دسته‌بندی نشدهکالای دیجیتال

نکات مهم و راهنمای خرید کنسول بازی به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

هنگام خرید کنسول بازی باید به چه نکاتی توجه نمود؟ در ادامه با نکته خرید همراه باشید. (پادکست و ویدئوکست)

در دنیای امروزی، کنسول‌های بازی در حال تبدیل‌شدن به یک دستگاه سرگرمی مدرن همه‌کاره هستند. قبل از هر اقدامی، باید راهنمای خرید کنسول بازی را مطالعه کنید تا بدانید این نسل کنسول‌ها چه اعجوبه‌هایی هستند. از طرفی هم بالا‌بودن قیمت کنسول بازی هم دلیل خوبی‌ست تا بی‌گدار به آب نزنید. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر با این نکات مهم و راهنمای خرید کنسول بازی نیز در نکته خرید همراهمان باشید.

کنسول بازی چیست؟

کنسول بازی یک سیستم کامپیوتری بسیار تخصصی‌ست که به یک یا چند کاربر اجازه می‌دهد تا بازی‌های ویدیویی انجام دهند. معمولا همراه با تلویزیون یا انواع دیگر نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعدادی کنسول بازی دستی هم  وجود دارد که نمایشگر داخلی خود را دارند و کاملا مستقل هستند. اما در صورت نیاز به یک نمایشگر خارجی، کنسول باید سیگنال‌های صوتی و تصویری از نوع مورد نیاز تولید کند که از طریق کابل مناسب به نمایشگر منتقل شود.

نکات مهم هنگام خرید کنسول بازی

طراحی و ساختار

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که در راهنمای خرید کنسول بازی PS4 و یا PS5 باید بهش دقت داشته باشید، این است که طراحی خوبی داشته باشد. باید حواس‌تان باشه که همه چیزهایی که فروشنده می‌گوید، داخل جعبه وجود داشته باشد. این وسایل شامل مواردی مثل کنترلر، یک کابل USB، HDMI، میکروفون MONO، کابل برق و در نهایت، یک دفترچه راهنما می باشد.

یکی از مهم‌ترین عوامل در راهنمای خرید کنسول بازی این است که شماره سریال روی بدنه را بررسی نمایید. بعد این شماره سریال را در اینترنت سرچ کنید تا از اصل بودن و نبودن کنسول مطمئن شوید. زیرا در حال حاضر، خیلی از فروشنده‌ها کنسول‌های بازی فیک را با قیمت اصل می‌فروشند. بنابراین برای پیشگیری از بروز مشکلات به این سریال دقت فراوان داشته باشید.

در ادامه بخوانید: نکات مهم و راهنمای خرید کنسول بازی

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که فروشنده کنسول بازی کهنه و دست‌دوم را به‌جای کنسول نو می فروشند. برای این‌که مطمئن شوید کنسول بازی که قصد خرید ان را دارید، نو هست یا نه باید به بخش بالایی آن دقت کنید. این بخش از پلی‌استیشن‌ها و به‌خصوص PS4، کاملاً براق است. به همین دلیل هم اگر بالای کنسول بازی خط ‌و خش وجود داشته باشد، می‌توان مطمئن شد که قبلاً استفاده شده و دست دوم است.

روش دیگر برای سنجش نو یا کهنه بودن کنسول بازی این است که به پورت‌های آن دقت نمایید. پورت برق و درگاه HDMI اکثراً بعد از چندبار استفاده، خراش برمی‌دارد. پس اگر دیدید خراشی در این بخش وجود دارد، متوجه دست دو بودن آن خواهید شد. برای این‌که بهتر این خراش‌ها را ببینید، بهتره از یک چراغ ‌قوه استفاده کنید.

حواستان باشد که کنترل‌های پلی‌استیشن را به‌خوبی بررسی کنید تا درست کار کند. همه این فاکتورها اهمیت خیلی زیادی در راهنمای خرید پلی‌استیشن PS5 و PS4 دارد. بعد از این‌که این موارد را به‌درستی بررسی کردید و مطمئن شدید که کنسول بازی مدنظرتان از نظر طراحی و ساختار خوب است، وقت آن است که به بقیه فاکتورها برای خرید پلی‌استیشن دقت نمایید.

نرم‌افزار

یکی دیگر از عوامل خیلی مهمی که با بررسی راهنمای خرید کنسول بازی متوجه شدم، این است که باید به نرم‌افزار پلی‌استیشن دقت زیادی داشته باشید. برای بررسی این مسئله، باید قبل از خرید، کنسول بازی را به تلویزیون‌ وصل کرده تا متوجه نحوه کارایی آن شوید.

لوازم جانبی

اگه می‌خواهید تجربه فراموش‌نشدنی از بازی کردن با کنسول‌های بازی داشته باشید، بهتر است پلی‌استیشنی بخرید که لوازم جانبی کامل و باکیفیتی داشته باشد. داشتن لوازم جانبی به همراه کنسول بازی باکیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش و بی‌نظیر برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته بعضی وقت‌ها باید لوازم جانبی‌های مورد نیازتان را شخصا به صورت مجزا خریداری نمایید.

فضای ذخیره‌سازی کنسول

بازی‌هایی که به‌ تازگی و در عصر حاضر ساخته و عرضه شده اند، به حجم قابل‌ توجهی از فضای ذخیره نیاز دارند. به عنوان مثال خیلی از این بازی‌ها به حداقل ۴۰ گیگابایت فضای ذخیره نیاز دارند. به همین دلیل اول از همه مشخص کنید که از چه بازی هایی استفاده نمایید. با این کار، متوجه می‌شوید که بازی‌های موردنظرتان چقدر فضا اشغال کرده  و در نتیجه، به چقدر فضای ذخیره ای نیاز دارید.

بازی‌های اشتراکی

قبلاً که بیشتر در بازار کنسول‌های بازی قدیمی‌تر مثل پلی‌استیشن ۳ بود، تقریباً همه بازی‌ها به‌صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار می‌گرفت. این‌ در حالی است ‌که در عصر حاضر به‌خاطر تنوع خیلی زیاد و رشد فوق‌العاده بازی‌ها، دیگر تولیدکننده‌ها خیلی از بازی‌ها را به‌صورت پولی در اختیار گیمرها قرار می‌دهند.

باتوجه به نکاتی که در این نکات مهم و راهنمای خرید کنسول بازی گفته شد، می توانید کنسول بازی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کنسول بازی با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را در این قسمت از نکته خرید جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

نکته خرید - قیمت روز دسته بازی ایکس باکس 360 مدل wireless controller xbox-360 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دسته بازی بی سیم ایکس باکس 360 را می توانید به انواع کامپیوتر ، لپ تاپ ، ایکس باکس 360 ، پلی استیشن 3 متصل کنید با دانگلی که در پک همراه دسته قرار دارد می توانید به انواع سیستمهای ذکر شده وصل شوید فقط اینکه باید توجه داشته باشید که هر کنترلر دانگل اختصاصی خود را دارد که فقط قابل استفاده برای همان کنترلر هست نه کنترلر 360 دیگر و نکته دیگر اینکه هر کنترلر با یک دانگل کار میکند نه اینکه هم زمان دو کنترلر را به یک دانگل وصل کنید. روی قسمت سمت راست بدنه، چهار عدد دکمه با نام‌های A، B، X و Y وجود دارد که به شما امکان کنترل بازی را می‌دهد‏‏.‏‏ قسمت سمت چپی آن هم دارای دکمه‌های جهت‌دار است‏‏.‏‏ همچنین دو عدد آنالوگ‌ استیک برای کنترل جهت‌های بازی روی دسته تعبیه شده است‏‏.‏‏ تذکر: این دسته با دانگل اختصاصی کد شده خود هم به ایکس باکس 360 و هم کامپیوتر متصل میشود و هر دسته با یک دانگل کار خواهد کرد و نمیتوان دو دسته را به آن متصل کرد. این دسته بدون دانگل به هیچکدام از پلتفرم ها متصل نمیشود. روش اتصال: ابتدا دانگل را به درگاه یو اس بی کامپیوتر متصل کنید سپس با زدن دکمه home دسته به صورت بی سیم اتصال دسته با کامپیوتر یا لپ‌تاپ را برقرار می کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پایه پلی استیشن 5 مدل کریستال خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پایه کنسول PS5 طرح کریستال یک طراحی زیبا و جذاب است که کنسول شما رو بسیار زیباتر از آنچه که هست نشان می دهد. جنس محصول از پلاستیک pla است. این محصول با استفاده از تکنولوژی ساخت افزودنی و یا همان پرینتر سه بعدی ساخته شده است. این پایه مناسب کنسول PS5 Slim Disk edition است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کیف حمل کنسول بازی کیف کنسول پلی استیشن 5 مدل star خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مخصوص PS5 SLIM میباشد دارای بند رودوشی دارای فیکسور قابلیت جاگیری 2 دسته محافظت کامل از کنسول برگرفته از جدیدترین طراحی برای کیف قابل حمل کنسول کیف قابل حمل کنسول PS5 جهت محافظت از کنسول و لوازم جانبی آن این محصول جدیدترین و با کیفیت ترین کیف با طراحی دقیق و حساب شده برای محافظت کامل از کنسول میباشد چرم مصنوعی با کیفیت عالی است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پایه شارژر دسته بازی پلی استیشن 4 دابی مدل TP4-1822 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

پایه شارژر دسته PS4 مدل TP4-1822 محصول کمپانی نام آشنای DOBE که امکان شارژ همزمان 2 دسته را به شما میدهد . نشانگر های روی بدنه میزان شارژ هر دسته را به صورت جداگانه به شما اطلاع میدهد . این محصول با طراحی کوچک و اصولی فضای زیادی را اشغال نمیکند و همچنین میتوانید دسته ها را روی دستگاه گذاشته و نگهداری کنید .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کیف حمل کنسول پلی استیشن پورتال دابی مدل TP5-3552 Playstation Portal Remote خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کیف محافظ کنسول مدل TP5-3552 که توسط Dobe ساخته شده است، یک کیف حمل و نقل برای کنسول پلی استیشن پورتال ریموت است. این کیف از جنس EVA ساخته شده و دارای یک فضای داخلی نرم و مخملی است که از کنسول شما در برابر ضربه و خراش محافظت می کند.این کیف همچنین دارای یک جیب مشبک در قسمت جلویی برای نگهداری لوازم جانبی مانند کابل ها و کارت های بازی است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پایه چند منظوره پلی استیشن 5 دابی مدل TP5-3557 P5/P5 SLIM خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یک پایه عمودی چند منظوره برای کنسول های جدید پلی استیشن 5 است که دارای ویژگی های زیر است: دو فن خنک کننده: این پایه دارای دو فن خنک کننده داخلی است که به خنک نگه داشتن کنسول PS5 شما در حین بازی کمک می کند. این می تواند به افزایش طول عمر کنسول شما و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن کمک کند. ایستگاه شارژ دوال شاک: این پایه همچنین دارای یک ایستگاه شارژ دوال شاک داخلی است که می توانید از آن برای شارژ دو کنترلر DualSense به طور همزمان استفاده کنید. این بدان معناست که دیگر لازم نیست نگران تمام شدن باتری کنترلرهای خود در حین بازی باشید. ذخیره سازی بازی: این پایه دارای فضای ذخیره سازی برای تا 14 بازی PS5 است. این یک راه عالی برای مرتب نگه داشتن مجموعه بازی های خود و دسترسی آسان به آنها در صورت نیاز است. پورت های USB: این پایه دارای دو پورت USB 2.0 است که می توانید از آنها برای شارژ دستگاه های دیگر مانند هدست یا تلفن هوشمند خود استفاده کنید. نشانگر LED: این پایه دارای یک نشانگر LED است که وضعیت شارژ کنترلرهای DualSense را نشان می دهد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کیف حمل کنسول بازی مدل LOGO خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مخصوص PS5 میباشد دارای بند رودوشی دارای فیکسور قابلیت جاگیری 2 دسته محافظت کامل از کنسول برگرفته از جدیدترین طراحی برای کیف قابل حمل کنسول کیف قابل حمل کنسول PS5 جهت محافظت از کنسول و لوازم جانبی آن این محصول جدیدترین و با کیفیت ترین کیف با طراحی دقیق و حساب شده برای محافظت کامل از کنسول با کیفیت عالی است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی قابل حمل نینتندو سوئیچ مدل Lite خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در ماه مارس ۲۰۱۷، نینتندو باعرضه کنسول هیبرید نینتندو سوییچ، بار دیگر به بازار کنسول‌های بازی بازگشت. کنسولنینتندو سوییچ که یک کنسول خانگی/دستی است، در دو سال اول عرضه خود، ۳۴ میلیونواحد فروخت و موفقیتی بی‌نظیر برای نینتندو به ارمغان آورد. اکنون بعد از گذشت بیشاز دو سال، اصلا عجیب نیست که نینتندو، که عادت خاصی به عرضه نسخه‌های متفاوت ازکنسول‌های خود دارد، نسخه جدیدی از کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه کند.کنسول نینتندو سوییچ لایت (Switch Lite)، نسخه کوچک‌تر و دستی نینتندو سوییچ است که برخی از ویژگی‌هایکنسول نینتندو سوییچ را کنار گذاشته تا هم قیمت کمتری داشته باشد، هم حمل آن آسانباشد و هم باتری بهتری داشته باشد.نینتندو سوییچ لایت، ساختارهیبرید نینتندو سوییچ را کنار گذاشته است. این کنسول به تلویزیون متصل نمی‌شود وجوی کان ندارد؛ دو ویژگی بارزی که آن را از نینتندو سوییچ متفاوت می‌کنند. درنتیجه، هدف نینتندو عرضه یک کنسول تماما قابل حمل بوده که کاربر در هر زمان بتواندبه بازی‌های بی‌نظیر آرشیو نینتندو دسترسی پیدا کند. جای دکمه‌های جهت‌های جوی کانسمت راست نیز با کلید جهت یکپارچه D-Pad عوض شدهاست تا کار کردن با آن راحت‌تر باشد. این کنترلر با استفاده از پردازنده‌های جدید،عملکرد نسبتا بهتری نسبت به نینتندو سوییچ دارد و عمر باتری آن نیز ۳۰ الی ۴۰ درصدبهتر است. این کنسول از نینتندو سوییچ نیز کوچک‌تر است و دارای یک نمایشگر ۵.۵اینچی با رزولوشن 720p است.سوییچ لایت مانند سوییچ، دارایحافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، سازگار با انواع میکرو SD،جک هدفون، پورت USB-C برای شارژ، نمایشگر لمسی، وای فایو NFC است. واضح است که به دلیل عدم قابلیت اتصال به داک و جوی کان، اینکنسول با بازی‌هایی که از کنترلرهای جوی کان یا لبو پشتیبانی می‌کردند، سازگارنیست، اما از دیگر بازی‌های آرشیو نینتندو پشتیبانی می‌کند. البته شما می‌توانیدبا اتصال جوی کان به صورت بی‌سیم به این کنسول، بازی‌هایی مانند Arms، 1-2Switch و Just Dance را نیز به صورت حرکتی بازی کنید. همچنین، این کنسول فاقد موتورلرزشی است. سوییچ لایت، مانند سوییچ، به هدست‌های بلوتوث متصل نمی‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز بازی Drive Club VR مخصوص PS4 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

« Drive Club VR» نام بازی مخصوص کنسول PS4 است که «استودیو ایوولوشن» (Evolution Studio) کار طراحی و ساخت آن را انجام داده و کمپانی «سونی» (Sony) آن را منتشر کرده است. Drive Club VR یک بازی ورزشی، مسابقه‌ای و شبیه‌سازی است و با سایر بازی‌های مسابقه‌ای و شبیه‌سازی مانند Project Cars و The Crew رقابت سخت و تنگاتنگی دارد. این بازی در اوایل انتشار خود، یعنی اوایل سال 2013 میلادی، کیفیت و مقبولیت امروزش را نداشت و طی این مدت نسبتاً کوتاه، توانست به تکامل و پیشرفت قابل‌قبولی دست یابد. بازی فوق قابلیت پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی را نیز دارد که این ویژگی میزان جذابیت و هیجان بازی را برای گیمر بیشتر خواهد کرد. این بازی گرافیک فوق‌العاده بالایی دارد و صحنه‌ها و محیط طبیعی بازی بسیار بادقت ساخته شده‌اند. نورپردازی زیبا و طبیعی Drive Club هم از جمله نکات گفتنی درباره‌ی این بازی است. در این بازی شما با مجموعه‌ای از خودروهای بسیار متنوع روبه‌رو هستید که با لایسنس کردن هر کدام از آن‌ها می‌توانید کلکسیونی از خودروهای بی‌نظیر داشته باشید. ضبط صدای این بازی در قسمت‌های مختلف خودرو مانند موتور و اگزوز، بسیار دقیق انجام شده و فضایی بسیار واقعی به بازی می‌دهد. بازی Drive Club VR یک بازی تک‌نفره و مناسب برای افراد بالای هفت سال است. بازی مسابقه‌ای و شبیه‌سازی «Drive Club VR» مخصوص کنسول PS4 ساخت «استودیو ایوولوشن» است که کمپانی «سونی» آن را در قالب یک عدد بلو ری منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کیف حمل کنسول بازی پلی استیشن 5 مدل DeadSkull خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کوله پشتی PS5 اورجینال DEADSKULL علاوه بر قراردادن کنسول، دو عدد کنترلر، استند مخصوص، بازی‌ها و کابل‌های همراه، قابل استفاده برای هر دو مدل پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال می‌باشد. جنس بززنت این کیف از مواد پلی استر و EPE است که مقاومت عالی در برابر ضربه و رطوبت دارد. در نتیجه ایمنی کنسول و لوازم جانبی را بهبود می‌بخشد. در ضمن، قسمت‌های جداگانه‌ای برای هدست، پایه‌شارژر، دسته و دیسک‌های بازی وجود دارد که کاربری راحت‌تر و منظم‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، این کیف کوله ای کنسول PS5 از رقبای دیگر در بازار بهتر عمل می‌کند. جنس با کیفیت و ساختار مستحکم آن، ایمنی و محافظت کننده از کنسول و لوازم جانبی را در برابر ضربه، رطوبت و گرد و غبار تضمین می‌کند. همچنین، پوشش دهی سایر وسایل جانبی کنسول مانند هدست، پایه‌شارژر، دسته و دیسک‌های بازی، یکی از ویژگی‌های مهم این کیف است. به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی و بدون نگرانی از این که وسایل جانبی کنسول شما در حین جابجایی خراب شوند، استفاده کنید. به طور کلی، کوله پشتی PS5 اورجینال DEADSKULL یکی از بهترین، زیباترین، راحت ترین و ایمن ترین گزینه‌های موجود برای حمل و نقل کنسول PS5 است که علاوه بر کارایی بالا، ظاهر جذابی نیز دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز پایه نگهدارنده فرمان پدال و دنده پی ایکس ان مدل A9 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

داشتن یک شبیه‌ساز حرفه‌ای رانندگی، رویای مهیجی در خانه شما به واقعیت بدل می‌سازد. این شبیه ساز محصولی است که تقریبا تمام گیمرهای حرفه‌ای جهان خواستار آن هستند. داشتن این محصول آدرنالین را در رگ‌های شما به جریان درآورده و احساسی شگقت‌انگیز و باورنکردنی ایجاد خواهد نمود. در ساخت PXN-A9 از مواد و ملزومات درجه یک و با کیفیت استفاده شده تا بازدهی و استحکام آن در معتبرترین رقابت‌های جهانی اتومبیل‌رانی سیمولیتور همچون Gran Turismo و Need for Speed تضمین گردد. این محصول با سازه استیل مستحکم، مقاوم و طراحی ارگونومیک، مورد علاقه تمام شیفتگان گیم حرفه‌ای E-Sports واقع شده‌است. اجزاء متحرک و قابل ماژولار (بخش های قابل جدا شدن) محصول برای نصب و تجهیز آسان و انبارش در کمترین فضاها طراحی شده است. همچنین قابلیت‌های متعدد تنظیمی این محصول از قبیل اهرم‌های های تنظیم، پیچ‌های دستی، پایه‌های تلسکوپی و زبانه تنظیم زاویه از نکات قابل توجه این طراحی خلاقانه است. شاسی شبیه‌ ساز رانندگی PXN-A9 با فرمان‌های شبیه ساز PXN-V9, PXN-V900, PXN-V3II, Logitech G29, G920, G27, ThrustMaster T150, T300, T500 به طور کامل سازگاری دارد و با وجود کمربندهای آرایش سیم و کابل، پایه فرمان قابل تنظیم و پایه دنده در دوجهت از هر نیاز و سلیقه‌ای پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی گیم باکس اندروید مدل agbox-eco-03-a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

گیم باکس agbox-eco-03-a مشتمل بر یک اندروید باکس x96q با رم دو گیگ و حافظه داخلی 16 گیگ، یک دسته بازی بی سیم و یک ماوس بی‌سیم است. یک مجموعه بازی کامل و متنوع که مجموعا در حدود 30 بازی از پرطرفدارترین بازی های گوگل پلی مشتمل بر بازی های ورزشی مانند فوتبال، مسابقات ماشین سواری در چندین سبک، بازی های تیراندازی (FPS) در چندین سبک، مبارزات شخصی، بازیهای open world و platform و ... می باشد بر روی سیستم نصب است. تمامی بازی ها، با گرافیک بسیار خوب و اکثرا سه بعدی هستند. اکثر بازی ها از بازی های دیتا دار اندروید انتخاب شده است. همچنین مجموعه بازی های دیگر نیز برای سیستم در نظر گرفته شده که شما میتوانید از سایت محصول دانلود دهید. علاوه بر این شبیه ساز کنسول نوستالژیک سوپر نینتندو و مجموعه ای از بهترین بازی های آن مانند سوپر ماریو، سونیک، مورتال کامبت و ... بر روی سیستم نصب است. راهنمای جامع سیستم و نحوه اجرای بازیها از طریق میانبر مربوطه جهت ارتباط صحیح با دسته را در کاتالوگ سیستم می توان یافت. در بازیها، منوهای انتخاب مراحل و تنظیمات اولیه با ماوس انجام شده و دسته داخل محیط بازی فعال می گردد. همچنین حدود 4 گیگابایت فضای سیستم ازاد گذاشته شده تا بتوان از قابلیت های معمول اندروید باکسها استفاده نمود. در صورت تمایل به استفاده از مجموعه های فیلم انلاین، مانند هر اندروید باکس دیگر، سیستم باید در دید مستقیم مودم باشد و بهتر است با کابل به مودم متصل شود. سیستم از اندروید نسخه 10 اندروید باکس استفاده می کند که از بهترین نسخه های سیستم عامل های اندروید باکس است. با سرچ agbox در سایت دیجی کالا می توانید با مشخصات کاملتر محصول اشنا شوید. اداپتور دستگاه، دانگل ماوس و دسته بازی، دفترچه راهنما و ریموت دستگاه در بسته بندی وجود دارد. سیستم از گرافیک G31 MP2 استفاده می کند که از بهترین گرافیک های اندروید باکس است.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)
بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز فرمان بازی پی ایکس ان مدل V3ii خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

فرمان بازی PXN V3ii، یک وسیله برای انجام بازی‌های رانندگی روی تمام کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی است. این فرمان دارای یک جعبه دنده و دو پدال گاز و ترمز است که با یک کابل اترنت به فرمان متصل می‌شوند. فرمان PXN V3ii دارای ۷ کاپ مکش و یک گیره C شکل برای اتصال به میز و سطوح است. این دستگاه دارای یک فرمان به قطر ۲۶ سانتیمتر با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه است. این فرمان برای انجام بازی‌های رانندگی مختلف طراحی شده و مقدار حساسیت و خطای آن قابل تنظیم و ذخیره است. فرمان بازی PXN V3ii با پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و ویندوزهای 10 و 7 سازگار است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز دسته بازی ایکس باکس Sereis S/X مدل Gold Shadow Special Edition خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دسته بازی XBOX طرح Gold Shadow Special Edition از دسته بازی های سری جدید XBOX با قابلیت ها و ویژگی های جدیدی که در بازار عرضه می شود به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل شده است. از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به آشنایی دست ها با دسته در صورتی که قبلا هم از محصولات Xbox استفاده کرده باشید اشاره نمود. همچنین بافت های لمسی و هندسی مورد استفاده در این محصول بهبود پیدا کرده اند تا راحت تر بتوانیم از دسته Xbox Series X و Xbox Series S استفاده داشته باشیم. اضافه شدن دکمه مربوط به اشتراک گذاری هم یکی دیگر از تغییراتی است که در دسته های این محصول قابل لمس می باشد. به طور کلی Microsoft در تلاش بوده است تا این محصول را با ارگونومی راحت تر در بازار عرضه کند و یک تجربه کاملا متفاوت را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. همچنین باید بدانید که از لحاظ ظاهری، این دسته ها دارای تفاوت هایی می باشند که باعث شده است تا گیمرهای بیشتری به طراحی مایکروسافت در خصوص کنترلر کنسول گیمینگ علاقمند شوند. این دسته بازی مناسب Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X, ویندوز و حتی گوشی‌های هوشمند می باشد. زمانی که از بیرون به این دسته نگاه کنیم، پوشش مات این دسته ها می تواند برای ما جذاب باشد که با خود کنسول XBOX بسیار مطابقت دارد. البته باید بدانید که استفاده از رنگ طلایی مشکی در این محصول باعث شده است تا بسیاری از گیمرها تصور کنند که این دسته را باید با ویژگی های خاصی که دارد مورد استفاده قرار داد. در ادامه بررسی ویژگی های این دسته بازی XBOX Gold Shadow Special Edition می توانیم به این نتیجه برسیم که طراحی با بالاترین میزان دقت انجام شده است تا ما بتوانیم از تمامی لحظات بازی با دسته Xbox Series X / S ویژه لذت کافی را ببریم. همچنین باید بدانید که بافت لمسی مورد استفاده بر روی آنالوگ ها و کل دسته بازی، باعث می شود تا دست کمتر از روی دسته Xbox لیز بخورد و می توانیم بگوییم که این محصول با ویژگی های بسیار مناسبی در دسترس شما می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز هدست  پلی استیشن 5 سونی مدل PULSE Explore Wireless Earbuds خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بدون شک برای طراحان شرکت سونی به خاطر طراحی معرکه محصولات‌شان باید کلاه از سر برداشت. فرقی نمی‌کند که این طراحی برای پلی استیشن 5 باشد یا یک ایرباد ساده و کوچک، در هر صورت نابغه‌های ژاپنی هنر و برتری خودشان را به بازار دیکته می‌کنند. PS5 PULSE Explore wireless earbuds هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحی سفید و مشکی معرکه آن شاید کمتر رقیبی در بازار داشته باشد. از آن طرف نمی‌توان از کیس نگهدارنده ایرباد هم غافل شد که تقریباً بیشترین بار زیبایی و جذابیت این محصول را به دوش می‌کشد. این جعبه که با هاله نورانی ابی رنگ خودش مثل یک بوم نقاشی جلوه گری می‌کند، در درون خود 6 سر هدفون و آداپتور کابل USB را جای داده است. علی رغم تمامی این تفاسیر هم خود ایرباد و هم خود جعبه محصول وزن بسیار سبکی دارند. طبیعتاً همه‌مان قبول داریم که 6 گرم وزن برای چنین ایربادی عملاً هیچ به نظر می‌رسد. این دقیقاً همان هنر و نبوغ شرکت سونی است که حالا در جدیدترین محصول این شرکت هم خودش را نشان می‌دهد.‌ به لطف داریورهای مغناطیسی مسطح خود می‌تواند تمامی صداهای محیط گیمینگ شما در هر طیف شنیداری شناسایی کرده و سپس با تقویت فرکانس‌ آن یک خروجی معرکه و پرجزئیات تحویل بدهد. ما پیش از این نیز در سایر هدست‌ها و ایربادهای گیمینگ سونی استفاده از چنین تکنولوژی را دیده بودیم و حتی پیش از عرضه محصول هم خیال‌مان از بابت کیفیت نهایی راحت بود. به عبارتی باس عمیقی که ایرباد ارائه می دهد به شما این امکان را می دهد که هر برخورد حساس و مهم داخل بازی را احساس کنید. اما شاید اوج هنر این ایرباد به خاطر فناوری PlayStation Link technology باشد. فناوری اختصاصی شرکت سونی که می‌تواند تمامی جزئیات و داده‌ها را بدون هیچ گونه تاخیر ارائه دهد آن هم بدون این که کوچک‌ترین خللی به کیفیت آن وارد شود. طبیعتاً برای کسانی که به تجربه آنلاین بازی‌ها می‌پردازند، شنیدن کوچک‌ترین صدای دشمنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به صورت کلی شما می‌توانید با هر بار شارژ سریع این ایرباد تا 5 ساعت از آن استفاده کنید. درست مثل سایر ایربادهای موجود در بازار خود جعبه محصول هم می‌تواند چیزی نزدیک به 10 ساعت محصول شما را در کمترین زمان ممکن شارژ کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز آداپتور سونی مدل PlayStation Link USB مخصوص PS5 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

با آداپتور PlayStation Link می‌توانید از یک هدست روی چند دستگاه استفاده کنید. با تهیه چند آداپتور می‌توانید آن‌ها را با هدست Pulse Elite یا Pulse Explore سینک کنید و با اتصال آداپتورها به پلی استیشن و کامپیوتر خود، بدون نیاز به جابجا کردن آداپتور، با فشار یک دکمه بین چند دستگاه جابجا شوید. این آداپتور دارای سرعت فوق‌العاده و زمان تأخیر نزدیک به صفر است و در کسری از ثانیه می‌توانید بین کنسول و کامپیوتر خود جابجا شوید. آداپتور PlayStation Link برای هدست‌های Pulse Elite و Pulse Explore ساخته شده است و با پلی استیشن 5، ویندوز 10 و مک سازگار است. برای استفاده از این آداپتور، فقط کافی است آن را به دستگاه مورد نظر خود وصل کنید و نیاز به دانلود نرم افزاری نخواهید داشت.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز بازی Immortals of Aveum مخصوص PS5 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در بازی Immortals of Aveum، قدرت‌های خود را احضار کنید، جنگ ابدی را متوقف کنید و قلمرو بشری را نجات دهید. بازی Immortals of Aveum یک بازی شوتر اول شخص جادویی یک نفره است که داستان جک را روایت می‌کند که برای نجات دنیا از ورطه فراموشی و عدم، عضو محفلی از جادوگران مبارز برجسته می‌شود.در بازی Immortals of Aveum شما کنترل جک را بر عهده خواهید داشت. جک یک جادوگر مگنوس برجسته است که از اعضای محفل جاودانگان، محفلی متشکل از قهرمانان محافظ لوسیوم به شمار می‌رود. شما در بازی از انواع جادو به عنوان سلاح استفاده می‌کنید و با استفاده از قدرت‌های جادویی خود، با ارتشی از دشمنان مختلف مواجه می‌شوید. بازی Immortals of Aveum، فرمول رایج بازی‌های شوتر اول شخص را کاملا متحول می‌کند و استاندارد جدیدی را در بازی‌های شوتر داستانی تعریف می‌کند.بازی Immortals of Aveum یک بازی شوتر اول شخص بسیار سریع است که به جای سلاح‌های سرد و گرم، از ورد و جادو استفاده خواهید کرد. یادگیری اصول بازی آسان اما چیرگی بر مکانیزم‌های بازی، چالش برانگیز خواهد بود. جادو، اساس حمله و دفاع در بازی است و دسترسی به سه نیروی جادویی به شما این امکان را می‌دهد تا با خلاقیت خود، انواع حمله‌های زنجیره‌وار و ضدحمله‌های حساب‌شده را پیاده سازی کنید.جادوی قرمز نماد آنتروپی و خشونت است. این جادو می‌تواند انرژی ایجاد، آزاد و جذب کند و از آن به عنوان اشعه‌ای قدرتمند برای نابودی یا گیج کردن دشمن استفاده کند. جادوی آبی نماد نیرو و جسم فیزیکی هر ماده است. با جادوی آبی می‌توانید گلوله‌های آتشین شلیک کنید، سپر و دیوار بسازید و جاذبه را به بازی بگیرید. یک مگنوس با جادوی آبی می‌تواند اجسام و حتی دشمنان را نیز از راه دور کنترل کرده و پرتاب کند. جادوی سبز نیز نماد رشد، مرگ و تغییر است. جادوی سبز می‌تواند دشمنان و محیط را تحت تأثیر و تغییر قرار دهد، اجسام را در محل‌شان تثبیت کند، دشمن را گمراه کند و قدرت‌های جادویی دیگر را خنثی سازد.در بازی Immortals of Aveum، جک درگیر نبرد بی‌انتها بین لوسیوم و راشارن برای کنترل جادو می‌شود. تنها راه نجات اویوم از این جنگ، کشف رازهای گمشده این سیاره است و جک و سایر جاودانگان، چالشی غیرممکن را پیش رو خواهند داشت.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1216A اروپا به همراه دسته اضافی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مجموعه کنسول‌های بازی PlayStation حدود سه دهه است که توسط شرکت سونی تولید شده و روانه‌ی بازار می‌شوند. کنسول بازی PlayStation 5 به عنوان نسل جدید این کنسول‌ها با مشخصات فنی چشمگیر روانه‌ی بازار شده و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی در سراسر دنیا تبدیل شده است. این کنسول با حافظه‌ی داخلی پرسرعت 825 گیگابایتی خود اجازه داده است تا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی بتوانند محتوای بسیار با کیفیت‌تر و با ویژگی‌های جدیدتری را در دسترس دارندگان این کنسول قرار دهند. همچنین، قدرت بالای پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی این کنسول شرایط را برای اجرای بازی‌های ویدیویی با وضوح تصویر حداکثری 8K، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز و با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا مهیا کرده است. این کنسول PlayStation 5 با بهره‌مندی از درایو Ultra HD Blu-ray می‌تواند از بازی‌های ویدیویی فیزیکی هم پشتیبانی کند. همچنین، در این کنسول یک اسلات خالی حافظه‌ی پر سرعت تعبیه شده تا در صورت نیاز بتوان میزان حافظه‌ی داخلی آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که این کنسول به همراه یک دسته اضافی بنفش رنگ در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه دسته اضافی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مجموعه کنسول‌های بازی PlayStation حدود سه دهه است که توسط شرکت سونی تولید شده و روانه‌ی بازار می‌شوند. کنسول بازی PlayStation 5 به عنوان نسل جدید این کنسول‌ها با مشخصات فنی چشمگیر روانه‌ی بازار شده و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی در سراسر دنیا تبدیل شده است. این کنسول با حافظه‌ی داخلی پرسرعت 825 گیگابایتی خود اجازه داده است تا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی بتوانند محتوای بسیار با کیفیت‌تر و با ویژگی‌های جدیدتری را در دسترس دارندگان این کنسول قرار دهند. همچنین، قدرت بالای پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی این کنسول شرایط را برای اجرای بازی‌های ویدیویی با وضوح تصویر حداکثری 8K، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز و با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا مهیا کرده است. این کنسول PlayStation 5 با بهره‌مندی از درایو Ultra HD Blu-ray می‌تواند از بازی‌های ویدیویی فیزیکی هم پشتیبانی کند. همچنین، در این کنسول یک اسلات خالی حافظه‌ی پر سرعت تعبیه شده تا در صورت نیاز بتوان میزان حافظه‌ی داخلی آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که این کنسول به همراه یک دسته اضافی مشکی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

پایان انتظار برای نسل جدید همراه با تغییرات گسترده

نسل نهم کنسول‌های بازی هم از راه رسیدند و ورود این کنسول‌ها دقیقا مقارن بود با سالی که تقریبا تمام مردم جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند. تقریبا ۷ سال از عمر نسل هشتم گذشته وشاید بسیاری از ما هنوز هم آمادگی ورود به نسل جدید را نداشته باشیم. اما به هر حال نمی‌توان جلوی پیشرفت را گرفت و این روز فرارسیده است. سونی در نسل هشتم درس‌هایی که از نسل هفتم گرفته بود را به خوبی پیاده کرد و توانست به نوعی در نسل هشتم کنسول‌های بازی فرمانروایی کند و رقیب دیرینه خود را شکست دهد. اما نسل جدید چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد و مایکروسافت با عرضه قدرتمندترین کنسول جهان و همچنین تصاحب برخی از شرکت‌های بازی‌سازی، می‌خواهد شکست نسل هشتم را جبران کند. کنسول نسل نهمی سونی یعنی PS5 چه از نظر سخت افزار و چه از نظر ظاهر و حتی دسته، دارای تغییرات زیادی بوده است. شرکت سونی دو نوع کنسول تا به این لحظه به بازار عرضه کرده است که یکی از آن‌ها نوع استاندارد و دیگری دیجیتال بوده که ما در اینجا به بررسی نوع استاندارد می‌پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تغییرات گسترده در ظاهر و حتی رنگ

اولین موردی که در نگاه اول در مورد PS5 به چشم می‌خورد، تغییر محسوس ظاهر و حتی رنگ کنسول نسبت به نسل‌های گذشته است. تقریبا بعد از پلی استیشن ۱ ( PS1 ) که از رنگ طوسی به عنوان رنگ اصلی کنسول استفاده شده بود، از رنگی مشکی به عنوان رنگ اصلی در تمامی نسل‌های بعدی استفاده ‌شد و شاید بعد از چند سال، رنگ جدیدی از آن کنسول توسط شرکت سونی به بازار می‌شد. اما در نسل جدید یعنی نسل نهم، سونی سنت شکنی کرده و رنگ سفید را به عنوان رنگ قالب قرار داده است. که البته ترکیب این رنگ سفید در کنار مشکی براق باعث زیباتر شدن آن شده است. نکته قابل توجه دیگری که در مورد ظاهر این کنسول به چشم می‌خورد، اندازه بسیار بزرگ آن است به طوری که کاملا برای شما محسوس خواهد بود. به گفته بسیاری از منتقدین، این اندازه بزرگ به دلیل سیستم خنک کننده بسیار گسترده آن است که این اندازه را منطقی جلوه می‌دهد. البته قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود و اوج نبوغ طراحی این کنسول زمانی است که مقداری به کنسول از فاصله نزدیک نگاه کنید و متوجه نکات جالبی خواهید شد. روی بدنه سفید رنگ این کنسول از طرح‌های بسیار ریز چهار نماد اصلی این شرکت یعنی ضربدر، مثلث، مربع و دایره پوشیده شده است که این مورد در نوع خود بسیار جالب بود. البته بسیاری معتقد هستند که ظاهر این کنسول بسیار به آینده شبیه است و می‌تواند یک سفینه فضایی را تداعی کند. البته در کنار تمام این موارد با بزرگترین کنسول در بین سه نسل اخیر طرف هستیم که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بدنه این کنسول به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی از آن استفاده کنید. البته به نظر می‌رسد که سونی این کنسول را بیشتر برای قرار دادن به صورت ایستاده و عمودی طراحی کرده است و از نظر ما هم نمای بهتر و زیباتری خواهد داشت. البته در جعبه این محصول یک پایه قرار داده شده است که می‌توانید برای قرار دادن کنسول به صورت افقی از آن استفاده کنید. اما بسیاری از کاربران با وجود استفاده از پایه به حالت افقی، مقداری لق بودن را گزارش داده‌اند و به همین دلیل باید بسیار مراقب بود که کنسول سقوط نکند و یا فضای کافی برای قرار دادن آن مخصوصا به صورت افقی از قبل تعبیه شده باشد. جنس بدنه این کنسول بسیار باکیفیت به نظر می‌رسد و با یک محصول لوکس و بالارده طرف هستیم. پنل‌های کناری این کنسول به راحتی قابلیت جدا شدن را دارند و می‌توانید آن‌ها را جدا کنید و اجزای داخلی کنسول را تمیز نمایید. البته جداشدن راحت پنل‌ها موجب شده که برخی از کاربران خوش سلیقه، این پنل‌ها را با طرح‌های مختلف رنگ آمیزی کرده و کنسول‌های زیبا و چشم نوازی به وجود آورند. البته دور از ذهن نیست که شرکت سونی در آینده‌ای نه چندان دور، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از PS5 را به بازار عرضه خواهد کرد. علاوه‌بر این پنل‌ها، با قسمتی پلاستیکی به صورت براق و مشکی رنگ طرف هستیم که در مرکز این محصول قرار گرفته است و به نوعی کامل کننده ظاهر آن است. روی این قسمت مشکی رنگ، دکمه‌های پاور و خروج دیسک به همراه یک پورت USB 3.0 و USB-C قرار گرفته‌اند که از این پورت‌ها می‌توان برای انتقال اطلاعات ( در صورت تایید شرکت ) و همچنین شارژ کنترلر استفاده کرد. شاید تصور کنید که ظاهر بزرگتر و سیستم خنک کننده پیشرفته‌تر، مساوی است با صدا و گرمای بیشتر. اما دقیقا با صدای بسیار کمتر نسبت به PS4 طرف هستیم و گرما هم به خوبی به محیط بیرون از دستگاه منتقل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کالای دیجیتال به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

سخت افزار، چندین برابر قوی‌تر از نسل قبل

خیلی دور از انتظار نبود که کنسول جدید شرکت سونی یعنی PS5 از قدرت خارق‌العاده‌ای برخوردار باشد. به هر حال این شرکت نمی‌خواهد قافله را به رقیب دیرینه خود یعنی مایکروسافت واگذار کند. پردازنده AMD Ryzen Zen به همراه 16GB GDDR6 به عنوان حافظه رم در کنار AMD Radeon RDNA 2 به عنوان پردازنده گرافیکی، همه و همه این کنسول را به قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده توسط شرکت سونی تبدیل کرده است که قدرتی معادل با ۱۰.۳ ترافلاپس دارد. البته در این مورد کمی ضعیف‌تر از کنسول XBOX series X با قدرت ۱۲.۱ ترافلاپس به نظر می‌رسد اما قدرت اصلی زمانی مشخص می‌شود که بازی‌های متنوع و همینطور خدمات کاربر پسند بتواند برنده این نسل را مشخص کنند. همانند XBOX، در این کنسول نیز از حافظه SSD استفاده شده است که می‌تواند سرعت لود کنسول در بازی‌ها را بسیار افزایش داده و عملا با صفحه لودینگ در بازی‌ها طرف نیستیم. همچنین زمان شروع به کار کردن کنسول نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است. اما در این بین یک نقطه ضعف به این کنسول وارد است. علی‌رغم استفاده از هارد ۱ ترابایتی، تنها ۶۶۷ گیگابایت آن برای نصب بازی‌ها قابل استفاده خواهد بود که نگرانی‌ها در مورد فضای ذخیره سازی بیشتر می‌شود. در این مورد نیز فعلا یک پله از رقیب خود XBOX عقب‌تر است چراکه کنسول XBOX series X فضایی حدود ۸۰۰ گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته شرکت سونی تایید کرده است که در آپدیت‌های نرم افزاری بعدی، امکان استفاده از حافظه‌های جانبی را برای این کنسول فعال می‌کند اما برای بازی کردن باید حتما بازی‌ها در حافظه SSD نصب شوند.

دوال سنس، هیجان‌انگیزترین تجربه نسل جدید

شاید دوال سنس ( Dual sense ) یا کنترلر جدید این کنسول را یکی از برگ‌های برنده آن در برابر کنسول XBOX نامید. این کنترلر به نوعی نسل نهمی‌ترین محصول در بین محصولات عرضه شده دو شرکت سونی و مایکروسافت است ( به گفته بسیاری از منتقدین ). سونی به طور کلی ظاهر دسته را تغییر داده و در اینجا نیز سنت شکنی کرده است. کنترلر PS5 نسبت به نسل قبلی مقدار بزرگتر به نظر می‌رسد که همین امر باعث شده وزن آن نیز بیشتر شود اما بهتر در دست جای گیرد و حس بهتری به دست منتقل می‌کند. همچنین دوال سنس بسیار ارگونومیک به نظر می‌رسد و برخلاف نسل‌های گذشته، درخواست‌های کاربران در مورد کنترلر کاملا شنیده شده است. اگر می‌خواهید به نسل جدید ایمان بیاورید، بهتر است یکبار دوال سنس را در دست بگیرید و دقایقی با آن بازی مورد علاقه خود را تجربه کنید. دکمه‌های L2 و R2 در این کنترلر کاملا تغییر کرده‌اند و حس شلیک کردن با سلاح‌های مختلف با یکدیگر متفاوت شده است. در نسل‌های قبلی اصلا هیچ تفاوتی نداشت که شما با یک سلاح سبک شلیک می‌کنید یا سنگین، میزان مقاومت این دکمه‌ها هیچ تفاوتی در حالت‌های مختلف نداشتند. اما در دوال سنس این قضیه کاملا فرق می‌کند. دکمه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت هوشمند میزان مقاومت در مواقع مختلف کاملا تغییر می‌کند. مثلا برای شلیک با یک سلاح سبک، نیروی کمتری را در انگشتان خود حس می‌کنید اما اگر بخواهید با یک سلاح سنگین شلیک نمایید، میزان مقاومت تریگر بیشتر شده و حس سلاح سنگین به انگشتان شما منتقل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دسته می‌توان به تکنولوژی جدید به کار رفته در مورد موتورهای لرزش دسته اشاره کرد. در موقعیت‌های مختلف شما ویبره و لرزش‌های متفاوتی را حس خواهید کرد که تا به حال هیچ کنترلری نتوانسته این حس را به بازیکن منتقل نماید.

مقایسه و نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم این کنسول را با نوع دیجیتال آن مقایسه کنیم، تنها می‌توان به نداشتن درایو نوری اشاره کرد. اگر علاقه‌دارید که آرشیوی از بازی‌ها به صورت دیسک تهیه کنید و یا دانلود بازی‌ها آن هم با حجم‌های زیاد برای شما مقدور نیست، این کنسول می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر می‌خواهید بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری کرده و از نظر اینترنت و دانلود هم مشکلی ندارید، بهتر است نوع دیجیتال آن را خریداری نمایید چراکه قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به این مدل دارد.  همچنین برای تجربه بهتر و استفاده از حداکثر توان این کنسول بهتر است از تلویزیون و یا مانیتور 4K با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز استفاده نمایید و آن زمان است که می‌توانید تفاوت را بیش از پیش احساس کنید. در غیر این صورت بسیاری از قابلیت‌های این کنسول را از دست‌ خواهید داد. همچنین در مقایسه این کنسول با XBOX series X همانطور که در بالا گفته شد، از نظر سخت افزاری مقداری ضعیف بوده و حافظه داخلی کمتری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما تجربه ثابت کرده که هیچ موقع قدرت سخت افزاری در کنسول‌ها باعث برتری آن نشده و تنها خدمات بهتر و ارائه بازی‌های بیشتر و باکیفیت‌تر توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. پس باید منتظر ماند و دید که این دو شرکت در آینده چه کار خواهند کرد.

جمع‌بندی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل DualSense به همراه هدست سونی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

با قابلیت پاسخ‌دهی هپتیک و دو عملگر مکانیکی که جایگزین موتورهای لرزاننده شده‌اند، شما تمام اتفاقات درون بازی را در دستان خود احساس خواهید کرد. لرزش‌های پویای دوال سنس به شما این امکان را می‌دهند تا جزئیات فراوانی از عوامل محیطی تا سلاح درون دستان‌تان را کاملا احساس کنید.با دکمه‌های ماشه‌ای تطبیق‌پذیر دوال سنس، شما نیرو و تنش ناشی از لحظات پرهیجان بازی را در انگشتان خود حس خواهید کرد. این دکمه‌ها در مواردی چون استفاده از یک تیر و کمان یا ترمز گرفتن هنگام رانندگی، قدرت خود را نشان می‌دهند و شما را بیشتر از همیشه با بازی درگیر می‌کنند.دوال سنس دارای یک عدد میکروفون تعبیه شده است تا بدون نیاز به اتصال هدست بتوانید با دوستان خود در بازی صحبت کنید. مانند دوال شاک 4، دوال سنس نیز دارای جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال انواع هدفون و هدست است. روی این کنترلر دکمه‌ای نیز برای خاموش کردن میکروفون تعبیه شده است. شما می‌توانید این محصول را در کنار هدست سونی مدل PULSE 3D خریداری کنید که این هدفون مخصوص کنسول بازی پلی استیشن 4 و 5 است. هدست Pulse 3D برای بازی‌های پلی استیشن 5 ساخته و بهینه شده است و تجربه‌ای بدون نقص و بدون اختلال از تکنولوژی صدای سه بعدی را به صورت کاملا بی‌سیم به شما ارائه می‌کند. این هدست دارای طراحی فوق‌العاده زیبا و ارگونومیک با دو میکروفون تعبیه شده درون گوشی‌ها با قابلیت حذف صدای پس زمینه، پورت USB-C برای شارژ و کنترلی آسان است. این هدست دارای دکمه‌هایی روی گوشی چپ برای کنترل میزان صدا، قطع کردن میکروفون و مانیتورینگ صدا است.هدست Pulse 3D به گونه‌ای مهندسی شده است تا صدای سه بعدی پلی استیشن 5 را به شما ارائه کند. با استفاده از موتور صوتی Tempest، پلی استیشن 5 می‌تواند با شبیه‌سازی صدای درون بازی، شما را در بازی غرق کند تا بتوانید هر صدا را با دقتی بی‌نظیر تشخیص دهید و محیط درون بازی را اطراف خود متصور شوید. شما می‌توانید با استفاده از یک کابل 3.5 میلی‌متری، این هدست را به دوال سنس یا دوال شاک 4 خود وصل کنید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مدیا ریموت پلی استیشن 5 سونی مدل CFI-ZMR1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

با ریموت کنترل پلی استیشن 5، دنیای سرگرمی را کنترل کنید. این ریموت دارای دکمه‌هایی برای کنترل محتوای صوتی یا تصویری مدنظرتان است و همچنین می‌توانید با استفاده از آن، پلی استیشن 5 را کاملا کنترل کرده و در منوهای آن بدون محدودیت بچرخید. این ریموت کنترل دارای دکمه‌های اختصاصی برای اپلیکیشن‌های استریم از جمله نتفلیکس، دیزنی پلاس، یوتیوب و اسپاتیفای است تا کنترل این اپلیکیشن‌های کاربردی از همیشه راحت‌تر باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کیف حمل کنسول پلی استیشن 5 مدل DeadSkull خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یک از مشکلات گیمرهای حرفه ای جابجایی کنسول است که این مشکل در مورد پلی استیشن 5 که اندازه ای بزرگ دارد دوچندان است.راه حل پیشنهادی ما کیف مخصوص پلی استیشن برند Deadskull است . این کیف اورجینال از برند Deadskull یک محصول فوق العاده زیبا است که تمام نیازهای شما را از یک کیف کنسول برآورده میکند. این کیف قابل استفاده برای هر دو مدل پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال می باشد.شما میتوانید علاوه بر قرار دادن کنسول اقلام همراه آن شامل دو عدد کنترلر،پایه پلی استیشن و کابل های همراه کنسول را در آن قرار دهید. جنس این کیف از بززنت می باشد و مقاومت عالی در برابر ضربه ایجاد میکند تا شما با خیالی آسوده کنسول خود را جابجا کنید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1216A اروپا به همراه دسته اضافه و پایه شارژر خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مجموعه کنسول‌های بازی PlayStation حدود سه دهه است که توسط شرکت سونی تولید شده و روانه‌ی بازار می‌شوند. کنسول بازی PlayStation 5 به عنوان نسل جدید این کنسول‌ها با مشخصات فنی چشمگیر روانه‌ی بازار شده و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی در سراسر دنیا تبدیل شده است. این کنسول با حافظه‌ی داخلی پرسرعت 825 گیگابایتی خود اجازه داده است تا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی بتوانند محتوای بسیار با کیفیت‌تر و با ویژگی‌های جدیدتری را در دسترس دارندگان این کنسول قرار دهند. همچنین، قدرت بالای پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی این کنسول شرایط را برای اجرای بازی‌های ویدیویی با وضوح تصویر حداکثری 8K، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز و با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا مهیا کرده است. این کنسول PlayStation 5 با بهره‌مندی از درایو Ultra HD Blu-ray می‌تواند از بازی‌های ویدیویی فیزیکی هم پشتیبانی کند. همچنین، در این کنسول یک اسلات خالی حافظه‌ی پر سرعت تعبیه شده تا در صورت نیاز بتوان میزان حافظه‌ی داخلی آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که این کنسول به همراه یک دسته اضافی و پایه شارژر کنترلر با قابلیت شارژ دو دسته همزمان در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی پرتابل رترو مدل Anbernic RG300X خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

سال 2021 شاهد عرضه بسیاری از کنسول های دستی بازی به بازار بوده است. Anbernic اخیرا RG300X را منتشر کرده است. این مورد خاص از طراحی بسیار محبوب Game Boy Micro استفاده کرده است که اولین بار در سال 2005 وارد بازار شد. RG300X بسیار خوش ساخت به نظر می رسد. در حالی که RG300X ممکن است شبیه Game Boy Micro به نظر برسد، در واقع اندازه آن بزرگتر است و شبیه RG351P است. اندازه خوبی برای به دست گرفتن است و فضای زیادی برای همه دکمه‌ها دارد، به این معنی که بعد از گیم‌پلی طولانی نباید گرفتگی در دستانتان احساس شود. RG300X دارای یک صفحه نمایش 3 اینچی IPS است که ظاهر بسیار خوبی دارد و به راحتی در نور روز و در اتاق تاریک به وضوح دیده می شود. در قسمت جلویی، چهار دکمه A، B، X، Y قرار دارد. D-pad نسبتاً مناسب است. دو اسپیکر دارد که واقعا کیفیت عالی دارن. در پایین دکمه های Start و Select قرار دارند که مستقیماً از طرح Game Boy Micro به نظر می رسند، از جمله زیبایی ها LED های روشن برای وضعیت باتری است که جلوه خاصی به این دستگاه می دهند. از نظر ظاهری، واقعا دوست داشتنی است، و اگر از طرفداران این نوع طراحی هستید، شما هم آن را دوست خواهید داشت. اگرچه به دلیل مغناطیس اثرانگشت بر روی آن بجا می ماند. در بالا، چهار دکمه تریگر روی شانه وجود دارد، که در واقع استفاده از آنها بسیار راحت است و دسترسی به آنها آسان است، مخصوصا برای کسانی که دست های بزرگی دارند. بین آنها دو درگاه USB-C و همچنین خروجی Mini HDMI برای اتصال به تلوزیون وجود دارد. دکمه پاور در سمت راست، سوئیچ تنظیم صدا در سمت چپ، و سپس اسلات کارت TF، دکمه تنظیم مجدد و جک هدفون همه در پایین قرار دارند. RG300X بسیار جمع و جور است و به عنوان یک کنسول جیبی عالی عمل می کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز دسته بازی ایکس باکس مایکروسافت مدل Series S-X طرح ویژه 20 سالگی ایکس باکس خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

سری جدید کنترلر ایکس باکس با بدنه‌ای ساخته شده برای راحتی و ارگونومی جدید و دکمه‌ای مختص به اشتراک گذاری محتوا، کنترلری بی‌نظیر برای گیمرها است. این کنترلر به راحتی و با سرعت با تمام مدل‌های ایکس باکس وان و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس سینک می‌شود و با استفاده از بلوتوث به ویندوز 10 و اندروید نیز وصل می‌شود. دکمه‌های ماشه‌ای و شانه‌ای کنترلر ایکس باکس دارای بافتی زبر هستند که میزان تعریق انگشتان شما را کاهش و تسلط شما بر دکمه‌ها را افزایش می‌دهد. سری جدید کنترلر ایکس باکس دارای دکمه D-Pad جدیدی است تا در بازی‌های مبارزه‌ای و بازی‌های که در آن‌ها از این دکمه‌ها برای حرکت استفاده می‌شود، تسلط و کنترل بیشتری داشته باشید. سری جدید کنترلر ایکس باکس دارای یک دکمه اختصاصی برای به اشتراک گذاری محتوا در میانه کنترلر، بین دو دکمه Menu و View و زیر دکمه Home است. با فشار دادن این دکمه به سرعت می‌توانید اسکرین شات یا کلیپ بازی خود را به اشتراک بگذارید

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1116 اروپا خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

مجموعه کنسول‌های بازی PlayStation حدود سه دهه است که توسط شرکت سونی تولید شده و روانه‌ی بازار می‌شوند. کنسول بازی PlayStation 5 به عنوان نسل جدید این کنسول‌ها با مشخصات فنی چشمگیر روانه‌ی بازار شده و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی در سراسر دنیا تبدیل شده است. این کنسول با حافظه‌ی داخلی پرسرعت 825 گیگابایتی خود اجازه داده است تا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی بتوانند محتوای بسیار با کیفیت‌تر و با ویژگی‌های جدیدتری را در دسترس دارندگان این کنسول قرار دهند. همچنین، قدرت بالای پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی این کنسول شرایط را برای اجرای بازی‌های ویدیویی با وضوح تصویر حداکثری 8K، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز و با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا مهیا کرده است. لازم به ذکر است که این کنسول PlayStation 5 با بهره‌مندی از درایو Ultra HD Blu-ray می‌تواند از بازی‌های ویدیویی فیزیکی هم پشتیبانی کند. همچنین، در این کنسول یک اسلات خالی حافظه‌ی پر سرعت تعبیه شده تا در صورت نیاز بتوان میزان حافظه‌ی داخلی آن را افزایش داد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کنسول رومیزی arcade مدل 2448 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کنسول بازی کلاسیک شامل 2448 گیم ، اکثر بازی های نوستالژی پلی استیشن سگا میکرو اتاری می‌باشد ، نمایشگر ۱۹ اینچی با قابلت دو پلیر هم زمان سرگرم کننده ترین وسیله کم جا برای منازل کافه ها ، دفاتر و غیره می‌باشد . به دلیل استفاده از کلید ها و جوستیک صنعتی دوام زیادی دارد و در صورت خرابی با کمترین هزینه قابل تعویض است. این کنسول به صورت کاملا اماده می‌باشد و فقط کافی است به برق متصل بشود .

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز بازی God of War Ragnarok مخصوص PS4 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بازی God of War: Ragnarök، دنباله بازی موفق و محبوب God of War است که توسط استودیو Sony Santa Monica ساخته شده است. فیمبلوینتر (Fimbulwinter)، زمستان بزرگ پیش از رگناروک (پایان دنیا) در جریان است و کریتوس و ایتریوس برای مقابله با خدایان نورس، باید به هر 9 قلمرو سفر کنند، در حالی که ارتش ازگاردی‌ها، خود را برای نبرد آخرالزمانی رگناروک آماده می‌کنند. در این ماجراجویی، کریتوس و ایتریوس به سرزمین‌های خیره‌کننده سفر می‌کنند، با دشمنانی مهیب مواجه می‌شوند و قدرت واقعی خدایان نورس را مشاهده می‌کنند. رگناروک قریب‌الوقوع است و کریتوس و ایتریوس باید بین خود و سرنوشت 9 قلمرو، انتخاب کنند. نسخه PS4 بازی God of War: Ragnarök به نسخه PS5 قابل ارتقا است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز بازی Gran Turismo 7 مخصوص PS4 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بازی Gran Turismo 7 بهترین و کامل‌ترین بازی شبیه‌ساز مسابقات اتومبیل رانی در تاریخ بازی‌های ویدیویی است. فرقی نمی‌کند عاشق خودرو هستید یا فقط به دنبال یک بازی اتومبیل‌رانی برای پر کردن اوقات فراغت خود هستید، اهمیتی ندارد که به جمع آوری خودرو علاقه دارید، عاشق تیون کردن هستید، به طراحی خودرو علاقه دارید یا فقط می‌خواهید در بازی عکاسی کنید؛ بازی Gran Turismo 7 برای تمام سلیقه‌ها و علایق ساخته شده است و از هر نظر نیاز شما به یک بازی اتومبیل‌رانی را برطرف خواهد کرد. بازی Gran Turismo 7 شاهد مود معروف GT Simulation است و شما می‌توانید خودروی مورد علاقه خود را بخرید، تیون کنید، مسابقه دهید و با پیروزی در مسابقات و چالش‌های مختلف، به راننده شماره یک جهان تبدیل شوید. همچنین، بازی Gran Turismo 7 دارای مود چندنفره GT Sport است و می‌توانید مهارت‌های رانندگی خود را در چالش‌ها و تورنمنت‌های مختلف برای دیگران به نمایش بگذارید. در زمان عرضه بیش از 420 خودروی مختلف در بازی به صورت نو و کارکرده قابل خریداری هستند و تمام خودروها با مجوز رسمی، به دقیق‌ترین شکل ممکن شبیه‌سازی شده‌اند. از خودروهای کلاسیک و قدیمی تا ابرخودروهای مدرن را در بازی Gran Turismo 7 خواهید یافت و جزئیات به کار گرفته شده در طراحی آن‌ها، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. هر خودرو، حس و حال متفاوتی دارد و رانندگی با آن‌ها، به بهترین شکل ممکن در بازی شبیه‌سازی شده است. بازی Gran Turismo 7 در زمان عرضه بیش از 90 مسیر و پیست مختلف دارد و از آب و هوای دینامیک بهره می‌برد که در مسابقات تأثیر زیادی دارند. بازی Gran Turismo 7 نه تنها بهترین ویژگی‌های سری بازی‌های شبیه‌ساز Gran Turismo را گرد هم آورده است، بلکه دارای ابزار جدیدی برای بهره گرفتن از خودروها و مودهای مسابقه جدید است. شما در بازی می‌توانید با جمع آوری انواع خودروها، طراحی و تیون کردن آن‌ها، گاراژ رویایی خود را داشته باشید. بازی Gran Turismo 7 یکی از مهم‌ترین بازی‌های چندنفره پلی استیشن در نسل نهم خواهد بود و حتی پس از پایان بخش Career بازی که بسیار طولانی است، می‌توانید در تورنمنت‌های واقعی مختلف شرکت کنید و با دیگران مسابقه دهید.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید کاغذ چاپ به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز بازی God of War Ragnarok مخصوص PS5 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بازی God of War: Ragnarök، دنباله بازی موفق و محبوب God of War است که توسط استودیو Sony Santa Monica ساخته شده است. فیمبلوینتر (Fimbulwinter)، زمستان بزرگ پیش از رگناروک (پایان دنیا) در جریان است و کریتوس و ایتریوس برای مقابله با خدایان نورس، باید به هر 9 قلمرو سفر کنند، در حالی که ارتش ازگاردی‌ها، خود را برای نبرد آخرالزمانی رگناروک آماده می‌کنند. در این ماجراجویی، کریتوس و ایتریوس به سرزمین‌های خیره‌کننده سفر می‌کنند، با دشمنانی مهیب مواجه می‌شوند و قدرت واقعی خدایان نورس را مشاهده می‌کنند. رگناروک قریب‌الوقوع است و کریتوس و ایتریوس باید بین خود و سرنوشت 9 قلمرو، انتخاب کنند. نسخه PS4 بازی God of War: Ragnarök به نسخه PS5 قابل ارتقا است. بهترین راه تجربه بازی God of War: Ragnarök پلی استیشن 5 است

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز دسته بازی مایکروسافت مدل Wireless Speed Wheel خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بیشتر ما هیجان رانندگی را در بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای تجربه کرده‌ایم. لذتی بی‌اندازه که تجربه‌ی واقعی‌اش امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل تولیدکنندگان برای واقعیت‌بخشیدن به این موضوع، تمام تلاش خود را انجام داده‌اند و دسته‌های بازی متنوعی ساخته‌اند که با طراحی فرمان‌شکل خود تجربه‌ی این هیجان را افزایش دهند. مدل «Wireless Speed Wheel» یک دسته بازی بی‌سیم از شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) است که وسیله‌ای جانبی برای کنسول‌های بازی «ایکس باکس 360» (Xbox 360) محسوب می‌شود. این مدل که به شکل فرمان طراحی ‌شده، به شما امکان می‌دهد که در بازی‌های رانندگی، تجربه‌ای بسیار واقعی داشته باشید و هیجان ناشی از بازی را بیش‌ازپیش احساس کنید. این دسته را می‌توانید پس از هماهنگ‌کردن با کنسول‌ اصلی، به شکل فرمان ماشین حرکت دهید و رانندگی کنید. به لطف دو دکمه‌‌‌ای که در پشت دسته‌ها برای عمل گاز و ترمز تعبیه ‌شده‌، می‌توانید این عملیات را در حالت واقعی‌تری تجربه کرده و از بازی لذت ببرید. همچنین برای کنترل عادی، این دستگاه به 8 دکمه‌ در طرفین (دکمه‌های A،B،X،Y و 4 جهت اصلی) مجهز بوده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در شرایط دیگر بازی را ادامه دهید. به‌علاوه، قابلیت افزایش طول این دسته به کاربران اجازه می‌دهد که بنا به نیاز بازیکن، آن را بلند یا کوتاه کنند. این محصول، بیشتر برای کاربرانی طراحی شده که طرفدار بازی‌های رانندگی هستند و اغلب زمانشان را با این نوع بازی‌ها می‌گذرانند. گفتنی است که شرکت مایکروسافت را می‌توان یکی از بهترین کمپانی‌‌ها برای تولید کنسول بازی، لوازم جانبی و بازی‌های ویدئویی دانست که توانسته در رقابت با همتای خوش‌نام و معتبرش، طیف بسیار گسترده‌ای از کاربران را به خود جذب کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز دسته بازی نینتندو سوییچ مدل Joy Con مجموعه 2 عددی خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

نینتندو با معرفی کنسول سوییچ، سعی کرد تا شیوه‌های جدیدی از سرگرمی با یک کنسول را به مخاطبان خود ارائه کند. بخش عظیمی از خلاقیت نینتندو در رسیدن به این هدف، با معرفی کنترلرهای جوی‌کان (Joy-Con) ممکن خواهد شد. این کنترلرها که از ویژگی‌های تازه‌ای برخوردار هستند، می‌توانند شیوه‌های مختلفی از بازی کردن با کنسول سوییچ را در اختیار مخاطبان این کنسول قرار بدهند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز بازی SpongeBob SquarePants: Rehydrated مخصوص Nintendo Switch خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

بازی SpongeBob SquarePants BfBB Rehydrated یکی از بازی های بوده که تقریبا اکثر افراد با ویدیو های آن خاطره دارند و انجام این بازی می تواند بسیاری از خاطرات را برای علاقه مندان به باب اسفنجی زنده نماید. بله درست متوجه شدید باب اسفنجی با آن شلوار مکعبی جالبش برگشته است. همیشه نمی توان برای سرگرمی به انجام بازی های شوتر و اکشن پرداخت و گاهی اوقات لازم است تا با انجام بازی های شاد با شخصیت های بامزه کمی روحیه خود را شاد کرد. برای نخستین بار بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom Rehydrated در سال 2013 برای علاقمندان به باب اسفنجی عرضه شد و با انتشار این بازی نظر افراد بسیاری به سمت آن جلب شد. از آن زمان تا کنون جای خالی این چنین بازی احساس می شد و پس از مدت زمانی استودیوی THQ Nordic تصمیم گرفت تا برای یکبار دیگر این بازی خاطره انگیز را به کمک Purple Lamp Studios برای طرفداران خود بازی نماید. بازی SpongeBob SquarePants BfBB Rehydrated نسخه بازسازی شده ورژن کلاسیک و قدیمی آن بوده که از گرافیک بسیار خوبی نیز برخوردار است. بازی داستان نبرد میان خیر و شر را در قالب طنز حکایت می کند. در طول این بازی باب اسفنجی به همراه دوستانش پاتریک و سندی تصمیم می گیرند تا به پلانکتون بد ذات نشان دهند که شهر زیبای بیکینی باتن باید مانند همیشه در آرامش و سکوت باشد و این شهر جایی برای این پلانکتون خبیث نخواهد داشت. وجود گیم پلی طنز آمیز و خنده دار باعث سرگرم شده شما برای چندین ساعت خواهد شد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز مجموعه کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Drive ظرفیت 825 گیگابایت به همراه بازی فیفاPS5 21 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

پایان انتظار برای نسل جدید همراه با تغییرات گسترده

نسل نهم کنسول‌های بازی هم از راه رسیدند و ورود این کنسول‌ها دقیقا مقارن بود با سالی که تقریبا تمام مردم جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند. تقریبا ۷ سال از عمر نسل هشتم گذشته وشاید بسیاری از ما هنوز هم آمادگی ورود به نسل جدید را نداشته باشیم. اما به هر حال نمی‌توان جلوی پیشرفت را گرفت و این روز فرارسیده است. سونی در نسل هشتم درس‌هایی که از نسل هفتم گرفته بود را به خوبی پیاده کرد و توانست به نوعی در نسل هشتم کنسول‌های بازی فرمانروایی کند و رقیب دیرینه خود را شکست دهد. اما نسل جدید چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد و مایکروسافت با عرضه قدرتمندترین کنسول جهان و همچنین تصاحب برخی از شرکت‌های بازی‌سازی، می‌خواهد شکست نسل هشتم را جبران کند. کنسول نسل نهمی سونی یعنی PS5 چه از نظر سخت افزار و چه از نظر ظاهر و حتی دسته، دارای تغییرات زیادی بوده است. شرکت سونی دو نوع کنسول تا به این لحظه به بازار عرضه کرده است که یکی از آن‌ها نوع استاندارد و دیگری دیجیتال بوده که ما در اینجا به بررسی نوع استاندارد می‌پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تغییرات گسترده در ظاهر و حتی رنگ

اولین موردی که در نگاه اول در مورد PS5 به چشم می‌خورد، تغییر محسوس ظاهر و حتی رنگ کنسول نسبت به نسل‌های گذشته است. تقریبا بعد از پلی استیشن ۱ ( PS1 ) که از رنگ طوسی به عنوان رنگ اصلی کنسول استفاده شده بود، از رنگی مشکی به عنوان رنگ اصلی در تمامی نسل‌های بعدی استفاده ‌شد و شاید بعد از چند سال، رنگ جدیدی از آن کنسول توسط شرکت سونی به بازار می‌شد. اما در نسل جدید یعنی نسل نهم، سونی سنت شکنی کرده و رنگ سفید را به عنوان رنگ قالب قرار داده است. که البته ترکیب این رنگ سفید در کنار مشکی براق باعث زیباتر شدن آن شده است. نکته قابل توجه دیگری که در مورد ظاهر این کنسول به چشم می‌خورد، اندازه بسیار بزرگ آن است به طوری که کاملا برای شما محسوس خواهد بود. به گفته بسیاری از منتقدین، این اندازه بزرگ به دلیل سیستم خنک کننده بسیار گسترده آن است که این اندازه را منطقی جلوه می‌دهد. البته قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود و اوج نبوغ طراحی این کنسول زمانی است که مقداری به کنسول از فاصله نزدیک نگاه کنید و متوجه نکات جالبی خواهید شد. روی بدنه سفید رنگ این کنسول از طرح‌های بسیار ریز چهار نماد اصلی این شرکت یعنی ضربدر، مثلث، مربع و دایره پوشیده شده است که این مورد در نوع خود بسیار جالب بود. البته بسیاری معتقد هستند که ظاهر این کنسول بسیار به آینده شبیه است و می‌تواند یک سفینه فضایی را تداعی کند. البته در کنار تمام این موارد با بزرگترین کنسول در بین سه نسل اخیر طرف هستیم که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بدنه این کنسول به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی از آن استفاده کنید. البته به نظر می‌رسد که سونی این کنسول را بیشتر برای قرار دادن به صورت ایستاده و عمودی طراحی کرده است و از نظر ما هم نمای بهتر و زیباتری خواهد داشت. البته در جعبه این محصول یک پایه قرار داده شده است که می‌توانید برای قرار دادن کنسول به صورت افقی از آن استفاده کنید. اما بسیاری از کاربران با وجود استفاده از پایه به حالت افقی، مقداری لق بودن را گزارش داده‌اند و به همین دلیل باید بسیار مراقب بود که کنسول سقوط نکند و یا فضای کافی برای قرار دادن آن مخصوصا به صورت افقی از قبل تعبیه شده باشد. جنس بدنه این کنسول بسیار باکیفیت به نظر می‌رسد و با یک محصول لوکس و بالارده طرف هستیم. پنل‌های کناری این کنسول به راحتی قابلیت جدا شدن را دارند و می‌توانید آن‌ها را جدا کنید و اجزای داخلی کنسول را تمیز نمایید. البته جداشدن راحت پنل‌ها موجب شده که برخی از کاربران خوش سلیقه، این پنل‌ها را با طرح‌های مختلف رنگ آمیزی کرده و کنسول‌های زیبا و چشم نوازی به وجود آورند. البته دور از ذهن نیست که شرکت سونی در آینده‌ای نه چندان دور، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از PS5 را به بازار عرضه خواهد کرد. علاوه‌بر این پنل‌ها، با قسمتی پلاستیکی به صورت براق و مشکی رنگ طرف هستیم که در مرکز این محصول قرار گرفته است و به نوعی کامل کننده ظاهر آن است. روی این قسمت مشکی رنگ، دکمه‌های پاور و خروج دیسک به همراه یک پورت USB 3.0 و USB-C قرار گرفته‌اند که از این پورت‌ها می‌توان برای انتقال اطلاعات ( در صورت تایید شرکت ) و همچنین شارژ کنترلر استفاده کرد. شاید تصور کنید که ظاهر بزرگتر و سیستم خنک کننده پیشرفته‌تر، مساوی است با صدا و گرمای بیشتر. اما دقیقا با صدای بسیار کمتر نسبت به PS4 طرف هستیم و گرما هم به خوبی به محیط بیرون از دستگاه منتقل می‌شود.

سخت افزار، چندین برابر قوی‌تر از نسل قبل

خیلی دور از انتظار نبود که کنسول جدید شرکت سونی یعنی PS5 از قدرت خارق‌العاده‌ای برخوردار باشد. به هر حال این شرکت نمی‌خواهد قافله را به رقیب دیرینه خود یعنی مایکروسافت واگذار کند. پردازنده AMD Ryzen Zen به همراه 16GB GDDR6 به عنوان حافظه رم در کنار AMD Radeon RDNA 2 به عنوان پردازنده گرافیکی، همه و همه این کنسول را به قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده توسط شرکت سونی تبدیل کرده است که قدرتی معادل با ۱۰.۳ ترافلاپس دارد. البته در این مورد کمی ضعیف‌تر از کنسول XBOX series X با قدرت ۱۲.۱ ترافلاپس به نظر می‌رسد اما قدرت اصلی زمانی مشخص می‌شود که بازی‌های متنوع و همینطور خدمات کاربر پسند بتواند برنده این نسل را مشخص کنند. همانند XBOX، در این کنسول نیز از حافظه SSD استفاده شده است که می‌تواند سرعت لود کنسول در بازی‌ها را بسیار افزایش داده و عملا با صفحه لودینگ در بازی‌ها طرف نیستیم. همچنین زمان شروع به کار کردن کنسول نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است. اما در این بین یک نقطه ضعف به این کنسول وارد است. علی‌رغم استفاده از هارد ۱ ترابایتی، تنها ۶۶۷ گیگابایت آن برای نصب بازی‌ها قابل استفاده خواهد بود که نگرانی‌ها در مورد فضای ذخیره سازی بیشتر می‌شود. در این مورد نیز فعلا یک پله از رقیب خود XBOX عقب‌تر است چراکه کنسول XBOX series X فضایی حدود ۸۰۰ گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته شرکت سونی تایید کرده است که در آپدیت‌های نرم افزاری بعدی، امکان استفاده از حافظه‌های جانبی را برای این کنسول فعال می‌کند اما برای بازی کردن باید حتما بازی‌ها در حافظه SSD نصب شوند.

دوال سنس، هیجان‌انگیزترین تجربه نسل جدید

شاید دوال سنس ( Dual sense ) یا کنترلر جدید این کنسول را یکی از برگ‌های برنده آن در برابر کنسول XBOX نامید. این کنترلر به نوعی نسل نهمی‌ترین محصول در بین محصولات عرضه شده دو شرکت سونی و مایکروسافت است ( به گفته بسیاری از منتقدین ). سونی به طور کلی ظاهر دسته را تغییر داده و در اینجا نیز سنت شکنی کرده است. کنترلر PS5 نسبت به نسل قبلی مقدار بزرگتر به نظر می‌رسد که همین امر باعث شده وزن آن نیز بیشتر شود اما بهتر در دست جای گیرد و حس بهتری به دست منتقل می‌کند. همچنین دوال سنس بسیار ارگونومیک به نظر می‌رسد و برخلاف نسل‌های گذشته، درخواست‌های کاربران در مورد کنترلر کاملا شنیده شده است. اگر می‌خواهید به نسل جدید ایمان بیاورید، بهتر است یکبار دوال سنس را در دست بگیرید و دقایقی با آن بازی مورد علاقه خود را تجربه کنید. دکمه‌های L2 و R2 در این کنترلر کاملا تغییر کرده‌اند و حس شلیک کردن با سلاح‌های مختلف با یکدیگر متفاوت شده است. در نسل‌های قبلی اصلا هیچ تفاوتی نداشت که شما با یک سلاح سبک شلیک می‌کنید یا سنگین، میزان مقاومت این دکمه‌ها هیچ تفاوتی در حالت‌های مختلف نداشتند. اما در دوال سنس این قضیه کاملا فرق می‌کند. دکمه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت هوشمند میزان مقاومت در مواقع مختلف کاملا تغییر می‌کند. مثلا برای شلیک با یک سلاح سبک، نیروی کمتری را در انگشتان خود حس می‌کنید اما اگر بخواهید با یک سلاح سنگین شلیک نمایید، میزان مقاومت تریگر بیشتر شده و حس سلاح سنگین به انگشتان شما منتقل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دسته می‌توان به تکنولوژی جدید به کار رفته در مورد موتورهای لرزش دسته اشاره کرد. در موقعیت‌های مختلف شما ویبره و لرزش‌های متفاوتی را حس خواهید کرد که تا به حال هیچ کنترلری نتوانسته این حس را به بازیکن منتقل نماید.

مقایسه و نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم این کنسول را با نوع دیجیتال آن مقایسه کنیم، تنها می‌توان به نداشتن درایو نوری اشاره کرد. اگر علاقه‌دارید که آرشیوی از بازی‌ها به صورت دیسک تهیه کنید و یا دانلود بازی‌ها آن هم با حجم‌های زیاد برای شما مقدور نیست، این کنسول می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر می‌خواهید بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری کرده و از نظر اینترنت و دانلود هم مشکلی ندارید، بهتر است نوع دیجیتال آن را خریداری نمایید چراکه قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به این مدل دارد.  همچنین برای تجربه بهتر و استفاده از حداکثر توان این کنسول بهتر است از تلویزیون و یا مانیتور 4K با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز استفاده نمایید و آن زمان است که می‌توانید تفاوت را بیش از پیش احساس کنید. در غیر این صورت بسیاری از قابلیت‌های این کنسول را از دست‌ خواهید داد. همچنین در مقایسه این کنسول با XBOX series X همانطور که در بالا گفته شد، از نظر سخت افزاری مقداری ضعیف بوده و حافظه داخلی کمتری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما تجربه ثابت کرده که هیچ موقع قدرت سخت افزاری در کنسول‌ها باعث برتری آن نشده و تنها خدمات بهتر و ارائه بازی‌های بیشتر و باکیفیت‌تر توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. پس باید منتظر ماند و دید که این دو شرکت در آینده چه کار خواهند کرد.

جمع‌بندی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز گیم باکس اندروید مدل agbox-eco-03-a خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

گیم باکس agbox-eco-03-a مشتمل بر یک اندروید باکس، یک دسته بازی بی سیم و یک ماوس بی‌سیم است. یک مجموعه بازی کامل و متنوع که مجموعا در حدود 25 بازی از پرطرفدارترین بازی های گوگل پلی مشتمل بر بازی های ورزشی مانند فوتبال، مسابقات ماشین سواری در چندین سبک، بازی های تیراندازی (FPS) در چندین سبک، مبارزات شخصی، بازیهای open world و platform و ... می باشد بر روی سیستم نصب است. تمامی بازی ها، با گرافیک بسیار خوب و اکثرا سه بعدی و از بازیهای مشترک اندروید، ایکس باکس، پلی استیشن سه و چهار و کامپیوتر هستند. اکثر بازی ها از بازی های دیتا دار اندروید انتخاب شده است. همچنین مجموعه بازی های دیگر نیز برای سیستم در نظر گرفته شده که شما میتوانید به صورت جداگانه سفارش دهید. علاوه بر این شبیه ساز کنسول نوستالژیک سوپر نینتندو و مجموعه ای از بهترین بازی های آن مانند سوپر ماریو، سونیک، مورتال کامبت و ... بر روی سیستم نصب است. مزیت پلتفرم اندروید نسبت به بقیه پلتفرم ها، تنوع بسیار بالای بازی ها است. به عنوان مثال در پلتفرم اندروید علاوه بر بازیهای فوتبال معروف FIFA و PES، بازیهای فوتبال متنوع دیگری مانند DLS و world league scoccer هستند که از سوی کاربران امتیازی در همان حد و یا بیشتر به خود اختصاص داده اند و با گیم باکس اندروید قابل بازی هستند. راهنمای جامع سیستم و نحوه اجرای بازیها از طریق میانبر مربوطه جهت ارتباط صحیح با دسته را در کاتالوگ سیستم می توان یافت. در بازیها، منوهای انتخاب مراحل و تنظیمات اولیه با ماوس انجام شده و دسته داخل محیط بازی فعال می گردد. همچنین حدود 5 گیگابایت فضای سیستم ازاد گذاشته شده تا بتوان از قابلیت های معمول اندروید باکسها استفاده نمود. در این سیستم از دسته بازی بیسیم استفاده شده است و رنگ دسته آبی، قرمز، سفید یا مشکی است. در صورت تمایل به استفاده از مجموعه های فیلم انلاین، مانند هر اندروید باکس دیگر، سیستم باید در دید مستقیم مودم باشد و بهتر است با کابل به مودم متصل شود. سیستم از اندروید نسخه 10 استفاده می کند.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا