خانه و آشپزخانه

نکات مهم خرید کولر گازی به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)

گولر گازی، وسیله انکار نشدنی خانه های امروزی، نکات مهم خرید آن را در ادامه ببینید و بشنوید

با پیشرفت تکنولوژی در کولرهای گازی موجود در بازار علاوه بر حالت سرمایش و ایجاد هوای خنک می توان به گرمایش در این محصولات و استفاده در فصول سرد سال اشاره کرد. وجود این ویژگی در اسپیلت های دو منظوره یک امتیاز محسوب شده و کارایی و عملکرد بهتری را نشان می‌دهند. کولرهای گازی در حالت گرمایشی درست مانند حالت سرمایشی با به گردش در آوردن گاز فریون گرما را به بیرون منتقل می‌کنند. عملکرد این دستگاه پرکاربرد به این نحو است که در تابستان های گرم هوای داخل را به بیرون منتقل کرده و باعث خنک شدن هوای محیط می شوند. اما در فصول سرد که از حالت گرمایش استفاده می شود و جریان گاز به حالت معکوس عمل می کند. هوا از محیط بیرون توسط لوله‌های کندانسور جذب گاز فریون می شود این گرمای جذب شده در لوله های اواپراتور پنل اسپیلت را گرم کرده و باعث جریان پیدا کردن هوای گرم از روی این لوله‌ها به هوای محیط داخل می‌شود. این حالت معکوس در کولرهای گازی از حالت سرمایش به گرمایش با وجود قطعه ای به نام شیر برقی که در قسمت خارجی آن قرار دارد، حاصل می‌شود. کولرهای گازی در انواع مختلفی موجود می باشند که در ادامه مقاله راهنمای خرید کولر گازی به توضیح کامل انواع و نحوه کاراییشان می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

انواع کولر گازی

  • کولر گازی یک تکه یا پنجره ای
  • کولر گازی دو تکه ( اسپیلت )
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی سقفی
  • کولر گازی داکتی یا کانالی ( گرمایش به صورت کویل آب گرم می باشد )

کولر گازی یک تکه یا پنجره ای

کولر های گازی پنجره ای فاقد حالت گرمایشی هستند. در این کولرها کندانسوری تعبیه شده که در انتهای یک اتاقک و به سمت بیرون می باشد. در پشت آن یک فن کندانسور وجود دارد، که هوا از طریق آن دمیده شده و به خنک کردن کندانسور کمک می کند. این کولرها به دلیل نصب راحت در قاب پنجره خیلی متداول و مورد توجه هستند و این محصول مصرف برق بسیار بیشتری از نمونه‌های دیگری داشته که هنگام خرید باید به ابعاد پنجره و کولر گازی دقت داشته باشید.

کولر گازی دو تکه یا اسپیلت

این نوع کولر گازی از دو قسمت مجزا تولید می‌شود. قسمت خارجی که بیرون از ساختمان نصب می‌شود، کندانسینگ یونیت نام دارد. کندانسینگ یونیت از کمپرسور و کندانسور تشکیل می‌شود. یونیت داخلی که قسمت تبخیر یعنی اواپراتور در آن قرار گرفته و داخل ساختمان مورد نظر قرار جای می گیرد. این دو یونیت توسط یک لوله مسی یا آلومینیومی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. این لوله ها از دو قطر تشکیل شده تشکیل شده اند. لوله با قطر باریکتر مایع پرفشار را از کندانسینگ یونیت به اواپراتور یونیت خارجی به یونیت داخلی انتقال می‌دهد. لوله با قطر بیشتر گاز کم فشار را به کمپرسور انتقال می دهد. این محصول دارای کنترل از راه دور می باشد.

کولر گازی پرتال

این مدل کولر گازی که با نام پرتابل یا  قابل حمل شناخته می‌شود، در ظرفیت های پائین طراحی و تولید می‌شوند. کولر گازی های پرتابل علاوه بر ریموت کنترل، دارای حالت گرمایشی می باشند. این محصول مناسب فضای کوچک و موقتی است. به دلیل اینکه تمام قسمت های مختلف کولر گازی ( کندانسور و اواپراتور و … ) در یک مجموعه کنار هم قرار گرفته اند و گرمای موتور در مواقعی که بر روی حالت سرمایشی است، از طریق لوله خرطومی تعبیه شده در پشت دستگاه به بیرون می رود. این لوله خرطومی باید از پنجره یا هر منفذ دیگری به بیرون متصل شود، تا هوا را به بیرون انتقال دهد. اگر این عمل به درستی انجام نشود، گرمای خارج شده از هوا، مجدد به فضای محیط اطراف برگشته و کار تهویه و سرمایش به درستی صورت نمی‌گیرد. در حالت استفاده از گرمایش کولر گازی های پرتابل نیازی به این خرطوم نمی باشد. زیرا گرمایش از طریق هیتر صورت گرفته، که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نیستند. با ادامه مقاله راهنمای خرید کولر گازی همراهمان باشید.

کولر گازی ایستاده

کولر های گازی ایستاده در دو نوع تک فاز و سه فاز، معمولی و اینورتر تولید شده و دارای دو تکه می باشند. در کولر گازی ایستاده بر خلاف نوع پرتابل امکان جابجایی و حمل و نقل وجود ندارد. پنل داخلی این دستگاه داخل فضای موجود و پنل خارجی، خارج از محیط نصب می گردد. ظرفیت در کولرهای گازی ایستاده 48000 BTU به بالا تولید شده که به همین دلیل مناسب برای فضاهای بزرگ و وسیع می باشند.

کولر گازی سقفی

کولر گازی سقفی یکی دیگر از انواع متنوع در سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد، که امکان قرارگیری در سقف های کاذب را داشته و کارایی منحصر به فردی دارند. در این محصول کندانسور خارجی مانند نوع اسپیلتی در خارج از محیط قرار گرفته و پنل توسط لوله‌های مسی به کندانسور متصل شده و در سایزها و ظرفیت های متفاوت موجود می باشند. از مزایای بارز آن ها چرخش چهار جهت باد بوده که از برخورد مستقیم هوای سرد به یک نقطه جلوگیری می کنند.

کولر گازی داکتی یا کانالی

در این نوع کولر گازی یونیت داخلی درون سقف کاذب یا راهروها نصب شده و هوای خروجی توسط کانال کشی در اتاق ها و سایر نقاط مختلف ساختمان بعد از فیلترکردن و تنظیم دما درون آن ها توزیع می شود. باید توجه داشت که داکت اسپیلت فقط در نوع سرمایشی مشابه کولر گازی بوده و در گرمایشی کاملاً متفاوت عمل می کند. به این صورت که در یونیت داخلی کویل آب گرم وجود داشته و توسط آب گرم موجوداز پکیج یا موتورخانه ایجاد شده درون کویل ها حرکت کرده و با چرخش فن یونیت داخلی و برخورد هوا با سطح گرم کویل هوا نیز گرم می شود. عملاً یونیت خارجی داکت اسپیلت در فصل زمستان کارایی نداشته و خاموش می باشد. میزان ظرفیت در داخل داکت اسپیلت ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی میزان مصرف انرژی بالاتری دارند که می توان در فضاهای بزرگتر مورد استفاده قرار گیرند.

مزایا و معایب کولر گازی

مزایای استفاده از کولر گازی

  • هوا به صورت یکنواخت پخش می شود.
  • برای ساختمان ها و مکان هایی که فاقد لوله کشی هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.
  • هوای گرم پخش شده از اسپیلت مطبوع و پاکیزه است.
  • این محصول ایمنی بیشتری نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی دارد.
  • فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

معایب استفاده از کولر گازی

  • کمپرسور با رسیدن به دمای مورد نظر متوقف می‌شود.
  • در حالت گرمایش این محصول، توان بالای کمپرسور نیاز می‌باشد.
  • گاز دستگاه را مرتبا باید چک کنید. زیرا اگر کمتر از حد استاندارد باشد،آسیب‌های جدی به دستگاه وارد می شود.
  • میزان انرژی مصرفی بالاتری دارند.

تکنولوژی اینورتر چیست؟

اینورتر با تغییر و تنظیم دو پارامتر مهم یعنی ولتاژ و فرکانس باعث تغییر سرعت موتور کمپرسور می‌شود. در سیستم کولر گازی های امروزی قابلیت اینورتر به کار گرفته شده است. نحوه عملکرد سیستم کولر گازی های قدیمی این گونه بود که موتور کمپرسور هنگام شروع به کار جریان الکتریکی زیادی مصرف کرده و با رسیدن موتور به دور مناسب، مصرف جریان الکتریکی اولیه حدود یک سوم کاهش پیدا می‌کرد. با رسیدن کولر گازی به دمای تنظیم شده ترموستات به طور ناگهانی فرمان خاموش شدن موتور را صادر می کند. زمانی که دما بین 1 الی 3 درجه سلسیوس بالا رود، ( این واحد در حالت گرمایش بین 1 تا 3 درجه کاهش می باشد ) موتور به صورت ناگهانی در حالت سرمایش شروع به کار مجدد می‌کند. به دلیل این که موتورهای الکتریکی در این محصول به مقدار قابل توجهی در هر بار خاموش/روشن شدن دستگاه برق مصرفی زیادی را صرف می‌کنن،د وجود تکنولوژی اینورتر در مدل‌های امروزی تر بسیار کاربردی می باشد. کولر گازی های که کمپرسورهای آن ها دارای واحدهای اینورتر جریان مستقیم ) درایو فرکانس_متغیر ) هستند، امکان کنترل سرعت راه اندازی و ادامه کار الکتروموتور را دارند. کمپرسور آهسته شروع به کار کرده و با نزدیک شدن به دمای تنظیمی سرعت آن کاهش پیدا می کند و نیازی به خاموش/روشن شدن های مکرر نیست. این عملکرد باعث صرفه جویی در میزان برق مصرفی و نهایتاً تولید عمر بیشتر در این دستگاه می شود.

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی

نوع آب و هوا

در اولین قدم در انتخاب نوع کولر گازی آشنایی دقیق با شرایط آب و هوایی و تعیین میزان حداکثر دما در منطقه زندگی می باشد. کلاسهای T2, T1 و T3 نشانگر دامنه دمای در هر منطقه‌ای است که:

  • T1: آب و هوای معتدل 18 تا 43 درجه سانتیگراد
  • T2: آب و هوای خنک 10 تا 35 درجه سانتیگراد
  • T3: آب و هوای گرم 21 تا 52 درجه سانتیگراد

می باشد. قبل از هرگونه تصمیمی، رده بندی کلاس آب و هوای منطقه خود را بشناسید. به این نحو می توانید کولر گازی با بهترین کمپرسور را انتخاب نمائید.

ظرفیت

تمامی کولرهای گازی از هر مدل با هر امکاناتی که باشد، دارای ظرفیت‌های متغیری هستند. پس هنگام خرید به میزان ظرفیت توجه بسیار داشته باشید. توجه به ظرفیت مهم ترین مولفه در خرید این محصول است. اگر میزان ظرفیت انتخابی‌تان با نیازهای روزمره زندگیتان همخوانی نداشته باشد، به طور حتم هنگام استفاده با مشکل روبرو خواهید شد.  علاوه بر این بحث میزان مصرف انرژی هم در یک انتخاب اشتباه در جای خود قرار دارد.

یکای اندازه گیری ظرفیت در کولرهای گازی BTU است، که میزان سرمایش و گرمایش در واحد زمان می باشد. میزان ظرفیت در کولر گازی ها وابسته به عوامل مختلفی مانند مساحت، نوع فضا، آب و هوا، تعداد افراد خانواده، آفتابگیر بودن فضا، ارتفاع سقف، گردش هوا و … بستگی دارد.

تعداد یونیت داخلی

برای تعداد کولر گازی در فضای موجود به نظر یک متخصص نیاز دارید. به عنوان مثال: اگر یک کولر با ظرفیت بالا خریداری کنید و آن طور که انتظار دارید جوابگوی نیازهای تان نباشد، بعد از گذشت مدتی متوجه می شوید که دو کولر با ظرفیت پایین تر برای فضای موجود تان بهتر و کارآمدتر خواهد بود. البته عکس این موضوع ممکن است اتفاق بیفتد. پس یک بار برای مشورت گرفتن از متخصص هزینه کنید تا در دراز مدت جواب مطلوب تر و بهینه تری داشته باشید.

نوع کمپرسور

کمپرسور ها دارای انواع متفاوتی هستند، که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. هنگام خرید کولر گازی، کمپرسور محصول را مورد بررسی قرار دهید. کمپرسورها قلب تپنده در این نوع دستگاه ها محسوب می شود.

کمپرسور پیستونی: کمپرسور های پیستونی تحمل حرارت متوسط، مصرف برق و سر و صدای بسیار کمی دارند.

کمپرسور اسکرول: این کمپرسورها نسبت به نوع پیستونی تحمل حرارت بالا در قبال مصرف انرژی بیشتر و سر و صدای بالاتری دارند.

کمپرسورهای روتاری ( موشکی ): این نوع از کمپرسور ها تحمل حرارت پایین و میزان انرژی مصرفی و سر و صدای بسیار بالاتری نسبت به دو نوع بالا دارند.

با توجه به توضیحات ذکر شده در مورد انواع کمپرسورها نتیجه میگیریم که اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید و به توان خنک کنندگی بیشتری نیاز دارید، کمپرسورهای اسکرول و پیستونی بهترین گزینه برای خریداری می باشند.  و اگر در منطقه معتدل و مرطوب از کولر گازی می خواهید بهرمند شوید، کمپرسور روتاری گزینه مناسب تری است.

میزان مصرف انرژی

در مورد میزان برق مصرفی محصول مورد نظرتان تحقیق کامل داشته باشید. همانطور که در بالا اشاره کردیم کولر گازی های پنجره ای مصرف برق بالایی دارند، که همین دلیل، علت اصلی ارزان بودن این نوع کولر گازی است.

نوع برق مصرفی از نکات مهم دیگری می‌باشد که باید بررسی شود. کولرهای گازی خانگی به برق تک فاز و برخی دیگر به سه فاز نیاز دارند. به عنوان مثال برای کولرهای پنجره ای و اسپیلت ها همان برق تک فاز کافی بوده اما برای کولر گازی ایستاده که برای استفاده در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ طراحی شده برق سه فاز نیاز دارید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

قابلیت اینورتر

اما عنصر مهم دیگری که کولر گازی می‌تواند داشته باشد، قابلیت اینورتر است. کمپرسورهای که این قابلیت را دارند، به دلیل بهینه سازی مصرف برق بسیار کمتری خواهند داشت.

قابلیت EER

این قابلیت به معنای میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی است که توسط آن می‌توان متوجه شد کولر انتخابی چه میزان از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می کند. EER با میزان خنک کنندگی رابطه مستقیم داشته و بازدهی دستگاه را بالا می برد.

تصفیه هوای دوبل

این ویژگی به منظور گیر انداختن گرد و غبار بیش از 10 میکرومتر و حذف آلاینده‌های موجود در هوا مثل کنه ها طراحی شده که محیط سالم تر و پاکیزه ای را فراهم می آورند.

کنترل از راه دور

می توان از کنترل راه دور کولر گازی به عنوان تکنولوژی جدید و بسیار ضروری در این محصول اشاره کرد. در این قابلیت با فشردن چند دکمه از گوشی موبایل همراهتان، پیش از ورود به منزل دستور شروع به کار دستگاه را بدهید.

میزان سروصدا

هر چه دستگاه خریداری شده سر و صدای کمتری داشته باشد، حین استفاده آرامش بیشتری خواهد داشت. به عدد دسیبل ( db ) توجه نمائید. این شاخص به معنای میزان صدا است. هرچه عدد دسیبل کمتر باشد، صدای خروجی کمتر است.

پرتاب باد

این ویژگی یعنی کولر گازی تا چه فاصله ای را می تواند خنک و یا گرم کند. این قابلیت با عددی بر حسب متر اعلام می شود. سعی کنید حداقل میزان پرتاب، عدد 10 باشد.

وجود فناوری جدیدی در این دستگاه باد را فقط در جهتی که افراد نشسته اند، پخش کرده و اگر فردی نباشد قدرت دستگاه را به حداقل می رساند. با این عملکرد میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می کند.

شناسایی هوشمند

فناوری پیشرفته ویژه‌ای است که در کولر گازی های جدید می‌توان مشاهده کرد. به این گونه که میزان دمای بدن افراد به میزان سرمادهی و گرمادهی دستگاه تاثیر می گذارد.

جنس بدنه

استفاده از مواد ضد زنگ در بدنه باعث عمر طولانی در محصول می شود. بنابراین سعی در انتخاب بهترین بدنه داشته باشید.

ظاهر زیبا

ظاهری زیبا در پنل کولر گازی بسیار حائیز اهمیت می باشد. زیرا تنها چیزی که پس از نصب دستگاه قابل دیدن است، پنل زیبای آن می باشد. هرچه پنل محصول خریداری شده زیباتر باشد، حس رضایت بخش بیشتری از خرید خود خواهید داشت. مسلما میزان زیبایی پنل ارتباط مستقیم در قیمت کولر گازی دارد. هرچه پنل زیباتر باشد، گرانتر است. پس سعی کنید هنگام خرید نسبت به میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید، زیباترین پنل را برگزینید.

سایر قابلیت ها

از ویژگی های منحصر به فرد در برخی نمونه های جدید می‌توان به دکمه Sleep، زمانسنج، محافظ شوک الکتریکی، رطوبت گیر، ریست اتوماتیک، طراحی سه وجهی و … نام برد.

بهترین برند کولر گازی

عوامل مختلفی مانند کیفیت، بازدهی انرژی، سهولت در استفاده و … نکاتی هستند که یک برند را نسبت به سایر برندها برتری می‌دهند. از امکانات و ویژگی های موجود در هر برندی را مد نظر داشته باشید. با توجه به موارد ذکر شده چند نمونه از برندهای معتبر و قابل اطمینان برای سولت در  انتخاب و خرید را معرفی می کنیم. که شامل جنرال، ال جی، سامسونگ، گری، اسنوا و ایران رادیاتور می‌شوند.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

گارانتی کولر گازی

از آنجا که وجود گرانتی برای کالاها اجباری نبوده، فقط یک مزیت محسوب می‌شوند. هنگام خرید حتماً کالایی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش فعال را انتخاب کنید. زیرا وجود این ویژگی در محصولات برقی می‌تواند بسیار ضروری باشد.

قیمت کولر گازی

قیمت وسایل گرمایشی و سرمایشی با توجه به فصول مربوطه متغیر است که بهترین کار پرسیدن قیمت دقیق از سوی شرکت تولید کننده می باشد. حتما هواستان به هزینه‌های کناره در خرید این محصول باشد. به عنوان مثال نصب اکثر کولرها رایگان است، اما تهیه وسایل مانند لوله و … به عهده خریدار می باشد.

نحوه راه اندازی سیستم گرمایش در کولر گازی

هنگام تنظیم کردن برای حالت گرمایش باید دستگاه خاموش باشد. از منوی دستگاه گزینه HATE که به صورت یک آیکون خورشید مانند نشان داده می‌شود، انتخاب کنید. سپس مورد دمای نظر را تنظیم کنید. ( معمولا 30 درجه سانتیگراد توصیه می‌شود ).  2 الی 15 دقیقه صبر کنید. در این مدت پنل داخلی گم شده و فن هوای گرم را به بیرون انتقال می‌دهد. اگر بعد از گذشت این مدت باد گرمی از اسپیلت خارج نشود، احتمال تمام شدن گاز دستگاه وجود دارد. به یاد داشته باشید که وقتی اسپیلت را بر روی حالت گرمایش روشن می کنید، تمام اجزا به جز فن روشن شده و شروع به کار می‌کنند. فن داخلی اسپیلت تا وقتی که به دمای تنظیم شده نرسند، شروع به کار نخواهد کرد. همانطور که در بالا گفته شد، این زمان بین 2 الی 15 دقیقه می باشد.

علت باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش

  • نیم سوز شدن موتور کمپرسور یا موتور فن
  • خراب شدن کمپرسور
  • نیاز به شارژ مجدد گاز
  • خراب شدن سنسور ها
  • خرابی فن داخلی
  • خرابی برد
  • یخ‌زدگی کندانسور
  • شارژ بیش از حد مجاز گاز
  • خرابی شیر چهار طرفه

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کولر گازی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کولرگازی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 30 هزار الیو مدل S30GF1HRAD14E خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 30 هزار الیو با سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید انواع کولرهای گازی، یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای وارداتی در این صنعت است. این برند با تکیه بر دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا، تحت لیسانس توشیبا ژاپن محصولاتی با‌کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی را ارائه می‌دهد. کولر گازی30 هزار الیو محصولی است که با توجه به ویژگی‌های فنی و طراحی خاص خود، یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این برند به‌شمار می‌رود. این مدل از کولر گازی الیو دارای دور ثابت است که باعث بهبود کارایی و افزایش عمر مفید دستگاه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کولر گازی، مصرف انرژی کم آن است. این محصول در رده مصرف انرژی A قرار گرفته‌است که نشان‌دهنده کارایی بالا و مصرف پایین انرژی است. این ویژگی، باعث کاهش هزینه‌های انرژی و حفاظت از محیط زیست می‌شود. این کولر گازی دارای یک عدد کمپرسور روتاری می‌باشد که باعث افزایش کارایی و کاهش صدا در حین کار است. این کمپرسور، با توجه به فناوری خاص خود، کاملا بی صدا و بدون مشکل کار می کند و هیچ آلودگی صوتی ایجاد نخواهد کرد. همچنین برد الکترونیکی این کمپرسور از نوع ثابت است. کولر گازی الیو همچنین دارای امکاناتی مانند حداقل دمای منفی 7 درجه سانتی‌گراد ، امکان تصفیه هوا و مجهز به قابلیت توربو میباشد,همچنین این محصول دارای لوله های مسی بوده و پره طلایی ضد زنگ میباشد که از بهترین نوع پره های موجود در بازار بوده,موتور این محصول از نوع T3 میباشد که به اصطلاح به آن موتور سنگین نیز میگویند

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 24 هزار زانتی مدل ZMSA-24HO1RAFB خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

زانتی محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا با در نظر داشتن اصل مصرف بهینه انرژی بیشترین بازدهی، و همچنین در تعامل با محیط پیرامون کمترین تاثیر منفی را به همراه داشته باشد. زانتی خود را متعهد می‌داند تا با بکار‌گیری آخرین فناوری‌های روز دنیا و جدیدترین امکانات، زندگی‌ راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان آورد تا لحظات ناب را در آغوش بکشند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی زانتی مدل ZMSB-30HO1RAAA خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

زانتی محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا با در نظر داشتن اصل مصرف بهینه انرژی بیشترین بازدهی، و همچنین در تعامل با محیط پیرامون کمترین تاثیر منفی را به همراه داشته باشد. زانتی خود را متعهد می‌داند تا با بکار‌گیری آخرین فناوری‌های روز دنیا و جدیدترین امکانات، زندگی‌ راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان آورد تا لحظات ناب را در آغوش بکشند.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم خرید کیک پز به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی گرین مدل 12 هزار GPS-H12P1T1A/MA خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 12 هزار گرین مدل GPS-H12P1T1A/MA یک انتخاب مناسب برای سرمایش و گرمایش فضاهای کوچک تا متوسط با کارایی بالا و ویژگی‌های مدرن می‌باشد. این کولر گازی با توجه به ویژگی‌های خاص خود، از جمله دور ثابت، کمپرسور روتاری و فیلتر قابل شست‌وشو، تجربه‌ای مطلوب و کارآمد از سیستم تهویه هوا فراهم می‌کند. کمپرسور روتاری این کولر گازی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و بازدهی سرمایش (EER) آن به مقدار 3.22 و بازدهی گرمایش (COP) به مقدار 3.67 می‌رسد. با توان 1100 وات، این دستگاه قادر به تأمین سرمایش یا گرمایش مطلوب در دماهای مختلف محیط است. حداقل دمای کارکرد این کولر گازی 16 درجه سانتی‌گراد بوده و در حداکثر دمای 32 درجه سانتی‌گراد نیز به کار می‌رود. کولر گازی 12 هزار گرین با فناوری دور ثابت و دور نامتغیر، توزیع یکنواخت هوا و سرمایش را در تمام نقاط فضا فراهم می‌کند. همچنین، دارای امکان تصفیه هوا است که به عنوان یک ویژگی مهم در کیفیت هوای داخلی محسوب می‌شود. این کولر گازی دارای فیلتر چند گانه قابل شست‌وشو است که به شما امکان نظافت آسان و حفظ کیفیت هوا را می‌دهد. جنس پنل داخلی این کولر گازی از پلاستیک با کیفیت تهیه شده است. کولر گازی 12 هزار گرین مدل GPS-H12P1T1A/MA با رده مصرف انرژی B، مصرف کمتری از انرژی را ارائه می‌دهد و از نوع گاز R290 بهره می‌برد. دستگاه نمایش وضعیت با نشانگری روی پنل کنترل به کاربر اطلاعات مرتبط با عملکرد دستگاه را ارائه می‌دهد. همچنین، این کولر گازی همراه با اقلامی همچون ریموت کنترل، لوله خرطومی، دفترچه راهنما و شناسه محصول، ارائه می‌شود، که به کاربران امکان استفاده آسان و راهنمایی دقیق را فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 18 هزار پاکشوما مدل MPF 18CH خرید
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد، بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری می‌کند. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

معرفی کولرگازی روتاری پاکشوما

  کولرگازی پاکشوما مدل Forest Series مناسب برای مناطق معتدل، دارای کمپرسور روتاری GMCC، بی‌صدا (Super Silent 42db)، دارای سیستم Flash Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و میزان پرتاب باد آن تا 10 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند، باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضدخورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

عملکرد سرمایش سریع ، دمای محیط را به‌سرعت به دمای ایده‌آل شما می‌رساند و پس از آن با تنظیمات دور موتور دمای مطبوع را ثابت نگه می‌دارد.

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی گرین 30 هزار پیستونی مدل GWS-30P1T3/R1PB خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی پیستونی گرین از ظرفیت‌های 18000 الی 30000 Btu/h تولید و به بازار عرضه می‌گردد. ظرفیت کولرهای گازی از جمله اسپلیت پیستونی گرین را معمولا با واحد Btu/h می‌شناسند. Btu/h مخفف کلمه British Thermal Unit یا همان واحد گرمایی انگلستان می‌باشد که هر واحد آن به معنی مقدار گرمایی است که یک پوند آب (453 گرم) 60 درجه فارنهایت را به 61 درجه فارنهایت در فشار یک اتمسفر برساند. با توجه به نیاز بار برودتی هر فضا از کولرهای گازی با ظرفیت‌های متناسب با آن استفاده می‌گردد. کولر گازی پیستونی گرین، از دو واحد مجزای یونیت داخلی و خارجی ساخته می‌شوند. یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر یا همان اواپراتور در آن جای دارد در داخل ساختمان جای می‌گیرد. کمپرسور مهمترین قسمت یک سیستم کولر گازی می‌باشد که وظیفه آن متراکم کردن مبرد و ایجاد اختلاف فشار برای گردش ماده سرمازا می‌باشد. در کمپرسور اسپلیت پیستونی، پیستون های موجود در یک محفظه سبب فشرده سازی گاز مبرد می‌گردد که با هر بار رفت و آمد این پیستون ها گاز موجود محفظه را فشرده و با فشار از دریچه خروجی خارج می‌کند. کمپرسور پیستونی به سبب توان سرمایشی بالا برای مناطق گرمسیری و جنوبی کشور مناسب است. از ویژگی‌های اسپلیت پیستونی گرین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قابلیت سرمایش تا دمای محیطی 60 درجه سانتی‌گراد کمپرسور پیستونی مخصوص مناطق گرمسیر پرتاب باد تا 15 متر گاز مبرد R22 دارای فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا لوله مسی و کابل رایگان.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی گرین 24 هزار اینورتر مدل GWS-H24P1T1A-HE خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

سری جدید کولرگازی های اینورتر گرین (Black Series) با پنل دکوراتیو مشکی رنگ و گاز مبرد R32 با قابلیت سرمایش و گرمایش، دارای فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا، کمپرسور روتاری اینورتر با مصرف برق کم، پرتاب باد تا 15 متر به همراه لوله مسی و کابل.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 24000 گرین مدل GFS-H24P1T1A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از خاص‌ترین و زیباترین کولر گازی‌های ایستاده توسط برند گرین (Green) طراحی و تولید می‌شود. کولر گازی ایستاده گرین مدل GFS-H24P1T1A با ظاهر زیبا و پنل دکوراتیوش جلوه‌ی خاصی به محیط منزل یا دفتر کار شما می‌دهد. GFS-H24P1T1A با استفاده از یک کمپرسور روتاری اینورتر مصرف برق را به‌شدت کاهش می‌دهد. گاز مبرد مورد استفاده در این کولر R410a است. این اسپلیت ایستاده با قابلیت سرمایش و گرمایش می‌تواند در فصول سرد یا گرم سال دمای دلخواه شما را ایجاد کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی ال جی مدل Next Plus BV186STQ خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی «ال جی» مدل «Next Plus BV186STQ» از دستگاه‌های تهویه هوای باکیفیت عرضه‌شده در بازار است که می‌تواند در دو حالت سرمایش و گرمایش استفاده شود. این دستگاه مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی، وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود. بدنه‌ی فلزی دارد و باید روی پایه‌های مخصوص نصب شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. پنل داخلی طراحی زیبایی داشته، داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند. نشانگرهای روی بدنه، نحوه‌ی فعالیت دستگاه را نشان می‌دهند. وجود فیلتر در پنل داخلی باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود. کولرگازی ال جی مدل  Next Plus BV186STQقدرت پرتاب باد را در متراژ طولانی دارد و فضا را به‌خوبی پوشش می‌دهد. وجود ریموت کنترل برای تنظیم راحت‌تر و بهتر دستگاه بسیار مهم است. چرخش هوا توسط کولرگازی ال جی در چهار جهت انجام می‌شود که با ریموت کنترل قابل‌تنظیم است. صدای تولیدشده‌ی پنل داخلی در سرعت‌های مختلف متفاوت است و هیچ‌کدام آزاردهنده نیست. صدای یونیت خارجی بیشتر است؛ ولی مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. ال جی تولیدکننده‌ی لوازم‌خانگی برقی است که در زمینه‌ی طراحی و عرضه‌ی دستگاه‌های تهویه‌ی هوا بسیار موفق عمل کرده است.

یک) چه نوع کولری بخریم؟

کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند: کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده. البته مدل‌های دیگری با ساختارهای خاص هم وجود دارند، اما از آنجایی که تنها از این سه مدل در مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود تنها به این سه مدل پرداخته‌ایم. هر کدام از این سه مدل مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شود برای عده‌ای جذاب باشند و برای سایرین فاقد جذابیت. این شما و این هم سه مدل مورد نظر ما:

الف) کولرهای پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی جداگانه‌ای ندارند و تنها با وصل کردن کابل برق به پریز شروع به کار می‌کنند. در این نوع، نیازی به سوراخ کردن دیوار و رد کردن لوله‌های مسی هم نیست. بدنه‌ی یکپارچه‌ی کولر به سادگی درون پنجره جا می‌خورد و به سرعت آماده‌ی استفاده می‌شود. قیمت پایین و قدرت خنک‌کنندگی زیاد، از مزیت‌های اصلی این کولرها است و وزن زیاد و مصرف برق به شدت بالا در کنار سروصدای بالا، جزو نقاط ضعف کولرهای پنجره‌ای به شمار می‌رود.

ب) نوع دوم، کولر اسپلیت است. کولرهای اسپلیت قیمت بیشتری نسبت به کولرهای پنجره‌ای دارند؛ اما مصرف برق‌شان به مراتب کمتر است و درازمدت کاملا به صرفه‌تر هستند. از آنجایی که تمام صدایی که در کولر اسپلیت تحمل می‌کنید مربوط به فن یونیت داخلی است، نویز به شدت کمتری را باید تحمل کنید. کولرهای اسپلیت از دو تکه‌ی داخلی و بیرونی تشکیل شده‌اند که برای اتصال این تکه‌ها به یکدیگر - که به هر کدام یک یونیت گفته می‌شود - باید از لوله‌های مسی انتقال حرارت استفاده شود. معمولا برای زیبایی بیشترِ یونیتِ داخلی کاری می‌کنند که لوله‌های مسی در معرض دید نباشند. به همین دلیل با ایجاد حفره‌هایی درون دیوار، لوله‌های مسی را از درون آن رد می‌کنند. سختی این کار و نیاز به بازکردن یونیت داخلی برای اتصال برق کولر از جمله‌ی دلایلی هستند که باعث می‌شود برای راه‌اندازی کولرهای اسپلیت به یک نصاب حرفه‌ای و ماهر نیاز پیدا کنید. سازندگان کولرهای اسپلیت معمولا مشخص می‌کنند حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور – که به وسیله‌ی لوله‌های مسی به هم وصل می‌شوند - باید چقدر باشد. دقت کنید اگر امکان نصب موتور در فاصله‌ی بین 5 تا 10 متری پنل را ندارید، یا از فکر کولر اسپلیت بیرون بیایید یا حتما کولری بخرید که در ساختمان شما جوابگو باشد.

در هنگام زمستان می‌توان کولرهای پنجره‌ای را خیلی ساده از جایگاه خارج کرد و تا شروع مجدد فصل گرما، در مکان امنی قرار داد؛ اما این امر در مورد کولر اسپلیت اتفاق نمی‌افتد. البته این را هم باید در نظر داشت که اکثر کولرهای اسپلیت دارای چرخه‌ی معکوس هستند و می‌توانند در فصل سرد برای گرمادهی مورد استفاده قرار بگیرند. به این کولرها، «کولر سرد و گرم» هم گفته می‌شود که تعیین درست یا غلط بودن آن‌را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم.

پ) کولرهای ایستاده اما کاربردهای خاصی دارند. از این کولرها یا در مصارف صنعتی استفاده می‌شود یا مصارف خانگی بسیار خاص. مصارف صنعتی شامل مکان‌های عمومی پر رفت‌وآمد (پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و ...) می‌شوند. آن دسته از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجره‌ای ندارند یا به دلیل مستاجر بودن، اجازه‌ی دخل و تصرف در دیوار منزل مسکونی را ندارند هم ممکن است به ناچار به سمت این کولرها سوق داده می‌شوند.

دو) آیا طراحی پنل واقعا مهم است؟

طراحی پنل بسیار مهم است. تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر مشاهده می‌کنید، پنل آن است. نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد. زیبایی پنل کولر باعث می‌شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، کولری با زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذاب‌تری دارد، به طور حتم گران‌تر هم خواهد بود.

سه) قدرت خنک‌کنندگی چقدر باشد؟ کولر چندهزار بخریم؟

خنک‌کنندگی کولرهای گازی با واحد BTU اندازه‌گیری می‌شود و به صورت مضربی از 1000 نشان داده می‌شود. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است (British Thermal Unit) و در نام گذاریِ واحد هم به این موضوع اشاره شده‌است. ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان‌کردن واحدش صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر 18 هزار یا 24 هزار می‌خواهیم.

توجه به این عدد شاید مهم‌ترین مولفه‌ای باشد که برای خرید کولر باید در نظر داشته‌باشید. اگر ظرفیت خنک‌کنندگی کولری که انتخاب می‌کنید کمتر از سطح نیازتان باشد، با مشکل عدم کارایی کافی مواجه خواهید شد و محیط‌تان آن‌طور که انتظار دارید خنک نخواهد شد. چنانچه کولری با ظرفیت بیشتر از نیازتان تهیه کنید، مجبور هستید زود به زود آن را خاموش کنید تا از سرما نخ نزنید! به‌علاوه بحث مصرف بیش از حد انرژی هم سر راه‌تان خواهد بود. در کنار همه‌ی این‌ها باید توجه داشته‌باشید که کولرهای گازی به دلیل ماهیت عملکردی‌شان رطوبت محیط را می‌گیرند و آن را به صورت آب به بیرون هدایت می‌کنند. یک کولر با قدرت خنک‌کنندگی زیاد می‌تواند رطوبت اتاق‌تان را به کلی از بین ببرد و اتاقی کاملا خشک را تحویل دهد. در یک اتاق خشک نفس‌کشیدن سخت‌تر خواهد بود.

این‌ها را گفتیم تا برسیم به این مطلب که انتخاب قدرت مورد نیاز در کولر، مبحثی کاملا حرفه‌ای است و باید به متخصص‌اش سپرده شود. برای انتخاب ظرفیت باید به چند فاکتور مهم توجه شود: نوع محیط (ویلایی، آپارتمانی، دوبلکس، ...)، کاربری آن (مسکونی، تجاری)، میزان رفت و آمد، میزان نورگیر بودن، نوع اقلیم (جنوب، مرکز، ... کشور)، تعداد تجهیزات گرمازای موجود در محیط، تعداد افراد حاضر در محیط و چند فاکتور دیگر از مواردی هستند که در تعیین قدرت سرمادهی کولر مورد نیاز شما، نقش اساسی ایفا می‌کنند. بنابراین حتما از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. این را به عنوان یک مثال از ما داشته‌باشید که معمولا برای یک آپارتمان مسکونی با متراژ بین 70 تا 100 متر، یک کولر 24000 پیشنهاد می‌دهند و برای اتاق خواب‌، کولرهای 9000 تا 12000 هزار را توصیه می‌کنند.

چهار) چندتا کولر باید خرید؟

جواب قاطع دادن به این موضوع هم دشوار و گاهی غیرممکن و درست مثل انتخاب قدرت سرمادهی، نیازمند مشاوه گرفتن از یک کارشناس است. گاهی اوقات اگر یک کولر ظرفیت بالا هم بخرید، ممکن است از کولرتان آن‌طور که انتظار دارید جواب نگیرید و بعدا متوجه شوید مثلا باید دو کولر با ظرفیت‌های پایین‌تر تهیه می‌کردید. گاهی هم خرید چند کولر اشتباه است و یک کولر تکی هم کارتان را راه خواهد انداخت. تعیین این موضوع همراه با مشخص کردن اینکه به چه قدرتی از هر کدام نیاز دارید هم به تشخیص متخصص بازمی‌گردد. یک‌بار برای مشورت گرفتن از متخصص هزینه کنید تا در درازمدت، جواب مطلوبی بگیرید. خساست نکنید و به کسی که تجربه‌ی بیشتری از شما در این زمینه دارد، مراجعه کنید.

پنج) چند نوع کمپرسور داریم؟

سه نوع کمپرسور معروف داریم: کمپرسورهای اسکرول (Scroll)، پیستونی (Reciprocating) و روتاری (Rotary). کمپرسورها قطعاتی هستند که با استفاده از فشرده کردن و کاهش حجم گاز، باعث افزایش فشار آن می‌شوند. در کولرهای گازی، نقش اصلی را همین کمپرسورها بازی می‌کنند و از لحاظ ساختاری کاملا مشابه کمپرسور یخچال‌ها هستند. در بحث توان خنک‌سازی که پس از مصرف برق، پراهمیت‌ترین مشخصه‌ی یک کولر است، کمپرسورهای اسکرول بهترین عملکرد را دارند و انواع روتاری و پیستونی در شرایط متغیری قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل نمی‌توان در موردشان نظری قطعی داد. در کولرهای امروزی، کمپرسور روتاری پرکاربردترین نوع است و انواع اسکرول با وجود عملکرد بهتر، خیلی کمتر استفاده می‌شوند. شما زیاد خودتان را درگیر نوع کمپرسور نکنید!

شش) اینورتر چیست؟ چرا این‌قدر مهم است؟ اصلا مهم هست؟

اینورتر هیچ ربطی به نوع کمپرسور ندارد و کاملا مجزای از نوع کمپرسور است. اینورتر بودن قابلیتی است که به واسطه‌ی یک برد الکترونیکی به کمپروسور اضافه می‌شود و در تمام کمپرسورها می‌توان از اینورتر بهره برد. در کولرهای غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواهی که به دستگاه داده‌ایم برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. با گذشت زمان و هنگامی که دمای محیط زیاد شد، کمپرسور دوباره شروع به کار می‌کند. در این کولرها تنها دو حالت برای کمپرسور و موتور وجود دارد: یا روشن است یا خاموش. اما کمپرسورهایی که به سیستم اینورتر مجهز هستند، در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور را خاموش نمی‌کنند و تنها دور موتور را کاهش می‌دهند؛ به همین دلیل به موتورهای با دور متغیر معروف هستند. موتورهای اینورتر مشابه موتورهای معمولی، مرتبا خاموش و روشن نمی‌شوند و تنها در سرعت گردش خود تغییر ایجاد می‌کنند. یکی از مواردی که باعث بالا رفتن مصرف برق می‌شود، شروع به کار موتور است که جریان بالایی را از منبع تغذیه می‌کشد. اصلا همین روشن و خاموش شدن پیوسته‌ی کمپرسور، باعث مصرف بیش از حد برق می‌شود. حال وقتی موتور نیاز به روشن شدن‌های پی‌درپی نداشته باشد، مصرف برق دستگاه به شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث معروف شدن کولرهای اینورتر شده‌است. در فناوری اینورتر تا 60 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. حتی سازنده‌ها ادعا می‌کنند که در برخی مدل‌های جدید، امکان صرفه‌جویی بیشتر از این هم فراهم شده‌است. مسلما تهیه‌ی یک کولر دارای اینورتر، بهتر از یک کولر معمولی است. قیمت کولرهای دارای اینورتر از کولرهای معمولی بیشتر است؛ اما این اختلاف قیمت به راحتی با پرداخت برق‌بهای کمتر جبران می‌شود.

هفت) مصرف برق کولر چقدر است؟ قبض برق‌مان زیاد نمی‌آید؟

در مورد نوع برق مصرفی حتما مفصل تحقیق کنید. همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، مصرف برق کولرهای پنجره‌ای خیلی زیاد است و دلیل اصلی ارزان بودن‌شان هم همین مصرف زیاد است. همان‌طور که در مورد خودروی زیر پایتان مصرف بنزین مهم است، در مورد مصرف برق کولری که قرار است حداقل به مدت سه ماه، شب و روز روشن باشد وسواس به خرج دهید. کمپرسورِ کولرها هم در طول زمان با بهینه‌سازی‌هایی همراه شده‌اند که به مصرف کمتر برق منجر می‌شود. به اینورتر بودن حتما دقت کنید و فاکتور بعدی را هم حتما در نظر داشته‌باشید.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید زودپز به همراه قیمت و خرید آنلاین
اما در مورد اینکه برق مورد نیاز کولرتان چطور باید تامین شود هم از قبل تحقیق کنید. اکثر کولرهای خانگی با برق تک‌فاز کار می‌کنند و برخی هم به برق سه‌فاز نیاز دارند. برای کولرهای پنجره‌ای و اسپلیت، همان برق تک‌فاز هم کفایت می‌کند؛ اما در مورد کولرهای ایستاده و آن‌هایی که برای فضاهای شلوغ طراحی می‌شوند، به برق سه‌فاز نیاز خواهید داشت.

هشت) به EER دقت بکنیم یا نکنیم؟

حتما دقت کنید! این فاکتور به معنای میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی یا Energy Efficiency Ratio است. از این معیار می‌توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می‌کند. به هر میزان که EER بیشتر باشد، دستگاهِ خنک‌کننده‌ی بهتری خواهیم داشت. ترکیب EER بالاتر و اینورتر خوب‌تر در یک کولر می‌تواند یک دستگاه الکتریکی با بازده‌ بالا بسازد.

نه) پرتاب باد دقیقا یعنی چه؟

خیلی ساده است: یعنی یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد؛ به همین سادگی. معمولا فروشندگان کولر گازی از عددی بر حسب متر استفاده می‌کنند و درست‌اش هم همین است. مثلا گفته می‌شود پرتاب باد این کولر 10 متر است و آن یکی تا 20 متر پرتاب باد دارد. مسلم است که پرتاب باد بیشتر به معنی بهتر بودن کولر است. سعی کنید کولری با حداقل پرتاب باد 10 متر تهیه کنید. برخی از مدل‌های جدید فناوری‌هایی را به کار گرفته‌اند که باد را تنها در جهتی که کاربر نشسته‌است هدایت می‌کند و زمانی که کسی درون اتاق نباشد، قدرت را به حداقل می‌رسانند تا برق کمتری مصرف شود.

ده) راستی، میزان صدای کولر از ابتدا مشخص است؟

  کولری بخرید که صدای کمتری تولید کند. کم‌صداتر بودن باعث می‌شود هنگام مهمانی یا مهم‌تر از آن در حین خواب، محیط آرامی داشته باشید و از از آن آرامش بگیرید. چطور می‌توان فهمید چه کولری کم‌صداتر است؟ خیلی ساده می‌توان به عدد دسی‌بل (db) کولر دقت کرد؛ کمتر بودن این شاخص به معنای کم صداتر بودن است. این عدد را همه‌ی سازنده‌ها در کاتالوک محصولات خود عنوان می‌کنند.

یازده) مطبوع یا نامطبوع بودن معنای خاصی می‌دهد؟

در کولرهای جدید از چندین لایه فلیتر برای تصفیه‌ی هوای خروجی استفاده می‌شود. این فیلترها می‌توانند ذرات آلرژی‌زا، باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر ذرات معلق در هوا را از بین ببرند. یونیزه کردن مبل، پرده و لباس‌ها هم از آن قابلیت‌های جدیدی است که گفته می‌شود خوب است و ما هم به صورت تلویحی بر خوب بودن‌شان صحه می‌گذاریم.

دوازده) حرف دیگری هم برای گفتن باقی مانده‌است؟

در کنار ویژگی‌های مطرح‌شده، باید به قابلیت‌های دیگری هم توجه داشت. اینکه کولر مورد نظر، بادگردان چندجهته دارد یا ندارد. برخی از کولرها تنها می‌توانند باد را به بالا و پایین هدایت کنند و برخی دیگر، چپ و راست را هم پوشش می‌دهند. تایمرهای خاموش کردن (زمان خواب) و روشن شدن در زمان دلخواه بسیار کاربردی هستند و می‌توان استفاده‌هایی کاربردی برای‌شان داشپیدا کردت. قابلیت جدیدی هم برای دور کردن پشه و مگس و حشرات موذی به کولرها اضافه شده‌است که می‌تواند برای عده‌ای جالب باشد. راستی حتما به ریموت کنترل کولری که می‌خرید (در صورت ریموت داشتن) دقت کنید. بعضی از ریموت‌ها خیلی راحت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر به سختی!

سیزده) با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی؟

تعدادی از کولرهای گازی که در بازار پیدا می‌شوند به کولرهای بانه‌ای معروف هستند. برخی تنها در بازار آزاد و بدون گارانتی یافت می‌شوند و برخی دیگر، هم با گارانتی و هم بدون گارانتی پیدا می‌شوند. خرید کولر با گارانتی مزایایی دارد که باعث می‌شود بتوان وجود نمونه‌ی مشابه بدون گارانتی را در عین حالی که قیمت کمتری دارد نادیده گرفت. مهم‌ترین نکته‌ این است که کولرهای اسپلیت بدون گارانتی فاقد لوله‌های مسی هستند و برای نصب علاوه بر هزینه‌ی نصاب، باید هزینه‌ی این لوله‌ها را هم پرداخت کنید. گاهی اوقات هم کولرهای بدون گارانتی در حالتی به دست شما می‌رسند که گاز خنک‌کننده‌شان تخلیه شده‌است و برای پرکردن گاز مخزن هم باید دست به جیب شوید.

در مورد کولر LG Next Plus BV186STQ

مدل BV186STQ از سری نکست پلاس (Next Plus) کولرهای گازی ال‌جی (LG) دارای قدرت خنک‌کنندگی 18هزار BTU است. قدرت پرتاب باد این سری تا 15 متر است و می‌تواند در فضایی گسترده، هوای خنک را به جریان درآورد. از نکات خوبی‌های قابل ذکر در مورد سری نکست پلاس، بادگردان چهارجهته‌ی آن است؛ شما می‌توانید به راحتی جهت مطلوب‌تان را به کولر بدهید تا تنها در همان جهت باد را هدایت کند. قابلیت جدیدی که در این کولر عرضه شده، عملکرد اسکن هوشمند (Smart Scan) است. در این قابلیت، موقعیت مکانی کاربر در جلوی کولر تشخیص داده می‌شود و کولر به صورت هوشمندانه‌ای جهت باد و میزان دما را با توجه فرد یا افرادی که مقابل‌اش ایستاده‌اند تنظیم می‌کند. به این ترتیب وقتی کاربری در مقابل کولر نیست، دور موتور کاهش پیدا می‌کند تا میزان مصرف انرژی کم شود. مورد آخر کمک می‌کند تا کولری که دارای اینورتر است و تا 60 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق دارد، 13 درصد دیگر هم بهبود پیدا کند و به 73 درصد صرفه‌جویی برسد. ال‌جی در حرکتی که تنها می‌توان آن‌را رقابت با خود تفسیر کرد میزان مصرف برق در کولرهایش را باز هم کمتر کرده‌است. در ریموت کنترل سری نکست پلاس دکمه‌ای قرار دارد که با فشردن آن، مصرف لحظه‌ای انرژی الکتریکی نشان داده می‌شود. کافی است یک‌بار دیگر این دکمه را فشار دهید تا میزان برق مصرف‌شده از ابتدای زمان روشن بودن کولر تا آن لحظه را مشاهده کنید. به این ترتیب می‌توانید کنترل دقیقی روی مصرف روزانه و ماهانه‌تان داشته‌باشید.

در قسمت یونیت خارجی، از پره‌های (Fin) طلا استفاده شده‌است. قرارگرفتن یک لایه از طلا در پره‌های کندانسور باعث می‌شود تا این قسمت در مقابل تغییرات شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی داشته‌باشد و از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود. همه‌ی این‌ها در کنار یک فیلتراسیون کاربری معنا پیدا می‌کنند. فیلتر پلاس مستر آیونایزر در کولرهای ال‌جی باعث از بین رفتن ذرات ریز معلق در هوا، میکروی و باکتری‌ها و ذرات آلرژی‌زا می‌شود. به علاوه، پرده‌ها و مبلمان منزل را هم یونیزه می‌کند تا در محیطی کاملا سالم و امن تنفس کنید. قابلیت دیگری در این کولرها وجود دارد که فیلترهای هوا را به صورت خودکار از باکتری‌ها و بوی بد تمیز می‌کند.

در هنگام روشن بودن صدای بسیار کمی از این کولرها شنیده می‌شود که آن‌ها را برای خواب شبانه ایده‌آل می‌کند. حالت خواب عمیق که در این کولرها به کار رفته با راهکاری هوشمندانه، مکان دلچسبی را برای خواب شبانه‌تان فراهم می‌کند. این کار به صورت افزایش یک درجه‌ای دما در هر نیم ساعت صورت می‌گیرد؛ طوری که در مجموع هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید دمای اتاق‌تان 2 درجه گرم‌تر از دمایی است که دیشب هنگام خواب برای کولر تنظیم کرده‌بودید. به طور مثال شما دما را روی 20 درجه تنظیم کرده و خوابیده‌اید و صبح دمای 22 درجه را تحویل خواهید گرفت.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز داکت اسپلیت گرین مدل GDS-36P1T1/R1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

داکت اسپلیت (Duct Split) اصطلاحی است که بسیاری از کارشناسان برای اسپلیت های کانالی مورد استفاده قرار می دهند که امروزه یکی از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش در آپارتمان ها محسوب می شود. داکت اسپلیت یا اسپلیت های کانالی با تامین هوای خنک در تابستان و تامین هوای گرم در زمستان برای کلیه فضاها در یک واحد آپارتمان و انتقال هوای سرد یا گرم توسط کانال‌های اجرا شده در داخل سقف کاذب، دمای محیط مورد نظر را به شرایط آسایش و دلخواه تنظیم شده ی ترموستات می رساند. داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) می باشند که این 2 بخش توسط 2 لوله مسی به یکدیگر مرتبط می شوند، هوای سرد را تامین می کنند و آن ها را توسط کانال های اجرا شده داکت اسپلیت اینورتر در اتاق ها یا سالن هر واحد آپارتمانی (در داخل سقف کاذب) توزیع می نمایند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز داکت اسپلیت 36 هزار اینورتر جی پلاس مدل GCD-36LU6HR1I خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در صورت داشتن سقف کاذب مناسب بهترین راه‌ استفاده از دستگاه‌های داکت اسپلیت است که علاوه بر تامین سرمایش و گرمایش محیط از طریق کویل DX امکان تامین هوای تازه مورد نیاز را خواهد داشت و نیز برای کاهش هزینه انرژی در زمستان می‌توان از کویل آب گرم استفاده کرد

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی ال جی مدل  NF189SQ1 18000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شاید تا چند سال قبل، روشن کردن کولر گازی برای خیلی از ما به معنای قبض برق سرسام آور بود و استفاده از آن برای اکثر جامعه عمومیت نداشت. اما چند سالی است که با ورود تکنولوژی اینورتر به بازار کولر های گازی، از آنها با عنوان دستگاه های سبز یا کم مصرف یاد میشود که اعتماد بیشتری را جلب نموده و اقبال عمومی به آنها بیشتر شده، این در حالیست که کمپانی ال جی مدت هاست گام را فراتر گذاشته و دستگاه های Dual Inverter را تولید نموده؛ این یعنی مصرفی به مراتب پایینتر، سرمایشی کاملا یکنواخت تر، آرامشی عمیق تر و دستگاهی منحصر به فرد،. دستگاه نکست فایتینگ الجی با ظرفیت 18000 مناسب برای فضاهای نسبتا بزرگ محیط کار، منزل و... بوده و تکنولوژی تویین روتاری کندانسور ها و ترکیب آن با تکنولوژی گلدفین جهت جلوگیری از خوردگی سبب ماندگاری فوق العاده کندانسور ها شده است. پرتاب باد قدرتمند ، قابلیت Auto Clean جهت پاکسازی مبدل حرارتی از باکتری ها، امکان مدیریت مصرف، نصب بسیار آسان و شیکی ظاهری برخی دیگر از ویژگی های بارز این دستگاه هستند. در تابستان؛ خنک، در بهار؛ مطبوع، در زمستان؛ گرم، همدم تمام لحظه ها مثل ال جی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 24 هزار اینورتر ایران رادیاتور مدل IAC-24CH/XA-I/A/ID خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اسپلیت دیواری ایران رادیاتور با ظرفیت 24000 BTU مناسب برای فضای 35 تا 50 متر مربع ( ارتفاع سقف 2.8 متر) و با قابلیت سرمایش و گرمایش به بازار عرضه می شود. کولرگازی ایران رادیاتور مجهز به کمپرسور GMCC شرکت توشیبا همراه با گاز R410 دوستار محیط زیست بوده و دارای اواپراتور و کندانسور با فین های طلایی مقاوم در برابر خوردگی می باشد. این ویژگی ها، کولر ایران رادیاتور را به محصولی مناسب جهت کارکرد در کلان شهرها و مناطقی که دارای آلودگی هوا هستند و همچنین مناطق با رطوبت بالای هوا تبدیل میکند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در دنیای امروز با تغییرات آب و هوایی و گرمای زیاد تابستان، نیاز به یک سیستم خنک‌کننده کارا و قدرتمند بیش از پیش احساس می‌شود. کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1 با کمپرسور روتاری، توانایی خنک کردن محیط‌های بزرگ را در کمترین زمان ممکن دارد. کمپرسور روتاری به دلیل طراحی منحصر به فرد و کارایی بالای خود، انتخاب ایده‌آلی برای مصرف کنندگانی است که به دنبال بازدهی بالا و عمل‌کرد قابل اعتماد هستند. این کولر گازی هوشمند، با استفاده از تکنولوژی اینورتر، می‌تواند به صورت فوری و با دقت بالا، دمای مورد نیاز شما را تنظیم کند. این تکنولوژی برای کاهش مصرف برق و حفظ دمای مطلوب با کارایی بالا طراحی‌شده‌است. این کولر با ویژگی اینورتر، باعث می‌شود شما در هر شرایط آب و هوایی، از خنکی مناسب و یکنواخت در محیط خود برخوردار باشید. این محصول با ظرفیت 1800 واحد، قابلیت خنک کردن فضاهای بزرگ را دارد. این ویژگی باعث می‌شود که در حجم‌های بزرگتر از فضا، دمای خنک و مناسبی فراهم شود. این کولر گازی با داشتن این ظرفیت بالا، توانسته است به یکی از انتخاب‌های مناسب برای خنک کردن فضاهای وسیع تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ای که این کولر گازی را متمایز می‌کند، نوع فاز بودن آن است. این کولر گازی تک فاز است، که این به معنی کاهش مصرف انرژی و بهره‌وری بالاتر است. این ویژگی برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال راهکارهای پاک و صرفه‌جویانه برای خنک کردن فضای خود هستند، انتخاب مناسبی است.

کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1

کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1، یکی از بهترین سیستم‌های تهویه هوای مطبوع در فضاهای مختلف است. این کولر با داشتن ظرفیت سرمایش و گرمایش حدود ۱7،۰۰۰ بی‌تی‌یو در ساعت، توانمندی بالایی در تنظیم دمای محیط در همه فصل‌های سال را دارد. کمپرسور این کولر گازی از نوع روتاری بوده که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف برق، ویژگی کم سر و صدا بودن را هم برای این کولر به ارمغان می‌آورد. ما در کمپرسور این کولر گازی برد الکتریکی از نوع اینورتر را مشاهده می‌کنیم. چون نوع برد این کولر اینورتر است، وقتی دما را به دمای مد نظر شما (بین 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد) می‌رساند، به جای خاموش کردن موتور، دور موتور را کاهش می‌دهد. با این کار هم در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و هم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.   خوبی دیگر این کولر، نوع برق ورودی آن است. کار کردن این کولر با برق تک فاز نه تنها باعث می‌شود مصرف انرژی کمی داشته باشد، بلکه نصب و نگه‌داری آن هم راحت‌تر است. در نهایت، می‌توان گفت که این محصول با توجه به مشخصات فنی خوب، قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد، گزینه خوبی برای خنک کردن منزل یا محل کار شما است.

هم سرمایش هم گرمایش

این کولر گازی در طبقه‌بندی آب‌وهوا، در کلاس T1 یعنی همان آب‌وهوای معتدل قرار دارد. قرار گرفتن این کولر در کلاس آب‌وهوایی T1 کاربرد آن را در مناطق گرمسیری و شرجی کشور محدود می‌کند. بهترین عملکرد این کولرها در دماهای 18 تا 43 درجه سانتی‌گراد است که این محدوده دمایی از دمای گرم‌ترین روزهای تابستان شهرهای جنوبی کشورمان به میزان قابل‌توجهی کمتر است. اگر شما هم به دنبال دستگاه دوکاره‌ای هستید که علاوه بر خنک‌کنندگی در تابستان، شما را از استفاده از بخاری در زمستان هم بی‌نیاز کند، کولر گازی 18 هزار آرتمن انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. در مقایسه با محدوده دمای کارکرد کولرهای موجود در بازار که معمولاً در محدوده دمایی 15 تا 48 یا 15 تا 55 درجه سانتی‌گراد کار می‌کنند، این کولر محدوده کاری به مراتب کمتری دارد و به کمک آن می‌توانید دمای مناسبی بین 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد البته با بازده بالا در منزل خود داشته باشید.  

مجهز به کمپرسور با برد الکتریکی اینورتر

کولر گازی 18 هزار آرتمن مدل AT/ACWO18KTAعملکرد خوبش را مدیون کمپرسور روتاری خودش است. سیستم مبرد این کمپرسور از گاز R۴۱۰A استفاده کرده و برای خنک کردن محیط، هوا را به درون پنل می‌کشد و پس از آن که آن را خنک کرد، هوا را با دمای کمتر به بیرون منتقل می‌کند. کمپرسور روتاری به صورت چرخشی حرکت کرده و در حین حرکت کمترین صدا و لرزش را ایجاد می‌کند. این ویژگی باعث افزایش طول عمر کولر هم می‌شود. همچنین، استفاده از کمپرسور روتاری باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مصرف برق هم خواهد شد. مزیت بزرگ این کولر نسبت به کولر گازی 18 هزار آرتمن با کمپرسور مجهز به برد دور ثابت، طول عمر بیشتر دستگاه و صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی  است. چون این دستگاه بر خلاف دستگاه با برد دور ثابت،  با افزایش دما مدام خاموش و روشن نمی‌شود. شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که هر دو دستگاه دارای برچسب انرژی A هستند و تفاوت برد کمپرسور تأثیر خاصی ندارد. اما بزرگ‌ترین مزیتی که تکنولوژی اینورتر برای این کولر ایجاد می‌کند، پایداری دمایی بیشتر و بهتر، طول عمر بیشتر و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. کولرهای گازی با ظرفیت ۱8 هزار آرتمن مناسب برای سرمایش و گرمایش فضاهای متوسط تا کوچک مثل منازل مسکونی، دفاتر تجاری است. خیالتان از بابت نصب و نگه‌داری این کولر هم راحت باشد چون که به برق سه فاز نیاز ندارد. همیشه یادتان باشد کولری که قرار است در فضاهای کوچک کار کند، بهتر است سر و صدای کمی تولید کند.  میزان صدای پنل داخلی این کولر کمتر از 40 دسی‌بل و پنل خارجی آن کمتر از 50 دسی‌بل صدا ایجاد کرده و این محدوده برای ما قابل قبول است. البته که برخی محصولات صدای کمتری هم تولید می‌کنند.  

طراحی استاندارد

این کولر گازی مثل سایر کولرهای موجود در بازار از یک پنل داخلی با ابعاد 6/20×4/29×91 و یک یونیت خارجی با ابعاد 9/54×5/30×5/79 سانتی‌متر تشکیل شده است. متناسب بودن ابعاد و اندازه این کولر، ضمن اینکه از اشغال فضای اضافی جلوگیری می‌کند، باعث استفاده بهینه از فضا هم می‌شود. پنل داخلی این کولر ظاهر ساده‌ای دارد و برای کسانی که بیشتر از زیبایی به مشخصات فنی اهمیت می‌د‌هند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. اما اگر به دنبال محصولی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد هستید، باید کمی بیشتر تأمل کنید. مسلماً انتظار نداریم که مدل‌های زیباتر و خوش‌رنگ و لعاب‌تر را با همین قیمت ببینیم. در مجموع این کولر برای کسانی که دنبال طراحی ساده و مینیمال و یک کولر قیمت مناسب هستند،‌ انتخاب مناسبی خواهد بود. شرکت سازنده این کولر، آن را به صورت تک پنل طراحی کرده تا نصب و حمل‌ونقل آن راحت‌تر باشد. در نهایت می‌توان گفت این محصول با دارا بودن ویژگی‌های برجسته مانند تک‌پنل بودن، مصرف کم انرژی و عملکرد دوگانه، یک انتخاب عالی برای خنک و گرم کردن فضاهای کوچک است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 12 هزار گرین مدل GPS-H12P1T1A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 12 هزار گرین مدل GPS-H12P1T1A/MA یک انتخاب مناسب برای سرمایش و گرمایش فضاهای کوچک تا متوسط با کارایی بالا و ویژگی‌های مدرن می‌باشد. این کولر گازی با توجه به ویژگی‌های خاص خود، از جمله دور ثابت، کمپرسور روتاری و فیلتر قابل شست‌وشو، تجربه‌ای مطلوب و کارآمد از سیستم تهویه هوا فراهم می‌کند. کمپرسور روتاری این کولر گازی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و بازدهی سرمایش (EER) آن به مقدار 3.22 و بازدهی گرمایش (COP) به مقدار 3.67 می‌رسد. با توان 1100 وات، این دستگاه قادر به تأمین سرمایش یا گرمایش مطلوب در دماهای مختلف محیط است. حداقل دمای کارکرد این کولر گازی 16 درجه سانتی‌گراد بوده و در حداکثر دمای 32 درجه سانتی‌گراد نیز به کار می‌رود. کولر گازی 12 هزار گرین با فناوری دور ثابت و دور نامتغیر، توزیع یکنواخت هوا و سرمایش را در تمام نقاط فضا فراهم می‌کند. همچنین، دارای امکان تصفیه هوا است که به عنوان یک ویژگی مهم در کیفیت هوای داخلی محسوب می‌شود. این کولر گازی دارای فیلتر چند گانه قابل شست‌وشو است که به شما امکان نظافت آسان و حفظ کیفیت هوا را می‌دهد. جنس پنل داخلی این کولر گازی از پلاستیک با کیفیت تهیه شده است. کولر گازی 12 هزار گرین مدل GPS-H12P1T1A/MA با رده مصرف انرژی B، مصرف کمتری از انرژی را ارائه می‌دهد و از نوع گاز R290 بهره می‌برد. دستگاه نمایش وضعیت با نشانگری روی پنل کنترل به کاربر اطلاعات مرتبط با عملکرد دستگاه را ارائه می‌دهد. همچنین، این کولر گازی همراه با اقلامی همچون ریموت کنترل، لوله خرطومی، دفترچه راهنما و شناسه محصول، ارائه می‌شود، که به کاربران امکان استفاده آسان و راهنمایی دقیق را فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی گرین 12 هزار مدل GWS-H12P1T1/R1-J خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی دیگر محصولات کولر گازی گرین سری دیاموند اسپلیت 12 هزار آن می باشد که دارای ظرفیت گرمایشی 12000 و ظرفیت سرمایشی 12500 بی تی یو می باشد. از این دستگاه می توان در مناطق معتدل و فضاهای مسکونی، تجاری و ادارای تا متراژ 25 متر مربع استفاده نمود. این مدل از اسپلیت گرین دارای قدرت سرمایش و گرمایش سریعی بوده و این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می آورد تا با استاده از تکنولوژی وای فای به وسیله تلفن هوشمند کولر گازی را کنترل نمایند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی لاویتا مدل 18000LT1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 18000 لاویتا مجهز به کمپرسور روتاری تکفاز است. استفاده از متریال مناسب و درجه یک در ساخت یونیت خارجی محصولات لاویتا از جمله ضد زنگ بودن، باعث افزایش طول عمر موتور کولر گازی لاویتا شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی پاکشوما مدل MPR 12C T3 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌ وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود. همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد؛ بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری دارد. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید چرخ خیاطی به همراه قیمت و خرید آنلاین

معرفی کولر گازی روتاری T3پاکشوما

ویلیس کریر مبدع سیستم‌های تهویه‌مطبوع مدرن در سال 1902 میلادی اولین سیستم تهویه‌مطبوع خود را طراحی کرد. بخش تهویه‌مطبوع گروه پاکشوما به پاس قدردانی از این مبدع، اولین سری محصولات تولیدشده خود را با‌عنوان Willis Series نام‌گذاری کرده است . این مدل از سری Willis مناسب برای مناطق گرمسیری و حاره ای می باشد. همچنین کمپرسور قدرتمند این دستگاه از نوع روتاریT3 - GMCC  با ضمانت 5 ساله و دارای سیستم Powerful Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و پرتاب باد آن تا 12 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند؛ باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضد خورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود؛ مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می‌برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولر گازی اتسیس مدل 12000BTU-DC-INVERTER خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اسپیلت دیواری با توان 12000 می باشد.گرید انرزی آن Aمی باشد.نوع گاز آن R410Aاست.صفحه نمایشگر روی پنل قرار دارد.این دستگاه تک پنل است و موتور آن روتاری می باشد.گارانتی پنل 18 ماهه و گارانتی کمپرسور 60ماهه است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی دایکین مدل FDMRN25AV1K خرید
اطلاعات بیشتر . . .

دایکین

برند دایکین با داشتن بیش از 90 سال قدمت، یکی از برندهای مطرح در زمینه تهویه مطبوع و تولید محصولات نوآورانه شناخته می‌شود. شرکت دایکین در سال 1924 تأسیس شد و برای نخستین بار در سال 1953 اقدام به ساخت و تولید اسپلیت کرد. شرکت دایکین با اختراع سیستم کولر گازی مرکزی مولتی پنل VRV نام خود را به‌عنوان یک پیشرو در زمینه تولید تهویه مطبوع ماندگار کرد. امروزه شرکت دایکین با حضوری پررنگ در آسیا، اروپا، آمریکا و خاورمیانه به‌عنوان یکی از شرکت‌های با تجربه شناخته می‌شود. دفتر اصلی شرکت در اساکا ژاپن واقع شده است و بیش از 90 سایت تولیدی در سراسر جهان دارد. کشورهای چین، مالزی، بلژیک، جمهوری چک، و کانادا میزبان خط تولیدهای بزرگ این شرکت چندملیتی است.

داکت اسپلیت

کولرهای گازی به دو دسته کلی یک تکه و چند تکه طبقه بندی می شوند. از انواع کولرگازی یکه تکه می‌توان به کولرگازی پنجره‌ای و پرتابل اشاره نمود که ویژگی بارز آن‌ها، عدم نیاز به لوله‌کشی است. کولرگازی دوتکه یا اسپلیت ها که شامل واحد داخلی و خارجی مجزا بوده و از طریق لوله‌های مسی با هم در ارتباط قرار می‌گیرند، با دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر مصرف کمتر برق و ظاهر زیباتر جهت استفاده در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مدل‌های اسپلیت دو تکه که امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، داکت اسپلیت  است.  یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد داکت اسپلیت ها، امکان خنک کردن چندی فضای تفکیک شده به‌وسیله یک دستگاه است که این امر به لطف کانال‌کشی‌های مخفی در سقف کاذب ممکن شده است. همچنین در ساختمان‌های دارای داکت اسپلیت، اثری از پنل­های دیواری و فن‌ها مشاهده نمی‌شود و فقط دریچه‌های خروجی هوا و کنترلر دیواری در معرض دید قرار دارند. این ویژگی‌ها، داکت اسپلیت­ها را تبدیل به محصولی ایدئال برای انواع  ساختمان‌ها کرده است.

داکت اسپلیت سری FDMRN دایکین از یک کمپرسور تروپیکال بهره می‌برد که از استحکام و دوام بالایی برخوردار بوده و می‌تواند در شرایط سخت آب و هوایی حاره‌ای با رطوبت بالا و تا دمای 54 درجه سانتی‌گراد کارکرد مطلوبی داشته باشد. وجود فن گالوانیزه در یونیت داخلی داکت اسپیلیت دایکین، امکان استفاده از کویل آب گرم در پشت دستگاه را به‌منظور تأمین گرمایش مقرون‌به‌صرفه، بدون افزایش سطح صدا و کاهش راندمان و هوادهی دستگاه فراهم نموده است. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که در صورت استفاده از فن‌های دمنده پلاستیکی، کویل آب گرم باید به‌ناچار در قسمت جلوی فن تعبیه شود و  این امر موجب کاهش راندمان و هوادهی و افزایش سطح صدای تولیدی توسط دستگاه می‌شود. یونیت داخلی این محصول بسیار کم‌صدا بوده و صدای یونیت خارجی آن برای همسایه‌ها و اتاق‌های نزدیک آزار دهنده نیست.در مسیر هوای برگشت یونیت داخلی، یک فیلتر تصفیه هوا قابل شستشو نصب شده است که از ورود گرد و غبار به هوای ورودی به دستگاه جلوگیری می‌کند.

گاز مبرد R410a

یکی از گازهای خنک‌کننده که به‌تازگی در سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی از آن استفاده می‌شود R410a نام دارد که استاندارد ایالات متحده تا سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص می‌دهد، نام علمی این گاز هیدروفلوئورو کربن (HFC) است که دوستدار محیط‌زیست بوده و آسیبی به لایه ازون نمی‌رساند. با اینکه امروزه، اغلب دستگاه‌های تهویه مطبوع  به‌طور خودکار از گاز   R410aاستفاده می‌کنند، اما لازم است قبل از خرید دستگاه‌های تهویه مطبوع، نوع گاز مورد استفاده در آن‌ها را بررسی نمایید . داکت اسپلیت­های دایکین دارای گاز مبرد R410a هستند.

حالت Turbo ،Dry و Sleep

برای استفاده از این محصول دایکین حالت‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که آسایش و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این حالت‌ها شامل  Turbo، Dry و Sleep می‌شود. با انتخاب حالت Turbo محیط با سرعتی بیشتر از حالت عادی به دمای مورد نظر می‌رسد. حالت Sleep  با تنظیم مرحله‌ای دمای محیط در شب، موجب خوابی راحت و آسوده می‌شود. با وجود اینکه نشستن زیر باد سرد کولر در روزهای گرم تابستان لذت زیادی دارد، بودن در معرض باد خنک به مدت طولانی می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود. گرفتگی عضلات، استخوان‌درد، گلودرد، سردرد، خشک‌شدن پوست و ایجاد حس رخوت و خستگی از مشکلات باد مستقیم کولر است. این مشکلات در زمان خواب شدت بیشتری پیدا می‌کنند و روشن‌بودن مداوم کولر در طول شب می‌تواند باعث سرماخوردگی یا بیدارشدن با حالت کوفتگی بدن شود. حالت Dry در این اسپلیت، برای پایین آوردن درصد رطوبت محیط استفاده می‌شود.

پرتاب باد

میزان پرتاب باد نشان می‌دهد که یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد. پرتاب باد در این محصول از برند دایکین به لطف فشار استاتیکی بالا در یونیت داخلی، می‌تواند به دورترین نقاط در فضای مورد نظر شما برسد. این ویژگی امکان کانال‌کشی طولانی در فضاهای با متراژ زیاد را میسر می‌کند.

استاندارد ضد خورندگی قطعات

روی مبدل حرارتی آلومینیومی در قسمت یونیت خارجی، از پره‌های (Fin) طلایی استفاده شده‌ است که باعث می‌شود این قسمت در مقابل تغییرات شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی داشته‌ باشد و از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود. به‌این‌ترتیب این محصول دایکین در شرایط سخت آب و هوایی نظیر جزیره کیش و بندرعباس در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نگاه کلی

داکت اسپلیت دایکین مدل FDMRN با ویژگی‌هایی مانند مصرف کم انرژی، کیفیت و دوام بالا، قابلیت لوله‌کشی طولانی تا 50 متر، کمپرسور حاره‌ای با گاز R410 و قابلیت کارکرد تا دمای +54 درجه سانتیگراد، امکان گرمایش با کویل آبگرم و یونیت داخلی کم صدا گزینه ای مناسب برای تأمین تهویه مطبوع در هر نوع ساختمان است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی میلون مدل MLAF-18HRN7 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر‌های گازی اسپلیت با توجه به مصرف انرژی مناسب و عملکرد بسیار خوبی که دارند، طرفداران بسیار زیادی در بازار فروش دارند و همین امر سبب شده تا شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت داشته باشند. یکی از شرکت‌های فعال در عرصه کولر‌های گازی، شرکت MILON است که می‌توان گفت عملکرد مناسب و خوبی داشته است. یکی از محصولات با‌کیفیت این شرکت، کولر گازی مدل MLAF-18HRN7 است که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده، توانایی ارائه عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. جنس بدنه خارجی فلزی در نظر گرفته شده برای این محصول سبب شده تا طول عمر مفید خوبی داشته باشد. برای پنل داخلی هم از متریال پلاستیک فشرده استفاده شده است. کولر گازی میلون MLAF-18HRN7 حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 30 درجه سانتی‌گراد را به شما ارائه می‌کند که بازه دمای مناسب و مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی میلون مدل MLAF-12HRN7 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر‌های گازی اسپلیت با توجه به مصرف انرژی مناسب و عملکرد بسیار خوبی که دارند، طرفداران بسیار زیادی در بازار فروش دارند و همین امر سبب شده تا شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت داشته باشند. یکی از شرکت‌های فعال در عرصه کولر‌های گازی، شرکت MILON است که می‌توان گفت عملکرد مناسب و خوبی داشته است. یکی از محصولات با‌کیفیت این شرکت، کولر گازی مدل MLAF-12HRN7 است که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده، توانایی ارائه عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. جنس بدنه خارجی فلزی در نظر گرفته شده برای این محصول سبب شده تا طول عمر مفید خوبی داشته باشد. برای پنل داخلی هم از متریال پلاستیک فشرده استفاده شده است. کولر گازی میلون MLAF-12HRN7 حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 30 درجه سانتی‌گراد را به شما ارائه می‌کند که بازه دمای مناسب و مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HF24MN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این کولرها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و شما می توانید در زمستان از گرمای آن استفاده و در تابستان از سرمای آن برای خنک شدن استفاده کنید.کمپرسور آنها هوشمند و روتاری می باشد و تا زمانی که هوا خنک نشود خاموش نمی شوند و در مصرف برق صرفه جویی می شود سطح مصرف انرژی آنها از نوع A است و گاز و سطح بازدهی بالایی دارند این کولرها دارای پره های طلایی که علاوه بر ایجاد تعادل دما باعث ماندگاری بالای کندانسور و اپراتور کولر می شود و از ساییدگی و فرسودگی جلوگیری و عمر دستگاه را افزایش می دهند دارای پرتاب باد چهار جهت و امکان تهویه هوای اتاق را به صورت یکنواخت را انجام می دهند.کمپرسور روتاری نقش اساسی را در این کولرها ایفا می کنند و از مهمترین اجزای ساختار این نوع تهویه مطبوع است و به خاطر نوع ساختار انرژی کمتری مصرف می کنند و میزان تولید صدای این نوع کمپرسور نسبت به انواع دیگر کمتر است و این نوع کمپرسورها از قطعات مکانیکی کمتری استفاده می کنند و این نوع کولر گازی به خاطر داشتن کمپرسور در مناطق با فشار هوای بالا مانند شمال و شمال غرب کشور کاربرد بیشتری دارند.کولر گازی جی پلاس GAC-HF24MN1 با ظرفیت 24000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی تی سی ال مدل TAC-09CHSA/XA81I خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی مدل « TAC-09CHSA/XA81I » محصولی از برند «تی سی ال» (TCL) است که در دو حالت سرمایش و گرمایش عمل می‌کند. این محصول هم مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی، وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. یونیت داخلی طراحی زیبایی دارد و داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ وزش باد خنک را ایفا می‌کند. این محصول از تی سی ال به فناوری اینورتر مجهز شده است که علاوه بر یکنواختی سرمایش و گرمایش، موجب کاهش چشمگیر مصرف برق می‌شود. ظرفیت سرمایش این محصول برابر با 9000 و ظرفیت گرمایش آن هم برابر با 9500 BTU در ساعت است. برای این محصول حالت خواب (Sleep Mode) هم در نظر گرفته شده است؛ در این حالت دستگاه به‌صورت خودکار بهترین شرایط خواب شما را تشخیص داده و همواره دما را در حالت مناسب نگه می‌دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی هایسنس مدل HIH-12TG 12000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی مدل «HIH-12TG» از کولرهای اسپلیت ساخت شرکت «هایسنس» است که با برخورداری از دو عملکرد سرمایش و گرمایش و ظرفیت  12000 می‌تواند در فصول مختلف مورد استفاده قرار گیرد. کمپرسور دستگاه دارای اینورتر بوده که کمک شایانی به بهبود عملکرد اسپلیت کرده است. کمپرسورهای کولر گازی از نظر نوع عملکرد می‌توانند دور ثابت یا دور متغیر(اینورتر) باشند و عملکرد اینورتر منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد. دستگاهHIH-12TG  مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود، بدنه‌ی فلزی دارد و باید روی پایه‌های مخصوص نصب شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. پنل داخلی طراحی زیبایی دارد، داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند. کمپرسور این مدل از نوع روتاری است و با چرخش 360درجه‌ی پروانه، هوا را با قدرت مکش و فشرده می‌کند و سپس با فشار زیاد از دریچه‌ی خروجی بیرون می‌دهد. از دیگر مزایای این مدل برخورداری از ریموت کنترل است که تنظیم و کنترل دستگاه را از راه دور به‌راحتی ممکن کرده است. همچنین بهره‌مندی از حالت خواب و فیلتر قابل‌شست‌وشو از دیگر ویژگی‌های کاربردی این کولر گازی است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی پاکشوما مدل MPF 24CH خرید
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد، بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری می‌کند. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

معرفی کولرگازی روتاری پاکشوما

  کولرگازی پاکشوما مدل Forest Series مناسب برای مناطق معتدل، دارای کمپرسور روتاری GMCC، بی‌صدا (Super Silent 42db)، دارای سیستم Flash Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و میزان پرتاب باد آن تا 10 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند، باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضدخورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

عملکرد سرمایش سریع ، دمای محیط را به‌سرعت به دمای ایده‌آل شما می‌رساند و پس از آن با تنظیمات دور موتور دمای مطبوع را ثابت نگه می‌دارد.

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا