دسته‌بندی نشده

نکات مهم و راهنمای خرید پتو به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید پتو باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

انسان‌ها به طور میانگین یک سوم عمرشان را می‌خوابند، از این رو داشتن خوابی عمیق برای همه مهم است. اگر می‌خواهید خواب راحتی را تجربه کنید باید پتوی خود را متناسب با ویژگی‌هایتان انتخاب کنید. ما در این مقاله از نکته خرید درباره نکات مهمی که برای خرید پتو نیاز دارید صحبت می کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زطمینه تا انتها نیز با ما همراه باشید.

انواع پتو از نظر جنس

پتو پنبه‌ای: پتو‌هایی که ۱۰۰ درصد از پنبه تهیه می‌شوند گران بوده و بسیار پرز می‌دهند. از این رو معمولا کمی الیاف مصنوعی با آن ترکیب می‌کنند تا وزن پتو را کم کرده و از پرز دادن آن بکاهند. بنابراین اگر می‌خواهید پتو پنبه‌ای خریداری کنید مدلی که از ترکیب دو الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه شده باشد بهتر است.

  • پتو پشم شیشه‌ای: پتو پشم شیشه‌ای سبک و نازک بوده و در عین حال گرما را به خوبی حفظ می‌کنند. جنس این پتو ضد آلرژی و حساسیت است، از این رو کودکان و افرادی که آسم یا بیماری‌های پوستی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • پتو پشمی: پتو پشمی پرز و موی بلندی دارد، به همین دلیل گرما را به خوبی درون خود نگه می‌دارد و شما هنگام استفاده از آن اصلا احساس سرما نمی‌کنید. اگر فردی به شدت سرمایی هستید این پتو گذینه مناسبی برای شماست. (نکته: این نوع پتو مناسب بزرگسالان بوده و به دلیل بافت خشنی که دارد توصیه می‌شود برای کودکان مورد استفاده قرار نگیرد. )
  • پتو بافتی: این پتو‌ها دست ساز بوده و از اکریلیک و پلی استر تهیه می‌شود. پتو بافتی در عین گرم بودن زیبایی خاصی دارد و به همین دلیل می‌توانید از آن به عنوان رو تختی استفاده کنید. جنس این پتو‌ها به گونه‌ای است که قابل شستشو با ماشین لباسشویی نیست بنابراین اگر عادت به شستن پتو‌هایتان دارید این را هم در نظر بگیرید که شستن این آن نیاز به حوصله زیادی دارد.

انواع پتو از نظر کاربرد

به هنگام خرید پتو علاوه بر توجه به جنس مناسب باید کاربرد آن را نیز در نظر بگیرید تا بهترین پتو را انتخاب کنید. انواع پتو را از نظر می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • مسافرتی
  • نوزاد
  • کودک
  • نوجوان
  • بزرگسال
  • سربازی

که هر کدام از این کاربردها، الیاف و ابعاد مورد نیاز را تعیین می‌کنند.

نکات مهم هنگام خرید پتو

  • به سایز پتو توجه داشته باشید. سایز پتوهای دو نفره غالبا ۲۲۰×۲۴۰ و ۲۰۰×۲۴۰, پتوی یک نفره ۲۲۰×۱۶۰ و ۲۲۰×۱۵۰ خواهد بود. پس قبل از خرید مشخص نمایید که به انتخاب چه نوع پتویی علاقه دارید.
  • سعی کنید روانداز را از بین برندهای معتبری چون گلبافت، نرمینه، داتیس، گلسا و… انتخاب کنید، چون کیفیت کالا تضمین سلامتی شما خواهد بود.
  • عزیزان حتما به دنبال خرید پتویی باشید که رنگ ان با رنگ سایر وسایل اتاقتان در تناسب باشد تا جذابیت و آرامش خاصی به اتاق شما ببخشد. انتخاب نوع رنگ وسایل مربوط به اتاق خواب مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای است.
  • بهتر است پتو را از بین طرح‌های ساده و شکیل انتخاب نمایید تا اتاق خواب خیلی شلوغ نشان داده نشود. باز هم انتخاب با شماست.
  • دوستان گرامی حتما به سراغ پتوهای قابل شست‌و‌شو بروید تا در صورت تمایل آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • سعی کنید هر چند وقت یکبار، پتو و سایر وسایل خواب خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا ضدعفونی شوند.
  • حتما به قیمت پتو هم دقت داشته باشید. نرخ پتو در بازار از ارزان شروع می‌شود تا گران. بدیهی است که هرچه کیفیت الیاف به کار رفته در آن بیشتر باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. این شما هستید که باید با توجه به میزان درآمد و سلیقه‌ی خود یک مدل خاص را انتخاب نمایید.
پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کاور گوشی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

برای شست‌و‌شوی‌پتو چه نکاتی را رعایت کنیم:

مسلما هر وسیله‌ای که با بدن انسان در ارتباط باشد، در معرض انواع آلودگی‌ها قرار خواهد گرفت. پتو هم از این قاعده مستثنی نیست و توصیه می‌شود ماهی یکبار نسبت به شستن این محصول اقدام نمایید. برای تمیز کردن روانداز بهتر است که نکات زیر را رعایت نمایید:

  • حتما قبل از شستن پتو، نحوه‌ی تمیز کردن آن را در قسمت مربوطه مطالعه کنید.
  • عزیزان فراموش نکنید که برخی از پتوها را فقط باید با دست شست، اما برخی دیگر قابلیت شست‌و‌شو در ماشین لباسشویی را دارند.
  • پتو باید با دمای ۳۰ درجه شسته شود، البته به شرط آنکه مخالف آن بر روی پتو حک نشده باشد.
  • مقدار پودر لباسشویی برای روانداز باید متوسط رو به کم باشد، تا کف آن به راحتی خارج شود.
  • اگر قصد دارید پتو را درون ماشین لباسشویی بیندازید به ظرفیت ماشین حتما دقت داشته باشید.
  • از انداختن رواندازهایی که رنگ می‌دهند، درون ماشین لباسشویی خودداری کنید.

باتوجه به نکاتی که در این راهنمای خرید پتو گفته شد، می توانید پتو مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه پتو با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز پتو مدل اسلیمی سایز 220x140 سانتی متر خرید
اطلاعات بیشتر . . .
پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید ابزار آلات و تجهیزات به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

معرفی

پتو مدل اسلیمی یک نفره دارای جنس نرم و لطیفی بوده و گرمای خوبی ایجاد می کند. شما می توانید این پتو را برای مصرف روزانه، مسافرت و حتی بعنوان شال مبل استفاده کنید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پتو مدل قلب سایز 220x140 سانتی متر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پتو مدل اسلیمی یک نفره دارای جنس نرم و لطیفی بوده و گرمای خوبی ایجاد می کند. شما می توانید این پتو را برای مصرف روزانه، مسافرت و حتی بعنوان شال مبل استفاده کنید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پتو نرمینه بافت مدل نرمین کد 1229 سایز 220x240 سانتی‌ متر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پتو دونفره نرمین یکی از محصولات کارخانه نرمینه می‌باشد. پتو دونفره نرمین از بهترین الیاف تولید گردیده است. طراحی زیبا و رنگ‌های متنوع در این پتو به همراه برجستگی طرح‌ها، باعث جذب هر نوع سلیقه‌ای گردیده است. این پتو بهترین پیشنهاد برای هدیه و همچنین برای جهزیه عروس می‌باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پتو نرمینه بافت مدل نرمین کد 2225 سایز 220x240 سانتی‌ متر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پتو دونفره نرمین یکی از محصولات کارخانه نرمینه می‌باشد. پتو دونفره نرمین از بهترین الیاف تولید گردیده است. طراحی زیبا و رنگ‌های متنوع در این پتو به همراه برجستگی طرح‌ها، باعث جذب هر نوع سلیقه‌ای گردیده است. این پتو بهترین پیشنهاد برای هدیه و همچنین برای جهزیه عروس می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کنسول بازی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پتو نرمینه بافت مدل نرمین کد 235 سایز 220x160 سانتی متر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پتو یکنفره نرمینه بافت مدل نرمین یکی از محصولات کارخانه نرمینه می‌باشد. پتو یکنفره نرمین از بهترین الیاف تولید گردیده است. طراحی زیبا و رنگ‌های متنوع در این پتو به همراه برجستگی طرح‌ها، باعث جذب هر نوع سلیقه‌ای گردیده است. این پتو بهترین پیشنهاد برای هدیه و همچنین برای جهزیه عروس می‌باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پتو مسافرتی مدل آسیاب بادی سایز 127x 152 سانتی متر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پتوی مسافرتی مدل آسیاب بادی از جنس پلی استر و داری نرمی و لطافت بسیار بالا و به عنوان پتوی مسافرتی، پتوی کودک و شال رومبلی قابل استفاده می باشد.ابعاد این پتو 127x152 سانتی متر بوده و در رنگ های ملایم موجود می باشد.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا