کاملا سفت هستند. با نصب صحیح پوشال‌ها، بازدهی کولر به حداکثر ممکن می‌رسد.

•  از رسوب گرفتن املاح داخل آب در شلنگ‌ها و سیستم آب‌رسانی کولر جلوگیری کنید و پمپ را نیز دائما سرویس نمایید.

•  موتور کولر باید در بازه‌های زمانی مختلف به‌صورت کامل روغن‌کاری شود تا به‌صورت کم‌صدا و با قدرت کار کند.

و در پایان

کولر آبی 3500 آبسال مدل  AC33K یک کولر کارآمد، سبک و کوچک است که برای بسیاری از محیط‌ها با شرایط گوناگون قابل استفاده است. اگر محل کار یا زندگی کوچک یا متوسطی دارید و به دنبال خرید کولر آبی کم‌صدا و پرتوانی هستید، این مدل گزینه خوبی برای شما خواهد بود. توان مکش پمپ و عملکرد سیستم آب‌رسانی آن باعث می‌شود پوشال‌ها به‌طور کامل خیس شوند و میزان رطوبت و سردی هوای تولید شده به حد استاندارد برسند. بنابراین، همیشه از هوای مطبوع، تازه و مرطوب برخوردار خواهید بود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی آزمایش مدل BS 97000 BLDC اکسترا خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

سیستم سرمایش اکسترا از فرآیند سرمایش دوفازی جهت ارائه بیشترین میزان خنکی در بین کولرهای موجود بهره می برد. در این فرآیند با استفاده از دو مرحله خنک سازی امکان دستیابی به 50 درصد سرمایش بیشتر در توان مصرفی مشابه کولرهای آبی وجود دارد. در این محصول هوا در مرحله نخست بدون اضافه شدن رطوبت خنک می گردد این مرحله پیش سرمایش است. سپس با عبور از پد سلولزی با ضخامت 20 سانتی متر مجددا خنک و مرطوب شده و توسط فن تقویت شده وارد محیط می گردد. این روش دمای هوای خروجی را تا زیر دمای حباب تر محیط کاهش می دهد، قابلیتی که دستیابی به آن در هیچکدام از کولرهای آبی و سلولزی موجود امکان پذیر نمی باشد. ویژگی های سیستم سرمایشی اکسترا Extra تفاوت و ویژگی های اصلی این کولر: صرفه جویی 44 درصدی در مصرف برق صرفه جویی 34 درصدی در مصرف آب دارای موتور BLDC(در مدل Extra bldc) و موتور 3/4 راندمان بالای اور لود(در مدل های ساده) سرمایش دومرحله‌ای با قدرت خنک کنندگی بالا 50 درصد سرمایش بیشتر نسبت به سایر کولرها بدنه گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک تشتک داخلی ABS ضد خوردگی سیستم ضد رسوب و کنترل اتوماتیک پمپ درین قدرت سرمایش 95000 BTU دارای پروانه توربو درای گواهینامه ثبت اختراع و محصول دانش بنیان سرمایش دومرحله‌ای اولین دلیل خرید کولر آبی اکسترا (Extra) سرمایش دومرحله ای آن است. کولر آبی آزمایش مدل اکسترا به‌عنوان یک محصول نوآورانه از انواع کولرهای آبی، از یک فرایند سرمایشی دومرحله ای برای ارائه بیشترین میزان خنکی در بین کولرهای موجود بهره می‌برد که به کمک این فرایند سرمایش ایجاد شده با تقریبا نصف مصرف برق و آب یک کولر آبی 50 درصد بیشتر از کولرهای آبی می باشد. در مرحله نخست یعنی مرحله پیش سرمایشی، هوا بدون این که رطوبتی به آن اضافه شود در مبدل حرارتی آلومینیوم سرد و خنک می‌شود. بعد از این مرحله با عبور هوا از یک پد سلولزی که دارای ضخامت 20 سانتی‌متر، است مجدداً هوا مرطوب و خنک شده و به واسطه فن تقویت شده وارد فضا و محیط می‌شود. با استفاده از این روش این امکان پدید آمده است تا دمای مساحتی بین 150 تا 200 متر مربع تا 20 درجه کاهش پیدا کند قابلیتی که در هیچ‌کدام از کولرهای آبی معمولی وجود ندارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی نیرو تهویه البرز مدل 15 هزار بالا زن خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

نسل جدید کولر های آبی: کولر 15 هزار بالا زن نیرو تهویه البرز با بدنه پلیمری و استفاده از پد سلولزی به جای پوشال. دارای اینورتر و صفحه نمایشگر دیواری.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال پویا مدل 6000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اگر به دنبال تهیه کولر آبی با کیفیت هستید حتما برند معتبر جنرال پویا یکی از انتخابهایتان است. یکی از محصولات این برند، کولر آبی جنرال پویا مدل GP-6000 نام دارد. این کولر همانند باقی محصولات این برند فوق کم مصرف است. این کالا در ابعاد 100×87×87 سانتیمتر و وزن 62 کیلوگرم به بازار عرضه شده است. جنسی که برای بدنه این مدل در نظر گرفته شده، گالوانیزه است. برای این مدل حجم کولر 5500 در نظر گرفته شده است. ازدیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به، 49×49 دهانه خروجی باد اشاره کرد. بیشینه قدرت باد دهی که جنرال پویا برای این کولر در نظر گرفته 6000 متر مکعب در ساعت است. از نظر قدرت این کولر به قدرت پمپ 1.2 HP مجهز شده است. استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک موجب مقاومت در برابر تابش آفتاب شده است. این مدل دارای درجه مصرف D است. از دیگر امکانات این محصول می‌توان به موتور مجهز به سیستم قطع کن و جلوگیری از سوختن، پمپ آب مستغرق در آب، طراحی منحصر بفرد جدید با قابلیت بیشترین حجم آبگیری و کمترین لرزش و صدا و کلید محافظ جان اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال مدل 3500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال مدل 3500 به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که توانایی ایجاد رطوبت مورد نیاز در هوای گرم و خشک را دارد و باعث بهبود کیفیت هوای داخلی و ایجاد آسایش می‌شود. این کولر با بدنه و قطعات فلزی که از جنس ورق گالوانیزه ساخته شده‌اند و با پوشش لایه‌های ضخیم از رنگ پودری محافظت می‌شوند، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند و زیبایی، دوام و عمر طولانی را تضمین می‌کنند. کولر آبی جنرال مدل 3500 با سیستم جدید آبرسانی طراحی شده است که علاوه بر افزایش کارایی خنک‌کنندگی، از نشت آب روی الکتروموتور جلوگیری می‌کند، بنابراین خطر سوختن به دلیل رطوبت در موتور از بین می‌رود. این کولر از دسته محصولات قدرتمند با بدنه‌ای مشبک است که بهره‌وری خنک‌کنندگی را افزایش می‌دهد. با توجه به شرایط آب‌وهوایی گرم و خشک اکثر مناطق ایران، استفاده از این کولر آبی توصیه می‌شود. پمپ برقی این مدل از کولر آبی دارای قدرت بالا بوده و کارایی مناسبی دارد. صفحه کنترل دستگاه از نوع دکمه‌ای است و کاربری آسانی دارد. این کولر آبی با توان مصرفی تک فاز عمل می‌کند و رده مصرف انرژی آن در دسته D قرار دارد که به عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین گزینه‌ها در دسته کولرهای آبی محسوب می‌شود. بازده خنک‌کنندگی این دستگاه حدود 78 درصد است و مخزن آب آن به ظرفیت حدود 50 لیتر عمل می‌کند.

ابعاد، وزن و جنس کولر آبی جنرال

کولر آبی جنرال مدل 3500 یک دستگاه مبتکرانه و کارآمد در دنیای وسایل خنک‌کننده‌ه است که با ارتفاعی برابر 85 سانتی‌متر و ابعاد عرض و عمق به ترتیب 73.5 سانتی‌متر، ارائه شده است. این مدل با ظاهری شیک و زیبا به همراه توان خنک‌کنندگی مناسب، به کاربران امکان می‌دهد تا در فصول گرم سال از هوای تازه و خنک‌کننده‌ای لذت ببرند. وزن 40 کیلوگرمی کولر آبی جنرال مدل 3500، نشانگر قدرت و پایداری این دستگاه است که به طور موثری توانسته است با وزن مناسب خود، عملکردی کارآمد و پایدار را به ارمغان آورده و برای مصارف خانگی و تجاری توصیه شود. جنس بدنه این کولر نیز از گالوانیزه ساخته شده است، که این ویژگی علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت در ظاهر دستگاه، به آن مقاومت و دوام بیشتری در مقابل عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی می‌بخشد. به طور خلاصه، کولر آبی جنرال مدل 3500 با ابعادی جمع‌وجور، وزن مناسب و جنس بدنه گالوانیزه، یک پیشنهاد مناسب برای تأمین هوای خنک و تازه در محیط‌های مختلف است.

حجم کولر و قدرت موتور

حجم کولر آبی جنرال مدل 3500 با یک توان عظیم هوادهی عمل می‌کند. با حجم بی‌نظیری که در اختیار دارد، این دستگاه قادر است به طور موثر و قابل توجهی هوا را در محیط تجهیز شده خود جابجا کند. با دارا بودن نرخ جریان هوای بالغ بر 3500 فوت مکعب در دقیقه (CFM)، این کولر آبی به طور مداوم تازگی و خنکایی را به فضاهای با متراژ 50 تا 70 مترمربع ارائه می‌دهد، تضمینی برای آسایش شما در تمام ماه‌های گرم سال. این مدل از کولر آبی به لطف بهره‌مندی از یک موتور با توان 1/3 اسب‌ بخار عملکرد قدرتمند و کارامدی را ارائه می‌دهد. موتور قدرتمند کولر آبی جنرال مدل 3500 با توان کم انرژی، توانسته به طور پایدار و موثر در تهویه و خنک کردن محیط تاثیرگذار باشد. حداکثر قدرت باددهی کولر آبی جنرال مدل 3500 تا 3500 متر مکعب در ساعت می‌رسد. این مقدار تاثیرگذاری این دستگاه را در تبادل هوا با محیط را بیان می‌کند. با این توانایی قدرتمند در تأمین جریان هوای فراوان، کولر آبی جنرال مدل 3500 می‌تواند به طور سریع و مؤثر در ایجاد یک محیط مطبوع و خنک کمک کند.

مقایسه کولر آبی جنرال مدل 3500 با کولر آبی 3500 جنرال مدل foll3500

زمانی که کولر آبی جنرال مدل 3500 با کولر آبی 3500 جنرال مدل foll3500 را با هم مقایسه می‌کنیم به این نکته پی می‌بریم که این دو مدل از لحاظ ظاهری و عملکردی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تفاوت عمده میان این دو کولر آبی در حداکثر قدرت باددهی آن‌هاست. در حالی که کولر آبی جنرال مدل 3500 دارای حداکثر قدرت باددهی 3500 متر مکعب در دقیقه است، این عدد در کولر آبی 3500 جنرال مدل foll3500 معادل 4000 متر مکعب در دقیقه است.

شرایط نگهداری از کولر آبی جنرال مدل 3500

برای حفظ کارایی و کیفیت هوای خروجی، بهتر است کولر آبی را به طور منظم و به‌ویژه پس از پایان فصل استفاده، تمیز کنید، فیلترهای کولر آبی، نقش مهمی در پاکیزگی هوا و کاهش ذرات معلق دارند. به منظور حفظ عملکرد بهینه، فیلترها را به تناسب شرایط استفاده تعویض کنید و مطمئن شوید که میزان آب در مخزن کولر آبی مناسب است. عدم کفایت آب می‌تواند به کاهش کارایی و افزایش مصرف برق منجر شود. در نظر داشته باشید که کولر آبی را در محلی انتخاب کنید که از تهویه مناسبی برخوردار باشد و جریان هوا به درستی رخ دهد. از نصب در معرض مستقیم نور خورشید و مناطق بسیار گرم خودداری کنید. از تماس مستقیم با آب و رطوبت زیاد بر روی قطعات الکترونیکی پرهیز کنید تا از خرابی‌های غیرقابل بازگشت جلوگیری شود. اگر احساس می‌کنید کولر آبی درست کار نمی‌کند یا کارایی آن کاهش یافته است، به تعمیرکار مجاز مراجعه کنید. تعمیرات منظم و استفاده از قطعات اصلی، عمر مفید دستگاه را افزایش می‌دهد.

در پایان

با استناد به مشخصات فنی و ویژگی‌های منحصر به فرد کولر آبی مدل 3500 از شرکت جنرال، می‌توان نتیجه گرفت که این دستگاه با طراحی متفاوت و مهندسی دقیق، توانسته است تا به عنوان یک گزینه مطلوب در دسته کولرهای آبی باشد. از جنبه‌هایی چون کیفیت ساخت، مقاومت در برابر زنگ زدگی، عمر طولانی، و طراحی مشبک و بهره‌وری خنک‌کنندگی، این کولر نشان داده که بهبود کیفیت هوای داخلی را با ایجاد رطوبت مناسب در شرایط هوای گرم و خشک ممکن ساخته است. سیستم جدید آبرسانی از نشت آب بر روی الکتروموتور جلوگیری کرده و بازده خنک‌کنندگی بالا، همچنین توان مصرفی مناسب، این دستگاه را به یک گزینه پرطرفدار در مناطق آب‌وهوایی گرم و خشک ایران تبدیل کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی مروارید سوز مدل 8000گالوانیزه خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از مزایای اصلی این کولر استفاده از ورق های 1میل گالوانیزه میباشد که سنگین ترین نوع ورق در کولرهای پوشالی است و سبب محافظت از کولر در برابر عوامل محیطی شده و در نتیجه طول عمر کولر افزایش می یابد. پوشش این ورق ها از رنگ الکترو استاتیکی میباشد که برای مقاومت در برابر نور خورشید و محیط های مرطوب تعبیه شده است. کولر آبی 8000 مروارید سوز دارای موتور کم مصرف crs موتوژن تبریز میباشد.این موتور از بهترین موتور های کولر آبی شرکت موتوژن میباشد که دارای سیم پیچی مسی است و این نوع موتورها دارای راندمان بسیار بالا و مصرف بسیار پایین میباشند که به موتور های کم مصرف موتوژن معروف میباشند. شاین ذکر است کولر آبی 8000 مروارید سوز مشهد دارای 2 سال گارانتی بی قید و شرط از طرف خود شرکت میباشد که سبب آسودگی خاطر مشتریان گرامی خواهد شد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی ایران شرق مدل 6000 BLDC خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای آبی با فن آوری موتوری BLDC ایران شرق نسل جدید از کولرهای آبی فوق کم مصرف با گرید انرژی A می باشند که علاوه بر صرفه جویی چشم گیر در مصرف برق ، تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه برق کاربر کولر دارند . کولر آبی 6000 با موتور BLDC ایران شرق امکان دور متغیر را برای مصرف کننده کولر فراهم کرده و امکان فقط دور کند و تند از این مدل کولر حذف شده که خود این مهم نیز تاثیر زیادی در هزینه برق و جریان مصرفی برق کولر خواهد داشت . این مدل کولر مجهز به ترموستات برای تنظیم دما می باشد . از دیگر امکانات جذاب این کولر مجهز بودن به کنترل از راه دور و یک صفحه کلید لمسی می باشد که جایگزین کلید های قدیمی دکمه ای شده است . این مدل کولر هم چنین مجهز به تایمر خواب دیجیتال می باشد که این امکان را با شما می دهد تا برنامه خاموش شدن خودکار کولر را در یک بازه زمانی 1 تا 9 ساعت تنظیم کنید . از ویژگی های دیگر این کولر مجهز بودن کلید حفاظت جان می باشد . مهمترین ویژگی کلید محافظ جان ، محافظت از شما در برابر هرگونه برق گرفتکی از طریق کولر است . پوشش رنگ این کولر پلی استر مقاوم در برابر رطوبت و ضربه است . راندمان این مدل کولر بیش از 80% می باشد و دور موتور 1800 دور در دقیقه . این مدل کولر مجهز به دستگاه PFC برای مقاومت در برابر نوسانات برقی می باشد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی 3200 مشهد دوام مدل MD320 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای آبی مشهد دوام یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایش منزل، محل کار، واحدهای تجاری و ... هستند. کولرهای آبی مشهد دوام دارای استاندارد ملی ایران، گواهینامه بین‌المللی اروپا و همچنین بالاترین رتبه توسط سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور می‌باشد. کولر آبی MD320 مشهد دوام که به کولر 3000 یا 3200 شناخته می‌شود، دارای حداکثر میزان هوادهی 3000 متر مکعب در ساعت می‌باشد و بازدهی خنکی آن به حدود 75 درصد می‌رسد. همچنین قدرت موتور آن 1/5 اسب بخار می‌باشد.ورق‌های به کار رفته در تولید این کولر، با روکش گالوانیزه بالا(coating 200,220) بوده که درمقابل خوردگی و رطوبت مقاوم هستند. جهت حفظ ایمنی این محصول با کلید محافظ جان دو قطبی عرضه می‌شود. کولرهای آبی 3200 مشهد دوام با مکش هوای گرم و عبور آن از پوشال‌های خود، هوای سرد و مطبوع را به داخل محیط انتقال می‌دهد .برای صرفه‌جویی در مصرف آب و سرمادهی بهینه آن، بهتر است کولر آبی در جای سایه و یا زیر سایه‌بان قرار بگیرد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی سپهر الکتریک مدل SE8200 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی سپهر الکتریک با موتور اینورتر (BLDC) ازورق گالوانیزه با پوشش 19میکرون روی با مشخصه Z270 ساخته شده است. دارای کلید حفاطت از جان است.در این محصول از پد سلولوزی استفاده شده است .دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم دربرابر UV می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال مدل 3500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال سون مدل 3500 رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد میکند. بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای جنرال از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است .کولر جنرال مجهز به سیستم جدید آبرسانی است بطوری که باعث افزایش بازده خنکی کولر می شود و از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری می کند در نتیجه امکان سوختن آن ناشی از ریختن آب بر روی موتور وجود ندارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی مشهد دوام مدل 6000 MD600 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای آبی مشهد دوام یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایش منزل، محل کار، واحدهای تجاری و ... هستند. کولرهای آبی مشهد دوام دارای استاندارد ملی ایران، گواهینامه بین‌المللی اروپا و همچنین بالاترین رتبه توسط سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور می‌باشد. کولر آبیMD600 مشهد دوام که به کولر 6000 شناخته می‌شود، دارای حداکثر میزان هوادهی 6150 متر مکعب در ساعت می‌باشد و بازدهی خنکی آن به حدود 80 درصد می‌رسد. این کولر، برای فضایی با حداکثر زیربنای 100 مترمربع مناسب است. ورق‌های به کار رفته در تولید این کولر، با روکش گالوانیزه بالا(coating 200,220) بوده که درمقابل خوردگی و رطوبت مقاوم هستند. جهت حفظ ایمنی این محصول با کلید محافظ جان دو قطبی عرضه می‌شود. کولرهای آبی 6000 مشهد دوام با مکش هوای گرم و عبور آن از پوشال‌های خود، هوای سرد و مطبوع را به داخل محیط انتقال می‌دهد .برای صرفه‌جویی در مصرف آب و سرمادهی بهینه آن، بهتر است کولر آبی در جای سایه و یا زیر سایه‌بان قرار بگیرد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی 5500 ایران شرق مدل 6000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

الکتروپمپ کولر آبی، آب را به سمت ناودان‌های روی پوشال‌ها می‌فرستد. سپس آن آب روی پوشال‌ها ریخته و آن‌ها را خیس نگه می‌دارد. هوا از بین پوشال‌های خیس و مرطوب عبور کرده و آب پوشال‌ها را تبخیر می‌کند. سپس هوای خنک، تمیز و جاری به ‌طرف کانال و از طریق آن، به داخل ساختمان هدایت می‌شود. آب برای تبخیرشدن، گرمای هوای ورودی به کولر را جذب می­‌کند و درنتیجه هوا خنک‌تر می‌شود. این هوای خنک با ۹۰٪ رطوبت وارد محیط داخلی می‌شود. با توجه به میزان رطوبت بالا، این کولرها در نواحی مرطوب و نزدیک به دریا کارایی ندارند و بیشتر مناسب نواحی گرم و خشک­اند. مزایای کولر آبی کولر آبی به دلیل ایجاد رطوبت، برای مناطق خشک بسیار مفید است. علاوه بر این، سیستم سرمایش تبخیری در کولر آبی، به دلیل استفاده صد در صد از هوای تازه و تصفیه آن باعث بهبود تهویه اتاق و به جریان افتادن هوای تازه و تمیز در ساختمان می‌شود. این گزینه برای خانه‌های آپارتمانی، مخصوصا در شهر‌های بزرگ که اغلب به خاطر آلودگی هوا پنجره‌ها بسته است و هوای اتاق در گردش نیست، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین می‌توان گفت بزرگ‌ترین مزیت کولر آبی، ایجاد سرمایش مناسب و تزریق هوای تازه، خنک و تمیز به درون ساختمان است. مهم‌ترین اصلی که هنگام خرید کولر آبی باید به آن توجه شود، ابعاد کولر آبی مورد نیاز شماست. همچنین باید به شرایط آب و هوایی منطقه خود نیز دقت کنید. با در نظر گرفتن پارامتر‌هایی ساده ولی مهم می­توان کولر آبی­ای با ابعاد و ظرفیت هوادهی مناسب انتخاب کرد. برای این منظور باید به نکات زیر توجه داشت: عایق بودن یا نبودن دیوار‌های ساختمان آفتاب‌گیر بودن یا نبودن دیوار‌های ساختمان طبقه‌ای که در آن ساکن هستید (هرقدر از پشت‌بام دور‌تر هستید به کولر‌هایی با ظرفیت هوادهی بالاتر نیاز دارید.)

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی نیرو تهویه البرز مدل پرتابل COOLEX خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی پرتابل البرز ALBORZ مدل COOLEX محصولی با طراحی کاربردی، بسیار کم صدا و تهیه شده از مواد درجه یک با مصرف بهینه انرژی کاملاً مناسب برای فصول گرم سال است. این کولر با قابلیت هوادهی بالا، سرمایش مطلوب و ایجاد رطوبت نسبی کنترل شده، جهت استفاده در منازل، ادارات، رستوران ها و فروشگاه‌ها مناسب می‌باشد. بدنه این کولر از مواد پلاستیکی با استحکام بالا ساخته شده و به دلیل چرخ دار بودن به راحتی قابل جابجایی می باشد. این دستگاه دارای مخزن آب 100 لیتری با میزان مصرف آب حدود 18 لیتر در ساعت است . کولر پلیمری سلولزی پرتابل البرز با توان مصرفی 280 وات و میزان هوادهی 4100 مترمکعب در ساعت دارای قدرت پرتاب هوا به طول 15 متر و قابلیت تنظیم سرعت فن در 3 دور می‌باشد. علاوه بر این از دستگاه می‌توان به عنوان پنکه (در صورت خاموش بودن پمپ) استفاده نمود. این دستگاه با داشتن پد سلولزی به جای پوشال موجب بالا رفتن بازده تبخیر ( 85 درصد) و در نتیجه خنکی بیشتر می گردد . این کولر مجهز به صفحه نمایشگر و پنل کنترلی بوده که کار با آن و انجام تنظیمات دلخواه را بسیار راحت نموده است. همچنین به کمک کلید مربوط به جهت چرخش دمپرها که به صورت الکترونیکی عمل می کنند می توانید جهت چرخش دمپرهای عمودی را به سمت چپ و راست انتخاب و تنظیم نمایید. در ضمن برای خاموش کردن کولر می توانید از تایمر 1 تا 5 ساعتی تعبیه شده برای دستگاه استفاده نمایید. بدین صورت که پس از طی شدن زمان مورد نظرتان کولر خاموش می گردد. برای سهولت در استفاده از دستگاه و انجام تنظیمات دلخواه یک کنترل از راه دور برای این کولر در نظر گرفته شده که می توان تمامی تنظیمات ذکر شده را به کمک آن انجام داد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی صنام مدل SAC-35AG2-R خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دارای کنترل از راه دور کلید محافظت از جان پوشش بدنه با رنگ پودری الکترواستاتیکی استفاده از ورق های گالوانیزه (کاربرد بهترین مکانیزم شستشو در وان های فسفاته پیش از رنگ آمیزی) دوام و طول عمر بسیار بالای بدنه (استفاده از ورق با ضخامت 0.9 میلیمتر جهت کف و ضخامت 0.8 میلیمتر جهت سقف) طراحی بدنه غیر یکپارچه (در صورت پوسیدگی، با توجه به اتصال قطعات با پیچ به یکدیگر، تعویض قطعه فرسوده امکانپذیر می باشد.) میزان سر و صدای بسیار پایین (استاندارد) استفاده از بهترین جنس پوشال با بهترین سیستم دوخت

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی سنگرکار مدل SK800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی سنگرکار مدل SK800 توسط شرکت سنگرکار ( از برند های قدیمی و با کیفیت ایرانی ) تولید و عرضه شده است . طراحی منحصر به فرد شناور ، بیشترین حجم آبگیری و کمترین لرزش و صدا را دارد . بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای سنگرکار از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی و اشعه UV آفتاب بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است . کولرهای سنگرکار مجهز به سیستم جدید آبرسانی است بطوری که باعث توزیع مناسب آب به کلیه پوشال ها و در نتیجه هوادهی و سرمایش بیشتر می شود و با افزایش بازده خنکی کولر از ریختن آب بر روی الکتروموتور نیز جلوگیری می کند. این محصول مجهز به موتور موتوژن و پمپ الکتروژن می باشد . این کولر در اماکن و محیط های تا متراژ 100 متر مکعب قابل استفاده می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی تاپینا مدل 280 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی تاپینا مدل 280 با یک کولر قابل حمل با سرمادهی فوق العاده شیک و بادوام میباشد که میتواند رضایت مشتری را از بابت سرمادهی و کیفیت کاملا جلب نماید .این کولر میتواند فضای یک اتاق 12 تا 20 متری را براحتی خنک نماید. حجم این کولر 2800 بوده و با ظرفیت هوادهی 1000 متر مکعب در ساعت بوده و میتواند یک کولر ایده آل در این حجم از لحاظ مقدار هوادهی باشد. از دیگر مسخصات فنی آن می توان به توان 190 واتی این محصول در کنار قدرت موتور 1/8 اشاره کرد. با همه این تفاسیر اگر بدنبال کولری یا قیمت بسار مناسب در کنار کیفیت بالا هستید کولر تاپینا میتواند انتخاب درستی برای مصرف شما در روزهای گرم تابستانی باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال سانتوس مدل 320 الکتروژن خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی 3200 جنرال سانتوس مدل 320 کولری در ابعاد متوسط جهت استفاده در بالکن میباشد و برای محیط های 60- 70 متر مناسب میباشد . این کولر همچنین میتواند در پشت بام بکار گرفته و از طریق کانال فضای خانه را براحتی خنک نماید. این کولر دارای الکترو موتور الکتروژن و قدرتی حدود 150 وات میباشد . همچنین بازده خنکی آن 75 درصد میباشد. کولر آبی 3200 جنرال سانتوس مدل 320 دارای نشنان ملی استاندارد بوده و از قطعات با کیفیت تهیه شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی باسئوس مدل cxtm-21 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کلولر سلولوزی baseus مدل cxtm-21 یکی از جدیدترین محصولات بیسوس میباشد.در داخل این محصول یک فیلتر سلولوزی با عمر تقریبی 5 سال تعبیه گردیده و همچنین مخزن این محصول دارای ظرفیت 500 میلیلیتر آب میباشد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم خرید اتو بخار به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آبسال مدل AC70 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی آبسال مدل AC70 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که رطوبت لازم را در هوای گرم وخشک ایجاد کرده و هوای مطبوع و دلپذیری را به شما هدیه می کند. به دلیل یکپارچه بودن پروانه و بالانس شدن آن توسط دستگاههای تمام اتوماتیک مانع از بروز لرزش پروانه و صدا در حین کار می شود، درنتیجه عمریاطاقانها وکولربسیارطولانی است. به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب ، پوشالها با ضخامت یکسان در تمام سطوح پخش گردیده و با دستگاههای اتوماتیک دوخته شده است به همین علت از ورود گرد وغبار به درون اتاق جلوگیری کرده وهوای خنک و مطبوعی را به شما هدیه می کند.شرکت آبسال به عنوان اولین تولید کننده، اقدام به طراحی و ساخت نگهدارنده پوشال از جنس پلاستیک نموده است که علاوه بر سهولت نصب، خطرات احتمالی آسیب دیدن دست سرویسکار را برطرف نموده است. بدنه و قسمتهای فلزی کولرهای آبسال از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و با لایه ضخیمی از رنگ پودری پوشش داده شده است در نتیجه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و از زیبایی ، دوام و عمر بسیار طولانی برخوردار است .کولرهای آبسال مجهز به سیستم جدید آبرسانی است .بطوری که : باعث افزایش بازده خنکی کولر می شود و از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری می کند در نتیجه امکان سوختن آن وجود ندارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر تبخیری سلولزی انرژی مدل EC0350 هوادهی از بغل خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

«کولر تبخیری سلولزی انرژی مدل EC0350» اولین کولر سلولزی کشور و دارای گواهینامه استاندارد اروپا ( CE) است. در طول فصل دمای هوای خروجی کولر سلولزی تا 30درصد خنک‌تر از کولر پوشالی است. افتادگی پوشال به‌دلیل عدم استحکام، معمولا راندمان تبخیر آن را در مدت سه هفته از حدود 70درصد به 50درصد کاهش می‌دهد. پد سلولزی با داشتن استحکام مناسب و پایدار، راندمان تبخیر خود را که حدود 83درصد است در طول زمان حفظ می‌نماید. کولر سلولزی تا شرایط دمای محیطی 40 درجه سانتی‌گراد پاسخگو است، در حالی که کولر پوشالی حداکثر و در بهترین حالت تا شرایط دمایی 37 درجه پاسخگو ‌خواهد بود. برخلاف کولر پوشالی توزیع آب بر روی سطح پد سلولزی یکنواخت است و ناحیه‌های خشک ایجاد نمی‌شود.. از آن‌جا که با استفاده از پد سلولزی دمای هوای خروجی از کانال حدودا سه درجه کم‌تر است، در برخی از مواقع که در کولر پوشالی ناچار به استفاده از دور تند هستیم، در کولر سلولزی می‌توان از دور کند استفاده کرد. در مناطق گرم و خشک که اختلاف دمای روز و شب زیاد است (حدود 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد) این امکان بسیار موثر است. در مجموع مصرف برق کولر سلولزی سری ترموستاتیک 20 درصد مصرف برق کولر گازی استاندارد در شرایط یکسان است. در حالی‌که پد سلولزی به دلیل رزین‌های صنعتی به‌کار رفته در آن چنین شرایطی را ندارد. ضمن این‌که در کولرهای سلولزی، برخلاف کولرهای پوشالی، حمل قطرات ریز آب به صورت تبخیر نشده، در مسیر جریان هوا به حداقل می‌رسد. از این رو انتقال باکتری‌های مضر تنفسی بسیار کاهش یافته و هوای سالم‌تری تامین می‌شود. . استفاده از پد سلولزی عبور گرد و غبار به داخل ساختمان را کاهش داده و دیگر از ذرات پوشال در هوای ورودی خبری نیست. در صورتی که میزان نشت جریان برق در سیستم سیم کشی برق کولر بالاتر از 30 میلی‌آمپر (حد خطر برای انسان) باشد، عملکرد کولر به صورت اتوماتیک توسط سیستم جلوگیری از برق‌گرفتگی (RCCB) قطع می‌شود. . استفاده از ورق گالوانیزه با ضخامت بیشتر از کولرهای متداول پوشالی باعث استحکام بیشتر، دوام بالاتر و لرزش کمتر می‌شود. همچنین بالانس دقیق استاتیکی و دینامیکی فن ، کولر سلولزی انرژی به‌علاوه استفاده از لرزه‌گیر و واشر مناسب در محل اتصال پایه فن و بدنه، میزان انتقال صدا به داخل را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی جنرال سون مدل js2800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال سون مدل کنترل دار js2800 محصولی با کیفیت . استاندارد از شرکت بهکاران که دارای کنترل از راه دور و قدرت سرما دهی مناسب جهت استفاده در فضاهای کوچک میباشد .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی آزمایش مدل AZ-5500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش یکی از شرکت‌های برتر ایران در زمینه تولید کولر های آبی است. این کولر ها عموما به وسیله آب با خنک کاری پوشال‌ها و موتور داخلی هوای خنک را از طریق کانال به محیط منزل هدایت می‌کنند. همه کولرهای فلزی آزمایش برای ایمنی بیشتر مصرف‌کنندگان به کلید حفاظت از جان (RCCB) مجهز شده‌اند. کولر آبی مدل AZ-5500 آزمایش با الکتروموتور 220 ولت و الکترو پمپ 220 ولت و با رنگ الکترواستاتیک و مقاوم در برابر اشعۀ (UV) خورشید عرضه می‌شود. این کولر با ابعاد ارتفاع × عمق × طول: 1050× 850× 850 میلی‌متر برای منازل مسکونی نسبتا بزگ طراحی شده تا بتواند به سرعت هوای مکان های مسکونی بزرگ را به راحتی خنک کند. این کولر میزان هوادهی 3410 فوت مکعب بر دقیقه دارد که ویژگی این محصول به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌شود که برای دوری از گرمای محیط از سایبان به دور محصول استفاده شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل VC0380 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر سلولزی انرژی، اولین کولر سلولزی کشور و دارای گواهینامه استاندارد اروپا ( CE) است در طول فصل دمای هوای خروجی کولر سلولزی تا 30درصد خنک‌تر از کولر پوشالی است.. پد سلولزی با داشتن استحکام مناسب و پایدار، راندمان تبخیر خود را که حدود 83درصد است در طول زمان حفظ می‌نماید. کولر سلولزی تا شرایط دمای محیطی 40 درجه سانتی‌گراد پاسخگو است، در حالی که کولر پوشالی حداکثر و در بهترین حالت تا شرایط دمایی 37 درجه پاسخگو ‌است. برخلاف کولر پوشالی توزیع آب بر روی سطح پد سلولزی یکنواخت است و ناحیه‌های خشک ایجاد نمی‌شود. بر خلاف پوشال، ضخامت پد سلولزی در کل سطح آن یکنواخت است که در میزان خنکی تاثیر بسیاری دارد. همچنین سطح تماس هوا با آب، در پد سلولزی انرژی، نسبت به پوشال بیشتر است. پوشال بستر مستعدی برای رشد قارچ و باکتری به حساب می‌آید، در حالیکه پد سلولزی به دلیل رزین‌های صنعتی به‌کار رفته در آن چنین شرایطی را ندارد. ضمن این‌که در کولرهای سلولزی، برخلاف کولرهای پوشالی، حمل قطرات ریز آب به صورت تبخیر نشده، در مسیر جریان هوا به حداقل می‌رسد. از این رو انتقال باکتری‌های مضر تنفسی بسیار کاهش یافته و هوای سالم‌تری تامین می‌شود. همچنین به دلیل عدم انتقال ذرات ریز آب به داخل ساختمان، حالت شرجی نامطبوع از بین می‌رود. استفاده از پد سلولزی عبور گرد و غبار به داخل ساختمان را کاهش داده و دیگر از ذرات پوشال در هوای ورودی خبری نیست. در مجموع کولر سلولزی انرژی به توصیه اغلب منابع و سایت‌های مرتبط برای افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های ریوی مناسب است. در صورتی که میزان نشت جریان برق در سیستم سیم‌کشی برق کولر بالاتر از 30 میلی‌آمپر (حد خطر برای انسان) باشد، عملکرد کولر به صورت اتوماتیک توسط سیستم جلوگیری از برق گرفتگی (RCCB) قطع می‌گردد. همچنین کولرهای انرژی دارای قابلیت قطع دو قطب هستند که به‌منظور حفاظت در برابر خطاهای ناشی از سیم‌کشی اشتباه فاز و نول در هنگام نصب کولر، هر دو قطب هم‌زمان قطع می‌شوند. استفاده از ورق گالوانیزه با ضخامت بیشتر از کولرهای متداول پوشالی باعث استحکام بیشتر، دوام بالاتر و لرزش کمتر می‌شود. همچنین بالانس دقیق استاتیکی و دینامیکی فن ، کولر سلولزی انرژی بعلاوه استفاده از لرزه‌گیر و واشر مناسب در محل اتصال پایه فن و بدنه، میزان انتقال صدا به داخل را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز الکترو موتور کولر آبی الکترو نوین مدل 1/3 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شرکت الکترو نوین با ۱۵ سال تجربه در راستای تولید و صادرات انواع الکتروموتور و با بهره‌برداری از مجرب ترین تکنسین های حوزه مکانیک و برق کالایی صد در صد ایرانی و با کیفیت درجه A در اختیار شما هموطنان گرامی قرار میدهد. این محصولات SP (تک فاز) بوده و به لحاظ قدرت HP(اسب بخار) به 3 نوع 3/4 و 1/2 و 1/3 تقسیم میشوند. دینام 1/3 مناسب جهت حجم کولر های 3500 الی 4000 میباشد. جنس بدنه دینام از آهن و سیم پیچی آن آلومینیوم میباشد. سیم پیچی به دو حالت کند و تند تقسیم میشود. در حالت کند (1140-950) دور در دقیقه و جریان بار (2.27 الی 2.3) آمپر و در حالت تند (1710-1425) دور در دقیقه و جریان بار(3.8 الی 3.94) آمپر میباشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی مدل شارژی رومیزی کد SL08 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی رومیزی میتواند یکی از راههای مناسب جهت از بین بردن گرما در محدوده اطراف نزدیک به کولر با مصرف کمترین میزان آب و برق باشد ، کاربرد این کولر خنک کردن دمای محیط در حدفاصل 1 متری از آن می باشد و جهت خنک کردن دمای یک اتاق مناسب نمی باشد، باتری 2500 میلی آمپری این کولر بوسیله پورت USB شارژ میگردد و قابلیت اتصال به پاور بانک نیز دارد. در بالای این کولر زیبا مخزن آب کوچکی قراردارد که با پرکردن آن با آب خنک و یخ امکان استفاده از کولر به میزان تقریبی 8 ساعت وجود دارد. این کولر آبی دارای کلید تنظیم سرعت در سه حالت کم ، متوسط و زیاد میباشد. . ابعاد کوچک این کولر باعث گردیده است که امکان استفاده از آن برروی میز کار وجود داشته و بهترین گزینه بعنوان یک خنک کننده رومیزی باشد . این دستگاه دارای گواهینامه های کیفیت CE & FCC میباشد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی یاسان مدل Plas3300 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی سلولوزی پرتابل یاسان مدل TORBO3300 یک محصول با کیفیت صادراتی است که در تولید آن از با کیفیت ترین متریال ها و تجهیزات موجود استفاده شده است این محصول دارای استاندارد CE صادرات به حوزه اروپا را داراست و تمام آزمون های کیفی استاندارد ملی را با موفقیت گذرانده است . موتور با کیفیت ، ریموت کنترل ، پنل دیجیتال یا طراحی گرافیکی زیبا آمپر های نمایشگر وضعیت، چرخ های 360درجه در پایه ، دارای محفظه یخ برای خنکی بیشتر ، بدنه فایبرگلاس ، گردش 360 درجه هوا ، مجهز به نشانگر وضعیت آب ، کانالهای هوای ورودی دارای پشه گیر توری و اواپریتور سلولوزی از ویژگیهای این محصول با دوام و با کیفیت است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی مروارید سوز مدل 8000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از مزایای اصلی این کولر استفاده از ورق های 1میل گالوانیزه میباشد که سنگین ترین نوع ورق در کولرهای پوشالی است و سبب محافظت از کولر در برابر عوامل محیطی شده و در نتیجه طول عمر کولر افزایش می یابد. پوشش این ورق ها از رنگ الکترو استاتیکی میباشد که برای مقاومت در برابر نور خورشید و محیط های مرطوب تعبیه شده است. کولر آبی 8000 مروارید سوز دارای موتور کم مصرف crs موتوژن تبریز میباشد.این موتور از بهترین موتور های کولر آبی شرکت موتوژن میباشد که دارای سیم پیچی مسی است و این نوع موتورها دارای راندمان بسیار بالا و مصرف بسیار پایین میباشند که به موتور های کم مصرف موتوژن معروف میباشند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر آبی مدل جنرال دریچه بالا موتور موتوژن 5800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی جنرال 5800 مدل دریچه بالا بوده و مناسب برای استفاده در بالکن خانه و پشت بام است. مجهز به سیستم آبرسانی جدید و مناسب خانه هایی با متراژ 90متر و کمتر است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی ارج تهویه مدل 2800 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی سلولوزی ارج تهویه مدل2800 از سری جدید کولر های آبی کارخانه جات ارج تهویه میباشدکه با گارانتی18 ماهه یک کولر با حجم 2800 است که دارای پمپ و موتور الکتروژن استاندارد میباشد . این کولر کوچک و قابل حمل میباشد و جهت خنک نمودن محیط های کوچکی مثل اتاق ها تا 50مترمکعب مورد استفاده قرار میگیرد. وهمچنین پد های سلولوزی دستگاه کاهش رطوبت تا 80 درصد وبازده خنکی نسبت به کولر های پوشالی بیشتر و یکی از محصولات بسیار با کیفیت شرکت ارج تهویه بوده و به دلیل مواردی همچون پرتابل بودن که سبب ایجاد حمل و نقل راحت واستفاده ی از مواد و اجناس با کیفیت در ساخت آن همواره به عنوان یکی از محصول های تولید شده بی نظیر این شرکت به شمار می آید. توجه فرمایید بوی حاصل از دستگاه به دلیل تازه بودن پد های سلولزی میباشد وتا 72 ساعت از بین میرود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر سلولوزی مدل مهران mn 3500 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر آبی پرتابل مدل mn3500 مهران از دیگر محصولات باکیفیت و بادوام این برند مطرح و شناخته شده محسوب می شود. برخورداری از توان خنک کنندگی بسیار بالا، در کنار طراحی زیبا و کاربردی، این مدل کولر آبی را به یک گزینه مناسب برای محیط های اداری و مسکونی تبدیل ساخته است. استفاده از پدهای سلولزی در دیواره ها، از نقاط قوت کولر آبی پرتابل برفاب تلقی می گردد. در پرتو استفاده از این پدها، بازده و قدرت سرمایشی محصول افزایش چشمگیری پیدا نموده است.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا