خانه و آشپزخانه

نکات مهم خرید کولر گازی به همراه قیمت و خرید آنلاین (با پادکست، ویدئوکست)

گولر گازی، وسیله انکار نشدنی خانه های امروزی، نکات مهم خرید آن را در ادامه ببینید و بشنوید

با پیشرفت تکنولوژی در کولرهای گازی موجود در بازار علاوه بر حالت سرمایش و ایجاد هوای خنک می توان به گرمایش در این محصولات و استفاده در فصول سرد سال اشاره کرد. وجود این ویژگی در اسپیلت های دو منظوره یک امتیاز محسوب شده و کارایی و عملکرد بهتری را نشان می‌دهند. کولرهای گازی در حالت گرمایشی درست مانند حالت سرمایشی با به گردش در آوردن گاز فریون گرما را به بیرون منتقل می‌کنند. عملکرد این دستگاه پرکاربرد به این نحو است که در تابستان های گرم هوای داخل را به بیرون منتقل کرده و باعث خنک شدن هوای محیط می شوند. اما در فصول سرد که از حالت گرمایش استفاده می شود و جریان گاز به حالت معکوس عمل می کند. هوا از محیط بیرون توسط لوله‌های کندانسور جذب گاز فریون می شود این گرمای جذب شده در لوله های اواپراتور پنل اسپیلت را گرم کرده و باعث جریان پیدا کردن هوای گرم از روی این لوله‌ها به هوای محیط داخل می‌شود. این حالت معکوس در کولرهای گازی از حالت سرمایش به گرمایش با وجود قطعه ای به نام شیر برقی که در قسمت خارجی آن قرار دارد، حاصل می‌شود. کولرهای گازی در انواع مختلفی موجود می باشند که در ادامه مقاله راهنمای خرید کولر گازی به توضیح کامل انواع و نحوه کاراییشان می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

انواع کولر گازی

  • کولر گازی یک تکه یا پنجره ای
  • کولر گازی دو تکه ( اسپیلت )
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی سقفی
  • کولر گازی داکتی یا کانالی ( گرمایش به صورت کویل آب گرم می باشد )

کولر گازی یک تکه یا پنجره ای

کولر های گازی پنجره ای فاقد حالت گرمایشی هستند. در این کولرها کندانسوری تعبیه شده که در انتهای یک اتاقک و به سمت بیرون می باشد. در پشت آن یک فن کندانسور وجود دارد، که هوا از طریق آن دمیده شده و به خنک کردن کندانسور کمک می کند. این کولرها به دلیل نصب راحت در قاب پنجره خیلی متداول و مورد توجه هستند و این محصول مصرف برق بسیار بیشتری از نمونه‌های دیگری داشته که هنگام خرید باید به ابعاد پنجره و کولر گازی دقت داشته باشید.

کولر گازی دو تکه یا اسپیلت

این نوع کولر گازی از دو قسمت مجزا تولید می‌شود. قسمت خارجی که بیرون از ساختمان نصب می‌شود، کندانسینگ یونیت نام دارد. کندانسینگ یونیت از کمپرسور و کندانسور تشکیل می‌شود. یونیت داخلی که قسمت تبخیر یعنی اواپراتور در آن قرار گرفته و داخل ساختمان مورد نظر قرار جای می گیرد. این دو یونیت توسط یک لوله مسی یا آلومینیومی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. این لوله ها از دو قطر تشکیل شده تشکیل شده اند. لوله با قطر باریکتر مایع پرفشار را از کندانسینگ یونیت به اواپراتور یونیت خارجی به یونیت داخلی انتقال می‌دهد. لوله با قطر بیشتر گاز کم فشار را به کمپرسور انتقال می دهد. این محصول دارای کنترل از راه دور می باشد.

کولر گازی پرتال

این مدل کولر گازی که با نام پرتابل یا  قابل حمل شناخته می‌شود، در ظرفیت های پائین طراحی و تولید می‌شوند. کولر گازی های پرتابل علاوه بر ریموت کنترل، دارای حالت گرمایشی می باشند. این محصول مناسب فضای کوچک و موقتی است. به دلیل اینکه تمام قسمت های مختلف کولر گازی ( کندانسور و اواپراتور و … ) در یک مجموعه کنار هم قرار گرفته اند و گرمای موتور در مواقعی که بر روی حالت سرمایشی است، از طریق لوله خرطومی تعبیه شده در پشت دستگاه به بیرون می رود. این لوله خرطومی باید از پنجره یا هر منفذ دیگری به بیرون متصل شود، تا هوا را به بیرون انتقال دهد. اگر این عمل به درستی انجام نشود، گرمای خارج شده از هوا، مجدد به فضای محیط اطراف برگشته و کار تهویه و سرمایش به درستی صورت نمی‌گیرد. در حالت استفاده از گرمایش کولر گازی های پرتابل نیازی به این خرطوم نمی باشد. زیرا گرمایش از طریق هیتر صورت گرفته، که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نیستند. با ادامه مقاله راهنمای خرید کولر گازی همراهمان باشید.

کولر گازی ایستاده

کولر های گازی ایستاده در دو نوع تک فاز و سه فاز، معمولی و اینورتر تولید شده و دارای دو تکه می باشند. در کولر گازی ایستاده بر خلاف نوع پرتابل امکان جابجایی و حمل و نقل وجود ندارد. پنل داخلی این دستگاه داخل فضای موجود و پنل خارجی، خارج از محیط نصب می گردد. ظرفیت در کولرهای گازی ایستاده 48000 BTU به بالا تولید شده که به همین دلیل مناسب برای فضاهای بزرگ و وسیع می باشند.

کولر گازی سقفی

کولر گازی سقفی یکی دیگر از انواع متنوع در سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد، که امکان قرارگیری در سقف های کاذب را داشته و کارایی منحصر به فردی دارند. در این محصول کندانسور خارجی مانند نوع اسپیلتی در خارج از محیط قرار گرفته و پنل توسط لوله‌های مسی به کندانسور متصل شده و در سایزها و ظرفیت های متفاوت موجود می باشند. از مزایای بارز آن ها چرخش چهار جهت باد بوده که از برخورد مستقیم هوای سرد به یک نقطه جلوگیری می کنند.

کولر گازی داکتی یا کانالی

در این نوع کولر گازی یونیت داخلی درون سقف کاذب یا راهروها نصب شده و هوای خروجی توسط کانال کشی در اتاق ها و سایر نقاط مختلف ساختمان بعد از فیلترکردن و تنظیم دما درون آن ها توزیع می شود. باید توجه داشت که داکت اسپیلت فقط در نوع سرمایشی مشابه کولر گازی بوده و در گرمایشی کاملاً متفاوت عمل می کند. به این صورت که در یونیت داخلی کویل آب گرم وجود داشته و توسط آب گرم موجوداز پکیج یا موتورخانه ایجاد شده درون کویل ها حرکت کرده و با چرخش فن یونیت داخلی و برخورد هوا با سطح گرم کویل هوا نیز گرم می شود. عملاً یونیت خارجی داکت اسپیلت در فصل زمستان کارایی نداشته و خاموش می باشد. میزان ظرفیت در داخل داکت اسپیلت ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی میزان مصرف انرژی بالاتری دارند که می توان در فضاهای بزرگتر مورد استفاده قرار گیرند.

مزایا و معایب کولر گازی

مزایای استفاده از کولر گازی

  • هوا به صورت یکنواخت پخش می شود.
  • برای ساختمان ها و مکان هایی که فاقد لوله کشی هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.
  • هوای گرم پخش شده از اسپیلت مطبوع و پاکیزه است.
  • این محصول ایمنی بیشتری نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی دارد.
  • فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

معایب استفاده از کولر گازی

  • کمپرسور با رسیدن به دمای مورد نظر متوقف می‌شود.
  • در حالت گرمایش این محصول، توان بالای کمپرسور نیاز می‌باشد.
  • گاز دستگاه را مرتبا باید چک کنید. زیرا اگر کمتر از حد استاندارد باشد،آسیب‌های جدی به دستگاه وارد می شود.
  • میزان انرژی مصرفی بالاتری دارند.

تکنولوژی اینورتر چیست؟

اینورتر با تغییر و تنظیم دو پارامتر مهم یعنی ولتاژ و فرکانس باعث تغییر سرعت موتور کمپرسور می‌شود. در سیستم کولر گازی های امروزی قابلیت اینورتر به کار گرفته شده است. نحوه عملکرد سیستم کولر گازی های قدیمی این گونه بود که موتور کمپرسور هنگام شروع به کار جریان الکتریکی زیادی مصرف کرده و با رسیدن موتور به دور مناسب، مصرف جریان الکتریکی اولیه حدود یک سوم کاهش پیدا می‌کرد. با رسیدن کولر گازی به دمای تنظیم شده ترموستات به طور ناگهانی فرمان خاموش شدن موتور را صادر می کند. زمانی که دما بین 1 الی 3 درجه سلسیوس بالا رود، ( این واحد در حالت گرمایش بین 1 تا 3 درجه کاهش می باشد ) موتور به صورت ناگهانی در حالت سرمایش شروع به کار مجدد می‌کند. به دلیل این که موتورهای الکتریکی در این محصول به مقدار قابل توجهی در هر بار خاموش/روشن شدن دستگاه برق مصرفی زیادی را صرف می‌کنن،د وجود تکنولوژی اینورتر در مدل‌های امروزی تر بسیار کاربردی می باشد. کولر گازی های که کمپرسورهای آن ها دارای واحدهای اینورتر جریان مستقیم ) درایو فرکانس_متغیر ) هستند، امکان کنترل سرعت راه اندازی و ادامه کار الکتروموتور را دارند. کمپرسور آهسته شروع به کار کرده و با نزدیک شدن به دمای تنظیمی سرعت آن کاهش پیدا می کند و نیازی به خاموش/روشن شدن های مکرر نیست. این عملکرد باعث صرفه جویی در میزان برق مصرفی و نهایتاً تولید عمر بیشتر در این دستگاه می شود.

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی

نوع آب و هوا

در اولین قدم در انتخاب نوع کولر گازی آشنایی دقیق با شرایط آب و هوایی و تعیین میزان حداکثر دما در منطقه زندگی می باشد. کلاسهای T2, T1 و T3 نشانگر دامنه دمای در هر منطقه‌ای است که:

  • T1: آب و هوای معتدل 18 تا 43 درجه سانتیگراد
  • T2: آب و هوای خنک 10 تا 35 درجه سانتیگراد
  • T3: آب و هوای گرم 21 تا 52 درجه سانتیگراد

می باشد. قبل از هرگونه تصمیمی، رده بندی کلاس آب و هوای منطقه خود را بشناسید. به این نحو می توانید کولر گازی با بهترین کمپرسور را انتخاب نمائید.

ظرفیت

تمامی کولرهای گازی از هر مدل با هر امکاناتی که باشد، دارای ظرفیت‌های متغیری هستند. پس هنگام خرید به میزان ظرفیت توجه بسیار داشته باشید. توجه به ظرفیت مهم ترین مولفه در خرید این محصول است. اگر میزان ظرفیت انتخابی‌تان با نیازهای روزمره زندگیتان همخوانی نداشته باشد، به طور حتم هنگام استفاده با مشکل روبرو خواهید شد.  علاوه بر این بحث میزان مصرف انرژی هم در یک انتخاب اشتباه در جای خود قرار دارد.

یکای اندازه گیری ظرفیت در کولرهای گازی BTU است، که میزان سرمایش و گرمایش در واحد زمان می باشد. میزان ظرفیت در کولر گازی ها وابسته به عوامل مختلفی مانند مساحت، نوع فضا، آب و هوا، تعداد افراد خانواده، آفتابگیر بودن فضا، ارتفاع سقف، گردش هوا و … بستگی دارد.

تعداد یونیت داخلی

برای تعداد کولر گازی در فضای موجود به نظر یک متخصص نیاز دارید. به عنوان مثال: اگر یک کولر با ظرفیت بالا خریداری کنید و آن طور که انتظار دارید جوابگوی نیازهای تان نباشد، بعد از گذشت مدتی متوجه می شوید که دو کولر با ظرفیت پایین تر برای فضای موجود تان بهتر و کارآمدتر خواهد بود. البته عکس این موضوع ممکن است اتفاق بیفتد. پس یک بار برای مشورت گرفتن از متخصص هزینه کنید تا در دراز مدت جواب مطلوب تر و بهینه تری داشته باشید.

نوع کمپرسور

کمپرسور ها دارای انواع متفاوتی هستند، که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. هنگام خرید کولر گازی، کمپرسور محصول را مورد بررسی قرار دهید. کمپرسورها قلب تپنده در این نوع دستگاه ها محسوب می شود.

کمپرسور پیستونی: کمپرسور های پیستونی تحمل حرارت متوسط، مصرف برق و سر و صدای بسیار کمی دارند.

کمپرسور اسکرول: این کمپرسورها نسبت به نوع پیستونی تحمل حرارت بالا در قبال مصرف انرژی بیشتر و سر و صدای بالاتری دارند.

کمپرسورهای روتاری ( موشکی ): این نوع از کمپرسور ها تحمل حرارت پایین و میزان انرژی مصرفی و سر و صدای بسیار بالاتری نسبت به دو نوع بالا دارند.

با توجه به توضیحات ذکر شده در مورد انواع کمپرسورها نتیجه میگیریم که اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید و به توان خنک کنندگی بیشتری نیاز دارید، کمپرسورهای اسکرول و پیستونی بهترین گزینه برای خریداری می باشند.  و اگر در منطقه معتدل و مرطوب از کولر گازی می خواهید بهرمند شوید، کمپرسور روتاری گزینه مناسب تری است.

میزان مصرف انرژی

در مورد میزان برق مصرفی محصول مورد نظرتان تحقیق کامل داشته باشید. همانطور که در بالا اشاره کردیم کولر گازی های پنجره ای مصرف برق بالایی دارند، که همین دلیل، علت اصلی ارزان بودن این نوع کولر گازی است.

نوع برق مصرفی از نکات مهم دیگری می‌باشد که باید بررسی شود. کولرهای گازی خانگی به برق تک فاز و برخی دیگر به سه فاز نیاز دارند. به عنوان مثال برای کولرهای پنجره ای و اسپیلت ها همان برق تک فاز کافی بوده اما برای کولر گازی ایستاده که برای استفاده در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ طراحی شده برق سه فاز نیاز دارید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

قابلیت اینورتر

اما عنصر مهم دیگری که کولر گازی می‌تواند داشته باشد، قابلیت اینورتر است. کمپرسورهای که این قابلیت را دارند، به دلیل بهینه سازی مصرف برق بسیار کمتری خواهند داشت.

قابلیت EER

این قابلیت به معنای میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی است که توسط آن می‌توان متوجه شد کولر انتخابی چه میزان از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می کند. EER با میزان خنک کنندگی رابطه مستقیم داشته و بازدهی دستگاه را بالا می برد.

تصفیه هوای دوبل

این ویژگی به منظور گیر انداختن گرد و غبار بیش از 10 میکرومتر و حذف آلاینده‌های موجود در هوا مثل کنه ها طراحی شده که محیط سالم تر و پاکیزه ای را فراهم می آورند.

کنترل از راه دور

می توان از کنترل راه دور کولر گازی به عنوان تکنولوژی جدید و بسیار ضروری در این محصول اشاره کرد. در این قابلیت با فشردن چند دکمه از گوشی موبایل همراهتان، پیش از ورود به منزل دستور شروع به کار دستگاه را بدهید.

میزان سروصدا

هر چه دستگاه خریداری شده سر و صدای کمتری داشته باشد، حین استفاده آرامش بیشتری خواهد داشت. به عدد دسیبل ( db ) توجه نمائید. این شاخص به معنای میزان صدا است. هرچه عدد دسیبل کمتر باشد، صدای خروجی کمتر است.

پرتاب باد

این ویژگی یعنی کولر گازی تا چه فاصله ای را می تواند خنک و یا گرم کند. این قابلیت با عددی بر حسب متر اعلام می شود. سعی کنید حداقل میزان پرتاب، عدد 10 باشد.

وجود فناوری جدیدی در این دستگاه باد را فقط در جهتی که افراد نشسته اند، پخش کرده و اگر فردی نباشد قدرت دستگاه را به حداقل می رساند. با این عملکرد میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می کند.

شناسایی هوشمند

فناوری پیشرفته ویژه‌ای است که در کولر گازی های جدید می‌توان مشاهده کرد. به این گونه که میزان دمای بدن افراد به میزان سرمادهی و گرمادهی دستگاه تاثیر می گذارد.

جنس بدنه

استفاده از مواد ضد زنگ در بدنه باعث عمر طولانی در محصول می شود. بنابراین سعی در انتخاب بهترین بدنه داشته باشید.

ظاهر زیبا

ظاهری زیبا در پنل کولر گازی بسیار حائیز اهمیت می باشد. زیرا تنها چیزی که پس از نصب دستگاه قابل دیدن است، پنل زیبای آن می باشد. هرچه پنل محصول خریداری شده زیباتر باشد، حس رضایت بخش بیشتری از خرید خود خواهید داشت. مسلما میزان زیبایی پنل ارتباط مستقیم در قیمت کولر گازی دارد. هرچه پنل زیباتر باشد، گرانتر است. پس سعی کنید هنگام خرید نسبت به میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید، زیباترین پنل را برگزینید.

سایر قابلیت ها

از ویژگی های منحصر به فرد در برخی نمونه های جدید می‌توان به دکمه Sleep، زمانسنج، محافظ شوک الکتریکی، رطوبت گیر، ریست اتوماتیک، طراحی سه وجهی و … نام برد.

بهترین برند کولر گازی

عوامل مختلفی مانند کیفیت، بازدهی انرژی، سهولت در استفاده و … نکاتی هستند که یک برند را نسبت به سایر برندها برتری می‌دهند. از امکانات و ویژگی های موجود در هر برندی را مد نظر داشته باشید. با توجه به موارد ذکر شده چند نمونه از برندهای معتبر و قابل اطمینان برای سولت در  انتخاب و خرید را معرفی می کنیم. که شامل جنرال، ال جی، سامسونگ، گری، اسنوا و ایران رادیاتور می‌شوند.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

گارانتی کولر گازی

از آنجا که وجود گرانتی برای کالاها اجباری نبوده، فقط یک مزیت محسوب می‌شوند. هنگام خرید حتماً کالایی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش فعال را انتخاب کنید. زیرا وجود این ویژگی در محصولات برقی می‌تواند بسیار ضروری باشد.

قیمت کولر گازی

قیمت وسایل گرمایشی و سرمایشی با توجه به فصول مربوطه متغیر است که بهترین کار پرسیدن قیمت دقیق از سوی شرکت تولید کننده می باشد. حتما هواستان به هزینه‌های کناره در خرید این محصول باشد. به عنوان مثال نصب اکثر کولرها رایگان است، اما تهیه وسایل مانند لوله و … به عهده خریدار می باشد.

نحوه راه اندازی سیستم گرمایش در کولر گازی

هنگام تنظیم کردن برای حالت گرمایش باید دستگاه خاموش باشد. از منوی دستگاه گزینه HATE که به صورت یک آیکون خورشید مانند نشان داده می‌شود، انتخاب کنید. سپس مورد دمای نظر را تنظیم کنید. ( معمولا 30 درجه سانتیگراد توصیه می‌شود ).  2 الی 15 دقیقه صبر کنید. در این مدت پنل داخلی گم شده و فن هوای گرم را به بیرون انتقال می‌دهد. اگر بعد از گذشت این مدت باد گرمی از اسپیلت خارج نشود، احتمال تمام شدن گاز دستگاه وجود دارد. به یاد داشته باشید که وقتی اسپیلت را بر روی حالت گرمایش روشن می کنید، تمام اجزا به جز فن روشن شده و شروع به کار می‌کنند. فن داخلی اسپیلت تا وقتی که به دمای تنظیم شده نرسند، شروع به کار نخواهد کرد. همانطور که در بالا گفته شد، این زمان بین 2 الی 15 دقیقه می باشد.

علت باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش

  • نیم سوز شدن موتور کمپرسور یا موتور فن
  • خراب شدن کمپرسور
  • نیاز به شارژ مجدد گاز
  • خراب شدن سنسور ها
  • خرابی فن داخلی
  • خرابی برد
  • یخ‌زدگی کندانسور
  • شارژ بیش از حد مجاز گاز
  • خرابی شیر چهار طرفه

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کولر گازی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کولرگازی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولر گازی 30 هزار  تراست مدل RC01-TMSAB30HT1A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اسپلیت تراست 30000 دارای مشخصات متعدد و ویژه ای میباشد که در ادامه قصد داریم به مهم ترین این موارد اشاره کنیم. این کولر گازی از یک کمپرسور با قدرت کافی برخوردار است که علاوه بر مصرف بسیار پایین انرژی الکتریکی دارای صدای بسیار کم و همچنین بازدهی بالایی است که قادر است در مدت زمان کوتاهی نسبت به تامین سرمایش و گرمایش محیط اقدام کند در واقع این جز مهم کولر گاز مبرد را از اواپراتور فراخوانده و با پس دادن گرمایش درون محیط آن را از طریق کندانسور با کیفیت و با انتقال حرارت بالا به بیرون منتقل می کند لازم به ذکر است این فرایند بسیار دقیق به کمک فن کندانسور کامل می گردد که با بالانس بسیار دقیق نصب گردیده و هیچ گونه سر وصدایی ندارد. کولر گازی اسپلیت تراست 30000از گاز مبرد R410 در جهت ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می کند که دارای استاندرد های لازم برای تامین حرارت و برودت در درون همچین دستگاه هایی را به واسطه پشت سر گذاشتن تست ها و آزمایش های متفاوت به دست آورده است. این گاز مبرد همچنین دارای سازگار لازم با محیط زیست می باشد و هیچ گونه عامل مخربی برای محیط زیست ندارد کولر گازی اسپلیت تراست 30000 به جهت بهره مندی از مکانیزم های نوینی که این شرکت برای آن در نظر گرفته است دارای رده مصرفی A می باشد که به همین جهت محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولر گازی ارج مدل ATAS30030CH-ODU خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی ارج با بالاترین کیفیت ساخت در تمام مراحل ، تولید شده مخصوص مناطق گرمسیر تا 60 درجه سانتیگراد ( موتور روتاری تروپیکال T3 ) با کندانسور و پنل سایز بزرگ در تمام حجم ها . داری فن پنل بسیار قوی با پرتاب باد 5 حالته که این کولر گازی را بسیار موفق تر از تمام رقبای داخی و خارجی نموده . ((همراه با نصب رایگان توسط تکنسینهای نمایندگی ارج ))

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولرگازی وست پوینت مدل WIT24119-LH خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

ست پوینت یکی از قدیمی ترین برند های لوازم خانگیست که از قرن 18 هم میلادی به تولید لوازم خانگی می پردازد . وست پوینت اینترنشنال که یکی از اعضای گروه "Compagnie Française d’Etudes et d’Entreprises (CFEE) z " است در شهر بورداکس فرانسه زمانی که این شهر یکی از اصلی ترین قطب صنعتی بخش آتلانتیک اروپا بود تاسیس شد و صادرات محصولات خود را آغاز کرد . این برند در سال 1960 شروع به صادرات محصولات خود به منطقه منا ( شمال آفریقا و خاورمیانه ) کرد امروزه این برند فرانسوی محصولات خود را در 86 کشور دنیا به فروش می رساند و با بیش از 20 کشور دنیا برای تولید محصولات خود برای تامین قطعات و .. همکاری می کند . این برند در زمینه تولید لوازمی چون یخچال ، کولر گازی های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی ، ماشین لباس شویی و ظرف شویی و ... فعال است .

نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت‌ها

برای محاسبه ظرفیت کولرگازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و در طبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش نور خورشید بر سقف، به ازاء هر متر مربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) در نظر گرفته می‌شود.  چنانچه متراژ هال و پذیرایی منزل یا محل کار شما بیشتر از 50 متر مربع است و طبق محاسبات ناگزیر به انتخاب و خرید کولر گازی اسپلیت 30000 هستید، کمی دست نگه دارید. بدیهی است که برای خنک شدن خودتان، نیازی به خنک کردن همه فضای مورد نظر ندارید. بنابراین به جای خرید یک کولر اسپلیت گازی 30000 (برای خنک سازی اتاق های بالای 50 متر مربع) که حتی نوع اینورتر آنها هم، مصرف برق بالایی دارد و هزینه های شما را افزایش می‌دهد، از دو کولر گازی اسپلیت در ظرفیت کمتر استفاده کنید. در این صورت، در بسیاری از مواقع می‌توانید کولر اسپلیت با ظرفیت کمتر (مثلا 18000) که در محل (هال یا پذیرایی) نصب شده را روشن نمایید و به خنک کردن قسمت های دیگر پذیرایی نیازی نیست. بدیهی است در مواقع خاص (مانند مهمانی و مجالس) کولر اسپلیت دوم را نیز روشن خواهید کرد و بدین ترتیب، همه نقاط سالن (از دو جهت) تحت پوشش هوای خنک هر دو کولر گازی اسپلیت، قرار خواهد گرفت. 

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید ویدیو پرژکتور به همراه قیمت و خرید آنلاین

مزایای کولر گازی

افزایش کیفیت هوا : کولرهای گازی می‌توانند به صورت مؤثری کیفیت هوای داخلی را ارتقا بخشند و جو بسیار سالم‌ تری را ایجاد کنند. این امر به آن دلیل است که آن‌ ها قادر به بیرون راندن آلودگی، گرد و خاک و سایر موارد حساسیت‌زا از محیط هستند. کولرهای گازی می‌‌توانند از رشد کپک و قارچ با کاهش رطوبت هوا جلوگیری نمایند. کمک به کاهش آسم و آلرژی : کولرهای گازی می‌توانند به ضدعفونی و فیلتر کردن هوایی که تنفس می‌کنیم، کمک کنند. در معرض قارچ و کپک قرار گرفتن، یکی از عوامل اصلی افزایش خطر حملات آسم، واکنش‌های تنفسی و سایر مشکلات تنفسی است. با حذف آلودگی و گرد و غبار و جلوگیری از رشد کپک‌ها و قارچ‌ها، باعث کاهش خطر حملات تنفسی مانند آسم و سایر آلرژی‌ها می‌شود. در واقع هنگامی که از کولر گازی استفاده می‌کنیم، بستن پنجره‌ها باعث جلوگیری از ورودی آلرژن‌ها، گرد و غبار و باکتری می‌شود.

کمپرسور

در بین قسمت‌‌های مختلف تشکیل دهنده این وسیله مهم، کمپرسور کولرگازی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کولر گازی وست پوینت با کمپرسور اینورتر یکی از کم مصرف‌ترین محصولات موجود در بازار است.این کولر با تراز مصرف انرژی A++ فضایی توام با آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.  اسپلیت دیواری وست پوینت 24000 مدل WIT-24119.LH گرم و سرد اینورتر Inverter دارای گرید انرژی ++A است و بسیار بر کاهش مصرف انرژی تاثیر گذار است، کولر گازی وست پوینت 24000 مدل WIT-24119.LH اینورتر فوق دارای ولتاژ 220 تا 240 به صورت تک فاز و با فرکانس 50 هرتز است. از دیگر مزیت‌های این کولر گازی، توزیع جریان هوای یکنواخت و سطح صدای بسیار پایین است. این موضوع به قدری برای مصرف کننده مهم است که در انتخاب نوع کولر‌های خوب به دقت در خصوص موارد تحقیق می‌نمایند.  

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 9هزار گرین مدل GWS-H09P1T1/R1-J خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

برند گرین (Green) یکی از زیباترین پنل‌های داخلی خود را در سری Diamond عرضه می‌کند. کولر گازی روتاری GWS-H09P1T1/R1-J با پنل داخلی زیبایش همچون الماسی درخشان فضای اتاق را زیباتر می‌کند. ظرفیت این کولر 9000Btu است و برای اتاق‌های کوچک انتخاب مناسبی خواهد بود. موتور روتاری T1 این مدل مصرف برق کمی دارد و از هزینه‌های اضافی برای برق شهری جلوگیری می‌کند. این کولر گازی زیبا قابلیت سرمایش و گرمایش را همزمان دارد و برای آب و هوای معتدل و معمولی کاملا مناسب و سازگار است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 18هزار گرین مدل GWS-H18P1T3/R1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنین مناطق حاره‌ای و گرمسیری، استفاده از کولر گازی و اسپلیت‌های با دوام بالا و قدرتمند است. در این مناطق می‌توان از کولر گازی‌های با موتور T3 تروپیکال استفاده کرد. برند گرین (Green) یکی از بهترین کولر گازی‌های تروپیکال خود را با نام GWS-H18P1T3/R1 معرفی کرده است. این کولر گازی 18000 مناسب استفاده در مناطق گرمسیری و حاره‌ای است و با توجه به موتور T3 قدرتمندش سرمای باکیفیت و عمر بیشتری نسبت به موتورهای T1 دارد. موتور روتاری T3 Tropical این مدل از محصولات گرین مصرف برق کمی دارد. از این کولر برای گرمایش هم می‌توان استفاده کرد. روی پنل داخلی این کولر یک فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا گذاشته شده تا هوای تمیزی را تنفس کنید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولر گازی 9 هزار اینورتر تی سی ال مدل TAC-9CHSA1/XAD1IT3 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرهای گازی تی سی ال، سری XAD1IT3 به دلیل بهره گیری از تکنولوژی اینورتر و مصرف انرژی بسیار کم، گزینه ای مناسب برای مناطق شهری هستند. کمپرسور این سری از کولرهای گازی از نوع روتاری T1 است و معمولا برای مناطق با آب و هوای معتدل توصیه می شود. این محصول علاوه بر ظاهری شکیل و زیبا دارای نمایشگر مخفی، تایمر 24 ساعته، کلید روشن شدن مجدد خودکار و رطوبت زدای مستقل نیز هست.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی گرین 30 هزار پیستونی مدل GWS-30P1T3/R1PB خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی پیستونی گرین از ظرفیت‌های 18000 الی 30000 Btu/h تولید و به بازار عرضه می‌گردد. ظرفیت کولرهای گازی از جمله اسپلیت پیستونی گرین را معمولا با واحد Btu/h می‌شناسند. Btu/h مخفف کلمه British Thermal Unit یا همان واحد گرمایی انگلستان می‌باشد که هر واحد آن به معنی مقدار گرمایی است که یک پوند آب (453 گرم) 60 درجه فارنهایت را به 61 درجه فارنهایت در فشار یک اتمسفر برساند. با توجه به نیاز بار برودتی هر فضا از کولرهای گازی با ظرفیت‌های متناسب با آن استفاده می‌گردد. کولر گازی پیستونی گرین، از دو واحد مجزای یونیت داخلی و خارجی ساخته می‌شوند. یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر یا همان اواپراتور در آن جای دارد در داخل ساختمان جای می‌گیرد. کمپرسور مهمترین قسمت یک سیستم کولر گازی می‌باشد که وظیفه آن متراکم کردن مبرد و ایجاد اختلاف فشار برای گردش ماده سرمازا می‌باشد. در کمپرسور اسپلیت پیستونی، پیستون های موجود در یک محفظه سبب فشرده سازی گاز مبرد می‌گردد که با هر بار رفت و آمد این پیستون ها گاز موجود محفظه را فشرده و با فشار از دریچه خروجی خارج می‌کند. کمپرسور پیستونی به سبب توان سرمایشی بالا برای مناطق گرمسیری و جنوبی کشور مناسب است. از ویژگی‌های اسپلیت پیستونی گرین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قابلیت سرمایش تا دمای محیطی 60 درجه سانتی‌گراد کمپرسور پیستونی مخصوص مناطق گرمسیر پرتاب باد تا 15 متر گاز مبرد R22 دارای فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا لوله مسی و کابل رایگان.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 12هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV12TVN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 12 هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV12TVN1 یک دستگاه خنک کننده هوا است که برای استفاده در فضاهای بزرگ و کاربردهای صنعتی و تجاری طراحی شده است. جریان نامی سرمایش در این کولر 1096/5.1، جریان نامی گرمایش 1099/4.9، میزان گردش هوا سرمایش/ گرمایش پنل داخلی 600، میزان نویز فشار صدا (پنل داخلی):39/37/30، میزان نویز فشار صدا ( پنل خارجی): 53 است. این کولر مجهز به پره های طلایی Golden Fin بوده و به کمپرسور هوشمند اینورتر دی سی روتاری دوقلو تجهیز شده است. قابلیت کارکرد این کولر تا دمای 48 درجه است. این کولر گازی دارای طراحی زیبا و مناسب برای محیط های صنعتی و تجاری است و به دلیل تکنولوژی اینورتر و راندمان انرژی بالا، مناسب برای کاهش مصرف انرژی و هزینه های سوخت است. همچنین، دارای ویژگی هایی مانند فیلتر هوای قابل شستشو و تکنولوژی سرمایش سریع است که سبب می شود کارایی و راحتی استفاده از این دستگاه بیشتر شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 12 هزار بنتلی مدل 12000BTU خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی تابلویی دیواری 12000BTU به صورت ویژه جهت نصب در دیواره یا درب تابلوبرق، رک یا... طراحی و تولید گردیده و ظرفیت برودتی آن 4200 وات است. کولرهای گازی بنتلی، به صورت کاملا اختصاصی جهت خنک کاری تابلوهای الکتریکی، مخابراتی، سیستم ها و سرورهای صنعتی طراحی شده اند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی ال جی مدل  NF189SQ1 18000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

شاید تا چند سال قبل، روشن کردن کولر گازی برای خیلی از ما به معنای قبض برق سرسام آور بود و استفاده از آن برای اکثر جامعه عمومیت نداشت. اما چند سالی است که با ورود تکنولوژی اینورتر به بازار کولر های گازی، از آنها با عنوان دستگاه های سبز یا کم مصرف یاد میشود که اعتماد بیشتری را جلب نموده و اقبال عمومی به آنها بیشتر شده، این در حالیست که کمپانی ال جی مدت هاست گام را فراتر گذاشته و دستگاه های Dual Inverter را تولید نموده؛ این یعنی مصرفی به مراتب پایینتر، سرمایشی کاملا یکنواخت تر، آرامشی عمیق تر و دستگاهی منحصر به فرد،. دستگاه نکست فایتینگ الجی با ظرفیت 18000 مناسب برای فضاهای نسبتا بزرگ محیط کار، منزل و... بوده و تکنولوژی تویین روتاری کندانسور ها و ترکیب آن با تکنولوژی گلدفین جهت جلوگیری از خوردگی سبب ماندگاری فوق العاده کندانسور ها شده است. پرتاب باد قدرتمند ، قابلیت Auto Clean جهت پاکسازی مبدل حرارتی از باکتری ها، امکان مدیریت مصرف، نصب بسیار آسان و شیکی ظاهری برخی دیگر از ویژگی های بارز این دستگاه هستند. در تابستان؛ خنک، در بهار؛ مطبوع، در زمستان؛ گرم، همدم تمام لحظه ها مثل ال جی

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 24 هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV24TVN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

توضیحات محصول کولر گازی 24 هزار اینورتر جی پلاس محصولی با کیفیت و بی‌نظیر از برند جی پلاس که با نام کولر گازی 24 هزار اینورتر مدل GAC-HV24TVN1 شناخته می‌شود. جی پلاس یکی از برندهای معروف و مطمئن در زمینه تولید انواع کولرهای گازی است که با کیفیت عالی و قیمت مناسب خود محبوبیت زیادی را در میان کاربران به دست آورده است. از ویژگی‌های برجسته این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. تکنولوژی اینورتر: این محصول با استفاده از تکنولوژی اینورتر عمل می‌کند که به معنای کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی کولر گازی است. کم مصرف: با توجه به استفاده از تکنولوژی اینورتر، این کولر گازی کم مصرف بوده و در نتیجه کاهش هزینه‌های انرژی را به همراه دارد. تک پنل: این محصول تک پنل است، یعنی تمام قسمت‌های آن در یک پنل قرار گرفته است که باعث می‌شود نصب و حمل‌ونقل آن راحت‌تر باشد. تک پنل: این محصول تک پنل است، یعنی تمام قسمت‌های آن در یک پنل قرار گرفته است که باعث می‌شود نصب و حمل‌ونقل آن راحت‌تر باشد. در نهایت می‌توان گفت که کولر گازی 24 هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV24TVN1 با توجه به ویژگی‌های برجسته‌اش، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال کولر گازی با کیفیت، با دوام و کم مصرف هستند. این محصول با توجه به قیمت مناسب خود، ارزش خرید بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 24 هزار جی پلاس مدل GAC-HF24TQN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 24 هزار جی پلاس هوای گرم و خشک تابستان‌های ایران باعث می‌شود که خیلی از ما به دنبال راه‌هایی برای خنک کردن خانه‌هایمان باشیم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ما در این زمینه کمک کند، استفاده از کولر گازی است. کولر گازی یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از یک سیستم تبرید، هوای داخل اتاق را خنک و تازه می‌کند. کولر گازی همچنین می‌تواند در فصول سرد، هوای داخل اتاق را گرم کند. اما با توجه به تنوع بسیار زیاد مدل‌ها و برندهای کولر گازی، انتخاب یک کولر گازی مناسب برای خانه ممکن است کار دشواری باشد. در این مقاله، ما قصد داریم به شما یکی از بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های کولر گازی را معرفی کنیم: کولر گازی 24 هزار جی پلاس. این کولر گازی دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید این کولر گازی را از سایت دیجی‌کالا با قیمت مناسب و امکانات عالی خریداری کنید. معرفی برند جی پلاس جی پلاس یکی از برندهای معتبر و مشهور در زمینه تولید و عرضه کولر گازی است. این برند با تکیه بر دانش فنی و تجربه طولانی در این حوزه، محصولاتی با کیفیت بالا و طراحی زیبا را به بازار عرضه می‌کند. جی پلاس همچنین از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای بین‌المللی در تولید کولر گازی استفاده می‌کند و به محیط زیست و انرژی نیز احترام می‌گذارد. جی پلاس یک برند ایرانی است که با توجه به نیازها و سلیقه‌های مشتریان ایرانی، محصولاتی را طراحی و تولید می‌کند که با شرایط آب و هوایی و فرهنگی ایران هماهنگ هستند. جی پلاس از برندهایی است که مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهد و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، رضایت آن‌ها را جلب می‌کند. کاربردهای کولر گازی 24 هزار جی پلاس کولر گازی 24 هزار جی پلاس یک کولر گازی اسپلیت است که برای خنک کردن و گرم کردن اتاق‌هایی با مساحت حدود 40 متر مربع مناسب است. این کولر گازی می‌تواند در انواع محیط‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی استفاده شود. این کولر گازی دارای دو بخش اصلی است: بخش داخلی و بخش خارجی. بخش داخلی که به دیوار اتاق نصب می‌شود، شامل یک فن، یک فیلتر، سیستم لوله‌کشی و یک ریموت کنترل است. بخش خارجی که به دیوار خارجی یا روی بام ساختمان نصب می‌شود، شامل کمپرسور، کندانسور، فن و لوله‌کشی است. بخش داخلی و بخش خارجی با استفاده از لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند. این کولر گازی با استفاده از یک گاز مبرد به نام R410A کار می‌کند که از نظر ایمنی و محیط زیستی مناسب است. ویژگی‌های کولر گازی 24 هزار جی پلاس کولر گازی 24 هزار جی پلاس دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری است که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: • طراحی زیبا و مدرن: این کولر گازی دارای طراحی زیبا و مدرنی است که با هر نوع دکوراسیون و مبلمانی هماهنگ است. بخش داخلی این کولر گازی دارای یک صفحه نمایش LED است که در شب روشن می‌شود و اطلاعات مربوط به دما، سرعت فن، حالت کاری و زمان‌بندی را نشان می‌دهد. بخش خارجی این کولر گازی نیز دارای یک طراحی ساده و کم حجم است که به راحتی در کلیه محیط‌ها نصب می‌شود • کارایی بالا و مصرف پایین: این کولر گازی دارای یک کمپرسور روتاری است که باعث می‌شود که کارایی بالا و مصرف انرژی پایین داشته باشد. این کولر گازی دارای رده انرژی A+ است که نشان‌دهنده صرفه‌جویی در مصرف برق است. این کولر گازی همچنین دارای یک سیستم اینورتر است که با تنظیم سرعت کمپرسور، میزان برق مصرفی را کاهش می‌دهد و عمر کمپرسور را افزایش می‌دهد. این کولر گازی با استفاده از یک سنسور هوشمند، دمای محیط را اندازه‌گیری می‌کند و بهترین حالت کاری را برای خنک کردن یا گرم کردن اتاق انتخاب می‌کند. • سلامتی و تمیزی: این کولر گازی دارای یک فیلتر ضد باکتری و ضد گرد و غبار است که باعث می‌شود که هوای خروجی از این کولر گازی سالم و تمیز باشد. این فیلتر با جذب و نابود کردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و ذرات معلق، از ایجاد بوی بد و بیماری‌های تنفسی جلوگیری می‌کند. این فیلتر همچنین قابل شستشو است و به راحتی قابل تعویض است. این کولر گازی نیز دارای یک سیستم خشک‌کننده است که با خشک کردن لوله‌ها و بخش داخلی کولر گازی، از رشد باکتری‌ها و بوی بد جلوگیری می‌کند. • آرامش و راحتی: این کولر گازی دارای یک فن با سرعت متغیر است که باعث می‌شود که صدای کمتری از خود ساطع کند. این کولر گازی دارای حالت سکوت است که با کاهش سرعت فن، صدای کمتری ایجاد می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که به راحتی بخوابید. این کولر گازی همچنین دارای یک ریموت کنترل بی‌سیم است که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات کولر گازی را از راه دور کنترل کنید. این ریموت کنترل دارای یک صفحه نمایش LCD است که اطلاعات مربوط به کولر گازی را نشان می‌دهد. این ریموت کنترل همچنین دارای یک سنسور دما است که با اندازه‌گیری دمای محلی که شما در آن هستید، دمای کولر گازی را تنظیم می‌کند. خرید کولر گازی 24 هزار جی پلاس از دیجی‌کالا اگر قصد خرید کولر گازی 24 هزار جی پلاس را دارید، می‌توانید از سایت دیجی‌کالا اقدام کنید. دیجی‌کالا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین ایران است که محصولات متنوعی را با قیمت مناسب و امکانات عالی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سخن نهایی کولر گازی 24 هزار جی پلاس یکی از بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های کولر گازی است که با داشتن ویژگی‌ها و مزایای بسیاری، می‌تواند به شما در خنک کردن و گرم کردن خانه‌هایتان کمک کند. این کولر گازی دارای طراحی زیبا و مدرن، کارایی بالا و مصرف پایین، سلامتی و تمیزی، آرامش و راحتی است. اگر قصد خرید این کولر گازی را دارید، می‌توانید از سایت دیجی‌کالا اقدام کنید و از قیمت مناسب، ارسال سریع، خدمات پس از فروش، امکان استفاده از نظرات مشتریان و سایر امکانات این فروشگاه آنلاین بهره‌مند شوید.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

در دنیای امروز با تغییرات آب و هوایی و گرمای زیاد تابستان، نیاز به یک سیستم خنک‌کننده کارا و قدرتمند بیش از پیش احساس می‌شود. کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1 با کمپرسور روتاری، توانایی خنک کردن محیط‌های بزرگ را در کمترین زمان ممکن دارد. کمپرسور روتاری به دلیل طراحی منحصر به فرد و کارایی بالای خود، انتخاب ایده‌آلی برای مصرف کنندگانی است که به دنبال بازدهی بالا و عمل‌کرد قابل اعتماد هستند. این کولر گازی هوشمند، با استفاده از تکنولوژی اینورتر، می‌تواند به صورت فوری و با دقت بالا، دمای مورد نیاز شما را تنظیم کند. این تکنولوژی برای کاهش مصرف برق و حفظ دمای مطلوب با کارایی بالا طراحی‌شده‌است. این کولر با ویژگی اینورتر، باعث می‌شود شما در هر شرایط آب و هوایی، از خنکی مناسب و یکنواخت در محیط خود برخوردار باشید. این محصول با ظرفیت 1800 واحد، قابلیت خنک کردن فضاهای بزرگ را دارد. این ویژگی باعث می‌شود که در حجم‌های بزرگتر از فضا، دمای خنک و مناسبی فراهم شود. این کولر گازی با داشتن این ظرفیت بالا، توانسته است به یکی از انتخاب‌های مناسب برای خنک کردن فضاهای وسیع تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ای که این کولر گازی را متمایز می‌کند، نوع فاز بودن آن است. این کولر گازی تک فاز است، که این به معنی کاهش مصرف انرژی و بهره‌وری بالاتر است. این ویژگی برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال راهکارهای پاک و صرفه‌جویانه برای خنک کردن فضای خود هستند، انتخاب مناسبی است.

کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1

کولر گازی 18 هزار اینورتر آرتمن مدل AT/AC-18KT1، یکی از بهترین سیستم‌های تهویه هوای مطبوع در فضاهای مختلف است. این کولر با داشتن ظرفیت سرمایش و گرمایش حدود ۱7،۰۰۰ بی‌تی‌یو در ساعت، توانمندی بالایی در تنظیم دمای محیط در همه فصل‌های سال را دارد. کمپرسور این کولر گازی از نوع روتاری بوده که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف برق، ویژگی کم سر و صدا بودن را هم برای این کولر به ارمغان می‌آورد. ما در کمپرسور این کولر گازی برد الکتریکی از نوع اینورتر را مشاهده می‌کنیم. چون نوع برد این کولر اینورتر است، وقتی دما را به دمای مد نظر شما (بین 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد) می‌رساند، به جای خاموش کردن موتور، دور موتور را کاهش می‌دهد. با این کار هم در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و هم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.   خوبی دیگر این کولر، نوع برق ورودی آن است. کار کردن این کولر با برق تک فاز نه تنها باعث می‌شود مصرف انرژی کمی داشته باشد، بلکه نصب و نگه‌داری آن هم راحت‌تر است. در نهایت، می‌توان گفت که این محصول با توجه به مشخصات فنی خوب، قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد، گزینه خوبی برای خنک کردن منزل یا محل کار شما است.

هم سرمایش هم گرمایش

این کولر گازی در طبقه‌بندی آب‌وهوا، در کلاس T1 یعنی همان آب‌وهوای معتدل قرار دارد. قرار گرفتن این کولر در کلاس آب‌وهوایی T1 کاربرد آن را در مناطق گرمسیری و شرجی کشور محدود می‌کند. بهترین عملکرد این کولرها در دماهای 18 تا 43 درجه سانتی‌گراد است که این محدوده دمایی از دمای گرم‌ترین روزهای تابستان شهرهای جنوبی کشورمان به میزان قابل‌توجهی کمتر است. اگر شما هم به دنبال دستگاه دوکاره‌ای هستید که علاوه بر خنک‌کنندگی در تابستان، شما را از استفاده از بخاری در زمستان هم بی‌نیاز کند، کولر گازی 18 هزار آرتمن انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. در مقایسه با محدوده دمای کارکرد کولرهای موجود در بازار که معمولاً در محدوده دمایی 15 تا 48 یا 15 تا 55 درجه سانتی‌گراد کار می‌کنند، این کولر محدوده کاری به مراتب کمتری دارد و به کمک آن می‌توانید دمای مناسبی بین 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد البته با بازده بالا در منزل خود داشته باشید.  

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید بخاری به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

مجهز به کمپرسور با برد الکتریکی اینورتر

کولر گازی 18 هزار آرتمن مدل AT/ACWO18KTAعملکرد خوبش را مدیون کمپرسور روتاری خودش است. سیستم مبرد این کمپرسور از گاز R۴۱۰A استفاده کرده و برای خنک کردن محیط، هوا را به درون پنل می‌کشد و پس از آن که آن را خنک کرد، هوا را با دمای کمتر به بیرون منتقل می‌کند. کمپرسور روتاری به صورت چرخشی حرکت کرده و در حین حرکت کمترین صدا و لرزش را ایجاد می‌کند. این ویژگی باعث افزایش طول عمر کولر هم می‌شود. همچنین، استفاده از کمپرسور روتاری باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مصرف برق هم خواهد شد. مزیت بزرگ این کولر نسبت به کولر گازی 18 هزار آرتمن با کمپرسور مجهز به برد دور ثابت، طول عمر بیشتر دستگاه و صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی  است. چون این دستگاه بر خلاف دستگاه با برد دور ثابت،  با افزایش دما مدام خاموش و روشن نمی‌شود. شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که هر دو دستگاه دارای برچسب انرژی A هستند و تفاوت برد کمپرسور تأثیر خاصی ندارد. اما بزرگ‌ترین مزیتی که تکنولوژی اینورتر برای این کولر ایجاد می‌کند، پایداری دمایی بیشتر و بهتر، طول عمر بیشتر و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. کولرهای گازی با ظرفیت ۱8 هزار آرتمن مناسب برای سرمایش و گرمایش فضاهای متوسط تا کوچک مثل منازل مسکونی، دفاتر تجاری است. خیالتان از بابت نصب و نگه‌داری این کولر هم راحت باشد چون که به برق سه فاز نیاز ندارد. همیشه یادتان باشد کولری که قرار است در فضاهای کوچک کار کند، بهتر است سر و صدای کمی تولید کند.  میزان صدای پنل داخلی این کولر کمتر از 40 دسی‌بل و پنل خارجی آن کمتر از 50 دسی‌بل صدا ایجاد کرده و این محدوده برای ما قابل قبول است. البته که برخی محصولات صدای کمتری هم تولید می‌کنند.  

طراحی استاندارد

این کولر گازی مثل سایر کولرهای موجود در بازار از یک پنل داخلی با ابعاد 6/20×4/29×91 و یک یونیت خارجی با ابعاد 9/54×5/30×5/79 سانتی‌متر تشکیل شده است. متناسب بودن ابعاد و اندازه این کولر، ضمن اینکه از اشغال فضای اضافی جلوگیری می‌کند، باعث استفاده بهینه از فضا هم می‌شود. پنل داخلی این کولر ظاهر ساده‌ای دارد و برای کسانی که بیشتر از زیبایی به مشخصات فنی اهمیت می‌د‌هند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. اما اگر به دنبال محصولی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد هستید، باید کمی بیشتر تأمل کنید. مسلماً انتظار نداریم که مدل‌های زیباتر و خوش‌رنگ و لعاب‌تر را با همین قیمت ببینیم. در مجموع این کولر برای کسانی که دنبال طراحی ساده و مینیمال و یک کولر قیمت مناسب هستند،‌ انتخاب مناسبی خواهد بود. شرکت سازنده این کولر، آن را به صورت تک پنل طراحی کرده تا نصب و حمل‌ونقل آن راحت‌تر باشد. در نهایت می‌توان گفت این محصول با دارا بودن ویژگی‌های برجسته مانند تک‌پنل بودن، مصرف کم انرژی و عملکرد دوگانه، یک انتخاب عالی برای خنک و گرم کردن فضاهای کوچک است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 12 هزار آرتمن مدل AT/ACWO12KT1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی آرتمن مدل AT/ACWO12KT1 با ظرفیت 12 هزار، این محصول به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از کمترین میزان انرژی، بیش‌ترین سود را ببرید. با توجه به ظرفیتی که این کولر دارد، قادر است فضاهای کوچک را به راحتی سرمایش یا گرمایش دهد. این محصول همچنین رده مصرف انرژی A را داراست که نشان‌دهنده کمترین میزان مصرف انرژی در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه در بازار است. همچنین، این محصول از نوع کمپرسور روتاری استفاده می‌کند. این نوع کمپرسورها نسبت به سایر انواع کمپرسورها، سر و صدای کمتری دارند و عمر طولانی‌تری دارند. بنابراین، با خرید این محصول، شما می‌توانید از کیفیت بالا و عمر طولانی‌تری لذت ببرید. در نهایت، این محصول قابلیت سرمایش و گرمایش را دارد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک دستگاه، هم در فصول گرم سال و هم در فصول سرد سال، از دمای مناسبی در منزل یا محل کار خود برخوردار باشید.

کولر گازی مدل AT/ACWO12KT1

کولر گازی 12 هزار مدل AT/ACWO12KT1 با دارا بودن ویژگی‌های نظیر رده مصرف انرژی A، مجهز بودن به کمپرسور روتاری و طراحی استاندارد، به عنوان محصولی باکیفیت شناخته می‌شود. این کولر با ظرفیت 12 هزار بی تی یو در ساعت، مناسب برای فضاهایی با مساحت تا حدود 30 متر مربع است. یکی از ویژگی‌های برجسته این کولر گازی، استفاده از کمپرسور روتاری در آن است که علاوه بر افزایش کارایی، سروصدای کمی را نیز برای فراهم می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی این کولر، توانایی عملکرد چندگانه‌اش است؛ با این کولر گازی همه‌کاره، دردسرهای استفاده از وسیله گرمایشی در فصل‌های سرد سال را نخواهید داشت. چرا که این کولر می‌تواند در محدوده دمای 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد و بازده سرمایش و گرمایش بالا به خوبی کار کند. ویژگی‌های مثبت این محصول فقط در نوع موتور آن خلاصه نمی‌شود. کارکرد با برق تک فاز و تک پنل بودن آن نصب و استفاده از آن را بسیار راحت کرده است. این کولر گازی مجموعه کاملی ویژگی‌ها برای استفاده در محیط‌های کوچک و متوسط است.

عملکرد دوگانه سرمایش و گرمایش

برند آرتمن هم مانند بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده کولرهای گازی، مدل‌های چند فصل به بازار عرضه می‌کند. کولر مذکور هم به این ویژگی مجهز شده است. یکی از بهترین قابلیت‌های کولر گازی مدل AT/ACWO12KT1 ، حالت عملکرد گرمایش آن است.  این دستگاه دارای ظرفیت گرمایش ۱۱۵۰۰ BTU/hr بوده و به کمک آن در ماه‌های سرد سال هم می‌توانید دمای محیط را تا حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بازدهی سرمایش (EER) به مقدار 3.14 و بازدهی گرمایش (COP) به مقدار 3.22  کولر مهر تأییدی عملکرد خوب این کولر در سرمایش و گرمایش است.  یک نکته‌ای که درباره این کولرگازی باید به آن توجه داشته باشیم، این است که این کولر برای نصب در هر منطقه‌ای با هر آب‌وهوایی مناسب نیست. هر مدل کولر گازی با نوع خاصی از آب‌وهوا سازگار است و اگر نوع کولر بر اساس آب‌وهوا انتخاب نشود، مشکلاتی مثل کاهش بازده دستگاه، افزایش مصرف برق و در نهایت خرابی دستگاه ایجاد خواهد شد. کولر گازی 12 هزار آرتمن برای آب‌وهوای معتدل ( کلاس T1) مناسب است و این ویژگی ممکن است کاربرد آن را محدودتر کند.

مصرف انرژی کم

کمپرسور روتاری در این کولر گازی مزایای زیادی دارد. این نوع کمپرسورها دارای راندمان بالاتر و صدای کمتری هستند و مصرف پایین برق آن‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود. همچنین، به دلیل وجود قطعات کم و ساده در داخل کمپرسور دستگاه، قیمت آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است. این کولر گازی همانند بسیاری از کولرهای گازی خانگی با برق تک فاز کار می‌کند و از این نظر مشکلی بابت نصب و راه‌اندازی آن وجود ندارد. با وجود تمام خوبی‌هایی که این کولر دارد، اما جای کمپرسور با برد الکتریکی اینورتر در آن به شدت احساس می‌شود. اینورتر بودن برد کمپرسور ویژگی مهمی است که مزایای زیادی برای کولر ایجاد می‌کند. اما متأسفانه در این کولر در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور خاموش شده و بعد از هر بار تغییر دما نیاز است که دوباره استارت بخورد. به این ترتیب بنابراین کولر مدام خاموش و روشن می‌شود  و مصرف انرژی آن در مقایسه با کولر با برد اینورتر بیشتر می‌شود.

مناسب برای منازل

کولرهای گازی با ظرفیت ۱۲ هزار آرتمن مناسب برای سرد کردن فضاهای متوسط تا کوچک هستند، مثل اتاق‌های خواب، اتاق‌های نشیمن، یا دفاتر کوچک. این اندازه کولرها به دلیل توانایی مناسب در تهویه هوا و خنک کردن فضاهای کوچک مناسب هستند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت در فضاهای بزرگ کارایی بالایی داشته باشند. در انتخاب کولر گازی برای فضای کوچک میزان صدا خیلی بیشتر از یک محیط بزرگ اهمیت دارد. بنابراین فاکتور میزان صدای تولیدی کولر یکی از عوامل مهم است. خوشبختانه میزان صدای پنل داخلی و  خارجی این کولر هر دو در حد استاندارد (کمتر از 50 دسی‌بل) قرار دارند. جدا از این ویژگی‌ها، چون در این نوع کولر گازی به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق قرار دارد، نسبتاً به کولرهای قابل‌حمل و ایستاده صدای کمتری ایجاد می‌کند. این کولر گازی به صورت داکت اسیپلت طراحی شده و متشکل از دو پنل داخلی به وزن 5/7 کیلوگرم از جنس پلاستیک و یک یونیت خارجی به وزن 25 کیلوگرم است. از نظر طراحی بدنه داخلی، ابعاد این کولر بسیار مناسب است و فضای کمی را اشغال می‌کند. طراحی پنل داخلی این کولر ساده و مینیمال  بوده و در هر محیط‌های مختلف قابل نصب است.

دوستدار محیط‌زیست

در این کولر گازی خوشبختانه به جای استفاده از گاز R22 یکی از پرمصرف‌ترین مدل گازها در صنایع مختلف مخصوصاً کولر گازی است، از گاز R410A  استفاده شده است. بر خلاف گاز R22 اما این گاز برای لایه ازون مضر نیست و اتفاقاً قابلیت سرمایش بهتری هم دارد.

جمع بندی

در مجموع می‌توان گفت اگر به دنبال سرمایش و گرمایش فضایی با متراژ حدود ۲۵ تا ۳۵ متر مربع در مناطق معتدل از نظر آب‌وهوایی هستید و مصرف برق دستگاه برای شما اهمیت زیادی دارد، کولر گازی ۱2۰۰۰ BTU می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. شاید عدم وجود برد از نوع دور ثابت در این دستگاه کمی شما را دچار شک و تردید کند اما برچسب انرژی A موجود در این دستگاه، دلیل محکمی بر کم‌مصرف بودن آن است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز داکت اسپلیت 48000 ای تی پی مدل ACC-48D2HWA/U3O خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

دستگاه ساخت چین می باشد. دستگاه قابلیت کارکرد تا دمای 43 درجه سانتیگراد را دارد. مجهز به تمامی محافظ ها جهت بالا بردن اطمینان می باشد. مجهز به پوشش ضد خوردگی می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی 30000 گرین مدل GWS-30P1T3/R1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

استفاده از کولر گازی و اسپلیت‌های دیواری که امروز بسیار رایج گردیده است بعد از گزینه‌ی کولر آبی یکی از اقتصادی‌ترین و ساده ترین روش‌ها برای خنک نمودن واحدها به ویژه در مناطق آب و هوایی مرطوب است. این سیستم شامل یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی می‌باشد که توسط لوله مسی و کابل‌های ارتباطی به هم متصل می‌شوند. کولرگازی تروپیکال گرین مدل Tropical-R410 یکی از جدیدترین مدل‌های کولرگازی تروپیکال گرین می باشد. کولرگازی تروپیکال گرین که دارای قابلیت سرمایشی تا دمای محیطی 60درجه سانتی گراد هستند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای سرمایش آب و هوای گرمسیری و حاره‌ای هستند. قابلیت سرمایش تا دمای محیطی 60 درجه سانتی گراد، دارای فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا، کمپرسور روتاری و مصرف برق کم، پرتاب باد تا 15 متر لوله مسی، کابل، استفاده از مبرد R4410a دوستدار محیط زیست از ویژگی های کولرگازی های تروپیکال گرین می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی گرین 12 هزار مدل GWS-H12P1T1/R1-J خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

یکی دیگر محصولات کولر گازی گرین سری دیاموند اسپلیت 12 هزار آن می باشد که دارای ظرفیت گرمایشی 12000 و ظرفیت سرمایشی 12500 بی تی یو می باشد. از این دستگاه می توان در مناطق معتدل و فضاهای مسکونی، تجاری و ادارای تا متراژ 25 متر مربع استفاده نمود. این مدل از اسپلیت گرین دارای قدرت سرمایش و گرمایش سریعی بوده و این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می آورد تا با استاده از تکنولوژی وای فای به وسیله تلفن هوشمند کولر گازی را کنترل نمایند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی پاکشوما مدل MPR 24C خرید
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌ وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود. همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد؛ بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری دارد. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

معرفی کولرهای گازی پیستون پاکشوما

ویلیس کریر مبدع سیستم‌های تهویه‌مطبوع مدرن در سال 1902 میلادی اولین سیستم تهویه‌مطبوع خود را طراحی کرد. بخش تهویه‌مطبوع گروه پاکشوما به پاس قدردانی از این مبدع، اولین سری محصولات تولیدشده خود را با‌عنوان Willis Series نام‌گذاری کرده است . سری Willis مناسب برای مناطق گرمسیری و سرمادهی قوی حتی در گرمترین بیابان‌ها تا دمای 67 درجه سانتی‌گراد (High-Ambient Cooling) است. همچنین کمپرسور قدرتمند این دستگاه از نوع پیستونی KK با ضمانت 5 ساله و دارای سیستم Powerful Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و پرتاب باد آن تا 12 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند؛ باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضد خورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود؛ مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می‌برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولرگازی گرین مدل GWS-H09P1T1A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

از ویژگی های اسپلیت های گرین به مواردی همچون به کار گیری فین های طلایی با قابلیت در امان بودن از عناصر خورنده ، کارکرد در رنج دمایی منفی 15 الی 55 درجه سلسیوس ، کنترل از راه دور با قابلیت اتصال به وای فای به صورت سفارشی ، سطح صدای بسیار پایین و توزیع یکنواخت جریان هوا میتوان اشاره نمود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی لاویتا مدل 9000LT1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی 9000 لاویتا مجهز به کمپرسور روتاری تکفاز است. استفاده از متریال مناسب و درجه یک در ساخت یونیت خارجی محصولات لاویتا از جمله ضد زنگ بودن، باعث افزایش طول عمر موتور کولر گازی لاویتا شده است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی پاکشوما مدل MPR 18C خرید
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌ وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود. همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد؛ بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری دارد. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

معرفی کولرهای گازی پیستون پاکشوما

ویلیس کریر مبدع سیستم‌های تهویه‌مطبوع مدرن در سال 1902 میلادی اولین سیستم تهویه‌مطبوع خود را طراحی کرد. بخش تهویه‌مطبوع گروه پاکشوما به پاس قدردانی از این مبدع، اولین سری محصولات تولیدشده خود را با‌عنوان Willis Series نام‌گذاری کرده است . سری Willis مناسب برای مناطق گرمسیری و سرمادهی قوی حتی در گرمترین بیابان‌ها تا دمای 67 درجه سانتی‌گراد (High-Ambient Cooling) است. همچنین کمپرسور قدرتمند این دستگاه از نوع پیستونی KK با ضمانت 5 ساله و دارای سیستم Powerful Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و پرتاب باد آن تا 12 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند؛ باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضد خورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود؛ مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می‌برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

پیشنهاد مطالعه :  نکات مهم و راهنمای خرید تلفن به همراه قیمت و خرید آنلاین (پادکست، ویدئوکست)

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز داکت اسپلیت گرین مدل GDS-24P1T1A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

داکت اسپلیت ها یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع در جهان می باشند که همانند اسپلیت های دیواری از یک واحد داخلی و یک واحد خارجی تشکیل شده اند. این دو واحد توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل گردیده و سرمایش و گرمایش فضای مورد نظر را تامین می نمایند. معمولا داکت اسپلیت در سقف کاذب فضای مورد نظر نصب گردیده و هوای تهویه شده را با استفاده از کانال به قسمت های مختلف هدایت می نماید. شرکت تهویه مطبوع گرین یکی از تولید کنندگان موفق سیستم های تهویه مطبوع از جمله داکت اسپلیت می باشد که با تکیه بر دانش فنی روز اروپا، متخصصین کارآزموده و همچنین ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته تمام اتوماتیک، محصولات با کیفیت و همگام با بالاترین استانداردهای تضمین کیفیت در اروپا را تولید می نماید. داکت اسپلیت اینورتر گرین مدل GDS-24P1T1A با ظرفیت 2 تن تبرید با برق تکفاز 220 ولت کار می کند و مناسب برای فضاهای 55 تا 80 مترمربع می باشد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HV12MN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی جی پلاس GAC-HV12MN1با ظرفیت 12000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی با موتور اینورتر و مصرف انرژی A دارای فیلتر چند لایه و حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود. اگر خواهان داشتن هوای مطلوب در هر زمان هستید ما کولر گازی اینورتر 24000 جی‌پلاس مدل HV12MN1 را به شما پیشنهاد می‌دهیم، با خرید این دستگاه نه تنها هوای مطلوب دارید بلکه بدون اضافه‌کردن دستگاهی اضافی مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهید، زیرا این کولرهای هوشمند اینورتر وقتی به دمای سرمایش یا گرمایش مطلوب محیط می‌رسند، دستگاه به جای خاموش شدن و استارت‌های مکرر به گونه‌‌ای هوشمند فعالیت خود را ادامه ‌می‌هد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولر گازی اتسیس مدل 12000BTU-DC-INVERTER خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اسپیلت دیواری با توان 12000 می باشد.گرید انرزی آن Aمی باشد.نوع گاز آن R410Aاست.صفحه نمایشگر روی پنل قرار دارد.این دستگاه تک پنل است و موتور آن روتاری می باشد.گارانتی پنل 18 ماهه و گارانتی کمپرسور 60ماهه است.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HF12MN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی جی پلاس GAC-HF12MN1 با ظرفیت 12000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولر گازی تراست مدل TTSR12HT1I خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 یکی از محصولات محبوب شرکت تراست می باشد که شاید دلیل آن را می توان ظرفیت مناسب و راندمان بالای این دستگاه در کنار زیبایی ظاهر و همچنین قدرت و راندمان آن در نظر گرفت. این دستگاه دارای کمپرسور و کندانسور قدرتمندی است که در درون یونیت بیرونی آن قرار گرفته است و با عملکرد مناسب خود گاز مبرد R410 را به درون کویل های مسی رابط بین یونیت داخلی و خارجی ارسال می کند این گاز مبرد به درون یونیت داخلی پمپاژ شده و در آنجا سرمایش و گرمایش مصرف کننده را تامین می کند. کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 دارای کیت اینورتر است که در واقع این تکنولوژی مدرن موجب گشته است به همراه سایر سیستم هایی که برای آن در نظر گرفته اند یکی از کولر های با صرفه جویی زیاد در مصرف انرژی الکتریکی باشد. همچنین این دستگاه کولر گازی علی رغم راندمان و کیفیت مناسبی که دارد دارای قیمت تمام شده بسیار مقرون به صرفه ای است که کاربردهای زیادی را خواهان خود می بیند. کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 دارای بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه و محکمی است که آن را در برابر زنگ زدگی و دیگر عوامل مخرب حفظ می کند. لازم به ذکر است که این کولر در واحد داخلی خود یک ترموستات دارد که به صورت دوره ای دمای درون اتاق را اندازه گرفته و از طریق صفحه نمایشگر به مصرف کننده نمایش می دهد.کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 12000 دارای مکانیزم لازم برای فعال سازی حالت SLEEP است که در واقع با فعال نمودن این مهم استفاده از حداکثر توان کولر ممکن می گردد که برای ایجاد گرمایش و سرمایش و به حداقل رساندن دور فن دمنده موجود در درون پنل دیواری کولر گازی و همچنین ماکزیمم فعالیت کمپرسور قدرتمند این دستگاه انجام می شود که کاربر می تواند از این حالت برای مهیا نمودن شرایط مناسب یک خواب دلپذیر استفاده کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز اسپلیت کولرگازی تراست مدل TTSE09HT1I خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 9000 یکی از محصولات محبوب شرکت تراست می باشد که شاید دلیل آن را می توان ظرفیت مناسب و راندمان بالای این دستگاه در کنار زیبایی ظاهر و همچنین قدرت و راندمان آن در نظر گرفت. این دستگاه دارای کمپرسور و کندانسور قدرتمندی است که در درون یونیت بیرونی آن قرار گرفته است و با عملکرد مناسب خود گاز مبرد R410 را به درون کویل های مسی رابط بین یونیت داخلی و خارجی ارسال می کند این گاز مبرد به درون یونیت داخلی پمپاژ شده و در آنجا سرمایش و گرمایش مصرف کننده را تامین می کند. کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 9000 دارای کیت اینورتر است که در واقع این تکنولوژی مدرن موجب گشته است به همراه سایر سیستم هایی که برای آن در نظر گرفته اند یکی از کولر های با صرفه جویی زیاد در مصرف انرژی الکتریکی باشد. همچنین این دستگاه کولر گازی علی رغم راندمان و کیفیت مناسبی که دارد دارای قیمت تمام شده بسیار مقرون به صرفه ای است که کاربردهای زیادی را خواهان خود می بیند. کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 9000 دارای بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه و محکمی است که آن را در برابر زنگ زدگی و دیگر عوامل مخرب حفظ می کند. لازم به ذکر است که این کولر در واحد داخلی خود یک ترموستات دارد که به صورت دوره ای دمای درون اتاق را اندازه گرفته و از طریق صفحه نمایشگر به مصرف کننده نمایش می دهد.کولر گازی اسپلیت اینورتر تراست 9000 دارای مکانیزم لازم برای فعال سازی حالت SLEEP است که در واقع با فعال نمودن این مهم استفاده از حداکثر توان کولر ممکن می گردد که برای ایجاد گرمایش و سرمایش و به حداقل رساندن دور فن دمنده موجود در درون پنل دیواری کولر گازی و همچنین ماکزیمم فعالیت کمپرسور قدرتمند این دستگاه انجام می شود که کاربر می تواند از این حالت برای مهیا نمودن شرایط مناسب یک خواب دلپذیر استفاده کند.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی کولیران مدل NLAF-24HRN1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

استفاده از کولر گازی با کیفیت مناسب از ملزومات هوای تابستان است. پیدا کردن یک کولرگازی مناسب می‌تواند چالش‌هایی را به دنبال داشته باشد. دانستن ویژگی‌های مهم یک کولر گازی می‌تواند به راحتی انتخاب شما کمک کند. کولر گازی مدل NLAF-24HRN1 از اسپلیت های کولر گازی است که می‌توان از آن در منزل استفاده کرد. این کولر گازی تایمر 24 ساعته دارد. در واقع در فواصل 24 ساعته خود به خود ای ندستگاه روشن یا خاموش می‌شود. علاوه بر آن دارای ری استارت خودکار نیس هست. شروع به کار مجدد آن به صورت خودکار صورت می‌گیرد. این کولر دارای حالت بی‌صداست. درواقع واحد داخلی آن بیصدا و آرام بوده و آن را تا 20 دسی‌بل نگه می‌دارد. جریان هوایی که در این کولر جریان می‌یابد، هوای آرام و یکنواختی است که 360 درجه جریان پیدا می‌کند. این کولر دارای خنک کننده هوشمند است. درواقع دما و طوبت به طور یکنواخت و طبیعی جریان پیدا می‌کند. این کولر دارای ویژگی جالب عیب یابی هوشمند نیز هست. این ویژگی می‌تواند برای کابران بسیار مفید واقع شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی هیوندای مدل 2432 Wt1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

اسپیلت یا کولر گازی سازگار با آب و هوای گرم و معتدل با گاز  R410a مصرف انرژی :   Aدارای فیلتر ویتامین Cعملکرد ضد قارچتمیز شدن خودکارروشن / خاموش شدن خودکارقدرتمند در جذب رطوبتکابین ضد فرسایشگاز مبرد : R410aدارای ورقه های طلایی     FIN   آلومینیومی5 متر لوله مسی رایگان

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HV18MU1 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

این کولرها دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و شما می توانید در زمستان از گرمای آن استفاده و در تابستان از سرمای آن برای خنک شدن استفاده کنید.کمپرسور آنها هوشمند و روتاری می باشد و تا زمانی که هوا خنک نشود خاموش نمی شوند و در مصرف برق صرفه جویی می شود سطح مصرف انرژی آنها از نوع A است و گاز و سطح بازدهی بالایی دارند این کولرها دارای پره های طلایی که علاوه بر ایجاد تعادل دما باعث ماندگاری بالای کندانسور و اپراتور کولر می شود و از ساییدگی و فرسودگی جلوگیری و عمر دستگاه را افزایش می دهند دارای پرتاب باد چهار جهت و امکان تهویه هوای اتاق را به صورت یکنواخت را انجام می دهند.کمپرسور روتاری نقش اساسی را در این کولرها ایفا می کنند و از مهمترین اجزای ساختار این نوع تهویه مطبوع است و به خاطر نوع ساختار انرژی کمتری مصرف می کنند و میزان تولید صدای این نوع کمپرسور نسبت به انواع دیگر کمتر است و این نوع کمپرسورها از قطعات مکانیکی کمتری استفاده می کنند و این نوع کولر گازی به خاطر داشتن کمپرسور در مناطق با فشار هوای بالا مانند شمال و شمال غرب کشور کاربرد بیشتری دارند.کولر گازی جی پلاس GAC-HV18MU1 با ظرفیت 18000BTU/hr، برای تامین سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و اداری در شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارد.این کولر گازی مجهز به حالت Eco جهت صرفه جویى مصرف انرژى و فیلتر چند لایه است . همچنین داراى حالت Super جهت اعمال سرمایش یا گرمایش سریع و حسگر هاى هوشمند جهت تشخیص دماى محیط و تنظیم فعالیت است . کولر جی پلاس از گاز R410 بهره می برد که موجب آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به لایه اوزون نمی شود.با وجود تکنولوژی هوشمند اینورتر با کارایی بیشتر و صدای کمتر زمانی که کولر جی پلاس دمای محیط را به حد سرمایش یا گرمایش مطلوب میرساند دستگاه به جای خاموش شدن به گونه ای هوشمند فعالیت خود را کنترل کرده و به آن ادامه میدهد تا ضمن حفظ هوای مطبوع مانع از استارت های مکرر موتور و مصرف بالای برق و انرژی شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی تی سی ال مدل TAC-18CHSA/XA81I خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولرگازی مدل TAC-18CHSA/XA81I محصولی از برند « تی سی ال » (TCL) است که در دو حالت سرمایش و گرمایش عمل می‌کند. این محصول هم مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی، وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. یونیت داخلی طراحی زیبایی دارد و داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند. این محصول از TCL به کمپرسور اینورتر مجهز شده است که علاوه بر یکنواختی سرمایش و گرمایش، موجب کاهش چشمگیر مصرف برق می‌شود. کمپرسور این مدل از نوع روتاری است و با عملکرد قدرتمند خود، هوا را با قدرت مکش و فشرده می‌کند و سپس با فشار زیاد از دریچه‌ی خروجی بیرون می‌دهد. برای این محصول حالت خواب (Sleep Mode) هم در نظر گرفته شده است؛ در این حالت دستگاه به‌صورت خودکار بهترین شرایط خواب شما را تشخیص داده و همواره دما را در حالت مناسب نگه می‌دارد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی پاکشوما مدل MPF 24CH خرید
اطلاعات بیشتر . . .

گروه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌‌خانگی بزرگ‌وکوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد. محصولات این برند در پنچ گروه محصول یخچال‌وفریزر، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، جاروبرقی و کولرگازی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می‌شوند. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده انواع ماشین‌های‌ظرفشویی در داخل ایران شناخته می‌شود همچنین این گروه بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین‌های‌لباسشویی در خاورمیانه و بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 2019 تصمیم می‌گیرد تجارت کولرگازی خود را گسترش دهد، بخش تهویه‌مطبوع را راه‌اندازی می‌کند و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری می‌کند. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما جهت تولید و عرضه انواع محصولات تهویه‌مطبوع خانگی در مساحت زیرساختی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی است.

معرفی کولرگازی روتاری پاکشوما

  کولرگازی پاکشوما مدل Forest Series مناسب برای مناطق معتدل، دارای کمپرسور روتاری GMCC، بی‌صدا (Super Silent 42db)، دارای سیستم Flash Cooling جهت تسریع در خنک‌شدن محیط و میزان پرتاب باد آن تا 10 متر است.

گاز مبرد R410A

یکی از عمده‌ترین کارهایی که کولرگازی‌ها برای تولید سرما انجام می‌دهند، دریافت گرمای اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می‌شود. گاز R410A  عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می‌تواند گرمای بیشتری جذب کند. گازهای مبرد به خاطر ارتباط مستقیمی که با هوای اطراف دارند، باید به گونه‌ای باشند که به محیط‌زیست آسیب نرسانند. با جایگزینی گاز R410A این گاز سازگاری بهتری با محیط‌زیست داشته و هیچگاه باعث آسیب به محیط‌زیست نمی‌شود. کولرهای‌گازی پاکشوما دارای گاز مبرد R410A هستند.

Golden Fin (استاندارد ضدخورندگی قطعات)

در قسمت یونیت‌خارجی (کندانسور) و داخلی دستگاه، از پره‌های طلایی (Fin) استفاده شده‌ است که باعث می‌شود مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند. به‌این‌‌ترتیب این محصول پاکشوما در شرایط سخت آب‌وهوایی مانند شهرهای جنوبی نیز در کنار دوام و استحکام بالا، سرمایشی مطبوع را خواهد داشت.

Follow Me

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرهای گازی پاکشوما حالت Follow Me است که با فعال‌سازی این حالت از روی ریموت‌کنترل دستگاه، اطلاعات دمای محیط از طریق سنسور دمای ریموت کنترل اندازه‌گیری شده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت مشخص‌تری دمای محدوده‌ای که ریموت‌کنترل در آن قرار گرفته است را کنترل کنید. محدوده ارسال اطلاعات از ریموت‌کنترل به‌صورت خط‌مستقیم از یونیت‌داخلی، 8 متر است.

Super Ionizer

سیستم‌تصفیه‌هوای همراه با یونیزر موثر باعث این می‌شود تا میلیون‌ها یون‌منفی جهت از بین بردن عناصر مضر در منزل شما تولید می‌کند. یون‌های منفی شارژ شده، ذرات خاک، باکتری و ویروس را جذب کرده و همراه با تازه‌سازی هوای‌محیط، آن‌ها را از بین می‌برد.

سیستم خودکار نظافت (Self-Clean)

با استفاده از این قابلیت فیلترهای پنل کاملاً تمیز می‌شود و هوای در جریان که آن را تنفس می‌کنیم، کاملاً پاک و عاری از هرگونه ذرات آلاینده می‌شود و همچنین استفاده از این قابلیت باعث خشک‌شدن رطوبت قسمت‌های داخلی پنل و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مضر در این قسمت‌ها می‌شود. در ضمن با استفاده از این قابلیت می‌توانید از زنگ‌زدگی سیم‌‌پیچی اواپراتور (بخشی که مایع مبرد کولر را تبخیر و گرما را نیز جذب می‌کند) جلوگیری کنید.

سیستم سرمایش سریع (Turbo Mode)

عملکرد سرمایش سریع ، دمای محیط را به‌سرعت به دمای ایده‌آل شما می‌رساند و پس از آن با تنظیمات دور موتور دمای مطبوع را ثابت نگه می‌دارد.

Bio Filter (هپا)

فیلتر هپا از یک آنزیم بیولوژیکی ویژه و یک فیلتر اکو تشکیل شده است. فیلتر اکو ذرات بسیار کوچک گرد و غبار را در هوا می‌گیرد و باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها را خنثی می‌کند. آنزیم بیولوژیکی با شکستن دیواره‌سلولی، باکتری‌ها را از بین می برد و نتیجه این فرایند این‌است‌که مشکل آلودگی مجدد از بین می‌رود.

سیستم تشخیص نشت مبرد (Refrigerant Leakage Detection)

یونیت داخلی کولرگازی (اسپلیت) به‌طور خودکار زمانی که گاز نشتی داشته باشد یک کد خطا "EC" را روی صفحه‌نمایش دستگاه نشان می‌دهد و با تشخیص نشت‌گاز به‌طور خودکار کار نمی‌کند. این امر باعث می‌شود کمپرسور کولرگازی در برابر آسیب ناشی از دمای بالا هنگام نشت مبرد محافظت شود.

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی

سیستم پرتاب باد سه‌بعدی در دستگاه‌های کولرگازی پاکشوما به‌این‌صورت است که با تنظیم باد به‌طور خودکار در همه جهات، تمامی فضای مد‌نظر کاربر، به‌طور یکسان خنک می‌شود.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولرگازی گرین مدل GPS-H12P1T1A خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی پرتابل گرین مدل H12P1T1A با ظرفیت 12000 بی تی یو می باشد. این دستگاه دارای کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410 می باشد. همچنین کولر گازی پرتابل گرین مدل H12P1T1A با قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش مناسب مناطق معتدل می باشد. از قابلیت های دیگر کولرگازی پرتابل گرین می توان به: قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش، دارای فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا کمپرسور روتاری با مصرف برق کم، قابلیت کارکرد در مناطق معتدل اشاره کرد.

بیشتر بدانید . . . !
نکته خرید - قیمت روز کولر گازی هایسنس مدل HRH-24TQ 24000 خرید
اطلاعات بیشتر . . .

معرفی

کولر گازی «هایسنس» مدل HRH-24TQ از دستگاه‌های اسپلیت ساخت این شرکت بوده که با برخورداری از دو عملکرد سرمایش و گرمایش در تمام فصول قابل‌استفاده است. کمپرسور این مدل از نوع روتاری است و با عملکرد قدرتمند خود، هوا را با قدرت مکش و فشرده می‌کند و سپس با فشار زیاد از دریچه‌ی خروجی بیرون می‌دهد. این کولر گازی از ظرفیت 24000 بهره می‌برد و با این ظرفیت زیاد برای مکان‌های بزرگ مناسب است. دستگاه HRH-24TQ  مانند تمامی کولرگازی‌های اسپلیت دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی، وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را برعهده دارد که بیرون اتاق یا سالن و در فضای باز نصب می‌شود، بدنه‌ی فلزی دارد و باید روی پایه‌های مخصوص نصب شود. این یونیت با اتصالات و لوله‌ها به پنل داخلی مرتبط می‌شود. پنل داخلی طراحی زیبایی دارد، داخل اتاق یا سالن نصب می‌شود و وظیفه‌ی وزش باد خنک را ایفا می‌کند. از دیگر مزایای این مدل برخورداری از ریموت کنترل است که تنظیم و کنترل دستگاه را از راه دور به‌راحتی ممکن کرده است. این دستگاه از فیلتر قابل شست‌وشو بهره‌مند است و قابلیت کارکرد کم‌صدا را دارد.

معرفی کولر گازی هایسنس مدل HRH-24TQ

کولر گازی مدل «HRH-24TQ» از تولیدات شرکت «هایسنس» است و یکی از کولرگازی‌های با ظرفیت بالای این شرکت محسوب می‌شود. این دستگاه از دو عملکرد سرمایش و گرمایش بهره‌مند است و می‌توان در تمام فصول روی آن حساب کرد. ظرفیت زیاد کولر آن را تبدیل به گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در اتاق‌های بزرگ با متراژ بالا کرده است. فیلتر دستگاه قابل شست‌وشو از نوع پلی پروپلین است و برای حذف گرد و غبار و سایر ذرات معلق کاربرد دارد.

ظرفیت

کولر گازی  HRH-24TQ با ظرفیت 24000BTU/hr تولید شده است. BTU واحدی است که می‌توان قدرت خنک‌کنندگی کولر را با آن اندازه گرفت و به صورت مضربی از 1000 نشان داده می‌شود. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است (British Thermal Unit) و در نام گذاریِ واحد هم به این موضوع اشاره شده‌است. ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان‌کردن واحدش صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر 18 هزار یا 24 هزار می‌خواهیم. ظرفیت 24 هزار، ظرفیت زیادی محسوب می‌شود و می‌تواند برای پوشش‌دهی یک اتاق بزرگ با متراژ بین 70 تا 100متر مربع کافی باشد. توان سرمایشی این کولر در حدود 2332 تا 2860 وات است و در حالت گرمایش به 2266  وات می‌رسد.

کمپرسور

کمپرسور قطعه‌ی اصلی کولر گازی است که وظیفه‌ی سرمایش هوا را به‌عهده دارد و  در چند نوع تولید می‌شود. کمپرسورهای اسکرول (Scroll)، پیستونی (Reciprocating) و روتاری (Rotary) سه نوع از کمپرسورهای معروف موجود در بازار هستند. دستگاه HRH-24TQ از کمپرسور روتاری برخوردار است. این کمپرسور با چرخش سریع پروانه‌ی خود هوا را با قدرت به درون مکش می‌کند و پس از فشرده‌کردن گاز آن را با فشار بیرون می‌دهد. این نوع کمپرسور کم‌صداتر از دو نوع دیگر است و معمولا توان سرمایشی کمتری نسبت به آن‌ها دارد.

چه نوع کولر گازی برای من مناسب است؟

کولرهای گازی براساس طراحی و نوع کارکرد در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. کولرهای اسپلیت، پنجره‌ای، پرتابل و ایستاده از انواع کولرهای گازی هستند که شاید تا به حال اسم آن‌ها به گوش‌تان خورده باشد. در ادامه به معرفی کوتاه هر کدام از این دسته‌ها می‌پردازیم: کولرهای اسپلیت پرطرفدارترین نوع کولر گازی برای خانه‌ها هستند. اسپلیت‌ها از یک پنل داخلی و یک پنل خارجی تشکیل شده‌اند. قسمت داخلی از نظر ظاهری زیباتر است و کارکردی کم‌صداتر دارد. این نوع کولرها معمولا مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به مدل‌های دیگر مانند کولرهای پنجره‌ای دارند. کولرهای گازی ممکن است تنها دارای عملکرد سرمایش یا مجهز به هر دو عملکرد سرمایش و گرمایش باشند. کولرهای گازی پنجره‌ای همان‌طور که از نامشان پیداست با جاگذاری و نصب در قاب پنجره استفاده می‌شوند و در واقع با مکش هوای بیرون به داخل و خنک‌سازی این هوا اقدام به سرمایش محیط خانه می‌کنند. مصرف انرژی این کولرها معمولا بهینه نیست و صدای زیادی هم دارند. کولرهای ایستاده معمولا در مصارف صنعتی یا مکان‌های عمومی پر رفت‌وآمد استفاده می‌شوند و با قدرت زیاد خود می‌توانند سالن‌های بزرگ را خنک کنند. کولرهای گازی پرتابل برخلاف اسپلیت‌ها، کولرهایی یک‌تکه هستند. این نوع کولرها برای استفاده در محیط‌هایی که به دلیل کوچک‌بودن محیط امکان نصب کولرهای اسپلیت یا ایستاده یا پنجره‌ای وجود ندارد کاربردی هستند. کولرهای گازی برای استفاده در مغازه‌ها، اتاق و به‌طور‌کلی مکان‌های کوچک مورد استفاده هستند.

بیشتر بدانید . . . !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا